Onderbuikgevoel en wat ik om mij heen zie en hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op basis waarvan kom je tot deze schatting?
Seems legit.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Onderbuikgevoel en wat ik om mij heen zie en hoor.
Kernenergie is de meest rendabele en meest schone vorm van energie.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en nee. Veelal worden ze met overheidsgeld gebouwd en worden de kosten van de stroom gesubsidieerd, indirect, door de overheid. Of zoals in het VK wordt er een enorm hoge kW prijs gegarandeerd door de overheid om de centrale rendabel te kunnen exploiteren.
Niet zo schoon.. als mensen kunnen overlijden aan radio-actieve straling wat kan vrijkomen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:40 schreef Ixnay het volgende:
Kernenergie is de meest rendabele en meest schone vorm van energie.
Rendabel als in wat? Financieel dus bepaald niet. En schoon is relatief, het nucleaire afval is bepaald niet schoon te noemen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:40 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er kan een betonnen isolatieschild omheen gebouwd worden voor als er werkelijk Tsjernobyl toestanden optreden, die kan in een noodsituatie de kerncentrale volledig isoleren.
Had Candide niet twee grote liefdes waarvan er eentje door de Turken werd verkracht en vermoord?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 09:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Niet om het een of ander, maar volgens mij is het ook gewoon niet waar. Candide wordt verliefd op Cunégonde.
Niet schoon (in meerdere opzichten: de winning is verre van 'schoon', qua CO2-uitstoot presteren ze niet geweldig, er is op dit moment geen oplossing voor het hoogradioactief restafval). Niet rendabel. De uitleg kan je in dit topic teruglezen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:40 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Tja, FvD stemmers...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:40 schreef archito het volgende:
Je hebt als user ook wel lef om Tsjernobyl als argument vóór kernenergie te gebruiken.
Je vroeg het niet aan mij, maar je bemerkt wel dat de campagne die ze voeren redelijk bezocht worden. Ze onderscheiden zich, en of dat positief of negatief is laat ik aan jou, met hun corona standpunt. Daar spreken ze veel mensen mee aan en hoe langer het duurt, hoe meer mensen het trekt. Dan gaat het niet eens alleen meer om jongeren of ondernemers, maar ook ouderen. Die mensen hebben een goed leven gehad en hebben helemaal geen zin om hun laatste jaren achter slot en grendel te zitten. De drie à vier zetels waar ze constant op gepeild worden is mijn inziens ook veel te conservatief geschat. Dat worden er meer.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op basis waarvan kom je tot deze schatting?
Mwah, echte probleem is dat bij uranium winning ook gewoon best wat CO2 vrij komt en dat in de toekomst alleen maar meer wordt aangezien de uranium steeds moeilijker te winnen wordt. Over een paar decennia komt met fission energie met uranium als splijtstof waarschijnlijk meer CO2 vrij dan bij een gascentrale.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet zo schoon.. als mensen kunnen overlijden aan radio-actieve straling wat kan vrijkomen.
En de nucleaire afval blijft nog vele jaren, eeuwenlang radio-actief.
"Redelijk bezocht" is een paar honderd man per keer. Voor die 3 zetels heb je al meer dan 200.000 stemmen nodig, dan kun je met 3 zetels dus best goed bezochte bijeenkomsten hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar je bemerkt wel dat de campagne die ze voeren redelijk bezocht worden. Ze onderscheiden zich, en of dat positief of negatief is laat ik aan jou, met hun corona standpunt. Daar spreken ze veel mensen mee aan en hoe langer het duurt, hoe meer mensen het trekt. Dan gaat het niet eens alleen meer om jongeren of ondernemers, maar ook ouderen. Die mensen hebben een goed leven gehad en hebben helemaal geen zin om hun laatste jaren achter slot en grendel te zitten. De drie à vier zetels waar ze constant op gepeild worden is mijn inziens ook veel te conservatief geschat. Dat worden er meer.
Redelijk bezocht?quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar je bemerkt wel dat de campagne die ze voeren redelijk bezocht worden. Ze onderscheiden zich, en of dat positief of negatief is laat ik aan jou, met hun corona standpunt. Daar spreken ze veel mensen mee aan en hoe langer het duurt, hoe meer mensen het trekt. Dan gaat het niet eens alleen meer om jongeren of ondernemers, maar ook ouderen. Die mensen hebben een goed leven gehad en hebben helemaal geen zin om hun laatste jaren achter slot en grendel te zitten. De drie à vier zetels waar ze constant op gepeild worden is mijn inziens ook veel te conservatief geschat. Dat worden er meer.
Dat eerste is inherent aan de tijd waarin we zitten. Het is meer dan eens voorgekomen dat de politie de weg heeft afgezet om te voorkomen dat het (te) druk werd. Dat zal daarom altijd pure speculatie blijven. Desalniettemin zou zelfs één bezoeker voor een groter bereik zorgen dan voor een hoop andere partijen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Redelijk bezocht" is een paar honderd man per keer. Voor die 3 zetels heb je al meer dan 200.000 stemmen nodig, dan kun je met 3 zetels dus best goed bezochte bijeenkomsten hebben.
En 'laatste jaren' is onzin, dat weet je. In juli is iedereen gevaccineerd. Dit gaat nog om maanden. En in die maanden zit dit kabinet er gewoon nog, ik geloof niet in een regeerakkoord voor augustus. Coronabeleid zou dus geen campagnethema moeten zijn.
Ja, maar met 200 of 300 man (is inderdaad veel te veel, Baudet moet eens ophouden met zulke dingen, door dit soort acties hebben we een avondklok en winkelsluiting, dat komt niet door het kabinet maar door mensen die zich niet eens aan een paar basisregels kunnen houden) bij elkaar komen wijst dus helemaal niet op meer dan 3 zetels. En meestal zijn er geen eens 200 belangstellenden.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat eerste is inherent aan de tijd waarin we zitten. Het is meer dan eens voorgekomen dat de politie de weg heeft afgezet om te voorkomen dat het (te) druk werd. Dat zal altijd pure speculatie blijven. Wat betreft de ouderen, dat is geen onzin. Dat is hoe het door sommigen ervaren wordt en hoe langer het duurt, hoe meer het er zullen worden. Gebeurtenissen zoals in Klazienaveen zullen daar vermoedelijk alleen maar aan bijdragen.
Met dien verstande dat je wel stapelgek moet zijn en je echt compleet kapot vervelen om in je vrije tijd een politieke bijeenkomst van de partij van je voorkeur te bezoeken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar met 200 of 300 man (is inderdaad veel te veel, Baudet moet eens ophouden met zulke dingen, door dit soort acties hebben we een avondklok en winkelsluiting, dat komt niet door het kabinet maar door mensen die zich niet eens aan een paar basisregels kunnen houden) bij elkaar komen wijst dus helemaal niet op meer dan 3 zetels. En meestal zijn er geen eens 200 belangstellenden.
Voor 3 zetels moeten in elke gemeente al 600 stemmers wonen. Aangezuen Baudet alleen plaatsen bezoekt waar FvD groter dan gemiddeld is en er ook mensen uit allerlei buurgemeenten komen, zou je elke keer makkelijk over de 1000 moeten gaan als het veel meer dan 3 zetels zouden zijn.
Wat er nog aan FvD stemmers over is zijn wel de diehard fans. En het is niet alsof er momenteel veel anders te doen is.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:25 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Met dien verstande dat je wel stapelgek moet zijn en je echt compleet kapot vervelen om in je vrije tijd een politieke bijeenkomst van de partij van je voorkeur te bezoeken.
Niet iedere stemmer zal zo’n karavaan bezoeken.
Kernenergie is niettemin wel de veiligste energiesoort van allemaal.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:40 schreef archito het volgende:
Je hebt als user ook wel lef om Tsjernobyl als argument vóór kernenergie te gebruiken.
Je denkt werkelijk dat na het zetten van het laatste spuitje heel corona ineens een non-issue is geworden? Dat ettert nog wel even door; zij het over zaken als een vaccinatiepaspoort, niet-gevaccineerden, hoe om te gaan met mutaties, wie de rekening gaat betalen en hoe het "nieuwe normaal" er uit komt te zien. Daar kan je allerhande meningen over hebben, maar het compleet negeren in je campagne is vrij bizar.quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:39 schreef Hanca het volgende:
En 'laatste jaren' is onzin, dat weet je. In juli is iedereen gevaccineerd. Dit gaat nog om maanden. En in die maanden zit dit kabinet er gewoon nog, ik geloof niet in een regeerakkoord voor augustus. Coronabeleid zou dus geen campagnethema moeten zijn.
De rekening is zeker een campagne-item. En hoe een volgende pandemie voor zijn ook. Hoe we de economie opnieuw in gaan richten ook. Wat ik zei was dat de huidige maatregelen (avondklok, winkelsluiting, scholen dicht, verplicht thuiswerken, etc) geen campagnemateriaal zijn. Want die zijn allemaal weg voor het volgende kabinet er zit.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat na het zetten van het laatste spuitje heel corona ineens een non-issue is geworden? Dat ettert nog wel even door; zij het over zaken als een vaccinatiepaspoort, niet-gevaccineerden, hoe om te gaan met mutaties, wie de rekening gaat betalen en hoe het "nieuwe normaal" er uit komt te zien. Daar kan je allerhande meningen over hebben, maar het compleet negeren in je campagne is vrij bizar.
Als er een partij is waar de aanhangers niet onder stoelen of banken steken waar ze op gaan stemmen is het FvD wel.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:18 schreef Sodemieters het volgende:
Het zou best kunnen dat FvD te voorzichtig wordt meegenomen in de peilingen. Ook al word je gebeld, of vul je online een peiling in, dan zijn veel mensen toch nog steeds geneigd om sociaal acceptabele antwoorden te geven. Ik denk dat bij FvD relatief veel mensen zodoende niet eerlijk zullen zijn in een peiling.
Dat valt dus te bezien. Er zijn mensen die het luidkeels verkondigen, maar ik denk dat er ook een hoop mensen zijn die er leiver niet voor uitkomen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:20 schreef Puddington het volgende:
[..]
Als er een partij is waar de aanhangers niet onder stoelen of banken steken waar ze op gaan stemmen is het FvD wel.
Nou ja, coronabeleid is natuurlijk wel een stuk breder dan alleen het huidige maatregelenpakket. Ik help het je hopen dat dat pakket zelf helemaal van tafel is in augustus; mij lijkt het stug dat we dan weer op een festivalterrein staan of in een schouwburg zitten, maar we zullen het zien. Voor FvD is het punt natuurlijk makkelijk scoren, omdat die kant van het spectrum volledig open ligt en ik geef ze er niet eens ongelijk in om daarvan te willen profiteren.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
De rekening is zeker een campagne-item. En hoe een volgende pandemie voor zijn ook. Hoe we de economie opnieuw in gaan richten ook. Wat ik zei was dat de huidige maatregelen (avondklok, winkelsluiting, scholen dicht, verplicht thuiswerken, etc) geen campagnemateriaal zijn. Want die zijn allemaal weg voor het volgende kabinet er zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |