Elke partij heeft wel iets waar ik het mee oneens ben. Ik ben het niet eens met racisme (en anti-moslim uitspraken - puur omdat het moslims zijn), maar ik ben het er wel steeds meer mee eens dat we teveel algemene buitenlanders naar Nederland halen. En die prioriteit geven op woningen bv. Een ding als het dan gaat om vluchtelingen die niet welkom zijn in hun eigen land, maar dat is lang niet altijd het geval. Maar dat is wellicht meer een discussie voor POL.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De partij heeft nog steeds een groot deel van zijn achterban te danken aan het feit dat ze een hekel hebben aan moslims en buitenlanders. Dat is niet zomaar een standpuntje waar je het niet mee eens kan zijn, dat moet een reden zijn om sowieso niet op de PVV te stemmen. Tenzij je dat standpunt steunt, natuurlijk.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-begraven~a8610e4d/quote:De baas van de Verenigde Naties, António Guterres, waarschuwt dat sommige landen coronamaatregelen gebruiken als voorwendsel om mensenrechten te beperken. Andersdenkenden en onafhankelijke media zouden het zwijgen worden opgelegd en basisvrijheden worden onder het mom van coronabestrijding afgeschaft. Criticasters, waaronder rechtenactivisten, journalisten, advocaten en zorgmedewerkers, worden volgens Guterres gearresteerd, vervolgd en geïntimideerd.
De VN-voorman noemt geen namen, maar volgens hem worden er in bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Om de stem van de oppositie te onderdrukken worden verkiezingen uitgehold. De machthebbers misbruiken daarmee feitelijk de coronapandemie om de 'meest fundamentele vrijheden' van burgers te beknotten. Guterres spreekt van een 'vicieuze cirkel' aan schendingen.
Leuk voor in je scrapbook.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Handhaving geeft je in elk geval gewoon een bekeuring (in mijn geval een waarschuwing) als je je BVOtje op een bankje drinkt.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Met het prachtige weer van gister was het doodzonde om al die lege terrassen te zien. Dat moet je echt van binnen opvreten als café-uitbater zijnde.
In plaats daarvan houden mensen zich nu op op pleinen, bankjes, parken, etc.
Volgens mij is er gewoon best meer mogelijk.
Je cynisme is tekenend.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-begraven~a8610e4d/
Maar gelukkig wij in Nederland en is dit een ver van ons bed show!
Wow. Waarom dan? Geen afstand, avondklok? Of mag je überhaupt buiten geen alcohol nuttigen?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Handhaving geeft je in elk geval gewoon een bekeuring (in mijn geval een waarschuwing) als je je BVOtje op een bankje drinkt.
[ afbeelding ]
Ligt aan gemeente of het wel of niet mag.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow. Waarom dan? Geen afstand, avondklok? Of mag je überhaupt buiten geen alcohol nuttigen?
quote:Of u alcohol mag drinken op straat verschilt per gemeente. Uw gemeente bepaalt op welke plekken u alcohol mag drinken.
Op sommige openbare plekken is het verboden om alcohol te drinken. Een gemeente neemt dit op in haar Algemene Plaatselijke Verordening. Hier vindt u bijvoorbeeld wat wel en niet mag bij het gebruik van alcohol. En de hoogte van een eventuele boete. Op de website van uw gemeente kunt u de regels terugvinden. Minderjarigen (jongeren onder de 18 jaar) mogen geen alcoholische drank bij zich hebben op straat en andere openbare plekken. Dit staat in de Drank- en Horecawet.
https://www.rijksoverheid(...)ol-drinken-op-straat
16:45, dus da's geen avondklokboete.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow. Waarom dan? Geen afstand, avondklok? Of mag je überhaupt buiten geen alcohol nuttigen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Als ik het mij goed heug was er in belgië een hele heftige golf november/december, valt net buiten het plaatje lijkt het wel. Kijk maar in de PDF https://covid-19.sciensan(...)recente%20update.pdfquote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zie bij Maurice de Hond een schema waarin de lijnen vrijwel gelijk lopen.
'De patronen in de twee landen lijken zeer veel op elkaar. Toch zijn in België vanaf 1 december de scholen, winkels, musea en zwembaden wel open en in Nederland vanaf half december niet. De avondklok begint in Vlaanderen om middernacht en in Wallonië om 22 uur. Die avondklok werd in Nederland op 23 januari ingevoerd, maar dan wel beginnend om 21 uur. Sinds 1 week zijn de kappers in België weer open.'
https://www.maurice.nl/2021/02/22/een-mop-om-te-janken/
Even naar beneden scrollen tot je schema met blauwe en gele lijn ziet.
Dat de ene zijn brievenbus opent en de ander niet?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn buurman is 63 en heeft vorige maand corona gehad en is behoorlijk ziek geweest.
Hij heeft van de week een uitnodiging gehad voor vaccinatie.
Mijn vader is 67, ex kanker patiënt, heeft nog niks gehoord.
Wat gaat hier fout?
Mijn vader is 77 en hartpatiënt en heeft ook nog niets gehoord. Dat in tegenstelling tot zijn overbuurman van 48, gezond van lijf en leden maar IT'er in het Radboud Ziekenhuis en volledig gevaccineerd.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn buurman is 63 en heeft vorige maand corona gehad en is behoorlijk ziek geweest.
Wat gaat hier fout?
Er is volgens mij een speciale regeling om mensen tussen de 55 en 65 op dit moment voorrang te geven, omdat ze dat AstraZeneca-vaccin niet aan mensen die ouder dan 65 zijn willen geven. Mijn moeder is 63, maar m'n vader is 67. Waarschijnlijk is m'n moeder daardoor eerder aan de beurt dan m'n vader, raar genoeg.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Wat gaat hier fout?
Is gewoon oprecht een vraag.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:55 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat de ene zijn brievenbus opent en de ander niet?
Kom op, niet zo suggestief doen.
Mijn ouders zijn 79 en 74, beide risicogroep, ook nog niets gehoord.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Wat gaat hier fout?
Daar was wel sprake van. Een tijdje geleden was het in de media dat dit iets is waar ze naar gingen kijken, dus ik snap het ook niet helemaal.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom worden de mensen van wie bekend is dat ze al corona hebben gehad niet achteraan de rij geplaatst?
Volgens mij omdat er geen centrale registratie van is, en omdat men niet precies weet hoe lang je immuun bent na besmetting/ziekte. Het is in elk geval op een of andere manier te ingewikkeld in de uitvoering, maar als het zou lukken is het een hele logische optie, die ook een slok op een borrel scheelt in de snehleid.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is gewoon oprecht een vraag.
Waarom worden de mensen van wie bekend is dat ze al corona hebben gehad niet achteraan de rij geplaatst?
Dit is toch totaal niet efficiënt of zorgvuldig zo?
Ongelofelijkquote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is er mis met het drinken van een biertje buiten op een bankje?quote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit is echt wel foutquote:Op maandag 22 februari 2021 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn vader is 77 en hartpatiënt en heeft ook nog niets gehoord. Dat in tegenstelling tot zijn overbuurman van 48, gezond van lijf en leden maar IT'er in het Radboud Ziekenhuis en volledig gevaccineerd.
Of het 'fout' is weet ik niet, maar bijzonder is het wel.
Het is in elk geval moreel fout wat mij betreft. Of het volgens de regels echt fout is weet ik ook niet, maar dit zou in elk geval wat mij betreft niet moeten kunnen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn vader is 77 en hartpatiënt en heeft ook nog niets gehoord. Dat in tegenstelling tot zijn overbuurman van 48, gezond van lijf en leden maar IT'er in het Radboud Ziekenhuis en volledig gevaccineerd.
Of het 'fout' is weet ik niet, maar bijzonder is het wel.
Logisch, de apv is al 8 jaar oud zo te zien http://decentrale.regelge(...)2/CVDR185002_13.htmlquote:Op maandag 22 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |