SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Gevonden!quote:Op maandag 22 februari 2021 13:13 schreef Freudie het volgende:
[..]
Dit staat op de website:
[..]
Volgens mij wordt iedereen geregistreerd die besmet is geweest EN getest is. Ik kan niets vinden of je ook een bloedtest kan doen om te kijken of je het al gehad hebt. Maar dat kan ook aan mijn Google skills liggen.
quote:Certificate of recovery based on serology testing
A positive serology test, conducted in accordance with a Ministry of Health testing protocol, is valid for considering a patient recovered.
Idem. Ook meteen de partij die voornamelijk verantwoordelijk is voor de lage capaciteit binnen de zorg.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind juist een stem op de vvd een verloren stem omdat het bewezen is dat het een stem op onbetrouwbaarheid is.
Je moet toch herkenbaar op de foto staanquote:Op maandag 22 februari 2021 13:22 schreef Red_85 het volgende:
Nog iets waar ik me aan irriteer. Do as I say don't do as I do.
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
https://www.nieuwnieuws.n(...)ograferen-in-winkel/
[ afbeelding ]
ik zag ze op zendtijd voor politieke partijen, kan het niet terugvinden maar het was gewoon Wilders met brilquote:Op maandag 22 februari 2021 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hun enige tv optreden tot nu toe bij jinek was zonder het woord immigratie.
HUGOEDquote:Op maandag 22 februari 2021 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[ afbeelding ]
Dan gaan ze strategisch stemmen inderdaad. Stomste wat je kan doen, want je gaat nooit naar je eigen mening stemmen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem. Ook meteen de partij die voornamelijk verantwoordelijk is voor de lage capaciteit binnen de zorg.
Ik snap dat sommigen het stemmen op een partij als de PVV als een verloren stem ziet, maar uiteindelijk moet je stemmen op de partij waarvan je denkt dat die de meeste zinnige dingen roept/de partij waar je het beste gevoel bij hebt. Als er een hele grote groep is die het liefst op de PVV zou stemmen zou het zonde zijn als die allemaal toch weer VVD (of CDA bv) zouden gaan stemmen puur omdat ze denken dat een PVV stem verloren gaat. Je zorgt er enkel voor dat een partij als de VVD nog sneller wint.
Iedereen valt over het gebrek aan mondkapje, maar wat doet-ie überhaupt in een winkel?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[ afbeelding ]
Winkelen?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen valt over het gebrek aan mondkapje, maar wat doet-ie überhaupt in een winkel?
wat een onzin, je stemt sowieso maar een richting op omdat er nooit een partij hier groot genoeg is, maar goed dit is het covid topic meen ikquote:Op maandag 22 februari 2021 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan gaan ze strategisch stemmen inderdaad. Stomste wat je kan doen, want je gaat nooit naar je eigen mening stemmen.
z'n click-and-collect bestelling voorbinddildo's ophalen waar hij ons nog verder mee gaat naaien.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen valt over het gebrek aan mondkapje, maar wat doet-ie überhaupt in een winkel?
Schaatsen slijpenquote:Op maandag 22 februari 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik dat anders. Ik vind ze wel een serieuze optie.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zag ze op zendtijd voor politieke partijen, kan het niet terugvinden maar het was gewoon Wilders met bril
Hooguit afhalen, denk ik. Maar dat mocht ook alleen aan de deur zelf toch?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ergerlijk is die houding van politici. We klagen vaak over de VVD maar de laatste tijd lijken dat voornamelijk CDA'ers te zijn. Bijleveld, grapperhaus, hoekstra en nu de Jonge.quote:
daar ben je uiteraard vrij in, gelukkig maarquote:Op maandag 22 februari 2021 13:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik dat anders. Ik vind ze wel een serieuze optie.
Ook verschillende stemwijzers zeggen dit trouwens na het invullen van de staatjes, ondanks dat ik in de basis sociaal links ben.
Hoezo politieke bias hier in NL?
Express zonder glijmiddel want die pop-up add had hij lachend weggeklikt.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
z'n click-and-collect bestelling voorbinddildo's ophalen waar hij ons nog verder mee gaat naaien.
Exact, en jij ook om er zo over te denken.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben je uiteraard vrij in, gelukkig maar
Een stem op de VVD staat alleen vrijwel gelijk aan een stem op het CDA. Als de VVD weer wint kiezen ze uiteraard wéér het CDA om mee samen te werken. Komen we nooit af van Hugo.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ergerlijk is die houding van politici. We klagen vaak over de VVD maar de laatste tijd lijken dat voornamelijk CDA'ers te zijn. Bijleveld, grapperhaus, hoekstra en nu de Jonge.
toch heb ik het idee dat de huidige mensen het in een nieuwe regering beter zouden doen dan als je weer een hele nieuwe crew hebt die door hun ambtenaren weer op het verkeerde been gezet wordenquote:Op maandag 22 februari 2021 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een stem op de VVD staat alleen vrijwel gelijk aan een stem op het CDA. Als de VVD weer wint kiezen ze uiteraard wéér het CDA om mee samen te werken. Komen we nooit af van Hugo.
Spijkers.. Laag water..quote:Op maandag 22 februari 2021 13:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon dom. Spreek dan buiten af. Of in elk geval op een neutrale plek, in plaats van ergens waar normale Nederlanders niet mogen komen. En doe dat mondkapje niet af.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Spijkers.. Laag water..
Hij was er op uitnodiging van een ondernemer. Als ie niet met ondernemers contact had zou het verwijt weer zijn dat ze ondernemers negeren. Blijkbaar voor foto mondkapje afgedaan.
Kan uiteraard.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch heb ik het idee dat de huidige mensen het in een nieuwe regering beter zouden doen dan als je weer een hele nieuwe crew hebt die door hun ambtenaren weer op het verkeerde been gezet worden
Daarom kun je de uitslag van verkiezingen ook heel makkelijk beinvloeden middels het publiceren van foutieve peilingenquote:Op maandag 22 februari 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem. Ook meteen de partij die voornamelijk verantwoordelijk is voor de lage capaciteit binnen de zorg.
Ik snap dat sommigen het stemmen op een partij als de PVV als een verloren stem ziet, maar uiteindelijk moet je stemmen op de partij waarvan je denkt dat die de meeste zinnige dingen roept/de partij waar je het beste gevoel bij hebt. Als er een hele grote groep is die het liefst op de PVV zou stemmen zou het zonde zijn als die allemaal toch weer VVD (of CDA bv) zouden gaan stemmen puur omdat ze denken dat een PVV stem verloren gaat. Je zorgt er enkel voor dat een partij als de VVD nog sneller wint.
Nee, hij ging zijn schaatsen laten slijpen en mocht van de ondernemer even binnen rondkijken. Was dus niet eens een werkbezoek, waar Wopke zich wel achter kon verschuilen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Spijkers.. Laag water..
Hij was er op uitnodiging van een ondernemer. Als ie niet met ondernemers contact had zou het verwijt weer zijn dat ze ondernemers negeren. Blijkbaar voor foto mondkapje afgedaan.
Nu heb je een soort semi buiten horeca. Hier was het gister bij elk tentje stervens druk, en gingen mensen in de nabije omgeving op trappetjes/gras/stoepjes/etc. zitten.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:36 schreef VacaLoca het volgende:
Wat ik kwalijker vind is dat ze nogsteeds niet buiten meer versoepelen zoals buiten horeca open. Buiten horeca open met 1,5m afstand moet prima kunnen.
Vorig jaar m'n eerste terrasje sinds corona was ik zelf wat huiverig maar was al snel comfortabel met twee vrienden elk op 1.5 meter aan een grote tafel. Op die afstand kan je nog prima praten, heel relaxed zelfs.
En het voorkomt binnen bezoek.
Maar intussen van t weekend wel lange rijen bij ijskramen. Ja oke, met wat afstand tussen de wachtenden, maar feitelijk hetzelfde als een terras met wat tafeltjes.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:36 schreef VacaLoca het volgende:
Wat ik kwalijker vind is dat ze nogsteeds niet buiten meer versoepelen zoals buiten horeca open. Buiten horeca open met 1,5m afstand moet prima kunnen.
Vorig jaar m'n eerste terrasje sinds corona was ik zelf wat huiverig maar was al snel comfortabel met twee vrienden elk op 1.5 meter aan een grote tafel. Op die afstand kan je nog prima praten, heel relaxed zelfs.
Nog minder zelfs. De rijen waar ik stond waren 'ouderwetse' rijen. Geen 1.5 afstand in ieder geval. Dus als je gewoon het terras zou open gooien is het makkelijker hanteerbaar dan dit.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar intussen van t weekend wel lange rijen bij ijskramen. Ja oke, met wat afstand tussen de wachtenden, maar feitelijk hetzelfde als een terras met wat tafeltjes.
Ik weet niet of jij je nog Lijst Pim Fortuyn kan herinneren maar een partij (mee) laten regeren die daar geen ervaring mee heeft is altijd link, wat daar toen voor mensen kwamen bovendrijvenquote:Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan uiteraard.
Ik zou graag zien dat andere partijen kunnen laten zien wat zij anders zouden doen. Bij een partij als de PVV ben ik oprecht benieuwd of ze de crisis daadwerkelijk omdraaien of dat het enkel geroep is. Van het huidige kabinet weten we ondertussen wel dat ze nogal wat fouten maken.
Maar je hebt gelijk hoor, het is geen garantie dat andere partijen het beter zullen gaan doen.
Ja dat is dus iets waar ik ook mijn twijfels over heb.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:36 schreef VacaLoca het volgende:
Ja, maar dat is veel te risico vol. Zoveel contacten! Je hebt dan echt contact met je tafelgenoot en je serveerder (die ook nog eens mondkapje op kan doen). Maar toch zoveel contacten! Zo gevaarlijk. Al kunnen ze nog steeds niet aantonen dat de horeca een groot verspreider was. De horeca blijft vragen of het kabinet die beschuldiging kunnen onderbouwen, maar dat weigeren ze.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:36 schreef VacaLoca het volgende:
Ongetwijfeld zal dat op sommige plekken inderdaad chaotischer gaan dan op andere.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nog minder zelfs. De rijen waar ik stond waren 'ouderwetse' rijen. Geen 1.5 afstand in ieder geval. Dus als je gewoon het terras zou open gooien is het makkelijker hanteerbaar dan dit.
De partij heeft nog steeds een groot deel van zijn achterban te danken aan het feit dat ze een hekel hebben aan moslims en buitenlanders. Dat is niet zomaar een standpuntje waar je het niet mee eens kan zijn, dat moet een reden zijn om sowieso niet op de PVV te stemmen. Tenzij je dat standpunt steunt, natuurlijk.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan uiteraard.
Ik zou graag zien dat andere partijen kunnen laten zien wat zij anders zouden doen. Bij een partij als de PVV ben ik oprecht benieuwd of ze de crisis daadwerkelijk omdraaien of dat het enkel geroep is. Van het huidige kabinet weten we ondertussen wel dat ze nogal wat fouten maken.
Maar je hebt gelijk hoor, het is geen garantie dat andere partijen het beter zullen gaan doen.
Kijk aan, een serologische test. Als ik Google moet geloven is dat een test wat de antistoffenwaarde meet.quote:
Nooit een politiek persoon geweest, was ook nog vrij jong toen, dus kan het me niet echt herinneren.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij je nog Lijst Pim Fortuyn kan herinneren maar een partij (mee) laten regeren die daar geen ervaring mee heeft is altijd link, wat daar toen voor mensen kwamen bovendrijven
Ja, maar vervoersbewegingen! Peeuw.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is dus iets waar ik ook mijn twijfels over heb.
Als je zaken voor buiten versoepelt, met meer mensen buiten lopen/sporten, doorstroomlocaties buiten, horeca voor buiten, dan gaan de mensen in elk geval minder bij elkaar op bezoek.
Maar voorlopig is buiten nog als levensgevaarlijk bestempelt.
Met het prachtige weer van gister was het doodzonde om al die lege terrassen te zien. Dat moet je echt van binnen opvreten als café-uitbater zijnde.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:36 schreef VacaLoca het volgende:
Het is nu ook overal overvol op de wegen, de fiets- en wandelpaden.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar vervoersbewegingen! Peeuw.
Ik denk niet dat er echt iets mis is met de peilingen, die wijken altijd een beetje af. Daarnaast is de grote peiler des vaderlands Maurice nu niet iemand die heel erg regeringsgezind is op dit moment.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Daarom kun je de uitslag van verkiezingen ook heel makkelijk beinvloeden middels het publiceren van foutieve peilingen
Die hebben meer open en de besmettingen nemen momentele toe.https://www.hln.be/binnen(...)e-dat-komt~ac83d382/quote:Op maandag 22 februari 2021 13:44 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou gewoon even naar de zuiderburen kijken, wat die open hebben en wat daar de resultaten daarvan zijn.
Maurice is alleen maar Mauricegezind. Dat is ie altijd.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er echt iets mis is met de peilingen, die wijken altijd een beetje af. Daarnaast is de grote peiler des vaderlands Maurice nu niet iemand die heel erg regeringsgezind is op dit moment.
Je kunt er wel mee beïnvloeden voor een deel, maar ik geloof niet dat het plaats vind hier.
Probleem is dat ze standpunten hebben die haaks staan op die van andere partijen. Zoals minder Moslims en een Nexit. Dat maakt een coalitie bij voorbaat onmogelijk want dan pleegt een van de partijen kiezersbedrog.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan uiteraard.
Handhaving geeft je in elk geval gewoon een bekeuring (in mijn geval een waarschuwing) als je je BVOtje op een bankje drinkt.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Met het prachtige weer van gister was het doodzonde om al die lege terrassen te zien. Dat moet je echt van binnen opvreten als café-uitbater zijnde.
In plaats daarvan houden mensen zich nu op op pleinen, bankjes, parken, etc.
Volgens mij is er gewoon best meer mogelijk.
Dit opperde ik een tijdje terug in de vaccinatietempo discussie om sneller klaar te zijn, maar volgens mij ligt dat wel wat lastiger. Ik weet het niet zeker maar ik meen mij te herinneren dat 'ze' bij die antibodies niet precies zeker weten hoe lang ze beschermen bieden tegen nieuwe infectie. Ofzoiets. En dat is dan wel een dingetje kan ik mij voorstellen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Kijk aan, een serologische test. Als ik Google moet geloven is dat een test wat de antistoffenwaarde meet.
Ik juich zo'n beleid toe.
Waarom zijn we hier niet mee bezig op grootschalige wijze in Europa?
De inschatting van het RIVM is dat er inmiddels bijna 4 miljoen mensen Corona hebben gehad in Nederland. Als deze mensen worden geïdentificeerd dan scheelt dat enorm veel vaccins en je krijgt een helder beeld van de risico's die je loopt. Met dat laatste bedoel ik: ik ken heel veel mensen in mijn omgeving die zeggen "ik heb corona al gehad" zonder dat ze een PCR test zijn ondergaan. Mensen lijken daardoor het idee te hebben dat ze bepaalde maatregelen niet meer hoeven op te volgen.
Daarnaast: het hebben van voldoende antilichamen in je bloed moet dezelfde waarde hebben als gevaccineerd zijn. Dus als er vacciniatiebewijzen je toegang verschaft tot bepaalde delen van de samenleving, dan hoort een 'recovery certificate' er ook bij.
Elke partij heeft wel iets waar ik het mee oneens ben. Ik ben het niet eens met racisme (en anti-moslim uitspraken - puur omdat het moslims zijn), maar ik ben het er wel steeds meer mee eens dat we teveel algemene buitenlanders naar Nederland halen. En die prioriteit geven op woningen bv. Een ding als het dan gaat om vluchtelingen die niet welkom zijn in hun eigen land, maar dat is lang niet altijd het geval. Maar dat is wellicht meer een discussie voor POL.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De partij heeft nog steeds een groot deel van zijn achterban te danken aan het feit dat ze een hekel hebben aan moslims en buitenlanders. Dat is niet zomaar een standpuntje waar je het niet mee eens kan zijn, dat moet een reden zijn om sowieso niet op de PVV te stemmen. Tenzij je dat standpunt steunt, natuurlijk.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-begraven~a8610e4d/quote:De baas van de Verenigde Naties, António Guterres, waarschuwt dat sommige landen coronamaatregelen gebruiken als voorwendsel om mensenrechten te beperken. Andersdenkenden en onafhankelijke media zouden het zwijgen worden opgelegd en basisvrijheden worden onder het mom van coronabestrijding afgeschaft. Criticasters, waaronder rechtenactivisten, journalisten, advocaten en zorgmedewerkers, worden volgens Guterres gearresteerd, vervolgd en geïntimideerd.
De VN-voorman noemt geen namen, maar volgens hem worden er in bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Om de stem van de oppositie te onderdrukken worden verkiezingen uitgehold. De machthebbers misbruiken daarmee feitelijk de coronapandemie om de 'meest fundamentele vrijheden' van burgers te beknotten. Guterres spreekt van een 'vicieuze cirkel' aan schendingen.
Leuk voor in je scrapbook.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Handhaving geeft je in elk geval gewoon een bekeuring (in mijn geval een waarschuwing) als je je BVOtje op een bankje drinkt.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Met het prachtige weer van gister was het doodzonde om al die lege terrassen te zien. Dat moet je echt van binnen opvreten als café-uitbater zijnde.
In plaats daarvan houden mensen zich nu op op pleinen, bankjes, parken, etc.
Volgens mij is er gewoon best meer mogelijk.
Je cynisme is tekenend.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-begraven~a8610e4d/
Maar gelukkig wij in Nederland en is dit een ver van ons bed show!
Wow. Waarom dan? Geen afstand, avondklok? Of mag je überhaupt buiten geen alcohol nuttigen?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Handhaving geeft je in elk geval gewoon een bekeuring (in mijn geval een waarschuwing) als je je BVOtje op een bankje drinkt.
[ afbeelding ]
Ligt aan gemeente of het wel of niet mag.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow. Waarom dan? Geen afstand, avondklok? Of mag je überhaupt buiten geen alcohol nuttigen?
quote:Of u alcohol mag drinken op straat verschilt per gemeente. Uw gemeente bepaalt op welke plekken u alcohol mag drinken.
Op sommige openbare plekken is het verboden om alcohol te drinken. Een gemeente neemt dit op in haar Algemene Plaatselijke Verordening. Hier vindt u bijvoorbeeld wat wel en niet mag bij het gebruik van alcohol. En de hoogte van een eventuele boete. Op de website van uw gemeente kunt u de regels terugvinden. Minderjarigen (jongeren onder de 18 jaar) mogen geen alcoholische drank bij zich hebben op straat en andere openbare plekken. Dit staat in de Drank- en Horecawet.
https://www.rijksoverheid(...)ol-drinken-op-straat
16:45, dus da's geen avondklokboete.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow. Waarom dan? Geen afstand, avondklok? Of mag je überhaupt buiten geen alcohol nuttigen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Als ik het mij goed heug was er in belgië een hele heftige golf november/december, valt net buiten het plaatje lijkt het wel. Kijk maar in de PDF https://covid-19.sciensan(...)recente%20update.pdfquote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zie bij Maurice de Hond een schema waarin de lijnen vrijwel gelijk lopen.
'De patronen in de twee landen lijken zeer veel op elkaar. Toch zijn in België vanaf 1 december de scholen, winkels, musea en zwembaden wel open en in Nederland vanaf half december niet. De avondklok begint in Vlaanderen om middernacht en in Wallonië om 22 uur. Die avondklok werd in Nederland op 23 januari ingevoerd, maar dan wel beginnend om 21 uur. Sinds 1 week zijn de kappers in België weer open.'
https://www.maurice.nl/2021/02/22/een-mop-om-te-janken/
Even naar beneden scrollen tot je schema met blauwe en gele lijn ziet.
Dat de ene zijn brievenbus opent en de ander niet?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn buurman is 63 en heeft vorige maand corona gehad en is behoorlijk ziek geweest.
Hij heeft van de week een uitnodiging gehad voor vaccinatie.
Mijn vader is 67, ex kanker patiënt, heeft nog niks gehoord.
Wat gaat hier fout?
Mijn vader is 77 en hartpatiënt en heeft ook nog niets gehoord. Dat in tegenstelling tot zijn overbuurman van 48, gezond van lijf en leden maar IT'er in het Radboud Ziekenhuis en volledig gevaccineerd.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn buurman is 63 en heeft vorige maand corona gehad en is behoorlijk ziek geweest.
Wat gaat hier fout?
Er is volgens mij een speciale regeling om mensen tussen de 55 en 65 op dit moment voorrang te geven, omdat ze dat AstraZeneca-vaccin niet aan mensen die ouder dan 65 zijn willen geven. Mijn moeder is 63, maar m'n vader is 67. Waarschijnlijk is m'n moeder daardoor eerder aan de beurt dan m'n vader, raar genoeg.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Wat gaat hier fout?
Is gewoon oprecht een vraag.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat de ene zijn brievenbus opent en de ander niet?
Kom op, niet zo suggestief doen.
Mijn ouders zijn 79 en 74, beide risicogroep, ook nog niets gehoord.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Wat gaat hier fout?
Daar was wel sprake van. Een tijdje geleden was het in de media dat dit iets is waar ze naar gingen kijken, dus ik snap het ook niet helemaal.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom worden de mensen van wie bekend is dat ze al corona hebben gehad niet achteraan de rij geplaatst?
Volgens mij omdat er geen centrale registratie van is, en omdat men niet precies weet hoe lang je immuun bent na besmetting/ziekte. Het is in elk geval op een of andere manier te ingewikkeld in de uitvoering, maar als het zou lukken is het een hele logische optie, die ook een slok op een borrel scheelt in de snehleid.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is gewoon oprecht een vraag.
Waarom worden de mensen van wie bekend is dat ze al corona hebben gehad niet achteraan de rij geplaatst?
Dit is toch totaal niet efficiënt of zorgvuldig zo?
Ongelofelijkquote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is er mis met het drinken van een biertje buiten op een bankje?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit is echt wel foutquote:Op maandag 22 februari 2021 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn vader is 77 en hartpatiënt en heeft ook nog niets gehoord. Dat in tegenstelling tot zijn overbuurman van 48, gezond van lijf en leden maar IT'er in het Radboud Ziekenhuis en volledig gevaccineerd.
Of het 'fout' is weet ik niet, maar bijzonder is het wel.
Het is in elk geval moreel fout wat mij betreft. Of het volgens de regels echt fout is weet ik ook niet, maar dit zou in elk geval wat mij betreft niet moeten kunnen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn vader is 77 en hartpatiënt en heeft ook nog niets gehoord. Dat in tegenstelling tot zijn overbuurman van 48, gezond van lijf en leden maar IT'er in het Radboud Ziekenhuis en volledig gevaccineerd.
Of het 'fout' is weet ik niet, maar bijzonder is het wel.
Logisch, de apv is al 8 jaar oud zo te zien http://decentrale.regelge(...)2/CVDR185002_13.htmlquote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat vind ik een grof verwijt dat je wel zou mogen onderbouwen. Ik weet dat peilingen niet perfect zijn, maar ik geloof niet dat De Hond de uitkomsten van zijn periodieke onderzoek moedwillig zou manipuleren.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maurice is alleen maar Mauricegezind. Dat is ie altijd.
Hij peilt de PVV en al die andere populistische partijtjes standaard te hoog tot ongeveer een maand voor de verkiezingen, omdat hem dat nieuwswaarde oplevert. De laatste paar weken trekt hij ineens alles naar het midden toe en komt zijn peiling keurig in de buurt van de daadwerkelijke uitslag. Je moet hem nageven, hij doet dat best slim.
Plezier ist VERBOTENquote:Op maandag 22 februari 2021 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat is er mis met het drinken van een biertje buiten op een bankje?Dat mag toch nog gewoon, mits je afstand van de rest houdt?
edit: Ik ben hier oprecht benieuwd naar. Als ik - omdat we toch weinig aan sport kunnen doen - een fietstocht maak en ik neem een blikje bier mee, zodat ik onderweg geen dorst heb, dan zou dat toch mogen? Of moet ik per se iets zonder alcohol drinken?
Zie:quote:Op maandag 22 februari 2021 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat is er mis met het drinken van een biertje buiten op een bankje?Dat mag toch nog gewoon, mits je afstand van de rest houdt?
edit: Ik ben hier oprecht benieuwd naar. Als ik - omdat we toch weinig aan sport kunnen doen - een fietstocht maak en ik neem een blikje bier mee, zodat ik onderweg geen dorst heb, dan zou dat toch mogen? Of moet ik per se iets zonder alcohol drinken?
quote:Op maandag 22 februari 2021 13:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ligt aan gemeente of het wel of niet mag.
[..]