abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198050793
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
pi_198051189
-O- leidster van het kdv heeft corona, dus ik zit met de kleintjes in quarantaine. Ze zouden vandaag mogen testen maar dat doen we niet. Dus gerekend vanaf vrijdag zitten we tot maandag thuis.

Wel heftig want best veel leidsters zijn besmet!
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:12:59 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198051256
Oh bah, wat onhandig aapieannie!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:17:47 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198051348
Ik moest nog lachen om de sushiverhalen en de crècheverhalen. +1 herkenbaar PKM, hier komen ook totaal random opmerkingen een dag later over wat er is voorgevallen. En ‘jij moet niks zeggen’ of ‘ik zeg geen woorden’ is vaak een reactie als ik er zelf iets over vraag. Wonderlijke wereld.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198051412
Lemijn, is het een optie om een nachtje zijn vader/opa/oma in jouw huis te laten slapen en jij elders? Wellicht kan daardoor het patroon verbroken worden (en anders heb je iig 1 dag waarop je een beetje uit kunt slapen).

Dure smaak hebben je kinderen Exode :D Hier moesten ze eerst ook niet zoveel van stamppot hebben, maar tegenwoordig gaat dat er goed in. Eigenlijk vrijwel alles wel, zolang nieuwe dingen niet te herkenbaar zijn. Maar ze eten wel heel erg langzaam (tenzij Em de turbo aanzet, dan heeft ze haar bord leeg terwijl ik zelf met opgeschept heb. Vooral bij taco’s en burrito’s is dat het geval). Sushi hebben ze nog nooit geproefd, maar van vis an sich moeten ze nog niet zoveel hebben, dus ondanks dat ze dol zijn op rijst verwacht ik daar niet zoveel van. Zou wel fijn zijn als ze het lekker vinden, want nu ben ik nog de enige liefhebber in huis en komt het er dus niet in...

Wat vervelend Aapie. Hopelijk hebben ze het niet opgepikt.
pi_198052609
Ja het was best een geregel gister ineens. Ik zou savonds de nachtdienst in gaan, gelukkig waren ze op mijn werk erg begripvol.
En ook vriend moest ad hoc dingen regelen terwijl hij nog op zijn werk was.

Tot nog toe lijken de heren weinig last te hebben, ze zijn wel mega verkouden en hebben wat verhoging.

Ik eet trouwens regelmatig met de oudste sushi, de mannen eten dan gewoon wat anders!
Het enige wat hier voor weerstand zorgt qua groenten zijn spruitjes. Maar we blijven het wel aanbieden want het is wel het lievelings eten van de oudste haha!
Verder proeven ze altijd alles en kunnen ze goed aangeven als ze genoeg gegeten hebben. En gezien hun formaat is het niet erg als er een keer niet word gegeten.
pi_198054339
FF, wat betreft vis eten ze beide alleen pangasius, maar van sushi dus echt alles. Gekkies.

En inderdaad dure smaak, wij hebben wel eens enorme zin in friet, dat eten we dan met zijn 2tjes en dan eten zij tosti's of snelle pasta.

Als wij zin hebben in sushi zeggen we gewoon tegen Juul en B: wat willen jullie eten vanavond _O- De sushi afhaal kent ons al, als ik bel voor de bestelling weten ze exact wie we zijn. Juul gaat vaak mee om het op te halen en die roept dan daarbinnen de hele tijd enthousiast 'SUSHIIIIII'.
Het is er gelukkig net wat goedkoper dan bij menig ander sushi tentje maar we moeten het niet te vaak doen, dat loopt aardig in de papieren.

Juul was net echt zeiknat, er stonden nog een grote emmer, speelkruiwagen en grote kiepwagen buiten. Helemaal vol met water uiteraard. Daar ging ze enthousiast mee spelen, ze kwam even later helemaal sip naar binnen, echt alsof ze in een sloot was gesprongen :o
pi_198054600
Oké, deze kan ik jullie echt niet onthouden:

We proberen Pitbull duidelijk te maken dat-ie op het potje of op de wc moet poepen en plassen, maar het komt nog niet echt over, zeg maar.

Net zit-ie overduidelijk op z'n stoel in z'n luier te poepen.

Ik: "Als je dat nu gewoon op je potje doet; dat is precies hetzelfde. Dat kun je echt wel, hoor!"
Pitbull: "Maar mama, wat zingde Elsa?"
Ik: "Hè, wat? :? "
Pitbull: "Da's nu te LAAAAT!"

Echt, je kon me opvegen... _O- _O-
pi_198055408
quote:
6s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:09 schreef aapieannie het volgende:
-O- leidster van het kdv heeft corona, dus ik zit met de kleintjes in quarantaine. Ze zouden vandaag mogen testen maar dat doen we niet. Dus gerekend vanaf vrijdag zitten we tot maandag thuis.

Wel heftig want best veel leidsters zijn besmet!
Wat klote! Is het dan nu vanwege het niet testen dan niet ook zelfs 10 dagen thuis i.p.v. 5? Sterkte/succes!
pi_198055416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:11 schreef twist02 het volgende:
Oké, deze kan ik jullie echt niet onthouden:

We proberen Pitbull duidelijk te maken dat-ie op het potje of op de wc moet poepen en plassen, maar het komt nog niet echt over, zeg maar.

Net zit-ie overduidelijk op z'n stoel in z'n luier te poepen.

Ik: "Als je dat nu gewoon op je potje doet; dat is precies hetzelfde. Dat kun je echt wel, hoor!"
Pitbull: "Maar mama, wat zingde Elsa?"
Ik: "Hè, wat? :? "
Pitbull: "Da's nu te LAAAAT!"

Echt, je kon me opvegen... _O- _O-
Hahaha, geweldig! O+ O+
Hoe ze de link ook leggen. :D
pi_198055539
M.b.t. het eten; onze dame wordt ineens standaard wakker met 'honger!!'. Zowel in de ochtend als na het dutje..
Maar hoeveelheid eten is héél wisselend. Soms snap ik niet waar ze het op doet. :9

Gisteren telde ze ineens tot 10. Misschien is het wel heel laat, geen flauw idee, maar ik was zó trots, beschamend gewoon haha. :+
pi_198055871
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wat klote! Is het dan nu vanwege het niet testen dan niet ook zelfs 10 dagen thuis i.p.v. 5? Sterkte/succes!
Klopt, daarom tot maandag. Afgelopen vrijdag was het laatste contact moment van de jongens met de leidster.
We zijn daarna verder nergens geweest. Alleen de oudste wel op school maar zij zou volgens de beslisboom wel naar school mogen. Wij kiezen er zelf voor om haar thuis te houden.
  woensdag 17 februari 2021 @ 14:10:30 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198055884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:55 schreef NicolasJoy het volgende:
Gisteren telde ze ineens tot 10. Misschien is het wel heel laat, geen flauw idee, maar ik was zó trots, beschamend gewoon haha. :+
Leuk stukje over tellen bij jonge kinderen: klik. Dus ze is bepaald niet laat :) en begrijpt waarschijnlijk matig wat ze doet.
Jacob, 3.5 jaar en volgens mij behoorlijk bemiddeld, bakt er in ieder geval nog weinig van. Ik herken bij hem ook erg het verschil tussen subiteren en resultatief tellen: ik kan wel zien dat er 3 auto's liggen, hij weet/ziet dat prima, maar als ik hem vraag om ze te tellen dan zegt hij 'een, twee, zes, acht!' En als ik daarna vraag hoeveel het er dus zijn dan is het antwoord waarschijnlijk: 'twaalf! *) ' . _O- .

Ook heeft hij een poos veel beter geteld dan nu. Het is alweer heel lang 1 2 3 6 neven 10 8 9 10.
pi_198056193
Oh ja, tellen
Ik dacht dat kleuter heel erg achter liep. Telde nog niet tot 3 toen ie naar school ging. Het interesseerde hem voor geen meter. Vriendinnen konden niet uitgeohhhd en geaaahhd komen hoe dat nu toch wel kan want hun kinderen telden gemakkelijk tot 20. Net zoals kinderen voor hun vierde echt de naam gaan schrijven (deed hij ook echt niet). Nu hij ruim een jaar naar school gaat merk ik dat ie niet achter loopt op de rest oid.

Kevin telt nu wel gewoon tot 20. Die neemt dat over van z’n broer. En snapt het ook wel een beetje heb ik het idee (dat 7 meer is dan 4 bijvoorbeeld). Maar hij wil het allemaal wel heel erg graag snappen.
pi_198056248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Leuk stukje over tellen bij jonge kinderen: klik. Dus ze is bepaald niet laat :) en begrijpt waarschijnlijk matig wat ze doet.
Jacob, 3.5 jaar en volgens mij behoorlijk bemiddeld, bakt er in ieder geval nog weinig van. Ik herken bij hem ook erg het verschil tussen subiteren en resultatief tellen: ik kan wel zien dat er 3 auto's liggen, hij weet/ziet dat prima, maar als ik hem vraag om ze te tellen dan zegt hij 'een, twee, zes, acht!' En als ik daarna vraag hoeveel het er dus zijn dan is het antwoord waarschijnlijk: 'twaalf! *) ' . _O- .

Ook heeft hij een poos veel beter geteld dan nu. Het is alweer heel lang 1 2 3 6 neven 10 8 9 10.
Leuk stukje tekst. Willem is dus erg gemiddeld :P
pi_198056460
Door deze eetpraat heb ik nu zin in sushi }:|
pi_198056492
Grappig om te lezen. 1 of 2 dingen pakken lukt wel maar meer inderdaad niet.

L kan dingen aanwijzen en tot 5 tellen, als hij moeite doet lukt tot 10 maar beide is nog echt een rijtje opdreunen. ("een, tee, tie, tier, tijf, tes, teven, acht, neteg, TIEN!"). Het boekje Tellen van Gonnie & vriendjes is een van de favorieten dus onbewust hebben we die rijtjes vast vaak zitten stampen :P

(hij zit nu Bing te kijken, de aflevering met de eikels die verdwijnen en dan zit hij ook mee te tellen)
pi_198056518
quote:
6s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:09 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Klopt, daarom tot maandag. Afgelopen vrijdag was het laatste contact moment van de jongens met de leidster.
We zijn daarna verder nergens geweest. Alleen de oudste wel op school maar zij zou volgens de beslisboom wel naar school mogen. Wij kiezen er zelf voor om haar thuis te houden.
Ah zo. Blijft naar! :{ Thuis maar samen een feestje van maken. :*
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Oh tof, ga ik lezen!

Ik vind het ook eigenlijk totaal nog niet belangrijk, maar gewoon nog ook echt niet in verdiept wat ze al 'zou moeten kunnen'. Mede daarom kwam dit ineens onverwacht en dan ben je toch extra trots ofzo. :+ Ik ga er maar eens wat dingen mee proberen, want vind het wel grappig om te zien/leren/doen. O+
pi_198056683
Ik merk hier ook dat de meiden door hun broer goed leren tellen. Tot 15 kunnen ze nu zonder fouten tellen. En verder helpen spelletjes ook heel goed, die spelen ze tegenwoordig zelfs zonder mij :D Kleuter vindt Engels nu helemaal geweldig, dus ook dat pikken de meiden op. Roze en blauw kennen ze nu, en ze oefenen met groen en geel. Ik denk dat 2e (of 3e, 4e of 5e) kinderen wat dat betreft wel echt een voordeel hebben. Ze missen wellicht de onverdeelde aandacht, maar ze leren onbewust wel heel veel van elkaar.

Overigens heb ik me bij kleuters 1e 'rapport' nog wel verbaasd over de eisen, dat was na een half jaar school. Het enige wat hij daar hoefde te kunnen was tot 6 tellen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:11:37 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198056884
Ja op zich een voordeel als ze heel graag ook al die dingen willen leren. Maar de post van @Adrian4 laat ook zien dat het eigenlijk geen zak uitmaakt wanneer je iets precies leert, want ze leren het uiteindelijk allemaal toch wel. Dat is de reden dat ik nu zo min mogelijk moeite doe om Jacob bijvoorbeeld letters of cijfers te leren, of Engels. Hij kan het wel leren misschien maar niet geheel begrijpen en op een dag vallen die kwartjes sowieso.
pi_198056925
Wat FF zegt: ik denk dat dat bij een 2e kind (of verder) ook vanzelf sneller gaat ja.

Pitbull telt correct tot 15, daarna is het 19, 18, 20, 11 :+
Waar hij vervolgens genadeloos op afgestraft wordt door z'n zus _O-

Over 'normaal'/gemiddeld/doet-die-van-jullie-dat-ook gesproken :P:
Zijn jullie peuters ook zo geobsedeerd door symmetrie? Pitbull is helemaal verzot op z'n kralenplank, maar echt élk figuur dat-ie maakt moet perfect symmetrisch zijn, anders krijgt-ie een soort kortsluiting ofzo _O-

Nu hebben man en ik ook wel wat OCD trekjes, dus mogelijk is dit iets met een appel en een boom enzo :+
pi_198056958
Hier gaat tellen eigenlijk ook wel goed. Tot ongeveer 17 in het Nederlands. 11-12 vind hij lastig, maar vanaf dertien gaat het weer prima. En in het Turks en Engels tot 10.
Hij herkent ook cijfers. Begon maanden geleden met 5 (heel random, 0 of 1 zou makkelijker zijn :P) en het zijn er nu zoveel dat meneer de cijfercodes op de iPad en telefoon kan openen wanneer wij de getallen opnoemen. De viercijferige code onthouden lukt nog niet helemaal (gelukkig :+).

Hier is sushi helaas geen hit, alhoewel hij het wel iedere keer probeert. Sowieso is eten op het moment een beetje bagger.

Volgende maand wordt hij 3 en volgende maand hebben we ook het aanmeldingsgesprek voor de basisschool. Weet niet of ik hier al klaar voor ben. Stop-met-zo-snel-groeien-pls. :{w
Het is trouwens een unit-school. Iemand hier ervaring met deze manier van lesgeven?
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:29:26 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198057190
Wat wonderlijk, nu al een aanmeldgesprek. Vergissen ze zich niet een jaar? Of is het kennismaking om te zien of de school bij jullie past? Dat hebben wij wel gehad, en toen bij aanmelden wel een vrij uitgebreid formulier ingevuld. Maar de rest kunnen ze beter tegen de vierde verjaardag vragen, lijkt me. Hij ontwikkelt nog zoveel verder!

Hier geen enkele behoefte aan symmetrie.

Herkennen jullie rood-groen-verwarring? Die kleuren gaan echt significant slechter dan de andere kleuren. Hij heeft geen kleurenblinde ouders en legt spullen wel juist bij elkaar. Het lijkt echt het benoemen wat mis gaat. Of wat hem te weinig interesseert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 17-02-2021 16:05:13 ]
pi_198057454
Haha, nee. Op de site van de gemeente stond 2,5 jaar, dus ik dacht dat ik te laat was. :+
We wonen in een kinderrijke buurt. Wel met meerdere scholen, maar deze school heeft mijn sterke voorkeur. Kan maar beter op tijd zijn.
Maar het is echt besproken en bevestigd per mail als “aanmeldingsgesprek”. Maar zou zomaar gewoon een kennismakingsgesprek kunnen zijn.

Ja, groen en rood gaat hier ook opeens verkeerd!
pi_198057730
Kleuren benoemen en tellen kunnen ze hier nog niet hoor. Ja alleen als ze de trap af glijden gillen ze 1 2 go.
pi_198057744
Oh en hier zijn ze ook al aangemeld op de basisschool.
Meer op verzoek van school trouwens, zodat broertjes en zusjes een gegarandeerde plek hebben.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:06:24 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198057787
Ik herinner me nu dat de directeur echt alle ouders wou spreken voor aanmelding. Dat je wederzijds weet waar je voor kiest, zoiets. Terwijl het een doorsnee school is verder. Dus dan snap ik de term wel weer.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:22:09 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198058050
Gemiddeldes zijn uiteindelijk ook maar ontstaan door alle kindjes, snel en minder snel, op een hoop te gooien. Kindjes ontwikkelen zich in hun eigen tempo en daar is helemaal niks mis mee.

Prul lijkt snel, ze is nu twee jaar en bijna 3 maanden en telt foutloos tot 15 (met fouten tot 20) kan ook dingen op haar bordje of potloden ofzo tellen en snapt ook 'net had je er vier en nu heb je er een opgegeten, dus nu zijn het er nog...' En dan roept ze 3 :D

Ze is begonnen met schrijven en probeert haar naam na te schrijven als ik die voor haar opschrijf. Maar da's echt nog gekrabbel hoor, niks herkenbaars nog.

Kleuren herkennen gaat perfect, behalve grijs en bruin. Die haalt ze altijd door elkaar.

En verder kan ze niet loopfietsen, is ze enorm verlegen en laat ze zich soms behoorlijk de kaas van het brood eten. En kan ze enorm driften, eet ze regelmatig amper en kan ze ook heel erg stout zijn en slaan en gillen en dingen door de kamer gooien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:36:42 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198058341
Jacob is dus op veel vlakken niet snel. Maar de ontwikkeling an sich is zo leuk om te zien dat het me niet uitmaakt. Dan heeft hij tenminste nog wat om te leren straks op de kleuterschool :D .
pi_198058468
Bij Kevin is een periode alles blauw geweest...

Symmetrie heb ik hier nog niet opgemerkt. Wel kunnen beide zonen heel lang bezig zijn met het ordenen van dingen. Sorteren op kleur of auto’s van groot naar klein neerzetten. O+
pi_198058519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef Lemijn het volgende:
Ja op zich een voordeel als ze heel graag ook al die dingen willen leren. Maar de post van @:Adrian4 laat ook zien dat het eigenlijk geen zak uitmaakt wanneer je iets precies leert, want ze leren het uiteindelijk allemaal toch wel. Dat is de reden dat ik nu zo min mogelijk moeite doe om Jacob bijvoorbeeld letters of cijfers te leren, of Engels. Hij kan het wel leren misschien maar niet geheel begrijpen en op een dag vallen die kwartjes sowieso.
Precies en dan wordt het een kunstje. Maar het ene kind heeft meer leerhonger de ander (merk ik in mijn huishouden).
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:54:31 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198058604
Ik geloof dat mijn peuter wel honger heeft naar dingen begrijpen, binnen zijn smalle aandachtsgebied van dat moment. 'Waar is brintapap van gemaakt' en soortgelijke vragen hoor ik nu veel. Maar verder heeft hij vooral honger naar spelen met de auto's, botsingen veroorzaken, en bekeuringen uitdelen. Kennis die puur uit mij komt glijdt langs hem af. Ik vind het mooi. Speel maar, kind. Dan beantwoord ik intussen je vragen.

NB ik weet dat jullie kinderen dus wellicht vragen naar tellen in 3 talen he :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 17-02-2021 17:07:07 ]
pi_198058781
Haha, ja en Willem wilde alles weten over raketten, de maan en de sterren toen ie peuter was en vond dat tellen heul niet interessant :D
  woensdag 17 februari 2021 @ 17:08:23 #34
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198058868
Wij hadden recent wel de klassieker 'waarom zijn de dino's uitgestorven?' en 'spoken zijn in ons land ook uitgestorven he'. Ik heb gezegd dat die überhaupt niet bestaan maar er was er een bij Robocar Poli een jaar geleden (bleek een uil, maar goed) dus hij geloofde me niet.
pi_198058890
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:45 schreef Adrian4 het volgende:
Bij Kevin is een periode alles blauw geweest...

Symmetrie heb ik hier nog niet opgemerkt. Wel kunnen beide zonen heel lang bezig zijn met het ordenen van dingen. Sorteren op kleur of auto’s van groot naar klein neerzetten. O+
Hier staan ook altijd een hoop auto’s op een rij, van klein naar groot. Of op kleur. Of zo dat ze precies een vierkant staan. Zo leuk om te zien.

@Lemijn botsen met auto’s is hier ook een ding. Hij gaat helemaal los met z’n Monstertruck.
  woensdag 17 februari 2021 @ 17:19:48 #36
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198059049
Hier staan de auto's tegenwoordig in de file, want de straat wordt gerepareerd. De eerste auto staan dan ook voor een hek, en de rest geduldig er achter. Geïnspireerd op uitgebreide renovaties in een straat hier vlakbij _O- .

Wat Jacob ook super leuk vindt om over te praten: dingen kapot maken. Werkelijk, waar haalt hij het vandaan. Ik denk van de crèche? Hij maakt wel vaak zijn eigen maaksels kapot (zoals een treinbaan) maar verder heeft hij weinig destructieve inslag. Het is gewoon heel leuk om te zeggen. 'Wat wil je gaan doen zo na het eten?' 'De gordijnen kapot maken :Y '.
pi_198060798
Juul loopt verbaal voor, kan ook tellen tot 20 en kent alle kleuren. Ze heeft echter totaal geen interesse in plassen op het potje of de wc en is geen held op de loopfiets.

Bij B was dat exact hetzelfde, grappig om te zien. Hij fietste ook pas toen de jongere buurtjochies ineens konden fietsen. Toen wilde hij het toch wel leren. Terwijl hij verbaal altijd voorliep.

Ik las ooit dat alle kinderen hetzelfde kunnen als ze 12 zijn. Van de primaire dingen dan he. Dus we hebben allemaal nog even ;)
pi_198061488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:14 schreef twist02 het volgende:
Wat FF zegt: ik denk dat dat bij een 2e kind (of verder) ook vanzelf sneller gaat ja.

Zijn jullie peuters ook zo geobsedeerd door symmetrie? Pitbull is helemaal verzot op z'n kralenplank, maar echt élk figuur dat-ie maakt moet perfect symmetrisch zijn, anders krijgt-ie een soort kortsluiting ofzo _O-

Nu hebben man en ik ook wel wat OCD trekjes, dus mogelijk is dit iets met een appel en een boom enzo :+
Ons kind heeft ontzettend OCD. *)

De knuffels hebben vaste plekken (en eigen mini knuffels, die bij de vaste 'hoofd'knuffel moeten liggen). Stickers moeten écht recht geplakt worden. Spullen moeten op hun eigen plek terug.. Soms heerlijk makkelijk met opruimen en spullen zoeken. :9 Maar we proberen het soms maar wel een beetje te doorbreken dat het niet dwangmatig wordt ofzo. :@

En ja, ook iets met appel en boom :+
pi_198061973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:14 schreef exode het volgende:
Ik las ooit dat alle kinderen hetzelfde kunnen als ze 12 zijn. Van de primaire dingen dan he. Dus we hebben allemaal nog even
Dat het uiteindelijk allemaal redelijk gelijk loopt zie je nu ook al met bijvoorbeeld met lopen. Een kindje dat voor de eerste verjaardag loopt is vroeg maar met 3 jaar lopen ze allemaal (tenzij er lichamelijke problemen zijn natuurlijk).
Je kan ook niet alles tegelijk ontwikkelen denk ik altijd maar.
pi_198062678
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ons kind heeft ontzettend OCD. *)

De knuffels hebben vaste plekken (en eigen mini knuffels, die bij de vaste 'hoofd'knuffel moeten liggen). Stickers moeten écht recht geplakt worden. Spullen moeten op hun eigen plek terug.. Soms heerlijk makkelijk met opruimen en spullen zoeken. :9 Maar we proberen het soms maar wel een beetje te doorbreken dat het niet dwangmatig wordt ofzo. :@

En ja, ook iets met appel en boom :+
Haha, heerlijk, die herkenning! :D
pi_198063868
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:00 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat het uiteindelijk allemaal redelijk gelijk loopt zie je nu ook al met bijvoorbeeld met lopen. Een kindje dat voor de eerste verjaardag loopt is vroeg maar met 3 jaar lopen ze allemaal (tenzij er lichamelijke problemen zijn natuurlijk).
Je kan ook niet alles tegelijk ontwikkelen denk ik altijd maar.
Precies, Juul heeft het veel te druk met ouwehoeren om op een potje te gaan plassen.

B heeft best lang een luier aan gehad 's nachts, daar kregen we opmerkingen over terwijl wij ons er totaal niet druk om maakten. En toen hij zonder kon, had hij nooit meer een ongelukje.

Kinderen ontwikkelen zich op hun eigen tempo, als ouder kan je helpen en ondersteunen maar ik denk dat het uit je kind moet komen. Zo kleed Juul zich al zelf uit en aan 'Selluf doen!' Terwijl B het liefst nog steeds aangekleed wordt door ons. We hadden daar 0 aandeel in, Juul is gewoon nogal van het zelf doen.
pi_198064744
Haha wat een herkenning! Behalve de OCD dan, daar mag ie wel iets van hebben :').

Ik word af en toe wel helemaal gek van “waarom?” bij ongeveer alles. Vanmorgen om 06:30 vroeg ie “waarom is opa gemaakt?” :'). Waarom is dit mijn kamer? Waarom wonen die bomen daar? Waarom is dat jouw auto? Waar wonen wij? En vervolgens “waarom?” echt de hele dag door. En vanmiddag vroeg ie 36x waarom bananen krom zijn, dat zegt mijn vader wel eens tegen ‘m :P. Dit is een vrij lange fase wel he? :')
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:39:16 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198064875
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Dit is een vrij lange fase wel he? :')
Jep :') . Ik zeg inmiddels ook wel eens 'dat is geen goede vraag Jacob, deze situatie leent zich niet voor een waarom. verzin maar wat anders'. Of ik kijk hem diep in de ogen en dan zegt hij 'oh ja, daarom'.
pi_198064977
Mijn meiden zijn vooral bezig met spelen. Die kunnen zich tegenwoordig samen (en met broer) zo een paar uur vermaken met een paar poppetjes. Vragen stellen over de wereld om hen heen doen ze niet. Heeft kleuter ook heel weinig gedaan, die begint er nu pas mee. Maar ze slurpen de informatie die ze krijgen wel op, ze vragen er alleen niet naar.

Geen sorteer-issues hier btw. Ik ben al blij dat ze nu eindelijk zelf een beetje de dingen op de juiste plek opruimen want alles wordt overal maar neergegooid. Ballen uit de ballenbak liggen ook vaak door de hele kamer verspreid als ze boven hebben gespeeld. En opruimen kost ze minimaal een half uur omdat ze dan weer gaan spelen.

Ze zijn vanmiddag opgehaald door opa en oma om te gaan logeren. Ik kreeg een appje dat Lala toch graag met luier aan wilde slapen (die had ik voor de zekerheid meegegeven), maar ik vermoed dat dat Em was want Lala slaapt al bijna 2 maanden zonder luier en heeft ook al lang geen ongelukjes meer gehad.. Ze hadden dezelfde pyjama's aangekregen na het douchen en toen wist mijn moeder niet meer wie nu wie was :') Maar morgen als kleuter naar school is dus een kinderloze halve dag *O* Erg aan toe!
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:46:07 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198065042
Haha, en laat je oma nu maar in de waan?
Hoera voor kindloze tijd!
pi_198065053
Zei iemand ocd :9

Ik hoef maar te zeggen kom we gaan opruimen en Jeremy begint fanatiek al het speelgoed op de goede plek te zetten. Hij heeft ook een faccinatie voor ronde dingen. Als je er maar mee kan tollen is hij gelukkig. Maargoed, hij heeft wel meer autistische trekjes, we weten gelukkig hoe we met hem om moeten gaan, en zolang we hem goed kunnen begeleiden en hij later de hulp krijgt die hij nodig heeft komt hij er wel!
pi_198065095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef Lemijn het volgende:
Haha, en laat je oma nu maar in de waan?
Hoera voor kindloze tijd!
Nee, ik heb gezegd dat het waarschijnlijk Em was, maar dat ze eigenlijk veel vaker op ze moet passen zodat ze aan het gezicht kan zien wie wie is ipv aan de kleding/tanden. Daar hapte ze helaas nog niet op :D
pi_198065112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:14 schreef twist02 het volgende:

Oh, daar heb ik zo’n innerlijke strijd mee.
We maakten in december een stoomboot met vlaggetjes.
S. maakt dan keurig een rij vlaggetjes met rood, geel, groen, blauw, rood, geel, etc.
Mijm maakt een rij met blauw, blauw, geel, blauw, rood.
Aaaaah! Ik wil dan roepen dat dat niet klopt, terwijl dat echt he-le-maal nergens op slaat :D Dus, op mijn handen zitten en zijn creatieve uitspattingen waarderen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198065231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:08 schreef Lemijn het volgende:
Wij hadden recent wel de klassieker 'waarom zijn de dino's uitgestorven?' en 'spoken zijn in ons land ook uitgestorven he'. Ik heb gezegd dat die überhaupt niet bestaan maar er was er een bij Robocar Poli een jaar geleden (bleek een uil, maar goed) dus hij geloofde me niet.
Wij hadden vandaag ook zo’n gesprek. S. wil leren over zwaartekracht 8)7 dus onze gesprekken gaan nu allemaal over de ruimte. En vandaag zei Mijm dat er dan ruimtewezens zijn ‘want dat heb ik gezien bij Paw Patrol.’
Ik zei dat die niet echt bestaan, waarop S. zei: ‘Of we hebben ze nog niet gezien *) .’
Ik word gewoon op mijn plek gezet door mijn 5-jarige }:| :')
pi_198065342
Mijm heeft trouwens wel OCD met zijn autootjes en de auto-mat. Ze moeten altijd netjes geparkeerd zijn, het liefst achteruit ingeparkeerd, want papa heeft uitgelegd dat je dan makkelijker weg kan rijden.

Ik heb vannacht lekker een Mijm naast me liggen, omdat grote broer aan het logeren is O+

Geniet van je kindloze tijd, FF. Lekker is dat ooit hè O+
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:04:52 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198065452
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:00 schreef LeSage het volgende:
Mijm heeft trouwens wel OCD met zijn autootjes en de auto-mat. Ze moeten altijd netjes geparkeerd zijn, het liefst achteruit ingeparkeerd, want papa heeft uitgelegd dat je dan makkelijker weg kan rijden.
Dat is toch ook zo!! Jacob doet het ook heel keurig >:) . Voorleven, I love it.
pi_198069130
Mijn kind van 2 jaar en 5 maanden telt nog niet, is nog niet zindelijk, praat nog niet echt heel veel (al leert ze nu dagelijks een woordje of 5), loopfietsje is eng en is heel verlegen.

Maar ze kan heel goed voor zichzelf opkomen, heeft een duidelijke mening en ze vindt alles mooi en lief vooral haar mama O+

Oh en ik heb weer een puzzelwonder _O- 35 stukjes :o

Bijzonder toch hoe al die peuters verschillend zijn O+
pi_198070657
Wat leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen. En ook leuk om al die verschillen te lezen.

Simon kwam vanochtend met de volgende vragen:
Wat voor geluid maakt een egel?
Hoe komt er water uit de kraan?

Eerder deze week vroeg ie wat "dus" betekent. Tja, dat is nog wel lastig uitleggen. Maar hij gebruikte het wel goed, want hij zei kort daarna "als je 4 autootjes hebt en nog 1, dan heb je er dus 5". Manlief en ik keken elkaar zo aan :o

Tellen kan hij al best goed, hij telt tot ong. 25, maar hij kan ook goed voorwerpen tellen of met spelletjes de ogen van de dobbelsteen tellen om te kijken hoeveel stapjes hij mag doen (weer tellen :) ). Hij vindt het ook leuk om gewoon dingen te tellen, alle auto's uit de kast en dan tellen en weer terugzetten en weer tellen.

Afgelopen weekend maakte hij in zijn eentje een puzzel van 50 stukjes.

Hij is wel heel erg bezig met cijfers en letters. Als we wandelen, dan noemt hij ook vaak huisnummers op (bv. huisnummer 356, dan noemt hij alle getallen apart op, wel altijd consequent achterstevoren, dus 6 - 5 - 3).
Hij wil bij alles ook weten wat er staat. Hij kan zijn naam al redelijk schrijven, de eerste helft gaat goed en de laatste letters gaan dan vaak in willekeurige volgorde. Hij herkent ook al diverse letters.

Motorisch snapt ie dan nog niets van trappers, hij probeert wel wat, maar snapt de techniek echt nog niet. Voor zichzelf opkomen doet ie ook nog niet echt. Maar dat vind ik zelf ook nog steeds wel eens lastig :@

Hier ook wel lichtelijk OCD, vooral bij eten: niks mag elkaar aanraken. Op het bord mag vlees dus niet in aanraking komen met de saus (om vervolgens wel stukjes vlees in de saus te dippen 8)7 ), aardappeltjes mogen ook niets aanraken, net als de groentes. Alles moet dus los van elkaar liggen. En hij is dan ook heel precies waar iets moet liggen. Als iets ook maar 2 mm verder komt te liggen, dan wat hij wil, is het drama niet te overzien :')

*O* *O* *O* Gisteravond heeft Simon op het potje gepoept. Helemaal trots was ie en we hebben hem beloond met een nieuw kleurboek. Komende anderhalf week ben ik vrij, dan gaan we proberen om hem wat meer te stimuleren om op het potje of de wc te poepen. Na 3 stickers dan weer een verrassing ofzo. Dan na 6 stickers. Kijken of dat werkt. Hij was wel enthousiast over het vooruitzicht van nog een verrassing. Ik vrees echter dat hij weer terug wil naar de luier als hij merkt dat we niet tot in de eeuwigheid met kleine beloningen blijven komen :P

Wel heerlijk om al ontwikkelingen mee te maken O+
pi_198071870
Zo leuk om al die verschillen te lezen!

Zijn jullie peuters ook zo gek op muziek en dansen? Ik was gister met de oudste just dance op de switch aan het spelen, staan er twee kabouters op hun manier mee te dansen zo grappig!
pi_198072113
Jaaaa, dansen is hier sinds een week of 6-8 ook helemaal in. Eerst vond ie t.A.T.u helemaal geweldig en momenteel vindt Simon The Prodigy super. Hij heeft ook echt voorkeuren voor bepaalde nummers en weet die ook feilloos op te zoeken. En dan gaat ie helemaal los met dansen O+ O+
pi_198074206
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:36 schreef aapieannie het volgende:
Zo leuk om al die verschillen te lezen!

Zijn jullie peuters ook zo gek op muziek en dansen? Ik was gister met de oudste just dance op de switch aan het spelen, staan er twee kabouters op hun manier mee te dansen zo grappig!
Heb hier een vrouw die danst... Dus de dame hier heeft minimaal 2-3x per dag 'muziekje aan!' en dansen. Lijkt soms nog wel meer op linedance, maar ze is er helemaal weg van. O+

Verbeten, boos, geconcentreerd koppie en maar stappen, draaien, heupwiegen.. Geweldig. :D
pi_198076810
Ja hoor dansende peuter hier!
En haar grote broer is er ook gek op. Elke avond voordat we naar boven gaan voor het naar bed ga ritueel mogen ze allebei minstens 1 liedje kiezen om op te dansen. Juul kiest meestal de pinguindans van Jokie en Jet maar ze vindt ook alles van de Snollebollekes leuk en lekkere dans nummers zoals That Power of van die jaren 90 dance.

Ze gaan ook wel eens samen in bad en dan nemen ze discolampen mee de badkamer in en de bluetooth box. Dat vinden ze geweldig.

Juul zingt ook heel veel, vooral als ze op bed ligt :D Jammer alleen dat ze daarmee vaak haar broer ook wakker maakt/houdt.
pi_198077276
Kevin danst naar zijn mening ook heel goed. Ik zie alleen zijn hoofd bewegen en een lichte deining in zijn heupen.

We luisteren wel heel vaak met zijn viertjes naar muziek O+
Momenteel is het cocktail trio populair

Het aller aller aller leukst is zelf muziek maken. Het liefst op slagwerk instrumenten. Het toppunt van geluk, leven met drie slagwerkers in 1 huis 8-)
pi_198078652
Leuk, een opsom. O+

Banaan danst een heel klein beetje. Meestal rent hij rondjes om de salontafel en ik vermoed dat hij dat precies zo doet bij de sportschool.

Hij kan muziek heel goed herkennen. Pas hoorde hij Kensington op de radio en wist dat die ook van War (boor) is.
Van Imagine Dragons weet hij van heel veel liedjes bij het intro al welk liedje het is.

Symmetrie heeft hij niets mee. Zijn strijkkralen setje is een hond, dat is een uitdaging symmetrisch. ;)
Hij heeft wel lichte OCD als het gaat om welk liedje hij wil luisteren. Dan zet ik hem maar op eeuwige repeat.

Loopfietsen als de beste, gewone fiets komt in het voorjaar. Kan een beetje hoepelen, basketballen op laagste stand (hij legt dus gewoon de bal in de hoepel). Heeft een hekel aan bowlen want het is al zo'n gedoe om de kegels rechtop te zetten. Andere dingen omgooien is wel tof.

Hij knipt met een hand, ook kleine stukjes. Laat liever mij tekenen dan zelf te proberen.
Je zou hem best een echte hamer kunnen geven, hij slaat nooit mis.

Ons boek met voetbalplaatjes is schots en scheef. Hij is best perfectionistisch maar zegt dan "hij zit wel mooi zo, met een scheurtje." O+

Hij maakt puzzels van 24 stukjes in een kwartier. Hij kan 45 stukjes als je heel veel geduld hebt. Een puzzel met cijfers en afbeeldingen om te tellen legt hij door op kleur te sorteren.

Hij herkent een tiental letters en weet van de meeste woorden met welke letter het begint. Kent al tijden het hele alfabet.
Tellen lukt tot twaalf, daarboven rommelt het een beetje. Iets in 1 opslag tellen lukt tot vier. Echt tellen gewoon niet want hij slaat altijd wat over.

Hij snapt tegenwoordig dat hij ooit ook een baby was. Als we zijn babyfoto's kijken vraagt hij "wat deed ik daar" etc.

Banaan kan hele verhalen tegen iemand beginnen maar begint nou een heel klein beetje verlegen te worden. Als je hem dan betrekt barst hij meestal alsnog los.

Hij wordt wel 9/10 keer gevoerd want hij is altijd met iets anders bezig. En slaapliedjes maakt hem intens verdrietig want zelf in slaap vallen lukt nog niet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198079848
Dansen O+
Ik heb vanmiddag van Mijm een uitgebreide voorstelling gekregen. Het was een fusie tussen moderne dans en ballet. Prachtig. Het werd muzikaal ondersteund door de muziekjes uit 2 verschillende kinderkeyboards.
Fijn, dat live-muziek en voorstellingen op deze manier toch gewoon nog kunnen in deze tijd.
pi_198083590
Ik zet tegenwoordig minidisco deel twee aan als ik ga koken. De oudste staat dan heel fanatiek mee te dansen, en de jongens staan bijna met hun neus in de tv naar die meisjes te kijken echt te grappig!

Slaapliedje zingen ze op hun manier met me mee, gevolgd door een klaaa byebye mama!
pi_198140079
Wat een heerlijk weekend!
2 dagen lekker in de tuin gescharreld, allebei tot achter hun oren pikzwart van het zand.
Vincent zat zowat vastgeplakt aan zijn loopfiets en Jeremy is vakkundig onkruidplukker geworden!
pi_198143180
Hier ook het hele weekend buiten, wat was het idioot lekker weer zeg! Voor wie voorjaarsvakantie had afgelopen week of nu heeft, nog goeie tips voor buitenhuizige dingen in coronatijd met de peuters?

Verder beginnen Günthers kopvoetertjes ergens op te lijken, ik vind het zo cute!

Wat ik dacht dat wenkbrauwen waren bleken oren te zijn, maar enfin :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_198143501
Pfoe, ik vind activiteiten echt super lastig op dit moment.

Mijn jongens waren ook het hele weekend buiten. Niet altijd geheel vrijwillig, want we zijn begonnen aan de verbouwing van de keuken. Dus toen de oude schoorsteen van het weekend gesloopt werd moesten we wel naar buiten.
Uiteindelijk zijn we toen het te koud werd naar oma gevlucht en konden ze daar heerlijk in het bubbelbad.

Ik vind mijn kinderen trouwens wel op hun leukst dan. Helemaal zwart van het zand, met een kapotte spijkerbroek en op blote kakkies O+
pi_198143892
O+ kopvoetertjes van Günther

Mijn planning voor vakantieactiviteiten is om op verschillende manieren naar buiten te gaan (lopend, loopfiets, step, fietsend, enz) en dan steeds een andere speeltuin opzoeken. Dat is eigenlijk vooral om mijzelf te motiveren elke dag actief naar buiten te gaan want zelfs met zonnetje ben ik momenteel niet vooruit te branden.

Gisteren wat in de tuin gerommeld en daarna een zwart kind in bad gezet. Dat is idd het leukste.
Vanmorgen met L in de draagzak glas weg gebracht, dat soort dingen zijn in coronatijd al een uitje.
pi_198144076
Hier in omgeving is alles dicht dus weinig inspiratie helaas. Vriend is ook de hele week weg voor zijn werk dus kan ook niet met de auto ergens heen.
Dus ik gok dat we lekker gaan fietsen, speeltuintjes opzoeken enzo.
De oudste heeft wat nieuwe vriendinnen in de buurt gemaakt dus die vliegt zelf wel in en uit. Gister kwam ze heel lief vragen of ze met een van de meisjes mee naar huis mocht maar dan moest ze eerst de drukke weg over.
We zien wel weer wat de week ons brengt!
pi_198145614
Hier is het zeil weer van de trampoline af, dat doet al veel. Het gat waar ie instaat stond ook volledig onder water dus dat moest eerst leeggepompt worden :'). Verder heb ik ook weinig inspiratie dus ik lees mee :7
pi_198147937
Wij hebben gisteren een flink stuk gefietst met Kevin op zijn eigen kleine fietsje. Die jongen fietst alsof hij al jaren fietst, alleen luisteren is wel een dingetjes. Vooral slingeren tussen witte strepen midden op het fietspad is super tof, ook als er tegenliggers aan komen.
Het was we echt heel fijn O+ Onderweg ook een koffie en appelsap to-go gekocht.

Plaatje bij het praatje

Eventjes uitrusten

[ Bericht 30% gewijzigd door Adrian4 op 22-02-2021 16:01:56 ]
pi_198148087
Knikkers en knikkerbanen zijn hier in dit huis helemaal hip. Dat hebben veel uurtjes plezier opgeleverd vorige week!
pi_198150288
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:38 schreef minilot het volgende:
Hier ook het hele weekend buiten, wat was het idioot lekker weer zeg! Voor wie voorjaarsvakantie had afgelopen week of nu heeft, nog goeie tips voor buitenhuizige dingen in coronatijd met de peuters?

het laarzenpad in klein profijt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198158736
Ik weet helaas ook geen leuke uitjes. Ik hoop dat er snel weer wat meer mag.

Zondag gingen we eindelijk weer eens naar mijn ouders, eerste keer sinds de regels strenger werden. Gisteren bericht dat mijn vader moet laten testen.
Nouja, ik vond het risico het wel waard, dus moet nou ook niet klagen. :) Hopelijk is zijn test gewoon negatief.

Banaan pas bij het ontbijt: mag ik een snoepje?
Ik: Ben jij gek?
Hij: Jaha. Mag ik nou een snoepje? *)

@minilot knap, lijst je hem in? ;)
pi_198159501
Mini, hier hebben mensen beschilderde steentjes verstopt op wandelroutes. Die kan je dan wisselen met een steentje van jezelf of gewoon weer terugleggen. Misschien is er in jouw omgeving ook zoiets?

Verder bestaat onze vakantie (nou ja onze, ik werk deze week 2 ipv 4 dagen) uit klussen.

Tussendoor naar de speeltuin en wandelen in de omgeving. B is moe en net jarig geweest dus die wilt vooral spelen met zijn nieuwe speelgoed. Juul vindt het vooral heerlijk met zijn allen thuis O+
Momenteel is de nieuwe Hot wheels baan van B een hit, Juul kiest de auto's die mogen racen en B schiet ze af. Vervolgens haalt Juul ze weer op waar ze zijn beland. Goed entertainment.
pi_198172598
Ik heb gister de snoeppot maar even uit het zicht gezet nadat er twee peuters na het ontbijt samen hadden bekokstoofd hoe ze op het aanrecht konden klimmen en zo dus de pot te pakken hadden haha!!

Jeremy praat nog niet veel maar wat hij zegt is goed verstaanbaar, soms wel met een woordspeling.
Vandaag na de middagtuk, mama schoene aan, mij buiten pele. Voor het eerst een zin O+ O+
pi_198173493
Zondag was B jarig, hij werd 7. Juul was daar al een week mee bezig en vroeg vooral of zij ook cadeaus kreeg. We knepen hem wel even dit weekend of het geen scenes zouden worden met een krijsende jaloerse peuter.
We hadden vrienden gevraagd kaarten te sturen voor zijn verjaardag maar we kregen vooral cadeaus opgestuurd, zo lief. Het leek wel Sinterklaasavond.
En Juul was dolblij en zo oprecht mee aan het genieten. Zo ontzettend mooi om te zien. 0 jaloezie alleen maar pretogen en met B meejuichen.
pi_198178813
Er lag een bal van de buren in onze tuin. Nou is hij met het buurmeisje aan het buurten. Zo af en toe doet hij een container open en kijkt wat erin zit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk wordt dit geen ritueel. ;) Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
pi_198178845
Geniale foto PKM :D
pi_198179258
Awww @ PKM!

Günther heeft de gevoelsmatige start van de lente gevierd door in de vijver in onze achtertuin te lazeren :') Drijfnat tot aan zijn schouders, klom er zelf verdienstelijk uit met behulp van wat dikke naastgelegen boomwortels en ik was in één ogenblik tien jaar ouder :X
pi_198179269
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

het laarzenpad in klein profijt :Y
Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt! *O*
pi_198180221
Dat buurten klinkt wel heel gezellig @PKM O+ En heerlijke foto inderdaad.

Wat een schrik @minilot ! :o Gelukkig liep het goed af.
pi_198180528
quote:
3s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:30 schreef PKM het volgende:
Er lag een bal van de buren in onze tuin. Nou is hij met het buurmeisje aan het buurten. Zo af en toe doet hij een container open en kijkt wat erin zit. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk wordt dit geen ritueel. ;) Ik was eigenlijk zo blij vanochtend dat hij vijf minuten in zijn eentje naar buiten ging.
O+ Haha, tof!

Hier klimmen ze gewoon de schutting over, ook heel fijn.... :9
pi_198181119
Oeh dat is schrikken!
Gelukkig kwam het goed..

Ik was vergeten hoe vermoeiend een ziekige peuter was..
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:36:12 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198181247
Mijn peuter gaf me vanochtend de schrik van mijn leven door ineens naast mijn bed te staan (tot nu toe bleef ze braaf liggen tot we haar kwamen halen of ze ons hoorde op de badkamer ofzo). En nu wilde ze net per se niet even slapen of uitrusten en stond ze bovenaan de trap te gillen. Ik vind deze nieuwe feature niet zo tof... -O-

Ik zoek dus een slaaptrainer/lampjedinges dat je niet alleen op een ochtendtijd kunt zetten, maar bijvoorbeeld ook op 1,5 uur voor 's middags. Bestaat zoiets?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:44:52 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198184648
Ik verzette dan de tijd van de gewone slaaptrainwekker, Tink. Want dat ding had inderdaad meer gezag dan ik.
pi_198187203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter gaf me vanochtend de schrik van mijn leven door ineens naast mijn bed te staan (tot nu toe bleef ze braaf liggen tot we haar kwamen halen of ze ons hoorde op de badkamer ofzo). En nu wilde ze net per se niet even slapen of uitrusten en stond ze bovenaan de trap te gillen. Ik vind deze nieuwe feature niet zo tof... -O-

Ik zoek dus een slaaptrainer/lampjedinges dat je niet alleen op een ochtendtijd kunt zetten, maar bijvoorbeeld ook op 1,5 uur voor 's middags. Bestaat zoiets?
Wij hebben een nachtlampje (van Elmo, z'n lievelings knuffel) met een slimme schakelaar er tussen. Via mijn telefoon kan je daar verschillende schema's in maken. Hoe laat aan/uit/verschillende tijdstippen op verschillende dagen etc. Werkt hier al jaren goed. Die schakelaar hebben ze bij de action.
pi_198187382
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit klinkt tof en min of meer op fietsafstand, bedankt! *O*
Oh en wat ik vandaag ook zag (en heb opgeslagen om zelf te gaan doen) https://debuytenhof.nl/ni(...)oute-door-de-polder/

Ook in rhoon (sowieso een leuke plek ook als het weer open is, boerderij met theehuis en speeltuin)
pi_198187428
Minilot, leuk hè als ze plots een kopvoeter tekenen!
En oeps van de vijver!

Banaan buurten met de buren, leuk! Het gebeurt hier ook, maar dan via de speeltoestellen. Als N en de buurkindjes erop staan kunnen ze elkaar zien en kletsen (roepen, want de onze staat aan de andere kant van de tuin).

Beterschap met je peuter loj; vrijwel geen ervaring mee hier gelukkig.

Geen tips tink, ik ben niet anders gewend dan dat N uit haar bed komt sinds ze met 1,5 uit haar ledikant viel. Heb er geen probleem mee ook.

Afgelopen nacht sliep ze voor de verandering de hele nacht in haar eigen bed. Ik hoorde haar naar de badkamer lopen om 7:00 (huh, want normaal komt ze meteen naar ons). Dus ik stoot vriend aan ‘hoor, ze gaat gewoon eerst naar het potje ipv naar ons terwijl ze een luier aan heeft’. Vriend ‘ze heeft geen luier aan.’ Normaal laten we haar dan in de nacht nog ergens plassen, maar ik wist nergens van en vriend is niet wakker geweest. Is ze dus een hele nacht droog gebleven. *O*
Ze was zelf trouwens helemaal niet trots, want er zat een mini druppel in haar onderbroek en wilde nu weer met luier slapen. Terwijl ze ook wel eens nachten achter elkaar ongelukjes had en gewoon weer zonder luier wilde proberen. Peuterlogica.
pi_198196511
@minilot dat is ook schrikken. -O-

@Nolita bij jullie klinkt het beter. Banaan kijkt dus echt direct de tuin in, en ik gun mijn buren privacy. Aan de andere kant kan ik er niet zoveel mee als ze allemaal gezellig met hem kletsen. De buurman liet net nog een vis zien. :D Het zal zichzelf wel oplossen.

@Tink89 wij hebben een Kidsleep Moon, die kun je apart instellen op een tijd voor het dutje. Nooit nodig gehad want de ochtendtijd heeft hij ook nooit geaccepteerd. }:|

Ik: Wil je zo een dutje doen?
Hij: Nee ik heb al geslaapt toen het donker was.

Buurjongen: Gaan die lampen 's avonds aan?
Banaan: Nee. Die gaan aan als het donker is. _O-
pi_198242466
Wat goed nolita dat ze de nacht droog was!

En wat een leuke gesprekken voert banaan met de buren. Die zullen het vast aangeven als ze privacy willen ;)

Vanmorgen begon de oudste haar knikkerbaan op te bouwen in de woonkamer, en de jongens vonden dat ook wel interesant. Steeds dingen aan haar aangeven enzo, vet schattig! De knikkers moesten vervolgens overal mee naartoe, dus ook met buitenspelen haha! We zijn er een stel kwijtgeraakt in de bosjes maar ze hebben plezier gehad!
pi_198242669
Fijn als ze zo samen spelen!

Wij hadden een primeur vanochtend. De jongens waren vroeg wakker en zaten te klooien in ons bed. Dus ze mochten vast met z’n twee naar beneden om tv te kijken voor het eerst.
Ze hebben een uur lang alleen beneden gezeten, de tv niet aangezet en samen met de treinbaan gespeeld. Toen we zelf beneden kwamen hadden ze een complete baan gelegd samen _O_
pi_198243441
Wat een fijne primeur lesage, klinkt heerlijk!

Ik zou het N op dit moment nog niet toe vertrouwen. Als ze uit het zicht is haalt ze 9 van de 10 x iets uit waar we niet blij mee zijn. Vooral als we haar niet meer horen moeten we echt gaan kijken.

@PKM ons buurjongetje kijkt ook wel eens bij ons in de tuin (dan staat hij dus hoog ergens op het toestel wat niet helemaal de bedoeling is). Hij roept dan vaak naar N of laatst ‘hallo, is daar iemand?’ Daar ga ik dan niet voor naar buiten, want wil het niet bevorderen ofzo. Maar als we buiten zijn vind ik het alleen vervelend als we aan het eten zijn en hij N daarvan afleidt.
Als we niet reageren of aan het eten zijn hoor ik de buren hem wel altijd corrigeren. Als we wel reageren is het oké.

Leuk dat samen spelen aapie!

Ik ben met N mijn oude barbiehuis aan het moderniseren. Wit lakken, nieuwe behangetjes, gordijntjes wassen etc. Leuk om samen te doen. Ook leuk om te zien hoe ze met al die Barbies speelt. Het hemelbed is in de ogen van peuter gewoon een stapelbed, heerlijk!
Vandaag kreeg ik tijdens het eten de vraag wat ik zou doen als ik mayonaise was. :D
Ik moest echt even nadenken, die vraag had ik nog nooit gehad haha.
pi_198248170
Hebben gisterenavond het hele huis overhoop gehaald op zoek naar 'de eekhoorn'. Paniek dat die kwijt was.

Na 1,5-2 uur zoeken vonden we hem. Een kangoeroe .. -O-
Leuk, die onduidelijkheid/verwarring bij peuters. :9
pi_198249058
Edit, hoorde in het namentopic :')
pi_198271081
Wat zouden jullie doen in deze situatie:

Simon is sinds september vorig jaar plaszindelijk overdag. Dat gaat supergoed, eigenlijk heeft ie op 2x na nooit een ongelukje gehad. Alleen sinds een paar weken heeft hij bijna dagelijks ongelukjes, soms wel 3x op een dag.
Als hij staat te wiebelen op zijn benen, of zijn piemeltje vastgrijpt, dan zeggen wij al "Simon, moet je plassen? Ga maar even naar de wc". Hij gaat gewoon niet, zegt niet te hoeven, terwijl overduidelijk is dat hij wel moet. Uiteindelijk resulteert dat dan in een natte onderbroek.

Na een paar dagen achter elkaar 3 schone broeken te moeten geven, ben ik er wel klaar mee. Hij kan het zo goed. We hebben begripvol gereageerd, het proberen te negeren, vandaag ben ik wel een wat boos geworden.

Hoe zou het kunnen dat hij nu opeens zo frequent in zijn broek plast? Hoe kunnen we het beste reageren? En hoe kunnen we er weer voor zorgen dat hij wel naar de wc gaat?

Zelf geeft hij niet echt een duidelijke uitleg waarom hij niet naar de wc gaat/wil gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door TolstoiFan op 01-03-2021 17:52:30 ]
  maandag 1 maart 2021 @ 18:53:15 #94
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198272646
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat zouden jullie doen in deze situatie:

Simon is sinds september vorig jaar plaszindelijk overdag. Dat gaat supergoed, eigenlijk heeft ie op 2x na nooit een ongelukje gehad. Alleen sinds een paar weken heeft hij bijna dagelijks ongelukjes, soms wel 3x op een dag.
Als hij staat te wiebelen op zijn benen, of zijn piemeltje vastgrijpt, dan zeggen wij al "Simon, moet je plassen? Ga maar even naar de wc". Hij gaat gewoon niet, zegt niet te hoeven, terwijl overduidelijk is dat hij wel moet. Uiteindelijk resulteert dat dan in een natte onderbroek.

Na een paar dagen achter elkaar 3 schone broeken te moeten geven, ben ik er wel klaar mee. Hij kan het zo goed. We hebben begripvol gereageerd, het proberen te negeren, vandaag ben ik wel een wat boos geworden.

Hoe zou het kunnen dat hij nu opeens zo frequent in zijn broek plast? Hoe kunnen we het beste reageren? En hoe kunnen we er weer voor zorgen dat hij wel naar de wc gaat?

Zelf geeft hij niet echt een duidelijke uitleg waarom hij niet naar de wc gaat/wil gaan.
Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?
pi_198273535
Tolstoi, ik zou opnieuw beginnen. Wekker zetten en zodra hij afgaat moet hij naar de wc en daar met z’n broek naar beneden een minuut op zitten, zelfs al hoeft hij niet. Zodra het beter gaat of hij zelf gaat kun je de tijd langer laten worden. Dat was de tip die we van het cb kregen bij de oudste toen hij 3 was en nog geen interesse in zindelijkheid had.

Mijn zoon heeft het niet naar de wc willen gaan overigens nog steeds, zodra hij een beetje wiebelt vraag ik het, soms gaat hij dan, soms ontkent hij. Zie ik hem daarna nog een keer op die manier wiebelen dan moet hij van mij (en rent hij meestal naar de wc).

Is hij omkoopbaar met stickers? Dat kun je ook nog proberen. Elke keer dat hij zelf op de wc plast een sticker, de hele dag droog is de dag erna iets op tv mogen kijken bijv. Wij hadden bij de meiden een poster gemaakt, elke droge nacht mocht daar een sticker op, na 10 stickers een klein kadootje en na nog tien stickers nog een kadootje. En daarna hebben ze geen enkele keer meer om een sticker gevraagd. Hun broer van 5,5 heeft overigens nog steeds alleen de ‘gratis’ startsticker op zijn papier.
pi_198274160
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is er iets veranderd of komt er een verandering aan? Is er iets wat hij spannend of heeeeeeel leuk vind?
Daar heb ik ook al over nagedacht. Maar nee, geen verandering geweest en ook niet op stapel. Enige dat ik kan bedenken is dat de psz weer gestart is 3 weken geleden. Daar hebben we niet een te groot ding van gemaakt en na de eerste wat onwennige keer vindt hij het daar weer erg leuk.

quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:31 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, ik zou opnieuw beginnen. Wekker zetten en zodra hij afgaat moet hij naar de wc en daar met z’n broek naar beneden een minuut op zitten, zelfs al hoeft hij niet. Zodra het beter gaat of hij zelf gaat kun je de tijd langer laten worden. Dat was de tip die we van het cb kregen bij de oudste toen hij 3 was en nog geen interesse in zindelijkheid had.

Is hij omkoopbaar met stickers? Dat kun je ook nog proberen.
Ja, daar zit ik nu inderdaad ook aan te denken, opnieuw beginnen. Stickers doen hem weinig tot niets. Afgelopen anderhalf week hebben we geprobeerd om hem vaker op het potje te laten poepen: bij 3 stickers een verrassing, maar hij is nogal standvastig wat dat betreft. Ook omkoping met chocolade werkte op dat vlak niet. Dus dat hebben we na een paar dagen weer losgelaten om niet teveel druk erop te leggen. Misschien dat het met plassen wel werkt, want dat is wat makkelijker omdat ie dat al een paar maanden heel goed deed.

Er zijn een paar momenten, dat ie van ons echt naar de wc moet (of ie nu moet plassen of niet) en dat is als we naar buiten gaan en voor het eten. Verder laten we het aan hem over om het aan te geven.
Ik probeer de begripvolle moeder te zijn en rustig uit te leggen dat ie op tijd naar de wc moet gaan, maar na de zoveelste onnodige natte broek was ik vandaag wel even klaar ermee :@ .

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
  maandag 1 maart 2021 @ 21:15:18 #97
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198276109
Hier soms ook zoon periode Tolstoi. Geen duidelijke aanleiding en gaat ook steeds vanzelf weer over. Dus ik zou een stapel droge broeken beneden leggen en het verder negeren. Ik heb wel ingevoerd dat hij zelf de natte boel moet uittrekken want daar heb ik geen zin in. Dan help ik met de nieuwe en dan over tot de orde van de dag.
pi_198276319
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:15 schreef Lemijn het volgende:
Hier soms ook zoon periode Tolstoi. Geen duidelijke aanleiding en gaat ook steeds vanzelf weer over. Dus ik zou een stapel droge broeken beneden leggen en het verder negeren. Ik heb wel ingevoerd dat hij zelf de natte boel moet uittrekken want daar heb ik geen zin in. Dan help ik met de nieuwe en dan over tot de orde van de dag.
Hoe lang duurden dergelijke periodes?
Vanmiddag heb ik hem ook zelf de natte zooi uit laten trekken.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:56:54 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198277031
Weekje maximaal?
  maandag 1 maart 2021 @ 23:10:20 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198278671
Ik lees soms nog mee hier en kan zeggen: ook zelfs hier met 4,5 jaar zulke periodes. Voor elk kind werkt het anders, maar inmiddels weet ik dat het vaak vanzelf weer goed komt. En ik kan wel meedenken met een peuter/kleuter: gaan plassen/poepen tijdens je spel is ook gewoon stommmmm.

Na een paar weken actief hameren op naar de WC gaan zodra hij het voelt, en het niet parkeren, lijkt het dan toch wat vruchten af te werpen sinds deze week. Maar dat komt eerder omdat hij cognitief wat wijzer is geworden denk ik (oorzaak --> gevolg enzo), dan dat wij de credits verdienen.
pi_198283371
PeuterFotoDinsdag!

Sofie houdt niet van vroeg opstaan...
SPOILER
Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit :P
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:17:48 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_198284184
Achgos Takkie, die eerste!

PFD van momenteel standaard status Günther: op de bank verdiept in een Donald Duck :')
SPOILER
pi_198285074
Haha @Takkie88, wat een goed ochtendhumeur. _O- 7 uur is hier overigens uitslapen. :')

@minilot boekenwurm Günther O+

Wij zaten een weekendje op een Landalpark in Drenthe, wat uiteraard aanleiding was voor veel zoete plaatjes.

SPOILER
pi_198290584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef Takkie88 het volgende:
PeuterFotoDinsdag!

Sofie houdt niet van vroeg opstaan...
SPOILER
Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit :P
Haha, geen ochtendmens? :D
pi_198290595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Achgos Takkie, die eerste!

PFD van momenteel standaard status Günther: op de bank verdiept in een Donald Duck :')
SPOILER
Wat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?
pi_198290602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef lunapuella het volgende:
Haha @:Takkie88, wat een goed ochtendhumeur. _O- 7 uur is hier overigens uitslapen. :')

@:minilot boekenwurm Günther O+

Wij zaten een weekendje op een Landalpark in Drenthe, wat uiteraard aanleiding was voor veel zoete plaatjes.

SPOILER
Ziet er heerlijk uit!! O+
pi_198290638
Hier geen ochtendhumeur!

pi_198291967
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Haha, geen ochtendmens? :D
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.
Jullie begrijpen dat ze thuis niet meer mag slapen ‘s middags :P

Sofie weigert al 2.5 jaar onder een deken/dekbed te slapen. Echt in paniek als ze wel onder een dekbed lag. Ook bij ons in bed altijd er bovenop.
Nu heb ik haar vanmiddag verteld dat ze zonder luier gaat slapen, dan ben je al echt groot en daar hoort een dekbed bij. Oké, slaat nergens op maar Sofie vond het volkomen logisch. Ze ging net liggen en sliep binnen 10 min *O* onder haar dekbed *O*
SPOILER
Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien O+
pi_198292539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:48 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.
Jullie begrijpen dat ze thuis niet meer mag slapen ‘s middags :P

Sofie weigert al 2.5 jaar onder een deken/dekbed te slapen. Echt in paniek als ze wel onder een dekbed lag. Ook bij ons in bed altijd er bovenop.
Nu heb ik haar vanmiddag verteld dat ze zonder luier gaat slapen, dan ben je al echt groot en daar hoort een dekbed bij. Oké, slaat nergens op maar Sofie vond het volkomen logisch. Ze ging net liggen en sliep binnen 10 min *O* onder haar dekbed *O*
SPOILER
Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien O+
Heel herkenbaar wel! Onze S. is ook echt een avondmens, maar wel dus meestal erg vrolijk bij het wakker worden. Hebben haar nu nét op bed gelegd. Maar die ligt zo gewoon nog 30-45 minuten te kletsen voordat ze slaapt.. Eigenlijk zou ze ook zonder middagdut moeten doen, maar tegen 16u stort ze dan helemaal in. Dus nu slaap ze vaak maar rond 15u dan een uurtje.

Onze kleine S. - nu 6 maanden - is dus geen avondkind, maar ochtendkind.. Geen goede combinatie haha. :9

Goede zaak wel, eidnelijk slapen onder een dekbed! *) Duimen dat het zo blijft!
pi_198298322
Haha @NicolasJoy lijkt me lastig als het ritme van je kind zo verschilt. Hoewel, ze houden wel allebei van de nacht toch? ;)

Poffertje wordt eigenlijk altijd wakker van Banaan en 's avonds gaan ze ongeveer tegelijkertijd naar bed. Komt prima uit zo.

Banaan mocht helpen spijkers tikken in de kastjes. :)
SPOILER
Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten. :s)
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker. :)
pi_198298549
_O- Gisteren een sci-fi film zitten kijken waarin van die grote zware militaire Chinook-helikopters met die dubbele wieken voorkwamen. Mini-ToT gelijk: "HEEEEEjikopteh! HEEEEEEjikopteh!" _O- _O- _O- _O- O+

SPOILER
Hij wiebelt sowieso altijd al heel veel met een lepeltje of zo tussen zijn vingertjes, maar met dat liedje MOET hij dat gewoon doen, want die lepel is dan de helikopter! _O-

woensdag 3 maart 2021 @ 10:14:30 #112
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198298632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:09 schreef ToT het volgende:
_O- Gisteren een sci-fi film zitten kijken waarin van die grote zware militaire Chinook-helikopters met die dubbele wieken voorkwamen. Mini-ToT gelijk: "HEEEEEjikopteh! HEEEEEEjikopteh!" _O- _O- _O- _O- O+

SPOILER
Hij wiebelt sowieso altijd al heel veel met een lepeltje of zo tussen zijn vingertjes, maar met dat liedje MOET hij dat gewoon doen, want die lepel is dan de helikopter! _O-

[ afbeelding ]
Helikopters zijn echt Bas zijn lievelings O+ En er landen regelmatig helikopters bij het ziekenhuis hier tegenover dus dan gaan we (als de patiënt weg is) altijd even kijken. Alleen het opstijgen vindt hij Heel Eng :') dus dan gaan we meestal weer naar huis.
pi_198298761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:14 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Helikopters zijn echt Bas zijn lievelings O+ En er landen regelmatig helikopters bij het ziekenhuis hier tegenover dus dan gaan we (als de patiënt weg is) altijd even kijken. Alleen het opstijgen vindt hij Heel Eng :') dus dan gaan we meestal weer naar huis.
Ik zat er ook over te denken om naar echte helikopters te gaan kijken met Mini-ToT, maar vrees ook dat hij bang voor het geluid zal zijn enzo, en dat zou misschien zijn plezier in het liedje en helikopters op tv kunnen vergallen. :@
pi_198299138
Overigens eet Mini-ToT nog steeds geen groenten, maar zijn eetlust is wel enorm verbeterd en hij komt weer flink aan! *O*

Iets wat minder tof is; zijn allergie voor boompollen: een bloedwaarde die onder de 0,37 zou moeten zitten, is boven de 100 en is niet meer verder te meten daarboven.
Hij heeft nu een drankje, neusspray en oogdruppels. Met alledrie is het een ramp het hem te geven. Het drankje mengen we in z'n melk wat het makkelijkste gaat (rechtstreeks in de mond is geen pretje :N ), en de neusspray kun je het beste snel in een ninja-attack van achteren doen; minder gedoe, minder geworstel en daardoor is hij ook minder overstuur.
Voor de oogdruppels kunnen we geen makkelijke manier vinden. -O-
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:01:18 #115
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198299313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef ToT het volgende:
Overigens eet Mini-ToT nog steeds geen groenten, maar zijn eetlust is wel enorm verbeterd en hij komt weer flink aan! *O*

Iets wat minder tof is; zijn allergie voor boompollen: een bloedwaarde die onder de 0,37 zou moeten zitten, is boven de 100 en is niet meer verder te meten daarboven.
Hij heeft nu een drankje, neusspray en oogdruppels. Met alledrie is het een ramp het hem te geven. Het drankje mengen we in z'n melk wat het makkelijkste gaat (rechtstreeks in de mond is geen pretje :N ), en de neusspray kun je het beste snel in een ninja-attack van achteren doen; minder gedoe, minder geworstel en daardoor is hij ook minder overstuur.
Voor de oogdruppels kunnen we geen makkelijke manier vinden. -O-
Wat is de magische eettruc :o ?

Hier ook een hooikoorts dreumes, nu nog alleen met drankje, maar hij loopt ook onwijs te snotteren dus ik denk binnenkort ook een neusspray erbij.

Het drankje hebben wij heel lang in een spuitje in zn mondhoek gedaan, na een paar keer kreeg hij door dat hij het best lekker vind, dus sindsdien geen issue meer. Zelf van een lepel laten afhapen ging niet tot 3 jaar, sinds januari doet hij dat ook ^O^.

Voor oogdruppels bestaan er speciale brillen. Er zit dan een gaatje in het (nep)glas waardoor je dan kunt druppelen.. dan hoef je niet zn oog open te houden en in wurggreep proberen te druppelen zonder dat je dat oog raakt (been there :X ). Zelf nooit de bril geprobeerd maar ik zag ze onlangs staan bij de opticien :P dus moest eraan denken.
pi_198299647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat is de magische eettruc :o ?

Hier ook een hooikoorts dreumes, nu nog alleen met drankje, maar hij loopt ook onwijs te snotteren dus ik denk binnenkort ook een neusspray erbij.

Het drankje hebben wij heel lang in een spuitje in zn mondhoek gedaan, na een paar keer kreeg hij door dat hij het best lekker vind, dus sindsdien geen issue meer. Zelf van een lepel laten afhapen ging niet tot 3 jaar, sinds januari doet hij dat ook ^O^.

Voor oogdruppels bestaan er speciale brillen. Er zit dan een gaatje in het (nep)glas waardoor je dan kunt druppelen.. dan hoef je niet zn oog open te houden en in wurggreep proberen te druppelen zonder dat je dat oog raakt (been there :X ). Zelf nooit de bril geprobeerd maar ik zag ze onlangs staan bij de opticien :P dus moest eraan denken.
_O- De magische eettruc was 1x flink boos worden toen hij het eten weer eens op de grond gooide! _O-
:@ Ik kan dat echt niet, maar ik ben wel blij met het resultaat. En verder geven we nu wat meer toe aan wat hij lekker vindt; kip, en koolhydraten.

Apart van die brilletjes! :D Nooit van gehoord. Vooralsnog heeft hij ze niet direct nodig; het drankje en de neusspray helpen nu nog genoeg. Mocht het in de lente erger worden, kunnen we er alsnog naar kijken! :Y
pi_198301810
Ah dat is echt niet leuk hooikoorts!
B heeft het ook, behoorlijk heftig, maar die is al 7 jaar en doet zelf zijn neusspray (en puffer).

Voor de ogen helpt wat vaseline onder de oogjes en voor de neus vaseline net onder de neus. Als het ondanks de spray en in het seizoen de pilletjes er door heen breekt, helpt dat. Dan blijft een deel van de stofjes aan die vaseline hangen ipv dat het in zijn ogen of neus komt.
En in huis horren, dat houdt veel tegen als je raam openstaat.

Juul geniet van de tijd alleen met mijn vriendin of mij nu de scholen weer open zijn. B en zij spelen in principe goed samen, maar wel op B zijn voorwaarden. Alleen speelt ze veel met de poppenwagen, het winkeltje etc etc. B heeft daar nooit zin in die wil Mario Bros nadoen of met stuiterballen zo hoog mogelijk stuiteren of stoeien.
Vandaag had ze heel druk met 3 poppen en 2 poppenwagens, hoe verdeel je dat? Ze was er maar druk mee en toen wilden de poppen ook nog eens niet slapen. :D

Ik werk vandaag boven op B zijn kamer en Juul kwam een uur naast me bouwen met Lego. O+
SPOILER
En wat een leuke foto's van boze peuters, lezende peuters en spelende peuters :)
pi_198302011
Ik moest even kijken, maar je werkt onder B’s bed :)

Foto’s O+
Wat worden jullie peuters groot

Hier is Kevin trots op zijn nieuwe bed
pi_198302504
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 14:25 schreef Adrian4 het volgende:

Haha, ja....ik pas mijn achtergrond altijd even aan als ik videocall heb. Anders zien ze de onderkant van het bed en een Ixxi met Lego en B zijn naam er groot op. Dat leidt best af.

Dit is het enige bureau in huis en op dinsdag en woensdag is mijn vriendin vrij dus Juul thuis en B ook naar school. Al wordt ik as we speak uit zijn kamer gegooid aangezien ie met zijn speeldate op zijn kamer wilt spelen. Normaal doen we dat anders met speeldates op dinsdag op woensdag maar dat is vandaag misgegaan in de communicatie.

Juul is net wakker en gaat zo mee spelen geloof ik O-)
pi_198302892
quote:

Foto’s O+

[ afbeelding ]
Makkelijk om aan te tonen dat er geen monsters onder z'n bed zitten! :D
pi_198303092
quote:
3s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:50 schreef PKM het volgende:
Haha @:NicolasJoy lijkt me lastig als het ritme van je kind zo verschilt. Hoewel, ze houden wel allebei van de nacht toch? ;)

Poffertje wordt eigenlijk altijd wakker van Banaan en 's avonds gaan ze ongeveer tegelijkertijd naar bed. Komt prima uit zo.

Banaan mocht helpen spijkers tikken in de kastjes. :)
SPOILER
Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten. :s)
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker. :)
Ik heb ergens nog hoop dat het ritme van één van beiden meer naar de ander toe trekt. Misschien valse hoop, maar toch. En touché. *) Twee kleine nachtbrakers op het moment, niet normaal. :9

Toffe foto!
Ging het een beetje, dat tikken?

Banaan wordt dan eerder pestkop dan gepest zo? :P Ook dat hij er trots op is, oeps. :D
pi_198303138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 14:09 schreef exode het volgende:
Ah dat is echt niet leuk hooikoorts!
B heeft het ook, behoorlijk heftig, maar die is al 7 jaar en doet zelf zijn neusspray (en puffer).

Voor de ogen helpt wat vaseline onder de oogjes en voor de neus vaseline net onder de neus. Als het ondanks de spray en in het seizoen de pilletjes er door heen breekt, helpt dat. Dan blijft een deel van de stofjes aan die vaseline hangen ipv dat het in zijn ogen of neus komt.
En in huis horren, dat houdt veel tegen als je raam openstaat.

Juul geniet van de tijd alleen met mijn vriendin of mij nu de scholen weer open zijn. B en zij spelen in principe goed samen, maar wel op B zijn voorwaarden. Alleen speelt ze veel met de poppenwagen, het winkeltje etc etc. B heeft daar nooit zin in die wil Mario Bros nadoen of met stuiterballen zo hoog mogelijk stuiteren of stoeien.
Vandaag had ze heel druk met 3 poppen en 2 poppenwagens, hoe verdeel je dat? Ze was er maar druk mee en toen wilden de poppen ook nog eens niet slapen. :D

Ik werk vandaag boven op B zijn kamer en Juul kwam een uur naast me bouwen met Lego. O+
SPOILER
En wat een leuke foto's van boze peuters, lezende peuters en spelende peuters :)
Denk dat het meespelen met lego bij jullie sowieso schot in de roos is. O+

Grappig hoe ze dan heeeeel graag met grote broer meespeelt, maar zelf eigenlijk dan toch andere spelletjes doet. :D
pi_198303160
quote:

Foto’s O+

[ afbeelding ]
Groot bed voor een grote peuter ook! O+ *)
pi_198305990
Nog twee maanden peuter w/ :'(
pi_198307520
Ja dat tikken gaat best. Mijn man had het begin gemaakt en alles ging er recht in. :Y

Hij zal niet snel gepest worden nee, denk ik. Als hij een slecht humeur heeft moet iedereen het tegenwoordig ontgelden. :X

Zo zei zondag nog iemand dat het zo leuk is dat hij overal heen gaat maar ik zag bij de kinderen waar hij wegliep geen vrolijke gezichtjes. Hij pakt iets hier, gooit een net gegraven gat dicht daar, gooit met zand, doet zand op de glijbaan terwijl er een hele rij kindjes wil glijden, enz. Het was toen ook heel druk in de speeltuin, op rustigere dagen gaat het veel beter en is hij ook wat beter bij te sturen.

Ik ben in ieder geval wel blij dat ik hem niet hoef te leren van zich af te bijten. ;)
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:30:16 #126
221912 minilot
Nancy boy
pi_198309336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:49 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?
Nou, niet alle aspecten en alle grapjes natuurlijk maar globaal absoluut hoor! Het helpt natuurlijk ook wel dat -ie intussen alle personages prima kent en wat hun karakters en onderlinge verhoudingen zijn.

Als de nieuwe Donald Duck op donderdag binnenkomt lezen ik en mijn man (beiden al decennia Duckfan :+ ) 'm allebei een paar keer aan Günther voor en in de dagen erna 'leest' -ie 'm dan plaatje voor plaatje zelf. En soms trekt -ie een Duck van drie maanden geleden uit de stapel en dan lepelt -ie de verhalen zó weer op :) Is met een Duckje of tien op de bank ook probleemloos een uur muisstil bezig ^O^

Hij neemt er in het dagelijks leven ook wel taal van over en soms is dat snoezig ('Grote grutjes!' als -ie verbaasd is O+ ) en soms wat minder ('Luister, nietswaardige vlo!' tegen het argeloze buurjongetje van twee }:| :') )..

Het is voor de taalontwikkeling ook wel heel lekker natuurlijk, elke week zo'n vers stripblad propvol pittige woorden in begrijpelijke dialogen en verduidelijkende afbeeldingen - hij steekt er op een makkelijke manier zo echt een hoop van op! :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 03-03-2021 22:00:51 ]
pi_198310425
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:30 schreef minilot het volgende:

Hij neemt er in het dagelijks leven ook wel taal van over en soms is dat snoezig ('Grote grutjes!' als -ie verbaasd is O+ ) en soms wat minder ('Luister, nietswaardige vlo!' tegen het argeloze buurjongetje van twee }:| :') )..
_O- _O- _O-
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:28:41 #128
221912 minilot
Nancy boy
pi_198310618
@lunapuella Dat heerlijke haar van al je mannen! O+ Nog hunebedden bezocht in Drenthe? *O*
pi_198315704
Heerlijk @minilot :D

Ik probeer ook weleens samen Donald Duck te lezen maar wordt al snel gek van alle vragen.
Waarom is die motor stuk? Wie is dat met het blauwzwartige haar? Waarom is daar een paardenwagen getoverd? Waarom heeft hij de verkeerde toverstok gepakt? Waarom zingt hij nou tierelierelie? Waarom doet hij de toverstok naar de auto en dan is het een paardenwagen? Waarom wou hij een ander voertuig?

Hij wil precies weten hoe dat allemaal werkt, ook met de uitvindingen van Willie Wortel. Er komt geen eind aan de vraag "waarom komen er z-jes als iemand slaapt?" Geluidjes als ploef en poef moeten tot in den treure worden uitgelegd want waarom is het nou ploef en was het net poef?
De karakters en dingen die ze zeggen zijn we juist niet zo aan toe gekomen. :D
pi_198315892
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 22:28 schreef minilot het volgende:
@:lunapuella Dat heerlijke haar van al je mannen! O+ Nog hunebedden bezocht in Drenthe? *O*
Eentje, de D49! Plus een grote verzameling grafheuvels op dezelfde wandelroute. O+
pi_198316246
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, niet alle aspecten en alle grapjes natuurlijk maar globaal absoluut hoor! Het helpt natuurlijk ook wel dat -ie intussen alle personages prima kent en wat hun karakters en onderlinge verhoudingen zijn.

Als de nieuwe Donald Duck op donderdag binnenkomt lezen ik en mijn man (beiden al decennia Duckfan :+ ) 'm allebei een paar keer aan Günther voor en in de dagen erna 'leest' -ie 'm dan plaatje voor plaatje zelf. En soms trekt -ie een Duck van drie maanden geleden uit de stapel en dan lepelt -ie de verhalen zó weer op :) Is met een Duckje of tien op de bank ook probleemloos een uur muisstil bezig ^O^

Het is voor de taalontwikkeling ook wel heel lekker natuurlijk, elke week zo'n vers stripblad propvol pittige woorden in begrijpelijke dialogen en verduidelijkende afbeeldingen - hij steekt er op een makkelijke manier zo echt een hoop van op! :Y
Wat leuk!
B heeft vorig jaar voor zijn verjaardag een abo op de Donald Duck gekregen. Elke donderdag als hij uit school komt meteen naar de brievenbus. Juul bladert mee en roept steeds 'KATRIEEEEEN!' en 'MIMMMMMIE MOUSE!'
Met name de strikken op het hoofd van beide dames vindt ze enorm fascinerend.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 12:45:21 #132
447051 crew  Peejtur
pi_198317490
:W

Wij horen met onze oudste nu ook hier O+
pi_198317836
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:45 schreef Peejtur het volgende:

Gefeliciteerd *O*
pi_198318117
Mijm zit weer in zo’n waarom-fase... net weer bij alles doorvragen.
En na de zoveelste ‘waarom moet ik slapen?’ zei ik de afgrijselijke woorden: ‘omdat ik het zeg.’

‘Oh, oké!’

Niet de verwachte reactie _O-
pi_198320273
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef LeSage het volgende:
En na de zoveelste ‘waarom moet ik slapen?’ zei ik de afgrijselijke woorden: ‘omdat ik het zeg.’

‘Oh, oké!’

_O- Beetje als die reclame van vroeger over varkensvlees, met dat meisje met dat ene afgezakte sokje.
pi_198320694
quote:

Congrats! :D
pi_198321110
Welkom en gefeliciteerd Peejtur!
pi_198325654
Gefeliciteerd Peejtur! Welkom bij de peuters.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:56 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

PIZZA! _O-
Wat een heerlijke snoet! O+
pi_198325679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:22 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd Peejtur! Welkom bij de peuters.
[..]

Wat een heerlijke snoet! O+
Haha echt he! :D
Het is er eentje waar je maar foto's van kunt blijven maken! _O-
pi_198325909
quote:

Gefeliciteerd! *G*

quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef LeSage het volgende:

‘Oh, oké!’

Haha, dan kun je soms echt verbaasd zijn hè? :D als alles strijd of discussie is, en er dan opeens een 'oké' komt :o

quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:56 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]

PIZZA! _O-
Heerlijk! O+

In de categorie 'typisch peuters':
Ik maakte vorige week een afspraak bij de huisarts voor Pitbull, omdat we al een tijdje het idee hadden dat-ie misschien last had van z'n oren (pijn, dicht zitten, of juist hypergevoelig voor geluiden).

Komen we daar binnen, vraagt de huisarts: "Hee Pitbull, heb je pijn aan je oren?"
Hij: "Nee hoor! :) "
Zij: "Heb je er een beetje last van dan?"
Hij: "Nee hoor! :) "
Zij: "Wat is er dan aan de hand?"
Hij: "Niks! *) "

_O- en alles met zo'n blij hoofd erbij ook :')

Gelukkig geloofde ze mijn verhaal alsnog :P maar bleek het inderdaad heel onschuldig (vocht in z'n oren).

Maar echt, hoe die peuters je dan zo heerlijk voor schut kunnen zetten hè? _O-
pi_198331081
Sowieso peuters O+

Vincent kan heel grappig duidelijk maken als hij iets niet wil. Bijvoorbeeld, ga je mee, dan breng ik je naar bed. Dan gaat hij met zn handen in zn zij staan en humt al hoofdschuddend hmm mmm. Moet er zo om lachen elke keer, want hij bedoelt dus nee maar gaat vervolgens wel mee.
pi_198346299
Hoi! Ik gooi er maar weer eens een peuterige vraag in ;)

Heeft iemand nog tips voor een peuter met watervrees? De laatste twee weken begint Li al te huilen als we naar boven gaan en de jongens al in bad liggen. En met huilen bedoel ik dan echt krijsen!

We proberen nu al een tijdje haar te wassen met washandjes en water (dus geen douche/bad) en het haar zelf te laten doen, maar ze gaat echt helemaal over de rooie.
Dus misschien heeft een van jullie nog de tip :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:25:33 #144
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198346893
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:01 schreef Loj het volgende:
Hoi! Ik gooi er maar weer eens een peuterige vraag in ;)

Heeft iemand nog tips voor een peuter met watervrees? De laatste twee weken begint Li al te huilen als we naar boven gaan en de jongens al in bad liggen. En met huilen bedoel ik dan echt krijsen!

We proberen nu al een tijdje haar te wassen met washandjes en water (dus geen douche/bad) en het haar zelf te laten doen, maar ze gaat echt helemaal over de rooie.
Dus misschien heeft een van jullie nog de tip :)
Hier was douchen een tijdje drama, nu baddert hij in een piepklein baby opblaasbadje _O- whatever works. Beetje speelgoed om mee te rotzooien en hij vind het wel ok. Haren wassen haat ie nog steeds, water op zn gezicht vind ie gruwelijk vervelend. Maar alles wat ik uitleg en voordoe negeert ie :')
pi_198360924
Onze oudste heeft dat ook gehad. Het kwam plotselong, en was ook zo plotseling weer weg.

We hebben wel altijd het doucheritme aangehouden, sommige dingen moeten nu eenmaal..
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:52:56 #146
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198361127
Ik ga ook vaak naast de badderende kapitein douchen (we hebben een grote inloopdouche) en doe dan bewust niet voorzichtig met waar ik de douchestraal op richt. Zodat ie soms alsnog ergens n plensje water op zn lijf op hoofd krijgt zodat hij het niet echt ontwent ofzo. Het zal me niks verbazen als douchen binnenkort ineens weer de bom is :')
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:59:23 #147
221912 minilot
Nancy boy
pi_198361291
Onze douchevloer ligt standaard bezaaid met bakjes, maatschepjes, lege shampooflessen, duplo-poppetjes en plastic autootjes en Günther spreelt zich daar dusdanig te pletter mee dat -ie nauwelijks doorheeft dat we 'm ondertussen even wassen :) Hij gaat elke dag met mij of mijn man (om en om) mee onder de douche, óók als -ie aanvankelijk geen zin heeft en het ontzettend op een brullen zet. Eenmaal op de grond van de douchecabine verdiept in z'n gespeel is -ie dan al snel weer tevreden :) En in het uitzonderlijke geval dat -ie blijft brullen, dan is het even pech: gewassen wordt er toch. Hij maakt zichzelf dagelijks buiten wel zo smerig dat het gewoon moet :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 06-03-2021 20:05:26 ]
pi_198362520
Ze gaat al over de rooie als je met alleen washandjes doet wassen loj? Kan ze al vertellen wat er is? Wil ze in het algemeen niet gewassen worden, heeft ze het koud etc, etc?

N heeft er nooit een probleem van gemaakt. Ze wil wel eens geen haren wassen of in bad terwijl we alleen tijd hebben voor de douche en kan het dan behoorlijk op een krijsen zetten. Jammer dan, het gebeurt toch en de knop gaat dan plots toch ergens weer om.
Ik kreeg haar laatst omgebogen met dat we dan samen in het net als of bad zouden gaan liggen (haar bed), dat werkte tegen alle verwachtingen in haha.
pi_198370918
Nee, ze kan niet vertellen wat er precies is, ze antwoordt wel bevestigend als ik aan haar vraag of ze het spannend vindt.
In het begin zat ze met de jongens in bad en had ze wel eens een ongelukje. De jongens gingen dan gillen, misschien dat dat het ooit is geweest maar dat is al een tijd niet meer zo.

Het gekke is ook dat het steeds slechter lijkt te gaan. Eerst was in bad met de jongens prima, daarna in bad met mama prima, daarna douchen met papa of mama, daarna alleen nog douchen met papa, daarna washandje en nu is het al drama om naar boven te gaan als de jongens in bad zitten.

Afleiden lukt niet, maar misschien moet ik inderdaad helemaal terug naar het begin. Met haar in een leeg bad gaan zitten. Jammer ook dat de zwembaden nog steeds dicht zijn, zou ik daar kunnen kijken hoe het gaat.

Sowieso ben ik er achter gekomen dat het echt waar is. Jongens huilen, maar meisjes krijsen en gillen!
pi_198377336
Hebben jullie toevallig ervaring met een huisdier dat dood gaat en peuters? Wij vrezen dat het voor een van onze katten einde oefening is en ik vind dat maar extra lastig met T. Hij snapt wel goed dat poes ziek is en straks naar de dierenarts gaat, maar ja, wij zijn ook wel eens ziek. Alleen worden wij weer beter en vraag ik me af of dat nu wel gaat gebeuren.
pi_198381816
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:21 schreef Gogo83 het volgende:
Hebben jullie toevallig ervaring met een huisdier dat dood gaat en peuters? Wij vrezen dat het voor een van onze katten einde oefening is en ik vind dat maar extra lastig met T. Hij snapt wel goed dat poes ziek is en straks naar de dierenarts gaat, maar ja, wij zijn ook wel eens ziek. Alleen worden wij weer beter en vraag ik me af of dat nu wel gaat gebeuren.
Jup. Onze hond 1,5 jaar geleden. S. was toen 3,5 en Mijm bijna 2. We hebben het vooral S. gewoon uitgelegd zoals het is. De hond was heel oud, heel ziek en de dierenarts kon hem niet beter maken. We huilen omdat we hem heel erg gaan missen. Hij heeft hem nog mogen aaien toen hij (al overleden) in de kofferbak lag. Hij heeft het gat gezien waarin hij begraven ging worden. Samen hebben we er een mooie steen op gelegd.
De hond ligt in de tuin van het vakantiehuis van mijn schoonouders (hij is op vakantie overleden) en als we erheen rijden zegt S. ook dat we de hond weer gaan zien.

Ik ben blij dat we het zo hebben uitgelegd. Hij heeft er geen naar beeld bij, weet nu dat dood net zo goed bij het leven hoort.

Ga trouwens alsjeblieft niet vertellen dat huisdier voor altijd slaapt en niet wakker wordt, dat is 1. niet waar en 2. wel een reden voor een angst, namelijk dat slapen kan betekenen dat je niet wakker wordt.

Ik heb trouwens niets gedaan met sterretjes aan de hemel enzo, ik geloof daar zelf niet in en ga dat dus ook mijn kind niet wijsmaken :) kan me voorstellen dat anderen daar anders naar kijken.

Voor jullie veel sterkte, ik vind het verliezen van een huisdier altijd ontzettend heftig. Een gezinslid dat ineens ontbreekt :* ;(
pi_198382711
Voor nu lijkt het toch wel weer te gaan, beestje is opgelapt met medicijnen en heeft in ieder geval weer wat gegeten en gedronken. We hadden T. voordat man naar de dierenarts ging gewaarschuwd dat poes ziek is en we niet zeker wisten of ie beter zou worden. Bij het kdv hebben ze een tijdje terug een dood vogeltje gevonden en begraven, dat kon hij zich wel goed herinneren. Verder was hij er redelijk nuchter onder, al was het natuurlijk ook heel fijn dat man met een levende poes thuis kwam.

Nu even afwachten hoe poes het de komende dagen gaat doen...
  zondag 7 maart 2021 @ 21:36:16 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198383731
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:55 schreef Gogo83 het volgende:
Voor nu lijkt het toch wel weer te gaan, beestje is opgelapt met medicijnen en heeft in ieder geval weer wat gegeten en gedronken. We hadden T. voordat man naar de dierenarts ging gewaarschuwd dat poes ziek is en we niet zeker wisten of ie beter zou worden. Bij het kdv hebben ze een tijdje terug een dood vogeltje gevonden en begraven, dat kon hij zich wel goed herinneren. Verder was hij er redelijk nuchter onder, al was het natuurlijk ook heel fijn dat man met een levende poes thuis kwam.

Nu even afwachten hoe poes het de komende dagen gaat doen...
Sterkte daar! Hopelijk gaat poes nog even mee. Voor onze ervaring even een PM'pje gestuurd.
pi_198384617
Ik zou idd gewoon vertellen hoe het zit, net als lesage. Laatst met peuter over onze vorige vogel gepraat. Foto’s en filmpjes laten zien en daarna dus ook moeten vertellen over dood. Ze wilde het kistje wel gaan opgraven in de tuin, kijken of er nog botjes in zaten..dat hebben we maar niet gedaan. Het is vast anders als een kind het beestje zelf heeft meegemaakt, maar dan zou ik zeker gewoon vertellen hoe het zit.

Over de streken van mijn peuter trouwens. Ik ging naar het toilet en peuter ging ondertussen in haar keukentje mijn bestelling klaarmaken. Komt ze 2 minuten later doodleuk vertellen dat ze op het potje van de poppen geplast heeft. Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat een peuterplasje daar niet in past. }:|
Normaal als ze ook naar het toilet moet zorgt ze wel dat ze eerst is of ik boven ga, dus geen idee waarom ze opeens hiervoor koos.
pi_198391322
Haha, wat vond ze er zelf van @Nolita?

Peuter vond vanmorgen om 4:30 een mooi moment om de dag te starten, ik denk toch een beetje spanning van gisteren. Of heel veel zin in het kdv, ze hebben pyjamaweek, dus meneer stond om 7 uur al te stuiteren dat ie wilde gaan. Woensdag gaat hij voor het eerst wennen op school, waar blijft de tijd?!?
pi_198392093
Omg Nolita haha, daar zou ik ook niet blij van worden inderdaad!

Gogo al bijna naar school! Tijd gaat echt snel.
Ik kreeg zaterdag een filmpje van mn moeder, toen waren ze 3 maanden. Wat een kerels zijn het nu dan alweer!

Ze worden in oktober pas 3, maar staan inmiddels ingeschreven op school. Ook alweer zo'n stap!
pi_198395451
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:18 schreef Gogo83 het volgende:
Haha, wat vond ze er zelf van @:Nolita?

Peuter vond vanmorgen om 4:30 een mooi moment om de dag te starten, ik denk toch een beetje spanning van gisteren. Of heel veel zin in het kdv, ze hebben pyjamaweek, dus meneer stond om 7 uur al te stuiteren dat ie wilde gaan. Woensdag gaat hij voor het eerst wennen op school, waar blijft de tijd?!?
Ze kwam het bijna trots vertellen en ik moest komen kijken. Het was echt een ‘ik weet dat dit niet de bedoeling is, maar ben heel benieuwd hoe je gaat reageren’ actie. :+

Oef, 4:30 is wel heeel vroeg!
En al wennen op school! Hoe vaak mag hij gaan wennen? N wordt in de zomervakantie 4 dus zal daarna meteen starten. Ben benieuwd hoe ze dat met wennen gaan doen. Hebben nog helemaal niets van school gehoord overigens.
pi_198401396
Wij werden ook pas 6 weken voor zijn verjaardag gemaild hoor, dus als jouw meisje in de zomer jarig is, dan kan het nog best even duren voor je wat hoort.

T. mag drie ochtenden en één hele dag komen wennen, al vraag ik me af of woensdag door kan gaan, hij was best aan het hoesten toen hij thuis kwam vanmiddag. :{
  maandag 8 maart 2021 @ 21:46:39 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198401600
Nolita, hier ook school na de zomervakantie. Ik hoorde in de wandelgangen dat er wendagen zijn vlak voor de zomervakantie. Ik verwacht voor mei niks te horen qua details.
pi_198402126
Ik verwacht ook nog geen details maar toen we inschreven (6 maanden geleden) kregen we een mail terug dat de aanmelding verwerkt zou worden door de administratie en we daar een bevestiging van zouden krijgen en verdere informatie. Dus ergens vraag ik me een beetje af of het goed is gegaan...
Misschien dat toch maar even navragen voor mijn eigen gemoedsrust.

Het zullen idd wel wendagen worden voor de vakantie. Dat is ook dubbel, mogen ze gaan wennen en vervolgens nog 6 weken wachten.
  maandag 8 maart 2021 @ 22:29:31 #161
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198402466
Kapitein wordt in september vier, ik hoop dat t wennen ook na de vakantie zal zijn voor hem. Lijkt me voor niemand echt nuttig om dat ervoor te doen :N

Hoe gaan jullie het doen met werk en school? Gaan jullie meteen school en bso doen of minder uren werken (als je dat niet al deed natuurlijk)?
pi_198402834
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:13 schreef Nolita het volgende:
Ik verwacht ook nog geen details maar toen we inschreven (6 maanden geleden) kregen we een mail terug dat de aanmelding verwerkt zou worden door de administratie en we daar een bevestiging van zouden krijgen en verdere informatie. Dus ergens vraag ik me een beetje af of het goed is gegaan...
Misschien dat toch maar even navragen voor mijn eigen gemoedsrust.

Het zullen idd wel wendagen worden voor de vakantie. Dat is ook dubbel, mogen ze gaan wennen en vervolgens nog 6 weken wachten.
Heb je nog helemaal geen bevestiging ontvangen? Dan zou ik daar toch wel een telefoontje aan wagen. Wij kregen een week na inschrijving de bevestiging hiervan.

Mijn kleuter is van augustus en begon na de zomervakantie. Hij is de week voor de vakantie 1 uurtje op school geweest voor de ‘doordraaiochtend’ waarbij alle scholieren het eerste uur van die dag in hun nieuwe klas/samenstelling doorbrengen. Verder wennen deden ze pas toen school echt begon. Lijkt me zeker voor kleuters ook niet zo zinnig om dat voor de vakantie al te doen.

Om iedereen vast moed in te praten, ik heb mijn bijna kleuter ooit huilend en gillend daarheen gebracht en ben snel weggelopen terwijl hij nog hard aan het huilen was. Dat drama had ik overigens al verwacht en de meester ook op voorbereid, dus die nam hem zo over en daar heeft hij nog een kwartier op schoot gezeten (niet huilend). Maar toen ik hem een uur later ophaalde was hij blij en na de zomervakantie is hij gelijk enthousiast naar school gegaan! De deur van zijn kleuterklas zat letterlijk naast de deur van het kdv toen btw.

Ik verwacht dat mijn meiden wat aarzelend hand in hand zelf naar binnen gaan en al snel meespelen. Zeker Em stapt zo naar binnen denk ik, Lala heeft dat handje wel nodig denk ik.
pi_198402979
Ik heb nog een jaartje extra, maar Li wordt augustus 2022 4 en er is voor de zomervakantie 1 wendag.
Op de to do lijst voor deze week staat bso regelen en Li gaat dan ook meteen 1 dag naar de bso. Manlief en ik hebben twee overlappende werkdagen en die dagen moet ze in principe gewoon naar school, overige dagen ben ik wat gemakkelijker.

Trouwens wel fijn, toen ik vorige week mailde met de bso over de noodopvang van de boys meldde de locatiemanager ook even dat de wachtlijst is opgelopen tot bijna een jaar en ze wist dat ik nog een kleine thuis heb zitten! Toch fijn, meedenkende bso’s!
pi_198405077
Willems eerste schooldagen waren drama’s in de ochtend (ook van mijn kant :@ )
Ik verwacht dat Kevin door Willem mee naar binnen wordt gesleurd. Thuis gaat de vlag uit as het eindelijk zo ver is w/

Maar hij begint na de meivakantie en ik weet nog niet wanneer en hoe en zo. Ik zal er eens een mailtje aan wagen vandaag.
pi_198405393
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:29 schreef littledrummergirl het volgende:
KHoe gaan jullie het doen met werk en school? Gaan jullie meteen school en bso doen of minder uren werken (als je dat niet al deed natuurlijk)?
T gaat in principe drie middagen naar de BSO, op de dagen dat hij nu naar het kdv gaat. Ik wil even aankijken hoe het gaat, indien nodig is het met mijn werk mogelijk om er een middag vanaf te halen, mocht het te veel zijn. Op dit moment is er natuurlijk alleen nog maar noodopvang op een BSO. Hij mag er over twee weken wel komen wennen, zodat hij (mocht het ooit nodig zijn) al weet hoe het werkt met ophalen enzo, maar ik ga ervan uit dat we geen of nauwelijks noodopvynodug hebben. En eigenlijk vind ik dat wel fijn voor hem, dat ie zo eerst rustig aan school kan wennen. Ik heb toch nog verlof.

Overigens heb ik hem net afgemeld voor het wennen morgen, hij is verkouden. Toch gek dat ie met deze klachten gewoon naar de opvang mag, maar over drie weken niet meer naar school.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:36:53 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_198406231
Ik ben gestopt met werken toen Günther kwam en ben van plan weer te gaan starten zodra -ie in groep 1 een beetje gewend is. Hij gaat nu trouwens naar de peuterspeelgroep in dezelfde vleugel als de kleuterklassen in de school waar hij als -ie 4 is naartoe gaat en zijn huidige 3+peutergroep doet al geregeld dingen samen met groep 1, dus ik verwacht weinig gedoe bij de overgang. Hij kent hè gebouw al, het schoolplein, de juffen.. :) Maar je weet het nooit natuurlijk!

School heeft een continuerooster, en ik ben van plan vijf halve dagen te gaan werken, zodat er geen BSO nodig is. Het ziet er naar uit dat mijn man ook post-pandemie grotendeels thuis kan blijven werken, dus als Günther over een paar jaar nog wat zelfredzamer is zal ik vermoedelijk ook wel meer gaan werken. Ik ben blij dat het op die manier kan bij ons, want ik hecht er grote waarde aan dat Günther straks na een volle schooldag ook voldoende tijd voor zichzelf heeft, om echt naar eigen inzicht in te vullen. Als blijkt dat al z'n schoolmakkers tegen die tijd naar de BSO gaan en hij wil er zélf graag naartoe dan vind ik dat uiteraard ook prima en kan ik dan ook wat meer uren aan de slag, maar ik vind het persoonlijk van primair belang dat Günther na schooltijd gewoon helemaal vrij is om te doen wat -ie wil.
pi_198406839
Juul wordt eind juni 2022 4 jaar, dus die gaat 3 weekjes naar school voor de zomervakantie. Ze gaat naar dezelfde school als B. En net als B zal ze 2 keer per week overblijven en BSO. Ik werk ook na Corona 2 a 3 dagen per week thuis dus ik ben flexibel als het in het begin te druk is. Ik weet nog dat B het enorm overweldigend vond allemaal, die hebben we de eerste maand niet naar de BSO laten gaan.

Ze komt bij dezelfde kleuterjuffen in de klas als B dus erg leuk!

We hadden vanochtend 2 rioolmannen over de vloer, reuze gezellig vond Juul dat. Ze bleef ze maar ijsjes uit haar winkeltje geven. Ze hadden dezelfde naam, daar moest ze enorm hard om lachen.
pi_198407247
Doukje dacht dat ik haar aan het uitlachen was. Ze zegt heel droog: jij mag me niet uitlachen.

Ze is 3 ❤🤣
Werewolf
pi_198442458
Wij kregen gister een nieuwe koelkast, en nu staan er twee peuters elke keer de deur open te trekken omdat er dan een leuk geluidje komt _O-
pi_198442764
Mijn meiden hebben toevallig dinsdagmiddag voor het eerst bij de kleuters meegedaan. Met de opvangjuf zijn ze daarheen gegaan en ze vonden het wel erg spannend, maar wel leuk en Lala vertelde heel trots dat ze zelfs al iets tegen de juf gezegd had.

Mijn plan is ongeveer hetzelfde als minilot. Wij hebben gelukkig ook de luxe dat er in principe altijd iemand thuis kan zijn. Kleuter gaat alleen 1 dag naar de BSO omdat hij dat zelf heel graag wilde (en ons dat gedoe zou schelen tijdens vakanties). De meiden mogen dat ook tzt zelf kiezen, vooralsnog staan ze nog niet eens ingeschreven. Er schijnt een flinke terugval te zijn in animo voor de BSO en kdv hier, waarschijnlijk door corona.
pi_198442836
Bedankt voor de BSO reacties so far ^O^

Ik vraag me vooral af of een schooldag en dan erachteraan BSO niet teveel zal zijn voor kapitein. Hij gaat nu ook vier volle dagen naar de opvang en dat gaat prima, maar en een nieuwe situatie met nieuwe kinderen en schoolse dingen en daarna nog in (een andere?) Groep kinderen verder spelen. T lijkt me zo vermoeiend :D. Ik twijfel dus tussen aanmelden bij de BSO en uitproberen of bijv. het eerste half jaar school wat minder uren te werken om hem na schooltijd thuis op te kunnen vangen zelf.

Ik neig naar het laatste... Maar weet t nog niet helemaal zeker.

Hoe waren jullie kleintjes toen ze net starten met bso na de kleuterklas? Erg afgefikt of viel het wel mee :)?
pi_198442943
Mijn kleuter was maar 1 dag opvang gewend, en die zat het eerste half jaar als een dood vogeltje op de bank nadat hij naar school was geweest. Maar na een dag kdv zat hij ook zo op de bank.

Ik zou als je de mogelijkheid hebt kiezen voor later starten met de BSO. En dat kan ook een maandje later al zijn, dan is het echte nieuwe iig al wel van school af. En dan kun je ook nog kiezen voor eerst twee dagen BSO en daarna uitbreiden. Maandag, woensdag en vrijdag kun je bij ons uitbreiden wanneer je wil. Dinsdag en donderdag zijn drukker.
pi_198444317
Onze Minion was 2 volle dagen bij de gastouder (mijn zus) gewend, en nog 1 dag bij opa & oma.
Ik geloof dat we het de eerste 2-3 weken hebben opgebouwd. Dus eerst alleen school, daarna een keertje overblijven erbij, toen 1-2x alleen na schooltijd naar de BSO, en later ook voorschoolse (BSO is nog steeds die 2 dagen; opa & oma doen nog altijd de derde dag).

Bij ons bleek school echt ontzettend wennen (lees: huilbuien bij het wegbrengen), terwijl de BSO meteen tof was en eigenlijk nooit echt problemen heeft gegeven.

Bij Pitbull willen we het ook ongeveer zo doen (dat opbouwen dus), maar bij hem vertrouw ik er ook wel op dat het een stuk makkelijker zal gaan, gezien zijn karakter. Plus bij de BSO geldt dus dat z'n grote zus er al is, dus minimaal 1 bekend gezicht :)
pi_198445473
B was 2 dagen KDV gewend en was de eerste maanden school echt helemaal afgedraaid. Na 1 maand ging hij 2 dagen naar de BSO, wel gewoon op zijn school en met dezelfde kinderen.
Het was wel echt een dood vogeltje op vrijdagmiddag. Hij was 1 keer in de 4 weken vrij op vrijdag en dan was hij vooral aan het hangen.

MAAR B is daar sowieso gevoelig voor, hij kan nog steeds niet echt opblijven bijvoorbeeld en de laatste loodjes naar de vakanties toe zijn echt afzien.
Er zijn ook zat kinderen die er veel makkelijker aan wennen.

Juul is nu ook niet echt moe na een dag KDV, tenminste niet als ik dat met B vergelijk, die kon je na een dag KDV al om 18:30 op bed leggen. Dus ik denk dat het Juul iets makkelijker af zal gaan wat dat betreft.

Hier zit de BSO op de populaire dagen wel echt vol, dus inschrijven doen we sowieso meteen. Anders kom je er niet meer tussen.
pi_198446805
Ow is vanaf 4 jaar 1 dag naar de bso gegaan. Hij vond het verschrikkelijk. Ik heb zelf regelmatig huilend in de auto gezeten, maar er was echt geen andere oplossing.
Toen Js bijna 4 werd (net na de vakantie) was ik ook met verlof voor Li. Dus toen hebben we Ow voor een half jaar van de bso gehaald en Js hoefde dus ook niet. Na de kerst zijn Js en Ow 2 dagen per week gegaan maar omdat dit eigenlijk veel te veel was heb ik toen na de zomer een dag ouderschapsverlof opgenomen.
Dit schooljaar ben ik weer 3 dagen gaan werken maar ik sta 1 dag niet voor de klas dus dan kan ik de jongens van school halen en thuis nog even verder werken. Li is dan op het kdv dus dat gaat prima.

Stiekem wel een voordeel aan Corona. Manlief werkt nu nog altijd thuis en straks minstens 2 dagen thuis dus kunnen we het veel gemakkelijker opvangen.
Maar Li gaat dus wel straks iedere dinsdag naar de bso. Zonder de jongens, want die zitten dan op de grote locatie dus ben benieuwd.

Sowieso, zijn jullie ook zo nieuwsgierig hoe straks jullie peuter zich gaat ontwikkelen en het gaan doen op school? Li vindt het kdv fantastisch itt haar broers. Hopelijk straks met school ook O+
pi_198446961
Ja @Loj, ik ben daar ontzettend benieuwd naar. Morgen gaan we hem inschrijven. Hij praat al weken over school, ben benieuwd wat hij er morgen van vindt. En stiekem ben ik ook ontzettend benieuwd naar de school.

Moet wel nog een jaar wachten, volgende week wordt hij pas 3. :)
pi_198447319
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ja @:Loj, ik ben daar ontzettend benieuwd naar. Morgen gaan we hem inschrijven. Hij praat al weken over school, ben benieuwd wat hij er morgen van vindt. En stiekem ben ik ook ontzettend benieuwd naar de school.

Moet wel nog een jaar wachten, volgende week wordt hij pas 3. :)
Toen T drie werd bleef ie maar roepen dat ie nu toch echt bijna naar school mocht, heel schattig. :) Benieuwd wat hij ervan vindt morgen!
pi_198447577
Hier gaan ze naar de kleuterschool vanaf 2,5 jaar.
Werewolf
pi_198454811
N blijft ook maar praten over school en dat ze er bijna naartoe mag..
Heel eerlijk is N niet moe te krijgen. :X
Als in, dat ze zich niet terug trekt. Ze wordt eerder hyper. Ik kan niet zeggen dat ze op is na een dag kdv of opa en oma. Ook niet aan het einde van de week. Ik ben dus heel benieuwd of dit met school anders gaat zijn.
Tot groep 3 is ze standaard op vrijdag vrij. Ze zal 2 dagen bso hebben en 1, hopelijk 2 dagen na schooltijd naar huis kunnen.
Ergens heb ik de insteek dat het maar gewoon meteen met bso moet, zodat ze daar meteen aan kan wennen? Wat dat betreft nooit stil gestaan bij een opbouw. :@
pi_198490146
Ik wil graag even een shout out doen naar mijn lieve peuter. Daar waar de weken einde zwangerschap bijna dagelijks strijd waren, is de rust weer wat terug gekeerd. Niet alleen kan hij inmiddels af en toe zelf! spelen zonder input, hij slaapt ook weer wat beter en is over het algemeen veel rustiger in z'n gedrag. En hij is zo ontzettend lief voor z'n zusje. O+

SPOILER
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198490525
@Nanuke, fijn dat het beter gaat nu. Ik begrijp ook dat je wat verdrietig bent, maar wel ook goed dat iemand mee komt kijken, wellicht dat die wat handvaten kan aanreiken :*
pi_198490600
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 08:39 schreef Nanuke het volgende:
Ik wil graag even een shout out doen naar mijn lieve peuter. Daar waar de weken einde zwangerschap bijna dagelijks strijd waren, is de rust weer wat terug gekeerd. Niet alleen kan hij inmiddels af en toe zelf! spelen zonder input, hij slaapt ook weer wat beter en is over het algemeen veel rustiger in z'n gedrag. En hij is zo ontzettend lief voor z'n zusje. O+

SPOILER
:*
Wat fijn! Vooral dat lief zijn voor zusje, dan smelt je toch...
En onwijs goed dat jullie gewoon stappen kunnen zetten, ondanks dat het misschien niet is hoe en wat je eigenlijk wil. Misschien dat het er wel voor zorgt dat straks veel meer gaat zoals je eigenlijk hoopt..
pi_198490611
Zijn jullie peuters soms ook zo onvermoeibaar?

Gisteren was het zéker na 22u .. Ze is gewoon níet moe en komt niet in slaap. Snap dan niet waar ze de energie en goede zin vandaan haalt. :9
pi_198491129
Hier momenteel juist een vermoeide peuter, maar dat vind ik ook niet zo gek. Als zusje vroeg 's ochtends wakker wordt (en hij dus niet meer zo diep slaapt), wordt hij dat regelmatig ook en dat ie inmiddels is begonnen met wennen op school zorgt ook voor extra vermoeidheid.

Dat laatste vindt ie overigens wel helemaal geweldig, vrijdag was hij voor het eerst en er kwam een stralend kind de school uit om half 1!
pi_198491136
Slaapt ze 's middags nog, NJ? Misschien anders het middagslaapje skippen of minder lang maken?
pi_198491356
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:08 schreef Gogo83 het volgende:
Hier momenteel juist een vermoeide peuter, maar dat vind ik ook niet zo gek. Als zusje vroeg 's ochtends wakker wordt (en hij dus niet meer zo diep slaapt), wordt hij dat regelmatig ook en dat ie inmiddels is begonnen met wennen op school zorgt ook voor extra vermoeidheid.

Dat laatste vindt ie overigens wel helemaal geweldig, vrijdag was hij voor het eerst en er kwam een stralend kind de school uit om half 1!
Die eerste schooldagen lijkt me inderdaad heel erg pittig! Hier bij de buurjongen ook wel gezien, die was de eerste weken echt helemaal stuk na school.. En nu met de coronatijd is het steeds opnieuw wennen. :9

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:08 schreef TolstoiFan het volgende:
Slaapt ze 's middags nog, NJ? Misschien anders het middagslaapje skippen of minder lang maken?
Zitten op het kantelpunt. Proberen 'm inderdaad regelmatig te skippen om slapeloze avonden te voorkomen. En anders maximaal een uurtje.

Maar is zo lastig. Zonder dutje is ze na 16u eigenlijk niet meer te genieten, maar met dutje... Ze wil eigenlijk niet meer en als ze al wil pas tegen 15u ofzo. Echt het kantelpunt.
pi_198493882
L zit ook al een tijd tegen dat kantelpunt aan maar zonder middagslaapje is hij rond 4uur niet meer te genieten en de dagen daarna steeds eerder dus hij moet van mij na het middageten in bed.

We gaan dan samen op zijn slaapkamer een boek zitten lezen, eerst voorlezen en daarna ga ik met mijn eigen boek in de stoel zitten en hij op zijn bed en meestal slaapt hij dan binnen 10min. Mocht dat niet lukken hebben we iig een verplicht rustuurtje gehad want anders stuitert hij door en bij vermoeidheid lijkt hij nog 10x harder te stuiteren.
pi_198502260
Bij ons zijn de dutjes er helaas af. Banaan is dan wel heel moe, want vaak wakker om 6:00, hooguit 7:00 en om 19:00 weer in slaap. Hij wordt vaak nog moe wakker.

Ik krijg hem meestal ook niet mee naar boven want "ik heb al geslaapt toen het donker was."
Als ik een cd aanzet waar toevallig ook een slaapliedje in zit dan huilt hij. Hij zou dus misschien wel willen slapen maar geeft echt niet zomaar toe. Meestal vind ik het dan ook teveel moeite. Hij doet misschien 1 of 2x per maand een middagdut.
Zoals @Elleska het doet, dat zou kunnen werken. Zo lukte het laatst eens bijna, tot de baby in de draagzak wat geluid maakte. ;(

Hij heeft wel weer een beter humeur en ook bij de peuterspeelzaal had hij goede dagen. Daar proberen ze hem ook iets meer uit te dagen omdat hij een voorsprong heeft.
Volgens mij heeft hij ook de waterpokken gehad want hij had redelijk veel bultjes die nu zijn ingedroogd. Gek genoeg heeft hij geen koorts gehad.

Hij heeft nou door hoe elektro werkt. Eerst wou hij het alleen samen doen, daarna raakten zijn draadjes in de knoop. En nu kan hij het zelf.
Met zo'n wonderpen leert hij de antwoorden uit zijn hoofd, dat is dus niet zo leuk meer.

@Nanuke Goed dat je aan de bel hebt getrokken. Hopelijk krijgen jullie en de opvang handvatten om weer door te kunnen.
pi_198503012
Peuters die wel moe zijn maar niet willen slapen, check!
Thuis en bij oma feesten ze de hele boel bij elkaar zodra ze in bed liggen. Op de opvang hebben ze dan wel weer twee uur liggen slapen vrijdag en sliepen ze thuis om 8 uur ook gewoon.

Ik zet nu dus maar wat extra schermtijd in rond 5 uur. Ze gaan dan ook echt wel zelf op de bank zitten dus dat is wel fijn. Paw patrol is hier een hit momenteel, en klei ( nijntje, hoe ze nou weer bij klei komen geen idee haha)
pi_198503087
Haha @aapieannie dat is een leuke omschrijving. :D

Als ik "klei" zeg hoor ik altijd "Play doh" terug.

Vandaag ging hij cavia's omschrijven. Flitserig zijn ze. O+
pi_198503237
"nijntje, lief klei konijntje"
pi_198503420
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:
"nijntje, lief klei konijntje"
Ja dat dacht ik eerst ook, maar ze roepen bij elk konijn wat ze zien klei haha!

Ze hebben wel meer leuke verhaspelingen. Zo is chocolade ijsje een momenadesijsje, en is pindakaas pipenaas.
Hun neus noemen ze toet en hun buik piep _O-
pi_198503658
Hier is lezen: lalou. Geen idee waarom ze van lezen lalou heeft gemaakt.

Maar nu is het ons nieuwe gezinswoordje geworden, de jongens vragen ‘s avonds of papa of mama lalou doet en zelf vraag ik ook welk boekje lalou _O-

Dutjes zijn er hier met 2,5 al bijna een half jaar af. En ‘d nachts is het nog steeds drama. Ze wordt wakker rond 11/12 uur en dan moet ze tussen ons in, overdwars. En als een van ons nog niet in bed ligt is het gillen en krijsen.

We houden vol! Ik denk maar zo: over 2 jaar kan ik 6 jaar lang doorslapen (dan is Ow 16 en krijgen we misschien wel kroeg leven ;) )
pi_198505167
quote:
6s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:46 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik eerst ook, maar ze roepen bij elk konijn wat ze zien klei haha!

Ze hebben wel meer leuke verhaspelingen. Zo is chocolade ijsje een momenadesijsje, en is pindakaas pipenaas.
Hun neus noemen ze toet en hun buik piep _O-
Hier wil ie altijd hoeren als ie met een lepel richting mijn pan komt lopen.
“Mama, ik wil hoeren!!”

Ik was gisteren overigens met hem aan het fietsen,
“Mama, de wind is erg krachtig!”

En we hebben een hubelino knikkerbaan gemaakt, maar de kleine kikkers van de plus vliegen er vaak uit. “Mama, de knikkers hebben te veel momentum” Thnx Blaze!
pi_198505906
Stiekem wil je dit soort dingen er ook gewoon even inhouden...

"Papa, ik heb mijn hoofd gestolen!"

Alles wordt hier gestolen i.p.v. gestoten. O+
pi_198506128
Ik heb echt een slaapkop als ik dat zo lees. 2,5 jaar en slaapt van 19:30 tot 07:30 En dan tussen de middag nog van 12:30 tot 15:30. Als hij dan wakker is staat hij ook wel echt aan. Hij geeft ook zelf aan dat hij naar bed wilt.

De psz zit in hetzelfde pand als de basisschool dus de ochtend dat hij heen gaat went hij al aan de andere kindjes, het gebouw en de juffen. Als we s'ochtends aan komen roepen de peuters al zijn naam. Nu al beroemd en een beetje berucht :D .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 15 maart 2021 @ 07:44:15 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_198506299
Wat gekke woorden betreft, Günther noemt zichzelf nog steeds een boeverd (door 'm zelf bedachte samentrekking van 'boef' en 'lieverd'), hij vindt het momenteel leuker om waarommi te zeggen in plaats van waarom, hij heeft besloten dat het stuk tussen je neus en je bovenlip je snufje heet en als Nederlandse variatie op het Engelse 'nope' zegt -ie bij weigering graag neep. :') O+

En hij vindt het hilaaaaarisch om de Tweede Maasvlakte (strand) de Tweede Naaktslak te noemen |:)
pi_198507648
Juul had een klotestart qua slapen, de eerste nacht dat ze niet 6 keer wakker werd was pas toen ze 1,5 jaar was. Maar sindsdien hebben we geen klagen meer. Natuurlijk wordt ze wel eens wakker 's nachts maar zonder al teveel drama en dat is wel echt een uitzondering geworden.
Juul wordt eind juni 3 jaar en slaapt van 19:30 tot een uur of 07:00 en in het weekend uitschieters naar 07:30/08:00. 's middags slaapt ze van 13:00 tot 15:00, wij maken haar om 15:00 wakker anders slaapt ze 's avonds erg laat.
B had hetzelfde ritme al kon/kan hij echt heel slecht tegen slaaptekort.

Juul heeft een nieuw 'ding', ze wilt niet meer dezelfde sokken aan. Het moeten 2 verschillende zijn. B vindt het hilarisch dus die draagt nu ook steeds 2 verschillende. Wel handig want wij raken nog wel eens sokken op mysterieuze manier kwijt.

En nog even over het wennen:
Dat doe je toch in overleg? Met 4 zijn ze nog niet leerplichtig dus als je het kan regelen met werk enzo, kom je zelf toch met een wen plan? Niemand zal je dwingen om voor de zomer 1 keer te komen wennen.
Onze ervaring is dat scholen en zeker leerkrachten met je meedenken. Geen kind en situatie is tenslotte hetzelfde.
pi_198510504
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 07:13 schreef Wolken het volgende:
Ik heb echt een slaapkop als ik dat zo lees. 2,5 jaar en slaapt van 19:30 tot 07:30 En dan tussen de middag nog van 12:30 tot 15:30. Als hij dan wakker is staat hij ook wel echt aan. Hij geeft ook zelf aan dat hij naar bed wilt.

De psz zit in hetzelfde pand als de basisschool dus de ochtend dat hij heen gaat went hij al aan de andere kindjes, het gebouw en de juffen. Als we s'ochtends aan komen roepen de peuters al zijn naam. Nu al beroemd en een beetje berucht :D .
Dat klinkt heerlijk met het slapen! Maar soit, die van jou zal vast wel andere streken hebben. :9

Hij doet al lekker mee met de peuters? :D Wel fijn zeg, dat ze dan zo het pand enzo al kennen!
Maakt de stap naar school toch een stukje kleiner..
  maandag 15 maart 2021 @ 12:51:56 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198510810
Slapen :') U. wordt woensdag 3. Toen ik met 2 jaar de nachtvoedingen afbouwde, ging hij wat beter slapen. Maar sinds Zielie er is, wordt hij weer wakker ‘s nachts. Alhoewel dat nu langzaam weer iets beter wordt.
Zielie is gelukkig het tegenovergestelde.

Kiwi is hier trouwens nog steeds “kibi”. O+
pi_198510948
Kiwi is hier baaah en ieeeehl. Een van de dingen die ze niet meer lekker vinden nadat ze laats een hele zure hadden.

En hallo fokwet! De heren liggen sinds 5 minuten te slapen. Ze stonden zelf bij de deur te huilen dat ze naar bed wilden. Prima hoor boys, lekker even een uurtje slapen.
  maandag 15 maart 2021 @ 12:59:12 #202
221912 minilot
Nancy boy
pi_198510961
Slapen 8)7 Nu alweer weken een keer of zes per nacht wakker. :O }:| Geen feest.
Middagdut nog slechts één a twee keer per week, en dan zo rond de anderhalf uur.
pi_198511246
Oh Mini, pffff. Wil hij dan drinken?
En Duman ook al met U. Pittig hoor!
Aapie, de ene kiwi is ook ‘lekkerder’ dan de andere. Kan me voorstellen dat ze even denken “die hoef ik niet”. Hoe gaat het met J en zijn bril?

Middagdut: hier nog iedere middag van 13.00 tot ik hem wakker maak. ‘s Avonds ligt hij er rond 19.30 uur in, dan zingt hij nog wat en slaapt dan tot de volgende ochtend 7.30/8.00 uur. Als hij naar het kdv moet, wek ik hem om 7.15 uur anders redden we het niet icm de schoolrun van grote broer.

Praten: hij praat nu net een maand of 2,5. Maar het gaat zo rap! “Mama, ik doekie pakken, ik heppe sottebel, kijk maar!” En dat terwijl hij in december niet verder kwam dan papa, mama, bah, poep en nee. Hij zingt nu ook mee met liedjes, kent de kleuren, telt en speelt verstoppertje: “1, 2, 4, 5, 6, 8, 10 weggeisgezien, ik kom!”

Hij lust bijna alles, eet 6 van de 7 dagen dan ook heel erg goed. Dag 7 is alles “nie lekker” om dan de dag daarna weer prima te eten. Peuters. :)
Wel had hij donderdag weer een koortsstuip, daar kan ik niet aan wennen. Na een coronatest die gelukkig negatief was, mochten we naar de huisarts. Keelontsteking bleek de boosdoener. Tja, nu het zijn oren niet meer zo snel kunnen zijn, moet het natuurlijk ergens anders zitten. :X
pi_198511754
Wat fijn van het praten @Malteser ! Wat een opluchting. :D

Jammer dat hij nu dan toch nog even een keelontsteking meepakte.. Maar hopelijk is het met z'n oren nu dan een beetje klaar!
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 15:48:54 #205
447051 crew  Peejtur
pi_198513803
Hier eet kleine niet echt heel goed. Broccoli en spinazie wel weer en stamppot boerenkool ook wel maar andere groentes vaak niet. Vlees gaat er altijd in. Aardappelen wisselend.

Fruit wil ze helemaal niet, behalve puree.
pi_198515070
Hier ook een goede slaper momenteel, rond 19:30 erin en ergens tussen 7-8 uur de volgende ochtend er weer uit. Hij slaapt nu al een tijdje in zijn ledikant zonder zijkant, maar elke ochtend wacht ie braaf tot wij komen en nog geen één keer is ie zelf uitgekomen :)

Onder een deken slapen is nog steeds lava, hij slaapt op de deken in een slaapzak, die toch wel aan de kleine kant worden, dus binnenkort heeft ie geen slaapzakken meer. Dat heb ik hem nu al een paar keer verteld ter voorbereiding daarop, maar hij zegt dan doodleuk "dan gaan we toch gewoon naar de winkel om nieuwe te kopen".

Hij begint nu ook echt te jokken en bewust dingen te doen die niet mogen. Mooie is dat ie het nog wel aankondigt, dan roept ie "je hoeft niet te kijken, want ik doe niets *) "

Afgelopen weekend was pittig: manlief en ik waren geveld door een fikse verkoudheid/griep (geen corona gelukkig), maar dat was geen beste combi met een ietwat opstandige peuter :X :N
Gelukkig voel ik me al weer stukken beter, manlief heeft daarnaast nog wat symptomen van de manflu :P .

Soms kan Simon op een bepaalde manier zitten/staan en erbij kijken, dat ik denk "goh, wat wordt je toch al groot, af toe lijk je al echt een grote kleuter, een grote jongen". Daar kan ik echt emotioneel van worden :'(
pi_198515156
Project poepen op de wc of potje is weer gestaakt. Simon is er niet toe te zetten. De tips die @D.U.M.A.N. gegeven had, werken ook niet. Hij is totaal niet gevoelig voor beloning of pure omkoping op dit vlak.
Zelf had ie voorgesteld dat ie wel een chocolade paashaas wilde als ie op het potje had gepoept. Dikke prima, maar zodra hij op het potje zit, is de aandrang ook weg.

We hebben nog wel even, maar merk aan mezelf, dat ik wel klaar ben met die luiers :')
En ben even uit bedacht hoe we dit voor elkaar gaan krijgen.
pi_198516524
Hoe gaat het met het plassen @TolstoiFan ? Tijdje geleden ging dat ook steeds mis, niet?
En hoe oud is ie?
Ik zou er echt niet te veel druk op leggen. Werkt alleen maar averechts. En poep in de onderbroek is echt het vieste wat er is. Nog veeeel viezer dan een poepluier
pi_198516858
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 18:39 schreef Adrian4 het volgende:
Hoe gaat het met het plassen @:TolstoiFan ? Tijdje geleden ging dat ook steeds mis, niet?
En hoe oud is ie?
Ik zou er echt niet te veel druk op leggen. Werkt alleen maar averechts. En poep in de onderbroek is echt het vieste wat er is. Nog veeeel viezer dan een poepluier
Klopt, plassen gaat nu weer beter. Hij wordt begin juli 4 jaar.
We leggen er verder geen druk, over een paar weken weer een poging. Poepen in de onderbroek doet ie (gelukkig voor ons :+ ) ook niet. Dan poept ie gewoon niet, tot na 2 uur de aandrang weer komt en hij weigert het op het potje te proberen, dus dan krijgt ie gewoon zonder gedoe een luier en dan is het in 5 seconden gepi(o)ept.
pi_198516965
wil hij wel met luier aan op het potje of de wc zitten?
pi_198517085
Lastig hoor @TolstoiFan . Wij deden hem wel gewoon een onderbroek aan. Hem motiveerde het niet, maar mij wel. :D Waarmee ik trouwens niet bedoel dat je niet gemotiveerd genoeg bent, soms is die pauze echt even nodig.
Er zijn ook kinderen die gewoon niet poepen als ze op school zijn. Probeer je dus niet op te hangen aan die vierde verjaardag.
pi_198517216
Over liegen, hij was vandaag zo eerlijk om te zeggen dat hij al een spekje had gekregen bij de kapper.

"Dan vragen ze wil je een spekje en dan pak ik er twee". >:)

Vandaag at hij voor het eerst (dat ik weet) avocado. Op een clubsandwich met kip, kaas en ei. Ik vond hem zelf ook erg lekker.
pi_198518051
Wat vervelend TolStoi, hopelijk krijgt ie t zelf snel door. En poep in de onderbroek vond ik ook echt goor :r

Leuk die uitspraken, ik heb inmiddels een uitsprakenboekje aangeschaft. Hier heeft Casper uit een of ander anderstalig filmpje met een bizon “boi boi” of zoals hij t zegt “boei boei” opgepikt en nu heet een bizon hier boei boei. En ook echt iedereen om ons heen neemt dat over inmiddels :')

Hij mocht ook zelf een ixxi uitkiezen, dit moest aan de muur in zijn slaapkamer :')

SPOILER
pi_198518468
Gaaf zo! *)
pi_198518481
Wij zingen vandaag;
'Schaapje, schaapje, heb je witte wolken?'

Probeer haar maar niet te vertellen dat het anders is... :9
  maandag 15 maart 2021 @ 20:35:08 #216
475804 1inamelon
pi_198518947
Bas moest vandaag een coronatest en gaf geen kik, de bikkel. Hij moest er wel van niezen en toen kwam er een snottebel van 10cm mee :') Test was negatief dus als de snottebellen morgen kleiner zijn gaat hij weer naar de crèche.
pi_198520071
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:01 schreef Elleska het volgende:
wil hij wel met luier aan op het potje of de wc zitten?
Nee, van het weekend wel gezegd, dat ie dan maar staand met een luier om in de wc moest gaan poepen, want poepen doe je op de wc. Dat deed ie wel, maar met luier zitten op het potje :N

quote:
3s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:08 schreef PKM het volgende:
Lastig hoor @:TolstoiFan . Wij deden hem wel gewoon een onderbroek aan. Hem motiveerde het niet, maar mij wel. :D
Op wat voor manier motiveerde het jou dan?
Ik weet dat er kinderen zijn, die alleen thuis poepen. Simon ook, volgens mij. Soms komt ie thuis van de psz en dan is ie nog geen minuut binnen en roept ie al dat ie moet poepen.
pi_198520837
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 21:20 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Nee, van het weekend wel gezegd, dat ie dan maar staand met een luier om in de wc moest gaan poepen, want poepen doe je op de wc. Dat deed ie wel, maar met luier zitten op het potje :N
[..]

Op wat voor manier motiveerde het jou dan?
Ik weet dat er kinderen zijn, die alleen thuis poepen. Simon ook, volgens mij. Soms komt ie thuis van de psz en dan is ie nog geen minuut binnen en roept ie al dat ie moet poepen.
Nou gemiddeld genomen had ik drie poeponderbroeken per dag. Dan ga je hem vanzelf vaker naar de wc brengen. ;)
Als je weet dat hij moet poepen dan zou ik toch proberen om hem langer op de wc te laten zitten met een voorleesboekje of een filmpje op je telefoon. Je zou zelfs eens wat lekkers op de wc kunnen geven als je dat ziet zitten.

Wij hebben het potje ook veel verplaatst om te proberen wat hij fijn vond. Die heeft gestaan onder de eettafel, bij zijn knutseltafel en in de bijkeuken want dat waren zijn favoriete poepplekjes.

Als hij trouwens met luier om op het potje poept dan zou ik dat alsnog gewoon positief beantwoorden. Het is toch een vooruitgang en als dat vaker zo lukt dan wil hij het misschien ook eens zonder luier proberen.
pi_198521077
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 21:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Nee, van het weekend wel gezegd, dat ie dan maar staand met een luier om in de wc moest gaan poepen, want poepen doe je op de wc. Dat deed ie wel, maar met luier zitten op het potje

in de wc ruimte staan is al een begin.
De stap van staand naar zittend poepen schijnt al een hele overgang te zijn dus als hij met luier aan op potje of de wc wil is er al een belangrijke horde genomen. Daarna nog de stap loslaten zonder luier maar wie weet gaat dat wel gemakkelijker en anders is dat zorg voor dan.

Wij zijn nog niet zo ver. L doet wel op vaste tijden een plas op de wc (klokzindelijk) maar hij voelt een plas nog niet ver genoeg van te voren aankomen om de wc te halen dus die frustratie gaan we nog niet opzoeken. In de zomer maar weer proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 15-03-2021 22:12:52 ]
  maandag 15 maart 2021 @ 22:50:51 #220
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198521929
U. zit trouwens echt vol in de poep/plas/piemels-fase. Laatst zei hij: “Zielie is piemols”. :(
  maandag 15 maart 2021 @ 22:54:30 #221
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198521976
@TolstoiFan dat was ook een van de tips die ik je stuurde. Dit is al heel wat! De volgende tip was geloof ik een gat in de luier knippen. En daarna zonder luier.

Bij U. zijn we gewoon direct over gegaan op onderbroekjes. De eerste twee dagen ging het goed, 3 t/m 5 was drama ivm veel ongelukjes en daarna ging het weer goed. Sindsdien is hij zowel dag- als nachtzindelijk, de ongelukjes zijn op een hand te tellen. Tot afgelopen week, toen heeft op opeens 4 keer in z’n slaap geplast.. heel gek.

Wat gebeurt er als je de luier gewoon niet meer om doet?
pi_198522142
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat vervelend TolStoi, hopelijk krijgt ie t zelf snel door. En poep in de onderbroek vond ik ook echt goor :r

Leuk die uitspraken, ik heb inmiddels een uitsprakenboekje aangeschaft. Hier heeft Casper uit een of ander anderstalig filmpje met een bizon “boi boi” of zoals hij t zegt “boei boei” opgepikt en nu heet een bizon hier boei boei. En ook echt iedereen om ons heen neemt dat over inmiddels :')

Hij mocht ook zelf een ixxi uitkiezen, dit moest aan de muur in zijn slaapkamer :')

SPOILER
Boes? Al is dat meer een stier dan een bizon, maar die zegt wel dat soort dingen. Ik zag hem laatst op tv voorbij komen. Geweldig vond ik dat vroeger, maar ze hadden er hier geen interesse in :’(

En wat ben ik blij dat we de zindelijkheids-fase gehad hebben. Drama was het met kleuter, maar hij poepte gewoon niet op school, dus echte problemen heeft het niet opgeleverd, alleen frustratie aan beide kanten. Maar vandaag, met 5,5 jaar, melde hij trots dat hij voor het eerst op school gepoept heeft!

Wij hebben een uitnodiging van het cb gehad, maar ik weet niet welke afspraak dit is. Ze zijn dan 3j9m, dan krijgen ze nog geen prikken toch? Voor ons wel van belang want zonder prikken ga ik alleen, met prikken samen. De vorige afspraak ging niet door, dus ik weet niet wat voor afspraak we nu krijgen, alleen sowieso de ogentest want er zat een knutselbrilletje bij die ze alvast kunnen versieren.
pi_198522209
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 18:55 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Klopt, plassen gaat nu weer beter. Hij wordt begin juli 4 jaar.
We leggen er verder geen druk, over een paar weken weer een poging. Poepen in de onderbroek doet ie (gelukkig voor ons :+ ) ook niet. Dan poept ie gewoon niet, tot na 2 uur de aandrang weer komt en hij weigert het op het potje te proberen, dus dan krijgt ie gewoon zonder gedoe een luier en dan is het in 5 seconden gepi(o)ept.
Niet om je de moed te ontnemen, maar deze situatie duurde bij Willem tot een paar maanden na z’n vierde verjaardag. Niks aan de hand, want het is ook goed gekomen.
  maandag 15 maart 2021 @ 23:22:31 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198522368
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 23:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Boes? Al is dat meer een stier dan een bizon, maar die zegt wel dat soort dingen. Ik zag hem laatst op tv voorbij komen. Geweldig vond ik dat vroeger, maar ze hadden er hier geen interesse in :’(

En wat ben ik blij dat we de zindelijkheids-fase gehad hebben. Drama was het met kleuter, maar hij poepte gewoon niet op school, dus echte problemen heeft het niet opgeleverd, alleen frustratie aan beide kanten. Maar vandaag, met 5,5 jaar, melde hij trots dat hij voor het eerst op school gepoept heeft!

Wij hebben een uitnodiging van het cb gehad, maar ik weet niet welke afspraak dit is. Ze zijn dan 3j9m, dan krijgen ze nog geen prikken toch? Voor ons wel van belang want zonder prikken ga ik alleen, met prikken samen. De vorige afspraak ging niet door, dus ik weet niet wat voor afspraak we nu krijgen, alleen sowieso de ogentest want er zat een knutselbrilletje bij die ze alvast kunnen versieren.
Volgens mij krijgen ze met 3j9m wel vaccinaties.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 01:44:44 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198523132
1 vaccinatie krijgen ze (per kind B-) ). Herhaling van de DKTP. Stond dat er niet bij in de brief? En ook de ogentest, dacht ik.
- edit ah, dat laatste schreef je al
pi_198523676
Nog even een aanvulling op de poeptips: het boekje 'Dag drol' heeft hier flink bijgedragen aan het zindelijk worden, want T vond het reuze-interessant dat zijn drollen samen met de drollen van de buren door een tunnel onder de straat terecht kwamen.

Tips van Duman hielpen hier heel goed. Hij heeft misschien nog één of twee keer per week een ongelukje maar het grootste gedeelte van de keren komt de poep terecht waar het hoort.
pi_198524553
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 23:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Nee het liedje heet boi da cara preta, wat ik er zo van kon vinden is het een Portugees kinderlied :P
pi_198529600
(Chocolade)foto! O+

pi_198530306
NicolasJoy O+ O+
pi_198530333
NJ, wat een boevenkop :D O+ Heerlijk!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_198531186
Wat een snoetje O+
pi_198534220
Wat schattig O+

Nu heb ik zin in chocola :')
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:53:17 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198534329
Ja ik ook!

Over een uur komt Picnic mijn toetje brengen gelukkig :9 .

Verder wil ik nog wel even kwijt dat ik kinderen van 3,5 echt dodelijk vermoeiend vind. Leuk, maar vermoeiend. Al dat weerwoord de hele tijd... dat rekken in iedere dag nieuwe toonaarden, het opeens betwisten van regels die jarenlang prima geaccepteerd waren. Het lijkt me heel goed als hij dat straks lekker op school kan gaan botvieren allemaal. Beetje jammer dat we nog tot september moeten wachten :{ .

En ik vroeg een poosje geleden over jullie BSO-ervaringen bij de schoolstart, volgens mij was dat in dit topic. We hebben nu bedacht om de BSO een maand na de start te laten ingaan, dan kan ik hem nog een maand daar laten wennen (vroeger ophalen) en dan ga ik pas weer aan het werk. Denk dat we zo wel een aardig evenwicht hebben gevonden.
pi_198534739
Ik had verwacht dat ze na dit toetje alleen nog maar chocolademousse had willen hebben, maar dat valt mee!

Ze was er in elk geval intens gelukkig mee, stralende ogen. *)
pi_198540364
NJ! Heerlijk. O+

Oproep voor de afspraak 3j9m hebben we een maand geleden binnen gekregen (is pas in juni.) er zat idd iets bij om de ogentest te oefenen. Laatste keer met haar op het cb is met 2j2m geweest.

En peuters. Ze kan enorm krijsen als iets haar niet zint, maar draait daarin snel bij als we bij ons standpunt blijven. Afgelopen week zei ze aan tafel op de vraag of ze nog wat vlees wilde: ‘nee, bedankt voor het vragen, maar ik hoef niet meer’. Haha dit kwam er enorm wijs uit.
pi_198540627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 22:27 schreef Nolita het volgende:
NJ! Heerlijk. O+

Oproep voor de afspraak 3j9m hebben we een maand geleden binnen gekregen (is pas in juni.) er zat idd iets bij om de ogentest te oefenen. Laatste keer met haar op het cb is met 2j2m geweest.

En peuters. Ze kan enorm krijsen als iets haar niet zint, maar draait daarin snel bij als we bij ons standpunt blijven. Afgelopen week zei ze aan tafel op de vraag of ze nog wat vlees wilde: ‘nee, bedankt voor het vragen, maar ik hoef niet meer’. Haha dit kwam er enorm wijs uit.
Haha! _O-

Wij hadden een gesprek over yoghurt in de auto (daar is ie niet gek op) want dat wilde hij hebben. Ik: maar dat is wel een beetje zuur, meestal wil je dat niet, weet je het zeker? Casper: Ja maar yoghurt is ook wel een beetje verfrissend toch mama?

:')
pi_198540689
Casper heeft trouwens een vriendinnetje op de opvang (ze hadden de ‘verkering’ op dag 1 weer aan na de lockdown :')) en kwam er een paar weken geleden mee aan dat ie graag met haar wilde spelen. Ze moest dan wel bij ons komen want “ik vind spelen bij haar huis wel een beetje spannend mama”. Ik heb vanavond haar moeder maar benaderd of er een speelafspraakje mogelijk is. Ik wist niet dat dit op 3 jarige leeftijd al begon :')

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 16-03-2021 22:57:03 ]
  dinsdag 16 maart 2021 @ 22:52:04 #238
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198540751
Wij hebben sinds kort ook speelafspraakjes met een buurjongetje :o . Die komt heel schattig met zn vader of moeder aanbellen om te vragen of de kapitein komt buiten spelen en soms spelen ze bij elkaar O+ ze gaan straks ook naar dezelfde school, dus hartstikke leuk als ie daar al iemand kent O+
pi_198540836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben sinds kort ook speelafspraakjes met een buurjongetje :o . Die komt heel schattig met zn vader of moeder aanbellen om te vragen of de kapitein komt buiten spelen en soms spelen ze bij elkaar O+ ze gaan straks ook naar dezelfde school, dus hartstikke leuk als ie daar al iemand kent O+
Wat leuk! O+
pi_198543376
Hoe doen jullie dat dan op het KDV met afspreken? Wij zien alleen de leidster even snel buiten en aangezien de opvang op 10 minuten rijden is, is het de vraag waar alle vriendjes en vriendinnetjes van Juul wonen. Kunnen dus enorm uit de buurt wonen.

Juul is wel echt enorm blij als B weer eens een vriendje of vriendinnetje meeneemt uit school. Dat vindt ze poepjegezellig en vaak speelt ze wat mee. Ze kent de meeste namen wel inmiddels en op de een reageert ze net wat enthousiaster dan de ander (ik als ouder ook :D )

B gaat vaak bij de overburen op de trampoline springen en tegenwoordig sleept ie Juul dan mee. Ze hebben 3 jongens waarvan 1 baby. Juul kan daar ook lang rondhangen.
pi_198543965
Hier hebben we ook al speeldates besproken, maar het komt er iedere keer maar niet van. Zo jammer. Net zoals alles in deze tijd. :@
pi_198544007
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt. :)

Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
pi_198544040
Mooie foto NJ! Ondeugende blik heeft ze!

Klinkt als een goede beslissing Lemijn! Overigens herken ik de rest eigenlijk niet. Ik vind ze nu juist zoveel makkelijker. Em heeft zich omgekleed voordat ik haar ook maar kan vragen dat te doen (in tegenstelling tot grote broer die ik wel moet blijven aansporen), ze eten vrijwel zonder gedoe (uitgezonderd de opmerking ‘dit vind ik niet lekker’ van Lala bij alles wat we niet wekelijks eten) en spelen zonder gedoe samen (mits broer er niet bij is).

Ze zijn gisteren ook weer bij de kleuters gaan wennen, deze keer is de opvangjuf ook even weggegaan en zijn ze langer geweest. Ze vonden het wel een beetje raar dat de kleuterjuf niet wist wie wie was. “Lala is Lala en Em is Em”.

Hier geen speelafspraakjes, alleen met hun nichtje van bijna 4. Die gaat haar verjaardag ook echt al met een kinderfeestje vieren. Ze wilden wel graag dat een jongetje van school kwam logeren, maar dat heb ik toch nog even afgehouden :P

En ik denk dat ze toch nog geen prikken krijgen bij de cb-afspraak. In de brief staat heel specifiek dat ze gewogen en gemeten worden, en dat er daarna naar de ontwikkeling gekeken wordt. Meer niet. En ik heb het cb-boekje van kleuter erbij gepakt en hij kreeg ook pas met 4j3m zijn laatste inenting, en die afspraak was niet uitgesteld oid. Ik ga dus op goed geluk alleen, en anders werkt mijn man toch thuis op 5 minuten fietsen, dat zou lang genoeg moeten zijn om alsnog te komen.
pi_198544065
*O* Gefeliciteerd U *O*
pi_198544151
Gefeliciteerd U! *O*
pi_198544709
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt. :)
[ afbeelding ]
Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
Wat staat ie te stralen O+ gefeliciteerd!
  woensdag 17 maart 2021 @ 10:30:56 #247
475804 1inamelon
pi_198544847
quote:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! Wat een feestelijk plaatje zeg O+
pi_198545543
Oh wat een grote U!! gefeliciteerd!
pi_198545882
Dank! O+ Stralen deed ‘ie inderdaad en daar deden we het voor. O+
Gelukkig vond hij de door mij gemaakte verjaardagstaart ook mooi. :+
pi_198546699
Gefeliciteerd U! *O*

@exode Dit een een klein dorp met 1 kdv en ik kom er zelf vandaan, daarom ken ik de meeste ouders wel en weet ik bij wie welk kind hoort. Anders zou ik ook geen idee hebben hoor :')
pi_198554170
quote:
[ afbeelding ]
O+
Hoe ervaarde hij zelf z'n verjaardag? :D
pi_198555694
Gefeliciteerd @D.U.M.A.N *O*

Na waterpokken heeft Banaan nu mogelijk de vijfde ziekte te pakken. -O-

Gisteren had hij op de peuterspeelzaal blokjes gegooid naar een jongetje waar hij meestal graag mee speelt. Duurt vast nog wel even voordat we met speelafspraakjes te maken krijgen. ;)
pi_198556469
Gefeliciteerd met U, duman!

@Malteser het gaat heel goed met Jeremy en zijn bril! Hij laat hem netjes op zitten. Alleen als hij vies is doet hij hem af en komt hij hem brengen haha! Of Vincent trekt hem van zijn hoofd en doet hem bij zichzelf op om tot de conclusie te komen dat hij er toch niks aan heeft en hem dan weer bij een huilende Jeremy op probeerd te zetten _O-

En wat fijn dat Mars zo goed vooruit gaat in zijn spraak! Hier komen er momenteel elke dag wel nieuwe woordjes uit, en Vincent probeerd ook wel dingen te vragen. Hij begint dan heel netjes met mama? En als ik dan ja zeg gaat hij verder met eeuuhh en vervolgt zijn verhaal verder in iets compleet onverstaanbaars haha!
pi_198556750
Duman, gefeliciteerd met U! Mooie feestelijke foto :)

En een O+ voor de mooie en ondeugende dame van NJ
pi_198558233
Gefeliciteerd U! Hopelijk is er volgend jaar wel weer een mooi groot feest mogelijk!

Wat leuk, die speelafspraakjes! Hier alleen met de buurkindjes, dat is meestal spontaan. Ze is wel gewisseld van dag waardoor ze haar vriendje (eigen woorden) niet meer ziet. Ik weet niet of het wederzijds is, maar hij heeft wel eens een kaartje in de brievenbus gedaan toen ze grote zus is geworden. We weten wie de ouders zijn en ik heb wel overwogen ze eens te benaderen ervoor. Corona heeft me wat tegen gehouden, in de lente maar eens doen denk ik.
pi_198564714
Hier hebben we een paar telefoonnummers uitgewisseld met andere ouders, maar dan voornamelijk uit speeltuintjes waar de kinderen dan zo leuk samen speelden. Soms sturen we dan een berichtje dat Simon wel met kind X wil spelen (of andersom) en dan spreken we in een speeltuin af.

Via de psz hebben we nu met één moeder telefoonnummers uitgewisseld, omdat Simon en haar zoontje het erg goed met elkaar kunnen vinden. Dan gaan we een keer een speelafspraakje regelen of gewoon in een speeltuin in de wijk.

Wel leuk als je aan het wandelen bent, dat Simon dan wel eens roept "Kijk, daar is xxxxx of yyyyy", die hij dan van de psz kent.
pi_198565958
Ik zou nu niet weten hoe ik de speeldates van Juul ook nog in moet plannen. :D

Juul is helemaal gefascineerd door ninja's, die zitten in haar nieuwe lievelingsserie 'Noddy'. De hele dag door rent ze door de woonkamer terwijl ze 'ie aa, jaa, wie ah wooh' roept.
pi_198593328
Banaan was de afgelopen dagen enorm uit zijn doen. Hij is sowieso gevoelig en aanhankelijk maar kwam nou echt constant bevestiging zoeken. Hij begon ermee dinsdag na de peuterspeelzaal. Toen de juf vertelde over zijn time-out maar vooral het huilen van het kindje kon ik al aan hem zien dat hij het er moeilijk mee had.

Ik gaf vandaag dus aan dat dit aan de hand was wat de juf weg wuifde met "hij moet toch straf krijgen, er waren heel veel kinderen aan het huilen en we zijn heel boos op hem geworden."
Daarin haalde ze ook weer aan dat zijn opgegeven reden is "omdat ik dat leuk vind." Een andere keer kon hij zeggen dat hij boos was, en daarom werd zijn nonsens reden nu maar weer voor waarheid aangenomen. En daarom waren ze extra boos. 8)7

Ik vroeg vandaag waarmee hij gespeeld had en hij zei "alles." Ik bedoel maar, je moet hem niet te letterlijk nemen soms.

Ik voel mij niet gehoord en maak me zorgen. Het lijkt me niet de bedoeling dat hij dagen last heeft van zijn straf. Binnenkort heb ik daarom een gesprek met de juf en coördinator en gaan we kijken hoe we het beter op elkaar kunnen afstemmen.

Ze hebben het ook over een voorsprong, als hij straks in groep 1 zit gaat het misschien wel beter passen zei ze. Met extra uitdaging loopt het altijd soepeler maar die uitdaging lijkt niet standaard geboden te worden.

Vandaag was de groep kleiner en rustiger en was alles prima. Sinds hij thuiskwam zocht hij de bevestiging ook niet meer.
pi_198597131
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:33 schreef exode het volgende:
Ik zou nu niet weten hoe ik de speeldates van Juul ook nog in moet plannen. :D

Juul is helemaal gefascineerd door ninja's, die zitten in haar nieuwe lievelingsserie 'Noddy'. De hele dag door rent ze door de woonkamer terwijl ze 'ie aa, jaa, wie ah wooh' roept.
Ik heb hiervoor dé oplossing! Mijn nichtje heeft 3 jongens, waarvan de oudste 2 echt een paar weken schelen met mijn kinderen. Haar oudste en mijn oudste zitten bij elkaar in de klas en zijn nu beste vrienden. Dit hoop ik ook voor onze beider nummer 2’s, dan hebben we 2 playdates in 1 en kan ik gewoon met mijn nichtje wijnen ondertussen :7

Het zou kunnen dat dit voorval vanmiddag heeft plaatsgevonden :@ :P
  zaterdag 20 maart 2021 @ 08:55:33 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198599346
Lastig hè PKM? Als je kind niet goed wordt gezien of anders wordt behandeld dan je zelf zou doen. Ik probeer dat los te laten omdat het met de jaren steeds meer zal voorkomen. En het helpt ook wel dat Jacob zelf dergelijke incidenten veel sneller vergeten is dan ik. Maar het is voor mij wel noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor van de opvang, waaruit blijkt dat hij wordt gezien en gewaardeerd. Dat is lastiger in deze tijd maar desnoods zou ik er expliciet om vragen. Wij hebben één leidster die net zo lang kwebbelt als pre-corona en ik haal elke maandag mijn hart op aan haar verhalen bij het ophalen. En ik vertel zelf ook wel eens iets, wat ik leuk of moeilijk vind, oa om te checken of ze hetzelfde kind zien.
pi_198599900
@PKM Dat hij er zo lang last van heeft klinkt niet fijn en dat hij erger wordt gestraft omdat hij een bepaald antwoord geeft ook niet.

L krijgt bij de PSZ soms een time-out omdat hij hele groep aan het verstoren is. Dat werd in het begin benoemd als straf maar toen ik erop doorvroeg bleek het geen straf maar om hem even uit de situatie te halen zodat de rust kan wederkeren en als het even kan gaat een van de juffen iets anders met hem doen.

Voorheen leek het gedrag vooral te komen door frustratie en teveel prikkels. Dat zagen we thuis ook maar sinds de taalsprong in december hebben we thuis een veel rustiger kind. Op de PSZ merken ze dat helaas nog niet maar ik heb het idee dat het nu meer komt doordat hij te graag met andere kinderen wil spelen en negatieve aandacht is ook aandacht. De ene juf herkent dat wel (ziet bij haar eigen kinderen ook dat het wordt versterkt doordat groepsactiviteiten niet mogelijk zijn) en de andere niet of minder.
Voor mij is het ook noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor. De ene juf vertelt dat uit zichzelf maar ik merkte dat mijn beeld veel negatiever was wanneer ik de andere juf een paar keer achter elkaar had gesproken dus ik vraag er nu zelf naar en dat werkt beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 20-03-2021 11:51:38 ]
pi_198600534
@Lemijn ik vind dat lastig ja. :Y

Meestal laat ik het maar van me af glijden want anders kun je inderdaad bezig blijven. Maar deze keer was Banaan het dus niet snel vergeten en had hij er dagen last van. Dat gaat me echt te ver.

Dat hij straf krijgt vind ik prima. Even op de time-out stoel gaat hij niet stuk van maar na die straf vind ik dat ook hij weer goed getroost moet worden.

Ik heb het idee dat ze vooral zijn lompe kant zien en niet het gevoelige jongetje die het ook is. Dat ze door zijn voorsprong zo af en toe te hoge verwachtingen hebben van zijn uitleg van dingen. Dat zijn dingen waarvan ik denk dat we erover in gesprek moeten.

En ongetwijfeld hoor ik ook dingen die thuis anders kunnen. :)
pi_198601035
Ik zou daar ook last van hebben Pkm, goed dat je een gesprek aan gaat.

Wat dat betreft is mijn peuter op de opvang nogal meegaand volgens mij. Heb 1x terug gehoord dat ze iemand geduwd had.
Met 1 juf klikt het volgens mij bijzonder goed. Gisteren liepen we voorbij aan de overkant van de straat, zwaait daar opeens een raam open: ‘joehoe N!, wat ga je hard op je fiets!’ :D
Dat zal met de ene medewerker meer zijn dan met de ander, maar toch geeft het een fijn gevoel als je weet en ook ziet dat ze met je kind begaan zijn. Je krijgt nu al zo weinig mee, omdat je niet meer binnen mag zijn.
pi_198608769
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Lastig hè PKM? Als je kind niet goed wordt gezien of anders wordt behandeld dan je zelf zou doen. Ik probeer dat los te laten omdat het met de jaren steeds meer zal voorkomen. En het helpt ook wel dat Jacob zelf dergelijke incidenten veel sneller vergeten is dan ik. Maar het is voor mij wel noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor van de opvang, waaruit blijkt dat hij wordt gezien en gewaardeerd. Dat is lastiger in deze tijd maar desnoods zou ik er expliciet om vragen. Wij hebben één leidster die net zo lang kwebbelt als pre-corona en ik haal elke maandag mijn hart op aan haar verhalen bij het ophalen. En ik vertel zelf ook wel eens iets, wat ik leuk of moeilijk vind, oa om te checken of ze hetzelfde kind zien.
Ik heb laatst nog een 10 minuten gesprek van de opvang gehad, gewoon telefonisch. Vond ik ook heel fijn.
En de BSO van S. belde tijdens de lockdown ook regelmatig om even te vragen hoe het thuis allemaal ging O+
pi_198609029
Goede voorbereiding op de vakantie in Beekse Bergen...

Op zolder, klimt onze dame kennelijk over het traphekje heen. Head-first de trap af gedonderd. Ze kon al vrij snel weer lachen, maar ik houd m'n hart vast hoe ze er morgen bij loopt. }:|

Voor hetzelfde geld breekt ze nu wat en kun je de vakantie annuleren. :9
pi_198614273
Oei, NJ, dat is schrikken. Wat kunnen ze dan opeens veel, zomaar over het traphekje heen.
Wanneer gaan jullie naar de Beekse Bergen?
Hoe gaat het nu met haar? Bont en blauw of valt het mee?
pi_198614647
Oei @NicolasJoy . Het zit jullie soms ook niet mee he. -O-

Wij hebben vanwege het klimmen een tijd de hekjes eraf gehad. Eind zwangerschap wel weer erop gemaakt, want peuter kijkt echt niet waar hij heen loopt. Ik gebruikte als excuus dat de baby dan niet de trap af kan. >:)
Er zijn ook hekjes met stof er langsop, dan kunnen ze hun voeten niet erop zetten om erover te klimmen. Misschien is dat nog wat.
pi_198615309
Ai NJ, wat zal je geschrokken zijn. Hoe gaat het vandaag?
Wanneer gaan jullie naar de Beekse Bergen?

Juul zag vrijdag in de speeltuin een jongen uit haar groep van het KDV. Die blikken van die 2 O+ Echt zo van 'eeeeeeej, jou ken ik, jou vind ik leuk.' Ze hebben een hele tijd samen gespeeld. Liepen we gisteren in het dorp, kwamen we hem weer tegen _O- Zo lief. 2 blije hoofdjes.

1 van de leidsters van Juul woont bij ons om de hoek en haar zoon speelt soms met B. Dus dan komt ze haar zoontje ophalen bij ons of kijken of het goed gaat. Dan kijkt Juul echt zo van 'Dit klopt niet, jij kan niet in het wild rondlopen.'
pi_198619125
@TolstoiFan @PKM @exode

Ze is vandaag erg lichtgeraakt qua humeur en alles is te veel.. De blauwe plekken vallen me nog mee, ze lijkt meer gewoon een beetje beurs óveral. Alles waar ze vandaag tegenaan tikt, schopt, slaat, stoot, ... (en dat is veel bij onze peuter... :9 ) is te veel. Hele dag aan het troosten zeg maar. En ze wil niet meer naar zolder. :9 Al met al lijken we er goed van af te komen.

Morgen gaan we naar Beekse Bergen! Alleen vandaag een plakbaby en een overgevoelige peuter dus, dus moeten alles nog voorbereiden. Leuk altijd, spullen pakken voor vakantie. :+
pi_198630895
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is. :')

Plaatje bij het praatje. O+
SPOILER
  maandag 22 maart 2021 @ 10:44:46 #271
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198631116
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is. :')

SPOILER
Wat lekker zeg O+

De mijne krijg ik maar matig enthousiast voor natuur/bos/strand/dieren helaas -O-.
pi_198631171
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:

SPOILER
Mijn ervaring: ze blijven het leuk vinden. Vorig jaar (toen was hij 3) zijn we begonnen met wat bakken in de tuin. Het planten, zien groeien, water geven, plukken en opeten uit eigen tuin, alles was fantastisch. Dit jaar hebben we van betonblokken een grote bak gemaakt ipv de pallethouten bakken van vorig jaar. Hij helpt met alles. Zo leuk om te zien! Hij heeft samen met papa besloten welke planten er in komen en heeft ook echt zelf dingen uitgekozen.
pi_198631195
Wat leuk Nanuke!

Mijn vader had ook een moestuin, ik vond het altijd magisch om te zien hoe snel dat ging. Mijn vader verbouwde echt van alles en wat hij niet verbouwde, haalde hij rechtstreeks bij de boer.
Ik twijfel er ook al jaren over, maar weet niet zo goed hoe ik de hoeveelheid werk moet doen in het voorjaar en zomer, we gaan vrij vaak op vakantie :@

Ik ga wel deze week samen met Juul wat voorzaaien op de vensterbank. Oa in glazen potjes dan kan ze het zaadje zien 'losbreken' dat vond B ook altijd erg leuk. Dat is gewoon voor onze tuin.

Hier vlakbij is een oud nonnenklooster wat door een stichting is gekocht. Er zit een kunst collectief maar ook een restaurant. Allemaal bio etc.
Er zit een enorme tuin omheen, eigenlijk een park. Ze hebben er schapen, kippen, veeeeeel bloemen, een enorme moestuin, bijenkasten en sinds dit weekend varkentjes.
Nu zoeken ze nieuwe vrijwilligers voor van alles en nog wat. Ik wilde me opgeven, maar het is 1 dagdeel per week, elke week van het jaar. Dat wordt nogal een uitdaging. Misschien ga ik vragen of ik op een soort lijst mag op te helpen als iemand een keer ziek is of op vakantie. Zal Juul ook geweldig vinden.
pi_198631275
En ik maak er gewoon foto maandag van:

SPOILER
Mama, maak je een foto van mijn Elsa haar? O+
pi_198633462
Heel veel plezier NJ! Hoe gaat het met je peuter daar?

Buitenkinderen heerlijk om te zien. Ik probeer N altijd even mee naar buiten te nemen, dat lukt redelijk de laatste tijd. Wat betreft zaadjes, plantjes, bloemen, beestjes, bevroren water (laatst in haar kruiwagen) vindt ze alles heel interessant.

Is Elsa een hot thema bij jullie exode? Hier zijn alle prinsessen Elsa, maar thuis hebben we het nooit gekeken of wat dan ook. Echt iets wat ze van de opvang mee krijgt. Gisteren zei ze ‘mama, later wil ik Elsa worden’ Ik vroeg haar wat ze daarvoor moest doen dan ‘mooi worden’. :X Ze begon toen over poeder enzo (make-up denk ik). Heb maar gezegd dat ze al heel mooi is.

Dit weekend de zijwieltjes van de fiets gehaald, want ze kan prima trappen, is goed met de balans op de loopfiets. En ze wilde zelf, normaal zei ze pas als ik zo groot ben als jullie.
Dat lukte natuurlijk niet de eerste keer oefenen en ze was er redelijk vlot klaar mee. Gisteren wilde ze niet meer, maar wel afgesproken het vandaag weer te proberen. Ik ben benieuwd. Deze week nog maar proberen, maar als ze echt weigert de zijwieltjes er maar weer op zetten. Ze kan ook niet vertellen waarom ze niet meer wil.
Ik merk bij meer dingen dat ze het pas wil/durft als ze weet dat ze het kan. Jammer, want ik denk dat ze het met wat zelfvertrouwen al prima zou kunnen. Het is echt de balans zoeken tussen stimuleren en haar gevoel erkennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 22-03-2021 15:59:10 ]
pi_198634296
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:

Buitenkinderen heerlijk om te zien. Ik probeer N altijd even mee naar buiten te nemen, dat lukt redelijk de laatste tijd. Wat betreft zaadjes, plantjes, bloemen, beestjes, bevroren water (laatst in haar kruiwagen) vindt ze alles heel interessant.

Is Elsa een hot thema bij jullie exode? Hier zijn alle prinsessen Elsa, maar thuis hebben we het nooit gekeken of wat dan ook. Echt iets wat ze van de opvang mee krijgt. Gisteren zij ze ‘mama, later wil ik Elsa worden’ Ik vroeg haar wat ze daarvoor moest doen dan ‘mooi worden’. :X Ze begon toen over poeder enzo (make-up denk ik). Heb maar gezegd dat ze al heel mooi is.

Dit weekend de zijwieltjes van de fiets gehaald, want ze kan prima trappen, is goed met de balans op de loopfiets. En ze wilde zelf, normaal zei ze pas als ik zo groot ben als jullie.
Dat lukte natuurlijk niet de eerste keer oefenen en ze was er redelijk vlot klaar mee. Gisteren wilde ze niet meer, maar wel afgesproken het vandaag weer te proberen. Ik ben benieuwd. Deze week nog maar proberen, maar als ze echt weigert de zijwieltjes er maar weer op zetten. Ze kan ook niet vertellen waarom ze niet meer wil.
Ik merk bij meer dingen dat ze het pas wil/durft als ze weet dat ze het kan. Jammer, want ik denk dat ze het met wat zelfvertrouwen al prima zou kunnen. Het is echt de balans zoeken tussen stimuleren en haar gevoel erkennen.
Wij hebben Lego Elsa minifig en ze heeft wat shorts van Frozen gezien op Disney +, dat is het. Sowieso is ze erg van de prinsessen. Ze draagt graag een prinsessenjurk. Ons heeft ze nog nooit in een jurk gezien dus ze heeft het niet van ons. Ze zwiert er graag mee rond. Ze kan de volgende dag net zo makkelijk in haar slonsigste joggingbroek met not matching trui rondlopen overigens, dus er zit niet echt veel lijn in nog.

En haar haren noemt ze dus steeds 'Elsa haar'.
pi_198640008
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:
Ze wil nog niet slapen. :9

We hebben onderweg naar het huisje de eerste zebra's, giraffen en andere beesten gezien, maar ze zijn nog niet voor het huisje geweest. Dat vindt ze maar stom. *) 'Waarom moeten ze nu al slapen?!' kregen we om ~ 16u. Vervolgens pizza besteld en naar de zeehonden gaan kijken, was de pizza er al na 11 minuten! :o Krijg je kind dan maar eens mee.... Koude pizza. :+ Morgenochtend zullen de dieren wel ook vanuit het huisje zichtbaar gaan zijn, heel benieuwd hoe ze dan reageert. :D

Ze vindt het nog maar wel gek, vakantie.. Waarom we niet naar huis gaan. O+
pi_198644934
Hoe ging de nacht NJ? En al wat wilde dieren voor het huisje gespot?
pi_198647343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:30 schreef exode het volgende:
Hoe ging de nacht NJ? En al wat wilde dieren voor het huisje gespot?
De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed. :9 Dat viel me al mee. Vervolgens van ~ 21 tot 8 geslapen met maar 2-3 onderbrekingen! Dus zeer tevreden over deze dame. :D

Rond jouw bericht, 09:30, werden de dieren losgelaten geloof ik. Half uurtje later voer recht voor het huisje (Thanks nog voor de tip van het huisnummer!! O+ ) Dus as we speak kijk ik uit op zebra's, in de verte de giraffen. Vanochtend de koeien met enorme hoorns, struisvogels komen langs, neushoorns (Volgens Saar 'eekhoorns' :+ ), herten/bokken, kamelen.. Zeehonden al gespot. Zodadelijk zien of de leeuwen zichtbaar zijn.

Doordat je natuurlijk nergens heen kan hebben we ook onwijs veel andere mensen om ons heen. Iedereen wandelt op het park, kinderen door elkaar heen, dus daarin heeft ze ook al aanspraak gehad. *)

Is ook heerlijk weer! 8-)
pi_198647790
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed. :9 Dat viel me al mee. Vervolgens van ~ 21 tot 8 geslapen met maar 2-3 onderbrekingen! Dus zeer tevreden over deze dame. :D

Rond jouw bericht, 09:30, werden de dieren losgelaten geloof ik. Half uurtje later voer recht voor het huisje (Thanks nog voor de tip van het huisnummer!! O+ ) Dus as we speak kijk ik uit op zebra's, in de verte de giraffen. Vanochtend de koeien met enorme hoorns, struisvogels komen langs, neushoorns (Volgens Saar 'eekhoorns' :+ ), herten/bokken, kamelen.. Zeehonden al gespot. Zodadelijk zien of de leeuwen zichtbaar zijn.

Doordat je natuurlijk nergens heen kan hebben we ook onwijs veel andere mensen om ons heen. Iedereen wandelt op het park, kinderen door elkaar heen, dus daarin heeft ze ook al aanspraak gehad. *)

Is ook heerlijk weer! 8-)
Leuk!

Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
pi_198648846
Welk huisnummer is het? 😁
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198651166
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:59 schreef Rebubbled het volgende:
Hoeveel betaal je?
pi_198651240
quote:
452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.
Ik zou in de rij 450 tot 456 willen zitten, met absolute voorkeur voor 452.
pi_198653873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk!

Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
Ze maken nergens voedertijden bekend, dus op goed geluk langsgaan..
Toen wij er waren waren we al blij dat er één z'n hoofd optilde... :+

quote:
Bij juiste huisjeskeuze:

pi_198655329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 16:24 schreef exode het volgende:

[..]

452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.
Ik zou in de rij 450 tot 456 willen zitten, met absolute voorkeur voor 452.
Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ook :D perfecte plek idd! Kinderhuisje moet je sowieso nooit nemen, dan zie je niets en de speelplaats is ook teleurstellend.

Wel een tip, zorg dat je de afzuiging in de gewone badkamer aan hebt staan als je bij de slaapkamer gaat douchen. Stoomvorming laat het brandalarm af gaan :’)
pi_198655658
@NicolasJoy: vorige week hebben we 2x gehad dat de zeehonden rond 15.15-15.30 eten kregen. Ze waren verder veel bij de brug te vinden.
pi_198655965
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ook :D perfecte plek idd! Kinderhuisje moet je sowieso nooit nemen, dan zie je niets en de speelplaats is ook teleurstellend.

Wel een tip, zorg dat je de afzuiging in de gewone badkamer aan hebt staan als je bij de slaapkamer gaat douchen. Stoomvorming laat het brandalarm af gaan :’)
Misschien even kijken hoe de afzuiging aan gaat dan, hier houdt er één wel van heet douchen..... :+

Klinkt wel als een goed verhaal!
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:03 schreef Takkie88 het volgende:
@:NicolasJoy: vorige week hebben we 2x gehad dat de zeehonden rond 15.15-15.30 eten kregen. Ze waren verder veel bij de brug te vinden.
Thanks! Gaan we rond die tijd daar wandelen. :D

Verdere tips&tricks zijn uiteraard altijd welkom. *) O+
pi_198656649
Tip 2 ;) voor ¤25,- mag je 2 uur later uitchecken. En voor een volgende keer of voor iemand die nog gaat: als je belt kan je vaak ook eerder inchecken, om 13.00 ipv 16.00. Kost wel ook ¤25,- maar dan lopen de dieren in ieder geval bij aankomst nog buiten.
pi_198657217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk!

Ik las het eerst anders :o _O-

Wat gaaf NJ! Prachtig zo die dieren voor je deur O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_198657478
Heerlijk NJ! Wij gaan in de bouwvak ook een week *O*
pi_198657688
Yeaaah NJ, dieren :)

Volgens mij voeren ze de leeuwen altijd rond 10 uur al. Op goed geluk langsgaan denk ik. Dan zijn ze behoorlijk actief.

En heerlijke foto's van blije peuter.

Echt FF? Wat grappig. Ik vond het ook echt een supermooi huisje.
pi_198660752
Dat bekkie van S. O+ Lekker genieten jullie!
pi_198661552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:45 schreef Takkie88 het volgende:
Tip 2 ;) voor ¤25,- mag je 2 uur later uitchecken. En voor een volgende keer of voor iemand die nog gaat: als je belt kan je vaak ook eerder inchecken, om 13.00 ipv 16.00. Kost wel ook ¤25,- maar dan lopen de dieren in ieder geval bij aankomst nog buiten.
Grappig dat ik die dingen nog niet ergens heb gelezen.. Had er al wel naar gezocht. :9
Maar daar gaan we dan zeker achteraan! Peuter slaapt graag uit, dus wat dat betreft misschien best makkelijk eventueel!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:11 schreef rena het volgende:

[..]

Ik las het eerst anders :o _O-

Wat gaaf NJ! Prachtig zo die dieren voor je deur O+
:D Leuke zinsvolgorde hé, haha. *)

Echt een aanrader! Ook in deze tijd, niet goedkoop, maar wel echt wat anders.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heerlijk NJ! Wij gaan in de bouwvak ook een week *O*
Lekker! Hopelijk dan ook alles open! Beetje betaalbaar kunnen boeken nog? :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:34 schreef exode het volgende:
Yeaaah NJ, dieren :)

Volgens mij voeren ze de leeuwen altijd rond 10 uur al. Op goed geluk langsgaan denk ik. Dan zijn ze behoorlijk actief.

En heerlijke foto's van blije peuter.

Echt FF? Wat grappig. Ik vond het ook echt een supermooi huisje.
Komende dagen dan eens 's ochtends eerst de leeuwen even meepakken. Even de baby instrueren dat ze een andere tijd gaat slapen... Of alleen de peuter meenemen. 8-)

Denk dat dankzij jou het huisje tot Fok! huisje gebombardeerd wordt straks. Heb hem nu ook al meerdere mensen aangeraden. :9 Stiekem ergens een merkje achterlaten. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:44 schreef Framblij89 het volgende:
Dat bekkie van S. O+ Lekker genieten jullie!
Zo heerlijk! Die geniet echt ultiem. O+
(Alleen al van eenden & ganzen, kun je nagaan als ze de andere dieren ziet komen... :+ )
pi_198662133
Door jullie enthousiaste verhalen staat het huisje ook op ons vakantielijstje maar dan als L wat ouder is.
pi_198662276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:12 schreef Elleska het volgende:
Door jullie enthousiaste verhalen staat het huisje ook op ons vakantielijstje maar dan als L wat ouder is.
Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.

Het is sowieso een mooi park, nog nieuw en dat zie je ook. Alles goed op orde, de huisjes zelf zijn echt mooi en fijn en ruim.

Als alles weer normaal is, kan je veel leuke dingen doen op het resort. Zo hebben wij met rangers de giraffen gevoerd en heeft B verschillende workshops gedaan over dieren.
pi_198662735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef exode het volgende:

[..]

Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.

Het is sowieso een mooi park, nog nieuw en dat zie je ook. Alles goed op orde, de huisjes zelf zijn echt mooi en fijn en ruim.

Als alles weer normaal is, kan je veel leuke dingen doen op het resort. Zo hebben wij met rangers de giraffen gevoerd en heeft B verschillende workshops gedaan over dieren.
Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.

Elk huisje heeft zo zijn voor en nadelen qua ligging denk ik. Zijn de andere savanne delen minder interessant? Masai Mara en Ngorongoro savanne bedoel ik dan. Bij de leeuwen of aan het water lijkt me wel minder.
pi_198662749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Elleska het volgende:

[..]

Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.

Elk huisje heeft zo zijn voor en nadelen qua ligging denk ik. Zijn de andere savanne delen minder interessant? Masai Mara en Ngorongoro savanne bedoel ik dan. Bij de leeuwen of aan het water lijkt me wel minder.
Serengeti is de grootste en daar lopen de meeste en meest diverse dieren. Dus daarom net wat leuker dan de andere savannes.
pi_198664509
Wij hebben gelogeerd in huisje 234 afgelopen oktober. Dat was niet aan de dieren, maar nog wel heel mooi om mee te maken. Ook een paar keer het voeren meegemaakt enz.
pi_198667673
Enige nadeel dat ik hier nu zo kan bedenken is dat als je aan de voederplek zit je wel meer mensen voor en om je huisje hebt. Vanochtend hadden we gewoon 5-6 man op ons terras zitten. Die hadden het niet helemaal begrepen i.m.o. :9 Verder vind ik het ook wel weer gezellig, beetje aanloop en andere kinderen om je heen! Groot voordeel is ook dat je hier natuurlijk heel centraal zit naar alle vlaktes/dieren toe. Bij de leeuwen zit je weer rustiger... Net wat je ook zoekt waarschijnlijk.

Ik kan me voorstellen dat als alles open is het ook onwijs tof en gezellig moet zijn met andere gezinnen/kinderen. Zowel qua restaurants, speelland en dergelijke!

Nu is het gewoon echt meer dan een Landal/Centerparks in deze tijd. Kinderen hebben al het idee ín de dierentuin te zijn i.p.v. alleen op vakantie in een huisje. Luxe nieuw huisje wel inderdaad.
pi_198674971
Ik moest in de vangenis van Doukje.

Heerlijk moppie en het was goei weer dus buiten spelen met mijn nichtjes en neefje.
Werewolf
pi_198675350
Het Fok!huisje, dat klinkt leuk. :) Ik onthoud hem voor ooit.

Banaan was vandaag buiten onze poort aan het spelen met de buurkindjes. De buurvrouw stond daarna ineens voor mijn neus, om te vertellen dat haar man positief getest is. En terwijl ze dat zei kreeg Banaan een knuffel van haar peuter.

Ik snap heus dat quarantaine niet leuk is, zeker niet met vijf kinderen. Maar het was toch fijn geweest als ze beter toezicht had gehouden. :X

Heb mijn ouders vast gezegd dat we er niet zijn dit weekend. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')