abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198069792
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is simpelweg zo. Doen we niks aan het milieu dan is de mensheid ernstig in gevaar. Maar jij steekt liever je kop in het zand zie ik.

Sowieso een raar verwijt van iemand wiens account vooral lijkt te bestaan om allerlei apocalyptische verhalen over moslims hier neer te pennen.
Kaag doet alsof we het tij in Nederland kunnen keren. De oorlog hier kunnen beslechten. Nederland is echter slechts een heel klein onderdeeltje in dit grote probleem. Als wij nu hogere doelen zetten en de rest gaat gewoon door met de huidige doelen (en dat doen ze) dan zullen wij enkel verliezen en het klimaat niets noemenswaardig winnen.

Daarnaast brengt ze het dusdanig (net zoals GroenLinks) dat het weinig zin heeft om überhaupt nog wat te doen. Dan denken de meeste mensen; liever te dik in de kist dan weer een feestje gemist. Als het allemaal zo kommer en kwijl is waarom dan niet genieten van de laatste momenten die ons als mensheid nog gegeven is.

Ik hoor al 30 jaar dat het nu of nooit is, dat we nu echt x of y moeten. En elke keer blijkt het toch niet zo dramatisch te zijn.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:04:26 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198069840
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kaag doet alsof we het tij in Nederland kunnen keren. De oorlog hier kunnen beslechten. Nederland is echter slechts een heel klein onderdeeltje in dit grote probleem. Als wij nu hogere doelen zetten en de rest gaat gewoon door met de huidige doelen (en dat doen ze) dan zullen wij enkel verliezen en het klimaat niets noemenswaardig winnen.
Ah het vaste drogargument van kop-in-het-zand-stekers om je bijdrage niet te doen. Zal ik ook maar ophouden met belasting betalen dan? Dat beetje op de hele staatsbegroting maakt toch weinig verschil.

quote:
Ik hoor al 30 jaar dat het nu of nooit is, dat we nu echt x of y moeten. En elke keer blijkt het toch niet zo dramatisch te zijn.
Kijk gewoon eens naar de feiten. De gevolgen zijn overal zichtbaar maar we gaan vooral een beetje gallen over de manier waarop het gezegd wordt. :')
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:04:32 #103
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198069841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
D66 is moreel ook failliet. Het enige waar D66 nog om draait is populistische prietpraat en het opheffen van Nederland en alle macht overdragen aan Brussel.
En iedereen bang maken voor economische grootmachten China en de VS. Maar wie beschermt ons tegen Brussel?

Ik heb weinig vertrouwen in die lui. Uiteindelijk zit elke politicus daar voor zijn eigen landje.

En dan willen ze nog het vetorecht beperken;
quote:
We willen dat een volgend kabinet zich inzet om het vetorecht af te schaffen van lidstaten in het Europees buitenlandbeleid.
https://d66.nl/standpunte(...)at-dicht-bij-mensen/

Ik moet er niet aan denken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198069850
Ik vind D66 ook een slechte campagne voeren ('Tijd voor nieuw leiderschap', hoe nietszeggend kan een slogan zijn?). En het is inderdaad een lelijk anglacisme wat er gebruikt wordt.

Maar mijn god, wat een flutstukje van Elian ook weer in de Telegraaf. Dat moet je toch ook niet serieus nemen?
pi_198069930
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah het vaste drogargument van kop-in-het-zand-stekers om je bijdrage niet te doen. Zal ik ook maar ophouden met belasting betalen dan? Dat beetje op de hele staatsbegroting maakt toch weinig verschil.
[..]

Kijk gewoon eens naar de feiten. De gevolgen zijn overal zichtbaar maar we gaan vooral een beetje gallen over de manier waarop het gezegd wordt. :')
De gevolgen vallen reuze mee. Welgeteld 1 a 2 graad opwarming van de aarde. Voor de mensheid nauwelijks interessant.

Ik doe mijn bijdrage wel hoor. Energieklasse A huis, moderne energiebesparende apparatuur, overal LED, gescheiden afval, zuinige benzine auto's, geen vliegvakantie, geen kinderen.

Kaag zelf kan dat allemaal niet zeggen. Die laat een gigantische voetafdruk achter. Net zoals D66 Rob Jette die jaarlijks vaak vliegt voor de lol. Sowieso schijnen D66 en GroenLinks kiezers buitensporig vaak te vliegen.

https://www.luchtvaartnie(...)s-vliegen-het-vaakst
pi_198069952
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De gevolgen vallen reuze mee. Welgeteld 1 a 2 graad opwarming van de aarde. Voor de mensheid nauwelijks interessant.

Ik doe mijn bijdrage wel hoor. Energieklasse A huis, moderne energiebesparende apparatuur, overal LED, gescheiden afval, zuinige benzine auto's, geen vliegvakantie, geen kinderen.

Kaag zelf kan dat allemaal niet zeggen. Die laat een gigantische voetafdruk achter. Net zoals D66 Rob Jette die jaarlijks vaak vliegt voor de lol. Sowieso schijnen D66 en GroenLinks kiezers buitensporig vaak te vliegen.

Mensen zijn hypocriet en gras is groen, maar om het klimaat is altijd wat te doen.
-nee-
pi_198070053
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]
Op de staatsbegroting heeft maar 1 instantie invloed: de staat (en helaas de eu ook een klein beetje). Op het klimaat hebben wij in verhouding tot andere machten een volstrekt verwaarloosbare invloed. En dan is het dus volstrekt absurd je voor honderden miljarden een economische klimaatdwangbuis op te leggen.

quote:
Als dat al gevolgen zijn van menselijk handelen dan kunnen wij dat niet keren zonder dat grotere machten klimaatneutraal worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198070059
quote:

[..]

Ik denk dat je de invloed van het stijgen van de zeespiegel en de 2 miljard mensen die in deltas wonen nogal onderschat. :D
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:28:17 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198070094
quote:

[..]

Zo te zien prop je liever je vingers in je oren en mag de volgende generatie de ellende van 2 graden opvangen. Want die is wel behoorlijk.
pi_198070097
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de invloed van het stijgen van de zeespiegel en de 2 miljard mensen die in deltas wonen nogal onderschat. :D
Misschien kunnen we al dat geld dat nu gepompt wordt in het voorkomen daarvan beter steken in technische middelen om die stijging op te kunnen vangen?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198070123
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zo te zien prop je liever je vingers in je oren en mag de volgende generatie de ellende van 2 graden opvangen. Want die is wel behoorlijk.
Die generatie zal wel boos terugkijken op onze generatie hoe wij voor 1000 miljard van het gas af zijn gegaan, en wij het veel beter hadden kunnen steken in hogere dijken en verbeterde deltawerken. Hoe konden we zo dom zijn?
pi_198070142
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het wordt nogal overschat allemaal. Het is voornamelijk schadelijk voor de biodiversiteit. Maar ook zonder veel biodiversiteit zal de mensheid overleven.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:34:15 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198070165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die generatie zal wel boos terugkijken op onze generatie hoe wij voor 1000 miljard van het gas af zijn gegaan, en wij het veel beter hadden kunnen steken in hogere dijken en verbeterde deltawerken. Hoe konden we zo dom zijn?
Tegen de tijd dan we niet eens gas meer hebben. Man man wat een vooruitziende blik van iemand met een bril van -12.
pi_198070169
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Misschien kunnen we al dat geld dat nu gepompt wordt in het voorkomen daarvan beter steken in technische middelen om die stijging op te kunnen vangen?
Geld gepompt in het voorkomen, waar heb je het nu over? Over de energietransitie waardoor we duurzame energie winnen en minder vervuilen? Waarbij de meeste duurzame energieprojecten allang rendabel zijn en er geen subsidie geld meer naar toe gaat. :D
pi_198070176
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zo te zien zijn de inhoudelijke antwoorden op en rest er enkel nog angst om aan te praten. Angst is een slechte raadgever ook op bestuurlijk niveau. Angst heeft gezorgd voor biomassacentrales die uiteindelijk veel schadelijker bleken voor het klimaat en de menselijke gezondheid.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:37:15 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198070204
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zo te zien zijn de inhoudelijke antwoorden op en rest er enkel nog angst om aan te praten. Angst is een slechte raadgever ook op bestuurlijk niveau. Angst heeft gezorgd voor biomassacentrales die uiteindelijk veel schadelijker bleken voor het klimaat en de menselijke gezondheid.
Nee jij bent gewoon de gevolgen aan het baggetelliseren. 2 graden warmer en vernuekte biodiversiteit, oh allemaal geen probleem. Zolang jij je maar niet aan hoeft te passen.
pi_198070220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tegen de tijd dan we niet eens gas meer hebben. Man man wat een vooruitziende blik van iemand met een bril van -12.
We kunnen nog heel lang met gas, olie en kernenergie vooruit. En dan kun je in alle rust goed werkende alternatieve bronnen zoeken waar niet hele landschappen voor verwoest hoeven worden. Er is geen enkele reden nu in paniek in no time van het gas af te gaan. Totale onzin.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:39:50 #118
65846 Bocaj
47th President.
pi_198070234
Nog zo'n tenen krommende (Mijn mening hè!) video-verkiezingen-commercial van Milieudefensie...

Heee, daar komt 'klimaatalarm' ook vandaan...

[ Bericht 17% gewijzigd door Bocaj op 18-02-2021 09:45:04 ]
pi_198070250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Geld gepompt in het voorkomen, waar heb je het nu over? Over de energietransitie waardoor we duurzame energie winnen en minder vervuilen? Waarbij de meeste duurzame energieprojecten allang rendabel zijn en er geen subsidie geld meer naar toe gaat. :D
Joh? Heb je gemist dat er tienduizenden euro's per woning geïnvesteerd moeten worden om het überhaupt mogelijk te maken? Geld dat je van zijn levensdagen niet terugverdient.

Proefprojecten gemist?

https://www.google.com/am(...)veral-even-vlot.html
pi_198070254
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee jij bent gewoon de gevolgen aan het baggetelliseren. 2 graden warmer en vernuekte biodiversiteit, oh allemaal geen probleem. Zolang jij je maar niet aan hoeft te passen.
Biodiversiteit had ik reeds benoemd. En voor het overleven van de mensheid is dat idd geen probleem. Ik pas me wel aan. Het zijn mensen als Kaag en Jetten die hun leventje niet aanpassen, een gigantische voetafdruk achterlaten maar wel denken verandering op te kunnen leggen aan anderen. Kaag en Jetten zullen er geen vakantievlucht minder om nemen.

Kaag en Jetten zijn als Amerikaanse televisie evangelisten. Hypocriet tot op het bot. De gelovigen van alles voorschrijven en laten betalen en zelf compleet van God los leven.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:41:56 #121
65846 Bocaj
47th President.
pi_198070261
"Als je een ijsje haalt en je zit in de zon, dan gaat hij smelten...." Juist ja! :')
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:44:59 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198070296
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Biodiversiteit had ik reeds benoemd. En voor het overleven van de mensheid is dat idd geen probleem. Ik pas me wel aan. Het zijn mensen als Kaag en Jetten die hun leventje niet aanpassen, een gigantische voetafdruk achterlaten maar wel denken verandering op te kunnen leggen aan anderen. Kaag en Jetten zullen er geen vakantievlucht minder om nemen.

Kaag en Jetten zijn als Amerikaanse televisie evangelisten. Hypocriet tot op het bot. De gelovigen van alles voorschrijven en laten betalen en zelf compleet van God los leven.
Nou als Kaag en Jetten niet recht in de leer genoeg zijn dan stem jij vast wel op Esther Ouwehand, oh wacht...

En dat je de biodiversiteit wil slopen voor je eigen belang zegt natuurlijk genoeg hoe jij erin zit. Ikke ikke en de toekomst kan stikken.
pi_198070419
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou als Kaag en Jetten niet recht in de leer genoeg zijn dan stem jij vast wel op Esther Ouwehand, oh wacht...

En dat je de biodiversiteit wil slopen voor je eigen belang zegt natuurlijk genoeg hoe jij erin zit. Ikke ikke en de toekomst kan stikken.
Ik stem niet op extreme partijen. Dus niet op PVV, FvD en ook niet PvdD.

Ik wil niets slopen. Dat jij denkt dat nationale politiek ook maar enige invloed heeft op een wereldwijd probleem en hysterisch loopt te schreeuwen en te wijzen zegt meer over jou dan over mijn vermeende egoïsme.

En als we je conclusie wel doortrekken, wat zegt dat dan over Kaag en Jetten? Die hebben namelijk een veel grotere voetafdruk dan ikzelf heb en die gaan gewoon door met hun vervuilende leven. Daar doe je echter lafjes geen uitspraken over. Of is mooie praatjes voor de ander hebben maar zelf gewoon op oude voet verdergaan voor jou al voldoende? Is je handje daarmee al gevuld?
pi_198070555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Joh? Heb je gemist dat er tienduizenden euro's per woning geïnvesteerd moeten worden om het überhaupt mogelijk te maken? Geld dat je van zijn levensdagen niet terugverdient.

Proefprojecten gemist?

https://www.google.com/am(...)veral-even-vlot.html
Een enkel project eruit pikken en niet het gehele plaatje.

Je vergeet bijvoorbeeld nieuwbouw met nul op de meter gebouwd moet worden wat met de huidige stand der techniek goed mogelijk is.

Ik val ook in het proefproject komende maand ergens van het gas af. Hier loopt het wel vlot. ^O^

Verder is het bij nieuwe technologie altijd in het begin duurder dat zien we altijd.

Het gasloos maken heeft nog een andere achterliggende reden die je niet vermeld de gasnetten in de wijken zijn aan vervanging toe na 50 jaar hoeveel zou de maatschappij dat gaan kosten?
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:03:02 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198070586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

Ik wil niets slopen. Dat jij denkt dat nationale politiek ook maar enige invloed heeft op een wereldwijd probleem en hysterisch loopt te schreeuwen en te wijzen zegt meer over jou dan over mijn vermeende egoïsme.
Jij wilt wel iets slopen. Jij vind dat de biodiversiteit wel weg mag en 2 graden warmer ook goed is om je eigen belangen te behartigen.

Daarbij wil je dus enkel dat andere landen iets doen en wij niet. Met die denkwijze gebeurt er dus niets

quote:
En als we je conclusie wel doortrekken, wat zegt dat dan over Kaag en Jetten? Die hebben namelijk een veel grotere voetafdruk dan ikzelf heb en die gaan gewoon door met hun vervuilende leven. Daar doe je echter lafjes geen uitspraken over. Of is mooie praatjes voor de ander hebben maar zelf gewoon op oude voet verdergaan voor jou al voldoende? Is je handje daarmee al gevuld?
Omdat het simpelweg domme rookgordijnen zijn. Je verschuilt je achter "ja maar hullie" om je eigen pro-vervuilingsstandpunten te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')