Voor Pasen gaat er he-le-maal niets meer versoepeld worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bereid je er maar vast op voor dat er ook in maart niks versoepeld wordt. Ze zitten in een angstfuik van jewelste in Den Haag.
De hele behandeling van deze zaak vond ik vreemd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:17 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast wat ik vreemd vind, van Dissel hoefde niet eens de eed af te leggen, dat vind ik vreemd omdat niet bekent is in welke hoedanigheid hij daar zit, als Wetenschapper? Hoofd van RIVM? Lid van OMT? Zeker in deze zaak niet onbelangrijk.
Dus de eerste keer dat Van Dissel hetzelfde verhaal vertelt als hij al maandenlang vertelt als voorzitter van het (onafhankelijke!) adviesorgaan genaamd het OMT is hij nog onafhankelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:16 schreef chratnox het volgende:
Doordat van Dissel nog een keer de zaak inhoudelijk ging doen, namens de landsadvocaat heeft hij aangegeven daar niet als onafhankelijk expert te zitten, maar als expert van de regering.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:14 schreef Red_85 het volgende:
Dieptepunt in het hele coronabeleid vandaag.
Een grof schandaal dit.
Wij trekken ons eigen plan, willen door niemand gestoord worden en we trekken ons niets aan van rechtspraak.
Ik heb toch niet gezegd dat dat niet zo is? Ik reageerde op jouw post waarin je aangaf dat bejubeld werd dat de avondklok weg ging.quote:
Mark Rutte wil herkozen worden, hij zal geen enkel risico nemen en straks met de ‘eer’ strijken het virus te hebben overwonnen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor Pasen gaat er he-le-maal niets meer versoepeld worden.
Volkomen terecht.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
En toen de wederpartij vragen wilde stellen naar aanleiding van het college, was het eerste wat de voorzitter zei: ik ga u kort houden.
Begreep ook niet echt waarom Van Dissel erbij was.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 20:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanavond was niet bedoeld om het inhoudelijk te behandelen, alleen of er een zwaarwegend belang was om de avondklok te verlengen tot het hoger beroep plaatsvindt. Daar hoort een van Dissel oid niet bij moeten zitten.
Als je het dan inhoudelijk wil gaan behandelen wil je naar mijn mening iemand hebben die er volledig buiten staat. Idealiter iemand die zich niet regelmatig in de media voor of tegen het RIVM uitlaat, die gewoon feitelijk kan duiden waar het op gebaseerd is.
Dat gezegd hebbende, het gaat er hier toch niet om of de avondklok wel of niet terecht is. Het gaat erom of de juridische basis klopt.
Verkiezingen word uitgesteld, wees niet naieef.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mark Rutte wil herkozen worden, hij zal geen enkel risico nemen en straks met de ‘eer’ strijken het virus te hebben overwonnen.
Die in het OMT model. Over 2 weken code zwart, vriend.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welke stijgende besmettingen?
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verkiezingen word uitgesteld, wees niet naieef.
Als je dat spelletje wilt spelen: ik heb toch ook niet gezegd dat jij gezegd hebt dat dat niet zo is?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:
Ik heb toch niet gezegd dat dat niet zo is?
Ik zei precies dit tegen vrouwlief vanavond. Ik begrijp daar echt helemaal niets van.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:18 schreef Abyss33 het volgende:
Ik begrijp mensen niet goed die allemaal zeggen..
de avondklok is prima want ik ben toch al thuis dus boeit het mij niet.
Maar zien de mensen dan niet verder? Er wordt gezegd je mag de straat niet op omdat wij dat bepalen.
Geef je ze een vinger pakken ze je hele hand..
Dat kan hij niet want dat ligt niet binnen de mogelijkheden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mark Rutte wil herkozen worden, hij zal geen enkel risico nemen en straks met de ‘eer’ strijken het virus te hebben overwonnen.
Ik zou mensen als jou bijna toewensen om slachtoffer te worden van zoiets als de toeslagenaffaire zodat je zelf van wat dichterbij meemaakt hoe het voelt om door de overheid en het gerechtsorgaan genaaid te worden door machtsmisbruik.quote:
Nee, Jaap's praatje was van belang voor het betoog van de landsadvocaat. Een discussie daarover tussen viruswaanzin en Jaap van Dissel niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat je de partijen korthoud prima, maar dan wel beiden partijen.
Ik herken die grafiek van zo'n halfbakken website. Geen fatsoenlijke y-as en geen idee wat er nou exact wordt afgebeeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ow wacht, dit is dat laagste punt dat werd veroorzaakt door de horrorwinter. Incidentiele dip, zoom eens wat verder uit.
Je wil afwegen wat het gevolg is als je niet schorst. Laten we even een ander voorbeeld nemen. Stel dit zou gaan om een geldvordering. Dan maakt het nogal wat uit of een betaling 2 of 3 later tot faillissement leidt of slechts tot ongemak. Dat wil je wel scherp hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dat is in eerste aanleg toch al behandeld? Het lijkt me dat dit meer een procedureel verhaal is, en dat je zeker niet in zo een spoedzaak nog eens inhoudelijk dit soort zaken mag inbrengen, al was het maar vanwege de korte termijn, ik zou eerder de zaak omgedraaid hebben, de avondklok is van de baan, en vrijdag krijgt u de gelegenheid om nog eens te benadrukken waarom verlenging wel noodzakelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |