Wat klote! Is het dan nu vanwege het niet testen dan niet ook zelfs 10 dagen thuis i.p.v. 5? Sterkte/succes!quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:09 schreef aapieannie het volgende:
leidster van het kdv heeft corona, dus ik zit met de kleintjes in quarantaine. Ze zouden vandaag mogen testen maar dat doen we niet. Dus gerekend vanaf vrijdag zitten we tot maandag thuis.
Wel heftig want best veel leidsters zijn besmet!
Hahaha, geweldig!quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:11 schreef twist02 het volgende:
Oké, deze kan ik jullie echt niet onthouden:
We proberen Pitbull duidelijk te maken dat-ie op het potje of op de wc moet poepen en plassen, maar het komt nog niet echt over, zeg maar.
Net zit-ie overduidelijk op z'n stoel in z'n luier te poepen.
Ik: "Als je dat nu gewoon op je potje doet; dat is precies hetzelfde. Dat kun je echt wel, hoor!"
Pitbull: "Maar mama, wat zingde Elsa?"
Ik: "Hè, wat?"
Pitbull: "Da's nu te LAAAAT!"
Echt, je kon me opvegen...![]()
Klopt, daarom tot maandag. Afgelopen vrijdag was het laatste contact moment van de jongens met de leidster.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wat klote! Is het dan nu vanwege het niet testen dan niet ook zelfs 10 dagen thuis i.p.v. 5? Sterkte/succes!
Leuk stukje over tellen bij jonge kinderen: klik. Dus ze is bepaald niet laatquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:55 schreef NicolasJoy het volgende:
Gisteren telde ze ineens tot 10. Misschien is het wel heel laat, geen flauw idee, maar ik was zó trots, beschamend gewoon haha.
Leuk stukje tekst. Willem is dus erg gemiddeldquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Leuk stukje over tellen bij jonge kinderen: klik. Dus ze is bepaald niet laaten begrijpt waarschijnlijk matig wat ze doet.
Jacob, 3.5 jaar en volgens mij behoorlijk bemiddeld, bakt er in ieder geval nog weinig van. Ik herken bij hem ook erg het verschil tussen subiteren en resultatief tellen: ik kan wel zien dat er 3 auto's liggen, hij weet/ziet dat prima, maar als ik hem vraag om ze te tellen dan zegt hij 'een, twee, zes, acht!' En als ik daarna vraag hoeveel het er dus zijn dan is het antwoord waarschijnlijk: 'twaalf!' .
.
Ook heeft hij een poos veel beter geteld dan nu. Het is alweer heel lang 1 2 3 6 neven 10 8 9 10.
Ah zo. Blijft naar!quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:09 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Klopt, daarom tot maandag. Afgelopen vrijdag was het laatste contact moment van de jongens met de leidster.
We zijn daarna verder nergens geweest. Alleen de oudste wel op school maar zij zou volgens de beslisboom wel naar school mogen. Wij kiezen er zelf voor om haar thuis te houden.
Oh tof, ga ik lezen!quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Leuk stukje over tellen bij jonge kinderen: klik. Dus ze is bepaald niet laaten begrijpt waarschijnlijk matig wat ze doet.
Jacob, 3.5 jaar en volgens mij behoorlijk bemiddeld, bakt er in ieder geval nog weinig van. Ik herken bij hem ook erg het verschil tussen subiteren en resultatief tellen: ik kan wel zien dat er 3 auto's liggen, hij weet/ziet dat prima, maar als ik hem vraag om ze te tellen dan zegt hij 'een, twee, zes, acht!' En als ik daarna vraag hoeveel het er dus zijn dan is het antwoord waarschijnlijk: 'twaalf!' .
.
Ook heeft hij een poos veel beter geteld dan nu. Het is alweer heel lang 1 2 3 6 neven 10 8 9 10.
Precies en dan wordt het een kunstje. Maar het ene kind heeft meer leerhonger de ander (merk ik in mijn huishouden).quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef Lemijn het volgende:
Ja op zich een voordeel als ze heel graag ook al die dingen willen leren. Maar de post van @:Adrian4 laat ook zien dat het eigenlijk geen zak uitmaakt wanneer je iets precies leert, want ze leren het uiteindelijk allemaal toch wel. Dat is de reden dat ik nu zo min mogelijk moeite doe om Jacob bijvoorbeeld letters of cijfers te leren, of Engels. Hij kan het wel leren misschien maar niet geheel begrijpen en op een dag vallen die kwartjes sowieso.
Hier staan ook altijd een hoop auto’s op een rij, van klein naar groot. Of op kleur. Of zo dat ze precies een vierkant staan. Zo leuk om te zien.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:45 schreef Adrian4 het volgende:
Bij Kevin is een periode alles blauw geweest...
Symmetrie heb ik hier nog niet opgemerkt. Wel kunnen beide zonen heel lang bezig zijn met het ordenen van dingen. Sorteren op kleur of auto’s van groot naar klein neerzetten.
Ons kind heeft ontzettend OCD.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:14 schreef twist02 het volgende:
Wat FF zegt: ik denk dat dat bij een 2e kind (of verder) ook vanzelf sneller gaat ja.
Pitbull telt correct tot 15, daarna is het 19, 18, 20, 11
Waar hij vervolgens genadeloos op afgestraft wordt door z'n zus
Over 'normaal'/gemiddeld/doet-die-van-jullie-dat-ook gesproken:
Zijn jullie peuters ook zo geobsedeerd door symmetrie? Pitbull is helemaal verzot op z'n kralenplank, maar echt élk figuur dat-ie maakt moet perfect symmetrisch zijn, anders krijgt-ie een soort kortsluiting ofzo
Nu hebben man en ik ook wel wat OCD trekjes, dus mogelijk is dit iets met een appel en een boom enzo
Dat het uiteindelijk allemaal redelijk gelijk loopt zie je nu ook al met bijvoorbeeld met lopen. Een kindje dat voor de eerste verjaardag loopt is vroeg maar met 3 jaar lopen ze allemaal (tenzij er lichamelijke problemen zijn natuurlijk).quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:14 schreef exode het volgende:
Ik las ooit dat alle kinderen hetzelfde kunnen als ze 12 zijn. Van de primaire dingen dan he. Dus we hebben allemaal nog even
Haha, heerlijk, die herkenning!quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:45 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ons kind heeft ontzettend OCD.![]()
De knuffels hebben vaste plekken (en eigen mini knuffels, die bij de vaste 'hoofd'knuffel moeten liggen). Stickers moeten écht recht geplakt worden. Spullen moeten op hun eigen plek terug.. Soms heerlijk makkelijk met opruimen en spullen zoeken.Maar we proberen het soms maar wel een beetje te doorbreken dat het niet dwangmatig wordt ofzo.
En ja, ook iets met appel en boom
Precies, Juul heeft het veel te druk met ouwehoeren om op een potje te gaan plassen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat het uiteindelijk allemaal redelijk gelijk loopt zie je nu ook al met bijvoorbeeld met lopen. Een kindje dat voor de eerste verjaardag loopt is vroeg maar met 3 jaar lopen ze allemaal (tenzij er lichamelijke problemen zijn natuurlijk).
Je kan ook niet alles tegelijk ontwikkelen denk ik altijd maar.
Jepquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Dit is een vrij lange fase wel he?
Nee, ik heb gezegd dat het waarschijnlijk Em was, maar dat ze eigenlijk veel vaker op ze moet passen zodat ze aan het gezicht kan zien wie wie is ipv aan de kleding/tanden. Daar hapte ze helaas nog niet opquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef Lemijn het volgende:
Haha, en laat je oma nu maar in de waan?
Hoera voor kindloze tijd!
Oh, daar heb ik zo’n innerlijke strijd mee.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:14 schreef twist02 het volgende:
Wat FF zegt: ik denk dat dat bij een 2e kind (of verder) ook vanzelf sneller gaat ja.
Pitbull telt correct tot 15, daarna is het 19, 18, 20, 11
Waar hij vervolgens genadeloos op afgestraft wordt door z'n zus
Over 'normaal'/gemiddeld/doet-die-van-jullie-dat-ook gesproken:
Zijn jullie peuters ook zo geobsedeerd door symmetrie? Pitbull is helemaal verzot op z'n kralenplank, maar echt élk figuur dat-ie maakt moet perfect symmetrisch zijn, anders krijgt-ie een soort kortsluiting ofzo
Nu hebben man en ik ook wel wat OCD trekjes, dus mogelijk is dit iets met een appel en een boom enzo
Wij hadden vandaag ook zo’n gesprek. S. wil leren over zwaartekrachtquote:Op woensdag 17 februari 2021 17:08 schreef Lemijn het volgende:
Wij hadden recent wel de klassieker 'waarom zijn de dino's uitgestorven?' en 'spoken zijn in ons land ook uitgestorven he'. Ik heb gezegd dat die überhaupt niet bestaan maar er was er een bij Robocar Poli een jaar geleden (bleek een uil, maar goed) dus hij geloofde me niet.
Dat is toch ook zo!! Jacob doet het ook heel keurigquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:00 schreef LeSage het volgende:
Mijm heeft trouwens wel OCD met zijn autootjes en de auto-mat. Ze moeten altijd netjes geparkeerd zijn, het liefst achteruit ingeparkeerd, want papa heeft uitgelegd dat je dan makkelijker weg kan rijden.
Heb hier een vrouw die danst... Dus de dame hier heeft minimaal 2-3x per dag 'muziekje aan!' en dansen. Lijkt soms nog wel meer op linedance, maar ze is er helemaal weg van.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:36 schreef aapieannie het volgende:
Zo leuk om al die verschillen te lezen!
Zijn jullie peuters ook zo gek op muziek en dansen? Ik was gister met de oudste just dance op de switch aan het spelen, staan er twee kabouters op hun manier mee te dansen zo grappig!
het laarzenpad in klein profijtquote:Op maandag 22 februari 2021 10:38 schreef minilot het volgende:
Hier ook het hele weekend buiten, wat was het idioot lekker weer zeg! Voor wie voorjaarsvakantie had afgelopen week of nu heeft, nog goeie tips voor buitenhuizige dingen in coronatijd met de peuters?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk wordt dit geen ritueel.Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt!quote:Op maandag 22 februari 2021 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het laarzenpad in klein profijt
quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:30 schreef PKM het volgende:
Er lag een bal van de buren in onze tuin. Nou is hij met het buurmeisje aan het buurten. Zo af en toe doet hij een container open en kijkt wat erin zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk wordt dit geen ritueel.Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
Haha, tof!
Hier klimmen ze gewoon de schutting over, ook heel fijn....![]()
Wij hebben een nachtlampje (van Elmo, z'n lievelings knuffel) met een slimme schakelaar er tussen. Via mijn telefoon kan je daar verschillende schema's in maken. Hoe laat aan/uit/verschillende tijdstippen op verschillende dagen etc. Werkt hier al jaren goed. Die schakelaar hebben ze bij de action.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter gaf me vanochtend de schrik van mijn leven door ineens naast mijn bed te staan (tot nu toe bleef ze braaf liggen tot we haar kwamen halen of ze ons hoorde op de badkamer ofzo). En nu wilde ze net per se niet even slapen of uitrusten en stond ze bovenaan de trap te gillen. Ik vind deze nieuwe feature niet zo tof...![]()
Ik zoek dus een slaaptrainer/lampjedinges dat je niet alleen op een ochtendtijd kunt zetten, maar bijvoorbeeld ook op 1,5 uur voor 's middags. Bestaat zoiets?
Oh en wat ik vandaag ook zag (en heb opgeslagen om zelf te gaan doen) https://debuytenhof.nl/ni(...)oute-door-de-polder/quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt!
Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?quote:Op maandag 1 maart 2021 17:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat zouden jullie doen in deze situatie:
Simon is sinds september vorig jaar plaszindelijk overdag. Dat gaat supergoed, eigenlijk heeft ie op 2x na nooit een ongelukje gehad. Alleen sinds een paar weken heeft hij bijna dagelijks ongelukjes, soms wel 3x op een dag.
Als hij staat te wiebelen op zijn benen, of zijn piemeltje vastgrijpt, dan zeggen wij al "Simon, moet je plassen? Ga maar even naar de wc". Hij gaat gewoon niet, zegt niet te hoeven, terwijl overduidelijk is dat hij wel moet. Uiteindelijk resulteert dat dan in een natte onderbroek.
Na een paar dagen achter elkaar 3 schone broeken te moeten geven, ben ik er wel klaar mee. Hij kan het zo goed. We hebben begripvol gereageerd, het proberen te negeren, vandaag ben ik wel een wat boos geworden.
Hoe zou het kunnen dat hij nu opeens zo frequent in zijn broek plast? Hoe kunnen we het beste reageren? En hoe kunnen we er weer voor zorgen dat hij wel naar de wc gaat?
Zelf geeft hij niet echt een duidelijke uitleg waarom hij niet naar de wc gaat/wil gaan.
Daar heb ik ook al over nagedacht. Maar nee, geen verandering geweest en ook niet op stapel. Enige dat ik kan bedenken is dat de psz weer gestart is 3 weken geleden. Daar hebben we niet een te groot ding van gemaakt en na de eerste wat onwennige keer vindt hij het daar weer erg leuk.quote:Op maandag 1 maart 2021 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?
Ja, daar zit ik nu inderdaad ook aan te denken, opnieuw beginnen. Stickers doen hem weinig tot niets. Afgelopen anderhalf week hebben we geprobeerd om hem vaker op het potje te laten poepen: bij 3 stickers een verrassing, maar hij is nogal standvastig wat dat betreft. Ook omkoping met chocolade werkte op dat vlak niet. Dus dat hebben we na een paar dagen weer losgelaten om niet teveel druk erop te leggen. Misschien dat het met plassen wel werkt, want dat is wat makkelijker omdat ie dat al een paar maanden heel goed deed.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:31 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, ik zou opnieuw beginnen. Wekker zetten en zodra hij afgaat moet hij naar de wc en daar met z’n broek naar beneden een minuut op zitten, zelfs al hoeft hij niet. Zodra het beter gaat of hij zelf gaat kun je de tijd langer laten worden. Dat was de tip die we van het cb kregen bij de oudste toen hij 3 was en nog geen interesse in zindelijkheid had.
Is hij omkoopbaar met stickers? Dat kun je ook nog proberen.
Hoe lang duurden dergelijke periodes?quote:Op maandag 1 maart 2021 21:15 schreef Lemijn het volgende:
Hier soms ook zoon periode Tolstoi. Geen duidelijke aanleiding en gaat ook steeds vanzelf weer over. Dus ik zou een stapel droge broeken beneden leggen en het verder negeren. Ik heb wel ingevoerd dat hij zelf de natte boel moet uittrekken want daar heb ik geen zin in. Dan help ik met de nieuwe en dan over tot de orde van de dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef Takkie88 het volgende:
PeuterFotoDinsdag!
Sofie houdt niet van vroeg opstaan...Haha, geen ochtendmens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Achgos Takkie, die eerste!
PFD van momenteel standaard status Günther: op de bank verdiept in een Donald DuckWat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef lunapuella het volgende:
Haha @:Takkie88, wat een goed ochtendhumeur.7 uur is hier overigens uitslapen.
@:minilot boekenwurm Günther
Wij zaten een weekendje op een Landalpark in Drenthe, wat uiteraard aanleiding was voor veel zoete plaatjes.Ziet er heerlijk uit!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 20:48 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.
Jullie begrijpen dat ze thuis niet meer mag slapen ‘s middags![]()
Sofie weigert al 2.5 jaar onder een deken/dekbed te slapen. Echt in paniek als ze wel onder een dekbed lag. Ook bij ons in bed altijd er bovenop.
Nu heb ik haar vanmiddag verteld dat ze zonder luier gaat slapen, dan ben je al echt groot en daar hoort een dekbed bij. Oké, slaat nergens op maar Sofie vond het volkomen logisch. Ze ging net liggen en sliep binnen 10 minonder haar dekbed
Heel herkenbaar wel! Onze S. is ook echt een avondmens, maar wel dus meestal erg vrolijk bij het wakker worden. Hebben haar nu nét op bed gelegd. Maar die ligt zo gewoon nog 30-45 minuten te kletsen voordat ze slaapt.. Eigenlijk zou ze ook zonder middagdut moeten doen, maar tegen 16u stort ze dan helemaal in. Dus nu slaap ze vaak maar rond 15u dan een uurtje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien
Onze kleine S. - nu 6 maanden - is dus geen avondkind, maar ochtendkind.. Geen goede combinatie haha.![]()
Goede zaak wel, eidnelijk slapen onder een dekbed!Duimen dat het zo blijft!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten.![]()
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij wiebelt sowieso altijd al heel veel met een lepeltje of zo tussen zijn vingertjes, maar met dat liedje MOET hij dat gewoon doen, want die lepel is dan de helikopter!![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:09 schreef ToT het volgende:
Gisteren een sci-fi film zitten kijken waarin van die grote zware militaire Chinook-helikopters met die dubbele wieken voorkwamen. Mini-ToT gelijk: "HEEEEEjikopteh! HEEEEEEjikopteh!"
![]()
![]()
![]()
![]()
Helikopters zijn echt Bas zijn lievelingsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij wiebelt sowieso altijd al heel veel met een lepeltje of zo tussen zijn vingertjes, maar met dat liedje MOET hij dat gewoon doen, want die lepel is dan de helikopter!
[ afbeelding ]En er landen regelmatig helikopters bij het ziekenhuis hier tegenover dus dan gaan we (als de patiënt weg is) altijd even kijken. Alleen het opstijgen vindt hij Heel Eng
dus dan gaan we meestal weer naar huis.
Ik zat er ook over te denken om naar echte helikopters te gaan kijken met Mini-ToT, maar vrees ook dat hij bang voor het geluid zal zijn enzo, en dat zou misschien zijn plezier in het liedje en helikopters op tv kunnen vergallen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:14 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Helikopters zijn echt Bas zijn lievelingsEn er landen regelmatig helikopters bij het ziekenhuis hier tegenover dus dan gaan we (als de patiënt weg is) altijd even kijken. Alleen het opstijgen vindt hij Heel Eng
dus dan gaan we meestal weer naar huis.
Wat is de magische eettrucquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef ToT het volgende:
Overigens eet Mini-ToT nog steeds geen groenten, maar zijn eetlust is wel enorm verbeterd en hij komt weer flink aan!
Iets wat minder tof is; zijn allergie voor boompollen: een bloedwaarde die onder de 0,37 zou moeten zitten, is boven de 100 en is niet meer verder te meten daarboven.
Hij heeft nu een drankje, neusspray en oogdruppels. Met alledrie is het een ramp het hem te geven. Het drankje mengen we in z'n melk wat het makkelijkste gaat (rechtstreeks in de mond is geen pretje), en de neusspray kun je het beste snel in een ninja-attack van achteren doen; minder gedoe, minder geworstel en daardoor is hij ook minder overstuur.
Voor de oogdruppels kunnen we geen makkelijke manier vinden.
quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat is de magische eettruc?
Hier ook een hooikoorts dreumes, nu nog alleen met drankje, maar hij loopt ook onwijs te snotteren dus ik denk binnenkort ook een neusspray erbij.
Het drankje hebben wij heel lang in een spuitje in zn mondhoek gedaan, na een paar keer kreeg hij door dat hij het best lekker vind, dus sindsdien geen issue meer. Zelf van een lepel laten afhapen ging niet tot 3 jaar, sinds januari doet hij dat ook.
Voor oogdruppels bestaan er speciale brillen. Er zit dan een gaatje in het (nep)glas waardoor je dan kunt druppelen.. dan hoef je niet zn oog open te houden en in wurggreep proberen te druppelen zonder dat je dat oog raakt (been there). Zelf nooit de bril geprobeerd maar ik zag ze onlangs staan bij de opticien
dus moest eraan denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat een leuke foto's van boze peuters, lezende peuters en spelende peuters![]()
Haha, ja....ik pas mijn achtergrond altijd even aan als ik videocall heb. Anders zien ze de onderkant van het bed en een Ixxi met Lego en B zijn naam er groot op. Dat leidt best af.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:25 schreef Adrian4 het volgende:
Ik moest even kijken, maar je werkt onder B’s bed![]()
Makkelijk om aan te tonen dat er geen monsters onder z'n bed zitten!quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:25 schreef Adrian4 het volgende:
Foto’s![]()
Wat worden jullie peuters groot
Hier is Kevin trots op zijn nieuwe bed
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:50 schreef PKM het volgende:
Haha @:NicolasJoy lijkt me lastig als het ritme van je kind zo verschilt. Hoewel, ze houden wel allebei van de nacht toch?![]()
Poffertje wordt eigenlijk altijd wakker van Banaan en 's avonds gaan ze ongeveer tegelijkertijd naar bed. Komt prima uit zo.
Banaan mocht helpen spijkers tikken in de kastjes.
Ik heb ergens nog hoop dat het ritme van één van beiden meer naar de ander toe trekt. Misschien valse hoop, maar toch. En touché.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten.![]()
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker.Twee kleine nachtbrakers op het moment, niet normaal.
Toffe foto!
Ging het een beetje, dat tikken?
Banaan wordt dan eerder pestkop dan gepest zo?Ook dat hij er trots op is, oeps.
![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:09 schreef exode het volgende:
Ah dat is echt niet leuk hooikoorts!
B heeft het ook, behoorlijk heftig, maar die is al 7 jaar en doet zelf zijn neusspray (en puffer).
Voor de ogen helpt wat vaseline onder de oogjes en voor de neus vaseline net onder de neus. Als het ondanks de spray en in het seizoen de pilletjes er door heen breekt, helpt dat. Dan blijft een deel van de stofjes aan die vaseline hangen ipv dat het in zijn ogen of neus komt.
En in huis horren, dat houdt veel tegen als je raam openstaat.
Juul geniet van de tijd alleen met mijn vriendin of mij nu de scholen weer open zijn. B en zij spelen in principe goed samen, maar wel op B zijn voorwaarden. Alleen speelt ze veel met de poppenwagen, het winkeltje etc etc. B heeft daar nooit zin in die wil Mario Bros nadoen of met stuiterballen zo hoog mogelijk stuiteren of stoeien.
Vandaag had ze heel druk met 3 poppen en 2 poppenwagens, hoe verdeel je dat? Ze was er maar druk mee en toen wilden de poppen ook nog eens niet slapen.![]()
Ik werk vandaag boven op B zijn kamer en Juul kwam een uur naast me bouwen met Lego.
Denk dat het meespelen met lego bij jullie sowieso schot in de roos is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat een leuke foto's van boze peuters, lezende peuters en spelende peuters![]()
Grappig hoe ze dan heeeeel graag met grote broer meespeelt, maar zelf eigenlijk dan toch andere spelletjes doet.![]()
Groot bed voor een grote peuter ook!quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:25 schreef Adrian4 het volgende:
Foto’s![]()
Wat worden jullie peuters groot
Hier is Kevin trots op zijn nieuwe bed
[ afbeelding ]
Nou, niet alle aspecten en alle grapjes natuurlijk maar globaal absoluut hoor! Het helpt natuurlijk ook wel dat -ie intussen alle personages prima kent en wat hun karakters en onderlinge verhoudingen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 19:49 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?
quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:30 schreef minilot het volgende:
Hij neemt er in het dagelijks leven ook wel taal van over en soms is dat snoezig ('Grote grutjes!' als -ie verbaasd is) en soms wat minder ('Luister, nietswaardige vlo!' tegen het argeloze buurjongetje van twee
![]()
)..
Eentje, de D49! Plus een grote verzameling grafheuvels op dezelfde wandelroute.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:28 schreef minilot het volgende:
@:lunapuella Dat heerlijke haar van al je mannen!Nog hunebedden bezocht in Drenthe?
Wat leuk!quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, niet alle aspecten en alle grapjes natuurlijk maar globaal absoluut hoor! Het helpt natuurlijk ook wel dat -ie intussen alle personages prima kent en wat hun karakters en onderlinge verhoudingen zijn.
Als de nieuwe Donald Duck op donderdag binnenkomt lezen ik en mijn man (beiden al decennia Duckfan) 'm allebei een paar keer aan Günther voor en in de dagen erna 'leest' -ie 'm dan plaatje voor plaatje zelf. En soms trekt -ie een Duck van drie maanden geleden uit de stapel en dan lepelt -ie de verhalen zó weer op
Is met een Duckje of tien op de bank ook probleemloos een uur muisstil bezig
![]()
Hij neemt er in het dagelijks leven ook wel taal van over en soms is dat snoezig ('Grote grutjes!' als -ie verbaasd is) en soms wat minder ('Luister, nietswaardige vlo!' tegen het argeloze buurjongetje van twee
![]()
)..
Het is voor de taalontwikkeling ook wel heel lekker natuurlijk, elke week zo'n vers stripblad propvol pittige woorden in begrijpelijke dialogen en verduidelijkende afbeeldingen - hij steekt er op een makkelijke manier zo echt een hoop van op!
quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef LeSage het volgende:
Mijm zit weer in zo’n waarom-fase... net weer bij alles doorvragen.
En na de zoveelste ‘waarom moet ik slapen?’ zei ik de afgrijselijke woorden: ‘omdat ik het zeg.’
‘Oh, oké!’
Niet de verwachte reactie
Haha echt he!quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:22 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd Peejtur! Welkom bij de peuters.
[..]
Wat een heerlijke snoet!
Gefeliciteerd!quote:
Haha, dan kun je soms echt verbaasd zijn hè?quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef LeSage het volgende:
Mijm zit weer in zo’n waarom-fase... net weer bij alles doorvragen.
En na de zoveelste ‘waarom moet ik slapen?’ zei ik de afgrijselijke woorden: ‘omdat ik het zeg.’
‘Oh, oké!’
Niet de verwachte reactie
Heerlijk!quote:
Hier was douchen een tijdje drama, nu baddert hij in een piepklein baby opblaasbadjequote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:01 schreef Loj het volgende:
Hoi! Ik gooi er maar weer eens een peuterige vraag in
Heeft iemand nog tips voor een peuter met watervrees? De laatste twee weken begint Li al te huilen als we naar boven gaan en de jongens al in bad liggen. En met huilen bedoel ik dan echt krijsen!
We proberen nu al een tijdje haar te wassen met washandjes en water (dus geen douche/bad) en het haar zelf te laten doen, maar ze gaat echt helemaal over de rooie.
Dus misschien heeft een van jullie nog de tip
Jup. Onze hond 1,5 jaar geleden. S. was toen 3,5 en Mijm bijna 2. We hebben het vooral S. gewoon uitgelegd zoals het is. De hond was heel oud, heel ziek en de dierenarts kon hem niet beter maken. We huilen omdat we hem heel erg gaan missen. Hij heeft hem nog mogen aaien toen hij (al overleden) in de kofferbak lag. Hij heeft het gat gezien waarin hij begraven ging worden. Samen hebben we er een mooie steen op gelegd.quote:Op zondag 7 maart 2021 16:21 schreef Gogo83 het volgende:
Hebben jullie toevallig ervaring met een huisdier dat dood gaat en peuters? Wij vrezen dat het voor een van onze katten einde oefening is en ik vind dat maar extra lastig met T. Hij snapt wel goed dat poes ziek is en straks naar de dierenarts gaat, maar ja, wij zijn ook wel eens ziek. Alleen worden wij weer beter en vraag ik me af of dat nu wel gaat gebeuren.
Sterkte daar! Hopelijk gaat poes nog even mee. Voor onze ervaring even een PM'pje gestuurd.quote:Op zondag 7 maart 2021 20:55 schreef Gogo83 het volgende:
Voor nu lijkt het toch wel weer te gaan, beestje is opgelapt met medicijnen en heeft in ieder geval weer wat gegeten en gedronken. We hadden T. voordat man naar de dierenarts ging gewaarschuwd dat poes ziek is en we niet zeker wisten of ie beter zou worden. Bij het kdv hebben ze een tijdje terug een dood vogeltje gevonden en begraven, dat kon hij zich wel goed herinneren. Verder was hij er redelijk nuchter onder, al was het natuurlijk ook heel fijn dat man met een levende poes thuis kwam.
Nu even afwachten hoe poes het de komende dagen gaat doen...
Ze kwam het bijna trots vertellen en ik moest komen kijken. Het was echt een ‘ik weet dat dit niet de bedoeling is, maar ben heel benieuwd hoe je gaat reageren’ actie.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:18 schreef Gogo83 het volgende:
Haha, wat vond ze er zelf van @:Nolita?
Peuter vond vanmorgen om 4:30 een mooi moment om de dag te starten, ik denk toch een beetje spanning van gisteren. Of heel veel zin in het kdv, ze hebben pyjamaweek, dus meneer stond om 7 uur al te stuiteren dat ie wilde gaan. Woensdag gaat hij voor het eerst wennen op school, waar blijft de tijd?!?
Heb je nog helemaal geen bevestiging ontvangen? Dan zou ik daar toch wel een telefoontje aan wagen. Wij kregen een week na inschrijving de bevestiging hiervan.quote:Op maandag 8 maart 2021 22:13 schreef Nolita het volgende:
Ik verwacht ook nog geen details maar toen we inschreven (6 maanden geleden) kregen we een mail terug dat de aanmelding verwerkt zou worden door de administratie en we daar een bevestiging van zouden krijgen en verdere informatie. Dus ergens vraag ik me een beetje af of het goed is gegaan...
Misschien dat toch maar even navragen voor mijn eigen gemoedsrust.
Het zullen idd wel wendagen worden voor de vakantie. Dat is ook dubbel, mogen ze gaan wennen en vervolgens nog 6 weken wachten.
T gaat in principe drie middagen naar de BSO, op de dagen dat hij nu naar het kdv gaat. Ik wil even aankijken hoe het gaat, indien nodig is het met mijn werk mogelijk om er een middag vanaf te halen, mocht het te veel zijn. Op dit moment is er natuurlijk alleen nog maar noodopvang op een BSO. Hij mag er over twee weken wel komen wennen, zodat hij (mocht het ooit nodig zijn) al weet hoe het werkt met ophalen enzo, maar ik ga ervan uit dat we geen of nauwelijks noodopvynodug hebben. En eigenlijk vind ik dat wel fijn voor hem, dat ie zo eerst rustig aan school kan wennen. Ik heb toch nog verlof.quote:Op maandag 8 maart 2021 22:29 schreef littledrummergirl het volgende:
KHoe gaan jullie het doen met werk en school? Gaan jullie meteen school en bso doen of minder uren werken (als je dat niet al deed natuurlijk)?
Toen T drie werd bleef ie maar roepen dat ie nu toch echt bijna naar school mocht, heel schattig.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ja @:Loj, ik ben daar ontzettend benieuwd naar. Morgen gaan we hem inschrijven. Hij praat al weken over school, ben benieuwd wat hij er morgen van vindt. En stiekem ben ik ook ontzettend benieuwd naar de school.
Moet wel nog een jaar wachten, volgende week wordt hij pas 3.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
quote:Op zondag 14 maart 2021 08:39 schreef Nanuke het volgende:
Ik wil graag even een shout out doen naar mijn lieve peuter. Daar waar de weken einde zwangerschap bijna dagelijks strijd waren, is de rust weer wat terug gekeerd. Niet alleen kan hij inmiddels af en toe zelf! spelen zonder input, hij slaapt ook weer wat beter en is over het algemeen veel rustiger in z'n gedrag. En hij is zo ontzettend lief voor z'n zusje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat fijn! Vooral dat lief zijn voor zusje, dan smelt je toch...
En onwijs goed dat jullie gewoon stappen kunnen zetten, ondanks dat het misschien niet is hoe en wat je eigenlijk wil. Misschien dat het er wel voor zorgt dat straks veel meer gaat zoals je eigenlijk hoopt..
Die eerste schooldagen lijkt me inderdaad heel erg pittig! Hier bij de buurjongen ook wel gezien, die was de eerste weken echt helemaal stuk na school.. En nu met de coronatijd is het steeds opnieuw wennen.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:08 schreef Gogo83 het volgende:
Hier momenteel juist een vermoeide peuter, maar dat vind ik ook niet zo gek. Als zusje vroeg 's ochtends wakker wordt (en hij dus niet meer zo diep slaapt), wordt hij dat regelmatig ook en dat ie inmiddels is begonnen met wennen op school zorgt ook voor extra vermoeidheid.
Dat laatste vindt ie overigens wel helemaal geweldig, vrijdag was hij voor het eerst en er kwam een stralend kind de school uit om half 1!
Zitten op het kantelpunt. Proberen 'm inderdaad regelmatig te skippen om slapeloze avonden te voorkomen. En anders maximaal een uurtje.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:08 schreef TolstoiFan het volgende:
Slaapt ze 's middags nog, NJ? Misschien anders het middagslaapje skippen of minder lang maken?
Ja dat dacht ik eerst ook, maar ze roepen bij elk konijn wat ze zien klei haha!quote:
Hier wil ie altijd hoeren als ie met een lepel richting mijn pan komt lopen.quote:Op zondag 14 maart 2021 21:46 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik eerst ook, maar ze roepen bij elk konijn wat ze zien klei haha!
Ze hebben wel meer leuke verhaspelingen. Zo is chocolade ijsje een momenadesijsje, en is pindakaas pipenaas.
Hun neus noemen ze toet en hun buik piep
Dat klinkt heerlijk met het slapen! Maar soit, die van jou zal vast wel andere streken hebben.quote:Op maandag 15 maart 2021 07:13 schreef Wolken het volgende:
Ik heb echt een slaapkop als ik dat zo lees. 2,5 jaar en slaapt van 19:30 tot 07:30 En dan tussen de middag nog van 12:30 tot 15:30. Als hij dan wakker is staat hij ook wel echt aan. Hij geeft ook zelf aan dat hij naar bed wilt.
De psz zit in hetzelfde pand als de basisschool dus de ochtend dat hij heen gaat went hij al aan de andere kindjes, het gebouw en de juffen. Als we s'ochtends aan komen roepen de peuters al zijn naam. Nu al beroemd en een beetje berucht.
Klopt, plassen gaat nu weer beter. Hij wordt begin juli 4 jaar.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:39 schreef Adrian4 het volgende:
Hoe gaat het met het plassen @:TolstoiFan ? Tijdje geleden ging dat ook steeds mis, niet?
En hoe oud is ie?
Ik zou er echt niet te veel druk op leggen. Werkt alleen maar averechts. En poep in de onderbroek is echt het vieste wat er is. Nog veeeel viezer dan een poepluier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, van het weekend wel gezegd, dat ie dan maar staand met een luier om in de wc moest gaan poepen, want poepen doe je op de wc. Dat deed ie wel, maar met luier zitten op het potjequote:Op maandag 15 maart 2021 19:01 schreef Elleska het volgende:
wil hij wel met luier aan op het potje of de wc zitten?
Op wat voor manier motiveerde het jou dan?quote:Op maandag 15 maart 2021 19:08 schreef PKM het volgende:
Lastig hoor @:TolstoiFan . Wij deden hem wel gewoon een onderbroek aan. Hem motiveerde het niet, maar mij wel.![]()
Nou gemiddeld genomen had ik drie poeponderbroeken per dag. Dan ga je hem vanzelf vaker naar de wc brengen.quote:Op maandag 15 maart 2021 21:20 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Nee, van het weekend wel gezegd, dat ie dan maar staand met een luier om in de wc moest gaan poepen, want poepen doe je op de wc. Dat deed ie wel, maar met luier zitten op het potje
[..]
Op wat voor manier motiveerde het jou dan?
Ik weet dat er kinderen zijn, die alleen thuis poepen. Simon ook, volgens mij. Soms komt ie thuis van de psz en dan is ie nog geen minuut binnen en roept ie al dat ie moet poepen.
in de wc ruimte staan is al een begin.quote:Op maandag 15 maart 2021 21:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Nee, van het weekend wel gezegd, dat ie dan maar staand met een luier om in de wc moest gaan poepen, want poepen doe je op de wc. Dat deed ie wel, maar met luier zitten op het potje
quote:Op maandag 15 maart 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat vervelend TolStoi, hopelijk krijgt ie t zelf snel door. En poep in de onderbroek vond ik ook echt goor![]()
Leuk die uitspraken, ik heb inmiddels een uitsprakenboekje aangeschaft. Hier heeft Casper uit een of ander anderstalig filmpje met een bizon “boi boi” of zoals hij t zegt “boei boei” opgepikt en nu heet een bizon hier boei boei. En ook echt iedereen om ons heen neemt dat over inmiddels![]()
Hij mocht ook zelf een ixxi uitkiezen, dit moest aan de muur in zijn slaapkamer
Boes? Al is dat meer een stier dan een bizon, maar die zegt wel dat soort dingen. Ik zag hem laatst op tv voorbij komen. Geweldig vond ik dat vroeger, maar ze hadden er hier geen interesse in :’(SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat ben ik blij dat we de zindelijkheids-fase gehad hebben. Drama was het met kleuter, maar hij poepte gewoon niet op school, dus echte problemen heeft het niet opgeleverd, alleen frustratie aan beide kanten. Maar vandaag, met 5,5 jaar, melde hij trots dat hij voor het eerst op school gepoept heeft!
Wij hebben een uitnodiging van het cb gehad, maar ik weet niet welke afspraak dit is. Ze zijn dan 3j9m, dan krijgen ze nog geen prikken toch? Voor ons wel van belang want zonder prikken ga ik alleen, met prikken samen. De vorige afspraak ging niet door, dus ik weet niet wat voor afspraak we nu krijgen, alleen sowieso de ogentest want er zat een knutselbrilletje bij die ze alvast kunnen versieren.
Niet om je de moed te ontnemen, maar deze situatie duurde bij Willem tot een paar maanden na z’n vierde verjaardag. Niks aan de hand, want het is ook goed gekomen.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:55 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Klopt, plassen gaat nu weer beter. Hij wordt begin juli 4 jaar.
We leggen er verder geen druk, over een paar weken weer een poging. Poepen in de onderbroek doet ie (gelukkig voor ons) ook niet. Dan poept ie gewoon niet, tot na 2 uur de aandrang weer komt en hij weigert het op het potje te proberen, dus dan krijgt ie gewoon zonder gedoe een luier en dan is het in 5 seconden gepi(o)ept.
Volgens mij krijgen ze met 3j9m wel vaccinaties.quote:Op maandag 15 maart 2021 23:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Boes? Al is dat meer een stier dan een bizon, maar die zegt wel dat soort dingen. Ik zag hem laatst op tv voorbij komen. Geweldig vond ik dat vroeger, maar ze hadden er hier geen interesse in :’(
En wat ben ik blij dat we de zindelijkheids-fase gehad hebben. Drama was het met kleuter, maar hij poepte gewoon niet op school, dus echte problemen heeft het niet opgeleverd, alleen frustratie aan beide kanten. Maar vandaag, met 5,5 jaar, melde hij trots dat hij voor het eerst op school gepoept heeft!
Wij hebben een uitnodiging van het cb gehad, maar ik weet niet welke afspraak dit is. Ze zijn dan 3j9m, dan krijgen ze nog geen prikken toch? Voor ons wel van belang want zonder prikken ga ik alleen, met prikken samen. De vorige afspraak ging niet door, dus ik weet niet wat voor afspraak we nu krijgen, alleen sowieso de ogentest want er zat een knutselbrilletje bij die ze alvast kunnen versieren.
Nee het liedje heet boi da cara preta, wat ik er zo van kon vinden is het een Portugees kinderliedquote:Op maandag 15 maart 2021 23:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Boes? Al is dat meer een stier dan een bizon, maar die zegt wel dat soort dingen. Ik zag hem laatst op tv voorbij komen. Geweldig vond ik dat vroeger, maar ze hadden er hier geen interesse in :’(
Haha!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 22:27 schreef Nolita het volgende:
NJ! Heerlijk.![]()
Oproep voor de afspraak 3j9m hebben we een maand geleden binnen gekregen (is pas in juni.) er zat idd iets bij om de ogentest te oefenen. Laatste keer met haar op het cb is met 2j2m geweest.
En peuters. Ze kan enorm krijsen als iets haar niet zint, maar draait daarin snel bij als we bij ons standpunt blijven. Afgelopen week zei ze aan tafel op de vraag of ze nog wat vlees wilde: ‘nee, bedankt voor het vragen, maar ik hoef niet meer’. Haha dit kwam er enorm wijs uit.
Wat leuk!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben sinds kort ook speelafspraakjes met een buurjongetje. Die komt heel schattig met zn vader of moeder aanbellen om te vragen of de kapitein komt buiten spelen en soms spelen ze bij elkaar
ze gaan straks ook naar dezelfde school, dus hartstikke leuk als ie daar al iemand kent
Wat staat ie te stralenquote:Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt.![]()
[ afbeelding ]
Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
Gefeliciteerd! Wat een feestelijk plaatje zegquote:Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt.![]()
[ afbeelding ]
Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb hiervoor dé oplossing! Mijn nichtje heeft 3 jongens, waarvan de oudste 2 echt een paar weken schelen met mijn kinderen. Haar oudste en mijn oudste zitten bij elkaar in de klas en zijn nu beste vrienden. Dit hoop ik ook voor onze beider nummer 2’s, dan hebben we 2 playdates in 1 en kan ik gewoon met mijn nichtje wijnen ondertussenquote:Op donderdag 18 maart 2021 09:33 schreef exode het volgende:
Ik zou nu niet weten hoe ik de speeldates van Juul ook nog in moet plannen.![]()
Juul is helemaal gefascineerd door ninja's, die zitten in haar nieuwe lievelingsserie 'Noddy'. De hele dag door rent ze door de woonkamer terwijl ze 'ie aa, jaa, wie ah wooh' roept.
Ik heb laatst nog een 10 minuten gesprek van de opvang gehad, gewoon telefonisch. Vond ik ook heel fijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Lastig hè PKM? Als je kind niet goed wordt gezien of anders wordt behandeld dan je zelf zou doen. Ik probeer dat los te laten omdat het met de jaren steeds meer zal voorkomen. En het helpt ook wel dat Jacob zelf dergelijke incidenten veel sneller vergeten is dan ik. Maar het is voor mij wel noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor van de opvang, waaruit blijkt dat hij wordt gezien en gewaardeerd. Dat is lastiger in deze tijd maar desnoods zou ik er expliciet om vragen. Wij hebben één leidster die net zo lang kwebbelt als pre-corona en ik haal elke maandag mijn hart op aan haar verhalen bij het ophalen. En ik vertel zelf ook wel eens iets, wat ik leuk of moeilijk vind, oa om te checken of ze hetzelfde kind zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
quote:Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is.![]()
Plaatje bij het praatje.Wat lekker zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De mijne krijg ik maar matig enthousiast voor natuur/bos/strand/dieren helaas.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is.![]()
Plaatje bij het praatje.Mijn ervaring: ze blijven het leuk vinden. Vorig jaar (toen was hij 3) zijn we begonnen met wat bakken in de tuin. Het planten, zien groeien, water geven, plukken en opeten uit eigen tuin, alles was fantastisch. Dit jaar hebben we van betonblokken een grote bak gemaakt ipv de pallethouten bakken van vorig jaar. Hij helpt met alles. Zo leuk om te zien! Hij heeft samen met papa besloten welke planten er in komen en heeft ook echt zelf dingen uitgekozen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama, maak je een foto van mijn Elsa haar?![]()
Wij hebben Lego Elsa minifig en ze heeft wat shorts van Frozen gezien op Disney +, dat is het. Sowieso is ze erg van de prinsessen. Ze draagt graag een prinsessenjurk. Ons heeft ze nog nooit in een jurk gezien dus ze heeft het niet van ons. Ze zwiert er graag mee rond. Ze kan de volgende dag net zo makkelijk in haar slonsigste joggingbroek met not matching trui rondlopen overigens, dus er zit niet echt veel lijn in nog.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:
Heel veel plezier NJ! Hoe gaat het met je peuter daar?
Buitenkinderen heerlijk om te zien. Ik probeer N altijd even mee naar buiten te nemen, dat lukt redelijk de laatste tijd. Wat betreft zaadjes, plantjes, bloemen, beestjes, bevroren water (laatst in haar kruiwagen) vindt ze alles heel interessant.
Is Elsa een hot thema bij jullie exode? Hier zijn alle prinsessen Elsa, maar thuis hebben we het nooit gekeken of wat dan ook. Echt iets wat ze van de opvang mee krijgt. Gisteren zij ze ‘mama, later wil ik Elsa worden’ Ik vroeg haar wat ze daarvoor moest doen dan ‘mooi worden’.Ze begon toen over poeder enzo (make-up denk ik). Heb maar gezegd dat ze al heel mooi is.
Dit weekend de zijwieltjes van de fiets gehaald, want ze kan prima trappen, is goed met de balans op de loopfiets. En ze wilde zelf, normaal zei ze pas als ik zo groot ben als jullie.
Dat lukte natuurlijk niet de eerste keer oefenen en ze was er redelijk vlot klaar mee. Gisteren wilde ze niet meer, maar wel afgesproken het vandaag weer te proberen. Ik ben benieuwd. Deze week nog maar proberen, maar als ze echt weigert de zijwieltjes er maar weer op zetten. Ze kan ook niet vertellen waarom ze niet meer wil.
Ik merk bij meer dingen dat ze het pas wil/durft als ze weet dat ze het kan. Jammer, want ik denk dat ze het met wat zelfvertrouwen al prima zou kunnen. Het is echt de balans zoeken tussen stimuleren en haar gevoel erkennen.
Ze wil nog niet slapen.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:
Heel veel plezier NJ! Hoe gaat het met je peuter daar?
De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:30 schreef exode het volgende:
Hoe ging de nacht NJ? En al wat wilde dieren voor het huisje gespot?
Leuk!quote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:21 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed.Dat viel me al mee. Vervolgens van ~ 21 tot 8 geslapen met maar 2-3 onderbrekingen! Dus zeer tevreden over deze dame.
![]()
Rond jouw bericht, 09:30, werden de dieren losgelaten geloof ik. Half uurtje later voer recht voor het huisje (Thanks nog voor de tip van het huisnummer!!) Dus as we speak kijk ik uit op zebra's, in de verte de giraffen. Vanochtend de koeien met enorme hoorns, struisvogels komen langs, neushoorns (Volgens Saar 'eekhoorns'
), herten/bokken, kamelen.. Zeehonden al gespot. Zodadelijk zien of de leeuwen zichtbaar zijn.
Doordat je natuurlijk nergens heen kan hebben we ook onwijs veel andere mensen om ons heen. Iedereen wandelt op het park, kinderen door elkaar heen, dus daarin heeft ze ook al aanspraak gehad.![]()
Is ook heerlijk weer!
452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.quote:
Ze maken nergens voedertijden bekend, dus op goed geluk langsgaan..quote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:
[..]
Leuk!
Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
Bij juiste huisjeskeuze:quote:
Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ookquote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:24 schreef exode het volgende:
[..]
452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.
Ik zou in de rij 450 tot 456 willen zitten, met absolute voorkeur voor 452.
Misschien even kijken hoe de afzuiging aan gaat dan, hier houdt er één wel van heet douchen.....quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:51 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ookperfecte plek idd! Kinderhuisje moet je sowieso nooit nemen, dan zie je niets en de speelplaats is ook teleurstellend.
Wel een tip, zorg dat je de afzuiging in de gewone badkamer aan hebt staan als je bij de slaapkamer gaat douchen. Stoomvorming laat het brandalarm af gaan :’)
Thanks! Gaan we rond die tijd daar wandelen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:03 schreef Takkie88 het volgende:
@:NicolasJoy: vorige week hebben we 2x gehad dat de zeehonden rond 15.15-15.30 eten kregen. Ze waren verder veel bij de brug te vinden.
Ik las het eerst andersquote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:
[..]
Leuk!
Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
Grappig dat ik die dingen nog niet ergens heb gelezen.. Had er al wel naar gezocht.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:45 schreef Takkie88 het volgende:
Tip 2voor ¤25,- mag je 2 uur later uitchecken. En voor een volgende keer of voor iemand die nog gaat: als je belt kan je vaak ook eerder inchecken, om 13.00 ipv 16.00. Kost wel ook ¤25,- maar dan lopen de dieren in ieder geval bij aankomst nog buiten.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:11 schreef rena het volgende:
[..]
Ik las het eerst anders![]()
Wat gaaf NJ! Prachtig zo die dieren voor je deur
Lekker! Hopelijk dan ook alles open! Beetje betaalbaar kunnen boeken nog?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heerlijk NJ! Wij gaan in de bouwvak ook een week
Komende dagen dan eens 's ochtends eerst de leeuwen even meepakken. Even de baby instrueren dat ze een andere tijd gaat slapen... Of alleen de peuter meenemen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:34 schreef exode het volgende:
Yeaaah NJ, dieren
Volgens mij voeren ze de leeuwen altijd rond 10 uur al. Op goed geluk langsgaan denk ik. Dan zijn ze behoorlijk actief.
En heerlijke foto's van blije peuter.
Echt FF? Wat grappig. Ik vond het ook echt een supermooi huisje.
Zo heerlijk! Die geniet echt ultiem.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:44 schreef Framblij89 het volgende:
Dat bekkie van S.Lekker genieten jullie!
Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:12 schreef Elleska het volgende:
Door jullie enthousiaste verhalen staat het huisje ook op ons vakantielijstje maar dan als L wat ouder is.
Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef exode het volgende:
[..]
Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.
Het is sowieso een mooi park, nog nieuw en dat zie je ook. Alles goed op orde, de huisjes zelf zijn echt mooi en fijn en ruim.
Als alles weer normaal is, kan je veel leuke dingen doen op het resort. Zo hebben wij met rangers de giraffen gevoerd en heeft B verschillende workshops gedaan over dieren.
Serengeti is de grootste en daar lopen de meeste en meest diverse dieren. Dus daarom net wat leuker dan de andere savannes.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.
Elk huisje heeft zo zijn voor en nadelen qua ligging denk ik. Zijn de andere savanne delen minder interessant? Masai Mara en Ngorongoro savanne bedoel ik dan. Bij de leeuwen of aan het water lijkt me wel minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |