SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Noem eens een voorbeeld van waar de logica ontbreekt en sprake is van willekeur...quote:Op donderdag 25 februari 2021 09:46 schreef popje het volgende:
[..]
Als er willekeurig wordt gekozen uit de maatregelen en er geen logica meer in zit, en beloftes niet worden nagekomen, wordt het gevoel op een gegeven moment zo. En zeker ook als het te lang duurt. Zo werkt dat sociaal psychologisch gezien.
Helder, je negeert verder alle argumenten van andere kanten en blijft hameren op het overheidsbeleid dat aantoonbaar faalt. We hoeven het er dan ook niet meer over te hebben, we worden het toch niet eens. Ook prima.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nieuwe maatregelen, omdat het aantal besmettingen toeneemt als we de huidige maatregelen negeren.
Dat is geen straf of dreigement, dat is gewoon de harde realiteit.
Geen zwemlessen meer.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van waar de logica ontbreekt en sprake is van willekeur...
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:52 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Helder, je negeert verder alle argumenten van andere kanten en blijft hameren op het overheidsbeleid dat aantoonbaar faalt. We hoeven het er dan ook niet meer over te hebben, we worden het toch niet eens. Ook prima.
Valt onder binnensportquote:
Ik las Colombiaanse discoshitquote:Op donderdag 25 februari 2021 10:53 schreef ondeugend het volgende:
Ik las discolip in de TT en dacht meteen aan nog een virus.
Sporten tot 27 jaar is net zo willekeurig als sporten tot 26 of 28 jaar, dan wel een andere willekeurige leeftijd.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van waar de logica ontbreekt en sprake is van willekeur...
Even terug gekeken en ik heb de goede voor me.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.
Mondkapjes, sluiten van de horeca terwijl er geen negatief advies lag van het RIVM en de avondklok. Zo maar wat voorbeelden waar geen enkele logica in zit.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Willekeur, bijvoorbeeld de ene winkel wel open, de andere niet, het ene contactberoep wel, het andere niet, en zo zijn er legio.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan na 20 minuten wikken en wegen toch nog maar even verder willen kijkenquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er al mensen die de Action hebben afgehuurd om rustig eiersnijders uit te kunnen zoeken?
Geen alcoholverkoop na 20:00. Zeker nu er een avondklok is had die regel verdwenen moeten zijn (al had hij er in eerste instantie niet moeten komen), wat maakt dat ene uurtje van nou nog uit?quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Sporten tot 27 jaar is net zo willekeurig als sporten tot 26 of 28 jaar, dan wel een andere willekeurige leeftijd.
De regel dat er na 8'en geen alcohol meer mag worden verkocht hield vooral verband met het eerder sluiten van de horeca. Maar nadat de horeca volledig dichtging, viel de reden van deze beperking eigenlijk weg.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen alcoholverkoop na 20:00. Zeker nu er een avondklok is had die regel verdwenen moeten zijn (al had hij er in eerste instantie niet moeten komen), wat maakt dat ene uurtje van nou nog uit?
gewoon gelijktrekken met de avondklok, zijn de winkels tenminste gesloten voor het verbod ingaat.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen alcoholverkoop na 20:00. Zeker nu er een avondklok is had die regel verdwenen moeten zijn (al had hij er in eerste instantie niet moeten komen), wat maakt dat ene uurtje van nou nog uit?
Dit lijkt me echt zo'n regeltje dat ze er gewoon de hele zomer sneaky in blijven houden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, maar evenveel ouders, ouders van vrienden / familie etc, die zijn allemaal 35+quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je veel 35 minners in je vriendengroep? Want een groot deel van hen merkt niet eens dat ze ziek zijn geweest.
Overigens ken ik best wat mensen die het hebben gehad, in ieder geval 2 familieleden en 2 kennissen.
Dit is dus weken nadat die Chinese arts die over het virus waarschuwde er zelf al aan overleden was.quote:
Toen volgde ik het al wereldwijd en wist ik en met mij velen andere dat het niet de gewone griep was.quote:
De persoon die dit heeft getweet heeft zich gewoon aan het script gehouden, netjes met een verwijzing erbij naar de website van het RIVM. Dit is geen incident, dit is tekenend voor hoe het RIVM steeds bijzonder laat is met het volgen van de internationale ontwikkelingen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Toen volgde ik het al wereldwijd en wist ik en met mij velen andere dat het niet de gewone griep was.
Mag hopen dat diegene die het tw acc beheerde ontslagen is geworden.
Bij ons ook niemand op kantoor, wel de vrouw van mijn manager.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar evenveel ouders, ouders van vrienden / familie etc, die zijn allemaal 35+
Niemand is eigenlijk echt gestopt met familie/vrienden te zien, maar wel allemaal met zeer beperkte contactmomenten, of zeer sterk verminderd. Geen verjaardagen etc.
Vrijwel niemand werkt op kantoor bijvoorbeeld.
Drogisterijen en supermarkten die gewoon niet essentiele producten in de winkel mogen blijven verkopen, maar de dierenwinkel die toevallig een rijtje planten heeft staan moet dat afdekken en bruna mag wel open voor pakketjes en geen pen verkopen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
ik doelde dus op het RIVM twitter accquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De persoon die dit heeft getweet heeft zich gewoon aan het script gehouden, netjes met een verwijzing erbij naar de website van het RIVM. Dit is geen incident, dit is tekenend voor hoe het RIVM steeds bijzonder laat is met het volgen van de internationale ontwikkelingen.
het polderen van een kabinet.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
Dat winkelen op afspaak is toch ook gewoon een klap in het gezicht van winkeliers.
Al maanden struikel je over de mensen in de drogist en supermarkt, daar is het geen enkel probleem om een bepaald aantal mensen per m2 te hebben. Maar voor bv een kledingwinkel of warenhuis is hetzelfde beleid levensgevaarlijk.
Ja dat snap ik. Maar in de ogen van de mensen die erover gaan is er niks mis met deze tweet, is wat ik probeer te zeggen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik doelde dus op het RIVM twitter acc
Maar het argument is toch ook al maanden dat dat niet zo zeer om die winkels gaat maar om de reisjes ernaar toe?quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
Dat winkelen op afspaak is toch ook gewoon een klap in het gezicht van winkeliers.
Al maanden struikel je over de mensen in de drogist en supermarkt, daar is het geen enkel probleem om een bepaald aantal mensen per m2 te hebben. Maar voor bv een kledingwinkel of warenhuis is hetzelfde beleid levensgevaarlijk.
Die is volgeboekt tot 2024quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er al mensen die de Action hebben afgehuurd om rustig eiersnijders uit te kunnen zoeken?
Dat was vooral voor de sport zo volgens mij.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar het argument is toch ook al maanden dat dat niet zo zeer om die winkels gaat maar om de reisjes ernaar toe?
Wel in de drukte mogen staan bij het Kruidvat/de supermarkt maar niet bij de Hema/Action/random kledingwinkelquote:Op donderdag 25 februari 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
En toch ga ik vaker naar de AH dan de H&M.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar het argument is toch ook al maanden dat dat niet zo zeer om die winkels gaat maar om de reisjes ernaar toe?
Supermarkt is net zo gevaarlijk alleen daar kunnen we niet zonder. Bezorgdiensten kunnen niet bij de 8miljoen huizen leveren elke dag.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk vooral dat het een wassen neus is. Als je langs een winkel loopt en het is er rustig, dan ga je mij niet vertellen dat ze je niet binnen laten. Afspraak of niet.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
Dat lijkt me logisch.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
En toch ga ik vaker naar de AH dan de H&M.
Dat zijn van die dingen die mij ook in het buitenland altijd verbazen. Als je een keer een romdreis door de VS maakt moet je je haast per staat in gaan verdiepen hoe het allemaal geregeld is. Vaak zat dat de alcoholverkoop niet mag plaats vinden in het weekend of na zessen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt zo'n regeltje dat ze er gewoon de hele zomer sneaky in blijven houden.
Hier was een bloemist die in december officieel wel bloemen mocht verkopen, maar geen kerststukjesquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het een wassen neus is. Als je langs een winkel loopt en het is er rustig, dan ga je mij niet vertellen dat ze je niet binnen laten. Afspraak of niet.
Typisch weer zo'n voorbeeld van een maatregel waarin de mensen in Den Haag nogal ver van de werkelijkheid staan.
De vraag is zo groot dan krijg je helaas wachtlijsten...quote:
Straks krijg je net als op Salou en Ibiza en zo proppers bij de H&M en Douglasquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het een wassen neus is. Als je langs een winkel loopt en het is er rustig, dan ga je mij niet vertellen dat ze je niet binnen laten. Afspraak of niet.
Typisch weer zo'n voorbeeld van een maatregel waarin de mensen in Den Haag nogal ver van de werkelijkheid staan.
U had een afspraak zag ik? (schrijft er snel wat bij in de agenda)quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Over bloemenverkoop, weliswaar gaan landelijk beleid, maar een invulling die de gemeente eraan geeft. Buiten bij zo'n stalletje/tafel aan de deur verkopen mocht, was een uitzondering op de regel, behalve in Maastricht die hadden weer hun eigen visie: https://www.1limburg.nl/g(...)htse-bloemisten-boosquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier was een bloemist die in december officieel wel bloemen mocht verkopen, maar geen kerststukjes
Die werden uiteraard wel gewoon verkocht, alleen die stonden verdekt ergens in een hoekje.
Net als de primera vorige weekquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
U had een afspraak zag ik? (schrijft er snel wat bij in de agenda)![]()
Maar zeggen ze hiermee nu dat hun vaccin niet goed werkt tegen deze variant momenteel?quote:Vaccinproducent Moderna heeft een aangepaste versie van zijn coronavaccin gemaakt die specifiek de Zuid-Afrikaanse variant van het virus onschadelijk moet maken. De fabrikant heeft een partij van de nieuwe kandidaat-vaccins gestuurd naar de National Institutes of Health (NIH) in de Verenigde Staten voor klinisch onderzoek. Als dat een succes is, kan het bedrijf een aanvraag doen bij de medische toezichthouders om de nieuwe versie op de markt te mogen brengen.
Moderna gaat er op basis van voorlopige cijfers van uit dat het bestaande, goedgekeurde coronavaccin ook werkt tegen gemuteerde versies van het virus. Toch zijn in het onderzoek wat zorgen naar voren gekomen, zo bleek eerder; het zou bijvoorbeeld kunnen dat het bestaande vaccin minder lang bescherming biedt tegen de variant die in Zuid-Afrika is ontstaan.
Het bedrijf meldt dat het 'uit voorzorg' een strategie heeft uitgewerkt om nieuwe coronavarianten zoals de Zuid-Afrikaanse effectief aan te pakken. Aangepaste versies van het vaccin kunnen als tweede of derde prik worden toegediend. Moderna laat onderzoeken of een halve dosis van 50 microgram voldoende is.
Moderna heeft verder bekendgemaakt dat het zijn wereldwijde vaccinproductie dit jaar verder wil opschroeven, van 600 miljoen tot 700 miljoen doses. Het bedrijf onderzoekt of dat aantal door verbeteringen in het productieproces nog verder omhoog kan, tot 1 miljard doses. In 2022 verwacht Moderna zeker 1,4 miljard doses te kunnen maken. Dat is op basis van prikken met 100 microgram vaccin. Als blijkt dat een dosis van 50 microgram voor de tweede prik al genoeg is, kan Moderna zo'n 2 miljard doses produceren.
Vooral het kruidvat is een grap met die krappe ruimtes en gangen van ze.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
telefonisch uiteraard, of iets anders oncontroleerbaarsquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Net als de primera vorige week
"U had 4 uur geleden besteld toch?"
En net zoals dat dit forum en mensen die het volgen toen wisten dat het meer was dan een griep, weten we nu ook al dat er geen 3e golf gaat komen, en dat de effectiviteit van de maatregelen zeer te betwijfelen valt.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De persoon die dit heeft getweet heeft zich gewoon aan het script gehouden, netjes met een verwijzing erbij naar de website van het RIVM. Dit is geen incident, dit is tekenend voor hoe het RIVM steeds bijzonder laat is met het volgen van de internationale ontwikkelingen.
Inderdaad, dat was nog de toevoeging die er bij gevraagd werd.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
telefonisch uiteraard, of iets anders oncontroleerbaars
Gewoon een paar keer door onbekende nummers worden gebeld, kun je altijd op terugvallen. Als het niet te lang geleden is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was nog de toevoeging die er bij gevraagd werd.
Wat is daar onlogisch aan? Alles is een afweging tussen risico tot besmetting en risico voor maatschappelijk ontwrichting. Dat is altijd zo geweest. We nemen een beetje extra risico om mensen naar de supermarkt te laten gaan omdat dat nou eenmaal nodig is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:29 schreef nattermann het volgende:
[..]
Wel in de drukte mogen staan bij het Kruidvat/de supermarkt maar niet bij de Hema/Action/random kledingwinkel
En de Gall&Gall is ook "nou eenmaal nodig"?quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is daar onlogisch aan? Alles is een afweging tussen risico tot besmetting en risico voor maatschappelijk ontwrichting. Dat is altijd zo geweest. We nemen een beetje extra risico om mensen naar de supermarkt te laten gaan omdat dat nou eenmaal nodig is.
In deze tijden?quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:50 schreef nostra het volgende:
[..]
En de Gall&Gall is ook "nou eenmaal nodig"?
Tuurlijk, kan makkelijk. Horeca geld, parken minder vol, burgers blij, politie blij. Amper tot geen besmettingen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Nu nog zorgen dat ze niet als een malloot gaan beboeten en we gaan de goede kant op
Daar heb je een punt.quote:
Die krappe gangen zal ook wel locatiegebonden zijn. Hier in de buurt is een nieuwe vestiging die ruim van opzet is, maar inderdaad ook een met nauwe gangen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vooral het kruidvat is een grap met die krappe ruimtes en gangen van ze.
Waarom 10 minuten? Ik dacht dat het max 2 mensen per verdieping is, en max 6 per uur. Dus dat is 20 minuten per stel dan, toch?quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
Ikea doet in elk geval niet mee aan 10 min shoppen.
Op afspraak tien minuten winkelen? Ikea ziet dat niet zitten en houdt de zaken dicht
Minder goed, waarschijnlijk vooral minder langdurig.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar zeggen ze hiermee nu dat hun vaccin niet goed werkt tegen deze variant momenteel?
Nu toch wel enige hoop dat er de komende weken ook echt iets gebeurd voor terrasjes. Gun het ze van harte.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Nu nog zorgen dat ze niet als een malloot gaan beboeten en we gaan de goede kant op
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:50 schreef nostra het volgende:
[..]
En de Gall&Gall is ook "nou eenmaal nodig"?
Het wordt weer kouder komende anderhalve week, kan best dat die roep om terrasjes dan weer even gaat liggen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu toch wel enige hoop dat er de komende weken ook echt iets gebeurd voor terrasjes. Gun het ze van harte.
Al blijven de mensen 3 uur winkelen. Het zijn minimale blokken. De Ikea zal er gewoon uit bedrijfseconomisch oogpunt niks in zien en daarom gesloten blijven.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom 10 minuten? Ik dacht dat het max 2 mensen per verdieping is, en max 6 per uur. Dus dat is 20 minuten per stel dan, toch?
Het is minimaal 10 min. Maar als je niet naar vloeroppervlakte kijkt dan snap ik wel dat grote winkels hier geen zin in hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom 10 minuten? Ik dacht dat het max 2 mensen per verdieping is, en max 6 per uur. Dus dat is 20 minuten per stel dan, toch?
Oh ja, dat sowieso. Dat gaven ze tijdens de persconferentie ook al aan, dat dit vooral iets voor kleine winkels is.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Al blijven de mensen 3 uur winkelen. Het zijn minimale blokken. De Ikea zal er gewoon uit bedrijfseconomisch oogpunt niks in zien en daarom gesloten blijven.
Het was in het verlengde van Wantie die een voorbeeld van onlogische willekeur wilde, waarop jij reageerde met dat alles een afweging tussen risico en maatschappelijke ontwrichting zou zijn. Dat zou het inderdaad moeten zijn, dat klopt.quote:
Maar wel droog en zonnig (zo is althans de verwachting hier in mijn regio, iig tot en met aanstaande woensdag).quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt weer kouder komende anderhalve week, kan best dat die roep om terrasjes dan weer even gaat liggen.
Zolang er een zonnetje staat is het prima vertoeven buiten. Helemaal met terrasverwarming (als dat nog wel mag).quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt weer kouder komende anderhalve week, kan best dat die roep om terrasjes dan weer even gaat liggen.
Outdoor dining is in New York een succes. Waarom zou dat hier niet kunnen? Studenten zaten voor de coronacrisis ook 365 dagen per jaar buiten onder/tussen terraswarmers.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Maar ik zei niets over Gall & Gall.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Het was in het verlengde van Wantie die een voorbeeld van onlogische willekeur wilde, waarop jij reageerde met dat alles een afweging tussen risico en maatschappelijke ontwrichting zou zijn. Dat zou het inderdaad moeten zijn, dat klopt.
Of in je auto, zoals in Twente:quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:04 schreef Nia het volgende:
[..]
Outdoor dining is in New York een succes. Waarom zou dat hier niet kunnen? Studenten zaten voor de coronacrisis ook 365 dagen per jaar buiten onder/tussen terraswarmers.
Oo jaaa zie hier de soort van weerstand van vele agenten tegen het kabinetquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het zou een verademing zijn om een ikea bezoek te kunnen beperken tot 10 minuten. Gemiste kansquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
Ikea doet in elk geval niet mee aan 10 min shoppen.
Op afspraak tien minuten winkelen? Ikea ziet dat niet zitten en houdt de zaken dicht
quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het zou een verademing zijn om een ikea bezoek te kunnen beperken tot 10 minuten. Gemiste kans
Je hebt ook nog andere handhaversquote:Op donderdag 25 februari 2021 12:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Oo jaaa zie hier de soort van weerstand van vele agenten tegen het kabinet![]()
Prachtig dit
De Jonge en Rutte kunnen op hun kop gaan staan. Als meneer agent geen zin heeft om te schrijven, staan ze mooi voor lul. Laten we het hopen. Stelletje mafketels.
Hoewel ik het met je eens ben is dat natuurlijk niet de argumentatie vanuit de overheid.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
Klopt die vreselijke BOA's zullen staan te springen om hun autoriteit te kunnen tonen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt ook nog andere handhavers
Jaaa, ik ben erbij hoorquote:Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ja, zo kun natuurlijk bezig blijven. Gall&Gall zoals reeds genoemd is ook niet nodig, kruidvat idem. Kun je vrijwel allemaal ook bij de supermarkt krijgen. Dicht dan maar, of het risico accepteren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is daar onlogisch aan? Alles is een afweging tussen risico tot besmetting en risico voor maatschappelijk ontwrichting. Dat is altijd zo geweest. We nemen een beetje extra risico om mensen naar de supermarkt te laten gaan omdat dat nou eenmaal nodig is.
Je kunt natuurlijk ook gewoon accepteren dat er altijd vaagheden en uitzonderingen zijn rond grofmazige maatregelen als deze.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:35 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ja, zo kun natuurlijk bezig blijven. Gall&Gall zoals reeds genoemd is ook niet nodig, kruidvat idem. Kun je vrijwel allemaal ook bij de supermarkt krijgen. Dicht dan maar, of het risico accepteren.
Nee. Je ziet nu *gelukkig* ook dat men dat langzaam maar zeker niet meer accepteert.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon accepteren dat er altijd vaagheden en uitzonderingen zijn rond grofmazige maatregelen als deze.
Gelukkig maar. Als we alles maar gewoon zouden accepteren..quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:38 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee. Je ziet nu *gelukkig* ook dat men dat langzaam maar zeker niet meer accepteert. [ afbeelding ]
Iedereen nu elke dag afval in zijn tuin dumpenquote:Op donderdag 25 februari 2021 12:40 schreef falling_away het volgende:
ff tussendoor.. Lange Frans is trending op Twitter vanwege deze tweetwat een treurnis
[ twitter ]
Toch wel apart, dit is al de tweede keer dat de politie zich in de coronadiscussie openlijk uitlaat, hiervoor ook al richting Willem Engel n.a.v. de rechtszaak tegen de avondklok.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-in-actie~ac770f0f/quote:Sportscholen in heel Nederland zeggen overmorgen mee te doen aan een actiedag waarbij 150 clubs weer open gaan. De eigenaren van fitnessclubs vinden het onbegrijpelijk dat ze vanwege gezondheidsredenen al maanden niet open zijn. ,,Terwijl bewegen van levensbelang is."
De actiegroep zegt dat het hoog tijd is dat de drie miljoen Nederlanders die lid zijn van een sportschool weer kunnen gaan sporten.
Ik heb zo een idee dat hij geen tuin heeft maar een appartement.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iedereen nu elke dag afval in zijn tuin dumpen
Goed mikken danquote:Op donderdag 25 februari 2021 12:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb zo een idee dat hij geen tuin heeft maar een appartement.
Wat mensen een beetje neigen te vergeten is dat het met alles nu anders is als normaal. Het zou mij niet verbazen als mensen op een gegeven moment vaker naar het winkelcentrum gingen om toch maar iets te doen te hebben. Mensen zoeken nu eenmaal vertier, en zullen naar plekken toe trekken waar iets valt te beleven.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoewel ik het met je eens ben is dat natuurlijk niet de argumentatie vanuit de overheid.
Wat ze willen voorkomen is dat Jan en alleman overal gaanlt "funshoppen"/winkelen. Hierbij gaat iedereen naar regionale winkelcentra terwijl je je boodschappen bij de lokale supermarkt doet.
Verder is het weer een extreme mate van micro management.
En wat denk je dat er gaat gebeuren?quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-in-actie~ac770f0f/
Ook goed nieuws! Meer en meer opstand tegen de maatregelen
Vakantiehuisje in Vinkeveenquote:Op donderdag 25 februari 2021 12:53 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb zo een idee dat hij geen tuin heeft maar een appartement.
Dat er heel veel leden in die 150 sportclubs actief aan hun gezondheid gaan werkenquote:Op donderdag 25 februari 2021 12:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gaat gebeuren?
Mooi.quote:Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Er zal alleen veel meer spreiding zijn i.p.v. dat iedereen samenkomt in publieke buiten ruimtes. Niet dat ik dat een probleem vind hoor (buiten is goed!), maar hogerop blijkbaar wel. Dan wil je de mensen juist spreiden. Met het lekkere weer ga je mensen toch niet tegen houden. Als ze naar buiten willen dan gebeurt dat ook gewoon. Dan kan je het beste spreiden.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat mensen een beetje neigen te vergeten is dat het met alles nu anders is als normaal. Het zou mij niet verbazen als mensen op een gegeven moment vaker naar het winkelcentrum gingen om toch maar iets te doen te hebben. Mensen zoeken nu eenmaal vertier, en zullen naar plekken toe trekken waar iets valt te beleven.
Je zit nu ook ineens ramvolle parken bij een klein beetje goed weer, je maakt mij niet wijs dat dat altijd het geval was, de bossen hier waren ook afgeladen met fietsers.
Elke keer dat er iets dicht gaat verplaatst het publiek zich naar de volgende plek. Beetje het principe van 2e paasdag op de meubelboulevard, alle andere winkels zijn dicht dus gaan er heel veel mensen daarheen. daardoor wordt het straks ook gewoon druk als er dingen weer opengaan, je ziet het nu al bij de kappers die worden platgebeld.
Daar noem je er een, zijn er nog mensen die doker Gommie serieus nemen dan?quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:00 schreef Gunner het volgende:
Ben benieuwd of het kabinet gaat buigen.
Maar als je dan Gommers direct weer hoort dat dan *echt* de IC's gaan overspoelen dan verwacht ik er niets van.
Dat kan nog wel eens tegen vallen, niet iedereen is even activistisch,quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat er heel veel leden in die 150 sportclubs actief aan hun gezondheid gaan werken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |