Ik sta nog steeds achter het beleid om medewerkers van deze instellingen te vaccineren als ze in direct contact met de cliënten staan. De situatie gaf daar ook aanleiding toe, zoveel verplegers hebben we nu ook weer niet en als de helft steeds in quarantaine moet zitten bij elke besmetting, bij mijn vrouw was het al elke week raak met massaal moeten testen, dan kraakt het systeem misschien wel iets te hard.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De minister is ook schuldig door er voor te kiezen schaarse vaccins beschikbaar te stellen aan dit soort organisaties.
Ja, qua besmettingen sowieso nu al de 2e week en ik denk zelfs al meer dan 2 weken.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zin om in de cijfers te duiken, maar volgens mij moeten we echt niet meer in zeer ernstig zitten.
Volgens hun plaatje zouden we dan meer dan 470 IC opnames per week moeten hebben, landelijk gezien dan even ipv per regio. Die halen we toch nooit?
Voor de positieve testen zouden dat er dan 43.500 moeten zijn per week. Daar zitten we volgens mij ook al tijden onder toch?
Op zich prima argumenten, maar kiezen voor inenten van die mensen in plaats van risicogroepen zorgt er onherroepelijk voor dat de lockdown langer duurt. In plaats van personeel inenten had bezoek gewoon al lang opgeschort moeten worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik sta nog steeds achter het beleid om medewerkers van deze instellingen te vaccineren als ze in direct contact met de cliënten staan. De situatie gaf daar ook aanleiding toe, zoveel verplegers hebben we nu ook weer niet en als de helft steeds in quarantaine moet zitten bij elke besmetting, bij mijn vrouw was het al elke week raak met massaal moeten testen, dan kraakt het systeem misschien wel iets te hard.
Daarbij is een besmetting in een verzorgingstehuis ook een lont in een kruitvat, wat mij betreft schaffen ze het bezoek ook liever af tot april. Dat gaat zo ontiegelijk hard als daar wat gebeurd, dat wil je liever voorkomen. dat je daarvoor mede het verzorgend personeel inent vind ik een logische stap.
Maar bovenal was het een personeelsprobleem, bij uitval van een groot deel van het personeelsbestand is het niet vol te houden. Het is niet voor niks dat het leger al moest invallen in enkele verpleeghuizen.
quote:Op maandag 15 februari 2021 10:24 schreef Anton91 het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio
We zouden allang in ernstig moeten zitten, maar zitten nog in zeer ernstig, iemand enig idee waarom? Dan heeft risicoaanduiding dus blijkbaar gaan zin als het alleen maar een kant op werkt.
Even geduld dus nog.quote:Elke twee weken -of vaker als dat nodig is- wordt op basis van het aantal ziekenhuisopnames en het aantal besmettingen bepaald in welke risiconiveau regio’s zitten.
Per week? Ik geloof dat niet zo heel hard.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:01 schreef Zwansen het volgende:
Maar kijkend naar de opnames, >27 per 1 miljoen per week is zeer ernstig dus er moeten dan minimaal 27 x 17 miljoen = 459 opnames zijn. Daar zitten we nog wel ver boven hoor. We zitten zelfs boven de 1000...
Nee toch? Of ik reken verkeerd, maar we zitten nog lang niet in de lagere categorie qua opnames. We zitten ruim op het dubbele.quote:
Rutte spreekt niet voor niets over de teruggang naar een "normaler" leven. Het oude normaal komt dus nooit meer terug, de insteek is dat we tussen neus en lippen door voor altijd met beperkende maatregelen blijven zitten.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dank je, bij waakzaam al absurde maatregelen voor de horeca, dit riekt toch wel naar machtsmisbruik want waakzaam kom je in principe nooit meer uit.
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnamesquote:Op maandag 15 februari 2021 11:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Per week? Ik geloof dat niet zo heel hard.
Die 470 give or take zijn geen ziekenhuisopnames, maar IC opnames per week. Daar komen we toch niet aan???quote:
Bij de laatste weekupdate was het aantal ziekenhusopnames in een week 1.096 waarvan 172 op de IC.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Per week? Ik geloof dat niet zo heel hard.
Laten we wel wezen, het triumviraat zat helemaal niet op zo'n routekaart te wachten. Alle vorige versies hebben ze ook alleen maar als placemat gebruikt. Ik heb niet de illusie dat het met deze versie ineens heel anders zal gaan.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en wel meer maatregelen. Maarja de doelen worden gewoon verschoven.
ik ben hier ook niet blij mee, ik ga ervan uit dat we van die corona de komende 10 jaar nog wel last hebben in de zin van fikse oplevingen zoals griepgolven zeg maar en voor die griepgolven werd ook niets extra's gedaan.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte spreekt niet voor niets over de teruggang naar een "normaler" leven. Het oude normaal komt dus nooit meer terug, de insteek is dat we tussen neus en lippen door voor altijd met beperkende maatregelen blijven zitten.
Oke,quote:Op maandag 15 februari 2021 09:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan redelijk eenvoudig door maatregelen één voor één op te heffen of in te stellen. Je hebt de baseline lockdown en daar kwam de avondklok bij op. Als dat effect heeft gehad zou je dat inmiddels moeten kunnen zien.
Even geduld nog heb ik vaker gehoord deze pandemiequote:
Voor deze keer zullen we het je vergeven, maar de volgende keer slaon we je de IC opquote:Op maandag 15 februari 2021 11:08 schreef vosss het volgende:
Ow ik kijk niet goed, ik dacht minder dan 27 alleen voor de IC. My bad
noem je China nu een geel land..quote:Op maandag 15 februari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik snap nog steeds niet, de generale regel is, dat als je uit een Oranje land komt, je 10 dagen in quarantaine gaat. maar bij China niet, lijkt mij dan een geel land.
België is echt oranje
Op geen enkele manier van toepassing op wat ik zei.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:11 schreef Wantie het volgende:
Okay, dus de hele b
[..]
Oke,
Dus de hele bevolking onderwerp maken van een groot experiment, waarbij alle maatregelen worden opgeheven, en dan steeds eentje een aantal weken aanzetten, en dan kijken wat dat voor effect zal hebben op de ziekenhuisopnames. En niet te snel switchen van maatregel, want we zitten met een incubatie richting het ziekenhuis van minstens 14 dagen, en natuurlijk niet in een stuip schieten en een hele batterij maatregelen invoeren als de cijfers verticaal gaan stijgen: gewoon hoofd koel houden en elke 4 weken of zo de maatregel aflossen door een volgende maatregel...
Strak plan
Dat is natuurlijk niet nodig, je trekt wat @MoreDakka zegt nu wel uit zijn verband. Er zijn nu een hele rits maatregelen. Als je de maatregelen één voor één afbouwt en daarmee alles in de gaten houdt heb je ook een goed beeld. Daarmee hoef je niet ineens alles op te heffen en er eentje aan te zetten.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:11 schreef Wantie het volgende:
Okay, dus de hele b
[..]
Oke,
Dus de hele bevolking onderwerp maken van een groot experiment, waarbij alle maatregelen worden opgeheven, en dan steeds eentje een aantal weken aanzetten, en dan kijken wat dat voor effect zal hebben op de ziekenhuisopnames. En niet te snel switchen van maatregel, want we zitten met een incubatie richting het ziekenhuis van minstens 14 dagen, en natuurlijk niet in een stuip schieten en een hele batterij maatregelen invoeren als de cijfers verticaal gaan stijgen: gewoon hoofd koel houden en elke 4 weken of zo de maatregel aflossen door een volgende maatregel...
Strak plan
Dat lijkt me echt totale onzin, de mensheid heeft wel vaker met een pandemie te maken gehad. het feit dat de overheid een zwalkend beleid voert, betekent niet meteen dat er sprake is van een boosaardig complot waar we voor altijd aan vast zitten.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte spreekt niet voor niets over de teruggang naar een "normaler" leven. Het oude normaal komt dus nooit meer terug, de insteek is dat we tussen neus en lippen door voor altijd met beperkende maatregelen blijven zitten.
Maar dan weet je nog steeds niet of die maatregel individueel iets doet, of in combinatie met een andere maatregel.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet nodig, je trekt wat @:MoreDakka zegt nu wel uit zijn verband. Er zijn nu een hele rits maatregelen. Als je de maatregelen één voor één afbouwt en daarmee alles in de gaten houdt heb je ook een goed beeld. Daarmee hoef je niet ineens alles op te heffen en er eentje aan te zetten.
Lees mijn originele post nog een keer.quote:Op maandag 15 februari 2021 11:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan weet je nog steeds niet of die maatregel individueel iets doet, of in combinatie met een andere maatregel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |