abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2021 @ 11:00:11 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198014343
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De minister is ook schuldig door er voor te kiezen schaarse vaccins beschikbaar te stellen aan dit soort organisaties.
Ik sta nog steeds achter het beleid om medewerkers van deze instellingen te vaccineren als ze in direct contact met de cliënten staan. De situatie gaf daar ook aanleiding toe, zoveel verplegers hebben we nu ook weer niet en als de helft steeds in quarantaine moet zitten bij elke besmetting, bij mijn vrouw was het al elke week raak met massaal moeten testen, dan kraakt het systeem misschien wel iets te hard.

Daarbij is een besmetting in een verzorgingstehuis ook een lont in een kruitvat, wat mij betreft schaffen ze het bezoek ook liever af tot april. Dat gaat zo ontiegelijk hard als daar wat gebeurd, dat wil je liever voorkomen. dat je daarvoor mede het verzorgend personeel inent vind ik een logische stap.

Maar bovenal was het een personeelsprobleem, bij uitval van een groot deel van het personeelsbestand is het niet vol te houden. Het is niet voor niks dat het leger al moest invallen in enkele verpleeghuizen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198014347
Schandalig eigenlijk. Ook het feit dat er niemand vragen over stelt idd. Ik was me er niet eens bewust van.
Ik zie alleen mn inkomen na elke persconferentie slinken en kan er niks mee.
Go hard or go home
  maandag 15 februari 2021 @ 11:01:11 #203
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198014361
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb ook geen zin om in de cijfers te duiken, maar volgens mij moeten we echt niet meer in zeer ernstig zitten.

Volgens hun plaatje zouden we dan meer dan 470 IC opnames per week moeten hebben, landelijk gezien dan even ipv per regio. Die halen we toch nooit?

Voor de positieve testen zouden dat er dan 43.500 moeten zijn per week. Daar zitten we volgens mij ook al tijden onder toch?
Ja, qua besmettingen sowieso nu al de 2e week en ik denk zelfs al meer dan 2 weken.

Maar kijkend naar de opnames, >27 per 1 miljoen per week is zeer ernstig dus er moeten dan minimaal 27 x 17 miljoen = 459 opnames zijn. Daar zitten we nog wel ver boven hoor. We zitten zelfs boven de 1000... :@
pi_198014369
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik sta nog steeds achter het beleid om medewerkers van deze instellingen te vaccineren als ze in direct contact met de cliënten staan. De situatie gaf daar ook aanleiding toe, zoveel verplegers hebben we nu ook weer niet en als de helft steeds in quarantaine moet zitten bij elke besmetting, bij mijn vrouw was het al elke week raak met massaal moeten testen, dan kraakt het systeem misschien wel iets te hard.

Daarbij is een besmetting in een verzorgingstehuis ook een lont in een kruitvat, wat mij betreft schaffen ze het bezoek ook liever af tot april. Dat gaat zo ontiegelijk hard als daar wat gebeurd, dat wil je liever voorkomen. dat je daarvoor mede het verzorgend personeel inent vind ik een logische stap.

Maar bovenal was het een personeelsprobleem, bij uitval van een groot deel van het personeelsbestand is het niet vol te houden. Het is niet voor niks dat het leger al moest invallen in enkele verpleeghuizen.
Op zich prima argumenten, maar kiezen voor inenten van die mensen in plaats van risicogroepen zorgt er onherroepelijk voor dat de lockdown langer duurt. In plaats van personeel inenten had bezoek gewoon al lang opgeschort moeten worden.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 11:02:22 #205
236264 crew  capricia
pi_198014371
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:24 schreef Anton91 het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio

We zouden allang in ernstig moeten zitten, maar zitten nog in zeer ernstig, iemand enig idee waarom? Dan heeft risicoaanduiding dus blijkbaar gaan zin als het alleen maar een kant op werkt.
quote:
Elke twee weken -of vaker als dat nodig is- wordt op basis van het aantal ziekenhuisopnames en het aantal besmettingen bepaald in welke risiconiveau regio’s zitten.
Even geduld dus nog. :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_198014380
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:01 schreef Zwansen het volgende:
Maar kijkend naar de opnames, >27 per 1 miljoen per week is zeer ernstig dus er moeten dan minimaal 27 x 17 miljoen = 459 opnames zijn. Daar zitten we nog wel ver boven hoor. We zitten zelfs boven de 1000...
Per week? Ik geloof dat niet zo heel hard.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 15 februari 2021 @ 11:04:04 #207
68638 Zwansen
pi_198014392
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:02 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Nee toch? Of ik reken verkeerd, maar we zitten nog lang niet in de lagere categorie qua opnames. We zitten ruim op het dubbele.
pi_198014405
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dank je, bij waakzaam al absurde maatregelen voor de horeca, dit riekt toch wel naar machtsmisbruik want waakzaam kom je in principe nooit meer uit.
Rutte spreekt niet voor niets over de teruggang naar een "normaler" leven. Het oude normaal komt dus nooit meer terug, de insteek is dat we tussen neus en lippen door voor altijd met beperkende maatregelen blijven zitten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 15 februari 2021 @ 11:05:27 #209
68638 Zwansen
pi_198014412
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:03 schreef vosss het volgende:

[..]

https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames

Check Ziekenhuisopnames over tijd. Kun je prima de dagelijkse cijfers zien. Paar dagen geleden nog gemiddeld 180 per dag. Niet naar de laatste 2-3 dagen kijken want die zijn niet compleet.
pi_198014434
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:05 schreef Zwansen het volgende:
Check Ziekenhuisopnames over tijd.
Die 470 give or take zijn geen ziekenhuisopnames, maar IC opnames per week. Daar komen we toch niet aan???
vosss is de naam,
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 11:07:18 #211
5428 crew  miss_sly
pi_198014442
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Bij de laatste weekupdate was het aantal ziekenhusopnames in een week 1.096 waarvan 172 op de IC.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 15 februari 2021 @ 11:07:48 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198014451
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja en wel meer maatregelen. Maarja de doelen worden gewoon verschoven.
Laten we wel wezen, het triumviraat zat helemaal niet op zo'n routekaart te wachten. Alle vorige versies hebben ze ook alleen maar als placemat gebruikt. Ik heb niet de illusie dat het met deze versie ineens heel anders zal gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198014461
Ow ik kijk niet goed, ik dacht minder dan 27 alleen voor de IC. My bad :@
vosss is de naam,
  maandag 15 februari 2021 @ 11:08:38 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198014465
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Rutte spreekt niet voor niets over de teruggang naar een "normaler" leven. Het oude normaal komt dus nooit meer terug, de insteek is dat we tussen neus en lippen door voor altijd met beperkende maatregelen blijven zitten.
ik ben hier ook niet blij mee, ik ga ervan uit dat we van die corona de komende 10 jaar nog wel last hebben in de zin van fikse oplevingen zoals griepgolven zeg maar en voor die griepgolven werd ook niets extra's gedaan.
pi_198014478
Nagekomen update van zaterdag:

Update van 13 februari (zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12377 besmettingen (+3 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9970, -1 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12196, 2 mutaties tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 12-2-2021 1290 (-174 tov vorige update)
Oudste mutatie : 24-9-2020

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3009 (-181 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 643(-102 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 181 nog ouder.
- Het aantal besmettingen tot 10 dagen nog iets hoger dan verwacht, dit zijn vermoedelijk nameldingen, daar het aantal besmettingen ouder dan 10 dagen ook sterk verhoogd is
- Het aantal besmettingen tot 5 dagen is op zelfde niveau als vorige week zaterdag (-27)

27-1-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
8-2-2021 2541 (439 mutaties)
9-2-2021 2873 (649 mutaties)
10-2-2021 2284 (490 mutaties)
11-2-2021 2033 (135 mutaties)
12-2-2021 1636 (1290 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12377) december, 15(12196),16(11702) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 2 feb de daling tov 14 dec ca 8785 besmettingen.

Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198014501
Nagekomen update:

Update van 14 februari (zondag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12385 besmettingen (+8 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9975, 5 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12202, 6 mutaties tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 13-2-2021 1103 (-187 tov vorige update)
Oudste mutatie : 5-10-2020

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 2261 (-748 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 686(+43 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 117 nog ouder.
- Het aantal besmettingen tot 10 dagen nog iets hoger dan verwacht, dit zijn vermoedelijk nameldingen, het aantal besmettingen ouder dan 10 dagen is op niveau
- Het aantal besmettingen tot 5 dagen is op zelfde niveau is niet goed te vergelijken met vorige week zondag omdat toen de teststraten dichtwaren

1-2-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
9-2-2021 3224 (351 mutaties)
10-2-2021 2739 (455 mutaties)
11-2-2021 2354 (321 mutaties)
12-2-2021 1667 (31 mutaties)
13-2-2021 1481 (1103 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12385) december, 15(12202),16(11703) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 3 feb de daling tov 14 dec ca 8325 besmettingen.

Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198014504
Okay, dus de hele b
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat kan redelijk eenvoudig door maatregelen één voor één op te heffen of in te stellen. Je hebt de baseline lockdown en daar kwam de avondklok bij op. Als dat effect heeft gehad zou je dat inmiddels moeten kunnen zien.
Oke,
Dus de hele bevolking onderwerp maken van een groot experiment, waarbij alle maatregelen worden opgeheven, en dan steeds eentje een aantal weken aanzetten, en dan kijken wat dat voor effect zal hebben op de ziekenhuisopnames. En niet te snel switchen van maatregel, want we zitten met een incubatie richting het ziekenhuis van minstens 14 dagen, en natuurlijk niet in een stuip schieten en een hele batterij maatregelen invoeren als de cijfers verticaal gaan stijgen: gewoon hoofd koel houden en elke 4 weken of zo de maatregel aflossen door een volgende maatregel...

Strak plan ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198014505
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:02 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Even geduld nog heb ik vaker gehoord deze pandemie :P

Het is gewoon zo uitzichtloos nu. Lijkt alsof er geen eind aan komt.
Twiddel
  maandag 15 februari 2021 @ 11:11:57 #219
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198014515
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:08 schreef vosss het volgende:
Ow ik kijk niet goed, ik dacht minder dan 27 alleen voor de IC. My bad :@
Voor deze keer zullen we het je vergeven, maar de volgende keer slaon we je de IC op }:|
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198014519
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik snap nog steeds niet, de generale regel is, dat als je uit een Oranje land komt, je 10 dagen in quarantaine gaat. maar bij China niet, lijkt mij dan een geel land.
België is echt oranje
noem je China nu een geel land..

dat kan echt niet hoor. anno 2021
pi_198014534
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:11 schreef Wantie het volgende:
Okay, dus de hele b
[..]

Oke,
Dus de hele bevolking onderwerp maken van een groot experiment, waarbij alle maatregelen worden opgeheven, en dan steeds eentje een aantal weken aanzetten, en dan kijken wat dat voor effect zal hebben op de ziekenhuisopnames. En niet te snel switchen van maatregel, want we zitten met een incubatie richting het ziekenhuis van minstens 14 dagen, en natuurlijk niet in een stuip schieten en een hele batterij maatregelen invoeren als de cijfers verticaal gaan stijgen: gewoon hoofd koel houden en elke 4 weken of zo de maatregel aflossen door een volgende maatregel...

Strak plan ^O^
Op geen enkele manier van toepassing op wat ik zei.
pi_198014538
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:11 schreef Wantie het volgende:
Okay, dus de hele b
[..]

Oke,

Strak plan ^O^
Dat is natuurlijk niet nodig, je trekt wat @MoreDakka zegt nu wel uit zijn verband. Er zijn nu een hele rits maatregelen. Als je de maatregelen één voor één afbouwt en daarmee alles in de gaten houdt heb je ook een goed beeld. Daarmee hoef je niet ineens alles op te heffen en er eentje aan te zetten.
pi_198014545
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt totale onzin, de mensheid heeft wel vaker met een pandemie te maken gehad. het feit dat de overheid een zwalkend beleid voert, betekent niet meteen dat er sprake is van een boosaardig complot waar we voor altijd aan vast zitten.

Wat wel steeds terug gaat komen voorlopig is het vaccineren van ouderen, althans dat lijkt mij logisch.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198014550
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet nodig, je trekt wat @:MoreDakka zegt nu wel uit zijn verband. Er zijn nu een hele rits maatregelen. Als je de maatregelen één voor één afbouwt en daarmee alles in de gaten houdt heb je ook een goed beeld. Daarmee hoef je niet ineens alles op te heffen en er eentje aan te zetten.
Maar dan weet je nog steeds niet of die maatregel individueel iets doet, of in combinatie met een andere maatregel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198014558
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dan weet je nog steeds niet of die maatregel individueel iets doet, of in combinatie met een andere maatregel.
Lees mijn originele post nog een keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')