abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198211347

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (221)
Republican (211)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198211364
Uit het vorige deel:

twitter

twitter

Shameless :X

Hypocrite much .... :')

En laf ook :r

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 26-02-2021 02:03:50 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198211433
Als ik dat zo lees...al die ouwe kerels kunnen wel doodvallen tussen nu en 4 jaar.
Grassley, McConnell, the former guy.
Zou McCarthy dan volharden in zijn rol?
Alhoewel de jongere hypocriete generatie er ook al is.

Affijn, morgen weer een dag in de soap van hedendaagse Amerikaanse politiek.
pi_198211464
En het wordt een leugenachtig weekend

twitter
pi_198211543
Zoals verwacht werd:

twitter

twitter

Voor wie geinteresseerd is in die 'Senate Parliamentarian'

Meet the Senate Parliamentarian, Key Figure in Minimum-Wage Debate

Elizabeth MacDonough advises lawmakers on which provisions qualify under legislative procedure used for Biden's Covid-19 relief package

Meer commentaren:

Leader Schumer: "We are deeply disappointed in this decision. We are not going to give up the fight to raise the minimum wage to $15 to help millions of struggling American workers and their families. The American people deserve it, and we are committed to making it a reality."

Speaker Pelosi: "House Democrats believe that the minimum wage hike is necessary. Therefore, this provision will remain in the American Rescue Plan on the Floor tomorrow. Democrats in the House are determined to pursue every possible path in the Fight For 15."

Senate Finance Chair Wyden: Today's decision "marks the beginning--not the end--of our efforts to raise the minimum wage for millions of hard-working Americans. We will continue to explore all legislative options for raising workers' wages as we push forward on the relief package."

Sanders: "I will be working with my colleagues in the Senate to move forward with an amendment to take tax deductions away from large, profitable corporations that don't pay workers at least $15 an hour & to provide small businesses with the incentives they need to raise wages."

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 26-02-2021 04:03:52 ]
pi_198211577
Jammer. En $15 is nog steeds te weinig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_198211617
Interessant draadje (+ artikel) met een andere verklaring dan dat de zwarte bevolking twijfels zou hebben over vaccinatie vanwege Tuskegee:

twitter
  vrijdag 26 februari 2021 @ 07:01:45 #8
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198211735
De Covid Relief Bill gaat dus wel door de Senaat komen, nu het minimumloon eruit is gesloopt. Figuren als Manchin kunnen nu echt niet meer tegenstemmen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_198211754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 04:01 schreef OMG het volgende:
Jammer. En $15 is nog steeds te weinig.
Hoezo dat op federaal niveau? Een salaris als alleenstaande zonder kinderen om “normaal” van te kunnen leven in Alabama is bv. $14. Althans als ik hier naar kijk: https://livingwage.mit.edu/states/01

Overigens zou de parliamentarian mogelijk wel salaris lager dan $15 per uur niet aftrekbaar laten maken voor bedrijven via reconciliation, waarmee de Democraten het in essentie op die manier zouden kunnen doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-02-2021 07:31:50 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_198211998
Dit is wel ehm... apart...
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het een of andere stunt van iemand zijn?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_198213389
twitter

Niet getreurd, het is eerder gebeurd dat mensen niet werden benoemd.
Het is (vaak, heel vaak) wel tekenend voor de opstelling van Rep.s.

Zouden die lui nou nooit in de spiegel kijken? Zoals nu weer bij een donkere vrouw wordt niet wordt gekeken naar ervaring en deskundigheid en zij wordt afgerekend op tweets.

Dat NK ‘Grote Leider’ verafgoden ben ik zó spuugzat.
pi_198213647
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 04:38 schreef Kijkertje het volgende:
Interessant draadje (+ artikel) met een andere verklaring dan dat de zwarte bevolking twijfels zou hebben over vaccinatie vanwege Tuskegee:

[ twitter ]
Dank. Staat klaar om later te worden gelezen.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 10:31:35 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_198213927
De eerste bommen op Syrië zijn alweer gevallen en het 15 dollar minimumloon lijkt niet door te gaan...er zijn veel ontevreden linkse stemmers vandaag.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_198214400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Mike het volgende:
De eerste bommen op Syrië zijn alweer gevallen en het 15 dollar minimumloon lijkt niet door te gaan...er zijn veel ontevreden linkse stemmers vandaag.
Tsja, het is maar waar je dan ontevreden over bent. 7 bommen ter vergelding en afschrikking voor een aanval op Amerikaanse troepen lijkt me vrij normaal Amerikaans buitenland beleid en dat het minimumloon via reconciliation meegenomen zou kunnen worden in de Senaat was altijd onwaarschijnlijk.

Misschien moeten die hypothetische linkse stemmers dan wat realistischer worden in hun verwachtingen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:23:03 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198214814
quote:
Ik geloof niet dat men op Biden heeft gestemd omdat ie zo links is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198214848
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Tsja, het is maar waar je dan ontevreden over bent. 7 bommen ter vergelding en afschrikking voor een aanval op Amerikaanse troepen lijkt me vrij normaal Amerikaans buitenland beleid en dat het minimumloon via reconciliation meegenomen zou kunnen worden in de Senaat was altijd onwaarschijnlijk.

Misschien moeten die hypothetische linkse stemmers dan wat realistischer worden in hun verwachtingen.
Een gedeelte van hen zijn gewoon net zo verloren als de hardcore Trump-supporters aan de andere kant.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:26:13 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198214863
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een gedeelte van hen zijn gewoon net zo verloren als de hardcore Trump-supporters aan de andere kant.
Maar uiten wel kritiek op hun leider, dus die vlieger gaat niet op.
pi_198214891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maar uiten wel kritiek op hun leider, dus die vlieger gaat niet op.
Biden is voor hen alleen leider in naam. Zij geilen vooral op AOC en dat soort niemendalletjes.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:31:29 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198214949
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Biden is voor hen alleen leider in naam. Zij geilen vooral op AOC en dat soort niemendalletjes.
Wat is dit voor rare reactie? Ben je dronken?
pi_198215049
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik proef enige jaloezie in deze reactie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198215076
:')
pi_198215248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat is dit voor rare reactie? Ben je dronken?
Waarom is dit een rare reactie?
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik proef enige jaloezie in deze reactie.
Op wie zou MoreDakka dan jaloers zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 11:46:36 ]
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:59:27 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198215493
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Waarom is dit een rare reactie?
[..]

Op wie zou MoreDakka dan jaloers zijn?
Omdat het totaal nergens over gaat, het is niet eens een argument. Ik geef aan dat men blijkbaar wel kritiek uit op Biden. 'Biden is voor hen alleen een leider in naam' eh oke, wat wil dat in hemelsnaam zeggen?

'Zij geilen vooral op AOC' Wat heeft dat te maken met de kritiek op Biden, terwijl Dakka eerst aangeeft dat ze net zo verloren zijn als Trumpfans 'aan de andere kant'. Dan zou men Biden blind volgen, maar op de een of andere manier telt dan ineens Biden niet maar AOC wel, want daar geilen ze op.

'En dat soort niemanddalletjes' Oh dus meerdere personen? En waaruit blijkt het dan een niemanddalletje te zijn, lijkt erg op politieke voorkeur.
pi_198215642
quote:
Jij had verwacht dat de VS zich onder Biden plots zou gedragen als een pacifistische wereldmacht, die de andere wang toekeert wanneer haar troepen worden bestookt met raketten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:11:38 #25
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_198215684
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij had verwacht dat de VS zich onder Biden plots zou gedragen als een pacifistische wereldmacht, die de andere wang toekeert wanneer haar troepen worden bestookt met raketten?
Echt hilarisch, om figuren zoals jij het militaristische imperialisme van de VS, nu goed te zien praten.

Laat ik ff een antwoord uit het linkse draaiboek pakken:

De VS heeft gewoon geen fuck te zoeken daar :W
pi_198215703
quote:
Prima ontwikkeling betreffende dat minimumloon. Zou enkel minder banen betekenen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Omdat het totaal nergens over gaat, het is niet eens een argument. Ik geef aan dat men blijkbaar wel kritiek uit op Biden. 'Biden is voor hen alleen een leider in naam' eh oke, wat wil dat in hemelsnaam zeggen?

'Zij geilen vooral op AOC' Wat heeft dat te maken met de kritiek op Biden, terwijl Dakka eerst aangeeft dat ze net zo verloren zijn als Trumpfans 'aan de andere kant'. Dan zou men Biden blind volgen, maar op de een of andere manier telt dan ineens Biden niet maar AOC wel, want daar geilen ze op.

'En dat soort niemanddalletjes' Oh dus meerdere personen? En waaruit blijkt het dan een niemanddalletje te zijn, lijkt erg op politieke voorkeur.
Blijkbaar is dit de mening van MoreDakka. En ik vind het een beetje hypocriet om daar argumenten voor te willen zien. Er zijn ook nooit argumenten nodig om eventjes flink in te hakken op de Republikeinen in deze topicreeks, dat is ongeveer de norm.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2021 12:13:08 ]
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:18:38 #27
6484 ExTec
pi_198215795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:59 schreef Vis1980 het volgende:

Dan zou men Biden blind volgen, maar op de een of andere manier telt dan ineens Biden niet maar AOC wel, want daar geilen ze op.

"Verlorenheid" zit hem natuurlijk niet louter in het "blind volgen".

Je kan prima stellen dat zowel trump fans, als AOC fans, zich vastbijten in de nogal onhaalbare , zo niet onrealistische agenda's, van hun resp. politici.

Dus in dat opzicht, zijn beide kanten van dezelfde munt, al vind ik persoonlijk trump vele malen destructiever.
pi_198215829
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Echt hilarisch, om figuren zoals jij het militaristische imperialisme van de VS, nu goed te zien praten.

Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.

Ik praat niets goed, ik vel zelfs geen oordeel. Ik heb alleen nooit de illusie gekoesterd dat het presidentschap van Biden een radicale breuk zou vormen met het militaire beleid van de VS.
pi_198215867
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er niks goedgepraat? :?
quote:

Trump was links?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:29:14 #30
6484 ExTec
pi_198215895
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.

Ik praat niets goed, ik vel zelfs geen oordeel. Ik heb alleen nooit de illusie gekoesterd dat het presidentschap van Biden een radicale breuk zou vormen met het militaire beleid van de VS.
Nee, die heb ik gelezen.

Waar het doorgaans de norm is, om te blijven tamboeren op dat de VS er gewoon niks te zoeken heeft, en daar valt inhoudelijk vanzelfsprekend wat voor te zeggen,

Stappen we daar nu luchtig over heen, want dat is nu een fait accompli, en hebben we daadwerkelijk wel begrip voor de situatie.

Maar toen in de 2de Irak oorlog de boots nu eenmaal on the ground waren geland, was ook dat een fait accompli, stapte je toen ook luchtig over de dubieuze motivatie om er sowieso aan te beginnen heen, en had je toen ook ineens 'begrip' voor het wapengekletter?

Of was het tot vervelens toe de gebroken plaat: ze hebben er niks te zoeken?

Het laatste hé? :)
pi_198215946
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, die heb ik gelezen.

Waar het doorgaans de norm is, om te blijven tamboeren op dat de VS er gewoon niks te zoeken heeft, en daar valt inhoudelijk vanzelfsprekend wat voor te zeggen,

Stappen we daar nu luchtig over heen, want dat is nu een fait accompli, en hebben we daadwerkelijk wel begrip voor de situatie.

Maar toen in de 2de Irak oorlog de boots nu eenmaal on the ground waren geland, was ook dat een fait accompli, stapte je toen ook luchtig over de dubieuze motivatie om er sowieso aan te beginnen heen, en had je toen ook ineens 'begrip' voor het wapengekletter?

Of was het tot vervelens toe de gebroken plaat: ze hebben er niks te zoeken?

Het laatste hé? :)
Waar toon ik precies 'begrip' voor het wapengekletter?

Nogmaals, het gaat om de verwachtingen die Biden blijkbaar oproept bij bepaalde figuren. Wat dacht je? Dat Biden de VS zou terugtrekken uit het Midden-Oosten?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:39:44 #32
6484 ExTec
pi_198216028
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

Nogmaals, het gaat om de verwachtingen die Biden blijkbaar oproept bij bepaalde figuren. Wat dacht je? Dat Biden de VS zou terugtrekken uit het Midden-Oosten?
Nee, het gaat om mensen die als de president niet Biden heet, maar Bush Jr, totaal deze nuance niet wensen te zien, en maar blijven tamboeren op dat de VS er in essentie niks te zoeken heeft.

Maar dat is nu hoegenaamd geen argument, nee, als de president Biden heet, hebben we het ineens niet meer over dat de VS er niks te zoeken heeft, nee, dan gaan we "uitleggen" dat het eigenlijk zeer begrijpelijk is:

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

vrijdag 26 februari 2021 @ 12:49:23 #33
6484 ExTec
pi_198216150
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar kunnen we als bonus nog even bij doen:

Niet zo heel erg lang geleden wees ik je erop dat de VS nu eenmaal de rol van wereldpolitie agent heeft.

Maar dat zag ik natuurlijk verkeerd volgens jou; incl. domme argumenten als: wanneer hebben hun ons dan voor het laatst gered, totaal negerend dat er ook zoiets is als afschrikking, en de hallucinante stelling dat het niet hun zijn die voor ons de kolen uit het vuur halen, maar dat wij dat voor hun deden, want NL had ook handjevol soldaten naar Irak gestuurd :')

Maar nu als een blad omgeslagen hé?

En dit soort opzichtige hypocrisie is prijs schieten.

Amerikaans imperialisme is fout, klaar. Tamboer je daar op als de Prez Bush heet, dan doe je dat ook als die Biden heet. Dat niet doen, en in geval Biden "uit gaan leggen" waarom het zo begrijpelijk is -> hypocrisie.
pi_198216228
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, het gaat om mensen die als de president niet Biden heet, maar Bush Jr, totaal deze nuance niet wensen te zien, en maar blijven tamboeren op dat de VS er in essentie niks te zoeken heeft.

Maar dat is nu hoegenaamd geen argument, nee, als de president Biden heet, hebben we het ineens niet meer over dat de VS er niks te zoeken heeft, nee, dan gaan we "uitleggen" dat het eigenlijk zeer begrijpelijk is:
[..]

Waar lees jij het woord 'begrijpelijk'?

Verder is mijn mening een stuk genuanceerder dan 'de VS hebben niets te zoeken in het Midden-Oosten'.

Wat jij doet, is een mening op mij projecteren en daar vervolgens tegen ageren. Dat noemt men ook wel een stropop.
pi_198216248
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:49 schreef ExTec het volgende:

Niet zo heel erg lang geleden wees ik je erop dat de VS nu eenmaal de rol van wereldpolitie agent heeft.
Dus jij juicht de actie van Biden toe?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:57:31 #36
6484 ExTec
pi_198216263
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar lees jij het woord 'begrijpelijk'?
Ik zie je anders niet de gebroken plaat:

quote:
MAAR DE VS HEEFT DAAR NIKS TE ZOEKEN! *)
Afdraaien?

quote:
Verder is mijn mening een stuk genuanceerder dan 'de VS hebben niets te zoeken in het Midden-Oosten'.
Je hebt er blijk van gegeven dat je het feit dat de rol van wereldpolitie agent hun nu eenmaal ten deel valt niet onderschrijft.

Dus vertel eens........?

Wat hebben ze daar te zoeken?
pi_198216431
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zie je anders niet de gebroken plaat:
[..]

Afdraaien?
[..]

Je hebt er blijk van gegeven dat je het feit dat de rol van wereldpolitie agent hun nu eenmaal ten deel valt niet onderschrijft.

Dus vertel eens........?

Wat hebben ze daar te zoeken?
De interventie om IS terug te dringen heb ik altijd toegejuicht. Hetzelfde geldt voor de westerse bemoeienis in Syrië.

Nogmaals, je projecteert een bepaalde mening op mij en loopt daar driftig tegen te ageren. Je duwt mij in de 'linkse' hoek en denkt vervolgens dat ik van mening ben dat de VS/het westen een pacifistische, niet-interventionistische koers moet varen. Maar zo zwart/wit is het voor mij niet.

Verder was het enige wat ik schreef - en waar jij nu helemaal op losgaat - dat het een illusie is te denken dat Biden zich zou terugtrekken uit het Midden-Oosten. Had iemand dat werkelijk verwacht? Was dat een van zijn campagnebeloften?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:16:27 #38
6484 ExTec
pi_198216635
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De interventie om IS terug te dringen heb ik altijd toegejuicht.
O'Really?

En wie moet dat doen dan volgens jou?

Die VS, die volgens jij beslist geen wereld politie agent dient te zijn en dat ook heus niet 'is' want het zijn immers wij die hun 'redden' en niet andersom?

Europa soms, met z'n compleet kapot bezuinigde legers?
pi_198216806
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

O'Really?

En wie moet dat doen dan volgens jou?

Die VS, die volgens jij beslist geen wereld politie agent dient te zijn en dat ook heus niet 'is' want het zijn immers wij die hun 'redden' en niet andersom?

Europa soms, met z'n compleet kapot bezuinigde legers?
IS zou natuurlijk nooit een voet aan de grond hebben geķregen als de VS saddam niet uit irak hadden gesmeten. In dat opzicht moet men maar gewoon de verantwoordelijkheid nemen en het door hun gecreëerde provleem weer proberen op te lossen. Alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb. Onder jaren westers geweld in die regio is het extremistische geloof en de daarmee samenhangende IS opkomst alleen maar toegenomen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:28:44 #40
6484 ExTec
pi_198216894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

IS zou natuurlijk nooit een voet aan de grond hebben geķregen als de VS saddam niet uit irak hadden gesmeten.
Maar saddam was een dictator met hectoliters bloed aan zijn handen.

Ben je hier nou gewoon aan het verkondigen dat die mensen daar gewoon blijkbaar zo onder ontwikkeld zijn dat ze daar het beste mee af zijn?

Behoorlijk asociaal standpunt, racistisch, zelfs, naar moderne identiteitspolitieke maatstaven.

Als je dat denkt, kan ik me bv niet voorstellen dat je het een goed idee vind om die mensen en masse te importeren, bv.
pi_198216993
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ben je hier nou gewoon aan het verkondigen dat die mensen daar gewoon blijkbaar zo onder ontwikkeld zijn dat ze daar het beste mee af zijn?

Behoorlijk asociaal standpunt, racistisch, zelfs, naar moderne identiteitspolitieke maatstaven.

Als je dat denkt, kan ik me bv niet voorstellen dat je het een goed idee vind om die mensen en masse te importeren, bv.
Deze reactie slaat als een lul op een slagroomtaart.
pi_198217034
quote:

[..]

Irakezen hadden beter zelf Saddam eruit kunnen gooien imo
Incelfrikandel
pi_198217062
Saddam had net zoals alle andere despoten daar in het midden oosten bloed aan zijn handen. Als westerse wereld hadden we 40 jaar geleden al een energietransitie moeten beginnen ipv die despoten in het zadel te houden en de olie maar goedkoop te houden waarmee deze despoten over financiering bleven beschikken.
pi_198217239
Wat een rare discussie over iets wat buiten kijf staat mbt het beleid van de VS, ongeacht wie er president is.

Of men het nu eens is over die aanval of niet, sinds wanneer proberen we hier een partisan whodunit van te maken?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:49:48 #45
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_198217242
twitter
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:06:39 #46
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198217536
quote:
Biden heeft het minimumloon helemaal niet gekilld, het is gekilld door de Senaatsadviseur. Ongeïnformeerde achterlijke tweet.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:07:30 #47
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_198217550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:06 schreef Szura het volgende:

[..]

Biden heeft het minimumloon helemaal niet gekilld, het is gekilld door de Senaatsadviseur. Ongeïnformeerde achterlijke tweet.
Weet jij wel wie Uyghur is?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:08:21 #48
6484 ExTec
pi_198217558
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:06 schreef Szura het volgende:

[..]

Biden heeft het minimumloon helemaal niet gekilld, het is gekilld door de Senaatsadviseur.
Dus arme Joe kon er niks aan doen.

Helder.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:08:35 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198217561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:07 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Weet jij wel wie Uyghur is?
Al was het de paus, z’n tweet is misleidend en daarmee fout
pi_198217584
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus arme Joe kon er niks aan doen.

Helder.
Denk jij dat de president een soort almachtige despoot is of zo?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:14:05 #51
6484 ExTec
pi_198217640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Denk jij dat de president een soort almachtige despoot is of zo?
Zover ik weet word die nog steeds geflankeerd door een meerderheid in het congres en senaat, daarbij had hij het als executive order kunnen realiseren.

Dat is allemaal by the book ook nog,

Dus: hoezo arme joe kan er niks aan doen?

Weer dat patroon wat ziekelijk duidelijk is.

Meneer Biden kan niet 'verkeerd' doen, doet die dat dan toch -> WAS NIET ZIJN SCHULD.

Hilarisch allemaal :)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:15:29 #52
6484 ExTec
pi_198217666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:08 schreef Szura het volgende:

[..]

Al was het de paus, z’n tweet is misleidend en daarmee fout
Wie is er nou eindverantwoordelijk?

Die "senaatsadviseur" of Joe?
pi_198217890
quote:

[..]

Even realistisch zijn, he? Saddam had hectoliters bloed aan zijn handen waar het Westen nooit een woord vuil over maakte zolang hij zijn agressie richting Iran uitte, pas toen de Westerse olie belangen (Koeweit, Saoedi's, UAE) in gevaar kwamen was dat ineens wel een probleem.

En na de 1e Golf oorlog zat Saddam gewoon in een keurslijf, er was geen enkele echte noodzaak voor de Irak oorlog en IS, Syrie en de situatie van vandaag in dat deel van het M-O is daar het gevolg van en ja, dan mag je verwachten dat degene die de puinhoop grotendeels veroorzaakt heeft ook zijn verantwoording neemt .

Verder gaat je betoog nogal mank, de hele M-O situatie is voor een goed deel historisch gecreeerd door het Westen, dat begint al met Sykes-Picot waar arbitrair "landen" geschapen werden zonder enig historisch of cultureel besef.

Wat dat te maken heeft met immigratie in Nederland ontgaat mij overigens totaal. Mischien moet je dat soort opmerkingen gewoon weglaten?
pi_198217894
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zover ik weet word die nog steeds geflankeerd door een meerderheid in het congres en senaat, daarbij had hij het als executive order kunnen realiseren.

Meneer Biden kan niet 'verkeerd' doen, doet die dat dan toch -> WAS NIET ZIJN SCHULD.

Een executive order kan door een volgende president zo weer terug gedraaid worden, dus een structurele salarisverhoging lijkt me nu niet echt een geschikt onderwerp daarvoor.

Ik weet niet waar jij mee bezig bent, maar dit is echt een achterlijke manier van argumenteren framen van je.
pi_198217988
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoezo dat op federaal niveau? Een salaris als alleenstaande zonder kinderen om “normaal” van te kunnen leven in Alabama is bv. $14. Althans als ik hier naar kijk: https://livingwage.mit.edu/states/01

Overigens zou de parliamentarian mogelijk wel salaris lager dan $15 per uur niet aftrekbaar laten maken voor bedrijven via reconciliation, waarmee de Democraten het in essentie op die manier zouden kunnen doen.
Waarom niet? Aangezien dat minimum loon niet meegaat met inflatie zijn alle verhogingen onder $15 niet serieus te nemen en de $15 zelf is ook slechts een zoethoudertje als het minimum vervolgens weer 10+ jaar hetzelfde blijft.

30k pre-taxes is niks. Vooral niet als je dingen als huur $50 per maand omhoog gaan, de "new low prices" in de winkel nooit omlaag gaan, etc. Over 2 jaar hebben miljoenen mensen weer 3 banen nodig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_198218010
quote:

[..]

Kan het even een paar tandjes minder met je kort door de bocht-beschuldigingen en stropoppen? We zijn hier over het algemeen verstandige en goed geïnformeerde mensen, daarbij zijn die discussie-tactieken niet nodig. Bedankt.
Spoilers!
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:41:36 #57
6484 ExTec
pi_198218099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even realistisch zijn, he? Saddam had hectoliters bloed aan zijn handen waar het Westen nooit een woord vuil over maakte
Dus we zijn al weer bij de damned if you do damned if you don't aangeland?

Tenzij je hier echt wil gaan betogen dat als het westen maar genoeg "woorden vuil" had gemaakt, saddam zich echt wel had gaan gedragen.

Zo niet, heb je het dus niet over woorden, maar koud wapengekletter.

Maar dan hadden we weer koloniaal bezig geweest hé? :)

quote:
Verder gaat je betoog nogal mank, de hele M-O situatie is voor een goed deel historisch gecreeerd door het Westen, dat begint al met Sykes-Picot waar arbitrair "landen" geschapen werden zonder enig historisch of cultureel besef.
En we zijn weer comfortabel aangeland bij:

quote:
HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN HET WESTEN!!!!!! *)
quote:
Wat dat te maken heeft met immigratie in Nederland ontgaat mij overigens totaal. Mischien moet je dat soort opmerkingen gewoon weglaten?
Die mensen zitten daar far and wide opgescheept met dictators, omdat de bevolkingen democratieën niet kunnen dragen.

Dat wij hier geen dictator hebben, dat zit niet in de lucht, zit ook niet in de grond, dat is ook niet puur toeval, dat zit in ons allemaal.

En wij importeren dus duidelijk mensen, die democratieën niet kunnen dragen. Dat lijkt mij op de lange duur niet zonder risico.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:46:10 #58
6484 ExTec
pi_198218157
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Een executive order kan door een volgende president zo weer terug gedraaid worden, dus een structurele salarisverhoging lijkt me nu niet echt een geschikt onderwerp daarvoor.
En dat is een soort onder de noemer dat als je het niet perfect kan realiseren, het allemaal geen zin heeft?

Net zoals: we kunnen wel een wet aannemen dat je niet met drank op mag rijden, maar mensen doen het toch, is derhalve dus niet perfect, dus heeft zo'n wet heeft helemaal geen zin?

Ik denk dat menig amerikaan enorm geholpen had geworden met een hoger minimum loon, ook al was het maar voor 4 jaar.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:48:40 #59
6484 ExTec
pi_198218198
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Daarbij weerleg je niet waarom die het niet op de normale manier had kunnen realiseren?

DMV die meerderheid in beide kamers?
pi_198218259
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat wij hier geen dictator hebben, dat zit niet in de lucht, zit ook niet in de grond, dat is ook niet puur toeval, dat zit in ons allemaal.

En wij importeren dus duidelijk mensen, die democratieën niet kunnen dragen. Dat lijkt mij op de lange duur niet zonder risico.
Dat ze in de VS nu geen dictator hebben in het witte huis zit niet in hun allen. Dat er mensen daar het parlement bestormden en dachten een revolutie te starten omdat ze gebrainwashed werden door trump en de liegende media kanalen lijkt me een betere vergelijking om te maken in het vs topic. :D

Dus ja zo snel mogelijk met brainwassen stoppen vanuit liegende media en vanuit radicaal geloof. ^O^
pi_198218300
quote:

[..]

[..]

Moeilijk doen over het effect dat het Sykes-Picotverdrag heeft op de huidige situatie in het M.O. geeft eigenlijk wel aan dat je je een beetje beter moet inlezen over de geschiedenis van het M.O.
quote:
[..]

Die mensen zitten daar far and wide opgescheept met dictators, omdat de bevolkingen democratieën niet kunnen dragen.

Bron?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:56:58 #62
6484 ExTec
pi_198218325
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat ze in de VS nu geen dicatator hebben in het witte huis zit niet in hun allen.
Dat betekent dat ze niet allemaal eensgezind waren ;) Maar dat is nooit zo.

Maar een voorbeeld van dat de Amerikanen de democratie dragen, was dat zelfs de door trump benoemde rechters niet meegingen in zijn auto-coup.

Het collectief, werd ook door die mensen, boven de (zelfgekozen) stam geplaatst.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:58:10 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_198218342
quote:
Ik geloof niet dat een executive order de minimum wage van alle industrieen naar $15 kan brengen, dat zou gemakkelijk aangevochten kunnen worden in de rechtzaal. Executive orders gaan alleen over de dagelijkse handel van de federale regering. Hij is wel van plan de minimum wage van federale ambtenaren middels een executive order naar $15 te brengen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:00:35 #64
6484 ExTec
pi_198218383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat een executive order de minimum wage van alle industrieen naar $15 kan brengen, dat zou gemakkelijk aangevochten kunnen worden in de rechtzaal. Hij is wel van plan de minimum wage van federale ambtenaren middels een executive order naar $15 te brengen.
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daarbij weerleg je niet waarom die het niet op de normale manier had kunnen realiseren?

:)

Grappig nu om voort te borduren op figuur die straal negeert dat Biden gewoon een meerderheid in beide kamers heeft,

En louter reageert op mijn Executive Order, maar misschien is dat ook 'framing' ;)
pi_198218488
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Grappig nu om voort te borduren op figuur die straal negeert dat Biden gewoon een meerderheid in beide kamers heeft,

En louter reageert op mijn Executive Order, maar misschien is dat ook 'framing' ;)
Dat het nu niet geregeld kan worden via deze COVID-relief bill (waar het ook eik niet in thuishoort natuurlijk zoals de Senate Parliamentarian ook heeft aangegeven) wil nog helemaal niet zeggen dat het helemaal niet geregeld kan worden via andere wegen? Beetje geduld aub :P
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:09:55 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_198218500
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:00 schreef ExTec het volgende:

Rare flex, jij zegt dat hij het met een EO kan, wat niet zo is, en nu gaat het om een meerderheid van de kamers, wat ze geprobeerd hebben, maar ze hebben niet het 2/3e quorum om filibuster-vrij te zijn, en die poging is dus afgeschoten niet door de reps, maar door de senate parliamentarian.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198218710
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan moet dat wel in stemming gebracht kunnen worden. Wat dus niet kon vanwege parlementarian. Wmb hoort het eerlijk gezegd ook niet thuis in een relief bill op gesteld nav een noodsituatie. Laat ze maar een goede zelfstandige wet opstellen hiervoor en die in stemming proberen te brengen.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:28:44 #68
6484 ExTec
pi_198218781
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:09 schreef Kijkertje het volgende:

(waar het ook eik niet in thuishoort natuurlijk zoals de Senate Parliamentarian ook heeft aangegeven)
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:24 schreef Barbusse het volgende:

Wmb hoort het eerlijk gezegd ook niet thuis in een relief bill op gesteld nav een noodsituatie.
Dat vinden in ieder geval wij nederlanders inderdaad, maar toch is het voor amerika niet ongewoon om de meest gekke wetgeving, in andere wetgeving te schuiven.
pi_198218876
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Dat vinden in ieder geval wij nederlanders inderdaad, maar toch is het voor amerika niet ongewoon om de meest gekke wetgeving, in andere wetgeving te schuiven.
Ja alleen is de procedure waarmee deze zo broodnodige COVID-relief bill met spoed door het Congres geloodst kan worden (reconciliation) zodanig dat er voorwaarden zijn voor die 'ingeschoven' wetgeving zoals men je steeds probeert duidelijk te maken.

quote:
Q: How does the parliamentarian decide which provisions are allowed under reconciliation?

To qualify for the fast-track procedures, measures have to be directly tied to the budget. Specifically, they have to have a meaningful fiscal impact that can't be "merely incidental" to the policy proposal. If not, the provision can be challenged under the "Byrd rule," named for the late Sen. Robert Byrd (D., W.Va.). On Thursday, Ms. MacDonough said that the budget effect was merely incidental.

The Byrd rule also prevents any provision of the bill from adding to the deficit beyond the bill's budgetary window, unless lawmakers find a way to offset its cost through the committee that has jurisdiction over that provision.

Bron
Het zou handig zijn geweest omdat er nu slechts een eenvoudige meerderheid nodig is en geen 2/3 maar het heeft helaas niet zo mogen zijn, de Senate Parliamentarian heeft anders beslist en Biden moet zich daar wel aan houden. De relief bill zelf gaat er iig op deze manier wél doorkomen en daar ging het in eerste instantie ook om, niet om verhoging van het minimum loon.

Een zelfstandige bill zou wat dat betreft beter zijn maar daar is een 2/3 meerderheid voor nodig. Laten de Republikeinen dat dan maar afschieten ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 26-02-2021 16:31:09 ]
pi_198218928
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat ze in de VS nu geen dictator hebben in het witte huis zit niet in hun allen. Dat er mensen daar het parlement bestormden en dachten een revolutie te starten omdat ze gebrainwashed werden door trump en de liegende media kanalen lijkt me een betere vergelijking om te maken in het vs topic. :D

Dus ja zo snel mogelijk met brainwassen stoppen vanuit liegende media en vanuit radicaal geloof. ^O^
Interessante punten. Hoe zie je dit precies voor je?
pi_198219194
Hier trouwens een voormalig parliamentarian over een stukje geschiedenis van reconciliation (wat hij beschouwt als een draak van een procedure), vanaf 50:11:

https://www.c-span.org/video/?292506-1/senate-filibuster
  vrijdag 26 februari 2021 @ 15:59:26 #72
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198219243
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja alleen is de procedure waarmee deze zo broodnodige COVID-relief bill met spoed door het Congres geloodst wordt (reconciliation) zodanig dat er voorwaarden zijn voor die 'ingeschoven' wetgeving zoals men je steeds probeert duidelijk te maken.
[..]

Het zou handig zijn geweest omdat er nu slechts een eenvoudige meerderheid nodig is en geen 2/3 maar het heeft helaas niet zo mogen zijn, de Senate Parliamentarian heeft anders beslist en Biden moet zich daar wel aan houden.

Een zelfstandige bill zou beter zijn. Laten de Republikeinen dat dan maar afschieten ;(
Nou ja, het Congres Budget Office (CBO) bracht laatst een rapport naar buiten waarin het schetste welke impact de verhoging van het minimumloon op de federale begroting zou hebben: een enorme.

Je zou dus wel degelijk kunnen beargumenteren - zoals Bernie Sanders dus ook doet - dat het minimumloon onder reconciliation/de Byrd Rule te regelen is en dat het apart is dat deze Senate Parliamentarian anders oordeelt.

pi_198219427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Szura het volgende:

[..]

Nou ja, het Congres Budget Office (CBO) bracht laatst een rapport naar buiten waarin het schetste welke impact de verhoging van het minimumloon op de federale begroting zou hebben: een enorme.

Je zou dus wel degelijk kunnen beargumenteren - zoals Bernie Sanders dus ook doet - dat het minimumloon onder reconciliation/de Byrd Rule te regelen is en dat het apart is dat deze Senate Parliamentarian anders oordeelt.

[ afbeelding ]
Heeft de parliamentarian aangegeven waarom ze vindt dat het niet toegestaan is? Ik heb wat artikelen erop nagelezen, maar zie dat nergens direct terug helaas.

Sanders en jij argumenteren hier tegen 1 onderdeel van de Byrd Rule, maar het zijn er 6:

quote:
The Byrd Rule defines a provision to be "extraneous"--and therefore ineligible for reconciliation--in six cases:[2]

1. If it does not produce a change in outlays or revenues;
2. If it produces an outlay increase or revenue decrease when the instructed committee is not in compliance with its instructions;
3. If it is outside the jurisdiction of the committee that submitted the title or provision for inclusion in the reconciliation measure;
4. If it produces a change in outlays or revenues which is merely incidental to the non-budgetary components of the provision;
5. If it would increase the deficit for a fiscal year beyond those covered by the reconciliation measure (usually a period of ten years);[c] or
6. If it recommends changes in Social Security.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:15:56 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198219456
Nee helaas heb ik ook geen argumentatie van de Senate Parliamentarian gezien tot nu toe @SnertMetChoco
pi_198219571
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:12 schreef Dejannn het volgende:

Prima ontwikkeling betreffende dat minimumloon. Zou enkel minder banen betekenen.

Daar zijn de meningen nog over verdeeld. Ik zag wel een studie langskomen dat het 1.4 miljoen banen gaat kosten wat door veel MSM is overgenomen, maar deze (ongetwijfeld wat biased gezien de naam) website citeert ook een hoop onderzoeken waarin uit het verleden is gebleken dat er helemaal geen banen verloren gaan

https://www.businessforaf(...)o-not-cause-job-loss

Als ik e.e.a. samenvat lijkt het er op alsof er wordt getheoriseerd dat banen verloren zullen gaan, wat mij persoonlijk ook wel logisch lijkt, maar dat het achteraf niet blijkt te gebeuren door dat er ook andere effecten lijken te spelen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:33:02 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198219668
quote:

[..]

Kom op zeg, Biden werd al tegengewerkt voor de inauguratie. In principe is hij nog maar net begonnen. En heeft zich voornamelijk gefocust op het corona virus. En nu zie je de resultaten al van dit beleid. In Texas hadden ze een week geleden een algehele stroomuitval. Daar hebben beleidsmakers van de Biden regering hun opperste best gedaan om de lokale bevolking te helpen. Tijdens de Trump regering kregen slachtoffers van overstromingen keukenrollen toegeworpen. terwijl Alexandria Ocasio-Cortez naar liefst 4 miljoen dollar heeft gebracht. Republikeinen zijn gierig en hebben een grote bek. De democraten zijn vele malen effectiever dan de vastgeroeste republikeinen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198219698
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:59 schreef Szura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja ik las het ook. Het probleem is dat als je daar voet bij stuk gaat houden de relief bill vertraagd gaat worden en die heeft nu juist zoveel haast dat dat geen optie is.
pi_198219809
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja ik las het ook. Het probleem is dat als je daar voet bij stuk gaat houden de relief bill vertraagd gaat worden en die heeft nu juist zoveel haast dat dat geen optie is.
Ze hebben bovendien ook niet de stemmen voor sec $15 minimumloon, aangezien Manchin aangeeft daar tegen te zijn. Hij vindt $11 acceptabel.
pi_198219833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ze hebben bovendien ook niet de stemmen voor sec $15 dollar minimumloon, aangezien Manchin aangeeft daar tegen te zijn, die wil $11.
Ja ook dat nog eens. Mss zou een Republikein nog om te praten zijn of zo maar het is allemaal niet bevorderlijk voor de spoed die deze relief bill juist zo nodig heeft.

Het was iig het proberen waard en heeft dus echt helemaal niets te maken met onwil van Biden/ Democraten :')
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:57:25 #80
384435 klappernootopreis
pi_198219962
Wat de republikeinen tegen de borst stuit is dat de democraten het virus als een middel gebruiken om die 15 dollar er door te drukken. Ik vind dit ook niet kies. Het is een besluit dat meer verdiend dan een directe urgentie. Het verdient een bipartisan consensus en zou eigenlijk niet moeten worden opgenomen in de covid bill. Maar dit is mijn visie...
pi_198219987
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:57 schreef klappernootopreis het volgende:
Wat de republikeinen tegen de borst stuit is dat de democraten het virus als een middel gebruiken om die 15 dollar er door te drukken. Ik vind dit ook niet kies. Het is een besluit dat meer verdiend dan een directe urgentie. Het verdient een bipartisan consensus en zou eigenlijk niet moeten worden opgenomen in de covid bill. Maar dit is mijn visie...
Eensch! :Y
pi_198220032
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:57 schreef klappernootopreis het volgende:
Ben ik het ook mee eens, hoewel het een tactiek is die de Republikeinen ook veel gebruikt hebben.

Ik snap echt de logica niet achter wetten in compleet ongerelateerde wetten schrijven, maar het mag schijnbaar gewoon.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_198220071
Was de laatste keer dat het omhoog ging ook niet onderdeel van iets anders?

Nou ja, dan de filibuster er maar aan dan? Want om 1 of andere reden gaan senate Republicans nooit mee met het verhogen van het minimum loon terwijl het grotendeels, ook onder locale republikeinen, wel wordt gesteund.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 17:08:38 #84
384435 klappernootopreis
pi_198220084
Kijk, als je vier jaar dit soort beleid voor je kiezen hebt gehad , mede dankzij figuren als McConnell, dan is het niet echt verwonderlijk dat de democraten dit ook gaan proberen. Maar het maakt het allemaal niet netter. Eigenlijk zouden de republikeinen niet moeten zeuren, de afgelopen jaren hebben ze precies hetzelfde geflikt . Maar je neem dit soort praktijken niet over, want dat betekent dat je van dit gedrag nooit af komt.
pi_198220800
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:07 schreef OMG het volgende:
Was de laatste keer dat het omhoog ging ook niet onderdeel van iets anders?

Nou ja, dan de filibuster er maar aan dan? Want om 1 of andere reden gaan senate Republicans nooit mee met het verhogen van het minimum loon terwijl het grotendeels, ook onder locale republikeinen, wel wordt gesteund.
Volgens mij zijn Manchin en Sinema daar tegen toch? Hoewel ik dat nog wel zie veranderen als de Republikeinen dwars blijven liggen het komende jaar. Maar ik denk niet dat ze dat er nu al door kunnen krijgen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 26 februari 2021 @ 18:06:25 #86
384435 klappernootopreis
pi_198220811
Wat betreft het midden Oosten, ik denk dat Trump die zaken de laatste 4 jaar heeft laten versloffen. Mede door zijn bizarre gedrag. In die regio's accepteren ze geen branieschoppers met een grote bek. Alles gaat daar veel trager dan in het westen. Je onderhandelt er ellenlang. Mijn oom heeft in Abu Dhabi als consult jarenlang onderhandeld voor minieme resultaten. Maar heb je iets geregeld, dan houden ze zich aan de afspraken. Trump is een snelle jongen, die begrijpt niet hoe ze daar handelen.
pi_198221377
quote:

[..]

Dus we zijn al weer bij de damned if you do damned if you don't aangeland?

Tenzij je hier echt wil gaan betogen dat als het westen maar genoeg "woorden vuil" had gemaakt, saddam zich echt wel had gaan gedragen.

Zo niet, heb je het dus niet over woorden, maar koud wapengekletter.

Maar dan hadden we weer koloniaal bezig geweest hé? :)
[..]

[..]

[..]

Ik begrijp hieruit dat jou heel wat dwars zit. Mischien kan je er een topic over openen? Het heeft iig niet veel meer met AMV te maken.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 19:50:39 #88
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198222476
Bernie’s alternatief wordt op poten gezet:

twitter
pi_198225542
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:50 schreef Szura het volgende:
Bernie’s alternatief wordt op poten gezet:

[ twitter ]
Dit lijkt me ook wel de way to go dan. nudging is gewoon wat je als overheid moet doen.
Tax suiker, subsidieer groente, dat soort shit.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198225629
300 aanklachten voor de capitolrellen.
500 moet mogelijk zijn met zoveel beelden.

maar kan er ook iemand veroordeeld worden wegens poging tot moord op een politicus, dan wel zware mishandeling en bedreiging

Ringleader Trump zal wel niet gepakt kunnen worden.
pi_198226513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:06 schreef klappernootopreis het volgende:
Wat betreft het midden Oosten, ik denk dat Trump die zaken de laatste 4 jaar heeft laten versloffen. Mede door zijn bizarre gedrag. In die regio's accepteren ze geen branieschoppers met een grote bek. Alles gaat daar veel trager dan in het westen. Je onderhandelt er ellenlang. Mijn oom heeft in Abu Dhabi als consult jarenlang onderhandeld voor minieme resultaten. Maar heb je iets geregeld, dan houden ze zich aan de afspraken. Trump is een snelle jongen, die begrijpt niet hoe ze daar handelen.
De tweede aflevering van BBC's Trump Takes on the World ging over zijn Midden-Oosten politiek. Erg interessant en verhelderend. Er kwamen ook diplomaten uit Palestina, Israel en Iran aan het woord die in de onderhandelingen zaten.
Spoilers!
pi_198226832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:28 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook wel de way to go dan. nudging is gewoon wat je als overheid moet doen.
Tax suiker, subsidieer groente, dat soort shit.
Eens, maar high fructose corn syrup is goedkoop vanwege subsidies, dus moet dat dan conditioneel?
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 februari 2021 @ 07:12:07 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198228687
twitter

Pffft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 07:26:07 #94
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_198228719
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 07:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Pffft.
Het Gouden Kalf om te aanbidden...
pi_198228830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
300 aanklachten voor de capitolrellen.
500 moet mogelijk zijn met zoveel beelden.

maar kan er ook iemand veroordeeld worden wegens poging tot moord op een politicus, dan wel zware mishandeling en bedreiging

Ringleader Trump zal wel niet gepakt kunnen worden.
Zo Jammer dat er nog geen beelden zijn waar ze Elizabeth jankend in een zwarte FBI suburban zetten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 27 februari 2021 @ 09:31:56 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_198229522
twitter

Gevalletje puur toeval #1488.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 27-02-2021 10:16:39 ]
pi_198229906
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 07:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zo Jammer dat er nog geen beelden zijn waar ze Elizabeth jankend in een zwarte FBI suburban zetten
Elizabeth Warren? Waarom? :?
pi_198230017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Elizabeth Warren? Waarom? :?
Nee waarom zou die gearresteerd moeten worden, mijn reactie was op de capitol rellen daar was Elizabeth uit Tennessee. Die janken voor de camera stond omdat niet naar binnen mocht.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198230035
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 09:31 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Gevalletje puur toeval #1488.
Ik zal wel blind zijn maar waar zien ze dat teken dan ik zie alleen een gestileerde ster.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 10:23:05 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_198230127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:17 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik zal wel blind zijn maar waar zien ze dat teken dan ik zie alleen een gestileerde ster.
Het blauw van het podium.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')