abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198014580
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op geen enkele manier van toepassing op wat ik zei.
Anders kun je niet beoordelen wat de maatregelen individueel doen.
Als je 1 maatregel weghaalt en de rest blijft staan, is dan de uitkomst het gevolg van
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op geen enkele manier van toepassing op wat ik zei.
Maar dan krijg je nog steeds geen beeld van wat de maatregelen individueel doen, omdat het restant nog altijd een combinatie van maatregelen is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198014588
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Klopt de minister van propaganda stuurt elke week een reader door waarin staat welke vragen gesteld moeten worden.
Toch zijn veel journalisten helemaal mee in de angst tunnel en vragen liever om meer maatregelen dan dat ze kritisch het beleid bevragen.
pi_198014617
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Toch zijn veel journalisten helemaal mee in de angst tunnel en vragen liever om meer maatregelen dan dat ze kritisch het beleid bevragen.
Ze willen gewoon interviews krijgen hoor, daar doet corona niks aan af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198014647
quote:
11s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voor deze keer zullen we het je vergeven, maar de volgende keer slaon we je de IC op }:|
:') _O-
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_198014676
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:53 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dan kan de avondklok nu ook weer weg volgens die tabel.
Van wanneer is die tabel?
Als het langer dan een week terug is, is het niet meer van toepassing gezien het draaibeleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198014680
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dan weet je nog steeds niet of die maatregel individueel iets doet, of in combinatie met een andere maatregel.
Als je (bijvoorbeeld) middelbare scholen opent en de situatie in de gaten houdt en je ziet geen stijging in de R waarde 2 weken later heeft het sluiten van middelbare scholen weinig bijgedragen aan de R.

Als je daarna (bijvoorbeeld) winkels opent en de R stijgt met 0,1 dan houdt het in dat de winkels meer bijdragen aan de R dan middelbare scholen.

Het is geen exacte wetenschap, maar dat zal het nooit zijn, ook niet als je ze één voor één invoert. Het helpt wel om een beeld te geven.
pi_198014707
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De horeca mag dus gewoon weer open.
Maar we zijn gewend inmiddels dat deze overheid zich niet houd aan eigengemaakte beloftes en plannen.
1947-2016
pi_198014718
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je (bijvoorbeeld) middelbare scholen opent en de situatie in de gaten houdt en je ziet geen stijging in de R waarde 2 weken later heeft het sluiten van middelbare scholen weinig bijgedragen aan de R.

Als je daarna (bijvoorbeeld) winkels opent en de R stijgt met 0,1 dan houdt het in dat de winkels meer bijdragen aan de R dan middelbare scholen.

Het is geen exacte wetenschap, maar dat zal het nooit zijn, ook niet als je ze één voor één invoert. Het helpt wel om een beeld te geven.
Zou dat al zo snel zichtbaar moeten zijn in de R dan?
Het is natuurlijk niet zo dat men op de eerste schooldag (winkeldag, whatever) het virus meteen meeneemt in de broodtrommel toch? Verspreiding duurt iets langer dan dat, zou ik zeggen?
pi_198014719
quote:
Leuke column en nu?
pi_198014736
quote:

[..]

Het punt was dat men wilde weten wat de maatregelen individueel voor effect hebben, terwijl je volgens mij nu alleen kunt kijken naar wat de combinatie van maatregelen voor effect heeft.
Je school voorbeeld laat enkel zien dat het sluiten van de scholen niet bijdraagt aan de bestaande combinatie van maatregelen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 15 februari 2021 @ 11:27:58 #236
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198014742
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dank je, bij waakzaam al absurde maatregelen voor de horeca, dit riekt toch wel naar machtsmisbruik want waakzaam kom je in principe nooit meer uit.
Dat had iedereen al door op het moment dat deze uitkwam.

Maar ik wil ook niet geloven dat onze regering echt bewust deze sectoren voor altijd wil slachtofferen.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 15 februari 2021 @ 11:28:04 #237
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198014744
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja maar waarom hoor je daar niemand over? Geen enkele journalist die daar kritische vragen over stelt.
Het komt nu goed. Men leest mee.
Er staat mij bij dat je tenminste 2 weken lang in een situatie moet zitten voor het niveau verlaagd wordt.

Geen idee hoelang we op niveau ernstig zitten?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198014748
quote:

[..]

Je mist een aantal dingen in je redenatie. Je gaat er vanuit dat als dezelfde maatregelen aanhouden de R hetzelfde blijft. en redeneert dan als je er een maatregel afhaalt wat de R dan doet het verschil van de R dan door die maatregel komt.

Maar volgens mij mis je dan het feit dat R niet hetzelfde blijft bij deze maatregelen.. dus dat klopt dan al niet.
Ook mis je dingen al de invloed van het weer, seizoen. mutaties etc.

met andere woorden het is niet een makkelijk sommetje van we kijken even wat deze maatregel doet.
pi_198014752
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Van wanneer is die tabel?
Als het langer dan een week terug is, is het niet meer van toepassing gezien het draaibeleid.
Dat hebben ze bedacht toen Lubach er mee kwam, is al weer een hele tijd geleden. Zelf was de overheid nog niet op dit idee gekomen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 15 februari 2021 @ 11:28:23 #240
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198014753
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op zich prima argumenten, maar kiezen voor inenten van die mensen in plaats van risicogroepen zorgt er onherroepelijk voor dat de lockdown langer duurt. In plaats van personeel inenten had bezoek gewoon al lang opgeschort moeten worden.
Het valt mij altijd op dat een grote groep bejaarden welhaast fatalistisch is in hun doen en laten. Die doen gewoon net alsof er niks aan de hand is. Als je die vaccineert dan houden ze zich helemaal nergens meer aan en gooi je het personeel voor de, tandeloze, wolven, want het lijkt er steeds meer op dat je wel het virus kan oplopen na vaccinatie.

Het gaat wat vaccineren om (ruim) 1 week vertraging wat dat betreft, de groep die gevaccineerde moest worden is ook niet extreem groot, iets van 230.000. Het lijkt mij een gebalanceerde keuze. Maar ik begrijp ook wel dat er tegenargumenten zijn, en die zijn ook valide op zichzelf. Maar dat is het nadeel van welke strategie dan ook die je kiest, wat je ook doet, het zal nooit perfect zijn.

Het bezoek opschorten blijft een gevoelige, het zou wel beter te verdedigen zijn nu gezien het perspectief (wat er wel is maar waar niemand zijn handen aan wil branden).
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 15 februari 2021 @ 11:29:15 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198014770
quote:
19s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat had iedereen al door op het moment dat deze uitkwam.

Maar ik wil ook niet geloven dat onze regering echt bewust deze sectoren voor altijd wil slachtofferen.
Ik had er nog niet goed naar gekeken :)
pi_198014775
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:28 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Je mist een aantal dingen in je redenatie. Je gaat er vanuit dat als dezelfde maatregelen aanhouden de R hetzelfde blijft.
Nee, dat impliceert hij niet. Als bij dezelfde maatregelen de R 0,1 omlaag gaat dan neem je dat als baseline.
pi_198014790
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het valt mij altijd op dat een grote groep bejaarden welhaast fatalistisch is in hun doen en laten. Die doen gewoon net alsof er niks aan de hand is. Als je die vaccineert dan houden ze zich helemaal nergens meer aan en gooi je het personeel voor de, tandeloze, wolven, want het lijkt er steeds meer op dat je wel het virus kan oplopen na vaccinatie.

Het gaat wat vaccineren om (ruim) 1 week vertraging wat dat betreft, de groep die gevaccineerde moest worden is ook niet extreem groot, iets van 230.000. Het lijkt mij een gebalanceerde keuze. Maar ik begrijp ook wel dat er tegenargumenten zijn, en die zijn ook valide op zichzelf. Maar dat is het nadeel van welke strategie dan ook die je kiest, wat je ook doet, het zal nooit perfect zijn.

Het bezoek opschorten blijft een gevoelige, het zou wel beter te verdedigen zijn nu gezien het perspectief (wat er wel is maar waar niemand zijn handen aan wil branden).
Het zo snel mogelijk afschalen van de maatregelen is het enige dat in de buurt komt van perfectie. En dat kan weer alleen maar door risicogroepen in te enten, dus op zich is het niet zo ingewikkeld.
pi_198014802
Het wordt lente vanaf zaterdag in het noorden met 14 graden! Weg met het virus! *O*
pi_198014807
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:28 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Je mist een aantal dingen in je redenatie. Je gaat er vanuit dat als dezelfde maatregelen aanhouden de R hetzelfde blijft. en redeneert dan als je er een maatregel afhaalt wat de R dan doet het verschil van de R dan door die maatregel komt.

Maar volgens mij mis je dan het feit dat R niet hetzelfde blijft bij deze maatregelen.. dus dat klopt dan al niet.
Ook mis je dingen al de invloed van het weer, seizoen. mutaties etc.

met andere woorden het is niet een makkelijk sommetje van we kijken even wat deze maatregel doet.
Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat het geen exacte wetenschap is. Maar het is allicht stukken beter dan wat we nu hebben. Op dit moment worden er meerdere maatregelen tegelijk genomen zonder te weten welke maatregel effect heeft. Kijk maar naar de avondklok.

Als er gekeken wordt of de avondklok effectief is, kan dat alleen door te kijken naar de avondklok in combinatie met het advies om niet meer dan 1 persoon thuis tegelijk te zien. Je kan er donder op tegen zeggen dat er gekeken gaat worden naar het effect van de avondklok + bezoek'verbod' en er daarna gezegd wordt: De avondklok heeft de R met 0,1 gedrukt, dat merk je nu al.

Als alles gelijk blijft en je veranderd 1 ding is het aannemelijk dat een verandering in je output komt door de verandering die je gedaan hebt.
  maandag 15 februari 2021 @ 11:32:26 #246
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198014823
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik had er nog niet goed naar gekeken :)
Doe maar niet. Je gaat er echt niet blij van worden. Als ik het goed heb begrepen is het een 'flexibele' routekaart. vandaar het gevoel dat doelpalen kunnen worden verschuiven (alle kanten op)

waarom er geen code wit is begrijp ik dan weer niet.

De signaalwaarden lijken me iig erg zwaar.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198014830
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat impliceert hij niet. Als bij dezelfde maatregelen de R 0,1 omlaag gaat dan neem je dat als baseline.
Maar ook dat is totaal geen goed uitgangspunt. de R gaat niet standaard een vast cijfer omlaag bij bepaalde maatregelen.

Dan zou je precies kunnen uitrekenen wanneer de R op nul komt. maar zo werkt het niet
pi_198014837
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:32 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Maar ook dat is totaal geen goed uitgangspunt. de R gaat niet standaard een vast cijfer omlaag bij bepaalde maatregelen.

Dat zegt dan ook niemand.
pi_198014849
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:28 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat hebben ze bedacht toen Lubach er mee kwam, is al weer een hele tijd geleden. Zelf was de overheid nog niet op dit idee gekomen.
:|W
1947-2016
pi_198014864
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat het geen exacte wetenschap is. Maar het is allicht stukken beter dan wat we nu hebben. Op dit moment worden er meerdere maatregelen tegelijk genomen zonder te weten welke maatregel effect heeft. Kijk maar naar de avondklok.

Als er gekeken wordt of de avondklok effectief is, kan dat alleen door te kijken naar de avondklok in combinatie met het advies om niet meer dan 1 persoon thuis tegelijk te zien. Je kan er donder op tegen zeggen dat er gekeken gaat worden naar het effect van de avondklok + bezoek'verbod' en er daarna gezegd wordt: De avondklok heeft de R met 0,1 gedrukt, dat merk je nu al.

Als alles gelijk blijft en je veranderd 1 ding is het aannemelijk dat een verandering in je output komt door de verandering die je gedaan hebt.
Ok, ja misschien is het beter.
Maar ik heb niet zo'n vertouwen in het kabinet.

Die dekken zich in.. Al cijfers omlaag gaan, komt het door de avondklok.
als het omhoog gaat komt het door de britse mutatie..

waardoor de stelling weer is, we moeten langer een avondklok want de cijfers gaan omhoog
en als het omlaag gaat. is de stelling we moeten langer een avondklok want de avondklok helpt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')