abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198015219
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Hahahaha
Nog meer stemmingmakerij dus :)

Het staat namelijk in de corona dagblog :') :D
Ja schandalig weer. die nieuwskoppen. Als je dat leest denk je ohjee.. 50% heeft nog last.
lees je het artikel blijkt het niet eens over covid patienten te gaan.

Maar niet iedereen leest het artikel dus het effect is weer bereikt.. met de grote nieuwskoppen
pi_198015252
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het valt mij altijd op dat een grote groep bejaarden welhaast fatalistisch is in hun doen en laten. Die doen gewoon net alsof er niks aan de hand is. Als je die vaccineert dan houden ze zich helemaal nergens meer aan en gooi je het personeel voor de, tandeloze, wolven, want het lijkt er steeds meer op dat je wel het virus kan oplopen na vaccinatie.

Het gaat wat vaccineren om (ruim) 1 week vertraging wat dat betreft, de groep die gevaccineerde moest worden is ook niet extreem groot, iets van 230.000. Het lijkt mij een gebalanceerde keuze. Maar ik begrijp ook wel dat er tegenargumenten zijn, en die zijn ook valide op zichzelf. Maar dat is het nadeel van welke strategie dan ook die je kiest, wat je ook doet, het zal nooit perfect zijn.

Het bezoek opschorten blijft een gevoelige, het zou wel beter te verdedigen zijn nu gezien het perspectief (wat er wel is maar waar niemand zijn handen aan wil branden).
Misschien hebben die bejaarden ook wel iets van het zal allemaal wel. Fuck Corona. Alles wordt voor hun bepaald, maar ik denk dat als ze zelf mochten kiezen dat voor de meesten zou gelden, ik zie het wel, als het mijn tijd is het mijn tijd. Laat mij maar gewoon de kleinkinderen zien en alles doen wat ik eerst deed. Dat zou ik tenminste zelf hebben als ik 85 was.

Je kunt die oudjes wel overal de schuld van geven, maar zij worden ook maar gedwongen.
pi_198015257
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Pfizer :Y
Die van Moderna is maar 60% betrouwbaar, wat moet je daar nou mee joh
hier het hoogste woord hebben maar geen idee waar je het over hebt.
Moderna is over de 90% betrouwbaar.

astrazeneca en Johnson zijn minder betrouwbaar idd.
Maar biede wel 100% tegen zieknhuisopnames, dus om nou te zeggen "wat moet je daar nou mee" is ook onzin.
pi_198015268
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:31 schreef Nia het volgende:
Het wordt lente vanaf zaterdag in het noorden met 14 graden! Weg met het virus! *O*
Hier in het zuiden wordt het 18! :P
pi_198015275
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:57 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja schandalig weer. die nieuwskoppen. Als je dat leest denk je ohjee.. 50% heeft nog last.
lees je het artikel blijkt het niet eens over covid patienten te gaan.

Maar niet iedereen leest het artikel dus het effect is weer bereikt.. met de grote nieuwskoppen
Dat is dus het kwalijke, maar het is in de zomer ook wel specifiek over mensen met Corona geschreven die op de IC terecht kwamen, nu blijkt het gewoon überhaupt zo te zijn dat een grote groep last blijft houden.
blablablabla
pi_198015319
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:59 schreef koemleit het volgende:

[..]

Maar biede wel 100% tegen zieknhuisopnames, dus om nou te zeggen "wat moet je daar nou mee" is ook onzin.
Beiden bieden 100% bescherming tegen ziekenhuis opnames?
leg eens uit.
  maandag 15 februari 2021 @ 12:02:59 #282
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198015326
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Misschien hebben die bejaarden ook wel iets van het zal allemaal wel. Fuck Corona. Alles wordt voor hun bepaald, maar ik denk dat als ze zelf mochten kiezen dat voor de meesten zou gelden, ik zie het wel, als het mijn tijd is het mijn tijd. Laat mij maar gewoon de kleinkinderen zien en alles doen wat ik eerst deed. Dat zou ik tenminste zelf hebben als ik 85 was.

Je kunt die oudjes wel overal de schuld van geven, maar zij worden ook maar gedwongen.
Als ze thuis wonen vind ik het geen probleem meer in elk geval, maar als je te maken hebt met anderen dan ben je daar gewoon ook verantwoordelijk voor. Als het verpleeghuis niet wil dat je in je blote reet door de gang loopt heb je je daar ook aan te houden in elk geval.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198015327
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is dus het kwalijke, maar het is in de zomer ook wel specifiek over mensen met Corona geschreven die op de IC terecht kwamen, nu blijkt het gewoon überhaupt zo te zijn dat een grote groep last blijft houden.
Een dag op de IC is ongeveer een week bijkomen wordt vaker gezegd. Als je naar Covid kijkt zie je dat best een flink aantal mensen 20 tot 25 dagen op de IC hebben gelegen, sommigen zelfs langer. Dat houdt in dat ze al een half jaar aan herstel nodig hebben om weer op hun oude niveau te komen.

Als de gezondheid van die persoon voor die IC opname ook al niet te best was kun je er donder op tegen zeggen dat de hersteltijd nog veel langer wordt. Ik heb de IC opname van mijn schoonvader meegemaakt, die heeft ~3 weken in coma gelegen. Dat hij daarna nog kon lopen vond ik al heel wat.
pi_198015332
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Blaadjes aan de bomen, ja!
Het wordt vast weer een druk weekend voor de BOA's. Overvolle parken en stranden met mensen die te dicht op elkaar wandelen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Iedereen trekt de schoenen aan en wil de lente opsnuiven.
pi_198015336
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:59 schreef koemleit het volgende:

[..]

Maar scheelt toch wel behoorlijk, mensen die gisteren die andere prik kregen op tv leken ook teleurgesteld dat ze die kregen.Benieuwd of Hugo dat straks meeneemt in zijn berekeningen als het gaat om de dekkingspercentages.
blablablabla
pi_198015338
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dan verwoord ik het wat anders ;)

Het is zeer waarschijnlijk problematisch om te kunnen afschalen met een personele bezetting in de zorg die te laag is en dit veroorzaakt word door (vermeende) besmettingen onder het uitvoerend personeel.
En mijn punt is dat zodra de bezetting in het ziekenhuis omlaag gaat door alle vaccins is dat ook geen probleem meer.
pi_198015347
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nou, we zitten nog gewoon in zeer ernstig. Niks te maken dus met beloftes niet nakomen.
Volgens mij zijn de besmettingen niet boven de 43.750, daar zitten we lang niet aan.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

We zitten gewoon al een tijdje in die risicogroep (ernstig) volgens de crirteria die zij stellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198015368
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar scheelt toch wel behoorlijk, mensen die gisteren die andere prik kregen op tv leken ook teleurgesteld dat ze die kregen.Benieuwd of Hugo dat straks meeneemt in zijn berekeningen als het gaat om de dekkingspercentages.
Tuurlijk, als je kunt kiezen zou ik ook gaan voor pfizer/moderna.

Maar de astrazeneca/johnsson vaccins werken goed genoeg om deze in te dammen.
pi_198015392
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een dag op de IC is ongeveer een week bijkomen wordt vaker gezegd. Als je naar Covid kijkt zie je dat best een flink aantal mensen 20 tot 25 dagen op de IC hebben gelegen, sommigen zelfs langer. Dat houdt in dat ze al een half jaar aan herstel nodig hebben om weer op hun oude niveau te komen.

Als de gezondheid van die persoon voor die IC opname ook al niet te best was kun je er donder op tegen zeggen dat de hersteltijd nog veel langer wordt. Ik heb de IC opname van mijn schoonvader meegemaakt, die heeft ~3 weken in coma gelegen. Dat hij daarna nog kon lopen vond ik al heel wat.
Precies en het gros heeft al overgewicht en is op leeftijd dus dat maakt het herstel er ook niet eenvoudiger op.
blablablabla
pi_198015396
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:02 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Beiden bieden 100% bescherming tegen ziekenhuis opnames?
leg eens uit.
Omdat niemand die die vaccins heeft gekregen in het ziekenhuis is beland. Je kan wel besmet raken, maar een besmetting ontwikkeld zich niet tot een ernstige covid.

Het is niet een besmetting wat je wil voorkomen, maar een ziekenhuisopname, IC-opname en een sterfgeval.

Simpel zat.
1947-2016
  maandag 15 februari 2021 @ 12:07:34 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198015407
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En mijn punt is dat zodra de bezetting in het ziekenhuis omlaag gaat door alle vaccins is dat ook geen probleem meer.
We kunnen ook allebei gelijk hebben ;)

In januari was het beeld sowieso anders dan nu en misschien is het volgende maand weer anders door wel/geen derde golf. Het leek er toen op dat het personeel in de zorg op het randje liep en dat dat een crisis was die er aan zat te komen. Dat was ook de reden om de acute zorg mee te nemen in de strategie. Als ik kijk naar de koersen van vandaag en daarop een beslissing zou maken dan waren er waarschijnlijk andere keuzes gemaakt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 15 februari 2021 @ 12:07:45 #292
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198015410
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:03 schreef Nia het volgende:

[..]

Het wordt vast weer een druk weekend voor de BOA's. Overvolle parken en stranden met mensen die te dicht op elkaar wandelen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Iedereen trekt de schoenen aan en wil de lente opsnuiven.
En dan moet de schaatspiek icm de Britse variant des doods nog komen

Een giftige cocktail
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198015430
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:05 schreef koemleit het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je kunt kiezen zou ik ook gaan voor pfizer/moderna.

Maar de astrazeneca/johnsson vaccins werken goed genoeg om deze in te dammen.
Ben wel benieuwd of ze straks richting het najaar alsnog bijv eentje van Pfizer krijgen als beschikbaarheid geen issue meer zou zijn tegen die tijd
blablablabla
pi_198015444
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Een giftige cocktail
Zit nog steeds te wachten op de kerstpiek godverdomme.
blablablabla
pi_198015462
quote:

[..]

Een giftige cocktail
Marion Koopmans was gisteravond bij Op1 nog overtuigd. RIVM's schatting is de waarheid. Daar is vooralsnog geen speld tussen te krijgen.
pi_198015485
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:10 schreef Nia het volgende:

[..]

Marion Koopmans was gisteravond bij Op1 nog overtuigd. RIVM's schatting is de waarheid. Daar is vooralsnog geen speld tussen te krijgen.
Dan moeten we daar naar vanuit gaan toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198015498
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft 2 weken op de IC gelegen door een lullig griepje maar toen is haar geen enkele revalidatie aangeboden waarop ze alsnog anderhalf jaar later in een traject kwam omdat ze letterlijk steeds omviel.
Nu is ze nog steeds snel uit balans en heeft een hersenbeschadiging opgelopen.

Daarom snap ik ook nooit zo goed als mensen zo in de stress schieten wanneer men dit durft te vergelijken met een griep. Mijn moeder hebben ze voor de dood weggehaald.

Ik ga nu nadenken over welk jaar dat was en of dat toen het jaar was waar die heftige golf was..
Go hard or go home
  maandag 15 februari 2021 @ 12:14:03 #298
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198015510
quote:

[..]

Een giftige cocktail
Ik zou hem niet willen opdrinken... Straks nog in combinatie met de te-vroege-lente-piek!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198015517
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Zit nog steeds te wachten op de kerstpiek godverdomme.
Tering, PostNL heeft wel een hele grote achterstand dan.
1947-2016
pi_198015571
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:52 schreef _serial_ het volgende:
Heeft iemand toevallig al wat meer informatie gezien over het (tijdelijk) stoppen blaastest?

[ twitter ]

Er wordt daar gesteld dat de overheid het probleem onder de deurmat wil vegen van de GGD, dat ze daar de test niet goed zouden afnemen.

Ik vind het overigens wel een heel typisch verhaal want de blaastesten hebben al maanden meegedraaid bij teststraten waarna een reguliere PCR test ter verificatie werd gedaan.
Ik ben daar ook benieuwd naar. Maanden geleden deelde ik een kritisch artikel: Opinie: Juich nog niet over coronablaastest. Toen ik las dat de blaastest in de teststraten werd gebruikt, nam ik aan dat de belangrijkste obstakels waren overwonnen. Hier heb ik niks meer gelezen.

In een notendop wat er in het artikel stond: Op 15 oktober berichtte de Volkskrant dat een supersnelle blaastest voor corona de drukte in teststraten moet gaan verlichten. De test zou bij ongeveer driekwart van de bezoekers direct kunnen zeggen dat ze geen virus­besmetting hebben, en zo veel reguliere tests kunnen uitsparen. Het ministerie van VWS zou al honderden apparaten besteld hebben bij de producent. Minister De Jonge maakte bekend dat de test mogelijk al vanaf november zal worden ingezet. Wij hebben bedenkingen bij deze gang van zaken. (...)

De genoemde ‘hoge nauwkeurigheid’ van de eNose zegt ons niet zo veel: daarvoor is een nauwkeurige analyse van de opzet van de studie, de proefpersonen en de resultaten cruciaal. En daar wringt de schoen, want deze gegevens zijn momenteel niet publiekelijk toegankelijk: de studie is niet gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift, noch zijn de resultaten openbaar gemaakt. (...) Deze stappen lijken door het ministerie van VWS nu grotendeels te worden overgeslagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')