quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, ik ziet het gewoon voor me.
Jesse Klaver wordt de minister-president (laten we wegblijven van termen als eindbaas), en als eerste loeien de sirenes. Alle NL-Alert berichten gaan af. Spoedig wendt het Nederlandse volk zich naar de tv, en ziet Jesse Klaver de noodtoestand uitroepen. Er is een klimaatcrisis aan de gang! Net als in de geest van de autoloze zondagen en de legendarische toespraak van Joop den Uyl zet minister-president Jesse Klaver uiteen wat er moet gebeuren om vrede en welvaart op de langere termijn te waarborgen.
quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, ik ziet het gewoon voor me.
Jesse Klaver wordt de minister-president (laten we wegblijven van termen als eindbaas), en als eerste loeien de sirenes. Alle NL-Alert berichten gaan af. Spoedig wendt het Nederlandse volk zich naar de tv, en ziet Jesse Klaver de noodtoestand uitroepen. Er is een klimaatcrisis aan de gang! Net als in de geest van de autoloze zondagen en de legendarische toespraak van Joop den Uyl zet minister-president Jesse Klaver uiteen wat er moet gebeuren om vrede en welvaart op de langere termijn te waarborgen.
Het "succes"van de mensensoort heeft natuurlijk altijd al gezorgd dat er minder ruimte voor andere soorten kwam. Als je aan de éne kant dat op z'n beloop wil laten, omdat volgens modellen ooit de wereldbevolking wel zal gaan krimpen, moet je niet aan de andere kant mensen het leven onmogelijk willen maken aan de hand van ook weer modellen die in de toekomst een zeespiegelstijging voorspellen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij wilt wel iets slopen. Jij vind dat de biodiversiteit wel weg mag en 2 graden warmer ook goed is om je eigen belangen te behartigen.
Daarbij wil je dus enkel dat andere landen iets doen en wij niet. Met die denkwijze gebeurt er dus niets
[..]
Omdat het simpelweg domme rookgordijnen zijn. Je verschuilt je achter "ja maar hullie" om je eigen pro-vervuilingsstandpunten te verdedigen.
We moeten zeker iets doen aan onze invloed op het klimaat en op het milieu. Maar niet op de manier zoals D66 dat wil. Bij hun is kernenergie nog steeds taboe, ze willen graag biologische landbouw (terwijl wij juist moeten naar minder vee, maar het vee dat er is dienen wij te intensiveren).quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is simpelweg zo. Doen we niks aan het milieu dan is de mensheid ernstig in gevaar. Maar jij steekt liever je kop in het zand zie ik.
Sowieso een raar verwijt van iemand wiens account vooral lijkt te bestaan om allerlei apocalyptische verhalen over moslims hier neer te pennen.
Kaag zei in het laatste debat letterlijk dat het geen taboe is. Dat is het ook al een jaar of twintig niet meer.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:53 schreef theunderdog het volgende:
Bij hun is kernenergie nog steeds taboe,
https://www.laka.org/nieu(...)er-kernenergie-14275quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kaag zei in het laatste debat letterlijk dat het geen taboe is. Dat is het ook al een jaar of twintig niet meer.
Ze zwalken een beetje op kernenergie...quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://www.laka.org/nieu(...)er-kernenergie-14275
Ik zag laatst een leader over een burgemeester die alle bomen langs een weg liet kappen omdat 'hij niet verantwoordelijk wil zijn voor een verkeersdode'. Dat is de gevaarlijke mentaliteit die we ook bij corona zien, bestuurders die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun bestuur, maar wel voor zaken waar ze niet over gaan want 'mensenlevens'. Nee, degene die tegen een boom rijdt is zelf verantwoordelijk en de schade aan de boom moet vergoed worden uit diens nalatenschap.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:36 schreef Ixnay het volgende:
Angst zaaien en bang maken met de dood is precies het tegenovergestelde wat een politicus zou moeten doen.
Die geeft vertrouwen en garandeert het volk zekerheid.
Ze willen er niet pro-actief overheidsgeld in steken omdat ze het geen goede strategie vinden. Maar zijn dus niet voor een verbod en gaan het ook niet blokkeren als de VVD er een zou willen in een nieuw kabinet.quote:Op donderdag 4 maart 2021 11:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://www.laka.org/nieu(...)er-kernenergie-14275
Het is te hopen. Want zonder kernenergie gaan wij het voorlopig niet redden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 12:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze willen er niet pro-actief overheidsgeld in steken omdat ze het geen goede strategie vinden. Maar zijn dus niet voor een verbod en gaan het ook niet blokkeren als de VVD er een zou willen in een nieuw kabinet.
Afvangen van CO2.quote:Op donderdag 4 maart 2021 12:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is te hopen. Want zonder kernenergie gaan wij het voorlopig niet redden.
quote:krijgt zelf ook vaak het verwijt elitair te zijn. Is dat vervelend?
,,Het is een etiket. Mensen houden van etiketten. Ik weet wie ik ben. Ik weet welke kansen ik heb kunnen krijgen. En ik heb ervoor gewerkt. Punt. Is dat elitair? Ik vind dat in een populistische politieke cultuur het label ‘elitair’ wordt gebruikt om heel veel dingen te zeggen die eigenlijk heel gevaarlijk zijn. Dat je mensen met een goede opleiding moet wantrouwen. We willen toch juist dat de zoon van de bakker gelijke kansen krijgt en ook kan promoveren aan de TU Delft?’’
Met elitair wordt ook bedoeld dat u het gewone volk niet zou begrijpen.
,,Ja, omdat ik bij D66 hoor. Weet je, D66 is al sinds de oprichting door alle partijen zogenaamd elitair genoemd. Maar niemand kan uitleggen wat ze ermee bedoelen. Het is een etiket om de partij mee te kunnen bagatelliseren, om mensen te delegitimeren. Zodat ze hun mond houden. Dat ga ik nooit doen. En het gebeurt meer bij meisjes en vrouwen dan bij mannen. Er is seksisme in de politiek. Laatst was er op Twitter die hashtag met #kutkaag. Gelukkig waren er ook mensen die er #hupkaag van maakten.’’
Raakt zo’n scheldwoord u nog?
,,Oh, ik wist het zelf niet eens, hoor. Ik kijk nauwelijks meer op Twitter. Wat niet weet, wat niet deert, zei mijn moeder altijd.’’
U praat heel keurig. Sommige mensen zouden dat bekakt noemen.
,,Ik ben niet bekakt, hoor.’’
Wel heel keurig?
,,Ik praat netjes.’’
Waar hebt u dat geleerd?
,,Thuis. Is dat erg? Ik bekritiseer ook geen mensen als ze met een accent praten. Ik laat mensen graag in hun waarde, ik wil zelf ook graag in mijn waarde gelaten worden. Ik vind dat dat het minste is wat je van elkaar kunt verwachten.’’
Vervuiltokkie? Wat is dat een vervuiltokkie?quote:Op woensdag 17 februari 2021 07:30 schreef Hexagon het volgende:
Oei, iemand die dingen zegt die vervuiltokkies niet leuk vinden. Snel zwart maken!!!!
Klimaat gaat wel door hoor, aarde blijft ook wel draaien. Het uitputten van de aarde is een beleid wat moet worden aangepakt. Dat werkt niet door het land en zee vol te stoppen met windmolens en zonnepanelen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:40 schreef skrn het volgende:
Doen of doodgaan, is dat serieus waarom we hier een topic over openen. Do or die nogal letterlijk vertaald?
Goed punt: ook Elsevier is om. In ieder geval: ze snappen dat uitstootgassen tot klimaatverandering leiden, en dat mindering goed is voor klimaat en milieu. Kijk, daar zit de verrassing, eerlijk gezegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |