abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 februari 2021 @ 13:35:57 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198145643
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:33 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Spijkers.. Laag water..

Hij was er op uitnodiging van een ondernemer. Als ie niet met ondernemers contact had zou het verwijt weer zijn dat ze ondernemers negeren. Blijkbaar voor foto mondkapje afgedaan.
Nee, hij ging zijn schaatsen laten slijpen en mocht van de ondernemer even binnen rondkijken. Was dus niet eens een werkbezoek, waar Wopke zich wel achter kon verschuilen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198145651
Wat ik kwalijker vind is dat ze nogsteeds niet buiten meer versoepelen zoals buiten horeca open. Buiten horeca open met 1,5m afstand moet prima kunnen.

Vorig jaar m'n eerste terrasje sinds corona was ik zelf wat huiverig maar was al snel comfortabel met twee vrienden elk op 1.5 meter aan een grote tafel. Op die afstand kan je nog prima praten, heel relaxed zelfs.

En het voorkomt binnen bezoek.
pi_198145684
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:36 schreef VacaLoca het volgende:
Wat ik kwalijker vind is dat ze nogsteeds niet buiten meer versoepelen zoals buiten horeca open. Buiten horeca open met 1,5m afstand moet prima kunnen.

Vorig jaar m'n eerste terrasje sinds corona was ik zelf wat huiverig maar was al snel comfortabel met twee vrienden elk op 1.5 meter aan een grote tafel. Op die afstand kan je nog prima praten, heel relaxed zelfs.

Nu heb je een soort semi buiten horeca. Hier was het gister bij elk tentje stervens druk, en gingen mensen in de nabije omgeving op trappetjes/gras/stoepjes/etc. zitten.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:38:40 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198145686
quote:

Maar intussen van t weekend wel lange rijen bij ijskramen. Ja oke, met wat afstand tussen de wachtenden, maar feitelijk hetzelfde als een terras met wat tafeltjes.
pi_198145706
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar intussen van t weekend wel lange rijen bij ijskramen. Ja oke, met wat afstand tussen de wachtenden, maar feitelijk hetzelfde als een terras met wat tafeltjes.
Nog minder zelfs. De rijen waar ik stond waren 'ouderwetse' rijen. Geen 1.5 afstand in ieder geval. Dus als je gewoon het terras zou open gooien is het makkelijker hanteerbaar dan dit.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:39:36 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198145710
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan uiteraard.

Ik zou graag zien dat andere partijen kunnen laten zien wat zij anders zouden doen. Bij een partij als de PVV ben ik oprecht benieuwd of ze de crisis daadwerkelijk omdraaien of dat het enkel geroep is. Van het huidige kabinet weten we ondertussen wel dat ze nogal wat fouten maken.

Maar je hebt gelijk hoor, het is geen garantie dat andere partijen het beter zullen gaan doen.
Ik weet niet of jij je nog Lijst Pim Fortuyn kan herinneren maar een partij (mee) laten regeren die daar geen ervaring mee heeft is altijd link, wat daar toen voor mensen kwamen bovendrijven :M
pi_198145725
quote:

Ja dat is dus iets waar ik ook mijn twijfels over heb.

Als je zaken voor buiten versoepelt, met meer mensen buiten lopen/sporten, doorstroomlocaties buiten, horeca voor buiten, dan gaan de mensen in elk geval minder bij elkaar op bezoek.

Maar voorlopig is buiten nog als levensgevaarlijk bestempelt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198145735
Kappers en dierentuinen graag. Met beide loop je nul risico.
pi_198145739
quote:

Ja, maar dat is veel te risico vol. Zoveel contacten! Je hebt dan echt contact met je tafelgenoot en je serveerder (die ook nog eens mondkapje op kan doen). Maar toch zoveel contacten! Zo gevaarlijk. Al kunnen ze nog steeds niet aantonen dat de horeca een groot verspreider was. De horeca blijft vragen of het kabinet die beschuldiging kunnen onderbouwen, maar dat weigeren ze.

Maar ok, ok, veel te veel contacten dus. Echt heel gevaarlijk. Maar laten we wel de middelbare scholen deels gaan openen. Binnen.

Maar winkels (ook binnen) zijn dan wel weer te gevaarlijk.

Random allemaal. En dan snap ik best dat onderwijs enorm belangrijk is, maar als we echt zo dichtbij code zwart zitten (met betrekking tot UK variant)...dan is het allemaal wat tegenstrijdig.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:41:12 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198145741
quote:
80s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:39 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nog minder zelfs. De rijen waar ik stond waren 'ouderwetse' rijen. Geen 1.5 afstand in ieder geval. Dus als je gewoon het terras zou open gooien is het makkelijker hanteerbaar dan dit.
Ongetwijfeld zal dat op sommige plekken inderdaad chaotischer gaan dan op andere.

Punt blijft dat ze in Den Haag maar zwart-wit blijven denken en in de paniekfuik blijven hangen en daarmee werk je juist in de hand dat mensen op een gegeven moment zelf wat gaan bedenken, en dan heb je er nog veel minder controle over.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:41:17 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198145744
quote:

[..]

Kan uiteraard.

Ik zou graag zien dat andere partijen kunnen laten zien wat zij anders zouden doen. Bij een partij als de PVV ben ik oprecht benieuwd of ze de crisis daadwerkelijk omdraaien of dat het enkel geroep is. Van het huidige kabinet weten we ondertussen wel dat ze nogal wat fouten maken.

Maar je hebt gelijk hoor, het is geen garantie dat andere partijen het beter zullen gaan doen.
De partij heeft nog steeds een groot deel van zijn achterban te danken aan het feit dat ze een hekel hebben aan moslims en buitenlanders. Dat is niet zomaar een standpuntje waar je het niet mee eens kan zijn, dat moet een reden zijn om sowieso niet op de PVV te stemmen. Tenzij je dat standpunt steunt, natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198145756
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:21 schreef Freudie het volgende:
serology testing
Kijk aan, een serologische test. Als ik Google moet geloven is dat een test wat de antistoffenwaarde meet.
Ik juich zo'n beleid toe.

Waarom zijn we hier niet mee bezig op grootschalige wijze in Europa?
De inschatting van het RIVM is dat er inmiddels bijna 4 miljoen mensen Corona hebben gehad in Nederland. Als deze mensen worden geïdentificeerd dan scheelt dat enorm veel vaccins en je krijgt een helder beeld van de risico's die je loopt. Met dat laatste bedoel ik: ik ken heel veel mensen in mijn omgeving die zeggen "ik heb corona al gehad" zonder dat ze een PCR test zijn ondergaan. Mensen lijken daardoor het idee te hebben dat ze bepaalde maatregelen niet meer hoeven op te volgen.

Daarnaast: het hebben van voldoende antilichamen in je bloed moet dezelfde waarde hebben als gevaccineerd zijn. Dus als er vacciniatiebewijzen je toegang verschaft tot bepaalde delen van de samenleving, dan hoort een 'recovery certificate' er ook bij.
pi_198145762
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij je nog Lijst Pim Fortuyn kan herinneren maar een partij (mee) laten regeren die daar geen ervaring mee heeft is altijd link, wat daar toen voor mensen kwamen bovendrijven :M
Nooit een politiek persoon geweest, was ook nog vrij jong toen, dus kan het me niet echt herinneren.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:41:55 #39
346939 Janneke141
pi_198145763
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat is dus iets waar ik ook mijn twijfels over heb.

Als je zaken voor buiten versoepelt, met meer mensen buiten lopen/sporten, doorstroomlocaties buiten, horeca voor buiten, dan gaan de mensen in elk geval minder bij elkaar op bezoek.

Maar voorlopig is buiten nog als levensgevaarlijk bestempelt.
Ja, maar vervoersbewegingen! Peeuw.
pi_198145772
quote:

Met het prachtige weer van gister was het doodzonde om al die lege terrassen te zien. Dat moet je echt van binnen opvreten als café-uitbater zijnde.
In plaats daarvan houden mensen zich nu op op pleinen, bankjes, parken, etc.
Volgens mij is er gewoon best meer mogelijk.
I'll give you something to do
  maandag 22 februari 2021 @ 13:42:57 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198145778
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, maar vervoersbewegingen! Peeuw.
Het is nu ook overal overvol op de wegen, de fiets- en wandelpaden.
pi_198145790
Ik woon hier landelijk dus zodra het echte mooiere weer begint en de kroegen zouden nog dicht zijn, zie ik het wel gebeuren dat de jeugd gewoon hun tap en fusten huurt en dan verschuift het gewoon naar de achtertuin. Veel hebben hier een grote tuin en dan genieten ze gewoon daar met een flinke groep.

Alleen haalt de kroeg daar z'n omzet niet mee binnen uiteraard.
pi_198145808
Ik zou gewoon even naar de zuiderburen kijken, wat die open hebben en wat daar de resultaten daarvan zijn.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:44:46 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198145812
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef falling_away het volgende:

[..]

Daarom kun je de uitslag van verkiezingen ook heel makkelijk beinvloeden middels het publiceren van foutieve peilingen
Ik denk niet dat er echt iets mis is met de peilingen, die wijken altijd een beetje af. Daarnaast is de grote peiler des vaderlands Maurice nu niet iemand die heel erg regeringsgezind is op dit moment.

Je kunt er wel mee beïnvloeden voor een deel, maar ik geloof niet dat het plaats vind hier.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 22 februari 2021 @ 13:45:48 #45
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198145826
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:44 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou gewoon even naar de zuiderburen kijken, wat die open hebben en wat daar de resultaten daarvan zijn.
Die hebben meer open en de besmettingen nemen momentele toe.https://www.hln.be/binnen(...)e-dat-komt~ac83d382/
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 22 februari 2021 @ 13:47:42 #46
346939 Janneke141
pi_198145852
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er echt iets mis is met de peilingen, die wijken altijd een beetje af. Daarnaast is de grote peiler des vaderlands Maurice nu niet iemand die heel erg regeringsgezind is op dit moment.

Je kunt er wel mee beïnvloeden voor een deel, maar ik geloof niet dat het plaats vind hier.
Maurice is alleen maar Mauricegezind. Dat is ie altijd.

Hij peilt de PVV en al die andere populistische partijtjes standaard te hoog tot ongeveer een maand voor de verkiezingen, omdat hem dat nieuwswaarde oplevert. De laatste paar weken trekt hij ineens alles naar het midden toe en komt zijn peiling keurig in de buurt van de daadwerkelijke uitslag. Je moet hem nageven, hij doet dat best slim.
pi_198145854
quote:

[..]

Kan uiteraard.

Probleem is dat ze standpunten hebben die haaks staan op die van andere partijen. Zoals minder Moslims en een Nexit. Dat maakt een coalitie bij voorbaat onmogelijk want dan pleegt een van de partijen kiezersbedrog.
pi_198145860
Ik zie bij Maurice de Hond een schema waarin de lijnen vrijwel gelijk lopen.

'De patronen in de twee landen lijken zeer veel op elkaar. Toch zijn in België vanaf 1 december de scholen, winkels, musea en zwembaden wel open en in Nederland vanaf half december niet. De avondklok begint in Vlaanderen om middernacht en in Wallonië om 22 uur. Die avondklok werd in Nederland op 23 januari ingevoerd, maar dan wel beginnend om 21 uur. Sinds 1 week zijn de kappers in België weer open.'
https://www.maurice.nl/2021/02/22/een-mop-om-te-janken/

Even naar beneden scrollen tot je schema met blauwe en gele lijn ziet.
pi_198145863
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Met het prachtige weer van gister was het doodzonde om al die lege terrassen te zien. Dat moet je echt van binnen opvreten als café-uitbater zijnde.
In plaats daarvan houden mensen zich nu op op pleinen, bankjes, parken, etc.
Volgens mij is er gewoon best meer mogelijk.
Handhaving geeft je in elk geval gewoon een bekeuring (in mijn geval een waarschuwing) als je je BVOtje op een bankje drinkt.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198145864
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Kijk aan, een serologische test. Als ik Google moet geloven is dat een test wat de antistoffenwaarde meet.
Ik juich zo'n beleid toe.

Waarom zijn we hier niet mee bezig op grootschalige wijze in Europa?
De inschatting van het RIVM is dat er inmiddels bijna 4 miljoen mensen Corona hebben gehad in Nederland. Als deze mensen worden geïdentificeerd dan scheelt dat enorm veel vaccins en je krijgt een helder beeld van de risico's die je loopt. Met dat laatste bedoel ik: ik ken heel veel mensen in mijn omgeving die zeggen "ik heb corona al gehad" zonder dat ze een PCR test zijn ondergaan. Mensen lijken daardoor het idee te hebben dat ze bepaalde maatregelen niet meer hoeven op te volgen.

Daarnaast: het hebben van voldoende antilichamen in je bloed moet dezelfde waarde hebben als gevaccineerd zijn. Dus als er vacciniatiebewijzen je toegang verschaft tot bepaalde delen van de samenleving, dan hoort een 'recovery certificate' er ook bij.
Dit opperde ik een tijdje terug in de vaccinatietempo discussie om sneller klaar te zijn, maar volgens mij ligt dat wel wat lastiger. Ik weet het niet zeker maar ik meen mij te herinneren dat 'ze' bij die antibodies niet precies zeker weten hoe lang ze beschermen bieden tegen nieuwe infectie. Ofzoiets. En dat is dan wel een dingetje kan ik mij voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')