dat is zeker nice !!!!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:33 schreef popje het volgende:
[..]
Laatst 9% (op een specifieke dag, eergisteren ofzo)
quote:Weitere Öffnungsschritte - etwa im Einzelhandel - sind erst "bei einer stabilen Sieben-Tage-Inzidenz von höchstens 35 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner" vorgesehen. Dann sollen der Einzelhandel, Museen und Galerien sowie weitere Betriebe mit körpernahen Dienstleistungen wieder aufmachen können.
Kappers die open gaan op 2 maart vind ik al een vrij gedrufde voorspelling. Ik gok later.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Kappers zullen 2 maart wel open gaan, maar alleen op afspraak. Dezelfde regels als voorheen.
De versoepeling voor niet essentiële winkels om kleding en schoenen te mogen passen tijdens click and collect vind ik ronduit lachwekkend. Dat Hugo de Jonge dit 'iets voor de economie' noemt in lachwekkend.
Ik denk dat na het paasweekend de niet-essentiële winkels weer open mogen. Had eerder gehoopt, maar helaas.
Sportscholen, terrassen, bioscopen..... ik durf het simpelweg niet meer te voorspellen
Tja, die tijd komt voor ons allemaal, sorryquote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat... En mijn gouden lokken afscheren
De horeca zou in januari ook weer gewoon open gaan (lol)quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kappers die open gaan op 2 maart vind ik al een vrij gedrufde voorspelling. Ik gok later.
Ik denk dat ze enkel kijken naar middelbare scholen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kappers die open gaan op 2 maart vind ik al een vrij gedrufde voorspelling. Ik gok later.
Gevallen besmettingen dalen vanaf april zeker ivm het mooie weer, dus terrassen zullen ergens in april wel opengaan. En anders is het park ons terras.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:41 schreef falling_away het volgende:
Sommigen zullen het niet met me eens zijn, maar ik ben blij dat ze in ieder geval een start gaan maken met het toelaten van publiek bij evenementen ism een negatief testbewijs. Ik begrijp dat je tussen het nemen van de test en de start van het evenement besmet kunt raken, maar de vraag is of je op zo'n korte termijn zelf ook besmettelijk bent voor anderen.
Ik denk wel dat een sneltest de enige reële mogelijkheid is hiervoor, niet de PCR test.
Ja, ook omdat we niet mogen sporten ofso. Anders hadden er een hoop meer mensen na 2100 gewoon weggeweest.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alles voor de "vrijheid" en ondertussen zit 99.9% van de bevolking al gewoon binnen na 21:00 omdat het gewoon winter is
Ze hebben wel gekregen waarom zei dreigden open te gaan, geld. Logisch ook als ze gedwongen de deuren dicht blijven.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De horeca zou in januari ook weer gewoon open gaan (lol)
Quarantaineplicht kan wel degelijk op basis van de wet publieke gezondheid. Het heeft echter twee praktische problemen. Nederland heeft de capaciteit niet om dat te handhaven en het zou de testbereidheid drastisch omlaag halen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:22 schreef maan_man het volgende:
Ik denk dat de drukte in de ziekhuizen op dit moment een heel slecht argument is als het over bijvoorbeeld de avondklok gaat. Daar gaat het maar beperkt om en ik denk dat veel mensen het afgelopen jaar hebben aangetoond bereid te zijn om maatregelen op te volgen.
Waar het mij om gaat is dat hele zware maatregelen worden ingevoerd. Acht uur per dag worden volledig onschuldige burgers opgesloten. Dan is het belangrijk dat je naar proportionaliteit en subsidiariteit kijkt. Kabinet zegt hebben wij gedaan. Maar de rechter zegt van niet, de Afdeling advisering van Raad van State zegt van niet en kamerleden twijfelen hier ook ernstig aan. Ook in de memorie van toelichting is hier amper iets over terug te lezen.
En als Eerste Kamerleden terecht vragen 40% houdt zich niet aan quarantaine advies, welke winst is daar te behalen? Lijkt mij een terechte vraag, want dan treft je een vele kleinere groep, een vele kortere tijd met je maatregelen. Maar uit alles blijkt gewoon dat andere opties niet zijn afgewogen en dat de avondklok de weg is die zij willen bewandelen en dan maar blijven beweren dat naar de proportionaliteit en subsidiariteit is gekeken.
En dan die drogredenen van Grapperhaus in de Eerste Kamer. Ja, al zou je aan die mensen een verplichte quarantaine willen opleggen, dat wordt dat heel moeilijk want de wet leent zich daar niet voor. Dan denk ik: tja, de wet leent zich ook niet voor een avondklok, daarom sta je nu in de eerste kamer die met spoed bij elkaar is geroepen.
Zodra de proportionaliteit en subsidiariteit eindelijk eens goed is afgewogen, ben ik bereid om naar de avondklok te kijken. Nu is gewoon onvoldoende afgewogen of wij op een minder ingrijpende manier hetzelfde resultaat kunnen behalen voor de ziekenhuizen.
'Mijn' park heeft sinds afgelopen zomer een alcoholverbod wegens overlast door 'kleine groepjes'...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:42 schreef popje het volgende:
[..]
Gevallen besmettingen dalen vanaf april zeker ivm het mooie weer, dus terrassen zullen ergens in april wel opengaan. En anders is het park ons terras.
inderdaad, als er niks open is, doe je ook niks. Maar in het normale leven ging je in de winter ook sporten, naar de kroeg, uit eten, naar de bioscoop...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, ook omdat we niet mogen sporten ofso. Anders hadden er een hoop meer mensen na 2100 gewoon weggeweest.
Onzin om te stellen dat iedereen toch al binnen zou zijn. Of ben je het echte leven alweer vergeten?
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze enkel kijken naar middelbare scholen.
Vond het wel lachwekkend dat Hugo gister bleef volhouden dat de horeca zoveel extra contacten veroorzaakt en dat we die stijging niet kunnen gebruiken. Dat we dat moeten voorkomen. Maar dan wel prio geven aan scholen.
Ja bij NEC - De Graafschapquote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:41 schreef falling_away het volgende:
Sommigen zullen het niet met me eens zijn, maar ik ben blij dat ze in ieder geval een start gaan maken met het toelaten van publiek bij evenementen ism een negatief testbewijs. Ik begrijp dat je tussen het nemen van de test en de start van het evenement besmet kunt raken, maar de vraag is of je op zo'n korte termijn zelf ook besmettelijk bent voor anderen.
Ik denk wel dat een sneltest de enige reële mogelijkheid is hiervoor, niet de PCR test.
En dat ondanks de geweldige maatregel om geen alcohol te mogen verkopen na 20u. Dat dit kan in Nederland!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
'Mijn' park heeft sinds afgelopen zomer een alcoholverbod wegens overlast door 'kleine groepjes'...
Dat denk ik ook, avondklok is iets wat wel even blijft tot we andere seizeonnseffecten hebben. Maar ik snap niet dat ze niet kijken naar alternatieven, waardoor we wel wat kunnen maar geen groter risico lopen. Waar mensen elkaar buiten kunnen ontmoeten. Misschien dat het zelfs wel een positief effect kan hebben op de besmettingen, als we de contacten uit de thuissituatie kunnen onttrekken.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze enkel kijken naar middelbare scholen.
Vond het wel lachwekkend dat Hugo gister bleef volhouden dat de horeca zoveel extra contacten veroorzaakt en dat we die stijging niet kunnen gebruiken. Dat we dat moeten voorkomen. Maar dan wel prio geven aan scholen. En nu weet ik best dat scholen wat belangrijker zijn omdat de schade niet met geld opgevangen kan worden, maar toch vind ik het krom.
Dat gebrek aan perspectief begint me echt op te breken.
Gelukkig maar, anders de besmettingen helemaal uit de hand gelopen. Zelfde als we geen mondkapjes plicht hadden gehad vanaf 1 december.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
'Mijn' park heeft sinds afgelopen zomer een alcoholverbod wegens overlast door 'kleine groepjes'...
Ja, buiten zou er veel meer mogelijk moeten zijn imo. Ik zou in ieder geval graag zien dat ze het zouden proberen. Terrasjes, meer buiten sport mogelijkheden, ook groepsverband, etc.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, avondklok is iets wat wel even blijft tot we andere seizeonnseffecten hebben. Maar ik snap niet dat ze niet kijken naar alternatieven, waardoor we wel wat kunnen maar geen groter risico lopen. Waar mensen elkaar buiten kunnen ontmoeten. Misschien dat het zelfs wel een positief effect kan hebben op de besmettingen, als we de contacten uit de thuissituatie kunnen onttrekken.
Whahahaha wat een onzin man.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze trekken nu ook alles uit de kast om die klok maar in stand te houden. Firma list en bedrog:
[ twitter ]
En dan test je negatief - betaald uit eigen zak, uiteraard - en mag je in het stadion nog steeds 1,5 meter verplicht van je maten gaan zitten zeker, niet juichen, geen bier drinken en moet je een mondkapje op als je gaat lopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja bij NEC - De Graafschap
Heb je niet door dat dit gewoon trucjes zijn van de overheid om de maatregelen zolang mogelijk erin te houden. Nu kunnen ze onder het mom van onderzoek alle evenementen nog een half jaar stop zetten
Staat een beetje los van elkaar, het verbod in het park was ook nog eens eerder.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dat ondanks de geweldige maatregel om geen alcohol te mogen verkopen na 20u. Dat dit kan in Nederland!
Ja echt lol man. Echt lol dat er groepen zijn die uit paniek wat roepen. Echt lol dat er mensen kapot aan gaan. Vooral met zijn allen lollen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De horeca zou in januari ook weer gewoon open gaan (lol)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |