SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 12:09 schreef Takkie88 het volgende:
PeuterFotoDinsdag!
Sofie houdt niet van vroeg opstaan...Haha, geen ochtendmens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig hoeft ze maar 1x per week om 7 uur haar bed uit![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:17 schreef minilot het volgende:
Achgos Takkie, die eerste!
PFD van momenteel standaard status Günther: op de bank verdiept in een Donald DuckWat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef lunapuella het volgende:
Haha @:Takkie88, wat een goed ochtendhumeur.7 uur is hier overigens uitslapen.
@:minilot boekenwurm Günther
Wij zaten een weekendje op een Landalpark in Drenthe, wat uiteraard aanleiding was voor veel zoete plaatjes.Ziet er heerlijk uit!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 20:48 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Ze is echt een avondkind! Gaat meestal rond 20.00 naar bed. En als ze naar het kdv is geweest, waar ze ‘s middags nog slaapt, dan kan het makkelijk 22.00 voor ze slaapt.
Jullie begrijpen dat ze thuis niet meer mag slapen ‘s middags![]()
Sofie weigert al 2.5 jaar onder een deken/dekbed te slapen. Echt in paniek als ze wel onder een dekbed lag. Ook bij ons in bed altijd er bovenop.
Nu heb ik haar vanmiddag verteld dat ze zonder luier gaat slapen, dan ben je al echt groot en daar hoort een dekbed bij. Oké, slaat nergens op maar Sofie vond het volkomen logisch. Ze ging net liggen en sliep binnen 10 minonder haar dekbed
Heel herkenbaar wel! Onze S. is ook echt een avondmens, maar wel dus meestal erg vrolijk bij het wakker worden. Hebben haar nu nét op bed gelegd. Maar die ligt zo gewoon nog 30-45 minuten te kletsen voordat ze slaapt.. Eigenlijk zou ze ook zonder middagdut moeten doen, maar tegen 16u stort ze dan helemaal in. Dus nu slaap ze vaak maar rond 15u dan een uurtje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die ukkies toegedekt vind ik er zo schattig uitzien
Onze kleine S. - nu 6 maanden - is dus geen avondkind, maar ochtendkind.. Geen goede combinatie haha.![]()
Goede zaak wel, eidnelijk slapen onder een dekbed!Duimen dat het zo blijft!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten.![]()
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij wiebelt sowieso altijd al heel veel met een lepeltje of zo tussen zijn vingertjes, maar met dat liedje MOET hij dat gewoon doen, want die lepel is dan de helikopter!![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:09 schreef ToT het volgende:
Gisteren een sci-fi film zitten kijken waarin van die grote zware militaire Chinook-helikopters met die dubbele wieken voorkwamen. Mini-ToT gelijk: "HEEEEEjikopteh! HEEEEEEjikopteh!"
![]()
![]()
![]()
![]()
Helikopters zijn echt Bas zijn lievelingsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij wiebelt sowieso altijd al heel veel met een lepeltje of zo tussen zijn vingertjes, maar met dat liedje MOET hij dat gewoon doen, want die lepel is dan de helikopter!
[ afbeelding ]En er landen regelmatig helikopters bij het ziekenhuis hier tegenover dus dan gaan we (als de patiënt weg is) altijd even kijken. Alleen het opstijgen vindt hij Heel Eng
dus dan gaan we meestal weer naar huis.
Ik zat er ook over te denken om naar echte helikopters te gaan kijken met Mini-ToT, maar vrees ook dat hij bang voor het geluid zal zijn enzo, en dat zou misschien zijn plezier in het liedje en helikopters op tv kunnen vergallen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:14 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Helikopters zijn echt Bas zijn lievelingsEn er landen regelmatig helikopters bij het ziekenhuis hier tegenover dus dan gaan we (als de patiënt weg is) altijd even kijken. Alleen het opstijgen vindt hij Heel Eng
dus dan gaan we meestal weer naar huis.
Wat is de magische eettrucquote:Op woensdag 3 maart 2021 10:49 schreef ToT het volgende:
Overigens eet Mini-ToT nog steeds geen groenten, maar zijn eetlust is wel enorm verbeterd en hij komt weer flink aan!
Iets wat minder tof is; zijn allergie voor boompollen: een bloedwaarde die onder de 0,37 zou moeten zitten, is boven de 100 en is niet meer verder te meten daarboven.
Hij heeft nu een drankje, neusspray en oogdruppels. Met alledrie is het een ramp het hem te geven. Het drankje mengen we in z'n melk wat het makkelijkste gaat (rechtstreeks in de mond is geen pretje), en de neusspray kun je het beste snel in een ninja-attack van achteren doen; minder gedoe, minder geworstel en daardoor is hij ook minder overstuur.
Voor de oogdruppels kunnen we geen makkelijke manier vinden.
quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat is de magische eettruc?
Hier ook een hooikoorts dreumes, nu nog alleen met drankje, maar hij loopt ook onwijs te snotteren dus ik denk binnenkort ook een neusspray erbij.
Het drankje hebben wij heel lang in een spuitje in zn mondhoek gedaan, na een paar keer kreeg hij door dat hij het best lekker vind, dus sindsdien geen issue meer. Zelf van een lepel laten afhapen ging niet tot 3 jaar, sinds januari doet hij dat ook.
Voor oogdruppels bestaan er speciale brillen. Er zit dan een gaatje in het (nep)glas waardoor je dan kunt druppelen.. dan hoef je niet zn oog open te houden en in wurggreep proberen te druppelen zonder dat je dat oog raakt (been there). Zelf nooit de bril geprobeerd maar ik zag ze onlangs staan bij de opticien
dus moest eraan denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat een leuke foto's van boze peuters, lezende peuters en spelende peuters![]()
Haha, ja....ik pas mijn achtergrond altijd even aan als ik videocall heb. Anders zien ze de onderkant van het bed en een Ixxi met Lego en B zijn naam er groot op. Dat leidt best af.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:25 schreef Adrian4 het volgende:
Ik moest even kijken, maar je werkt onder B’s bed![]()
Makkelijk om aan te tonen dat er geen monsters onder z'n bed zitten!quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:25 schreef Adrian4 het volgende:
Foto’s![]()
Wat worden jullie peuters groot
Hier is Kevin trots op zijn nieuwe bed
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 maart 2021 09:50 schreef PKM het volgende:
Haha @:NicolasJoy lijkt me lastig als het ritme van je kind zo verschilt. Hoewel, ze houden wel allebei van de nacht toch?![]()
Poffertje wordt eigenlijk altijd wakker van Banaan en 's avonds gaan ze ongeveer tegelijkertijd naar bed. Komt prima uit zo.
Banaan mocht helpen spijkers tikken in de kastjes.
Ik heb ergens nog hoop dat het ritme van één van beiden meer naar de ander toe trekt. Misschien valse hoop, maar toch. En touché.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eergisteren was een hel. Toen ik hem gisteren bij de peuterspeelzaal bracht rende hij bij me weg en beukte tegen een jongetje op, dat leek me wel een indicatie van hoe het zou gaan. Hij vertelde vol trots dat hij twee keer apart moest zitten.![]()
Maar sinds hij terug is, is hij weer vrolijker.Twee kleine nachtbrakers op het moment, niet normaal.
Toffe foto!
Ging het een beetje, dat tikken?
Banaan wordt dan eerder pestkop dan gepest zo?Ook dat hij er trots op is, oeps.
![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:09 schreef exode het volgende:
Ah dat is echt niet leuk hooikoorts!
B heeft het ook, behoorlijk heftig, maar die is al 7 jaar en doet zelf zijn neusspray (en puffer).
Voor de ogen helpt wat vaseline onder de oogjes en voor de neus vaseline net onder de neus. Als het ondanks de spray en in het seizoen de pilletjes er door heen breekt, helpt dat. Dan blijft een deel van de stofjes aan die vaseline hangen ipv dat het in zijn ogen of neus komt.
En in huis horren, dat houdt veel tegen als je raam openstaat.
Juul geniet van de tijd alleen met mijn vriendin of mij nu de scholen weer open zijn. B en zij spelen in principe goed samen, maar wel op B zijn voorwaarden. Alleen speelt ze veel met de poppenwagen, het winkeltje etc etc. B heeft daar nooit zin in die wil Mario Bros nadoen of met stuiterballen zo hoog mogelijk stuiteren of stoeien.
Vandaag had ze heel druk met 3 poppen en 2 poppenwagens, hoe verdeel je dat? Ze was er maar druk mee en toen wilden de poppen ook nog eens niet slapen.![]()
Ik werk vandaag boven op B zijn kamer en Juul kwam een uur naast me bouwen met Lego.
Denk dat het meespelen met lego bij jullie sowieso schot in de roos is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat een leuke foto's van boze peuters, lezende peuters en spelende peuters![]()
Grappig hoe ze dan heeeeel graag met grote broer meespeelt, maar zelf eigenlijk dan toch andere spelletjes doet.![]()
Groot bed voor een grote peuter ook!quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:25 schreef Adrian4 het volgende:
Foto’s![]()
Wat worden jullie peuters groot
Hier is Kevin trots op zijn nieuwe bed
[ afbeelding ]
Nou, niet alle aspecten en alle grapjes natuurlijk maar globaal absoluut hoor! Het helpt natuurlijk ook wel dat -ie intussen alle personages prima kent en wat hun karakters en onderlinge verhoudingen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 19:49 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Wat een hele vent al zo zeg! Snapt hij de verhalen ook echt al een beetje?
quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:30 schreef minilot het volgende:
Hij neemt er in het dagelijks leven ook wel taal van over en soms is dat snoezig ('Grote grutjes!' als -ie verbaasd is) en soms wat minder ('Luister, nietswaardige vlo!' tegen het argeloze buurjongetje van twee
![]()
)..
Eentje, de D49! Plus een grote verzameling grafheuvels op dezelfde wandelroute.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:28 schreef minilot het volgende:
@:lunapuella Dat heerlijke haar van al je mannen!Nog hunebedden bezocht in Drenthe?
Wat leuk!quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, niet alle aspecten en alle grapjes natuurlijk maar globaal absoluut hoor! Het helpt natuurlijk ook wel dat -ie intussen alle personages prima kent en wat hun karakters en onderlinge verhoudingen zijn.
Als de nieuwe Donald Duck op donderdag binnenkomt lezen ik en mijn man (beiden al decennia Duckfan) 'm allebei een paar keer aan Günther voor en in de dagen erna 'leest' -ie 'm dan plaatje voor plaatje zelf. En soms trekt -ie een Duck van drie maanden geleden uit de stapel en dan lepelt -ie de verhalen zó weer op
Is met een Duckje of tien op de bank ook probleemloos een uur muisstil bezig
![]()
Hij neemt er in het dagelijks leven ook wel taal van over en soms is dat snoezig ('Grote grutjes!' als -ie verbaasd is) en soms wat minder ('Luister, nietswaardige vlo!' tegen het argeloze buurjongetje van twee
![]()
)..
Het is voor de taalontwikkeling ook wel heel lekker natuurlijk, elke week zo'n vers stripblad propvol pittige woorden in begrijpelijke dialogen en verduidelijkende afbeeldingen - hij steekt er op een makkelijke manier zo echt een hoop van op!
quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef LeSage het volgende:
Mijm zit weer in zo’n waarom-fase... net weer bij alles doorvragen.
En na de zoveelste ‘waarom moet ik slapen?’ zei ik de afgrijselijke woorden: ‘omdat ik het zeg.’
‘Oh, oké!’
Niet de verwachte reactie
Haha echt he!quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:22 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd Peejtur! Welkom bij de peuters.
[..]
Wat een heerlijke snoet!
Gefeliciteerd!quote:
Haha, dan kun je soms echt verbaasd zijn hè?quote:Op donderdag 4 maart 2021 13:28 schreef LeSage het volgende:
Mijm zit weer in zo’n waarom-fase... net weer bij alles doorvragen.
En na de zoveelste ‘waarom moet ik slapen?’ zei ik de afgrijselijke woorden: ‘omdat ik het zeg.’
‘Oh, oké!’
Niet de verwachte reactie
Heerlijk!quote:
Hier was douchen een tijdje drama, nu baddert hij in een piepklein baby opblaasbadjequote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:01 schreef Loj het volgende:
Hoi! Ik gooi er maar weer eens een peuterige vraag in
Heeft iemand nog tips voor een peuter met watervrees? De laatste twee weken begint Li al te huilen als we naar boven gaan en de jongens al in bad liggen. En met huilen bedoel ik dan echt krijsen!
We proberen nu al een tijdje haar te wassen met washandjes en water (dus geen douche/bad) en het haar zelf te laten doen, maar ze gaat echt helemaal over de rooie.
Dus misschien heeft een van jullie nog de tip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |