abonnement Unibet Coolblue
pi_198153945



Hunted is een spannend kat- en muisspel: hoe blijf je als voorvluchtige uit handen van een opsporingsdienst? Is het mogelijk is om van de ene op de andere minuut te verdwijnen en drie weken uit handen te blijven van een groep gelouterde opsporingsdeskundigen?
In dit programma gaan 13 Nederlanders vrijwillig deze uitdaging aan. De voortvluchtigen zetten alles op alles om 'onder de radar' te blijven, terwijl het speciaal voor het programma opgerichte opsporingsteam er juist alles aan doet om deze mensen zo snel mogelijk te vinden.
Hunted is een spannend sociaal experiment en speelt in op de discussie over privacy.


De deelnemers mogen zelf hun vlucht bepalen zolang ze zich houden aan drie regels:

• maximaal 48 uur op dezelfde plek
• Nederlandse wet niet overtreden
• Binnen de landgrenzen blijven

Woensdag 26 januari 2021 was er een AMA met Selmar Smit van Hunted, lees hier terug:
TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!

De Hunters:


De Hunters van 2021:


Iedere maandagavond om 20.30!
  maandag 22 februari 2021 @ 21:33:46 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198153960
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:28 schreef Selmar het volgende:

[..]

We hadden geen tap op de e-mail, maar een ‘sleepnet’ op de url van de mailprovidor. Een e-mail tap bij proton a) kan niet, b) is te traag. Dit is wel snel genoeg
Dank voor de bevestiging namens @Whiskers2009 en mij...

Maar gezien je eerdere berichten over de duur van aanvragen van taps e.d., hadden jullie protonmail, ook vanwege het eerdere gebruik daarvan en onderschept bij de 1e 2 heren die gepakt werden, al klaargezet voor dat sleepnet?
pi_198153964
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:32 schreef Selmar het volgende:

[..]

Ja, zie tramschutter in Utrecht
Ok helder. Dank je.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_198153973
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:31 schreef Selmar het volgende:

[..]

VPN was inderdaad afdoende geweest
Het valt sowieso op dat geen deelnemers (van de VIP reeks) daar gebruik van maken. Amateurs ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 21:34:54 ]
  maandag 22 februari 2021 @ 21:34:30 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198153978
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:27 schreef Selmar het volgende:

[..]

Dit heet in de volksmond ‘sleepnet’ en volgens mij is daar genoeg commotie omheen geweest om te weten dat dit zeker wel kan
Daar heb ik nog tegen gestemd destijds.
Maar de wiv werkt heel anders dan het zojuist in de uitzending werd gepresenteerd. En zeker niet zo snel.
KuikenGuppy
  maandag 22 februari 2021 @ 21:35:28 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198153997
Het grappige was dat het Fayah echt niet overkomen was dat buurman laptop vrolijk foto's en filmpjes had gemaakt terwijl zij de mail voorlas (waarom eigenlijk voorlezen?), Fayah had m aangevlogen en zijn telefoon in de WC gegooid :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 februari 2021 @ 21:36:21 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198154015
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dank voor de bevestiging namens @:Whiskers2009 en mij...

Maar gezien je eerdere berichten over de duur van aanvragen van taps e.d., hadden jullie protonmail, ook vanwege het eerdere gebruik daarvan en onderschept bij de 1e 2 heren die gepakt werden, al klaargezet voor dat sleepnet?
Hoezo denk je dat ze nav die twee eerste gasten van protonmail wisten?
Protonmail stond achterop die ansichtkaart en die hadden beide heren nog niet in bezit (de Hunters ook niet).
KuikenGuppy
  maandag 22 februari 2021 @ 21:36:25 #8
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_198154016
De officier die werd gebeld tijdens de uitzending, is dat een echte officier of een productiemedewerker?

En waarom wordt HQ gebeld door de officier om aan te geven waar er een hit is op protonmail?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 22 februari 2021 @ 21:37:02 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198154034
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:35 schreef Leandra het volgende:
Het grappige was dat het Fayah echt niet overkomen was dat buurman laptop vrolijk foto's en filmpjes had gemaakt terwijl zij de mail voorlas (waarom eigenlijk voorlezen?), Fatah had m aangevlogen en zijn telefoon in de WC gegooid :')
Ja, dat vond ik ook wel een anti climax, allemaal iets te toevallig en daardoor niet echt geloofwaardig...
pi_198154047
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar die "tap" is dus onmogelijk. Bestaat niet.
Bullshit finale weer, dit. :{w.
Helaas wel. Sleepnetwet. Je weet wel. Die waar ieder verstandig mens tegen heeft gestemd via het referendum maar die er uiteindelijk wel is gekomen met minimale aanpassingen want VVD. Het kan dus wel maar zal hier niet fysiek zijn gedaan want tv programma. Ze zullen het gesimuleerd hebben.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:38:31 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198154064
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook wel een anti climax, allemaal iets te toevallig en daardoor niet echt geloofwaardig...
Dat laat je toch niet gebeuren?
Het is ook niet nodig; er staat al een camera op en het wordt op TV uitgezonden.
Dus iedereen kan zien dat Dennis en Klaas aan jouw eettafel hebben gezeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198154070
@Selmar Ik krijg het plaatsvervangend benauwd als ik je met dichte boorden zie. Draag dan een das of doe een knoopje los ;)
  maandag 22 februari 2021 @ 21:39:13 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198154086
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:36 schreef JohnBercow het volgende:
De officier die werd gebeld tijdens de uitzending, is dat een echte officier of een productiemedewerker?

En waarom wordt HQ gebeld door de officier om aan te geven waar er een hit is op protonmail?
Productiemedewerker, de OvD heeft wel wat beters te doen. Het is een simulatie hè (en dat geeft ook dat ze qua redactie in mijn optiek wat te snel over sommige hordes heen stappen. Maar het blijft een entertainment programma, dan krijg je dat).
KuikenGuppy
  maandag 22 februari 2021 @ 21:40:16 #14
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198154114
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat ze nav die twee eerste gasten van protonmail wisten?
Protonmail stond achterop die ansichtkaart en die hadden beide heren nog niet in bezit (de Hunters ook niet).
Je hebt gelijk, het mailadres stond niet op de 1e aanwijzing.
Zetten Whiskers en Moira me nog op het verkeerde been ook... :|W

Maar protonmail is vaker gebruikt tijdens Hunters.
Sterker nog, deze serie volgde direct op de vorige reeks die eindigde op Texel, waar ze de protonmail accounts ook gebruikte...
  maandag 22 februari 2021 @ 21:46:13 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198154202
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:38 schreef alpeko het volgende:
@:Selmar Ik krijg het plaatsvervangend benauwd als ik je met dichte boorden zie. Draag dan een das of doe een knoopje los ;)
  maandag 22 februari 2021 @ 22:22:31 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198154752
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het mailadres stond niet op de 1e aanwijzing.
Zetten Whiskers en Moira me nog op het verkeerde been ook... :|W

Maar protonmail is vaker gebruikt tijdens Hunters.
Sterker nog, deze serie volgde direct op de vorige reeks die eindigde op Texel, waar ze de protonmail accounts ook gebruikte...
Ok, laat @Selmar dan maar uitsluitsel geven. Als hij daarvoor te porren is. Ik herinner me het iig anders dan jij.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 22 februari 2021 @ 22:24:29 #17
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198154781
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, laat @:selmar dan maar uitsluitsel geven. Als hij daarvoor te porren is. Ik herinner me het iig anders dan jij.
Dat heeft hij al gedaan, zie de eerdere posts.
Er was geen tap op de mailadressen, zoals ik al zei...
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:28 schreef Selmar het volgende:

[..]

We hadden geen tap op de e-mail, maar een ‘sleepnet’ op de url van de mailprovidor. Een e-mail tap bij proton a) kan niet, b) is te traag. Dit is wel snel genoeg
pi_198154994
Wat een ontknoping ^O^
  Moderator maandag 22 februari 2021 @ 22:46:02 #19
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198155044
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het valt sowieso op dat geen deelnemers (van de VIP reeks) daar gebruik van maken. Amateurs ;)
Idd, ik zou alles wat online gebeurt via een VPN doen. Liefst nog steeds een andere VPN server ergens in Nederland om de hunters rondjes te laten rijden :P
  maandag 22 februari 2021 @ 23:08:12 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198155321
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:32 schreef svann het volgende:
Finalisten klaas en Dennis vanavond bij Op1.
Iedere keer dat Gijs Scholten van Aschat in beeld is denk ik dat het een 60-jarige Klaas is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198155361
Na het vorige seizoen te hebben gekeken, heb ik deze met een half oog gevolgd omdat ik niet heel fan ben van BN’ers die altijd maar weer opgetrommeld moeten worden.

Programma is best leuk om te kijken, maar heb toch wat vragen.

Waarom gaan de kennissen altijd zo makkelijk overstag? Ze hoeven toch niets te zeggen?

De hunters hebben wel heel erg veel mogelijkheden, ik vraag me af of mensen die de vluchters helpen toestemming moeten geven voor dingen.

En mijn grootste vraag; hoe blijven in vredes naam de camera mensen buiten beeld en vallen deze niet op bij de hunters. Natuurlijk lopen ze niet met grote lellen van camera’s rond, maar als men het 1 of andere steegje invlucht moet die vent (of meid) maar ongezien meekomen.
  PR en moderator maandag 22 februari 2021 @ 23:40:50 #22
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198155601
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:35 schreef Leandra het volgende:
Het grappige was dat het Fayah echt niet overkomen was dat buurman laptop vrolijk foto's en filmpjes had gemaakt terwijl zij de mail voorlas (waarom eigenlijk voorlezen?), Fayah had m aangevlogen en zijn telefoon in de WC gegooid :')
Ik kan me dat voorlezen ergens nog wel voorstellen voor de tv-makerij (hardop voorlezen voor de kijker), maar dat je daar als helper dan een filmpje van maakt en dat nog bewaart en aan de Hunters laat zien kan ik echt niet bij :')___
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 22 februari 2021 @ 23:45:12 #23
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198155628
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het mailadres stond niet op de 1e aanwijzing.
Zetten Whiskers en Moira me nog op het verkeerde been ook... :|W
Woops sorry :') Zat 'ie dan bij het kaartje met het eiland? Die hadden Fajah en Irem natuurlijk ook nog niet in handen toen ze gepakt werden.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 01:14:16 #24
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_198156059
Een ding is duidelijk, je hebt meerdere burner telefoons nodig.

Overigens dacht ik aanvankelijk dat je gewoon 1) meerdere dagen op 1 plaats zou mogen overnachten.
Maar dat deed niemand dit seizoen... dus even gecheckt; en nee dat is tegen de spelregels.
2)Ook mag je geen eigen geld meenemen, je moet het doen met het geld dat op de creditcard staat die je krijgt van de programmaleiding.
3) En je mag geen Nederlandse wetten overtreden.
4) Je mag niet naar het buitenland gaan (stond niet in de regels, maar dat is zo ook wel duidelijk.

Ja het is naast spannend ook een educatief programma. Maar de echte criminelen hebben met die regels natuurlijk niets te maken. Dat doet toch wel een beetje afbreuk aan het programma. Ja nog steeds uiterst vermakelijk en spannend... maar minder waarheidsgetrouw.

Natuurlijk is het voor de hunters (politie etc) mooi om te leren, wat gewone (en in dit geval) bekende Nederlanders verzinnen om onder de radar te blijven.
Voor sommige criminelen zal het ook wel leerzaam zijn te weten wat de politie en andere diensten tot hun beschikking hebben.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 03:15:41 #25
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_198156188
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 01:14 schreef Also-von-Oder het volgende:
Een ding is duidelijk, je hebt meerdere burner telefoons nodig.

Overigens dacht ik aanvankelijk dat je gewoon 1) meerdere dagen op 1 plaats zou mogen overnachten.
Maar dat deed niemand dit seizoen... dus even gecheckt; en nee dat is tegen de spelregels.
2)Ook mag je geen eigen geld meenemen, je moet het doen met het geld dat op de creditcard staat die je krijgt van de programmaleiding.
3) En je mag geen Nederlandse wetten overtreden.
4) Je mag niet naar het buitenland gaan (stond niet in de regels, maar dat is zo ook wel duidelijk.

Ja het is naast spannend ook een educatief programma. Maar de echte criminelen hebben met die regels natuurlijk niets te maken. Dat doet toch wel een beetje afbreuk aan het programma. Ja nog steeds uiterst vermakelijk en spannend... maar minder waarheidsgetrouw.

Natuurlijk is het voor de hunters (politie etc) mooi om te leren, wat gewone (en in dit geval) bekende Nederlanders verzinnen om onder de radar te blijven.
Voor sommige criminelen zal het ook wel leerzaam zijn te weten wat de politie en andere diensten tot hun beschikking hebben.
Eigenlijk mag je niks en zij mogen alles ... Het is niet eerlijk
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_198156571
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 03:15 schreef chufi het volgende:

[..]

Eigenlijk mag je niks en zij mogen alles ... Het is niet eerlijk
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:01:44 #27
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198156684
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:45 schreef Moira het volgende:

[..]

Woops sorry :') Zat 'ie dan bij het kaartje met het eiland? Die hadden Fajah en Irem natuurlijk ook nog niet in handen toen ze gepakt werden.
Yep, die stond op de achterkant van het kaartje.
En Fajah + dochter hadden die inderdaad nog niet...
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:08:02 #28
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198156714
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:12 schreef Nebelwerfer het volgende:


De hunters hebben wel heel erg veel mogelijkheden, ik vraag me af of mensen die de vluchters helpen toestemming moeten geven voor dingen.
Aan het begin van elke uitzending staat er een disclaimer in beeld dat alle privacy gevoelige informatie is verkregen met toestemming van de betrokken personen, dus ja, men moet toestemming geven.

Wel lullig voor de verrader in Bolsward dat hij lachend z'n telefoon uit z'n broekzak haalt en de Hunters onnodig informatie verstrekt. Ook dat is voor heel kijkend Nederland zichtbaar geweest, met zijn toestemming...

Buurman, wat doet u nu...?

[ Bericht 1% gewijzigd door MadMaster op 23-02-2021 08:19:14 ]
pi_198157450
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Aan het begin van elke uitzending staat er een disclaimer in beeld dat alle privacy gevoelige informatie is verkregen met toestemming van de betrokken personen, dus ja, men moet toestemming geven.

Wel lullig voor de verrader in Bolsward dat hij lachend z'n telefoon uit z'n broekzak haalt en de Hunters onnodig informatie verstrekt. Ook dat is voor heel kijkend Nederland zichtbaar geweest, met zijn toestemming...

Buurman, wat doet u nu...?
Ja, absurd dat hij gewoon alles doorbrieft aan de Hunters.
Tenenkrommend...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  PR en moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 10:06:01 #30
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198157770
Zowel die Jolanda als die buurman zullen achteraf spijt hebben dat ze toestemming hebben gegeven zo ontzettend ‘oenig’ op tv te komen _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:09:52 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198157816
Ik vond vooral de testvraag van Jolanda erg onhandig..... zeker met die toevoeging welk dier.

Maar goed, ik heb daar wel over na zitten denken; mijn beste vriendin zou mij vragen in welke kroeg we vroeger op de pooltafel stonden te dansen :D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198158022
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:06 schreef Moira het volgende:
Zowel die Jolanda als die buurman zullen achteraf spijt hebben dat ze toestemming hebben gegeven zo ontzettend ‘oenig’ op tv te komen _O-
Jolanda begreep ik ook niet, waarom zo haar best doen om de Hunters naar de juiste locatie te sturen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:59 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198158157
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:09 schreef Leandra het volgende:
Ik vond vooral de testvraag van Jolanda erg onhandig..... zeker met die toevoeging welk dier.
Het antwoord op die vraag was zeer eenvoudig, ik ken ook alleen maar deze Chico:


Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje bent

Iedereen is welkom in mijn eetpaleis
Chico’s Place staat open dag en nacht
Heb je dorst of honger: tegen lage prijs
Wordt je een versnapering gebracht

Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje bent

Bor de Wolf z’n praathuis is allang bekend
Om beukennoot en grenadinerood
Wil je eens wat anders, kom naar Chico’s tent
Want dan is de keuze wel zo groot

Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje bent

Wij vieren graag een feestje
Dat doet jong en oud
Dans maar op de Dierenbosse wals - Si
De zaak is groot genoeg, het terras verbouwd
Ik beloof dat ik niet spugen zal
-Pfuu, o sorry

Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje
Ook als je geen buitenbeentje
Ook als je geen buitenbeentje bent
pi_198159108
Ik snap dat het niet leuk is voor het programma, maar de hunters hadden toch allang die speedboot kunnen betreden? Het was door het filmpje van de buurman al voldoende zeker dat die lui de "voortvluchtigen" gingen helpen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:06:54 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198159379
Nou, laatste aflevering ook gezien Conclusie:

Die Bilal en die ander waren echt sukkels. Grote bek en gelukkig ook snel gepakt
Fayah had leuke ideeen, maar te para op de verkeerde momenten, of juist niet para genoeg op bepaalde momenten.
Kim en dinges.. opzich deden ze het goed, totdat ze die Jolanda erbij betrokken. Sowieso dat die Jojo :X zoveel vertelde, incl tekeningen. Beetje tegenstrubbelen of gewoon een verkeerde hint geven, kon ook best.
Het videobellen van ze, was dan wel slim, maar die Birgit gaf al daarvoor te veel info door via de telefoon.

Dennis en Klaas, die waren leuk. Hebben het goed voor elkaar gehad mbt hun slaapplekken, lekker biertje en wijntje erbij. Helaas...door oa door die gast die filmde meer op het spoor gezet.
Wat ik niet snapte is waarom de auto van Jochem Myjer niet werd gevolgd, zou toch wel een slimme zet zijn geweest, aangezien de Hunters andere zaken wel volgen.

Wat bleudisplay zegt, waarom wordt de boot niet onderschept wat hun escape was?
Maargoed, al met al blij dat Dennis het alsnog heeft gehaald! :D *O*

Hopelijk bij het volgende seizoen, meer mensen die alle vorige seizoenen ook hebben bekeken, zodat ze niet in de standaard valkuilen trappen.
pi_198159681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:51 schreef Bluedisplay het volgende:
Ik snap dat het niet leuk is voor het programma, maar de hunters hadden toch allang die speedboot kunnen betreden? Het was door het filmpje van de buurman al voldoende zeker dat die lui de "voortvluchtigen" gingen helpen.
Zal wel niet mogen volgens de spelregels.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  PR en moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 12:36:14 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198159757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jolanda begreep ik ook niet, waarom zo haar best doen om de Hunters naar de juiste locatie te sturen?
Kan ik ook echt niet bij idd :')

Ze noemde een eiland, tekende vervolgens het exacte eiland herkenbaar genoeg, en stuurt vervolgens ook nog eens een foto van het eiland naar een onbekend nummer na een héééle slechte ‘beveiligingsvraag’ _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:38:42 #38
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_198159794
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:28 schreef Selmar het volgende:

[..]

We hadden geen tap op de e-mail, maar een ‘sleepnet’ op de url van de mailprovidor. Een e-mail tap bij proton a) kan niet, b) is te traag. Dit is wel snel genoeg
@Selmar - Zou je die eens willen uitleggen? Ik snap de materie niet zo goed, vind het erg interessant (en bent niets van plan ;) )
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:38:52 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198159796
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het antwoord op die vraag was zeer eenvoudig, ik ken ook alleen maar deze Chico:


Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje bent

Iedereen is welkom in mijn eetpaleis
Chico’s Place staat open dag en nacht
Heb je dorst of honger: tegen lage prijs
Wordt je een versnapering gebracht

Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje bent

Bor de Wolf z’n praathuis is allang bekend
Om beukennoot en grenadinerood
Wil je eens wat anders, kom naar Chico’s tent
Want dan is de keuze wel zo groot

Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje bent

Wij vieren graag een feestje
Dat doet jong en oud
Dans maar op de Dierenbosse wals - Si
De zaak is groot genoeg, het terras verbouwd
Ik beloof dat ik niet spugen zal
-Pfuu, o sorry

Kom maar op bezoek bij Chico Lama
Kom bij Chico Lama in de tent
Neem een hele grote hap
Van de Buitenbosse pap
Ook als je geen buitenbeentje
Ook als je geen buitenbeentje
Ook als je geen buitenbeentje bent
Het was erg simpel googlebaar idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  PR en moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 12:41:01 #40
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198159825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het was erg simpel googlebaar idd.
Misschien dat die ‘JoJo’ zelf wel helemaal niet wist dat dit al een bekend iets vanuit de Fabeltjeskrant was. Dat de dacht “oh wat leuk origineel dat ze dr zoontje Chico Lama noemt, dat weet vast niemand anders”.

Kan me iig niet voorstellen waarom je dat anders als beveiligingsvraag zou stellen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:52:25 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198160010
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:41 schreef Moira het volgende:

[..]

Misschien dat die ‘JoJo’ zelf wel helemaal niet wist dat dit al een bekend iets vanuit de Fabeltjeskrant was. Dat de dacht “oh wat leuk origineel dat ze dr zoontje Chico Lama noemt, dat weet vast niemand anders”.

Kan me iig niet voorstellen waarom je dat anders als beveiligingsvraag zou stellen :')
Dan nog is voorzeggen dat er een dier achteraan komt wel heel overbodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198160299
Tja hoe goed je het ook doet, wanneer een andere team het verpest ben je de lul. Telkens zelfde plek is niet meer leuk. Hunters hebben het gewoon slecht gedaan. Waren met veel meer man op locatie.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:32:08 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198161496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:38 schreef marcel.de het volgende:

[..]

@:Selmar - Zou je die eens willen uitleggen? Ik snap de materie niet zo goed, vind het erg interessant (en bent niets van plan ;) )
Zie bijvoorbeeld https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2017/sleepnet/ , punt 4...
pi_198162445
@Selmar, welke zaken worden voor dit programma echt gedaan (bv beelden opvragen oid) en welke zijn gewoon gefaked/gesimuleerd voor tv? Is er uberhaupt iemand van justitie/overheid/providers etc betrokken voor taps ed?
hardcoholic
  dinsdag 23 februari 2021 @ 17:28:41 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198164918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:21 schreef Ferdii het volgende:
@:selmar, welke zaken worden voor dit programma echt gedaan (bv beelden opvragen oid) en welke zijn gewoon gefaked/gesimuleerd voor tv? Is er uberhaupt iemand van justitie/overheid/providers etc betrokken voor taps ed?
Hier staat een hoop uitgelegd:

https://www.crimesite.nl/tv-programma-hunted-is-simulatie/
KuikenGuppy
  dinsdag 23 februari 2021 @ 17:32:08 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  PR en moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 17:34:23 #47
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198165018
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan nog is voorzeggen dat er een dier achteraan komt wel heel overbodig.
Ja ze gaf ze gelijk een voorzetje om op te Googlen _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_198165124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:08 schreef soccerroos het volgende:
Tja hoe goed je het ook doet, wanneer een andere team het verpest ben je de lul. Telkens zelfde plek is niet meer leuk. Hunters hebben het gewoon slecht gedaan. Waren met veel meer man op locatie.
Deze afloop is toch precies wat je wil zien als kijker?
Dat minstens één van het beste team het nèt aan redt (mits geen stommiteiten). :)
Ook de hunters hebben soms last van de spelregels.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198166437
quote:
was te verwachten idd, bv taps zal wel via een app gaan.

maar hoe dom kun je dan zijn om telefonisch contact te hebben, terwijl de hunters vooraf toestemming hebben gevraagd om je te mogen tappen :{
hardcoholic
pi_198166511
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:34 schreef Moira het volgende:

[..]

Ja ze gaf ze gelijk een voorzetje om op te Googlen _O-
Dan nog is het een domme vraag :')

Vraag gewoon iets wat alleen jij en birgit weten, wat jullie hebben gedaan de laatste keer dat jullie elkaar zagen oid, of iets onbenulligs uit je jeugd

verder hadden ze ook wel een plan mogen bedenken om als de hunters contact opgenmen om ze de verkeerde richting in te sturen. Bv naar dat vliegveld in budel :P
hardcoholic
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:59:42 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198168958
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:34 schreef Moira het volgende:

[..]

Ja ze gaf ze gelijk een voorzetje om op te Googlen _O-
Het deed me denken aan de tijd dat je bij hotmail met een beveiligingsvraag je password kon resetten. Ik heb zo menig hotmail account gekraakt :@ :').
KuikenGuppy
  PR en moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 23:04:36 #52
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198173654
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:50 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Dan nog is het een domme vraag :')

Vraag gewoon iets wat alleen jij en birgit weten, wat jullie hebben gedaan de laatste keer dat jullie elkaar zagen oid, of iets onbenulligs uit je jeugd

verder hadden ze ook wel een plan mogen bedenken om als de hunters contact opgenmen om ze de verkeerde richting in te sturen. Bv naar dat vliegveld in budel :P
Of gewoon geheel niet reageren aangezien je na 2x wel weet dat ze je bellen en niet zomaar shit per sms versturen zonder hun stem gehoord te hebben _O-

Maar idd bizar dat ze ze van alle mogelijke plekken in NL daadwerkelijk naar het eindpunt leidt :')_

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het deed me denken aan de tijd dat je bij hotmail met een beveiligingsvraag je password kon resetten. Ik heb zo menig hotmail account gekraakt :@ :').
Ohja? _O- Ik zou die vragen nog beter hebben gevonden ook :')
"Wat was de naam van je eerste huisdier" was voor mij een antwoord dat echt alleen ik en m'n ouders nog zouden weten :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 23:11:48 #53
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_198173774
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 03:15 schreef chufi het volgende:

[..]

Eigenlijk mag je niks en zij mogen alles ... Het is niet eerlijk
Dat zou niet mijn eindconclusie zijn, maar als jij het zo wilt verwoorden dan mag dat.
pi_198174075
Ach zo voorspelbaar dat er een zou winnen deze keer. Zo voorspelbaar weer dat op laatste moment hunters extractie te weten komen door een 'speciale' truc en dom weggeven van info. Duhhh een filmpje maken van voorlezen van mail.
pi_198176331
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:30 schreef JJ76 het volgende:
Ach zo voorspelbaar dat er een zou winnen deze keer. Zo voorspelbaar weer dat op laatste moment hunters extractie te weten komen door een 'speciale' truc en dom weggeven van info. Duhhh een filmpje maken van voorlezen van mail.
En dan gewoon bekennen dat je een foto hebt gemaakt terwijl je weet dat daar een volledige bekentenis opstaat :D

Zeg gewoon nee heb ik niet :{
hardcoholic
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:33:23 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198176673
Wel bijzonder ook dat ze aan hem vroegen of hij foto's gemaakt had, alsof ze wisten dat hij type amateur paparazzi was dat van iedere semi-beroemdheid foto's zou maken.

Of omdat hij zijn telefoon zat te aaien toen ze hem vragen stelden, dan is het gewoon NLP :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:50:55 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198176849
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:33 schreef Leandra het volgende:
Wel bijzonder ook dat ze aan hem vroegen of hij foto's gemaakt had, alsof ze wisten dat hij type amateur paparazzi was dat van iedere semi-beroemdheid foto's zou maken.

Of omdat hij zijn telefoon zat te aaien toen ze hem vragen stelden, dan is het gewoon NLP :D
Denk dat men over het algemeen wel weet dat er foto's worden gemaakt als er BNérs in huis zijn. Dat wil men toch echt wel vastleggen.
Even een selfie enzo.

en die man weet dat het hij het niet moet vertellen, maar kan vervolgens een glimlach niet onderdrukken als het hem wordt gevraagd.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:52:28 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198176868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:42 schreef svann het volgende:
Deze afloop is toch precies wat je wil zien als kijker?
Dat minstens één van het beste team het nèt aan redt (mits geen stommiteiten). :)
Ook de hunters hebben soms last van de spelregels.
Ik, als kijker, wil dat juist niet zien. Wel dat men het haalt, maar niet dat anderen verklappen, door hun stupiteiten, wat het extractiepunt is voor anderen.
Doe dan 2 om 2 ofzo.
  woensdag 24 februari 2021 @ 08:55:11 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198176908
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik, als kijker, wil dat juist niet zien. Wel dat men het haalt, maar niet dat anderen verklappen, door hun stupiteiten, wat het extractiepunt is voor anderen.
Doe dan 2 om 2 ofzo.
Dat idd, daarbij wil ik sowieso niet zien dat Dennis Weening wint ten koste van Klaas van der Eerden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198177155
Dat extractiepunt was zo klein en overzichtelijk dat ieder team kansloos was. Beetje jammer.
pi_198177177
Ik hoop dat er een seizoen komt waarbij ieder team een ander extractiepunt heeft met andere clue's. Dan is het voor de hunters niet makkelijker als een team al gepakt is, wat altijd gebeurd.
pi_198179450
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:06 schreef Cue_ het volgende:
Wat bleudisplay zegt, waarom wordt de boot niet onderschept wat hun escape was?
Maargoed, al met al blij dat Dennis het alsnog heeft gehaald! :D *O*

Hopelijk bij het volgende seizoen, meer mensen die alle vorige seizoenen ook hebben bekeken, zodat ze niet in de standaard valkuilen trappen.
Als die boot van een buitenlandse mogendheid is, dan heeft NL daar mogelijk geen jurisdictie. Net zoiets als auto's met CD nummerborden.

Wat ik me afvraag, werkt ANPR bij motoren? Aangezien de ANPR cameras van voren fotograferen?

Wat zou een goede tactiek zijn?
Verplaatsen met fiets, of auto's niet meer dan een keer gebruiken.
Burner telefoon weggeven en vragen of iemand die een x-aantal dagen later aanzet een keer, en als hij dat doet zijn status in whatsapp veranderen.
Communiceren via iets als DM op fok.nl of andere sites.
Code woorden afspreken met een aantal mensen met wie je mogelijk communiceert. Als zij die niet noemen in hun eerste bericht is het foute boel.
Iemand overhalen een bedrag voor je te pinnen van hun eigen rekening, in ruil voor de pinpas en vragen een x-aantal dagen later pas die pinpas te gebruiken.
Random te werk gaan, laat een dobbelsteen bepalen welke richting je opgaat.
Afwisselend wildkamperen en bij onbekenden.
Alleen maar met VPN werken als je ergens inlogt.
Ervan uitgaande dat ze je laptop inkomen, zorgen dat er niks, of alleen foute info, in je normale email, social media etc staat. Maak aparte accounts aan met wachtwoorden die nergens opgeslagen zijn voor dit programma. En wis die geschiedenis zorgvuldig.
Nooit je eigen telefoon gebruiken.
Neem een kaart mee.
Ze zullen een aantal nauwe contacten wel ondervragen, zorg dat die mensen iets verkeerds te vertellen hebben, waarvan ze mogelijk zelf niet eens weten dat het verkeerd is.
pi_198179543
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:15 schreef Tegan het volgende:
Dat extractiepunt was zo klein en overzichtelijk dat ieder team kansloos was. Beetje jammer.
Vind het ook jammer dat elke team dezelfde punt heeft. Pak je èèn team met informatie dan kan je diegene pakken die je nog niet hebt. Ze hadden spoor van Dennis en Klaas. Die hebben het goed gedaan. Alleen op het laatst met die boot hadden ze informatie van hun. De rest hebben de hunters gekregen via andere, dat vind ik eel jammer
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:27:18 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198179545
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Iemand overhalen een bedrag voor je te pinnen van hun eigen rekening, in ruil voor de pinpas en vragen een x-aantal dagen later pas die pinpas te gebruiken.
Ik gok dat dit 1 van de regels is dat dat niet mag.
pi_198179849
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik gok dat dit 1 van de regels is dat dat niet mag.
Zou goed kunnen. Wat zou dan de beste tactiek zijn om te pinnen? Met een auto aankomen in het gebied, maar een of twee straten verder parkeren en dan een uur wachten. Vervolgens iemand voor je laten pinnen, liever niet de eigenaar van de auto. Iemand ter plekke regelen, of degene bij wie je bent een auto laten lenen. Na het pinnen wel redelijk snel wegrijden, maar 10-15 min later dan wat zou kunnen. Dan pikken ze hopelijk de auto niet zo snel op op de cameras.
pi_198179877
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:30 schreef JJ76 het volgende:
Ach zo voorspelbaar dat er een zou winnen deze keer. Zo voorspelbaar weer dat op laatste moment hunters extractie te weten komen door een 'speciale' truc en dom weggeven van info. Duhhh een filmpje maken van voorlezen van mail.
Ik snap niet helemaal waarom mensen hier zo over vallen. a) we kregen alleen de naam en kleur van de boot, hoeveel boten denken jullie dat er precies rond 12:00 precies op de lijn over het eiland heeg gingen aanleggen? b) als de redactie ons informatie wil toespelen doen ze dat echt niet via een derde partij met al het risico op lekken.
pi_198179898
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:17 schreef Tegan het volgende:
Ik hoop dat er een seizoen komt waarbij ieder team een ander extractiepunt heeft met andere clue's. Dan is het voor de hunters niet makkelijker als een team al gepakt is, wat altijd gebeurd.
Maar dat is cinematisch veel minder spannend en mooi. Hebben ze in Hunted USA gedaan, en zag er niet uit. Het blijft een tv-show, geen spel waarin de winnaar een miljoen kan verdienen.
pi_198179908
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik gok dat dit 1 van de regels is dat dat niet mag.
Dit zou mogen en is al eens gedaan (weet even niet meer wie in welk seizoen)
pi_198179938
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:15 schreef Tegan het volgende:
Dat extractiepunt was zo klein en overzichtelijk dat ieder team kansloos was. Beetje jammer.
En wij mochten niet de extractie boot op, en aantikken was veilig. Dat maakt het voor ons al een heel eind lastiger.

Op texel hadden we natuurlijk met de 21mm op de apache de heren zonder problemen kunnen weghouden bij de waterscooters, en hier hadden natuurlijk Dennis gewoon weer van de boot getrokken. Maar dit is het spel, en dit zijn de regels, en dat maakt de extractie inderdaad niet super realistisch.
pi_198179948
Lijkt onder iedereen wel de tendens tegenwoordig dat alles fake is en gespeeld. Nu ook weer met dit, vrij vermoeiend. Kijk t dan lekker niet als je die mindset hebt en hou je mond gewoon.

Heb gewoon genoten wel van dit seizoen en vind t mooi dat Dennis um pakt. Natuurlijk valt er genoeg te finetunen misschien door een andere aanpak met bijvoorbeeld een tweede extractiepunt of meereen plan B achter de hand hebben als iets uitlekt. Wat overigens gewoon goed werk is van de hunters. Dat kandidaten en hulpjes soms een tikkie naief zijn zegt ook wel wat, want daar komt en daar ligt de grootste fout.
  woensdag 24 februari 2021 @ 12:59:32 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198179993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lijkt onder iedereen wel de tendens tegenwoordig dat alles fake is en gespeeld. Nu ook weer met dit, vrij vermoeiend. Kijk t dan lekker niet als je die mindset hebt en hou je mond gewoon.

Heb gewoon genoten wel van dit seizoen en vind t mooi dat Dennis um pakt. Natuurlijk valt er genoeg te finetunen misschien door een andere aanpak met bijvoorbeeld een tweede extractiepunt of meereen plan B achter de hand hebben als iets uitlekt. Wat overigens gewoon goed werk is van de hunters. Dat kandidaten en hulpjes soms een tikkie naief zijn zegt ook wel wat, want daar komt en daar ligt de grootste fout.
Het echte nieuws vindt een deel van de mensen al fake, dus dit soort dingen krijgt al helemaal snel het label "fake" en "in scene gezet".
Maar idd, kijk gewoon lekker niet als je het niet interessant genoeg vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:00:32 #72
403253 Meke
after all this time? always.
pi_198180011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:52 schreef Selmar het volgende:

[..]

Dit zou mogen en is al eens gedaan (weet even niet meer wie in welk seizoen)
Volgens mij deed Lenny dat met een vriendin :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_198180054
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:45 schreef Moira het volgende:

[..]

Woops sorry :') Zat 'ie dan bij het kaartje met het eiland? Die hadden Fajah en Irem natuurlijk ook nog niet in handen toen ze gepakt werden.
Dat ze via protonmail de laatste aanwijzingen zouden krijgen stond op het kaartje en heeft de vriendin van Fajah netjes over de telefoon (en tap) opgelezen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:03:13 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198180060
Overigens denk ik wel dat het verschil met echte voortvluchtigen is dat helpers wel 3 keer nadenken voor ze iets zeggen, het type voortvluchtigen is immers niet het soort dat je boos op je wilt hebben omdat je ze verlinkt hebt :X

Als ik om wat voor reden dan ook niet anders zou kunnen dan een topcrimineel helpen dan zou ik echt wel zeven kleuren schijten, en nog een keer als de "hunters" mij vervolgens op het spoor kwamen en zouden ondervragen.
In het echt speel je dan mogelijk met de levens van je (klein)kinderen, terwijl Dennis en Klaas niet even langsgaan bij buurman laptop om verhaal te halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198180082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:03 schreef Leandra het volgende:
Overigens denk ik wel dat het verschil met echte voortvluchtigen is dat helpers wel 3 keer nadenken voor ze iets zeggen, het type voortvluchtigen is immers niet het soort dat je boos op je wilt hebben omdat je ze verlinkt hebt :X

Als ik om wat voor reden dan ook niet anders zou kunnen dan een topcrimineel helpen dan zou ik echt wel zeven kleuren schijten, en nog een keer als de "hunters" mij vervolgens op het spoor kwamen en zouden ondervragen.
In het echt speel je dan mogelijk met de levens van je kinderen, terwijl Dennis en Klaas niet even langsgaan bij buurman laptop om verhaal te halen.
Zeker, helpers zouden minder snel doorslaan. Maar zomaar een slaapplaats krijgen zal ook een heel eind lastiger zijn als je geen camjo met je mee hebt.
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:09:01 #76
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_198180153
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:02 schreef Selmar het volgende:

[..]

Dat ze via protonmail de laatste aanwijzingen zouden krijgen stond op het kaartje en heeft de vriendin van Fajah netjes over de telefoon (en tap) opgelezen.
Toch wel dus.
Ik was in de veronderstelling dat de info in 'het zwarte ding' van Fajah gedropt zou moeten worden en ze het daar pas zouden vinden, maar het was inderdaad al via de telefoon opgelezen.
Toch bijzonder hoe je als kijker sommige zaken gaandeweg de serie vergeet. 8)7
pi_198180239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:50 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Dan nog is het een domme vraag :')

Vraag gewoon iets wat alleen jij en birgit weten, wat jullie hebben gedaan de laatste keer dat jullie elkaar zagen oid, of iets onbenulligs uit je jeugd

verder hadden ze ook wel een plan mogen bedenken om als de hunters contact opgenmen om ze de verkeerde richting in te sturen. Bv naar dat vliegveld in budel :P
Toen we alleen nog maar de tekening hadden (en dus niet de foto) heb ik serieus een rondje rond alle aanwezige teamleden gedaan met de vraag of ze het eiland wilden tekenen. Want ik kon niet geloven dat je dat zo precies uit je hoofd kon natekenen. Eigenlijk was de conclusie dat het niet kon.... tot we de foto kregen...
  woensdag 24 februari 2021 @ 13:15:22 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198180241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:04 schreef Selmar het volgende:

[..]

Zeker, helpers zouden minder snel doorslaan. Maar zomaar een slaapplaats krijgen zal ook een heel eind lastiger zijn als je geen camjo met je mee hebt.
Oh absoluut, ik zou een BN'er al niet eens zonder camera over de vloer hoeven hebben, met camera denk ik ook niet, een camera mee is immers geen garantie dat het ineens wel om legale zaken gaat.
Hoewel het hier iedere keer om directe bekenden en via via personen gaat, dus dat maakt het al wat anders, maar ik denk ook niet dat ik een ontsnapte bekende zomaar onderdak zou bieden, als het echt zou zijn dus.
Dat is het dilemma in deze wel een beetje; stel dat een vriend/vriendin op een of andere manier in deze situatie zou komen en zou ontsnappen; help ik dan of zet ik de vriendschap op het spel?
En wat als het mijn kind zou zijn? Zou ik dan anderen proberen over te halen hem te verstoppen of zou ik hem persoonlijk naar het politiebureau brengen? (Hij kent me en zal waarschijnlijk aannemen dat ik dat laatste zal doen :D :') ).

IRL zijn dit soort dingen zoveel lastiger dan met een camera erbij, en dan zal het voor BN'ers nog veel eenvoudiger zijn geweest dan voor de gewone deelnemers. Ik heb me er bij vorige reeksen wel eens over verbaasd dat mensen zich zo makkelijk voor het karretje lieten spannen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  PR en moderator woensdag 24 februari 2021 @ 13:55:11 #79
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198180751
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:02 schreef Selmar het volgende:

[..]

Dat ze via protonmail de laatste aanwijzingen zouden krijgen stond op het kaartje en heeft de vriendin van Fajah netjes over de telefoon (en tap) opgelezen.
Ohja _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 februari 2021 @ 21:49:39 #80
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_198188398
Toch een mooi seizoen met de BN'ers, had ik niet direct verwacht. De dames en heren zijn er de laatste dagen nog vies bijgelapt door hun helpers. Jolande en de filmende buurman :') echt zo dom zie je het zelden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')