Kaag doet alsof we het tij in Nederland kunnen keren. De oorlog hier kunnen beslechten. Nederland is echter slechts een heel klein onderdeeltje in dit grote probleem. Als wij nu hogere doelen zetten en de rest gaat gewoon door met de huidige doelen (en dat doen ze) dan zullen wij enkel verliezen en het klimaat niets noemenswaardig winnen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is simpelweg zo. Doen we niks aan het milieu dan is de mensheid ernstig in gevaar. Maar jij steekt liever je kop in het zand zie ik.
Sowieso een raar verwijt van iemand wiens account vooral lijkt te bestaan om allerlei apocalyptische verhalen over moslims hier neer te pennen.
Ah het vaste drogargument van kop-in-het-zand-stekers om je bijdrage niet te doen. Zal ik ook maar ophouden met belasting betalen dan? Dat beetje op de hele staatsbegroting maakt toch weinig verschil.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Kaag doet alsof we het tij in Nederland kunnen keren. De oorlog hier kunnen beslechten. Nederland is echter slechts een heel klein onderdeeltje in dit grote probleem. Als wij nu hogere doelen zetten en de rest gaat gewoon door met de huidige doelen (en dat doen ze) dan zullen wij enkel verliezen en het klimaat niets noemenswaardig winnen.
Kijk gewoon eens naar de feiten. De gevolgen zijn overal zichtbaar maar we gaan vooral een beetje gallen over de manier waarop het gezegd wordt.quote:Ik hoor al 30 jaar dat het nu of nooit is, dat we nu echt x of y moeten. En elke keer blijkt het toch niet zo dramatisch te zijn.
En iedereen bang maken voor economische grootmachten China en de VS. Maar wie beschermt ons tegen Brussel?quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
D66 is moreel ook failliet. Het enige waar D66 nog om draait is populistische prietpraat en het opheffen van Nederland en alle macht overdragen aan Brussel.
https://d66.nl/standpunte(...)at-dicht-bij-mensen/quote:We willen dat een volgend kabinet zich inzet om het vetorecht af te schaffen van lidstaten in het Europees buitenlandbeleid.
De gevolgen vallen reuze mee. Welgeteld 1 a 2 graad opwarming van de aarde. Voor de mensheid nauwelijks interessant.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah het vaste drogargument van kop-in-het-zand-stekers om je bijdrage niet te doen. Zal ik ook maar ophouden met belasting betalen dan? Dat beetje op de hele staatsbegroting maakt toch weinig verschil.
[..]
Kijk gewoon eens naar de feiten. De gevolgen zijn overal zichtbaar maar we gaan vooral een beetje gallen over de manier waarop het gezegd wordt.
Mensen zijn hypocriet en gras is groen, maar om het klimaat is altijd wat te doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De gevolgen vallen reuze mee. Welgeteld 1 a 2 graad opwarming van de aarde. Voor de mensheid nauwelijks interessant.
Ik doe mijn bijdrage wel hoor. Energieklasse A huis, moderne energiebesparende apparatuur, overal LED, gescheiden afval, zuinige benzine auto's, geen vliegvakantie, geen kinderen.
Kaag zelf kan dat allemaal niet zeggen. Die laat een gigantische voetafdruk achter. Net zoals D66 Rob Jette die jaarlijks vaak vliegt voor de lol. Sowieso schijnen D66 en GroenLinks kiezers buitensporig vaak te vliegen.
https://www.luchtvaartnie(...)s-vliegen-het-vaakst
Op de staatsbegroting heeft maar 1 instantie invloed: de staat (en helaas de eu ook een klein beetje). Op het klimaat hebben wij in verhouding tot andere machten een volstrekt verwaarloosbare invloed. En dan is het dus volstrekt absurd je voor honderden miljarden een economische klimaatdwangbuis op te leggen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah het vaste drogargument van kop-in-het-zand-stekers om je bijdrage niet te doen. Zal ik ook maar ophouden met belasting betalen dan? Dat beetje op de hele staatsbegroting maakt toch weinig verschil.
[..]
Als dat al gevolgen zijn van menselijk handelen dan kunnen wij dat niet keren zonder dat grotere machten klimaatneutraal worden.quote:Kijk gewoon eens naar de feiten. De gevolgen zijn overal zichtbaar maar we gaan vooral een beetje gallen over de manier waarop het gezegd wordt.
Ik denk dat je de invloed van het stijgen van de zeespiegel en de 2 miljard mensen die in deltas wonen nogal onderschat.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De gevolgen vallen reuze mee. Welgeteld 1 a 2 graad opwarming van de aarde. Voor de mensheid nauwelijks interessant.
Zo te zien prop je liever je vingers in je oren en mag de volgende generatie de ellende van 2 graden opvangen. Want die is wel behoorlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik doe mijn bijdrage wel hoor. Energieklasse A huis, moderne energiebesparende apparatuur, overal LED, gescheiden afval, zuinige benzine auto's, geen vliegvakantie, geen kinderen.
Kaag zelf kan dat allemaal niet zeggen. Die laat een gigantische voetafdruk achter. Net zoals D66 Rob Jette die jaarlijks vaak vliegt voor de lol. Sowieso schijnen D66 en GroenLinks kiezers buitensporig vaak te vliegen.
https://www.luchtvaartnie(...)s-vliegen-het-vaakst
Misschien kunnen we al dat geld dat nu gepompt wordt in het voorkomen daarvan beter steken in technische middelen om die stijging op te kunnen vangen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de invloed van het stijgen van de zeespiegel en de 2 miljard mensen die in deltas wonen nogal onderschat.
Die generatie zal wel boos terugkijken op onze generatie hoe wij voor 1000 miljard van het gas af zijn gegaan, en wij het veel beter hadden kunnen steken in hogere dijken en verbeterde deltawerken. Hoe konden we zo dom zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo te zien prop je liever je vingers in je oren en mag de volgende generatie de ellende van 2 graden opvangen. Want die is wel behoorlijk.
Het wordt nogal overschat allemaal. Het is voornamelijk schadelijk voor de biodiversiteit. Maar ook zonder veel biodiversiteit zal de mensheid overleven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de invloed van het stijgen van de zeespiegel en de 2 miljard mensen die in deltas wonen nogal onderschat.
Tegen de tijd dan we niet eens gas meer hebben. Man man wat een vooruitziende blik van iemand met een bril van -12.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die generatie zal wel boos terugkijken op onze generatie hoe wij voor 1000 miljard van het gas af zijn gegaan, en wij het veel beter hadden kunnen steken in hogere dijken en verbeterde deltawerken. Hoe konden we zo dom zijn?
Geld gepompt in het voorkomen, waar heb je het nu over? Over de energietransitie waardoor we duurzame energie winnen en minder vervuilen? Waarbij de meeste duurzame energieprojecten allang rendabel zijn en er geen subsidie geld meer naar toe gaat.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Misschien kunnen we al dat geld dat nu gepompt wordt in het voorkomen daarvan beter steken in technische middelen om die stijging op te kunnen vangen?
Zo te zien zijn de inhoudelijke antwoorden op en rest er enkel nog angst om aan te praten. Angst is een slechte raadgever ook op bestuurlijk niveau. Angst heeft gezorgd voor biomassacentrales die uiteindelijk veel schadelijker bleken voor het klimaat en de menselijke gezondheid.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo te zien prop je liever je vingers in je oren en mag de volgende generatie de ellende van 2 graden opvangen. Want die is wel behoorlijk.
Nee jij bent gewoon de gevolgen aan het baggetelliseren. 2 graden warmer en vernuekte biodiversiteit, oh allemaal geen probleem. Zolang jij je maar niet aan hoeft te passen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo te zien zijn de inhoudelijke antwoorden op en rest er enkel nog angst om aan te praten. Angst is een slechte raadgever ook op bestuurlijk niveau. Angst heeft gezorgd voor biomassacentrales die uiteindelijk veel schadelijker bleken voor het klimaat en de menselijke gezondheid.
We kunnen nog heel lang met gas, olie en kernenergie vooruit. En dan kun je in alle rust goed werkende alternatieve bronnen zoeken waar niet hele landschappen voor verwoest hoeven worden. Er is geen enkele reden nu in paniek in no time van het gas af te gaan. Totale onzin.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tegen de tijd dan we niet eens gas meer hebben. Man man wat een vooruitziende blik van iemand met een bril van -12.
Joh? Heb je gemist dat er tienduizenden euro's per woning geïnvesteerd moeten worden om het überhaupt mogelijk te maken? Geld dat je van zijn levensdagen niet terugverdient.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geld gepompt in het voorkomen, waar heb je het nu over? Over de energietransitie waardoor we duurzame energie winnen en minder vervuilen? Waarbij de meeste duurzame energieprojecten allang rendabel zijn en er geen subsidie geld meer naar toe gaat.
Biodiversiteit had ik reeds benoemd. En voor het overleven van de mensheid is dat idd geen probleem. Ik pas me wel aan. Het zijn mensen als Kaag en Jetten die hun leventje niet aanpassen, een gigantische voetafdruk achterlaten maar wel denken verandering op te kunnen leggen aan anderen. Kaag en Jetten zullen er geen vakantievlucht minder om nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee jij bent gewoon de gevolgen aan het baggetelliseren. 2 graden warmer en vernuekte biodiversiteit, oh allemaal geen probleem. Zolang jij je maar niet aan hoeft te passen.
Nou als Kaag en Jetten niet recht in de leer genoeg zijn dan stem jij vast wel op Esther Ouwehand, oh wacht...quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Biodiversiteit had ik reeds benoemd. En voor het overleven van de mensheid is dat idd geen probleem. Ik pas me wel aan. Het zijn mensen als Kaag en Jetten die hun leventje niet aanpassen, een gigantische voetafdruk achterlaten maar wel denken verandering op te kunnen leggen aan anderen. Kaag en Jetten zullen er geen vakantievlucht minder om nemen.
Kaag en Jetten zijn als Amerikaanse televisie evangelisten. Hypocriet tot op het bot. De gelovigen van alles voorschrijven en laten betalen en zelf compleet van God los leven.
Ik stem niet op extreme partijen. Dus niet op PVV, FvD en ook niet PvdD.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou als Kaag en Jetten niet recht in de leer genoeg zijn dan stem jij vast wel op Esther Ouwehand, oh wacht...
En dat je de biodiversiteit wil slopen voor je eigen belang zegt natuurlijk genoeg hoe jij erin zit. Ikke ikke en de toekomst kan stikken.
Een enkel project eruit pikken en niet het gehele plaatje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Joh? Heb je gemist dat er tienduizenden euro's per woning geïnvesteerd moeten worden om het überhaupt mogelijk te maken? Geld dat je van zijn levensdagen niet terugverdient.
Proefprojecten gemist?
https://www.google.com/am(...)veral-even-vlot.html
Jij wilt wel iets slopen. Jij vind dat de biodiversiteit wel weg mag en 2 graden warmer ook goed is om je eigen belangen te behartigen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik wil niets slopen. Dat jij denkt dat nationale politiek ook maar enige invloed heeft op een wereldwijd probleem en hysterisch loopt te schreeuwen en te wijzen zegt meer over jou dan over mijn vermeende egoïsme.
Omdat het simpelweg domme rookgordijnen zijn. Je verschuilt je achter "ja maar hullie" om je eigen pro-vervuilingsstandpunten te verdedigen.quote:En als we je conclusie wel doortrekken, wat zegt dat dan over Kaag en Jetten? Die hebben namelijk een veel grotere voetafdruk dan ikzelf heb en die gaan gewoon door met hun vervuilende leven. Daar doe je echter lafjes geen uitspraken over. Of is mooie praatjes voor de ander hebben maar zelf gewoon op oude voet verdergaan voor jou al voldoende? Is je handje daarmee al gevuld?
Ach dat heb je altijd met mensen met een negatieve grondhouding naar verandering. Gaan vooral dingen eruit pikken om alles te kunnen afkraken en zien in ieder praktisch (en vaak oplosbaar) probleemje iets om de boel te saboteren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een enkel project eruit pikken en niet het gehele plaatje.
Je vergeet bijvoorbeeld nieuwbouw met nul op de meter gebouwd moet worden wat met de huidige stand der techniek goed mogelijk is.
Ik val ook in het proefproject komende maand ergens van het gas af. Hier loopt het wel vlot.![]()
Verder is het bij nieuwe technologie altijd in het begin duurder dat zien we altijd.
Het gasloos maken heeft nog een andere achterliggende reden die je niet vermeld de gasnetten in de wijken zijn aan vervanging toe na 50 jaar hoeveel zou de maatschappij dat gaan kosten?
Ik wil niets slopen. Ik geef enkel wat feiten aan. Daarnaast ben ik beter bezig dan veruit de meeste andere Nederlanders en vooral het D66 en GroenLinks volk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij wilt wel iets slopen. Jij vind dat de biodiversiteit wel weg mag en 2 graden warmer ook goed is om je eigen belangen te behartigen.
Ik wil idd dat dit minimaal in EU verband wordt aangepakt. En wat blijkt, dat doen we ook al. Waarom meer willen als het geen invloed heeft maar wel je welvaart in gevaar brengt. Daar geef jij geen enkel antwoord op. Ik hoor je enkel hysterisch krijsen.quote:Daarbij wil je dus enkel dat andere landen iets doen en wij niet. Met die denkwijze gebeurt er dus niets
Kortom, de leiders van de klimaatreligie zijn boven elke kritiek verheven. Net zoals vroeger de communistische en religieuze leiders. Dat is wat je nu aangeeft. Kaag en Jetten mogen alles voor het volk gaan bepalen. Het volk heeft maar te slikken. En Kaag en Jetten houden zich niet aan het moraal wat ze de rest willen opleggen, doen gewoon lekker waar ze zelf zin aan hebben en vliegen de hele wereld rond voor de lol. Goed voorbeeld doet goed volgen. Daar hebben ze bij D66 nog nooit naar geleefd.quote:[..]
Omdat het simpelweg domme rookgordijnen zijn. Je verschuilt je achter "ja maar hullie" om je eigen pro-vervuilingsstandpunten te verdedigen.
Ja dat de biodiversiteit wel weg mag en 2 graden warmer prima is. Dat is in de praktijk slopen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik wil niets slopen. Ik geef enkel wat feiten aan.
Prima dat wil D66 ook in EU verband. Verder zijn het ook doelen die in EU verband zijn afgesproken.quote:Ik wil idd dat dit minimaal in EU verband wordt aangepakt. En wat blijkt, dat doen we ook al. Waarom meer willen als het geen invloed heeft maar wel je welvaart in gevaar brengt. Daar geef jij geen enkel antwoord op. Ik hoor je enkel hysterisch krijsen.
Het lijkt of je standpunt afhangt van de personen Kaag en Jetten en een bepaalde afgunst naar hen, en dat is een totale drogredenering. Maar als je hen niet recht in de leer genoeg vind is de enige conclusie die je kan trekken dat je op Groenlinks of de Partij voor de dieren moet stemmen.quote:Kortom, de leiders van de klimaatreligie zijn boven elke kritiek verheven. Net zoals vroeger de communistische en religieuze leiders. Dat is wat je nu aangeeft. Kaag en Jetten mogen alles voor het volk gaan bepalen. Het volk heeft maar te slikken. En Kaag en Jetten houden zich niet aan het moraal wat ze de rest willen opleggen, doen gewoon lekker waar ze zelf zin aan hebben en vliegen de hele wereld rond voor de lol. Goed voorbeeld doet goed volgen. Daar hebben ze bij D66 nog nooit naar geleefd.
Ik zeg nergens dat het mag of dat het prima is. Ik zeg dat het reeds gebeurd is en dat de mensheid daardoor niet in gevaar komt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat de biodiversiteit wel weg mag en 2 graden warmer prima is. Dat is in de praktijk slopen.
D66 wil veel verder. Dat gaat ten koste van onze welvaart. Dat gaat onder de streep geen winst opleveren voor het klimaat.quote:[..]
Prima dat wil D66 ook in EU verband. Verder zijn het ook doelen die in EU verband zijn afgesproken.
Practice what you preach. En zo niet, hou dan gewoon je bek dicht. Dat is mijn motto. GroenLinks is evenzo hypocriet. PvdD is een extremistische club, bovendien wereldvreemd.quote:[..]
Het lijkt of je standpunt afhangt van de personen Kaag en Jetten en een bepaalde afgunst naar hen, en dat is een totale drogredenering. Maar als je hen niet recht in de leer genoeg vind is de enige conclusie die je kan trekken dat je op Groenlinks of de Partij voor de dieren moet stemmen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:49 schreef Bocaj het volgende:
‘Het is doen of doodgaan,’ zei Sigrid Kaag over het klimaatbeleid.
[ afbeelding ]
[..]
Die uitzending van M Vind je hier:
Lilian Marijnissen, Esther Ouwehand, Lilianne Ploumen en Sigrid Kaag over vrouwelijke rolmodellen. Van de negen grootste partijen in Nederland, hebben er nu voor het eerst vier partijen een vrouwelijke lijsttrekker.
waarom spreek zij eigenlijk nog in het Nederlands? Zie liever dat ze voortaan in het Engels communiceert. Ze is Nederland ontgroeit...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:49 schreef Bocaj het volgende:
‘Het is doen of doodgaan,’ zei Sigrid Kaag over het klimaatbeleid.
[ afbeelding ]
[..]
Die uitzending van M Vind je hier:
Lilian Marijnissen, Esther Ouwehand, Lilianne Ploumen en Sigrid Kaag over vrouwelijke rolmodellen. Van de negen grootste partijen in Nederland, hebben er nu voor het eerst vier partijen een vrouwelijke lijsttrekker.
Ah dan mag de mensheid in een verder verschaalde vertiefte wereld wonen. Lekker man.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het mag of dat het prima is. Ik zeg dat het reeds gebeurd is en dat de mensheid daardoor niet in gevaar komt.
Heb je de doorrekening van het CPB al binnen?quote:D66 wil veel verder. Dat gaat ten koste van onze welvaart. Dat gaat onder de streep geen winst opleveren voor het klimaat.
Dus als D66 Kaag en Jetten eruit gooit en vervangt door een hippie die ergens in een hutje op de hei woont dan klopt het blijkbaar in een keer wel.quote:Practice what you preach. En zo niet, hou dan gewoon je bek dicht. Dat is mijn motto. GroenLinks is evenzo hypocriet. PvdD is een extremistische club, bovendien wereldvreemd.
Daarnaast laat ik mijn stem niet afhangen van 1 of 2 onderwerpen en wil bijna elke partij de klimaatdoelen halen.
Het hoeft geen hippie te zijn. Zolang het maar iemand is die leeft naar het moraal wat hij/zij zelf verkondigd en op wil leggen aan de bevolking. Dat is voor D66 en jou zo te zien teveel gevraagd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Dus als D66 Kaag en Jetten eruit gooit en vervangt door een hippie die ergens in een hutje op de hei woont dan klopt het blijkbaar in een keer wel.![]()
Als D66 iedereen die met een aardappel in de mond praat eruit gooit dan houden ze niemand overquote:Op donderdag 18 februari 2021 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Dus als D66 Kaag en Jetten eruit gooit en vervangt door een hippie die ergens in een hutje op de hei woont dan klopt het blijkbaar in een keer wel.![]()
De moraal? Men verkondigd gewoon de wetenschappelijke feiten en zegt dat we daar als maatschappij zullen moeten acteren en we anders in de niet te verre toekomst een flink probleem als mensheid hebben. Dat hierbij de practice what you preach bijgehaald moet worden is niet véél meer als de boodschapper van deze niet leuke feiten afzeiken om de vervuilende massa maar door te kunnen laten gaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het hoeft geen hippie te zijn. Zolang het maar iemand is die leeft naar het moraal wat hij/zij zelf verkondigd en op wil leggen aan de bevolking. Dat is voor D66 en jou zo te zien teveel gevraagd.
We zijn als bevolking dus werkelijk niet verder gekomen. De religieuze leiders, adel, communistische leiders zijn enkel vervangen door een andere elite wat alles doet waarvan ze de bevolking opleggen wat ze niet mogen doen. En dat ter sprake brengen is uit den boze. Lol, wat sneu.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De moraal? Men verkondigd gewoon de wetenschappelijke feiten en zegt dat we daar als maatschappij zullen moeten acteren en we anders in de niet te verre toekomst een flink probleem als mensheid hebben. Dat hierbij de practice what you preach bijgehaald moet worden is niet véél meer als de boodschapper van deze niet leuke feiten afzeiken om de vervuilende massa maar door te kunnen laten gaan.
Als er nooit milieu maatregelen genomen waren was onze westerse levensverwachting nooit zover gestegen.
Dus moet het practice what you preach voor vervuilers dan worden dat ze weer hun huis met kolen verwarmen en er flink wat co doden per jaar gaan vallen?
Het gehele plaatje is dat nieuwbouw slechts een fractie is tov de bestaande woningvoorraad die aangepast moet worden tege'n hoge kostenquote:Op donderdag 18 februari 2021 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een enkel project eruit pikken en niet het gehele plaatje.
Je vergeet bijvoorbeeld nieuwbouw met nul op de meter gebouwd moet worden wat met de huidige stand der techniek goed mogelijk is.
precies. Dat is ook de reden dat nieuwe technologie over het algemeen geleidelijk uitgerold wordt in plaats van onder zelf gecreëerde tijdsdruk waardoor je tegen zeer hoge kosten technologie implementeerd die over 15 jaar verouderd is.quote:Ik val ook in het proefproject komende maand ergens van het gas af. Hier loopt het wel vlot.![]()
Verder is het bij nieuwe technologie altijd in het begin duurder dat zien we altijd.
Dat weet ik niet, maar dat is natuurlijk een investering die je prima kunt uitsmeren over meerdere jaren.quote:Het gasloos maken heeft nog een andere achterliggende reden die je niet vermeld de gasnetten in de wijken zijn aan vervanging toe na 50 jaar hoeveel zou de maatschappij dat gaan kosten?
Als er nooit technische maatregelen waren genomen om Nederland te beschermen tegen de grillen van de natuur had Nederland in zijn huidige vorm niet eens bestaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De moraal? Men verkondigd gewoon de wetenschappelijke feiten en zegt dat we daar als maatschappij zullen moeten acteren en we anders in de niet te verre toekomst een flink probleem als mensheid hebben. Dat hierbij de practice what you preach bijgehaald moet worden is niet véél meer als de boodschapper van deze niet leuke feiten afzeiken om de vervuilende massa maar door te kunnen laten gaan.
Als er nooit milieu maatregelen genomen waren was onze westerse levensverwachting nooit zover gestegen.
Dus moet het practice what you preach voor vervuilers dan worden dat ze weer hun huis met kolen verwarmen en er flink wat co doden per jaar gaan vallen?
Tja het is niet relevant voor die inhoud. Je bent het er mee eens of niet. Maar bij jou zijn feiten kennelijk afhankelijk van twee specifieke personen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het hoeft geen hippie te zijn. Zolang het maar iemand is die leeft naar het moraal wat hij/zij zelf verkondigd en op wil leggen aan de bevolking. Dat is voor D66 en jou zo te zien teveel gevraagd.
Mensen zijn er om te heersen over anderen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We zijn als bevolking dus werkelijk niet verder gekomen. De religieuze leiders, adel, communistische leiders zijn enkel vervangen door een andere elite wat alles doet waarvan ze de bevolking opleggen wat ze niet mogen doen. En dat ter sprake brengen is uit den boze. Lol, wat sneu.
quote:"A living thing seeks above all to discharge it's strength, life itself is will to power."
quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Het is simpelweg zo. Doen we niks aan het milieu dan is de mensheid ernstig in gevaar. Maar jij steekt liever je kop in het zand zie ik.
Sowieso een raar verwijt van iemand wiens account vooral lijkt te bestaan om allerlei apocalyptische verhalen over moslims hier neer te pennen.
Nu had ik een lap tekst getikt, maar op de een of andere manier is er wat mis gegaan met het plaatsten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Hexagon het volgende:
Kijk gewoon eens naar de feiten. De gevolgen zijn overal zichtbaar maar we gaan vooral een beetje gallen over de manier waarop het gezegd wordt.
de dijken 4 meter hoger en hoe zit het dan bijvoorbeeld met de levensader genaamd rotrerdamse haven. Verder komt de uitstroom vanuit rivieren dan steeds meer in het geding. En kwelwater door te hoge dijken is ook problematisch.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Sta je dan. Had de dijken 4 meter hoger gemaakt, dan vangen we dat lachend op.
nooit van pompen en sluizen gehoord??quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
de dijken 4 meter hoger en hoe zit het dan bijvoorbeeld met de levensader genaamd rotrerdamse haven. Verder komt de uitstroom vanuit rivieren dan steeds meer in het geding. En kwelwater door te hoge dijken is ook problematisch.
jij wilt hele rivieren gaan pompen en ook sluizen gebruiken om nl uit te varen naar het hogere zeewater?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 08:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nooit van pompen en sluizen gehoord??
flink hogere waterstand is trouwens helemaal niet verkeerd voor de natuur en klimaat
Even vijf minuutjes werken aan een noodwetje of twee en je bent klaar.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Misschien helpt een avondklok ook het klimaat. Laten we het eens proberen tot 2091.
Feitelijk doen ze dat al, zie o.a de gijzeling via het stikstof "akkoord".quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:18 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Misschien helpt een avondklok ook het klimaat. Laten we het eens proberen tot 2091.
Jij snap het niet helemaal he. Is ook niet erg.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Feitelijk doen ze dat al, zie o.a de gijzeling via het stikstof "akkoord".
Nederland bezwijkt onder de druk van de huizenmarkt, echter de bouw ligt stil omdat er anders 3 kikkers dood gaan.
Jawel hoor, laat maar eens aan een buitenlander een Natura 2000 gebied zien en vertel hem dat het een natuurgebied is, je zult waarschijnlijk keihard worden uitgelachen met het antwoord dat zijn tuin groter is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:05 schreef Intint het volgende:
[..]
Jij snap het niet helemaal he. Is ook niet erg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |