SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Impopulair.. Bezoekverbod. Tijdelijk, tot ze gevaccineerd zijn en het effectief is.
Andere partijen kunnen losgaan omdat ze bij voorbaat zijn (en worden) uitgesloten van samenwerking.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu weet je natuurlijk nooit wat er daar achter de schermen afgesproken word onderling. Zo'n debat kan ook gewoon voor de vorm zijn.
Niet dat ik geloof in een complot hoor, maar ik geloof ook niet dat er voor zo'n debat nog geen afspraken gemaakt zijn in bepaalde gevallen. Beetje voor wat hoort wat. En dan kan je als MP natuurlijk vrij veel voor elkaar krijgen. Beloof andere partijen de juiste dingen en je zit in een goede positie.
Klinkt als een zorgvuldig concreet plan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Op de drempel van de lente" had Hugo gezegd, toch?
Ik denk dat-ie daarmee begin april bedoelt.
Vaccineren is op dit moment de sleutel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Impopulair.. Bezoekverbod. Tijdelijk, tot ze gevaccineerd zijn en het effectief is.
De drempel bij de achterdeur, dus begin juno.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, hoe breed is die drempel, dat is de vraag
Waarop hij meteen een andere rechter wist op te trommelen die onbehoorlijk bevooroordeeld was en dat maar al te goed liet blijken. Deze mevrouw handelde meteen zoals Rutte dat graag wilde.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja man. Daarom is hij nu in debat met de Kamer omdat hij van de week is teruggefloten door de rechter...
Je sarcasm switch staat zo hard aan dat het zelfs door mijn beeldscherm komt nu.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Klinkt als een zorgvuldig concreet plan.
Alle vertrouwen in!
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bezoek (tijdelijk) stoppen totdat iedere bewoner gevaccineerd is.
Tja, daarvan kun je je afvragen of dat nou zo menselijk is. Bovendien komt er nog steeds allerlei personeel binnen, wat ook risico's met zich mee brengt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn wereldwijd dan ook forse maatregelen van krachtquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Of gewoon door het natuurlijke verloop van het virus aangezien de daling een wereldwijde trend is.
Het niet doen is ook niet echt een aanlokkelijke optiequote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Vaccineren is op dit moment de sleutel.
Maar voor hoe lang?
Ook de effectiviteit van de werking op langere termijn en bij mutaties ligt niet vast.
Het zijn politici.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef Vallon het volgende:
Waarom werd er eigenlijk gepauzeerd.... of moest er iemand naar de WC ?
Als het geen zware maatregel is, heeft het dan effect?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:38 schreef bianconeri het volgende:
Minstens heel februari moet je nog met de huidige maatregelen aanblijven.
Eigenlijk hadden de scholen tot die tijd ook dicht moeten blijven, want dat zijn nu de echte besmettingsbronnen die je gaat creëren.
Nog even met dit soort maatregelen blijven volhouden en we zetten een prima stap om weer naar een normale stand te kunnen.
Avondklok ook zeker volhouden. Er wordt net gedaan of dat een zware maatregelen is, maar dat is echt onzin.
Het is een zeer lichte maatregelen die eigenlijk voorkomt dat er voor bv overdag zwaardere dingen nodig zijn.
Dus februari sowieso volhouden zo, misschien maart nog. Dan zijn we een heel eind.
#nooitmeeruitdelockdownquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:38 schreef bianconeri het volgende:
Minstens heel februari moet je nog met de huidige maatregelen aanblijven.
Eigenlijk hadden de scholen tot die tijd ook dicht moeten blijven, want dat zijn nu de echte besmettingsbronnen die je gaat creëren.
Nog even met dit soort maatregelen blijven volhouden en we zetten een prima stap om weer naar een normale stand te kunnen.
Avondklok ook zeker volhouden. Er wordt net gedaan of dat een zware maatregelen is, maar dat is echt onzin.
Het is een zeer lichte maatregelen die eigenlijk voorkomt dat er voor bv overdag zwaardere dingen nodig zijn.
Dus februari sowieso volhouden zo, misschien maart nog. Dan zijn we een heel eind.
Een tijdelijk bezoekverbod is net zo menselijk als de rest van de maatschappij langer opsluiten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Tja, daarvan kun je je afvragen of dat nou zo menselijk is. Bovendien komt er nog steeds allerlei personeel binnen, wat ook risico's met zich mee brengt.
Ik denk dat de conclusie simpelweg weer moet zijn dat het niet mogelijk is om tegen te houden dat het bij kwetsbaren terechtkomt en dat dat de reden is dat je met z'n allen voorzichtig moet zijn tot er voldoende gevaccineerd is.
Uitgaande van ~200K per week nu zou je rond 1 april (over 6 weken) wel op 2 miljoen prikken moeten zitten. Dat zijn niet alleen oudjes natuurlijk, maar wel een boel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. Maar sowieso, als het eenmaal binnen zo'n instelling is, heeft in no time iedereen het.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, daarvan kun je je afvragen of dat nou zo menselijk is. Bovendien komt er nog steeds allerlei personeel binnen, wat ook risico's met zich mee brengt.
Je postte door het slotje heenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat de conclusie simpelweg weer moet zijn dat het niet mogelijk is om tegen te houden dat het bij kwetsbaren terechtkomt en dat dat de reden is dat je met z'n allen voorzichtig moet zijn tot er voldoende gevaccineerd is.
Dat kan jij helemaal niet bepalen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een tijdelijk bezoekverbod is net zo menselijk als de rest van de maatschappij langer opsluiten.
OK, dus behalve een bezoekverbod, ook een verbod op behandelingen in het ziekenhuis dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het revalidatiecentrum waar mn broertje werkt zijn regelmatig coronapatiënten die binnenkomen. De meeste van die patiënten komen besmet terug uit het ziekenhuis. Recent iemand die voor een heupoperatie in het ziekenhuis lag en daarna voor revalidatie naar het werk van mn broertje moest en positief getest werd.
Niet waar, daar kun je je veel makkelijker niet aan houden. Even een huis uit sneaken is makkelijker dan je niet op straat laten zien.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een tijdelijk bezoekverbod is net zo menselijk als de rest van de maatschappij langer opsluiten.
Dat mag de rechtspraak wel in de zak steken, dat zij zich zo liet manipuleren en de door haar mondgesnoerde tegenpartij geen tijd gaf zich te verweren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarop hij meteen een andere rechter wist op te trommelen die onbehoorlijk bevooroordeeld was en dat maar al te goed liet blijken. Deze mevrouw handelde meteen zoals Rutte dat graag wilde.
Waarom staat dit ergens halverwege ad.nlquote:Op donderdag 18 februari 2021 07:51 schreef Abyss33 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/aandeel-britse-variant-in-nederland-kleiner-dan-eerder-voorspeld~aabb17cd/
Blijkbaar heeft het rivm weer verkeerde modellen gebruikt. of de boel weer groter gemaakt dan dat het uiteindelijk is.
Gek genoeg komt er nooit naar dat buiten dat iets erger was dan voorheen gedacht.
Kleine beetjes helpen ook he.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ijs. het volgende:
[..]
Als het geen zware maatregel is, heeft het dan effect?
Zeker niet, bedoel ik ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het niet doen is ook niet echt een aanlokkelijke optie
Is dat inclusief de tweede prik?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uitgaande van ~200K per week nu zou je rond 1 april (over 6 weken) wel op 2 miljoen prikken moeten zitten. Dat zijn niet alleen oudjes natuurlijk, maar wel een boel.
Hopelijk voeren ze het tempo in maart nog wat op.
Dat is flauw. Je vroeg hoe het daar binnen kwam en ik gaf een voorbeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, dus behalve een bezoekverbod, ook een verbod op behandelingen in het ziekenhuis dan?
Heeft ie ook gezegd 2021?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds tot zelfs dat kleine beetje bewezen is. Daarom vind ik het zeker een zware maatregel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kleine beetjes helpen ook he.
Kijk eens hoe veel er nu al gejankt wordt in dit landje. Laat staan bij een volledige lockdown zoals meerdere landen gedaan hebben.
Kamerleden krijgen een vergoeding geen loon, ze hebben ook geen verdere verplichtingen zoals een aantal uren. De reden is dat ze zonder hinder of verantwoording hun taak moeten kunnen uitvoeren. Een dienstverband zou een verantwoording kunnen vereisen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het zijn politici.
Worden per uur betaald. Dus veel pauzes is goed voor dat hoge uurloon. Worden toch wel doorbetaald.
Of je trapt nog harder op de rem en sluit de scholen weer. Kinderen --> ouders ---> zorgpersoneel --> kwetsbarenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedrijven dicht is voor bedrijven een zware maatregelen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:41 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds tot zelfs dat kleine beetje bewezen is. Daarom vind ik het zeker een zware maatregel.
Ik ben ook benieuwd of de cijfers op het dashboard gaan om de eerste of tweede prik. Eigenlijk kun je na een halve behandeling niet spreken van "gevaccineerd zijn".quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat moet je Hugo vragen dan
Dat percentage wordt nu al volledig onderuit gehaald.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
En zoals de beste mensen al vaker roepen is het lastig uitrekenen welke maatregel wat doet, maar ze gaan dacht ik uit van 8-13% dat komt van de avondklok. Toch niet slecht.
Fijn dat je voor mij besluit dat een avondklok voor mij geen zware maatregel is, dat ben ik namelijk niet met je eens.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bedrijven dicht is voor bedrijven een zware maatregelen.
Zoiets als een avondklok is voor letterlijk niemand een zware maatregel.
En zoals de beste mensen al vaker roepen is het lastig uitrekenen welke maatregel wat doet, maar ze gaan dacht ik uit van 8-13% dat komt van de avondklok. Toch niet slecht.
Beslis dat voor jezelf aub. Voor veel mensen (waaronder mij) valt de avondklok wel degelijk loodzwaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als een bezoekverbod daadwerkelijk een veiligheidsgarantie zou zijn kun je die discussie inderdaad aangaan. Zeker als je gelet op de beperkte tijd die zo’n verbod zou gelden gele op vaccinatie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Nou ja een grap.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kamerleden krijgen een vergoeding geen loon, ze hebben ook geen verdere verplichtingen zoals een aantal uren. De reden is dat ze zonder hinder of verantwoording hun taak moeten kunnen uitvoeren. Een dienstverband zou een verantwoording kunnen vereisen.
Ik weet dat het een grap is, maar ik laat de kans niet onbenut
Ik denk dat de regering vooral naar de economische impact kijkt. Wat dat betreft valt de avondklok natuurlijk mee, aangezien de horeca toch al dicht is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beslis dat voor jezelf aub. Voor veel mensen valt de avondklok wel degelijk loodzwaar.
Wat ‘ze’ dachten is niet relevant. Is het aangetoond dat het werkt of niet? En dat jij het geen zware maatregel vind wil niet zeggen dat een ieder dat zo beleefd. Ik ken genoeg mensen waarbij dit het laatste mentale zetje kan zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom is garantie een drempel?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als een bezoekverbod daadwerkelijk een veiligheidsgarantie zou zijn kun je die discussie inderdaad aangaan. Zeker als je gelet op de beperkte tijd die zo’n verbod zou gelden gele op vaccinatie.
Maar wat jij ook zegt, er blijven mensen in en uit lopen. Verpleegkundigen, dokters, een monteur voor het een of ander. Een garantie krijg je nooit en dat maakt eigenlijk dat ik vind dat het totaal disproportioneel is.
Het zou goed zijn dat ze naast economische impact ook eens goed naar psychologische impact van maatregelen gaan kijken. Dat begint echt een groot issue te worden over meerdere lagen van de bevolkingquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de regering vooral naar de economische impact kijkt. Wat dat betreft valt de avondklok natuurlijk mee, aangezien de horeca toch al dicht is.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
Fijn dat je voor mij besluit dat een avondklok voor mij geen zware maatregel is, dat ben ik namelijk niet met je eens.
Ik zou niet weten voor wie en waarom de avondklok echt zwaar moet zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beslis dat voor jezelf aub. Voor veel mensen (waaronder mij) valt de avondklok wel degelijk loodzwaar.
Fijn dat je in andere mensen hun hoofd kan kijken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bij de emmer met de laatste druppel is die laatste druppel ook niet zwaarquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:45 schreef ijs. het volgende:
Wat ‘ze’ dachten is niet relevant. Is het aangetoond dat het werkt of niet? En dat jij het geen zware maatregel vind wil niet zeggen dat een ieder dat zo beleefd. Ik ken genoeg mensen waarbij dit het laatste mentale zetje kan zijn.
Het is niet flauw bedoeld, maar meer om nog eens aan te stippen hoe moeiiljk het is om te zorgen dat het niet bij kwetsbaren komt. Dus zeggen dat we die moeten afschermen, is te gemakkelijk. Zo blijkt telkens weer. Vorig jaar zagen we dat eerst de besmettingen onder de niet-kwetsbaren rondgingen en zeiden we dat dat geen kwaad kan, maar telkens blijkt dat dat wel kwaad kan. Er is geen gemakkelijke manier om ze af te schermen en veilig te houden als je verder geen of weinig vorozorgsmaatregelen neemt en er veel mensen rondlopen die besmettelijk zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is flauw. Je vroeg hoe het daar binnen kwam en ik gaf een voorbeeld.
Niet dat iemand er iets aan kan doen, maar op dat soort manieren kan het dus ook binnen komen.
Terecht want daar geloof ik ook helemaal niets vanquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat percentage wordt nu al volledig onderuit gehaald.
Misschien moeten die andere lagen van de bevolking eens even naar de psycholoog toe vanwege de problemen waar ze mee lopen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou goed zijn dat ze naast economische impact ook eens goed naar psychologische impact van maatregelen gaan kijken. Dat begint echt een groot issue te worden over meerdere lagen van de bevolking
Omdat het uiteindelijk gewoon een weging is. Vind je dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. En ik vind iemand opsluiten in zijn woning zonder bezoek een hele zware maatregel. Dat gaat nog veel verder dan de avondklok en de schoolsluiting gecombineerd. Dat zou je wellicht kunnen verdedigen als je daarmee het leven van iemand red. Maar niet om enkel de kans wat te verlagen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is garantie een drempel?
Bezoek tijdelijk verbieden is een hele simpele manier om het risico enorm te beperken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet flauw bedoeld, maar meer om nog eens aan te stippen hoe moeiiljk het is om te zorgen dat het niet bij kwetsbaren komt. Dus zeggen dat we die moeten afschermen, is te gemakkelijk. Zo blijkt telkens weer. Vorig jaar zagen we dat eerst de besmettingen onder de niet-kwetsbaren rondgingen en zeiden we dat dat geen kwaad kan, maar telkens blijkt dat dat wel kwaad kan. Er is geen gemakkelijke manier om ze af te schermen en veilig te houden als je verder geen of weinig vorozorgsmaatregelen neemt en er veel mensen rondlopen die besmettelijk zijn.
Goed verhaal, fijn dat je je zo goed in kan leven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik zou niet weten voor wie en waarom de avondklok echt zwaar moet zijn.
Prima, je kunt het merken en het kan je beperken.
Maar zwaar? Kom op zeg stel je aan.
Je kunt in de avond ietsje korter wandelen. Ietsje korter op visite.
So what? Alsof je in deze tijd nog om 2 uur in de nacht in je eentje ergens op visite bent.
Doe dat lekker voor 9 uur. En als je dat al ''zo zwaar vindt''.......
Verdeel dan je wandeling of bezoekjes over meerdere dagen. Die paar uur.
Zucht..quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
So what? Alsof je in deze tijd nog om 2 uur in de nacht in je eentje ergens op visite bent.
Zekerquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou goed zijn dat ze naast economische impact ook eens goed naar psychologische impact van maatregelen gaan kijken. Dat begint echt een groot issue te worden over meerdere lagen van de bevolking
Dit zijn wel een beetje argumenten van basisschoolniveau hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Snap ook niet dat die bedrijven het zo zwaar hebben, gratis geld, niet werken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien moeten die andere lagen van de bevolking eens even naar de psycholoog toe vanwege de problemen waar ze mee lopen.
Ipv janken dat ze in de nacht niet naar buiten mogen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die persoon is sowieso al opgesloten dus dat gaat niet op. Daarnaast is het tijdelijk en voor de meeste van die mensen is het inderdaad levensreddend. Ze krijgen ook nog eens als allereerste het vaccin dus vanaf dat moment zijn voor hen alle beperkingen alweer opgeheven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het uiteindelijk gewoon een weging is. Vind je dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. En ik vind iemand opsluiten in zijn woning zonder bezoek een hele zware maatregel. Dat gaat nog veel verder dan de avondklok en de schoolsluiting gecombineerd. Dat zou je wellicht kunnen verdedigen als je daarmee het leven van iemand red. Maar niet om enkel de kans wat te verlagen.
Bovendien kun je ook tegen de avondklok zijn zonder dat je het zelf zwaar vindt om 's avonds binnen te blijven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:50 schreef ijs. het volgende:
[..]
Zucht..
Laat me een situatie schetsen.
Mijn opa is onlangs zijn vrouw verloren. Nu hij zich meer alleen voelt dan ooit is een van de weinige troosten in zijn leven dat hij de avonden bij zijn broer kan doorbrengen die in de buurt woont. Met name ‘s avonds valt namelijk op dat je alleen in huis bent. Dat bezoeken mag hij nu niet meer.
Dus dat de avondklok geen zware gevolgen heeft is totale onzin.
Je kunt je niet voorstellen dat mensen last hebben van de avondklok?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien moeten die andere lagen van de bevolking eens even naar de psycholoog toe vanwege de problemen waar ze mee lopen.
Omdat het AD 'De krant van Bang Nederland' is. Zonder angst verkopen ze minder kranten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom staat dit ergens halverwege ad.nl
En niet groot sticky in zwarte letters bovenaan?
Dit is immers waar we ons hele beleid op gebaseerd hebben.
Ik en ook anderen inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Ik ga niet weer de discussie hebben over wat er zwaar is, volgens mij was jij degene die paar weken terug riep dat niemand last kon hebben van de avondklok en dat ze dan al een psycholoog hadden moeten zien, dus laat maar.
Hoe kom je daarbij? Een verzorgingstehuis is geen gevangenis.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die persoon is sowieso al opgesloten dus dat gaat niet op.
Op zich niet gek gedacht, denk ik. Ik weet eigenlijk niet of ze daar iets mee doen, maar ik zou dat best een goed idee vinden. Het is niet waterdicht, maar zou zeker een aanvulling kunnen zijn, denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Of je trapt nog harder op de rem en sluit de scholen weer. Kinderen --> ouders ---> zorgpersoneel --> kwetsbaren
Of we accepteren het.
Maar als middelbare scholen met sneltesten willen gaan werken. Waarom dan geen verplegend personeel?
Is dat heel gek gedacht?
.
Gelukkig is het best eenvoudig begrijp ik.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bij de emmer met de laatste druppel is die laatste druppel ook niet zwaar
Het kan wel de laatste druppel zijn, maar het is alsnog niet zwaar.
Dan moet je naar je andere dingen eens even realistisch gaan kijken.
Maar die voorzorgsmaatregelen moet je nemen bij de poort. De nuclear summit bij het World Forum paar jaar terug was een mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet flauw bedoeld, maar meer om nog eens aan te stippen hoe moeiiljk het is om te zorgen dat het niet bij kwetsbaren komt. Dus zeggen dat we die moeten afschermen, is te gemakkelijk. Zo blijkt telkens weer. Vorig jaar zagen we dat eerst de besmettingen onder de niet-kwetsbaren rondgingen en zeiden we dat dat geen kwaad kan, maar telkens blijkt dat dat wel kwaad kan. Er is geen gemakkelijke manier om ze af te schermen en veilig te houden als je verder geen of weinig vorozorgsmaatregelen neemt en er veel mensen rondlopen die besmettelijk zijn.
Alsnog kan hij er wel heen gaan (en andersom). Dat is niet verbodenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:50 schreef ijs. het volgende:
Laat me een situatie schetsen.
Mijn opa is onlangs zijn vrouw verloren. Nu hij zich meer alleen voelt dan ooit is een van de weinige troosten in zijn leven dat hij de avonden bij zijn broer kan doorbrengen die in de buurt woont. Met name ‘s avonds valt namelijk op dat je alleen in huis bent. Dat bezoeken mag hij nu niet meer.
Dus dat de avondklok geen zware gevolgen heeft is totale onzin.
Ja en die had ze niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Stel van kooten stelt een controversieel verklaring voor.
Heeft ze dan een meerderheid nodig van de kamer?
Zonder bezoek ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Een verzorgingstehuis is geen gevangenis.
Dat is ook wat ik bedoel, jij zegt het iets duidelijker. Dankquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als een bezoekverbod daadwerkelijk een veiligheidsgarantie zou zijn kun je die discussie inderdaad aangaan. Zeker als je gelet op de beperkte tijd die zo’n verbod zou gelden gele op vaccinatie.
Maar wat jij ook zegt, er blijven mensen in en uit lopen. Verpleegkundigen, dokters, een monteur voor het een of ander. Een garantie krijg je nooit en dat maakt eigenlijk dat ik vind dat het totaal disproportioneel is.
Zo simpel is het nou eenmaal. Met boerenverstand wat een jong kind al kan begrijpen kom je er al.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zijn wel een beetje argumenten van basisschoolniveau hoor.
Is dat zo? Wat maakt een bezoeker zo enorm risicovol tov een medewerker?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bezoek tijdelijk verbieden is een hele simpele manier om het risico enorm te beperken.
Wat van Kooten nodig heeft is een pagina op onlyfans.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:52 schreef Red_85 het volgende:
Stel van kooten stelt een controversieel verklaring voor.
Heeft ze dan een meerderheid nodig van de kamer?
Eensch.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat van Kooten nodig heeft is een pagina op onlyfans.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat van Kooten nodig heeft is een pagina op onlyfans.
Dat is een valse tegenstelling. Minder mensen die langskomen = minder kans op besmetting. Er zijn veel meer verschillende bezoekers dan medewerkers.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? Wat maakt een bezoeker zo enorm risicovol tov een medewerker?
Wordt ik verleid om de stream aan te zetten, staat Krol er netquote:
Typ je ook wel eens normale zinnen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:54 schreef Vallon het volgende:
Debat/Krol: Pcies waarom dit soort moraliteitswetten hoogst onwenselijk zijn omdat ze primair tot doel hebben ons(sociale) gedrag te besturen dat indirect dan zou moet leiden tot een verondersteld gevolg.
Oh?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die persoon is sowieso al opgesloten dus dat gaat niet op.
Oh? De eerste golf ging het immers ook zo goed met dat bezoekverbod.quote:Daarnaast is het tijdelijk en voor de meeste van die mensen is het inderdaad levensreddend.
Dat vind jij. Ik denk daar anders over.quote:Ze krijgen ook nog eens als allereerste het vaccin dus vanaf dat moment zijn voor hen alle beperkingen alweer opgeheven.
Er zijn gewoon geen goede argumenten tegen een bezoekverbod die ook niet gelden voor elke andere maatregel.
Geen idee, misschien lopen we iets achter in de curve en moet de daling nog komen...quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag, wat doen wij verkeerd (anders)?
Stoppen met mensen die het wel zwaar vinden te beschuldigen van janken en dergelijjke. Hoe iemand iets ervaart is voor iedereen persoonlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wordt ik verleid om de stream aan te zetten, staat Krol er net
Ja en ik geef argumenten, dat laat jij hier weer eens na. Klaar dus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik denk daar anders over.
Krol is geen Kuzu en/of Arib merkt dat niet op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:55 schreef Red_85 het volgende:
Oew.
Kuzu eerder 'dicatator'
Krol net: 'machtsmisbruik'
We zitten in rare tijden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
Potverdrie, ben het nu al paar keer eens met Henk.
Zoals op vorm en persoon aan te vallen ?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Typ je ook wel eens normale zinnen?
Nee, er is de laatste tijd een groepje mensen opgestaan die onbegrijpbaar brei van woorden optikken en dan ook nog verwachten dat mensen het begrijpen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Typ je ook wel eens normale zinnen?
Voor de man uit het voorbeeld niet, want hij is maar alleen en wil alleen bij iemand op bezoek. Geen enkele probleem dus, dus helemaal niet beperkend.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsnog kan hij er wel heen gaan (en andersom). Dat is niet verboden
Eventueel overnachten. Of de hele dag.
Het meest beperkende is de max 1 bezoeker per dag.
Hallo, daar is alle reden voor hoor. Dit loopt gierend uit de klauwen anders. We willen toch niet echt in een dictatuur terecht komen ? Op de rem trappen dus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:55 schreef Red_85 het volgende:
Oew.
Kuzu eerder 'dicatator'
Tuurlijk joh. Fijne dag.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsnog kan hij er wel heen gaan (en andersom). Dat is niet verboden
Eventueel overnachten. Of de hele dag.
Het meest beperkende is de max 1 bezoeker per dag.
Ik weerleg wat je zegt en daar kun je niet mee om gaan. Klaar dus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch fietsen man. Ik leg net uit dat ik vind dat zoiets disproportioneel is en waarom. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dan hoef je niet deze act te gaan opvoeren.
Het argument dat je geeft komt erop neer dat je het niet zo erg vindt dat mensen in een verzorgingstehuis in eenzaamheid zitten weg te kwijnen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en ik geef argumenten, dat laat jij hier weer eens na. Klaar dus.
Nopequote:Op donderdag 18 februari 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het argument dat je geeft komt erop neer dat je het niet zo erg vindt dat mensen in een verzorgingstehuis in eenzaamheid zitten weg te kwijnen.
De oppositite is lekker puntjes aan het scoren. Partij politiek ipv nationale eenheid tegen de vijand.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:55 schreef Red_85 het volgende:
Oew.
Kuzu eerder 'dicatator'
Ik ben het er dan ook mee eens.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hallo, daar is alle reden voor hoor. Dit loopt gierend uit de klauwen anders. We willen toch niet echt in een dictatuur terecht komen ? Op de rem trappen dus.
Kan je rekenenquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:01 schreef Harlon het volgende:
Goed om te zien dat er in de 2e kamer al flink wat tegengas is, dan zal het met een beetje mazzel sneuvelen in de eerste kamer. Al hoewel de oudjes daar natuurlijk meer baat hebben bij een avondklok dan een eventueel visite verbod
Gewoon een vraag. Maar voel je vooral aangevallenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoals op vorm en persoon aan te vallen ?
Het is niet onwettig tot stand gekomen, er is een verschil van mening over het woord spoed. Op dit moment heeft het kabinet dat geschil inderdaad verloren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:01 schreef Tarado het volgende:
er was een wappie voor nodig om de regering te wijzen op het onwettig tot stand komen van de avondklok en nu komt de kamer met verwijten, beetje mosterd na de maaltijd
Het ontspoort helaas weer, vanochtend ging het best lekkerquote:
En straks weer tekenen bij het kruisje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wow, ChristenUnie is wel zeer kritisch
Ze tekenen dadelijk gewoon voor de avondklokquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wow, ChristenUnie is wel zeer kritisch
In de eerste kamer moet het kabinet GL&PvdA mee krijgen voor een meerderheid. En dan mogen er ook geen senatoren uit eigen kring tegen het voorstel stemmen, bijvoorbeeld D'66 dat opeens een spontane aanval van een werkende ruggegraat krijgt.quote:
Gewoon om 15:15 zoals altijd, toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:03 schreef Questular het volgende:
Komen de cijfers vandaag later vanwege dit debat?
Daar ga ik wel vanuitquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ze tekenen dadelijk gewoon voor de avondklok
Sinds wanneer ben jij mod!quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de SC nog
Dan kun je alvast een daling verwachten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:03 schreef Questular het volgende:
Komen de cijfers vandaag later vanwege dit debat?
Koffie over mijn toetsenbordquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:03 schreef Harlon het volgende:
[..]
In de eerste kamer moet het kabinet GL&PvdA mee krijgen voor een meerderheid. En dan mogen er ook geen senatoren uit eigen kring tegen het voorstel stemmen, bijvoorbeeld D'66 dat opeens een spontane aanval van een werkende ruggegraat krijgt.
Wat doet dat af aan wat ik net beweerde?quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is niet onwettig tot stand gekomen, er is een verschil van mening over het woord spoed. Op dit moment heeft het kabinet dat geschil inderdaad verloren.
Wanneer staan de stemmingen gepland?? Ik neem aan dat de eerste kamer vervroegd stemt, anders loop je het risico dat de avondklok afgeschaft wordt tussen vrijdag en dinsdag.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:03 schreef Harlon het volgende:
[..]
In de eerste kamer moet het kabinet GL&PvdA mee krijgen voor een meerderheid. En dan mogen er ook geen senatoren uit eigen kring tegen het voorstel stemmen, bijvoorbeeld D'66 dat opeens een spontane aanval van een werkende ruggegraat krijgt.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Van binnen was ik er altijd een
Al moeten ze de senatoren met helikopters van defensie ophalen, er zal gestemd worden voor vrijdagavond.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:05 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wanneer staan de stemmingen gepland?? Ik neem aan dat de eerste kamer vervroegd stemt, anders loop je het risico dat de avondklok afgeschaft wordt tussen vrijdag en dinsdag.
Rvs deed dit al eerder. Vd staay deed dit ook al eerder.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:01 schreef Tarado het volgende:
er was een wappie voor nodig om de regering te wijzen op het onwettig tot stand komen van de avondklok en nu komt de kamer met verwijten, beetje mosterd na de maaltijd
Splinter is toch homo?quote:
Die nieuwe partij is vernoemd naar splinter en hij er niet in?quote:
Ik aan een kandidaat van Wie is de Molquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:11 schreef xFriendx het volgende:
Splinter.... moest meteen aan die rat uit the teenage mutant hero turtles denken.
Nee, het is een splinter partij en ze zijn een splinter in het kabinetquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die nieuwe partij is vernoemd naar splinter en hij er niet in?
Van Kooten stipt idd ook iets aan dat wmb niet kan. Dat de spoedwet niet wacht op de uitspraak van de rechter.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:07 schreef Vallon het volgende:
En nu het moment waar het mee begonnen was: dat de rechtbeginselen met voeten werden getreden en dat de rechtstaat zich in moeilijk vaarwater bevindt. Blijft jammer waarom de avondklok - en voorstel tot wet - niet controversieel werd verklaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |