abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198013993
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar dat is toch bekend? Je moet van links naar rechts lezen.

Een stapje terug doen we bij de gratie van Mark en Hugo en Jaap, niet op basis van vooraf gegeven criteria.
Ja maar waarom hoor je daar niemand over? Geen enkele journalist die daar kritische vragen over stelt.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 15 februari 2021 @ 10:38:40 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198014007
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja maar waarom hoor je daar niemand over? Geen enkele journalist die daar kritische vragen over stelt.
Al die vragen op de persconferenties worden voorgekookt toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 15 februari 2021 @ 10:38:50 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198014010
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Behoorlijk vaag inderdaad. Waarom zitten we nog in zeer ernstig? Het valt goed mee overal.
Wij hebben Hugo aan het roer.
Dat is zeer ernstig :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:39:03 #179
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198014019
quote:

[..]

Straks zitten we in waakzaam maar moeten we nog zo waakzaam zijn voor de Britse variant dat we nog in Zeer Ernstig zitten...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198014028
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Behoorlijk vaag inderdaad. Waarom zitten we nog in zeer ernstig? Het valt goed mee overal.

We zitten gewoon al een tijdje in die risicogroep (ernstig) volgens de crirteria die zij stellen.
pi_198014041
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

We zitten gewoon al een tijdje in die risicogroep (ernstig) volgens de crirteria die zij stellen.
Precies. Zij stellen die niveau's op, maar laten vervolgens heel het land in het niveau zeer ernstig zitten, terwijl volgens hun eigen criteria heel het land daar niet meer in zou moeten zitten.

8)7
vosss is de naam,
  maandag 15 februari 2021 @ 10:40:57 #182
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198014048
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:20 schreef maan_man het volgende:

[..]

Die groep die de media-aandacht genereerd die eet er geen boterham minder om. Het kost, hen misschien heel veel geld geen ¤ 7500 voor een half uurtje optreden of zo, maar die hebben genoeg vet op de botten. Maar bij heel veel beroepsgroepen kun je wel medelijden hebben met de "subtop". Die band die op bruiloften speelt voor de boterham van morgen.
Jup, maar die laatste groep zie/hoor je niet op radio of TV. Je hoort alleen de bekendste artiesten die gewoon nieuwe nummers uitbrengen. Onzin praatjes komen doen of hun mening komen vertellen. Who cares.
Zelfs de meest achterlijke debielen (Femke Louise) krijgen een podium omdat ze bekend zijn :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:43:14 #183
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198014081
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:32 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het draait natuurlijk. Dat zorginstellingen massaal de zorgbonus hebben aangevraagd voor het hele personeelsbestand zal ook wel komen door het gebrekkige toezicht.

Beetje argument: dan moeten vrouwen maar geen kort rokje dragen.
Nee, dat is bestuurlijk falen willen afwentelen op de overheid. Zij weigeren een keuze te maken omdat ze niet iemand voor het hoofd willen stoten, dus gooien ze het er maar op dat de overheid het maar moet uitzoeken en vragen het voor iedereen aan.

Helaas is de overheid ook niet op de hoogte wat iemand precies doet, ik voer mijn personeelsgesprekken ook niet met de minister maar met mijn directe manager, die beoordeelt voor mij. Ook weten we door de beperkte persoonlijke gegevens die door worden gegeven ook niet wat iemand doet. En dat is maar goed ook. Maar het is de zorginstelling die de lijst moet samenstellen met wie er uitgenodigd worden en het is aan de GGD om te registreren wie er gevaccineerd zijn. De één gaat over waarom iemand moet worden gevaccineerd en de ander of iemand gevaccineerd is. En dat dat gescheiden is lijkt mij privacy technisch een goed startpunt.

Maar hoe de GGD nou toezicht hierop moet gaan houden ontgaat mij een beetje. Ik weet ook niet onder welk mandaat dat zou moeten gebeuren.

Uiteindelijk is het de organisatie die malafide te veel mensen laat uitnodigen degene die het verkloot in deze, en ik vind dat ze daar verantwoordelijk moeten worden gehouden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198014093
quote:

[..]

die journalisten die kritisch zijn krijgen geen toegang meer tot.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:45:04 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198014114
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat zijn de maatregelen bij waakzaam?
pi_198014194
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die journalisten die kritisch zijn krijgen geen toegang meer tot.
Heb je ook feiten die dat onderbouwen of roep je gewoon maar wat?
pi_198014195
quote:
De horeca mag dus gewoon weer open.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:49:18 #189
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198014196
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:30 schreef diedrick het volgende:

[..]

Als je het artikel leest heeft die arts per ongeluk besteld, dit meteen gemeld en nog geprobeerd de bestelling te annuleren. Dat ging niet meer. Oke, kan voorkomen. Maar dat de vervolgbestelling die over vier weken op de rol staat niet geannuleerd kan worden is natuurlijk belachelijk.
Kon het artikel niet verder lezen omdat ik een schrale haas ben :')

Maar een incident kan gebeuren, en het klinkt alsof er integer mee is omgegaan, ik word wel heel erg moe van zorginstellingen die slap zijn in het maken van keuzes.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 15 februari 2021 @ 10:51:23 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198014224
quote:

[..]

Misschien klopt het wel gewoon volgens de definitie?

“Om het risiconiveau per regio te bepalen, kijken we naar het aantal positieve testen en het aantal ziekenhuisopnames. Het meest ernstige cijfer bepaalt het risiconiveau. Als bijvoorbeeld in een regio het aantal positieve testen ernstig is en het aantal ziekenhuisopnames zorgelijk, dan geldt het risiconiveau ‘Ernstig’.”

Geen zin om op te zoeken, maar mogelijk klopt het wel gewoon als je bovenstaande leest.
pi_198014226
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, dat is bestuurlijk falen willen afwentelen op de overheid. Zij weigeren een keuze te maken omdat ze niet iemand voor het hoofd willen stoten, dus gooien ze het er maar op dat de overheid het maar moet uitzoeken en vragen het voor iedereen aan.

Helaas is de overheid ook niet op de hoogte wat iemand precies doet, ik voer mijn personeelsgesprekken ook niet met de minister maar met mijn directe manager, die beoordeelt voor mij. Ook weten we door de beperkte persoonlijke gegevens die door worden gegeven ook niet wat iemand doet. En dat is maar goed ook. Maar het is de zorginstelling die de lijst moet samenstellen met wie er uitgenodigd worden en het is aan de GGD om te registreren wie er gevaccineerd zijn. De één gaat over waarom iemand moet worden gevaccineerd en de ander of iemand gevaccineerd is. En dat dat gescheiden is lijkt mij privacy technisch een goed startpunt.

Maar hoe de GGD nou toezicht hierop moet gaan houden ontgaat mij een beetje. Ik weet ook niet onder welk mandaat dat zou moeten gebeuren.

Uiteindelijk is het de organisatie die malafide te veel mensen laat uitnodigen degene die het verkloot in deze, en ik vind dat ze daar verantwoordelijk moeten worden gehouden.
De minister is ook schuldig door er voor te kiezen schaarse vaccins beschikbaar te stellen aan dit soort organisaties.
pi_198014229
quote:

[..]

Kritische vragen en journalist passen niet in 1 zin
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198014242
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Al die vragen op de persconferenties worden voorgekookt toch?
Klopt de minister van propaganda stuurt elke week een reader door waarin staat welke vragen gesteld moeten worden.
pi_198014246
quote:
Dan kan de avondklok nu ook weer weg volgens die tabel.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198014260
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:53 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dan kan de avondklok nu ook weer weg volgens die tabel.
Ja en wel meer maatregelen. Maarja de doelen worden gewoon verschoven.
pi_198014261
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Misschien klopt het wel gewoon volgens de definitie?

“Om het risiconiveau per regio te bepalen, kijken we naar het aantal positieve testen en het aantal ziekenhuisopnames. Het meest ernstige cijfer bepaalt het risiconiveau. Als bijvoorbeeld in een regio het aantal positieve testen ernstig is en het aantal ziekenhuisopnames zorgelijk, dan geldt het risiconiveau ‘Ernstig’.”

Geen zin om op te zoeken, maar mogelijk klopt het wel gewoon als je bovenstaande leest.
Ik heb ook geen zin om in de cijfers te duiken, maar volgens mij moeten we echt niet meer in zeer ernstig zitten.

Volgens hun plaatje zouden we dan meer dan 470 IC opnames per week moeten hebben, landelijk gezien dan even ipv per regio. Die halen we toch nooit?

Voor de positieve testen zouden dat er dan 43.500 moeten zijn per week. Daar zitten we volgens mij ook al tijden onder toch?
vosss is de naam,
pi_198014265
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar dat is toch bekend? Je moet van links naar rechts lezen.

Een stapje terug doen we bij de gratie van Mark en Hugo en Jaap, niet op basis van vooraf gegeven criteria.
De routekaart is juist in het leven geroepen om perspectief te bieden voor versoepelingen. Nou noem ik het niet echt eeb perspectief om in niveau waakzaam nog met zware maatregelen te zitten bij 0 besmettingen maar dat is een ander verhaal. Deze routekaart kan dus ook wel weer de prullenbak in, men doet toch zn eigen zin. Als Rutte niet terugwil naar normaal gebeurt dat ook niet.
pi_198014306
quote:

[..]

Dan krijg je domweg als antwoord dat het gewoon niet kan, de situatie is echt nog zorgelijk en onzeker blablabla zonder ook maar met bewijs te komen. Daarna gaat hij 5 minuten over de sneeuw en de elfstedentocht lullen.
pi_198014321
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je ook feiten die dat onderbouwen of roep je gewoon maar wat?
https://www.trouw.nl/poli(...)%2Fwww.google.com%2F
  maandag 15 februari 2021 @ 10:59:53 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198014337
quote:
Dank je, bij waakzaam al absurde maatregelen voor de horeca, dit riekt toch wel naar machtsmisbruik want waakzaam kom je in principe nooit meer uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')