abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198108096
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we wilden wel buiten de europese unie om inkopen maar dat werd niet geaccepteerd.
Door wie? Die zelfde Europese Unie, omdat zij er een prestige project van wilde maken en Ursula von der Leyen de gevierde vrouw wilde zijn.
pi_198108102
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en toch lagen de ziekenhuizen vol, RAAARRRRRRRRRRRRRRRRR 8)7
Die ziekenhuizen zullen nog veel voller komen te liggen de komende jaren. ^O^
pi_198108104
quote:

[..]

Krijgen we dit weer. Ja het was druk maar ze lagen helemaal niet vol. Code zwart is het nooit geweest. Dit komt van dezelfde mensen die roepen dat er binnenkort 170000 besmettingen per dag zijn. :')
  zaterdag 20 februari 2021 @ 10:02:02 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198108107
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem wat je daar omschrijft, de angst om iets te veranderen wat mogelijk slecht uitpakt. Zo komen we natuurlijk nergens.

Ik zeg niet dat het kabinet een stel idioten is, alleen dat er beslissingen genomen worden gebaseerd op drijfzand. Wel begrijpelijk natuurlijk met de verkiezingen voor de deur....
Zoals ik gisteren al postte, wie alleen maar meespeelt met een paar azen of koningen gaat nooit winst van betekenis maken.
pi_198108117
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:01 schreef CR7 het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer. Ja het was druk maar ze lagen helemaal niet vol. Code zwart is het nooit geweest. Dit komt van dezelfde mensen die roepen dat er binnenkort 170000 besmettingen per dag zijn. :')
Door de corona maatregelen, mooi dan zijn we het eens dat ze werken.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 10:03:24 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198108118
D
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we wilden wel buiten de europese unie om inkopen maar dat werd niet geaccepteerd.
De Duitsers hebben toch ook zelf nog extra ingekocht?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198108121
quote:

[..]

Precies, en de mensen die de ziekhuisbedden bezetten, waren niet als eerste aan de beurt toen de prikken werden uitgedeeld, raar.
pi_198108130
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:01 schreef CR7 het volgende:

[..]

feiten he, best lastig soms.

verschillende mensen op het forum die in een ziekenhuis werken hebben bevestigd dat het een grote chaos was en nog steeds !

ga je die nu echt tegenspreken ? ga toch weg man
normale zorg word nog steeds uitgesteld.

en dat is MET regels, kun je nagaan wat er gebeurd zonder regels.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 20 februari 2021 @ 10:05:15 #234
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198108134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

feiten he, best lastig soms.

verschillende mensen op het forum die in een ziekenhuis werken hebben bevestigd dat het een grote chaos was en nog steeds !

ga je die nu echt tegenspreken ? ga toch weg man
normale zorg word nog steeds uitgesteld.
Het was druk en zorg is uitgesteld maar is tot nu toe nog nooit sprake geweest van code zwart.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198108140
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:05 schreef popje het volgende:

[..]

Het was druk en zorg is uitgesteld maar is tot nu toe nog nooit sprake geweest van code zwart.
door de regels.....
mooi, dan werken ze en zijn ze nuttig geweest.
pi_198108150
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

door de regels.....
mooi, dan werken ze en zijn ze nuttig geweest.
En het cirkeltjes is weer rond.
pi_198108157
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

de Limburger

Is tenminste een wat genuanceerder geluid.
Dit is toch echt heel belangrijk:
quote:
Levi: „Nú moeten we voorzichtig worden. Ook de NERVTAG zegt dat er sprake is van een ‘associatie’ met een verhoogd risico op ziekenhuisopname in vergelijking met andere niet-Britse virussen. Een associatie is geen direct verband. Het zijn kleine studies met kleine aantallen uit verschillende klinieken. Bovendien komt er binnenkort een grote studie uit één centrum die géén verhoogde sterfte constateert. Ook een te verschijnen studie in de Lancet wijst die kant niet op.”
Viroloog Osterhaus sluit zich aan bij Levi: „Elk van de gerapporteerde waarnemingen geeft geen voldoende uitsluitsel, vooral vanwege de relatief kleine aantallen. De NERVTAG verwijst ook naar nieuwe data die eraan komen.”
Maar wat lezen we in het laatste nieuwsbericht van het RIVM:
quote:
Inmiddels is uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk duidelijk geworden dat mensen die daar besmet waren met de Britse variant zieker werden en vaker kwamen te overlijden dan dat het geval was bij de oude varianten. Dit is nog een extra reden om je goed aan de maatregelen te houden.
Hoe kun je dit rijmen met dat interview van de NOS? Ik kan niet anders concluderen dat dit gewoon misleiding is en dat die tweede zin (nadruk op maatregelen) eigenlijk is waar het om gaat. En dit is geen klein bier, dit soort berichten is waar politici hun beleid op baseren. Die gaan ook echt niet zelf die nuance lezen. De media ook niet, die nemen dit soort dingen gewoon letterlijk over. Dat een lokale krant dan op zoek gaat naar de nuance zegt genoeg.
pi_198108214
Dat plan van herstel NL is nog niet eens zo heel slecht.
open gewoon alles en bescherm de kwetsbaren en hun verzorgers extra
( ook al hoor ik en mijn vrouw daar zelf bij )

zijn we van al het gezeik af en word het topic ook weer wat leuker :D

wel even het vaccinatiebeleid aanpassen dat de risicogroepen/kwetsbaren asap gevaccineerd worden met het meest effectieve vaccin.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 10:14:18 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198108243
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is toch echt heel belangrijk:
[..]

Maar wat lezen we in het laatste nieuwsbericht van het RIVM:
[..]

Hoe kun je dit rijmen met dat interview van de NOS? Ik kan niet anders concluderen dat dit gewoon misleiding is en dat die tweede zin (nadruk op maatregelen) eigenlijk is waar het om gaat. En dit is geen klein bier, dit soort berichten is waar politici hun beleid op baseren. Die gaan ook echt niet zelf die nuance lezen. De media ook niet, die nemen dit soort dingen gewoon letterlijk over. Dat een lokale krant dan op zoek gaat naar de nuance zegt genoeg.
maar stel je nu dat het RIVM aan duimzuigen doet?
pi_198108259
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:

wel even het vaccinatiebeleid aanpassen dat de risicogroepen/kwetsbaren asap gevaccineerd worden met het meest effectieve vaccin.
Alleen jammer dat we daar niet vorig jaar redelijk in het begin mee zijn begonnen, zijn een paar landen waar het virus flink is rond gegaan en waar ze zelfs nu nog een R0 flink onder de 1 kunnen krijgen met maatregelen vaak minder streng als tijdens de eerste lockdown, dus ze zullen wel al wat natuurlijke immuniteit hebben. Zou mooi zijn als wij dat ook hadden, die 15% nu valt best tegen.

Zweden (alhoewel zij wel strengere maatregelen hebben als tijdens de eerste golf), Zuid Afrika, UK.
pi_198108271
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet correct. Ik doe de moeite om het artikel zorgvuldig te lezen en dat naast een recente communicatie van het RIVM te leggen, als dit dan je antwoord is dan heeft het ook niet zo veel zin.
Het is wat Van Dissel zelf nog zei in het hoger beroep.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198108284
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem wat je daar omschrijft, de angst om iets te veranderen wat mogelijk slecht uitpakt. Zo komen we natuurlijk nergens.
verander "mogelijk" maar in zekerheid. Bovendien gokken met andermans leven is niet iets wat de regering hoort te doen.

quote:
Ik zeg niet dat het kabinet een stel idioten is, alleen dat er beslissingen genomen worden gebaseerd op drijfzand. Wel begrijpelijk natuurlijk met de verkiezingen voor de deur....
Het is geen drijfzand. Heel simpel, een virus als dit heeft mens op mens contact nodig om te overleven. Neem dat contact weg en het virus verdwijnt.
Nou is 0 contact onmogelijk, dus stel je maatregelen in die het contact zoveel mogelijk beperken totdat iedereen is gevaccineerd.
pi_198108299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is wat Van Dissel zelf nog zei in het hoger beroep.
Waar zie je dat dan?

pi_198108315
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

verander "mogelijk" maar in zekerheid. Bovendien gokken met andermans leven is niet iets wat de regering hoort te doen.

Een complete lockdown instellen is dat niet?
pi_198108349
Ik denk dat de drukte in de ziekhuizen op dit moment een heel slecht argument is als het over bijvoorbeeld de avondklok gaat. Daar gaat het maar beperkt om en ik denk dat veel mensen het afgelopen jaar hebben aangetoond bereid te zijn om maatregelen op te volgen.

Waar het mij om gaat is dat hele zware maatregelen worden ingevoerd. Acht uur per dag worden volledig onschuldige burgers opgesloten. Dan is het belangrijk dat je naar proportionaliteit en subsidiariteit kijkt. Kabinet zegt hebben wij gedaan. Maar de rechter zegt van niet, de Afdeling advisering van Raad van State zegt van niet en kamerleden twijfelen hier ook ernstig aan. Ook in de memorie van toelichting is hier amper iets over terug te lezen.

En als Eerste Kamerleden terecht vragen 40% houdt zich niet aan quarantaine advies, welke winst is daar te behalen? Lijkt mij een terechte vraag, want dan treft je een vele kleinere groep, een vele kortere tijd met je maatregelen. Maar uit alles blijkt gewoon dat andere opties niet zijn afgewogen en dat de avondklok de weg is die zij willen bewandelen en dan maar blijven beweren dat naar de proportionaliteit en subsidiariteit is gekeken.

En dan die drogredenen van Grapperhaus in de Eerste Kamer. Ja, al zou je aan die mensen een verplichte quarantaine willen opleggen, dat wordt dat heel moeilijk want de wet leent zich daar niet voor. Dan denk ik: tja, de wet leent zich ook niet voor een avondklok, daarom sta je nu in de eerste kamer die met spoed bij elkaar is geroepen.

Zodra de proportionaliteit en subsidiariteit eindelijk eens goed is afgewogen, ben ik bereid om naar de avondklok te kijken. Nu is gewoon onvoldoende afgewogen of wij op een minder ingrijpende manier hetzelfde resultaat kunnen behalen voor de ziekenhuizen.
pi_198108356
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
Mooi sluiten we alle bejaarden op in tehuizen, inclusief personeel, schoonmakers, koks,...

3,2 miljoen mensen + 500.000 mensen aan verzorgers en ondersteunend personeel. Pak m beet 4 miljoen mensen.

Waar en hoe wil je dat gaan doen?
quote:

Of we passen ons allemaal even aan en schieten op met vaccinatie
pi_198108374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een complete lockdown instellen is dat niet?
Waar hebben we een complete lockdown?
pi_198108380
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waar hebben we een complete lockdown?
Hou maar op, dit wordt hem niet.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 februari 2021 @ 10:24:23 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198108382
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mooi sluiten we alle bejaarden op in tehuizen, inclusief personeel, schoonmakers, koks,...

3,2 miljoen mensen + 500.000 mensen aan verzorgers en ondersteunend personeel. Pak m beet 4 miljoen mensen.

Waar en hoe wil je dat gaan doen?
[..]

Of we passen ons allemaal even aan en schieten op met vaccinatie
Er schijnt nog wat geld vrij te komen die nu naar ondernemers gaat en waar faillissementen mee betaald moeten worden als alles weer open kan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')