SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik ben daar ook benieuwd naar. Maanden geleden deelde ik een kritisch artikel: Opinie: Juich nog niet over coronablaastest. Toen ik las dat de blaastest in de teststraten werd gebruikt, nam ik aan dat de belangrijkste obstakels waren overwonnen. Hier heb ik niks meer gelezen.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:52 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand toevallig al wat meer informatie gezien over het (tijdelijk) stoppen blaastest?
[ twitter ]
Er wordt daar gesteld dat de overheid het probleem onder de deurmat wil vegen van de GGD, dat ze daar de test niet goed zouden afnemen.
Ik vind het overigens wel een heel typisch verhaal want de blaastesten hebben al maanden meegedraaid bij teststraten waarna een reguliere PCR test ter verificatie werd gedaan.
Ow men, echt he.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zou hem niet willen opdrinken... Straks nog in combinatie met de te-vroege-lente-piek!
Klopt. En er zullen booster shots beschikbaar komen voor Oxford en Janssen die de effectiviteit omhoog schroeven, en beter beschermen tegen andere varianten.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je kunt kiezen zou ik ook gaan voor pfizer/moderna.
Maar de astrazeneca/johnsson vaccins werken goed genoeg om deze in te dammen.
booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..quote:Op maandag 15 februari 2021 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt. En er zullen booster shots beschikbaar komen voor Oxford en Janssen die de effectiviteit omhoog schroeven, en beter beschermen tegen andere varianten.
Even volhouden nog, jongens.quote:Groot-Brittannië heeft als een van de eerste landen de meest kwetsbare bevolking gevaccineerd, maar toch kan het volgens NOS-correspondent Arjen van der Horst nog maanden duren voor de maatregelen versoepeld worden.
Zelfs als de vaccinaties erin blijven, betekent dat niet dat de maatregelen niet kunnen worden opgeheven. Daar gaat het toch om. Met een jaarlijkse prik valt best te leven als dat betekent dat verder alles gewoon kan.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:25 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..
Grote kans dat dit net zoiets wordt als de griep.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:25 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
booster shots, met andere woorden weer een nieuwe vaccinatie, met andere woorden dit gaat straks jaren lang door..
Mensen bepalen ook de sociale cohesie en cultuur binnen een maatschappij. Niet de overheid.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:28 schreef GemMagic het volgende:
Leuk he die NPO 'praat' programma's zoals op1.. heerlijk aansluiten bij de bang-maak strategie. Ze doen maar, om iets minder beïnvloed te worden door de constante stroom aan de 'we gaan er allemaal aan' berichten, 'de volgende variant wordt pas erg', 'onmeetbare nevenschade door longcorona' en de 'komende twee weken worden cruciaal' momentjes, hebben we tv zenders incl de NPO de deur uit gedaan.
Ik denk dat dit geluid in de media de overhand blijft houden omdat het beleidsondersteunend werkt. Als mensen ook maar voor een moment de indruk krijgen dat het wel mee valt, dan schiet iedereen de ijsbaan op, staat men buiten te bbqen met de buurt en klinkt er gezellig wat muziek. Deze spontaniteit en drang van mensen sociaal bezig te zijn moet continu onderdrukt worden, want anders komt die neiging van zelf weer naar boven.
Gelukkig is dat alvast een bewijs dat dit niet het 'nieuwe' normaal is en dat wanneer de continue stroom aan de 'ja maar nu is het echt heul erg' berichtgeving stop of wordt doorprikt, de mensen gemakkelijk terugveren naar een ouderwets normaal sociale samenleving.
te makkelijk.quote:
Italiaanse praktijken in 't dorp!quote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)weer-open-op-2-maart
Boris gaf aan dat hij niet wilde dat versoepelingen misschien moesten worden teruggedraaid.quote:
Omdat er een onzin variant des doods is wordt gezegdquote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Noek het volgende:
[..]
te makkelijk.
Ik snap ook nooit zo goed waarom zulke dingen zo worden geroepen zonder uitleg? Want waarom denkt men dat?
Wat is de verwachting?
Mooi!quote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
Goed bezig daarquote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
Hahahaha ik moest lachen om je postquote:Op maandag 15 februari 2021 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow men, echt he.
Straks komt de verlate kerstpiek, de schaatspiek, de britse variant, de vervroegde lente piek samen met de West-Uzbekistans variant die is gaan muteren met de Swazilandse.
Iedereen thuis blijven en vooral de spertijd nog verder vervroegen, kan niet anders. Nee echt, de giftige cocktails des-doods-ons-allemaals!!!
Ik denk niet dat ze in Groot-Brittannië daadwerkelijk al de tweede prik hebben gegeven, volgens mij zijn ze nog bezig om iedereen boven de 50 hun eerste injectie te geven. Dus om dat te spreken van "gevaccineerd" gaat misschien wat ver.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit zo goed waarom zulke dingen zo worden geroepen zonder uitleg? Want waarom denkt men dat?
Wat is de verwachting?
Jazeker we doen het samen, en laten we wel wezen, wat is 1 jaartje nou, dat is voorbij zonder dat je er erg in hebt.quote:
De NOS formuleerde het weer lekker maar volgens mij viel het wel mee, daily mail zeiquote:
De overheid heeft natuurlijk wel veel middelen tot zijn beschikking om deze te beïnvloeden.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mensen bepalen ook de sociale cohesie en cultuur binnen een maatschappij. Niet de overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |