SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik ben daar ook benieuwd naar. Maanden geleden deelde ik een kritisch artikel: Opinie: Juich nog niet over coronablaastest. Toen ik las dat de blaastest in de teststraten werd gebruikt, nam ik aan dat de belangrijkste obstakels waren overwonnen. Hier heb ik niks meer gelezen.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:52 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand toevallig al wat meer informatie gezien over het (tijdelijk) stoppen blaastest?
[ twitter ]
Er wordt daar gesteld dat de overheid het probleem onder de deurmat wil vegen van de GGD, dat ze daar de test niet goed zouden afnemen.
Ik vind het overigens wel een heel typisch verhaal want de blaastesten hebben al maanden meegedraaid bij teststraten waarna een reguliere PCR test ter verificatie werd gedaan.
Ow men, echt he.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zou hem niet willen opdrinken... Straks nog in combinatie met de te-vroege-lente-piek!
Klopt. En er zullen booster shots beschikbaar komen voor Oxford en Janssen die de effectiviteit omhoog schroeven, en beter beschermen tegen andere varianten.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je kunt kiezen zou ik ook gaan voor pfizer/moderna.
Maar de astrazeneca/johnsson vaccins werken goed genoeg om deze in te dammen.
booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..quote:Op maandag 15 februari 2021 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt. En er zullen booster shots beschikbaar komen voor Oxford en Janssen die de effectiviteit omhoog schroeven, en beter beschermen tegen andere varianten.
Even volhouden nog, jongens.quote:Groot-Brittannië heeft als een van de eerste landen de meest kwetsbare bevolking gevaccineerd, maar toch kan het volgens NOS-correspondent Arjen van der Horst nog maanden duren voor de maatregelen versoepeld worden.
Zelfs als de vaccinaties erin blijven, betekent dat niet dat de maatregelen niet kunnen worden opgeheven. Daar gaat het toch om. Met een jaarlijkse prik valt best te leven als dat betekent dat verder alles gewoon kan.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:25 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..
Grote kans dat dit net zoiets wordt als de griep.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:25 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..
Mensen bepalen ook de sociale cohesie en cultuur binnen een maatschappij. Niet de overheid.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:28 schreef GemMagic het volgende:
Leuk he die NPO 'praat' programma's zoals op1.. heerlijk aansluiten bij de bang-maak strategie. Ze doen maar, om iets minder beīnvloed te worden door de constante stroom aan de 'we gaan er allemaal aan' berichten, 'de volgende variant wordt pas erg', 'onmeetbare nevenschade door longcorona' en de 'komende twee weken worden cruciaal' momentjes, hebben we tv zenders incl de NPO de deur uit gedaan.
Ik denk dat dit geluid in de media de overhand blijft houden omdat het beleidsondersteunend werkt. Als mensen ook maar voor een moment de indruk krijgen dat het wel mee valt, dan schiet iedereen de ijsbaan op, staat men buiten te bbqen met de buurt en klinkt er gezellig wat muziek. Deze spontaniteit en drang van mensen sociaal bezig te zijn moet continu onderdrukt worden, want anders komt die neiging van zelf weer naar boven.
Gelukkig is dat alvast een bewijs dat dit niet het 'nieuwe' normaal is en dat wanneer de continue stroom aan de 'ja maar nu is het echt heul erg' berichtgeving stop of wordt doorprikt, de mensen gemakkelijk terugveren naar een ouderwets normaal sociale samenleving.
te makkelijk.quote:
Italiaanse praktijken in 't dorp!quote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)weer-open-op-2-maart
Boris gaf aan dat hij niet wilde dat versoepelingen misschien moesten worden teruggedraaid.quote:
Omdat er een onzin variant des doods is wordt gezegdquote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Noek het volgende:
[..]
te makkelijk.
Ik snap ook nooit zo goed waarom zulke dingen zo worden geroepen zonder uitleg? Want waarom denkt men dat?
Wat is de verwachting?
Mooi!quote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
Goed bezig daarquote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
Hahahaha ik moest lachen om je postquote:Op maandag 15 februari 2021 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow men, echt he.
Straks komt de verlate kerstpiek, de schaatspiek, de britse variant, de vervroegde lente piek samen met de West-Uzbekistans variant die is gaan muteren met de Swazilandse.
Iedereen thuis blijven en vooral de spertijd nog verder vervroegen, kan niet anders. Nee echt, de giftige cocktails des-doods-ons-allemaals!!!
Ik denk niet dat ze in Groot-Brittannië daadwerkelijk al de tweede prik hebben gegeven, volgens mij zijn ze nog bezig om iedereen boven de 50 hun eerste injectie te geven. Dus om dat te spreken van "gevaccineerd" gaat misschien wat ver.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit zo goed waarom zulke dingen zo worden geroepen zonder uitleg? Want waarom denkt men dat?
Wat is de verwachting?
Jazeker we doen het samen, en laten we wel wezen, wat is 1 jaartje nou, dat is voorbij zonder dat je er erg in hebt.quote:
De NOS formuleerde het weer lekker maar volgens mij viel het wel mee, daily mail zeiquote:
De overheid heeft natuurlijk wel veel middelen tot zijn beschikking om deze te beīnvloeden.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mensen bepalen ook de sociale cohesie en cultuur binnen een maatschappij. Niet de overheid.
Linkje naar artikel?quote:
Het gaat nu om de ziekenhuisopnames, die zijn te hoog. Want het hoogste cijfer telt. Al hebben we 0 besmettingen, als de opnames nog te hoog zijn blijft die categorie op zeer ernstig.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de besmettingen niet boven de 43.750, daar zitten we lang niet aan.
[..]
Hahaha we mogen niet buiten zijn, het wordt te druk in het park! BOA's buig je voor al die mensen die op een kleedje gaan zitten komend weekend!quote:Op maandag 15 februari 2021 12:29 schreef RipCity het volgende:
Warme temperaturen en zon: de lente komt eraan
https://www.ad.nl/binnenl(...)komt-eraan~a2e64437/
Oh oh tijd voor een persco dat we echt niet moeten gaan bbq’en en gaan drinken.
Gok dat veel parken afgesloten gaan worden zondag ipv ijsbanen
NOS Liveblog.quote:
We doen het voor elkaar.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker we doen het samen, en laten we wel wezen, wat is 1 jaartje nou, dat is voorbij zonder dat je er erg in hebt.
Het kan dan wel snel gaan, maar gebeurt het ook zorgvuldig?quote:Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef popje het volgende:
[..]
De NOS formuleerde het weer lekker maar volgens mij viel het wel mee, daily mail zei
'High street shops to reopen, children free to see grandparents and even self-catering staycations all within WEEKS... IF Covid infection rates keep plummeting as UK vaccine roll-out hits landmark 15m and Hancock aims for 32 MILLION by April '
Eerst de scholen weer open 8 maart, middelbare een week later. Dat is bijna sneller dan wij en ze zitten nog echt wel in een ernstiger stadium daar.
Corona haalt het egoisme in de mens naar boven. Wat ook tot een bepaald punt best logisch is want je "vecht" samen tegen een onzichtbare tegenstander die voor veel mensen geen gevaar is.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
We doen het voor elkaar.
en wat maakt het nou uit dat je even niet de straat op mag 'savonds. dan haal je je cigaratten een uurtje eerder.
zo erg is het allemaal niet..
Wees blij dat je niet in Afrika leeft, want die hebben het pas slecht, dus wat zeuren we nou
quote:‘What’s the Point?’ Young People’s Despair Deepens as Covid-19 Crisis Drags On
Experts paint a grim picture of the struggle with lockdown isolation — a “mental health pandemic” that should be treated as seriously as containing the coronavirus.
Life seemed promising last year to Philaé Lachaux, a 22-year-old business student in France who dreamed of striking out on her own in the live music industry. But the onset of the pandemic, leading to the loss of her part-time job as a waitress, sent her back to live at her family home.
Now, struggling to envision a future after months of restrictions, Ms. Lachaux says that loneliness and despair seep in at night. “I look at the ceiling, I feel a lump in my throat,” she said. “I’ve never had so many suicidal thoughts.”
“The pandemic feels like a big stop in our lives,” she added. “One that puts us so low that I wonder, ‘What’s the point?’”
With curfews, closures and lockdowns in European countries set to drag into the spring or even the summer, mental health professionals are growing increasingly alarmed about the deteriorating mental state of young people, who they say have been among the most badly affected by a world with a foreshortened sense of the future.https://cutt.ly/jkNubAqSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en wij zijn nog tot en met juni bezig met de kwetsbaren vaccinerenquote:Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef popje het volgende:
[..]
De NOS formuleerde het weer lekker maar volgens mij viel het wel mee, daily mail zei
'High street shops to reopen, children free to see grandparents and even self-catering staycations all within WEEKS... IF Covid infection rates keep plummeting as UK vaccine roll-out hits landmark 15m and Hancock aims for 32 MILLION by April '
Eerst de scholen weer open 8 maart, middelbare een week later. Dat is bijna sneller dan wij en ze zitten nog echt wel in een ernstiger stadium daar.
we mogen gewoon buiten zijn........wat zit jij nu continu fake news te verspreiden ?quote:Op maandag 15 februari 2021 12:39 schreef popje het volgende:
[..]
Hahaha we mogen niet buiten zijn, het wordt te druk in het park! BOA's buig je voor al die mensen die op een kleedje gaan zitten komend weekend!
Ik niet. Ik wordt er gewoon down right cynisch van.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:34 schreef popje het volgende:
[..]
Hahahaha ik moest lachen om je post
Interessant, doen we niks mee, groet groet jaapquote:Op maandag 15 februari 2021 12:43 schreef nostra het volgende:
wn in the live music industry. But the onset of the pandemic, leading to the loss of her part-time job as a waitress, sent her back to live at her family home.
Now, struggling to envision a future after months of restrictions, Ms. Lachaux says that loneliness and despair seep in at night. “I look at the ceiling, I feel a lump in my throat,” she said. “I’ve never had so many suicidal thoughts.”
En toch is een maatschappij veel sterker dan een overheid. Realiseer je je dat even.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De overheid heeft natuurlijk wel veel middelen tot zijn beschikking om deze te beīnvloeden.
Ha, en of mijn tuin straks vol zit met vrienden en familie.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:29 schreef RipCity het volgende:
Warme temperaturen en zon: de lente komt eraan
https://www.ad.nl/binnenl(...)komt-eraan~a2e64437/
Oh oh tijd voor een persco dat we echt niet moeten gaan bbq’en en gaan drinken.
Gok dat veel parken afgesloten gaan worden zondag ipv ijsbanen
Jaap?quote:Op maandag 15 februari 2021 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Interessant, doen we niks mee, groet groet jaap
Nee dit is sarcastisch, maar er zullen wel weer berichten komen dat het overal te druk wordt in de parken en de stranden... met mensen die op kleedjes gaan zittenquote:Op maandag 15 februari 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we mogen gewoon buiten zijn........wat zit jij nu continu fake news te verspreiden ?
We gaan in gesprek met de jongeren.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zal wel allemaal. Morgen verschuiven de doelpalen weer naar besmettingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het gaat nu om de ziekenhuisopnames, die zijn te hoog. Want het hoogste cijfer telt. Al hebben we 0 besmettingen, als de opnames nog te hoog zijn blijft die categorie op zeer ernstig.
Mooie homogene groep is datquote:Op maandag 15 februari 2021 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We gaan in gesprek met de jongeren.
Dat ben ik volledig met je eens, maar wat ik bedoel is dat je bijna een beetje wanhopig moet lachen omdat het allemaal zo triest is met alle mogelijke bangmaakredenen die je kunt maken. Ik had het er gisteren nog over met een vriendin; vroeger werden de scholen niet gesloten als het vroor of glad was... dan zorgde je er gewoon voor dat je op school kwam. Nu gaan de scholen gelijk weer dicht.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik niet. Ik wordt er gewoon down right cynisch van.
Kut kabinet wat alles afschuift op 'het virus' maar zelf geen klap benul heeft van wat ze veroorzaken met hun kansloze beleid. Overheid heeft echt veel meer schade toegebracht aan de maatschappij dan het virus ooit zou kunnen.
Rutte: Ja we hebben het allemaal moeilijk, MAAR HET VIRUS...quote:Op maandag 15 februari 2021 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je kunt de hele dag op Fok! gaan zitten chagrijnen, maar of het daar nou beter van wordt betwijfel ik.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het stoort mij ook wel dat er geen initiatieven worden gegeven om de lockdown te versoepelen/anders in te richten.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kut kabinet wat alles afschuift op 'het virus' maar zelf geen klap benul heeft van wat ze veroorzaken met hun kansloze beleid. Overheid heeft echt veel meer schade toegebracht aan de maatschappij dan het virus ooit zou kunnen.
En we sturen 200 miljoen naar de Jeugd GGZ, daar kunnen ze in 2022 iets mee...quote:Op maandag 15 februari 2021 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We gaan in gesprek met de jongeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |