Oja, bedenk dat ik mijn Autoshutdown nog even moet runbookenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb een werklaptop en 1 prive laptop, en aardig wat VM's alleen die staan grotendeels uit.
Ik ben gestopt met hobbyspullen thuis sinds ik een hobbydatacentertje heb op mn werkquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb 12 computers hier, 4 hardware matig, 8 virtueel
Ze zijn al aftredenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gaf Nederland de hoop voor/met dit waardeloze kabinet maar eens op.
Ik heb 3 werk laptopsquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met hobbyspullen thuis sinds ik een hobbydatacentertje heb op mn werk
PVV gaat mijn protest stem krijgenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:37 schreef raptorix het volgende:
Als we straks gewoon op PVV stemmen met zijn allen kunnen we in Mei weer het terras op
Bij1 mag ook, of die Turken.
Laten we het er gewoon op houden dat als je binnen komt vallen met je tirades dat dit nogal sneu en gefrustreerd klinkt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En waar zeg ik daar uberhaupt iets over?
Dit is daarentegen klare taal.
COR / Verzin hier nieuwe maatregelen
Even in je achterhoofd houden wanneer er weer gejankt wordt 'over de kinderen!!!'
Ik heb het vermoeden dat hier een slechte grap komt, maar kom maar doorquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:38 schreef raptorix het volgende:
Weet je trouwens waarom de ziekenhuizen in Turkije leeg zijn?
Je mag hem Googlenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat hier een slechte grap komt, maar kom maar door
Jup, dat is de enige reden dat het daalt!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk effect van de avondklok.
@Geerdquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt fokker zitten alleen in een witte tuinstoel voor de deur
Het was 2 weken terug gewoon tyfusweer.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jup, dat is de enige reden dat het daalt!
Niet dat de vaccinaties beginnen te werken bij de kwetsbare mensen die in het ziekenhuis komen. Avondklok FTW
Zeg dat maar tegen onze coronabestrijders, ik weet welhaast zeker dat zij het op het avondkloksucces gooienquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was 2 weken terug gewoon tyfusweer.
Vaccinaties, 3 miljoen mensen die het al gehad hebben, het weer wat beter wordt, mensen die zich aan de rest van de maatregelen houden, etc doet allemaal niets.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jup, dat is de enige reden dat het daalt!
Niet dat de vaccinaties beginnen te werken bij de kwetsbare mensen die in het ziekenhuis komen. Avondklok FTW
Nou, met dit soort cijfers kunnen we versoepelingen wel op onze buik schrijven. Hugo en Mark hebben het goed gezien dat dit niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
WAT EEN DALING OP DE VERPLEEGAFDELINGEN
Nu nog even een mooie grafiek erbij tekenen met een groen lijntje omlaag en presenteren aan het kabinetquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinaties, 3 miljoen mensen die het al gehad hebben, het weer wat beter wordt, mensen die zich aan de rest van de maatregelen houden, etc doet allemaal niets.
De avondklok voorkomt 700 IC opnames, genoemd door de man die in januari aan gaf dat de avondklok niet nodig was omdat de zorg het ook zonder aan kon. Momenteel hebben we tussen de 20 en 30 IC opnames op een dag met ~4000 besmettingen. De avondklok voorkomt dus 100.000 besmettingen
FOK! OMT FTWquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu nog even een mooie grafiek erbij tekenen met een groen lijntje omlaag en presenteren aan het kabinet
Edit: en die zijn dan dus meteen allemaal overtuigd dat we altijd en eeuwig de avondklok moeten houden, wát een wondermiddel![]()
of invullen in de japie_dias.pptquote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu nog even een mooie grafiek erbij tekenen met een groen lijntje omlaag en presenteren aan het kabinet
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Edit: en die zijn dan dus meteen allemaal overtuigd dat we altijd en eeuwig de avondklok moeten houden, wát een wondermiddel![]()
Ik verslikte me in mijn koffiequote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind Hugo echt zo een parenclub Cuck die zijn vrouw gaat filmen terwijl ze door een tropische verassing genomen word.
Wel gek dat ze nooit berichten over overvolle supermarkten op zaterdag?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:50 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Sapperdeflap, vooralsnog geen afsluitingen.
Het loopt nog niet dun door de broek bij de gemeente.
De nette versie is: Omdat al die teringlijers hier zitten.quote:
PUSHBERICHT: KOM NIET MEER NAAR DE ALBERT HEIJN, TE DRUK!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wel gek dat ze nooit berichten over overvolle supermarkten op zaterdag?
Waarom is dat wel oké, maar een wandeling in de buitenlucht zijn push berichten waard.
Ik wens alleen niemand dood. Nogal een verschil, me dunkt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Laten we het er gewoon op houden dat als je binnen komt vallen met je tirades dat dit nogal sneu en gefrustreerd klinkt.
Je doet overigens hetzelfde, alleen dan over die "jankende" jongeren.
Ik was net bij de Aldi om wat dino speelgoed voor mijn zoontje te halen... als burgemeester kun je beter daar wat aan doen inderdaad... de risicogroep was weer rijkelijk vertegenwoordigd in de menigte.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wel gek dat ze nooit berichten over overvolle supermarkten op zaterdag?
Waarom is dat wel oké, maar een wandeling in de buitenlucht zijn push berichten waard.
Met wie zie jij PVV een coalitie vormen dan?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:37 schreef raptorix het volgende:
Als we straks gewoon op PVV stemmen met zijn allen kunnen we in Mei weer het terras op
Bij1 mag ook, of die Turken.
Gewoon meerderheid halenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met wie zie jij PVV een coalitie vormen dan?
Ik ben ook de beroerdste niet. Bij deze mijn wiskundig onderbouwde grafiek dat meer vaccinaties zorgen voor minder besmettingen:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 14:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ergens in het midden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
Afgelopen zaterdag 3457
twee weken geleden 4194
gisteren 4726
Kom maar door met schitterende cijfers
Die cijfers zeggen helemaal nietsquote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
Afgelopen zaterdag 3457
twee weken geleden 4194
gisteren 4726
Kom maar door met schitterende cijfers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
11 gemeentes met 0 besmettingen
31 gemeentes met 1 besmettingen
58 gemeentes met 2-4 besmettingen
92 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Maar Britse variant des Doodsquote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
Percentage positief getest wel op 9,5 procent
Yes, dat is toch een betere indicator? Daalt wel degelijk. Misschien een beetje een ratjetoe door het winterse weer e.d.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
Met lager aantal afgenomen testen, en lager % percentage positief moet het dagcijfer uiteindelijk ook weer lager worden. Zal zo eens kijken naar waar de aantallen op geboekt zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:17 schreef Tinos85 het volgende:
3457quote:
Ik pak even de verpleegafdeling erbij. Dit is de totale spreiding van de hele pandemie volgens Stichting Nice, uitgesplitst per leeftijdsgroep:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:10 schreef raptorix het volgende:
Maar even serieus, ik ben nog steeds op zoek naar een Coronamodel met daarin de vaccinatie verwerkt.
Je wilt niet weten wat mijn beroep isquote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou ben benieuwd naar de resultaten en methodologie van je model
Inderdaad. Ook de GGD heeft gisteren gezegd dat de cijfers vooral achterstallig zijn vanwege winterweer/gladheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
Zijn we vergeten dat zelfs het OMT heeft gezegd dat de cijfers deze week een rommeltje zijn vanwege het winterweer? Laten we nou gewoon week op week vergelijken.
@:Oliver23 Hoe staat deze week ervoor ten opzichte van vorige week en week ervoor? Heb je die toevallig?
Deze week?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
Zijn we vergeten dat zelfs het OMT heeft gezegd dat de cijfers deze week een rommeltje zijn vanwege het winterweer? Laten we nou gewoon week op week vergelijken.
@:Oliver23 Hoe staat deze week ervoor ten opzichte van vorige week en week ervoor? Heb je die toevallig?
Cijfers dalen: dagcijfersquote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
Het moment dat het OMT, GGD en RIVM aangeven dat de dagcijfers niet kloppen is het denk ik wel terecht om te zeggen dat we naar weekcijfers moeten kijken ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Cijfers dalen: dagcijfers
Cijfers stijgen: we moeten echt kijken naar weekcijfers.
Maar ze zeggen ook dat het lijkt alsof we een lijn omhoog krijgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het moment dat het OMT, GGD en RIVM aangeven dat de dagcijfers niet kloppen is het denk ik wel terecht om te zeggen dat we naar weekcijfers moeten kijken ja.
Er zijn ook een aantal grote steekproeven geweest waar blind getest is, de GGD/RIVM kennende zullen ze wel geen onderscheid in data kunnen maken tussen mensen die blind getest zijn, en mensen die met klachten kwamenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:31 schreef Noordzijde het volgende:
Positief percentage:9,5% Er wordt gewoon meer getest. Deze week even afwachten.
Ziekenhuisbezetting tov afgelopen week stabiel.
Verpleeghuisbesmettingen daalt aardig--> eerste teken dat vaccineren werkt.
Vaccinaties van 30000 per dag naar ruim 40000 per dag in een week.
Oke.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn ook een aantal grote steekproeven geweest waar blind getest is, de GGD/RIVM kennende zullen ze wel geen onderscheid in data kunnen maken tussen mensen die blind getest zijn, en mensen die met klachten kwamen
Jawel, o.a. die massa test in die ene gemeente paar weken geleden zijn ook niet in de dagcijfers naar voren gekomen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn ook een aantal grote steekproeven geweest waar blind getest is, de GGD/RIVM kennende zullen ze wel geen onderscheid in data kunnen maken tussen mensen die blind getest zijn, en mensen die met klachten kwamen
Omdat dagcijfers in bijna geen 1 land real time zijn, wil je een beeld dan moet je weekcijfers nemen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
Ook op worldometers.info is ook vandaag weer een stijging wereldwijd te zien. Ik vind dat wel bijzonder, dat dat 'gelijk' lijkt te lopen met het beeld lokaal.
Oke, bedankt voor deze niet relevante opmerking. Doen we niets mee.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat dagcijfers in bijna geen 1 land real time zijn, wil je een beeld dan moet je weekcijfers nemen.
Dat is niet waar, want van Dissel heeft dat volgens mij zelfs in de Rechtzaak gezegd.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel, o.a. die massa test in die ene gemeente paar weken geleden zijn ook niet in de dagcijfers naar voren gekomen.
En structureel sneller kan pas als er meer geleverd wordt...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:31 schreef Noordzijde het volgende:
Positief percentage:9,5% Er wordt gewoon meer getest. Deze week even afwachten.
Ziekenhuisbezetting tov afgelopen week stabiel.
Verpleeghuisbesmettingen daalt aardig--> eerste teken dat vaccineren werkt.
Vaccinaties van 30000 per dag naar ruim 40000 per dag in een week.
Raar, want het stond toch echt in het persbericht van het RIVM destijds.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet waar, want van Dissel heeft dat volgens mij zelfs in de Rechtzaak gezegd.
In het interview van van Dissel/Wallinga gaven ze juist aan dat de avondklok werkt omdat de cijfers niet flink omhoog gaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar ze zeggen ook dat het lijkt alsof we een lijn omhoog krijgen.
Ik weet niet meer of het in de Rechtszaak of een andere briefing was, maar het kwam wel naar voren in relatie tot een percentage wat hij noemde.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
}
[..]
Raar, want het stond toch echt in het persbericht van het RIVM destijds.
Ze kunnen alles zo een draai eraan geven dat het hun altijd goed uitkomt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het interview van van Dissel/Wallinga gaven ze juist aan dat de avondklok werkt omdat de cijfers niet flink omhoog gaan.
Het zal gerust wel iets helpen, minder verplaatsingen is ook minder besmettingen, echter dit soort zaken kun je alleen zeggen onder ideale omstandigheden waar je weinig parameters hebt, of wanneer je 1 parameter per keer zou wijzigen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het interview van van Dissel/Wallinga gaven ze juist aan dat de avondklok werkt omdat de cijfers niet flink omhoog gaan.
Kan dat met vaccinatie te maken hebben of is dat te voorbarig?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:45 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi dat de besmettingen in de verpleeghuizen zo naar beneden gaan.
Tsjah klinkt leuk als Gelderlander, maar versoepelen doen we toch niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:30 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Ook mooi om te zien dat de provincies Flevoland, Gelderland, Overijssel en Utrecht bijna gedaald zijn naar het niveau 'zorgelijk'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |