Maar als er objectief reden is om bang te zijn is dat dus volkomen correct.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Eigenlijk weet niemand wat er écht gaat gebeuren met het klimaat... Je moet altijd kritisch blijven en beide kanten aanhoren... maar 'Klimaatalarm' of 'Klimaat Noodtoestand' uitroepen (Klaver) gaat echt niet helpen! Je jaagt mensen gewoon weg...
En zeespiegel stijgingen van 1, 2, 3, 4 meter is bangmakerij!
Ik heb vernomen dat ze tegen een boom is gevlogen...quote:Op zondag 4 juli 2021 16:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
We gaan allemaal dood! In 5 Aziatische landen staan 600 nieuwe kolencentrales in de planning. Wij sluiten er wellicht weer 1. Heeft Kaag al gereageerd?
Kaag is alleen maar hierheen gekomen om minister van Buitenlandse zaken te wordenquote:Op zondag 4 juli 2021 20:37 schreef Bart2002 het volgende:
Haar grootste dilemma in het leven was of ze op Harvard of op Oxford moest gaan studeren heb ik voorbij zien komen. Haar eigen woorden. Dus daar valt niet veel van te verwachten. Zij is een mens van een heel andere orde die de echte vraagstukken nooit zal begrijpen.
Ach, weer de heks vergelijking... Verzonnen door fuhrer Wilders.quote:Op zondag 4 juli 2021 17:53 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat ze tegen een boom is gevlogen...![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ga elders eens de psycholoog van de koude grond spelen.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:37 schreef Bart2002 het volgende:
Haar grootste dilemma in het leven was of ze op Harvard of op Oxford moest gaan studeren heb ik voorbij zien komen. Haar eigen woorden. Dus daar valt niet veel van te verwachten. Zij is een mens van een heel andere orde die de echte vraagstukken nooit zal begrijpen.
De happy few die blijven genieten van alles dat niet klimaat vriendelijk is. Zie de draad met kolencentrales.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:37 schreef Bart2002 het volgende:
Vallen over een heks vergelijking, maar iemand anders uitmaken voor Hitler is dan weer geen probleem.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:54 schreef Berjan3 het volgende:
Ach, weer de heks vergelijking... Verzonnen door fuhrer Wilders.
Fuhrer betekend gewoon leider. Het feit dat jij Wilders nu met Hitler associeert is niet mijn schuld.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vallen over een heks vergelijking, maar iemand anders uitmaken voor Hitler is dan weer geen probleem.
Tot zover...quote:Op zondag 4 juli 2021 20:54 schreef Berjan3 het volgende:
Ach, weer de heks vergelijking... Verzonnen door fuhrer Wilders.
Heks: een persoon aan wie bovennatuurlijke krachten worden toegedicht....quote:Op zondag 4 juli 2021 21:29 schreef Berjan3 het volgende:
Fuhrer betekend gewoon leider. Het feit dat jij Wilders nu met Hitler associeert is niet mijn schuld.
https://nl.wikipedia.org/wiki/F%C3%BChrer
quote:Op zondag 4 juli 2021 21:29 schreef Berjan3 het volgende:
Fuhrer betekend gewoon leider. Het feit dat jij Wilders nu met Hitler associeert is niet mijn schuld.
Kerel... Uit je eigen link:quote:Op zondag 4 juli 2021 21:31 schreef Berjan3 het volgende:
Jullie associëren maar een eind weg....
quote:Führer (Duits voor leider, gids, voerman) is de titel waarmee Adolf Hitler wordt aangeduid.
Kerel, uit mijn eigen link:quote:
Dat mensen het Duits niet meer machtig zijn is mijn schuld niet. En dat die mensen op FOK zitten is nog minder mijn schuld.quote:an de negatieve connotatie die het woord Führer in het Nederlands heeft, onder andere door de in Nederland begane oorlogsmisdaden door de Duitse bezetters in naam van de 'Führer', is in het Duits veel minder sprake. Het woord betekent nog altijd gewoon leider, gids, aanvoerder of bestuurder. Führer is mannelijk, de vrouwelijke variant is Führerin.
Mij stoort het dan ook niet dat Kaag met heks word vergeleken. Wel dat mensen klakkeloos fuhrer Wilders nadoen. Ik had wat meer creativiteit verwacht van mensen van FOK, die toch bijna allemaal tijd genoeg hebben omdat ze geen werk hebben.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heks: een persoon aan wie bovennatuurlijke krachten worden toegedicht....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heks
quote:Op zondag 4 juli 2021 21:37 schreef Berjan3 het volgende:
Kerel, uit mijn eigen link:
Dat mensen het Duits niet meer machtig zijn is mijn schuld niet. En dat die mensen op FOK zitten is nog minder mijn schuld.
Enorm slappe poging hoor...quote:Op zondag 4 juli 2021 21:40 schreef Berjan3 het volgende:
Mij stoort het dan ook niet dat Kaag met heks word vergeleken. Wel dat mensen klakkeloos fuhrer Wilders nadoen. Ik had wat meer creativiteit verwacht van mensen van FOK, die toch bijna allemaal tijd genoeg hebben omdat ze geen werk hebben.
Neen hoor, jullie zijn er gewoon ingetrapt...quote:Op zondag 4 juli 2021 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Enorm slappe poging hoor...
We weten allemaal wat je bedoelde, alsof we hier achterlijk zijn met ons allen.
Oh ja, daarom sloeg jij natuurlijk aan op dat plaatje...quote:Op zondag 4 juli 2021 21:46 schreef Berjan3 het volgende:
Neen hoor, jullie zijn er gewoon ingetrapt...
En houd eens op mensen woorden in de mond te leggen of te denken dat ik bedoel wat jij denkt dat ik bedoel.
Wat dat betreft kunnen we wel wat meer Mao gebruiken. De enige manier waarop je echt stappen kunt zetten is namelijk de wereldbevolking met minstens de helft verminderen. Maar daar hoor je nooit een politicus over. Bizar dat je in dit leven overal jaren voor moet studeren. Maar ondertussen mag elke mongool zoveel kinderen op aarde zetten als hij/zij wil.quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De voorloper van GroenLinks is de CPN. De partij die communistische massamoordenaars als Pol Pot en Mao Zedong vereerde weet samen met GroenLinks campagneleider (en oud kamerlid en oud RaRa lid) Wijnand Duyvendak wel hoe zo'n 'klimaatnoodtoestand' te handhaven.
quote:Op zondag 4 juli 2021 22:04 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wat dat betreft kunnen we wel wat meer Mao gebruiken. De enige manier waarop je echt stappen kunt zetten is namelijk de wereldbevolking met minstens de helft verminderen. Maar daar hoor je nooit een politicus over. Bizar dat je in dit leven overal jaren voor moet studeren. Maar ondertussen mag elke mongool zoveel kinderen op aarde zetten als hij/zij wil.
Ach kom op zeg.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:29 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Als er niks was om je schuldig over te voelen dan zou je daar toch geen last van moeten hebben. Misschien toch een beetje confronterend?quote:Op zondag 4 juli 2021 21:33 schreef Cherni het volgende:
Het meest storende is het schuldgevoel dat je dagelijks ingelepeld krijgt al eet je een stuk vlees. Dat gaat behoorlijk vervelen.
Nee, maar ik weet het nu onderhand wel. En het begint op te vallen. Ik ga gewoon door zoals altijd. Ik hoef mij nergens schuldig over te voelen. Dat mensen die het dagekijks over het klimaat hebben zich eerst maar eens zelf een spiegel voorhouden.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als er niks was om je schuldig over te voelen dan zou je daar toch geen last van moeten hebben. Misschien toch een beetje confronterend?
Vreemd, ik hoef het nieuws maar te volgen dan is het corona en klimaat. Alleen al op fok zijn er talloze draden. Maar goed het valt jou dan niet op. Dat kan.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:00 schreef Isdatzo het volgende:
Geen idee, is mij niet opgevallen. Wat mij wel opviel is dat het bij de appie weer 4 burgers voor de prijs van 2 was.
quote:Op zondag 4 juli 2021 21:37 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Kerel, uit mijn eigen link:
[..]
Dat mensen het Duits niet meer machtig zijn is mijn schuld niet. En dat die mensen op FOK zitten is nog minder mijn schuld.
Blijf eens van de doelpalen af: jij had het over het schuldgevoel dat vleeseters dagelijks ingelepeld zouden krijgen. Nu eet ik (vrijwel) geen vlees, maar worden mensen die dat wel doen opgewacht door hordes boze veganisten bij de uitgang van de supermarkt of hoe moet ik me dit voorstellen?quote:Op maandag 5 juli 2021 00:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vreemd, ik hoef het nieuws maar te volgen dan is het corona en klimaat. Alleen al op fok zijn er talloze draden. Maar goed het valt jou dan niet op. Dat kan.
Man man, het gaat om de tendens die aan het ontstaan is mbt het klimaat etc. Heb ik het erover gehad over dat ik aangevallen word? En aangezien vlees voor een broeikast effect zorgt nam ik dat als voorbeeld.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Blijf eens van de doelpalen af: jij had het over het schuldgevoel dat vleeseters dagelijks ingelepeld zouden krijgen. Nu eet ik (vrijwel) geen vlees, maar worden mensen die dat wel doen opgewacht door hordes boze veganisten bij de uitgang van de supermarkt of hoe moet ik me dit voorstellen?
Goede zaak toch? De westerse consumptie is simpelweg niet houdbaar. Als de hele wereld elke avond een lap vlees op 't bord wil, 3 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie, 2 auto's voor de deur, in de winter de kachel op 23 graden en in de zomer de airco op 19, etc etc. Dat kan gewoon niet.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Man man, het gaat om de tendens die aan het ontstaan is mbt het klimaat etc.
Fair enoughquote:Heb ik het erover gehad over dat ik aangevallen word? En aangezien vlees voor een broeikast effect zorgt nam ik dat aks voorbeeld.
Niet iedereen heeft twee auto's voor deur. En niet iedereen gaat 3 maal per jaar met vakantie. Maar ik eet graag een goed stuk vlees van de slager.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goede zaak toch? De westerse consumptie is simpelweg niet houdbaar. Als de hele wereld elke avond een lap vlees op 't bord wil, 3 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie, 2 auto's voor de deur, in de winter de kachel op 23 graden en in de zomer de airco op 19, etc etc. Dat kan gewoon niet.
[..]
Fair enough.
Wat een aannames allemaal. De hele wereld really?quote:Op maandag 5 juli 2021 00:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goede zaak toch? De westerse consumptie is simpelweg niet houdbaar. Als de hele wereld elke avond een lap vlees op 't bord wil, 3 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie, 2 auto's voor de deur, in de winter de kachel op 23 graden en in de zomer de airco op 19, etc etc. Dat kan gewoon niet.
[..]
Fair enough.
De realiteit is dat zo'n lap vlees en een (reis met de) auto een stuk meer kosten dan wat je er nu voor betaalt. Het wordt tijd dat die kosten verrekend gaan worden in de productprijs, en ja dan gaan sommige dingen duurder worden. Of eigenlijk: duurder lijken, want die verborgen kosten worden nu afgewenteld op de maatschappij.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft twee auto's voor deur. En niet iedereen gaat 3 maal per jaar met vakantie. Maar ik eet graag een goed stuk vlees van de slager.
Maar is dat stuk vlees straks nog betaalbaar, of de auto etc. Ik vrees het ergste in de toekomst. Want dat is natuurlijk de enigste manier om de doelen te halen. Maak alles zo duur dat het voor Jan met de Pet onbereikbaar word.
Ah, dus jij wel maar Mustafa niet?quote:Op maandag 5 juli 2021 00:31 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal. De hele wereld really?
Trol
Je hebt groot gelijk.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:48 schreef Cherni het volgende:
Het is heel simpel. Ik heb helaas een auto nodig voor mijn werk. Helaas dat is een Saab op benzine uit 1999. Nu kan ik nog gelukkig in België tanken. Sorry voor het klimaat
Maar voor de 4 jaartjes dat ik nog werk is er geen haar op mijn hoofd die nu nog een investering gaat doen in een electrische auto. Sterker nog, zodra ik stop gaat die auto de deur uit. Het gaat prima zonder auto. En dat doe ik echt niet voor het klimaat(zo eerlijk ben ik dan nog). Maar ik heb een hekel gekregen aan auto rijden. Ja in mijn jongere jaren vond ik het geweldig om met een Volvo480 te knallen. Maar die tijd is voorbij.
Maar ik ben wel zo fair om te snappen dat niet iedereen een elektrische auto kan aanschaffen vanwege de kosten maar wel een auto nodig heeft.
Verschrikkelijk dat auto rijden. Files, drukte, flitspalen, etc en in de nacht niemand op de weg en dan stevig doorrijden en weer een boete.quote:
De urgentie is dan ook vals, een voorwendsel voor een machtsgreep. Als het echt zo urgent was kwam er een CO2 belasting op Chinese invoer, bleven we aan het gas en lieten Shell en Exxon de verstevigingsoperatie betalen en gebruik je CO2 compensatie niet als excuus om naar Sri Lanka te vliegen, maar om de wereld te redden.quote:Op maandag 5 juli 2021 01:40 schreef BasEnAad het volgende:
Lol, je kunt niet aan de ene kant neoliberaal beleid voeren en multinationals alle ruimte geven en aan de andere kant de burger vragen om alsjeblieft een beetje zuinig te doen.
Je kunt niet als overheid overal je handen vanaf trekken en tegelijk verwachten dat burgers de shit wel voor je oplossen, terwijl de lasten hoger en hoger worden. En de bedrijfswinsten stijgen en stijgen. Ergens blijft wat geld hangen en ik weet wel waar. Dat is actief beleid.
De overheid is er vreselijk goed in geworden wel alles te willen bepalen, maar tegelijk 0 verantwoordelijkheid te nemen, of het af te schuiven op de gemeentes bijvoorbeeld. Zo kan ik ook een land besturen.
Dat is niet waar. Binnen Mongolië valt onder de jurisdictie van China en daar geldt nog de driekindpolitiekquote:Op zondag 4 juli 2021 22:04 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wat dat betreft kunnen we wel wat meer Mao gebruiken. De enige manier waarop je echt stappen kunt zetten is namelijk de wereldbevolking met minstens de helft verminderen. Maar daar hoor je nooit een politicus over. Bizar dat je in dit leven overal jaren voor moet studeren. Maar ondertussen mag elke mongool zoveel kinderen op aarde zetten als hij/zij wil.
En dan gaat Jan met de pet weer zelf wat vee in z'n achtertuin zetten. Te beginnen met kippen. Heb je in elk geval dagelijks je eitje.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft twee auto's voor deur. En niet iedereen gaat 3 maal per jaar met vakantie. Maar ik eet graag een goed stuk vlees van de slager.
Maar is dat stuk vlees straks nog betaalbaar, of de auto etc. Ik vrees het ergste in de toekomst. Want dat is natuurlijk de enigste manier om de doelen te halen. Maak alles zo duur dat het voor Jan met de Pet onbereikbaar word.
Weer iemand die denkt te weten hoe een ander denkt. Echt ga naar een ander subforum, daar geloven ze dat jullie misschien speciale gaven hebben..quote:
Dat plaatje liet een heks zien, Wilders heeft Kaag een heks genoemd. En dan vind ik het gewoon niet creatief van degene die dat plaatje postte. Jullie hebben bijna allemaal geen werk, dus ik had wat meer creativiteit verwacht. Dat is alles...quote:Op zondag 4 juli 2021 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, daarom sloeg jij natuurlijk aan op dat plaatje...![]()
Ga gewoon weer terug naar BNW of TRU, daar pas je veel beter.
Mensen op stang jagen, wie kaatst kan de bal terug verwachten.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:04 schreef Repentless het volgende:
[..]En wat was de functie van het gebruik van het Duitse woord voor leider m.b.t. Wilders?
Waarom gebruik je dan ineens die Duitse term in een Nederlandse zin?quote:Op maandag 5 juli 2021 18:10 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Weer iemand die denkt te weten hoe een ander denkt. Echt ga naar een ander subforum, daar geloven ze dat jullie misschien speciale gaven hebben..
[..]
Dat plaatje liet een heks zien, Wilders heeft Kaag een heks genoemd. En dan vind ik het gewoon niet creatief van degene die dat plaatje postte. Jullie hebben bijna allemaal geen werk, dus ik had wat meer creativiteit verwacht. Dat is alles...
Voor de rest heb ik niks met Kaag en D66 stem ik al helemaal niet, of GroenLinks...
Maar dat mensen aanslaan op fuhrer, wat gewoon leider betekent. Als ik leider Wilders had geschreven was er niks aan de hand geweest, en het betekent gewoon hetzelfde.
En wie kaatst er dan in dit geval?quote:Op maandag 5 juli 2021 18:14 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Mensen op stang jagen, wie kaatst kan de bal terug verwachten.
Ow je kiest er toevallig voor om dan het duitse woord daarvoor te gebruiken.quote:Op maandag 5 juli 2021 18:10 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Weer iemand die denkt te weten hoe een ander denkt. Echt ga naar een ander subforum, daar geloven ze dat jullie misschien speciale gaven hebben..
[..]
Dat plaatje liet een heks zien, Wilders heeft Kaag een heks genoemd. En dan vind ik het gewoon niet creatief van degene die dat plaatje postte. Jullie hebben bijna allemaal geen werk, dus ik had wat meer creativiteit verwacht. Dat is alles...
Voor de rest heb ik niks met Kaag en D66 stem ik al helemaal niet, of GroenLinks...
Maar dat mensen aanslaan op fuhrer, wat gewoon leider betekent. Als ik leider Wilders had geschreven was er niks aan de hand geweest, en het betekent gewoon hetzelfde.
Mensen op stang jagen, omdat ik weet dat hier mensen zijn die Wilders hoog hebben zitten..quote:Op maandag 5 juli 2021 18:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom gebruik je dan ineens die Duitse term in een Nederlandse zin?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |