abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198015598

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198015608
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:52 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand toevallig al wat meer informatie gezien over het (tijdelijk) stoppen blaastest?

[ twitter ]

Er wordt daar gesteld dat de overheid het probleem onder de deurmat wil vegen van de GGD, dat ze daar de test niet goed zouden afnemen.

Ik vind het overigens wel een heel typisch verhaal want de blaastesten hebben al maanden meegedraaid bij teststraten waarna een reguliere PCR test ter verificatie werd gedaan.
Ik ben daar ook benieuwd naar. Maanden geleden deelde ik een kritisch artikel: Opinie: Juich nog niet over coronablaastest. Toen ik las dat de blaastest in de teststraten werd gebruikt, nam ik aan dat de belangrijkste obstakels waren overwonnen. Hier heb ik niks meer gelezen.

In een notendop wat er in het artikel stond: Op 15 oktober berichtte de Volkskrant dat een supersnelle blaastest voor corona de drukte in teststraten moet gaan verlichten. De test zou bij ongeveer driekwart van de bezoekers direct kunnen zeggen dat ze geen virus­besmetting hebben, en zo veel reguliere tests kunnen uitsparen. Het ministerie van VWS zou al honderden apparaten besteld hebben bij de producent. Minister De Jonge maakte bekend dat de test mogelijk al vanaf november zal worden ingezet. Wij hebben bedenkingen bij deze gang van zaken. (...)

De genoemde ‘hoge nauwkeurigheid’ van de eNose zegt ons niet zo veel: daarvoor is een nauwkeurige analyse van de opzet van de studie, de proefpersonen en de resultaten cruciaal. En daar wringt de schoen, want deze gegevens zijn momenteel niet publiekelijk toegankelijk: de studie is niet gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift, noch zijn de resultaten openbaar gemaakt. (...) Deze stappen lijken door het ministerie van VWS nu grotendeels te worden overgeslagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198015628
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:14 schreef popje het volgende:

[..]

Ik zou hem niet willen opdrinken... Straks nog in combinatie met de te-vroege-lente-piek!
Ow men, echt he.

Straks komt de verlate kerstpiek, de schaatspiek, de britse variant, de vervroegde lente piek samen met de West-Uzbekistans variant die is gaan muteren met de Swazilandse.

Iedereen thuis blijven en vooral de spertijd nog verder vervroegen, kan niet anders. Nee echt, de giftige cocktails des-doods-ons-allemaals!!!

}:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198015676
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:05 schreef koemleit het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je kunt kiezen zou ik ook gaan voor pfizer/moderna.

Maar de astrazeneca/johnsson vaccins werken goed genoeg om deze in te dammen.
Klopt. En er zullen booster shots beschikbaar komen voor Oxford en Janssen die de effectiviteit omhoog schroeven, en beter beschermen tegen andere varianten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198015700
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Klopt. En er zullen booster shots beschikbaar komen voor Oxford en Janssen die de effectiviteit omhoog schroeven, en beter beschermen tegen andere varianten.
booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..
  maandag 15 februari 2021 @ 12:26:16 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198015717
quote:
Groot-Brittannië heeft als een van de eerste landen de meest kwetsbare bevolking gevaccineerd, maar toch kan het volgens NOS-correspondent Arjen van der Horst nog maanden duren voor de maatregelen versoepeld worden.
Even volhouden nog, jongens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 15 februari 2021 @ 12:26:23 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198015718
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:25 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..
Zelfs als de vaccinaties erin blijven, betekent dat niet dat de maatregelen niet kunnen worden opgeheven. Daar gaat het toch om. Met een jaarlijkse prik valt best te leven als dat betekent dat verder alles gewoon kan.
pi_198015744
quote:
15s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En wat is de reden dan?
Go hard or go home
  maandag 15 februari 2021 @ 12:28:02 #9
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198015745
Leuk he die NPO 'praat' programma's zoals op1.. heerlijk aansluiten bij de bang-maak strategie. Ze doen maar, om iets minder beīnvloed te worden door de constante stroom aan de 'we gaan er allemaal aan' berichten, 'de volgende variant wordt pas erg', 'onmeetbare nevenschade door longcorona' en de 'komende twee weken worden cruciaal' momentjes, hebben we tv zenders incl de NPO de deur uit gedaan.

Ik denk dat dit geluid in de media de overhand blijft houden omdat het beleidsondersteunend werkt. Als mensen ook maar voor een moment de indruk krijgen dat het wel mee valt, dan schiet iedereen de ijsbaan op, staat men buiten te bbqen met de buurt en klinkt er gezellig wat muziek. Deze spontaniteit en drang van mensen sociaal bezig te zijn moet continu onderdrukt worden, want anders komt die neiging van zelf weer naar boven.

Gelukkig is dat alvast een bewijs dat dit niet het 'nieuwe' normaal is en dat wanneer de continue stroom aan de 'ja maar nu is het echt heul erg' berichtgeving stop of wordt doorprikt, de mensen gemakkelijk terugveren naar een ouderwets normaal sociale samenleving.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198015751
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:25 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Grote kans dat dit net zoiets wordt als de griep.

Jaarlijks mutaties en een vaccinatie ronde voor de risicogroep. Alles wat meer is qua blijvend effect zou grote onzin zijn en is berust op andere motieven.
1947-2016
pi_198015763
Warme temperaturen en zon: de lente komt eraan

https://www.ad.nl/binnenl(...)komt-eraan~a2e64437/

Oh oh tijd voor een persco dat we echt niet moeten gaan bbq’en en gaan drinken.

Gok dat veel parken afgesloten gaan worden zondag ipv ijsbanen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198015768
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:28 schreef Noek het volgende:

[..]

En wat is de reden dan?
killer virus
pi_198015797
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:28 schreef GemMagic het volgende:
Leuk he die NPO 'praat' programma's zoals op1.. heerlijk aansluiten bij de bang-maak strategie. Ze doen maar, om iets minder beīnvloed te worden door de constante stroom aan de 'we gaan er allemaal aan' berichten, 'de volgende variant wordt pas erg', 'onmeetbare nevenschade door longcorona' en de 'komende twee weken worden cruciaal' momentjes, hebben we tv zenders incl de NPO de deur uit gedaan.

Ik denk dat dit geluid in de media de overhand blijft houden omdat het beleidsondersteunend werkt. Als mensen ook maar voor een moment de indruk krijgen dat het wel mee valt, dan schiet iedereen de ijsbaan op, staat men buiten te bbqen met de buurt en klinkt er gezellig wat muziek. Deze spontaniteit en drang van mensen sociaal bezig te zijn moet continu onderdrukt worden, want anders komt die neiging van zelf weer naar boven.

Gelukkig is dat alvast een bewijs dat dit niet het 'nieuwe' normaal is en dat wanneer de continue stroom aan de 'ja maar nu is het echt heul erg' berichtgeving stop of wordt doorprikt, de mensen gemakkelijk terugveren naar een ouderwets normaal sociale samenleving.
Mensen bepalen ook de sociale cohesie en cultuur binnen een maatschappij. Niet de overheid.
1947-2016
pi_198015800
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:29 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

killer virus
te makkelijk.

Ik snap ook nooit zo goed waarom zulke dingen zo worden geroepen zonder uitleg? Want waarom denkt men dat?
Wat is de verwachting?
Go hard or go home
pi_198015808
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198015820
quote:
Italiaanse praktijken in 't dorp! *O* *O*
Go hard or go home
  maandag 15 februari 2021 @ 12:32:25 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198015822
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:28 schreef Noek het volgende:

[..]

En wat is de reden dan?
Boris gaf aan dat hij niet wilde dat versoepelingen misschien moesten worden teruggedraaid.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198015833
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Noek het volgende:

[..]

te makkelijk.

Ik snap ook nooit zo goed waarom zulke dingen zo worden geroepen zonder uitleg? Want waarom denkt men dat?
Wat is de verwachting?
Omdat er een onzin variant des doods is wordt gezegd

Omdat de overheid het niet wil is de reden
1947-2016
  maandag 15 februari 2021 @ 12:33:46 #19
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198015838
quote:
Mooi!

Dat er maar veel meer ondernemers mogen volgen.

Horeca, winkeliers, speelcentras etc.

Het is mooi geweest.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 15 februari 2021 @ 12:34:11 #20
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:34:25 #21
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198015849
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ow men, echt he.

Straks komt de verlate kerstpiek, de schaatspiek, de britse variant, de vervroegde lente piek samen met de West-Uzbekistans variant die is gaan muteren met de Swazilandse.

Iedereen thuis blijven en vooral de spertijd nog verder vervroegen, kan niet anders. Nee echt, de giftige cocktails des-doods-ons-allemaals!!!

}:|
Hahahaha ik moest lachen om je post
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 15 februari 2021 @ 12:34:47 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198015854
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat is de verwachting?
Ik denk niet dat ze in Groot-Brittannië daadwerkelijk al de tweede prik hebben gegeven, volgens mij zijn ze nog bezig om iedereen boven de 50 hun eerste injectie te geven. Dus om dat te spreken van "gevaccineerd" gaat misschien wat ver.

Ze gaan in het Verenigd Koninkrijk, net als hier, beginnen met het openen van de scholen. Begin maart de basisscholen en half maart de middelbare scholen, is nu het plan. Ik denk dat ze dan even willen aankijken hoe dat gaat en in de weken daarna nadenken over verdere versoepelingen zoals het heropenen van winkels en het opheffen van reisbeperkingen.

Al met al niet zo heel anders als wat hier en elders in Europa het plan is, eigenlijk.
pi_198015890
quote:

[..]

Jazeker we doen het samen, en laten we wel wezen, wat is 1 jaartje nou, dat is voorbij zonder dat je er erg in hebt.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:37:49 #24
3778 popje
pi_198015894
quote:

[..]

De NOS formuleerde het weer lekker maar volgens mij viel het wel mee, daily mail zei

'High street shops to reopen, children free to see grandparents and even self-catering staycations all within WEEKS... IF Covid infection rates keep plummeting as UK vaccine roll-out hits landmark 15m and Hancock aims for 32 MILLION by April '

Eerst de scholen weer open 8 maart, middelbare een week later. Dat is bijna sneller dan wij en ze zitten nog echt wel in een ernstiger stadium daar.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:37:55 #25
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198015896
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mensen bepalen ook de sociale cohesie en cultuur binnen een maatschappij. Niet de overheid.
De overheid heeft natuurlijk wel veel middelen tot zijn beschikking om deze te beīnvloeden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198015904
quote:

[..]

Linkje naar artikel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 15 februari 2021 @ 12:38:25 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198015905
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de besmettingen niet boven de 43.750, daar zitten we lang niet aan.
[..]

Het gaat nu om de ziekenhuisopnames, die zijn te hoog. Want het hoogste cijfer telt. Al hebben we 0 besmettingen, als de opnames nog te hoog zijn blijft die categorie op zeer ernstig.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:39:16 #28
3778 popje
pi_198015915
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:29 schreef RipCity het volgende:

Hahaha we mogen niet buiten zijn, het wordt te druk in het park! BOA's buig je voor al die mensen die op een kleedje gaan zitten komend weekend!
  maandag 15 februari 2021 @ 12:40:03 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198015931
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Linkje naar artikel?
NOS Liveblog.

Veel staat er niet in verder. Het gebruikelijke ramptoerisme.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198015933
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Jazeker we doen het samen, en laten we wel wezen, wat is 1 jaartje nou, dat is voorbij zonder dat je er erg in hebt.
We doen het voor elkaar.
en wat maakt het nou uit dat je even niet de straat op mag 'savonds. dan haal je je cigaratten een uurtje eerder.

zo erg is het allemaal niet..

Wees blij dat je niet in Afrika leeft, want die hebben het pas slecht, dus wat zeuren we nou
  maandag 15 februari 2021 @ 12:41:05 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198015949
quote:

[..]

Was uw handen stuk!
pi_198015981
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef popje het volgende:

[..]

De NOS formuleerde het weer lekker maar volgens mij viel het wel mee, daily mail zei

'High street shops to reopen, children free to see grandparents and even self-catering staycations all within WEEKS... IF Covid infection rates keep plummeting as UK vaccine roll-out hits landmark 15m and Hancock aims for 32 MILLION by April '

Eerst de scholen weer open 8 maart, middelbare een week later. Dat is bijna sneller dan wij en ze zitten nog echt wel in een ernstiger stadium daar.
Het kan dan wel snel gaan, maar gebeurt het ook zorgvuldig?
pi_198015983
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

We doen het voor elkaar.
en wat maakt het nou uit dat je even niet de straat op mag 'savonds. dan haal je je cigaratten een uurtje eerder.

zo erg is het allemaal niet..

Wees blij dat je niet in Afrika leeft, want die hebben het pas slecht, dus wat zeuren we nou
Corona haalt het egoisme in de mens naar boven. Wat ook tot een bepaald punt best logisch is want je "vecht" samen tegen een onzichtbare tegenstander die voor veel mensen geen gevaar is.
Ik heb op dit moment nauwelijks moeite met de lockdown maar dit had ik in mijn jeugd echt niet willen meemaken. Een week niet lekker op stap gaan met vrienden was al een hel laat staat een jaar lang. En zo zijn er meer groepen mensen waarvan ik mij wel kan voorstellen dat ze het lastig hebben met al de regels.
pi_198015985
Goed stuk in de NYT.

quote:
‘What’s the Point?’ Young People’s Despair Deepens as Covid-19 Crisis Drags On

Experts paint a grim picture of the struggle with lockdown isolation — a “mental health pandemic” that should be treated as seriously as containing the coronavirus.

Life seemed promising last year to Philaé Lachaux, a 22-year-old business student in France who dreamed of striking out on her own in the live music industry. But the onset of the pandemic, leading to the loss of her part-time job as a waitress, sent her back to live at her family home.

Now, struggling to envision a future after months of restrictions, Ms. Lachaux says that loneliness and despair seep in at night. “I look at the ceiling, I feel a lump in my throat,” she said. “I’ve never had so many suicidal thoughts.”

“The pandemic feels like a big stop in our lives,” she added. “One that puts us so low that I wonder, ‘What’s the point?’”

With curfews, closures and lockdowns in European countries set to drag into the spring or even the summer, mental health professionals are growing increasingly alarmed about the deteriorating mental state of young people, who they say have been among the most badly affected by a world with a foreshortened sense of the future.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://cutt.ly/jkNubAq
pi_198015994
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef popje het volgende:

[..]

en wij zijn nog tot en met juni bezig met de kwetsbaren vaccineren _O-
pi_198016001
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:39 schreef popje het volgende:

[..]

Hahaha we mogen niet buiten zijn, het wordt te druk in het park! BOA's buig je voor al die mensen die op een kleedje gaan zitten komend weekend!
we mogen gewoon buiten zijn........wat zit jij nu continu fake news te verspreiden ?
pi_198016002
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:34 schreef popje het volgende:

[..]

Hahahaha ik moest lachen om je post
Ik niet. Ik wordt er gewoon down right cynisch van.
Kut kabinet wat alles afschuift op 'het virus' maar zelf geen klap benul heeft van wat ze veroorzaken met hun kansloze beleid. Overheid heeft echt veel meer schade toegebracht aan de maatschappij dan het virus ooit zou kunnen.
1947-2016
pi_198016010
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:43 schreef nostra het volgende:
wn in the live music industry. But the onset of the pandemic, leading to the loss of her part-time job as a waitress, sent her back to live at her family home.

Now, struggling to envision a future after months of restrictions, Ms. Lachaux says that loneliness and despair seep in at night. “I look at the ceiling, I feel a lump in my throat,” she said. “I’ve never had so many suicidal thoughts.”

Interessant, doen we niks mee, groet groet jaap
pi_198016017
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:37 schreef GemMagic het volgende:

[..]

De overheid heeft natuurlijk wel veel middelen tot zijn beschikking om deze te beīnvloeden.
En toch is een maatschappij veel sterker dan een overheid. Realiseer je je dat even.
1947-2016
  maandag 15 februari 2021 @ 12:47:31 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198016025
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:29 schreef RipCity het volgende:

Ha, en of mijn tuin straks vol zit met vrienden en familie.
Hopelijk is dan de avondklok eraf ivm chillen bij de vuurkorf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198016032
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Jaap?

170.000 besmettingen per dag als we die Britse variant niet indammen.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:47:58 #42
3778 popje
pi_198016039
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we mogen gewoon buiten zijn........wat zit jij nu continu fake news te verspreiden ?
Nee dit is sarcastisch, maar er zullen wel weer berichten komen dat het overal te druk wordt in de parken en de stranden... met mensen die op kleedjes gaan zitten
pi_198016041
quote:

[..]

We gaan in gesprek met de jongeren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198016046
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het gaat nu om de ziekenhuisopnames, die zijn te hoog. Want het hoogste cijfer telt. Al hebben we 0 besmettingen, als de opnames nog te hoog zijn blijft die categorie op zeer ernstig.
Zal wel allemaal. Morgen verschuiven de doelpalen weer naar besmettingen.
1947-2016
  maandag 15 februari 2021 @ 12:48:49 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198016053
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We gaan in gesprek met de jongeren.
Mooie homogene groep is dat :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:49:01 #46
3778 popje
pi_198016059
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik niet. Ik wordt er gewoon down right cynisch van.
Kut kabinet wat alles afschuift op 'het virus' maar zelf geen klap benul heeft van wat ze veroorzaken met hun kansloze beleid. Overheid heeft echt veel meer schade toegebracht aan de maatschappij dan het virus ooit zou kunnen.
Dat ben ik volledig met je eens, maar wat ik bedoel is dat je bijna een beetje wanhopig moet lachen omdat het allemaal zo triest is met alle mogelijke bangmaakredenen die je kunt maken. Ik had het er gisteren nog over met een vriendin; vroeger werden de scholen niet gesloten als het vroor of glad was... dan zorgde je er gewoon voor dat je op school kwam. Nu gaan de scholen gelijk weer dicht.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:49:26 #47
3778 popje
pi_198016062
quote:

[..]

Rutte: Ja we hebben het allemaal moeilijk, MAAR HET VIRUS...
  maandag 15 februari 2021 @ 12:49:39 #48
12221 Tijn