Nou als het een zekerheidje is, laat de onderbouwing maar zien dan van de avondklok en de effecten daarvan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
verander "mogelijk" maar in zekerheid. Bovendien gokken met andermans leven is niet iets wat de regering hoort te doen.
[..]
Het is geen drijfzand. Heel simpel, een virus als dit heeft mens op mens contact nodig om te overleven. Neem dat contact weg en het virus verdwijnt.
Nou is 0 contact onmogelijk, dus stel je maatregelen in die het contact zoveel mogelijk beperken totdat iedereen is gevaccineerd.
ja, mee eens, en daar ben ik zelf ook voor MAAR je merkt hoe moeilijk dat is he in dit topic, tevens is iedereen het kotsbeu.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mooi sluiten we alle bejaarden op in tehuizen, inclusief personeel, schoonmakers, koks,...
3,2 miljoen mensen + 500.000 mensen aan verzorgers en ondersteunend personeel. Pak m beet 4 miljoen mensen.
Waar en hoe wil je dat gaan doen?
[..]
Of we passen ons allemaal even aan en schieten op met vaccinatie
Oh, die modellen 'kloppen' achteraf sowieso. Dat betrouwbaarheidsinterval omvat in maart voor de meeste scenario's zo ongeveer de hele y-as:quote:Op zaterdag 20 februari 2021 09:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je een model niet toetst op de werkelijkheid dan is het waardeloos.
Wauw... daar heb ik gewoon geen woorden voor...quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:22 schreef maan_man het volgende:
Ja, al zou je aan die mensen een verplichte quarantaine willen opleggen, dat wordt dat heel moeilijk want de wet leent zich daar niet voor.
ik heb liever dat ze helemaal stoppen met maatregelen, het gaat erom dat ze met betere cijfers komen over wat welke maatregel helpt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:24 schreef Questular het volgende:
Ik vind de avondklok nog wel de minst interessante beperking die we opgelegd hebben gekregen. Ik heb liever dat ze het normale leven overdag opstarten dan dat overdag niks kan maar dat ik wel na 21:00 nog buiten mag zijn.
Valt niet tegen op te discussiėren. De intelligente lockdown kon je nog over de term discussieren maar als dit al geen lockdown is dan kan men die term wel in de vuilnisbak gooien.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hou maar op, dit wordt hem niet.
Kan alleen de titel lezen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:23 schreef JosMert het volgende:
Leestip
https://www.telegraaf.nl/(...)doordachte-strategie
Ik ga er van uit dat dat nog wel even duurt, dit gaat hoogstwaarschijnlijk de eerste week dit jaar worden met een stijging in het aantal besmettingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:28 schreef popje het volgende:
Vanmiddag interessante cijfers, als de achterstand van afgelopen week (ik las 1600 gevallen van gisteren waren achterstand) zijn ingehaald! Of misschien pas morgen
Het is wel een lockdown, maar geen complete. Er is nog best veel mogelijk, namelijk. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:27 schreef CR7 het volgende:
[..]
Valt niet tegen op te discussiėren. De intelligente lockdown kon je nog over de term discussieren maar als dit al geen lockdown is dan kan men die term wel in de vuilnisbak gooien.
Dat er vandaag nog steeds achterstand is van van de week?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dat nog wel even duurt, dit gaat hoogstwaarschijnlijk de eerste week dit jaar worden met een stijging in het aantal besmettingen.
Dat niet alleen, veel meer mensen laten zich testen dus dan zal het absolute aantal positieve tests ook hoger zijn. Het percentage positieve tests gaat wel omlaag, het zou pas zorgelijk zijn als dat niet zo was.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:30 schreef popje het volgende:
[..]
Dat er vandaag nog steeds achterstand is van van de week?
wat is het percentage nu ??? ik hou het wat minder bij allemaal omdat ik er zelf ook wel klaar mee ben.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat niet alleen, veel meer mensen laten zich testen dus dan zal het absolute aantal positieve tests ook hoger zijn. Het percentage positieve tests gaat wel omlaag, het zou pas zorgelijk zijn als dat niet zo was.
Zeiken zullen we altijd blijven doenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, mee eens, en daar ben ik zelf ook voor MAAR je merkt hoe moeilijk dat is he in dit topic, tevens is iedereen het kotsbeu.
vandaar dat ik nu zeg, open alles maar.....zijn we van al dat gezeik af ( waarschijnlijk niet want we zijn nederlanders maargoed )
Laatst 9% (op een specifieke dag, eergisteren ofzo)quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat is het percentage nu ??? ik hou het wat minder bij allemaal omdat ik er zelf ook wel klaar mee ben.
Het meest frustrerende blijf ik inmiddels vinden dat we over allemaal randzaken aan het leuteren zijn, inclusief politiek.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mooi sluiten we alle bejaarden op in tehuizen, inclusief personeel, schoonmakers, koks,...
3,2 miljoen mensen + 500.000 mensen aan verzorgers en ondersteunend personeel. Pak m beet 4 miljoen mensen.
Waar en hoe wil je dat gaan doen?
[..]
Of we passen ons allemaal even aan en schieten op met vaccinatie
Vorige week rond deze tijd bijna 12 procent, de afgelopen paar dagen tussen de 9 en 10.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat is het percentage nu ??? ik hou het wat minder bij allemaal omdat ik er zelf ook wel klaar mee ben.
Helemaal eens, en zowel de Kamer als De Jonge zou hier constant over moeten praten. Maar niemand schijnt het interessant te vinden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Het meest frustrerende blijf ik inmiddels vinden dat we over allemaal randzaken aan het leuteren zijn, inclusief politiek.
Maar dat we in een periode die inmiddels korter is dan deze lockdown de vaccins hebben om de hele groep hierboven te vaccineren. En dat het daar vervolgens amper over gaat. De krant zou dagelijks vol moeten staan over hoe we deze operatie als een soort deltaplan in no-time uit gaan voeren.
Pro tip: Koop een tondeuzequote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zeiken zullen we altijd blijven doen![]()
Vanuit mijn bubbel heb ik ook redelijk makkelijk lullen, heb nog steeds een vaste baan die geen gevaar loopt door corona, een vrouw die als ZZP'er momenteel geld als water binnenharkt (jammer van die belasting die langskomt, maar ja).
Heb een redelijk groot huis met dito tuin, en studerende kinderen die zich prima redden.
Het enige wat ik merk is dat mijn haar voor mijn ogen begint te hangen.
Dus, tja alle maatregelen zijn irritant maar raken me niet echt
Omdat al dit 'geleuter' clicks oplevert en kijkcijfers.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Het meest frustrerende blijf ik inmiddels vinden dat we over allemaal randzaken aan het leuteren zijn, inclusief politiek.
Maar dat we in een periode die inmiddels korter is dan deze lockdown de vaccins hebben om de hele groep hierboven te vaccineren. En dat het daar vervolgens amper over gaat. De krant zou dagelijks vol moeten staan over hoe we deze operatie als een soort deltaplan in no-time uit gaan voeren.
Alleen maar als er wat oudjes veel te vroeg komen en er daar een foto van verschijnt op twitter.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat al dit 'geleuter' clicks oplevert en kijkcijfers.
Elke dag berichten over vaccineren is 'saai', dat willen mensen niet lezen.
Kappers zullen 2 maart wel open gaan, maar alleen op afspraak. Dezelfde regels als voorheen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:31 schreef Predator40 het volgende:
zoals voorspeld, pas gewoon echte versoepelingen in april/mei/juni ( stapje voor stapje )
kappers/winkels/sportscholen open na pasen ?
Terras vanaf mei ?
De rest in juni ?
als je dan ziet hoe slecht sommigen het dan hebben en zelfs duizenden steun moeten terug betalen.....quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zeiken zullen we altijd blijven doen![]()
Vanuit mijn bubbel heb ik ook redelijk makkelijk lullen, heb nog steeds een vaste baan die geen gevaar loopt door corona, een vrouw die als ZZP'er momenteel geld als water binnenharkt (jammer van die belasting die langskomt, maar ja).
Heb een redelijk groot huis met dito tuin, en studerende kinderen die zich prima redden.
Het enige wat ik merk is dat mijn haar voor mijn ogen begint te hangen.
Dus, tja alle maatregelen zijn irritant maar raken me niet echt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |