Fijn dat je in andere mensen hun hoofd kan kijken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bedrijven dicht is voor bedrijven een zware maatregelen.
Zoiets als een avondklok is voor letterlijk niemand een zware maatregel.
En zoals de beste mensen al vaker roepen is het lastig uitrekenen welke maatregel wat doet, maar ze gaan dacht ik uit van 8-13% dat komt van de avondklok. Toch niet slecht.
Bij de emmer met de laatste druppel is die laatste druppel ook niet zwaarquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:45 schreef ijs. het volgende:
Wat ‘ze’ dachten is niet relevant. Is het aangetoond dat het werkt of niet? En dat jij het geen zware maatregel vind wil niet zeggen dat een ieder dat zo beleefd. Ik ken genoeg mensen waarbij dit het laatste mentale zetje kan zijn.
Het is niet flauw bedoeld, maar meer om nog eens aan te stippen hoe moeiiljk het is om te zorgen dat het niet bij kwetsbaren komt. Dus zeggen dat we die moeten afschermen, is te gemakkelijk. Zo blijkt telkens weer. Vorig jaar zagen we dat eerst de besmettingen onder de niet-kwetsbaren rondgingen en zeiden we dat dat geen kwaad kan, maar telkens blijkt dat dat wel kwaad kan. Er is geen gemakkelijke manier om ze af te schermen en veilig te houden als je verder geen of weinig vorozorgsmaatregelen neemt en er veel mensen rondlopen die besmettelijk zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is flauw. Je vroeg hoe het daar binnen kwam en ik gaf een voorbeeld.
Niet dat iemand er iets aan kan doen, maar op dat soort manieren kan het dus ook binnen komen.
Terecht want daar geloof ik ook helemaal niets vanquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat percentage wordt nu al volledig onderuit gehaald.
Misschien moeten die andere lagen van de bevolking eens even naar de psycholoog toe vanwege de problemen waar ze mee lopen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou goed zijn dat ze naast economische impact ook eens goed naar psychologische impact van maatregelen gaan kijken. Dat begint echt een groot issue te worden over meerdere lagen van de bevolking
Omdat het uiteindelijk gewoon een weging is. Vind je dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. En ik vind iemand opsluiten in zijn woning zonder bezoek een hele zware maatregel. Dat gaat nog veel verder dan de avondklok en de schoolsluiting gecombineerd. Dat zou je wellicht kunnen verdedigen als je daarmee het leven van iemand red. Maar niet om enkel de kans wat te verlagen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is garantie een drempel?
Bezoek tijdelijk verbieden is een hele simpele manier om het risico enorm te beperken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet flauw bedoeld, maar meer om nog eens aan te stippen hoe moeiiljk het is om te zorgen dat het niet bij kwetsbaren komt. Dus zeggen dat we die moeten afschermen, is te gemakkelijk. Zo blijkt telkens weer. Vorig jaar zagen we dat eerst de besmettingen onder de niet-kwetsbaren rondgingen en zeiden we dat dat geen kwaad kan, maar telkens blijkt dat dat wel kwaad kan. Er is geen gemakkelijke manier om ze af te schermen en veilig te houden als je verder geen of weinig vorozorgsmaatregelen neemt en er veel mensen rondlopen die besmettelijk zijn.
Goed verhaal, fijn dat je je zo goed in kan leven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik zou niet weten voor wie en waarom de avondklok echt zwaar moet zijn.
Prima, je kunt het merken en het kan je beperken.
Maar zwaar? Kom op zeg stel je aan.
Je kunt in de avond ietsje korter wandelen. Ietsje korter op visite.
So what? Alsof je in deze tijd nog om 2 uur in de nacht in je eentje ergens op visite bent.
Doe dat lekker voor 9 uur. En als je dat al ''zo zwaar vindt''.......
Verdeel dan je wandeling of bezoekjes over meerdere dagen. Die paar uur.
Zucht..quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
So what? Alsof je in deze tijd nog om 2 uur in de nacht in je eentje ergens op visite bent.
Zekerquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou goed zijn dat ze naast economische impact ook eens goed naar psychologische impact van maatregelen gaan kijken. Dat begint echt een groot issue te worden over meerdere lagen van de bevolking
Dit zijn wel een beetje argumenten van basisschoolniveau hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Snap ook niet dat die bedrijven het zo zwaar hebben, gratis geld, niet werken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien moeten die andere lagen van de bevolking eens even naar de psycholoog toe vanwege de problemen waar ze mee lopen.
Ipv janken dat ze in de nacht niet naar buiten mogen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die persoon is sowieso al opgesloten dus dat gaat niet op. Daarnaast is het tijdelijk en voor de meeste van die mensen is het inderdaad levensreddend. Ze krijgen ook nog eens als allereerste het vaccin dus vanaf dat moment zijn voor hen alle beperkingen alweer opgeheven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het uiteindelijk gewoon een weging is. Vind je dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. En ik vind iemand opsluiten in zijn woning zonder bezoek een hele zware maatregel. Dat gaat nog veel verder dan de avondklok en de schoolsluiting gecombineerd. Dat zou je wellicht kunnen verdedigen als je daarmee het leven van iemand red. Maar niet om enkel de kans wat te verlagen.
Bovendien kun je ook tegen de avondklok zijn zonder dat je het zelf zwaar vindt om 's avonds binnen te blijven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:50 schreef ijs. het volgende:
[..]
Zucht..
Laat me een situatie schetsen.
Mijn opa is onlangs zijn vrouw verloren. Nu hij zich meer alleen voelt dan ooit is een van de weinige troosten in zijn leven dat hij de avonden bij zijn broer kan doorbrengen die in de buurt woont. Met name ‘s avonds valt namelijk op dat je alleen in huis bent. Dat bezoeken mag hij nu niet meer.
Dus dat de avondklok geen zware gevolgen heeft is totale onzin.
Je kunt je niet voorstellen dat mensen last hebben van de avondklok?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien moeten die andere lagen van de bevolking eens even naar de psycholoog toe vanwege de problemen waar ze mee lopen.
Ipv janken dat ze in de nacht niet naar buiten mogen
Omdat het AD 'De krant van Bang Nederland' is. Zonder angst verkopen ze minder kranten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom staat dit ergens halverwege ad.nl
En niet groot sticky in zwarte letters bovenaan?
Dit is immers waar we ons hele beleid op gebaseerd hebben.
Ik en ook anderen inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Ik ga niet weer de discussie hebben over wat er zwaar is, volgens mij was jij degene die paar weken terug riep dat niemand last kon hebben van de avondklok en dat ze dan al een psycholoog hadden moeten zien, dus laat maar.
Hoe kom je daarbij? Een verzorgingstehuis is geen gevangenis.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die persoon is sowieso al opgesloten dus dat gaat niet op.
Op zich niet gek gedacht, denk ik. Ik weet eigenlijk niet of ze daar iets mee doen, maar ik zou dat best een goed idee vinden. Het is niet waterdicht, maar zou zeker een aanvulling kunnen zijn, denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Of je trapt nog harder op de rem en sluit de scholen weer. Kinderen --> ouders ---> zorgpersoneel --> kwetsbaren
Of we accepteren het.
Maar als middelbare scholen met sneltesten willen gaan werken. Waarom dan geen verplegend personeel?
Is dat heel gek gedacht?
.
Gelukkig is het best eenvoudig begrijp ik.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bij de emmer met de laatste druppel is die laatste druppel ook niet zwaar
Het kan wel de laatste druppel zijn, maar het is alsnog niet zwaar.
Dan moet je naar je andere dingen eens even realistisch gaan kijken.
Maar die voorzorgsmaatregelen moet je nemen bij de poort. De nuclear summit bij het World Forum paar jaar terug was een mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet flauw bedoeld, maar meer om nog eens aan te stippen hoe moeiiljk het is om te zorgen dat het niet bij kwetsbaren komt. Dus zeggen dat we die moeten afschermen, is te gemakkelijk. Zo blijkt telkens weer. Vorig jaar zagen we dat eerst de besmettingen onder de niet-kwetsbaren rondgingen en zeiden we dat dat geen kwaad kan, maar telkens blijkt dat dat wel kwaad kan. Er is geen gemakkelijke manier om ze af te schermen en veilig te houden als je verder geen of weinig vorozorgsmaatregelen neemt en er veel mensen rondlopen die besmettelijk zijn.
Alsnog kan hij er wel heen gaan (en andersom). Dat is niet verbodenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:50 schreef ijs. het volgende:
Laat me een situatie schetsen.
Mijn opa is onlangs zijn vrouw verloren. Nu hij zich meer alleen voelt dan ooit is een van de weinige troosten in zijn leven dat hij de avonden bij zijn broer kan doorbrengen die in de buurt woont. Met name ‘s avonds valt namelijk op dat je alleen in huis bent. Dat bezoeken mag hij nu niet meer.
Dus dat de avondklok geen zware gevolgen heeft is totale onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |