Hoezo dat op federaal niveau? Een salaris als alleenstaande zonder kinderen om “normaal” van te kunnen leven in Alabama is bv. $14. Althans als ik hier naar kijk: https://livingwage.mit.edu/states/01quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou het een of andere stunt van iemand zijn?!“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Dank. Staat klaar om later te worden gelezen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 04:38 schreef Kijkertje het volgende:
Interessant draadje (+ artikel) met een andere verklaring dan dat de zwarte bevolking twijfels zou hebben over vaccinatie vanwege Tuskegee:
[ twitter ]
Tsja, het is maar waar je dan ontevreden over bent. 7 bommen ter vergelding en afschrikking voor een aanval op Amerikaanse troepen lijkt me vrij normaal Amerikaans buitenland beleid en dat het minimumloon via reconciliation meegenomen zou kunnen worden in de Senaat was altijd onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Mike het volgende:
De eerste bommen op Syrië zijn alweer gevallen en het 15 dollar minimumloon lijkt niet door te gaan...er zijn veel ontevreden linkse stemmers vandaag.
Ik geloof niet dat men op Biden heeft gestemd omdat ie zo links is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Mike het volgende:
De eerste bommen op Syrië zijn alweer gevallen en het 15 dollar minimumloon lijkt niet door te gaan...er zijn veel ontevreden linkse stemmers vandaag.
Een gedeelte van hen zijn gewoon net zo verloren als de hardcore Trump-supporters aan de andere kant.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja, het is maar waar je dan ontevreden over bent. 7 bommen ter vergelding en afschrikking voor een aanval op Amerikaanse troepen lijkt me vrij normaal Amerikaans buitenland beleid en dat het minimumloon via reconciliation meegenomen zou kunnen worden in de Senaat was altijd onwaarschijnlijk.
Misschien moeten die hypothetische linkse stemmers dan wat realistischer worden in hun verwachtingen.
Maar uiten wel kritiek op hun leider, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een gedeelte van hen zijn gewoon net zo verloren als de hardcore Trump-supporters aan de andere kant.
Biden is voor hen alleen leider in naam. Zij geilen vooral op AOC en dat soort niemendalletjes.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar uiten wel kritiek op hun leider, dus die vlieger gaat niet op.
Wat is dit voor rare reactie? Ben je dronken?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Biden is voor hen alleen leider in naam. Zij geilen vooral op AOC en dat soort niemendalletjes.
Ik proef enige jaloezie in deze reactie.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Biden is voor hen alleen leider in naam. Zij geilen vooral op AOC en dat soort niemendalletjes.
Waarom is dit een rare reactie?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare reactie? Ben je dronken?
Op wie zou MoreDakka dan jaloers zijn?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik proef enige jaloezie in deze reactie.
Omdat het totaal nergens over gaat, het is niet eens een argument. Ik geef aan dat men blijkbaar wel kritiek uit op Biden. 'Biden is voor hen alleen een leider in naam' eh oke, wat wil dat in hemelsnaam zeggen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:46 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Waarom is dit een rare reactie?
[..]
Op wie zou MoreDakka dan jaloers zijn?
Jij had verwacht dat de VS zich onder Biden plots zou gedragen als een pacifistische wereldmacht, die de andere wang toekeert wanneer haar troepen worden bestookt met raketten?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Mike het volgende:
Echt hilarisch, om figuren zoals jij het militaristische imperialisme van de VS, nu goed te zien praten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat de VS zich onder Biden plots zou gedragen als een pacifistische wereldmacht, die de andere wang toekeert wanneer haar troepen worden bestookt met raketten?
Prima ontwikkeling betreffende dat minimumloon. Zou enkel minder banen betekenen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Mike het volgende:
Blijkbaar is dit de mening van MoreDakka. En ik vind het een beetje hypocriet om daar argumenten voor te willen zien. Er zijn ook nooit argumenten nodig om eventjes flink in te hakken op de Republikeinen in deze topicreeks, dat is ongeveer de norm.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat het totaal nergens over gaat, het is niet eens een argument. Ik geef aan dat men blijkbaar wel kritiek uit op Biden. 'Biden is voor hen alleen een leider in naam' eh oke, wat wil dat in hemelsnaam zeggen?
'Zij geilen vooral op AOC' Wat heeft dat te maken met de kritiek op Biden, terwijl Dakka eerst aangeeft dat ze net zo verloren zijn als Trumpfans 'aan de andere kant'. Dan zou men Biden blind volgen, maar op de een of andere manier telt dan ineens Biden niet maar AOC wel, want daar geilen ze op.
'En dat soort niemanddalletjes' Oh dus meerdere personen? En waaruit blijkt het dan een niemanddalletje te zijn, lijkt erg op politieke voorkeur.
"Verlorenheid" zit hem natuurlijk niet louter in het "blind volgen".quote:Op vrijdag 26 februari 2021 11:59 schreef Vis1980 het volgende:
Dan zou men Biden blind volgen, maar op de een of andere manier telt dan ineens Biden niet maar AOC wel, want daar geilen ze op.
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt hilarisch, om figuren zoals jij het militaristische imperialisme van de VS, nu goed te zien praten.
Laat ik ff een antwoord uit het linkse draaiboek pakken:
De VS heeft gewoon geen fuck te zoeken daar
Volgens mij wordt er niks goedgepraat?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt hilarisch, om figuren zoals jij het militaristische imperialisme van de VS, nu goed te zien praten.
Trump was links?quote:Laat ik ff een antwoord uit het linkse draaiboek pakken:
De VS heeft gewoon geen fuck te zoeken daar
Nee, die heb ik gelezen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.
Ik praat niets goed, ik vel zelfs geen oordeel. Ik heb alleen nooit de illusie gekoesterd dat het presidentschap van Biden een radicale breuk zou vormen met het militaire beleid van de VS.
Waar toon ik precies 'begrip' voor het wapengekletter?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die heb ik gelezen.
Waar het doorgaans de norm is, om te blijven tamboeren op dat de VS er gewoon niks te zoeken heeft, en daar valt inhoudelijk vanzelfsprekend wat voor te zeggen,
Stappen we daar nu luchtig over heen, want dat is nu een fait accompli, en hebben we daadwerkelijk wel begrip voor de situatie.
Maar toen in de 2de Irak oorlog de boots nu eenmaal on the ground waren geland, was ook dat een fait accompli, stapte je toen ook luchtig over de dubieuze motivatie om er sowieso aan te beginnen heen, en had je toen ook ineens 'begrip' voor het wapengekletter?
Of was het tot vervelens toe de gebroken plaat: ze hebben er niks te zoeken?
Het laatste hé?
Nee, het gaat om mensen die als de president niet Biden heet, maar Bush Jr, totaal deze nuance niet wensen te zien, en maar blijven tamboeren op dat de VS er in essentie niks te zoeken heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, het gaat om de verwachtingen die Biden blijkbaar oproept bij bepaalde figuren. Wat dacht je? Dat Biden de VS zou terugtrekken uit het Midden-Oosten?
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat de VS zich onder Biden plots zou gedragen als een pacifistische wereldmacht, die de andere wang toekeert wanneer haar troepen worden bestookt met raketten?
En daar kunnen we als bonus nog even bij doen:quote:
Waar lees jij het woord 'begrijpelijk'?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, het gaat om mensen die als de president niet Biden heet, maar Bush Jr, totaal deze nuance niet wensen te zien, en maar blijven tamboeren op dat de VS er in essentie niks te zoeken heeft.
Maar dat is nu hoegenaamd geen argument, nee, als de president Biden heet, hebben we het ineens niet meer over dat de VS er niks te zoeken heeft, nee, dan gaan we "uitleggen" dat het eigenlijk zeer begrijpelijk is:
[..]
Dus jij juicht de actie van Biden toe?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:49 schreef ExTec het volgende:
Niet zo heel erg lang geleden wees ik je erop dat de VS nu eenmaal de rol van wereldpolitie agent heeft.
Ik zie je anders niet de gebroken plaat:quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar lees jij het woord 'begrijpelijk'?
Afdraaien?quote:MAAR DE VS HEEFT DAAR NIKS TE ZOEKEN!![]()
Je hebt er blijk van gegeven dat je het feit dat de rol van wereldpolitie agent hun nu eenmaal ten deel valt niet onderschrijft.quote:Verder is mijn mening een stuk genuanceerder dan 'de VS hebben niets te zoeken in het Midden-Oosten'.
De interventie om IS terug te dringen heb ik altijd toegejuicht. Hetzelfde geldt voor de westerse bemoeienis in Syrië.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie je anders niet de gebroken plaat:
[..]
Afdraaien?
[..]
Je hebt er blijk van gegeven dat je het feit dat de rol van wereldpolitie agent hun nu eenmaal ten deel valt niet onderschrijft.
Dus vertel eens........?
Wat hebben ze daar te zoeken?
O'Really?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De interventie om IS terug te dringen heb ik altijd toegejuicht.
IS zou natuurlijk nooit een voet aan de grond hebben geķregen als de VS saddam niet uit irak hadden gesmeten. In dat opzicht moet men maar gewoon de verantwoordelijkheid nemen en het door hun gecreëerde provleem weer proberen op te lossen. Alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb. Onder jaren westers geweld in die regio is het extremistische geloof en de daarmee samenhangende IS opkomst alleen maar toegenomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
O'Really?
En wie moet dat doen dan volgens jou?
Die VS, die volgens jij beslist geen wereld politie agent dient te zijn en dat ook heus niet 'is' want het zijn immers wij die hun 'redden' en niet andersom?
Europa soms, met z'n compleet kapot bezuinigde legers?
Maar saddam was een dictator met hectoliters bloed aan zijn handen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
IS zou natuurlijk nooit een voet aan de grond hebben geķregen als de VS saddam niet uit irak hadden gesmeten.
Deze reactie slaat als een lul op een slagroomtaart.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar saddam was een dictator met hectoliters bloed aan zijn handen.
Ben je hier nou gewoon aan het verkondigen dat die mensen daar gewoon blijkbaar zo onder ontwikkeld zijn dat ze daar het beste mee af zijn?
Behoorlijk asociaal standpunt, racistisch, zelfs, naar moderne identiteitspolitieke maatstaven.
Als je dat denkt, kan ik me bv niet voorstellen dat je het een goed idee vind om die mensen en masse te importeren, bv.
Irakezen hadden beter zelf Saddam eruit kunnen gooien imoquote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben je hier nou gewoon aan het verkondigen dat die mensen daar gewoon blijkbaar zo onder ontwikkeld zijn dat ze daar het beste mee af zijn?
Behoorlijk asociaal standpunt, racistisch, zelfs, naar moderne identiteitspolitieke maatstaven.
Als je dat denkt, kan ik me bv niet voorstellen dat je het een goed idee vind om die mensen en masse te importeren, bv.
Biden heeft het minimumloon helemaal niet gekilld, het is gekilld door de Senaatsadviseur. Ongeïnformeerde achterlijke tweet.quote:
Weet jij wel wie Uyghur is?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Biden heeft het minimumloon helemaal niet gekilld, het is gekilld door de Senaatsadviseur. Ongeïnformeerde achterlijke tweet.
Dus arme Joe kon er niks aan doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Biden heeft het minimumloon helemaal niet gekilld, het is gekilld door de Senaatsadviseur.
Al was het de paus, z’n tweet is misleidend en daarmee foutquote:
Denk jij dat de president een soort almachtige despoot is of zo?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus arme Joe kon er niks aan doen.
Helder.
Zover ik weet word die nog steeds geflankeerd door een meerderheid in het congres en senaat, daarbij had hij het als executive order kunnen realiseren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Denk jij dat de president een soort almachtige despoot is of zo?
Wie is er nou eindverantwoordelijk?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Al was het de paus, z’n tweet is misleidend en daarmee fout
Even realistisch zijn, he? Saddam had hectoliters bloed aan zijn handen waar het Westen nooit een woord vuil over maakte zolang hij zijn agressie richting Iran uitte, pas toen de Westerse olie belangen (Koeweit, Saoedi's, UAE) in gevaar kwamen was dat ineens wel een probleem.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zover ik weet word die nog steeds geflankeerd door een meerderheid in het congres en senaat, daarbij had hij het als executive order kunnen realiseren.
Dat is allemaal by the book ook nog,
Dus: hoezo arme joe kan er niks aan doen?
Weer dat patroon wat ziekelijk duidelijk is.
Meneer Biden kan niet 'verkeerd' doen, doet die dat dan toch -> WAS NIET ZIJN SCHULD.
Hilarisch allemaal
Waarom niet? Aangezien dat minimum loon niet meegaat met inflatie zijn alle verhogingen onder $15 niet serieus te nemen en de $15 zelf is ook slechts een zoethoudertje als het minimum vervolgens weer 10+ jaar hetzelfde blijft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 07:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo dat op federaal niveau? Een salaris als alleenstaande zonder kinderen om “normaal” van te kunnen leven in Alabama is bv. $14. Althans als ik hier naar kijk: https://livingwage.mit.edu/states/01
Overigens zou de parliamentarian mogelijk wel salaris lager dan $15 per uur niet aftrekbaar laten maken voor bedrijven via reconciliation, waarmee de Democraten het in essentie op die manier zouden kunnen doen.
Kan het even een paar tandjes minder met je kort door de bocht-beschuldigingen en stropoppen? We zijn hier over het algemeen verstandige en goed geïnformeerde mensen, daarbij zijn die discussie-tactieken niet nodig. Bedankt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus we zijn al weer bij de damned if you do damned if you don't aangeland?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even realistisch zijn, he? Saddam had hectoliters bloed aan zijn handen waar het Westen nooit een woord vuil over maakte
En we zijn weer comfortabel aangeland bij:quote:Verder gaat je betoog nogal mank, de hele M-O situatie is voor een goed deel historisch gecreeerd door het Westen, dat begint al met Sykes-Picot waar arbitrair "landen" geschapen werden zonder enig historisch of cultureel besef.
quote:HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN HET WESTEN!!!!!!
Die mensen zitten daar far and wide opgescheept met dictators, omdat de bevolkingen democratieën niet kunnen dragen.quote:Wat dat te maken heeft met immigratie in Nederland ontgaat mij overigens totaal. Mischien moet je dat soort opmerkingen gewoon weglaten?
En dat is een soort onder de noemer dat als je het niet perfect kan realiseren, het allemaal geen zin heeft?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]![]()
Een executive order kan door een volgende president zo weer terug gedraaid worden, dus een structurele salarisverhoging lijkt me nu niet echt een geschikt onderwerp daarvoor.
Daarbij weerleg je niet waarom die het niet op de normale manier had kunnen realiseren?quote:
Dat ze in de VS nu geen dictator hebben in het witte huis zit niet in hun allen. Dat er mensen daar het parlement bestormden en dachten een revolutie te starten omdat ze gebrainwashed werden door trump en de liegende media kanalen lijkt me een betere vergelijking om te maken in het vs topic.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat wij hier geen dictator hebben, dat zit niet in de lucht, zit ook niet in de grond, dat is ook niet puur toeval, dat zit in ons allemaal.
En wij importeren dus duidelijk mensen, die democratieën niet kunnen dragen. Dat lijkt mij op de lange duur niet zonder risico.
Moeilijk doen over het effect dat het Sykes-Picotverdrag heeft op de huidige situatie in het M.O. geeft eigenlijk wel aan dat je je een beetje beter moet inlezen over de geschiedenis van het M.O.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En we zijn weer comfortabel aangeland bij:
[..]
Bron?quote:[..]
Die mensen zitten daar far and wide opgescheept met dictators, omdat de bevolkingen democratieën niet kunnen dragen.
Dat wij hier geen dictator hebben, dat zit niet in de lucht, zit ook niet in de grond, dat is ook niet puur toeval, dat zit in ons allemaal.
En wij importeren dus duidelijk mensen, die democratieën niet kunnen dragen. Dat lijkt mij op de lange duur niet zonder risico.
Dat betekent dat ze niet allemaal eensgezind warenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat ze in de VS nu geen dicatator hebben in het witte huis zit niet in hun allen.
Ik geloof niet dat een executive order de minimum wage van alle industrieen naar $15 kan brengen, dat zou gemakkelijk aangevochten kunnen worden in de rechtzaal. Executive orders gaan alleen over de dagelijkse handel van de federale regering. Hij is wel van plan de minimum wage van federale ambtenaren middels een executive order naar $15 te brengen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:14 schreef ExTec het volgende:
Zover ik weet word die nog steeds geflankeerd door een meerderheid in het congres en senaat, daarbij had hij het als executive order kunnen realiseren.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een executive order de minimum wage van alle industrieen naar $15 kan brengen, dat zou gemakkelijk aangevochten kunnen worden in de rechtzaal. Hij is wel van plan de minimum wage van federale ambtenaren middels een executive order naar $15 te brengen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarbij weerleg je niet waarom die het niet op de normale manier had kunnen realiseren?
DMV die meerderheid in beide kamers?
Dat het nu niet geregeld kan worden via deze COVID-relief bill (waar het ook eik niet in thuishoort natuurlijk zoals de Senate Parliamentarian ook heeft aangegeven) wil nog helemaal niet zeggen dat het helemaal niet geregeld kan worden via andere wegen? Beetje geduld aubquote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Grappig nu om voort te borduren op figuur die straal negeert dat Biden gewoon een meerderheid in beide kamers heeft,
En louter reageert op mijn Executive Order, maar misschien is dat ook 'framing'
Rare flex, jij zegt dat hij het met een EO kan, wat niet zo is, en nu gaat het om een meerderheid van de kamers, wat ze geprobeerd hebben, maar ze hebben niet het 2/3e quorum om filibuster-vrij te zijn, en die poging is dus afgeschoten niet door de reps, maar door de senate parliamentarian.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:00 schreef ExTec het volgende:
Grappig nu om voort te borduren op figuur die straal negeert dat Biden gewoon een meerderheid in beide kamers heeft,
En louter reageert op mijn Executive Order, maar misschien is dat ook 'framing'
Dan moet dat wel in stemming gebracht kunnen worden. Wat dus niet kon vanwege parlementarian. Wmb hoort het eerlijk gezegd ook niet thuis in een relief bill op gesteld nav een noodsituatie. Laat ze maar een goede zelfstandige wet opstellen hiervoor en die in stemming proberen te brengen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarbij weerleg je niet waarom die het niet op de normale manier had kunnen realiseren?
DMV die meerderheid in beide kamers?
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:09 schreef Kijkertje het volgende:
(waar het ook eik niet in thuishoort natuurlijk zoals de Senate Parliamentarian ook heeft aangegeven)
Dat vinden in ieder geval wij nederlanders inderdaad, maar toch is het voor amerika niet ongewoon om de meest gekke wetgeving, in andere wetgeving te schuiven.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:24 schreef Barbusse het volgende:
Wmb hoort het eerlijk gezegd ook niet thuis in een relief bill op gesteld nav een noodsituatie.
Ja alleen is de procedure waarmee deze zo broodnodige COVID-relief bill met spoed door het Congres geloodst kan worden (reconciliation) zodanig dat er voorwaarden zijn voor die 'ingeschoven' wetgeving zoals men je steeds probeert duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Dat vinden in ieder geval wij nederlanders inderdaad, maar toch is het voor amerika niet ongewoon om de meest gekke wetgeving, in andere wetgeving te schuiven.
Het zou handig zijn geweest omdat er nu slechts een eenvoudige meerderheid nodig is en geen 2/3 maar het heeft helaas niet zo mogen zijn, de Senate Parliamentarian heeft anders beslist en Biden moet zich daar wel aan houden. De relief bill zelf gaat er iig op deze manier wél doorkomen en daar ging het in eerste instantie ook om, niet om verhoging van het minimum loon.quote:Q: How does the parliamentarian decide which provisions are allowed under reconciliation?
To qualify for the fast-track procedures, measures have to be directly tied to the budget. Specifically, they have to have a meaningful fiscal impact that can't be "merely incidental" to the policy proposal. If not, the provision can be challenged under the "Byrd rule," named for the late Sen. Robert Byrd (D., W.Va.). On Thursday, Ms. MacDonough said that the budget effect was merely incidental.
The Byrd rule also prevents any provision of the bill from adding to the deficit beyond the bill's budgetary window, unless lawmakers find a way to offset its cost through the committee that has jurisdiction over that provision.
Bron
Interessante punten. Hoe zie je dit precies voor je?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat ze in de VS nu geen dictator hebben in het witte huis zit niet in hun allen. Dat er mensen daar het parlement bestormden en dachten een revolutie te starten omdat ze gebrainwashed werden door trump en de liegende media kanalen lijkt me een betere vergelijking om te maken in het vs topic.![]()
Dus ja zo snel mogelijk met brainwassen stoppen vanuit liegende media en vanuit radicaal geloof.
Nou ja, het Congres Budget Office (CBO) bracht laatst een rapport naar buiten waarin het schetste welke impact de verhoging van het minimumloon op de federale begroting zou hebben: een enorme.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja alleen is de procedure waarmee deze zo broodnodige COVID-relief bill met spoed door het Congres geloodst wordt (reconciliation) zodanig dat er voorwaarden zijn voor die 'ingeschoven' wetgeving zoals men je steeds probeert duidelijk te maken.
[..]
Het zou handig zijn geweest omdat er nu slechts een eenvoudige meerderheid nodig is en geen 2/3 maar het heeft helaas niet zo mogen zijn, de Senate Parliamentarian heeft anders beslist en Biden moet zich daar wel aan houden.
Een zelfstandige bill zou beter zijn. Laten de Republikeinen dat dan maar afschieten
Heeft de parliamentarian aangegeven waarom ze vindt dat het niet toegestaan is? Ik heb wat artikelen erop nagelezen, maar zie dat nergens direct terug helaas.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Nou ja, het Congres Budget Office (CBO) bracht laatst een rapport naar buiten waarin het schetste welke impact de verhoging van het minimumloon op de federale begroting zou hebben: een enorme.
Je zou dus wel degelijk kunnen beargumenteren - zoals Bernie Sanders dus ook doet - dat het minimumloon onder reconciliation/de Byrd Rule te regelen is en dat het apart is dat deze Senate Parliamentarian anders oordeelt.
[ afbeelding ]
quote:The Byrd Rule defines a provision to be "extraneous"--and therefore ineligible for reconciliation--in six cases:[2]
1. If it does not produce a change in outlays or revenues;
2. If it produces an outlay increase or revenue decrease when the instructed committee is not in compliance with its instructions;
3. If it is outside the jurisdiction of the committee that submitted the title or provision for inclusion in the reconciliation measure;
4. If it produces a change in outlays or revenues which is merely incidental to the non-budgetary components of the provision;
5. If it would increase the deficit for a fiscal year beyond those covered by the reconciliation measure (usually a period of ten years);[c] or
6. If it recommends changes in Social Security.
Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Ik zag wel een studie langskomen dat het 1.4 miljoen banen gaat kosten wat door veel MSM is overgenomen, maar deze (ongetwijfeld wat biased gezien de naam) website citeert ook een hoop onderzoeken waarin uit het verleden is gebleken dat er helemaal geen banen verloren gaanquote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:12 schreef Dejannn het volgende:
Prima ontwikkeling betreffende dat minimumloon. Zou enkel minder banen betekenen.
Kom op zeg, Biden werd al tegengewerkt voor de inauguratie. In principe is hij nog maar net begonnen. En heeft zich voornamelijk gefocust op het corona virus. En nu zie je de resultaten al van dit beleid. In Texas hadden ze een week geleden een algehele stroomuitval. Daar hebben beleidsmakers van de Biden regering hun opperste best gedaan om de lokale bevolking te helpen. Tijdens de Trump regering kregen slachtoffers van overstromingen keukenrollen toegeworpen. terwijl Alexandria Ocasio-Cortez naar liefst 4 miljoen dollar heeft gebracht. Republikeinen zijn gierig en hebben een grote bek. De democraten zijn vele malen effectiever dan de vastgeroeste republikeinen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is allemaal by the book ook nog,
Dus: hoezo arme joe kan er niks aan doen?
Weer dat patroon wat ziekelijk duidelijk is.
Meneer Biden kan niet 'verkeerd' doen, doet die dat dan toch -> WAS NIET ZIJN SCHULD.
Hilarisch allemaal
Ja ik las het ook. Het probleem is dat als je daar voet bij stuk gaat houden de relief bill vertraagd gaat worden en die heeft nu juist zoveel haast dat dat geen optie is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Nou ja, het Congres Budget Office (CBO) bracht laatst een rapport naar buiten waarin het schetste welke impact de verhoging van het minimumloon op de federale begroting zou hebben: een enorme.
Je zou dus wel degelijk kunnen beargumenteren - zoals Bernie Sanders dus ook doet - dat het minimumloon onder reconciliation/de Byrd Rule te regelen is en dat het apart is dat deze Senate Parliamentarian anders oordeelt.
[ afbeelding ]
Ze hebben bovendien ook niet de stemmen voor sec $15 minimumloon, aangezien Manchin aangeeft daar tegen te zijn. Hij vindt $11 acceptabel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ik las het ook. Het probleem is dat als je daar voet bij stuk gaat houden de relief bill vertraagd gaat worden en die heeft nu juist zoveel haast dat dat geen optie is.
Ja ook dat nog eens. Mss zou een Republikein nog om te praten zijn of zo maar het is allemaal niet bevorderlijk voor de spoed die deze relief bill juist zo nodig heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze hebben bovendien ook niet de stemmen voor sec $15 dollar minimumloon, aangezien Manchin aangeeft daar tegen te zijn, die wil $11.
Eensch!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:57 schreef klappernootopreis het volgende:
Wat de republikeinen tegen de borst stuit is dat de democraten het virus als een middel gebruiken om die 15 dollar er door te drukken. Ik vind dit ook niet kies. Het is een besluit dat meer verdiend dan een directe urgentie. Het verdient een bipartisan consensus en zou eigenlijk niet moeten worden opgenomen in de covid bill. Maar dit is mijn visie...
Ben ik het ook mee eens, hoewel het een tactiek is die de Republikeinen ook veel gebruikt hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 16:57 schreef klappernootopreis het volgende:
Wat de republikeinen tegen de borst stuit is dat de democraten het virus als een middel gebruiken om die 15 dollar er door te drukken. Ik vind dit ook niet kies. Het is een besluit dat meer verdiend dan een directe urgentie. Het verdient een bipartisan consensus en zou eigenlijk niet moeten worden opgenomen in de covid bill. Maar dit is mijn visie...
Volgens mij zijn Manchin en Sinema daar tegen toch? Hoewel ik dat nog wel zie veranderen als de Republikeinen dwars blijven liggen het komende jaar. Maar ik denk niet dat ze dat er nu al door kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 17:07 schreef OMG het volgende:
Was de laatste keer dat het omhoog ging ook niet onderdeel van iets anders?
Nou ja, dan de filibuster er maar aan dan? Want om 1 of andere reden gaan senate Republicans nooit mee met het verhogen van het minimum loon terwijl het grotendeels, ook onder locale republikeinen, wel wordt gesteund.
Ik begrijp hieruit dat jou heel wat dwars zit. Mischien kan je er een topic over openen? Het heeft iig niet veel meer met AMV te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus we zijn al weer bij de damned if you do damned if you don't aangeland?
Tenzij je hier echt wil gaan betogen dat als het westen maar genoeg "woorden vuil" had gemaakt, saddam zich echt wel had gaan gedragen.
Zo niet, heb je het dus niet over woorden, maar koud wapengekletter.
Maar dan hadden we weer koloniaal bezig geweest hé?
[..]
En we zijn weer comfortabel aangeland bij:
[..]
[..]
Die mensen zitten daar far and wide opgescheept met dictators, omdat de bevolkingen democratieën niet kunnen dragen.
Dit lijkt me ook wel de way to go dan. nudging is gewoon wat je als overheid moet doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:50 schreef Szura het volgende:
Bernie’s alternatief wordt op poten gezet:
[ twitter ]
De tweede aflevering van BBC's Trump Takes on the World ging over zijn Midden-Oosten politiek. Erg interessant en verhelderend. Er kwamen ook diplomaten uit Palestina, Israel en Iran aan het woord die in de onderhandelingen zaten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:06 schreef klappernootopreis het volgende:
Wat betreft het midden Oosten, ik denk dat Trump die zaken de laatste 4 jaar heeft laten versloffen. Mede door zijn bizarre gedrag. In die regio's accepteren ze geen branieschoppers met een grote bek. Alles gaat daar veel trager dan in het westen. Je onderhandelt er ellenlang. Mijn oom heeft in Abu Dhabi als consult jarenlang onderhandeld voor minieme resultaten. Maar heb je iets geregeld, dan houden ze zich aan de afspraken. Trump is een snelle jongen, die begrijpt niet hoe ze daar handelen.
Eens, maar high fructose corn syrup is goedkoop vanwege subsidies, dus moet dat dan conditioneel?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:28 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook wel de way to go dan. nudging is gewoon wat je als overheid moet doen.
Tax suiker, subsidieer groente, dat soort shit.
Zo Jammer dat er nog geen beelden zijn waar ze Elizabeth jankend in een zwarte FBI suburban zettenquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
300 aanklachten voor de capitolrellen.
500 moet mogelijk zijn met zoveel beelden.
maar kan er ook iemand veroordeeld worden wegens poging tot moord op een politicus, dan wel zware mishandeling en bedreiging
Ringleader Trump zal wel niet gepakt kunnen worden.
Elizabeth Warren? Waarom?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 07:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zo Jammer dat er nog geen beelden zijn waar ze Elizabeth jankend in een zwarte FBI suburban zetten
Nee waarom zou die gearresteerd moeten worden, mijn reactie was op de capitol rellen daar was Elizabeth uit Tennessee. Die janken voor de camera stond omdat niet naar binnen mocht.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Elizabeth Warren? Waarom?
Ik zal wel blind zijn maar waar zien ze dat teken dan ik zie alleen een gestileerde ster.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 09:31 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Gevalletje puur toeval #1488.
Het blauw van het podium.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zal wel blind zijn maar waar zien ze dat teken dan ik zie alleen een gestileerde ster.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |