SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Impopulair.. Bezoekverbod. Tijdelijk, tot ze gevaccineerd zijn en het effectief is.
Andere partijen kunnen losgaan omdat ze bij voorbaat zijn (en worden) uitgesloten van samenwerking.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu weet je natuurlijk nooit wat er daar achter de schermen afgesproken word onderling. Zo'n debat kan ook gewoon voor de vorm zijn.
Niet dat ik geloof in een complot hoor, maar ik geloof ook niet dat er voor zo'n debat nog geen afspraken gemaakt zijn in bepaalde gevallen. Beetje voor wat hoort wat. En dan kan je als MP natuurlijk vrij veel voor elkaar krijgen. Beloof andere partijen de juiste dingen en je zit in een goede positie.
Klinkt als een zorgvuldig concreet plan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Op de drempel van de lente" had Hugo gezegd, toch?
Ik denk dat-ie daarmee begin april bedoelt.
Vaccineren is op dit moment de sleutel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Impopulair.. Bezoekverbod. Tijdelijk, tot ze gevaccineerd zijn en het effectief is.
De drempel bij de achterdeur, dus begin juno.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, hoe breed is die drempel, dat is de vraag
Waarop hij meteen een andere rechter wist op te trommelen die onbehoorlijk bevooroordeeld was en dat maar al te goed liet blijken. Deze mevrouw handelde meteen zoals Rutte dat graag wilde.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja man. Daarom is hij nu in debat met de Kamer omdat hij van de week is teruggefloten door de rechter...
Je sarcasm switch staat zo hard aan dat het zelfs door mijn beeldscherm komt nu.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Klinkt als een zorgvuldig concreet plan.
Alle vertrouwen in!
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bezoek (tijdelijk) stoppen totdat iedere bewoner gevaccineerd is.
Tja, daarvan kun je je afvragen of dat nou zo menselijk is. Bovendien komt er nog steeds allerlei personeel binnen, wat ook risico's met zich mee brengt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn wereldwijd dan ook forse maatregelen van krachtquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Of gewoon door het natuurlijke verloop van het virus aangezien de daling een wereldwijde trend is.
Het niet doen is ook niet echt een aanlokkelijke optiequote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Vaccineren is op dit moment de sleutel.
Maar voor hoe lang?
Ook de effectiviteit van de werking op langere termijn en bij mutaties ligt niet vast.
Het zijn politici.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef Vallon het volgende:
Waarom werd er eigenlijk gepauzeerd.... of moest er iemand naar de WC ?
Als het geen zware maatregel is, heeft het dan effect?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:38 schreef bianconeri het volgende:
Minstens heel februari moet je nog met de huidige maatregelen aanblijven.
Eigenlijk hadden de scholen tot die tijd ook dicht moeten blijven, want dat zijn nu de echte besmettingsbronnen die je gaat creėren.
Nog even met dit soort maatregelen blijven volhouden en we zetten een prima stap om weer naar een normale stand te kunnen.
Avondklok ook zeker volhouden. Er wordt net gedaan of dat een zware maatregelen is, maar dat is echt onzin.
Het is een zeer lichte maatregelen die eigenlijk voorkomt dat er voor bv overdag zwaardere dingen nodig zijn.
Dus februari sowieso volhouden zo, misschien maart nog. Dan zijn we een heel eind.
#nooitmeeruitdelockdownquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:38 schreef bianconeri het volgende:
Minstens heel februari moet je nog met de huidige maatregelen aanblijven.
Eigenlijk hadden de scholen tot die tijd ook dicht moeten blijven, want dat zijn nu de echte besmettingsbronnen die je gaat creėren.
Nog even met dit soort maatregelen blijven volhouden en we zetten een prima stap om weer naar een normale stand te kunnen.
Avondklok ook zeker volhouden. Er wordt net gedaan of dat een zware maatregelen is, maar dat is echt onzin.
Het is een zeer lichte maatregelen die eigenlijk voorkomt dat er voor bv overdag zwaardere dingen nodig zijn.
Dus februari sowieso volhouden zo, misschien maart nog. Dan zijn we een heel eind.
Een tijdelijk bezoekverbod is net zo menselijk als de rest van de maatschappij langer opsluiten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Tja, daarvan kun je je afvragen of dat nou zo menselijk is. Bovendien komt er nog steeds allerlei personeel binnen, wat ook risico's met zich mee brengt.
Ik denk dat de conclusie simpelweg weer moet zijn dat het niet mogelijk is om tegen te houden dat het bij kwetsbaren terechtkomt en dat dat de reden is dat je met z'n allen voorzichtig moet zijn tot er voldoende gevaccineerd is.
Uitgaande van ~200K per week nu zou je rond 1 april (over 6 weken) wel op 2 miljoen prikken moeten zitten. Dat zijn niet alleen oudjes natuurlijk, maar wel een boel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. Maar sowieso, als het eenmaal binnen zo'n instelling is, heeft in no time iedereen het.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, daarvan kun je je afvragen of dat nou zo menselijk is. Bovendien komt er nog steeds allerlei personeel binnen, wat ook risico's met zich mee brengt.
Je postte door het slotje heenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat de conclusie simpelweg weer moet zijn dat het niet mogelijk is om tegen te houden dat het bij kwetsbaren terechtkomt en dat dat de reden is dat je met z'n allen voorzichtig moet zijn tot er voldoende gevaccineerd is.
Dat kan jij helemaal niet bepalen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een tijdelijk bezoekverbod is net zo menselijk als de rest van de maatschappij langer opsluiten.
OK, dus behalve een bezoekverbod, ook een verbod op behandelingen in het ziekenhuis dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het revalidatiecentrum waar mn broertje werkt zijn regelmatig coronapatiėnten die binnenkomen. De meeste van die patiėnten komen besmet terug uit het ziekenhuis. Recent iemand die voor een heupoperatie in het ziekenhuis lag en daarna voor revalidatie naar het werk van mn broertje moest en positief getest werd.
Niet waar, daar kun je je veel makkelijker niet aan houden. Even een huis uit sneaken is makkelijker dan je niet op straat laten zien.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een tijdelijk bezoekverbod is net zo menselijk als de rest van de maatschappij langer opsluiten.
Dat mag de rechtspraak wel in de zak steken, dat zij zich zo liet manipuleren en de door haar mondgesnoerde tegenpartij geen tijd gaf zich te verweren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarop hij meteen een andere rechter wist op te trommelen die onbehoorlijk bevooroordeeld was en dat maar al te goed liet blijken. Deze mevrouw handelde meteen zoals Rutte dat graag wilde.
Waarom staat dit ergens halverwege ad.nlquote:Op donderdag 18 februari 2021 07:51 schreef Abyss33 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenland/aandeel-britse-variant-in-nederland-kleiner-dan-eerder-voorspeld~aabb17cd/
Blijkbaar heeft het rivm weer verkeerde modellen gebruikt. of de boel weer groter gemaakt dan dat het uiteindelijk is.
Gek genoeg komt er nooit naar dat buiten dat iets erger was dan voorheen gedacht.
Kleine beetjes helpen ook he.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ijs. het volgende:
[..]
Als het geen zware maatregel is, heeft het dan effect?
Zeker niet, bedoel ik ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het niet doen is ook niet echt een aanlokkelijke optie
Is dat inclusief de tweede prik?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uitgaande van ~200K per week nu zou je rond 1 april (over 6 weken) wel op 2 miljoen prikken moeten zitten. Dat zijn niet alleen oudjes natuurlijk, maar wel een boel.
Hopelijk voeren ze het tempo in maart nog wat op.
Dat is flauw. Je vroeg hoe het daar binnen kwam en ik gaf een voorbeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, dus behalve een bezoekverbod, ook een verbod op behandelingen in het ziekenhuis dan?
Heeft ie ook gezegd 2021?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds tot zelfs dat kleine beetje bewezen is. Daarom vind ik het zeker een zware maatregel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kleine beetjes helpen ook he.
Kijk eens hoe veel er nu al gejankt wordt in dit landje. Laat staan bij een volledige lockdown zoals meerdere landen gedaan hebben.
Kamerleden krijgen een vergoeding geen loon, ze hebben ook geen verdere verplichtingen zoals een aantal uren. De reden is dat ze zonder hinder of verantwoording hun taak moeten kunnen uitvoeren. Een dienstverband zou een verantwoording kunnen vereisen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het zijn politici.
Worden per uur betaald. Dus veel pauzes is goed voor dat hoge uurloon. Worden toch wel doorbetaald.
Of je trapt nog harder op de rem en sluit de scholen weer. Kinderen --> ouders ---> zorgpersoneel --> kwetsbarenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedrijven dicht is voor bedrijven een zware maatregelen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:41 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds tot zelfs dat kleine beetje bewezen is. Daarom vind ik het zeker een zware maatregel.
Ik ben ook benieuwd of de cijfers op het dashboard gaan om de eerste of tweede prik. Eigenlijk kun je na een halve behandeling niet spreken van "gevaccineerd zijn".quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat moet je Hugo vragen dan
Dat percentage wordt nu al volledig onderuit gehaald.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
En zoals de beste mensen al vaker roepen is het lastig uitrekenen welke maatregel wat doet, maar ze gaan dacht ik uit van 8-13% dat komt van de avondklok. Toch niet slecht.
Fijn dat je voor mij besluit dat een avondklok voor mij geen zware maatregel is, dat ben ik namelijk niet met je eens.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bedrijven dicht is voor bedrijven een zware maatregelen.
Zoiets als een avondklok is voor letterlijk niemand een zware maatregel.
En zoals de beste mensen al vaker roepen is het lastig uitrekenen welke maatregel wat doet, maar ze gaan dacht ik uit van 8-13% dat komt van de avondklok. Toch niet slecht.
Beslis dat voor jezelf aub. Voor veel mensen (waaronder mij) valt de avondklok wel degelijk loodzwaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als een bezoekverbod daadwerkelijk een veiligheidsgarantie zou zijn kun je die discussie inderdaad aangaan. Zeker als je gelet op de beperkte tijd die zo’n verbod zou gelden gele op vaccinatie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Nou ja een grap.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kamerleden krijgen een vergoeding geen loon, ze hebben ook geen verdere verplichtingen zoals een aantal uren. De reden is dat ze zonder hinder of verantwoording hun taak moeten kunnen uitvoeren. Een dienstverband zou een verantwoording kunnen vereisen.
Ik weet dat het een grap is, maar ik laat de kans niet onbenut
Ik denk dat de regering vooral naar de economische impact kijkt. Wat dat betreft valt de avondklok natuurlijk mee, aangezien de horeca toch al dicht is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beslis dat voor jezelf aub. Voor veel mensen valt de avondklok wel degelijk loodzwaar.
Wat ‘ze’ dachten is niet relevant. Is het aangetoond dat het werkt of niet? En dat jij het geen zware maatregel vind wil niet zeggen dat een ieder dat zo beleefd. Ik ken genoeg mensen waarbij dit het laatste mentale zetje kan zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bedrijven dicht is voor bedrijven een zware maatregelen.
Waarom is garantie een drempel?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als een bezoekverbod daadwerkelijk een veiligheidsgarantie zou zijn kun je die discussie inderdaad aangaan. Zeker als je gelet op de beperkte tijd die zo’n verbod zou gelden gele op vaccinatie.
Maar wat jij ook zegt, er blijven mensen in en uit lopen. Verpleegkundigen, dokters, een monteur voor het een of ander. Een garantie krijg je nooit en dat maakt eigenlijk dat ik vind dat het totaal disproportioneel is.
Het zou goed zijn dat ze naast economische impact ook eens goed naar psychologische impact van maatregelen gaan kijken. Dat begint echt een groot issue te worden over meerdere lagen van de bevolkingquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de regering vooral naar de economische impact kijkt. Wat dat betreft valt de avondklok natuurlijk mee, aangezien de horeca toch al dicht is.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
Fijn dat je voor mij besluit dat een avondklok voor mij geen zware maatregel is, dat ben ik namelijk niet met je eens.
Ik zou niet weten voor wie en waarom de avondklok echt zwaar moet zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beslis dat voor jezelf aub. Voor veel mensen (waaronder mij) valt de avondklok wel degelijk loodzwaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |