abonnement Unibet Coolblue
pi_197991210
quote:
84s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Enige president ook die twee keer impeached is en in vier jaar kan er nog van alles gebeuren :P
Rond die tijd is de hele geschiedenis herschreven. En Trump is ook nog wel zo dat hij het gewoon stoer vindt dat hij tot 2x toe de Libs geownd heeft ofzo.

Goede speech van Schumer. Hij had beter die getuigen kunnen laten optreden. Nu McConnell.
pi_197991216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:03 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Jawel, er was een 2/3 meerderheid nodig om hem vervolgens daarvan te weerhouden
Oh, ik dacht dat een meerderheid genoeg was om hem uit te sluiten van openbaar bestuur en een 2/3de meerderheid voor een veroordeling?
pi_197991222
twitter


Wat een aanfluiting, de hele wereld is getuige geweest van deze afgang.
Hopelijk slagen echte rechtszaken wel deze man voor zijn misdaden te veroordelen. En hopelijk verliezen alle not guilty stemmers bij bosjes stemmen.
pi_197991266
O, nou zegt Mitch wel dat Trump practical en morally responsible is voor de gebeurtenissen.
En dat het onzin is dat de verkiezing gestolen was.
pi_197991287
McConnell komt nog eens als mosterd na de maaltijd Trump een soort van schuldig of verantwoordelijk verklaren
pi_197991306
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
O, nou zegt Mitch wel dat Trump practical en morally responsible is voor de gebeurtenissen.
En dat het onzin is dat de verkiezing gestolen was.
WAAROM?
pi_197991336
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

WAAROM?
Nou ja dat heeft hij al eerder gezegd en daar kan hij moeilijk nu op terugkomen natuurlijk
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197991354
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

WAAROM?
Geen idee, ik zit er met verbazing naar te kijken, hij had dit beter veel eerder kunnen zeggen. Hij zegt nu alles, verklaart Trump nu schuldig aan alles, waarvoor hij hem net not guilty verklaard heeft.
pi_197991377
McConnell klinkt nu alsof hij een hele goede impeachment manager had kunnen zijn _O- _O- 8)7
pi_197991412
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:14 schreef Dutch_view het volgende:
McConnell klinkt nu alsof hij een hele goede impeachment manager had kunnen zijn _O- _O- 8)7
Hij vertelt zelfs dat Trump er genietend op tv naar heeft zitten kijken. Als hij alles wat hij nu zegt echt gelooft, waarom heeft hij dan niet anders gestemd?
pi_197991441
Deze woorden van McConnell kunnen de Democraten mooi gebruiken voor de volgende verkiezingen mocht Trump weer meedoen :9
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197991517
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]

Wat een aanfluiting, de hele wereld is getuige geweest van deze afgang.
Hopelijk slagen echte rechtszaken wel deze man voor zijn misdaden te veroordelen. En hopelijk verliezen alle not guilty stemmers bij bosjes stemmen.
Zonder afzetting blijft Trump wel de bescherming houden die ex-presidenten genieten. En dat kan met de bescherming die hij nodig heeft flink in de dollars lopen, waarbij hij ook weer via trucjes geld zou kunnen doorsluizen. Ook weet ik niet hoe krachtig men nu kan optreden met alle privileges die in de weg blijven liggen. Het zal nog een behoorlijke kluif gaan worden.
pi_197991532
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
Deze woorden van McConnell kunnen de Democraten mooi gebruiken voor de volgende verkiezingen mocht Trump weer meedoen :9
Ik hoop dat Trump over 4 jaar een oud en dement wrak is! Met zijn dieet en obesitas kan dat toch niet lang meer duren.
pi_197991630
Mc Connell zegt: Trump kan nog steeds aangeklaagd worden juridisch. Is dat een uitnodiging?
"He hasn't got away with anything yet"
pi_197991664
twitter
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:26 schreef Dutch_view het volgende:
Mc Connell zegt: Trump kan nog steeds aangeklaagd worden juridisch. Is dat een uitnodiging?
twitter

Misschien bedoelt hij dit?
pi_197991684
Ik vind het erg om te zeggen maar kan me toch wel vinden in Mitch zn argumenten. Ikzelf zou dan misschien wel schuldig stemmen maar het voelt inderdaad wel moot. En hij komt inderdaad nergens mee weg aangezien hij gewoon aangeklaagd kan worden in het reguliere rechtssysteem.

Zijn reden om hem vrij te spreken is natuurlijk wel onzin zoals ook blijkt uit de eerdere stemming.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 22:37:02 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_197991830
Mitch heeft zelf de impeachment afgehouden totdat Trump geen president meer was, zijn standpunt heeft geen enkele merite.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197991836
Terechte vrijspraak.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_197991842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:26 schreef Dutch_view het volgende:
Mc Connell zegt: Trump kan nog steeds aangeklaagd worden juridisch. Is dat een uitnodiging?
"He hasn't got away with anything yet"
McConnell weet waarschijnlijk dat rechtszaken zonder dat Trump gestript is van z'n rechten nu mogelijke clusterfucks kunnen worden. Waarbij iedere poging tot een veroordeling gecountered kan worden met een artikel die dit blokkeert.
pi_197991865
twitter
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:29 schreef ITs_relative het volgende:
Ik vind het erg om te zeggen maar kan me toch wel vinden in Mitch zn argumenten. Ikzelf zou dan misschien wel schuldig stemmen maar het voelt inderdaad wel moot. En hij komt inderdaad nergens mee weg aangezien hij gewoon aangeklaagd kan worden in het reguliere rechtssysteem.

Zijn reden om hem vrij te spreken is natuurlijk wel onzin zoals ook blijkt uit de eerdere stemming.
Als Mitch zelf niet een week deze hele zaak had uitgesteld, had dit argument niet opgegaan. Hij id er zelf voor verantwoordelijk dat Trump op het moment van conviction geen president meer was!
  zaterdag 13 februari 2021 @ 22:39:07 #122
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197991875
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:29 schreef ITs_relative het volgende:
Ik vind het erg om te zeggen maar kan me toch wel vinden in Mitch zn argumenten. Ikzelf zou dan misschien wel schuldig stemmen maar het voelt inderdaad wel moot. En hij komt inderdaad nergens mee weg aangezien hij gewoon aangeklaagd kan worden in het reguliere rechtssysteem.

Zijn reden om hem vrij te spreken is natuurlijk wel onzin zoals ook blijkt uit de eerdere stemming.
Het is vooral ook onzin omdat hij het vertikte om de Senaat voor de 20e bijeen te roepen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197991936
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:39 schreef Szura het volgende:

[..]

Het is vooral ook onzin omdat hij het vertikte om de Senaat voor de 20e bijeen te roepen
Klopt. Dit argument was wel sterker geweest als het huis wel binnen de tijd de impeachment had doorgezet.

Ik hoop iig geval dat het rechtzaken gaat regenen in huize Trump en dat daar wel gewoon goed wordt doorgepakt.
Mogen ze gelijk wat andere lamdverraders uit de senaat meenemen.
pi_197992028
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:42 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Klopt. Dit argument was wel sterker geweest als het huis wel binnen de tijd de impeachment had doorgezet.

Het is m.i. sowieso een onzin argument:
- er is precedent,
- de Senaat heeft ervoor gestemd dat het grondwettig is volgens de Senaat, als Trump het daarmee oneens is moet hij maar naar de rechter stappen met zijn grondwettelijke bezwaren,
- belangrijkste is dat je als impeached persoon zelf op deze manier in de hand hebt dat je niet meer gediskwalificeerd bent in de toekomst voor een ambt door een seconde voor de stemming je ontslag in te dienen, wat nooit de bedoeling kan zijn.
pi_197992064
Ik hoor twee redenen waarom McConnell dit doet:

1. Als hij Trump niet veroordeelt lopen er teveel donoren weg.

2. Het vervolgen van Trump komt op het bordje van de Democraten terecht richting midterms.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197992168
McConnell heeft één ding bereikt: iedereen praat over hem, cnn kan er niet over op houden, het gaat niet meer over djt anders dan wat McConnell daarover zei.
pi_197992205
Op cnn hoorde ik - zonder beeld - dat er een verklaring van trump is vandaag?
Heeft iemand een linkje?ben pas halverwege twitter op een zaterdagavond.
Met al dat gedoe.
pi_197992287
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:57 schreef AnneX het volgende:
Op cnn hoorde ik - zonder beeld - dat er een verklaring van trump is vandaag?
Heeft iemand een linkje?ben pas halverwege twitter op een zaterdagavond.
Met al dat gedoe.
quote:
Former President Donald Trump sent out an email blast after the Senate acquitted him on a 57-43 vote. Here’s the message in full:

“I want to first thank my team of dedicated lawyers and others for their tireless work upholding justice and defending truth.

“My deepest thanks as well to all of the United States Senators and Members of Congress who stood proudly for the Constitution we all revere and for the sacred legal principles at the heart of our country.

“Our cherished Constitutional Republic was founded on the impartial rule of law, the indispensable safeguard for our liberties, our rights and our freedoms.

“It is a sad commentary on our times that one political party in America is given a free pass to denigrate the rule of law, defame law enforcement, cheer mobs, excuse rioters, and transform justice into a tool of political vengeance, and persecute, blacklist, cancel and suppress all people and viewpoints with whom or which they disagree. I always have, and always will, be a champion for the unwavering rule of law, the heroes of law enforcement, and the right of Americans to peacefully and honorably debate the issues of the day without malice and without hate.

“This has been yet another phase of the greatest witch hunt in the history of our Country. No president has ever gone through anything like it, and it continues because our opponents cannot forget the almost 75 million people, the highest number ever for a sitting president, who voted for us just a few short months ago.

“I also want to convey my gratitude to the millions of decent, hardworking, law-abiding, God-and-Country loving citizens who have bravely supported these important principles in these very difficult and challenging times.

“Our historic, patriotic and beautiful movement to Make America Great Again has only just begun. In the months ahead I have much to share with you, and I look forward to continuing our incredible journey together to achieve American greatness for all of our people. There has never been anything like it!

“We have so much work ahead of us, and soon we will emerge with a vision for a bright, radiant, and limitless American future.

“Together there is nothing we cannot accomplish.

“We remain one People, one family, and one glorious nation under God, and it’s our responsibility to preserve this magnificent inheritance for our children and for generations of Americans to come.

“May God bless all of you, and may God forever bless the United States of America.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197992402
Pelosi gaat los! :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 februari 2021 @ 23:09:53 #132
862 Arcee
Look closer
pi_197992405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[..]
Dan had-ie ook eerst veroordeeld moeten worden, toch?
pi_197992446
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:42 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Klopt. Dit argument was wel sterker geweest als het huis wel binnen de tijd de impeachment had doorgezet.

Ik hoop iig geval dat het rechtzaken gaat regenen in huize Trump en dat daar wel gewoon goed wordt doorgepakt.
Mogen ze gelijk wat andere lamdverraders uit de senaat meenemen.
Pelosi benadrukt het nu nog eens: het Huis treft geen blaam, het was Mitch McConnell die weigerde het 'Article of Impeachment' van het Huis in ontvangst te nemen en daarmee de boel op slot zette.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197992504
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Pelosi benadrukt het nu nog eens: het Huis treft geen blaam, het was Mitch McConnell die weigerde het 'Article of Impeachment' van het Huis in ontvangst te nemen en daarmee de boel op slot zette.
Het kan ook gewoon dat beide geen blaam treft in deze:

twitter


Afgezien dat het argument niet deugt wat McConnell en vele Republikeinen met hem opvoerden, dat impeachment ongrondwettig zou zijn.
pi_197992543
Advocaat Van der Veen blijkbaar door het lint gegaan op CBS News. Kreeg het net te laat mee, het enige wat ik nog hoorde is dat de anchor haar excuses aan bood en zei dat het normaal gesproken niet zo gaat :P :D

twitter
pi_197992582
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het kan ook gewoon dat beide geen blaam treft in deze:

[ twitter ]

Afgezien dat het argument niet deugt wat McConnell en vele Republikeinen met hem opvoerden, dat impeachment ongrondwettig zou zijn.
Ah thanks! En dat laatste is natuurlijk weer buitengewoon hypocriet van Mitch :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197992601
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:37 schreef superniger het volgende:
Terechte vrijspraak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:35:34 #138
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197992872
De senaat heeft Trump een vrijbrief gegeven om politieagenten te vermoorden en Mitch McConnell heeft Trump vogelvrij verklaard. Ik zou gelijk mijn koffers pakken als ik Trump was.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:41:46 #139
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197992987
Ik had echt verwacht dat het 50/50 zou worden. Valt me nog mee. Het groepje republikeinen die met de democraten mee gingen staan nu voor de keuze. Als independent verder of een nieuwe partij oprichten. Vanavond is de republikeinse partij gestorven. De partij is versplinterd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197993134
Voor het slapen gaan nog een diepe buiging voor de pittige Oude Dame
Nancy Pelosi. _O_
Er wonen heel wat mensen van haar leeftijd in een nursing home.
pi_197993181
En welke advocaten willen nu nog Trump verdedigen :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197993226
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:49 schreef AnneX het volgende:
Voor het slapen gaan nog een diepe buiging voor de pittige Oude Dame
Nancy Pelosi. _O_
Er wonen heel wat mensen van haar leeftijd in een nursing home.
Ze gaf weer een goede eindspeach. Zeker een pittige oude dame, bijna 81 :D
pi_197993702
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:17 schreef Dutch_view het volgende:
Advocaat Van der Veen blijkbaar door het lint gegaan op CBS News. Kreeg het net te laat mee, het enige wat ik nog hoorde is dat de anchor haar excuses aan bood en zei dat het normaal gesproken niet zo gaat :P :D

[ twitter ]
twitter

Hier heb je het interview. Meneer raakt wat pissy als ze hem bevraagt over wat hij ‘doctored evidence’ noemt en steekt dan van wal over biased media enzo. PBS vindt hij wel goed, wat imho zeker waar is dat die kwaliteit leveren.
pi_197993815
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 00:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ twitter ]
Hier heb je het interview. Meneer raakt wat pissy als ze hem bevraagt over wat hij ‘doctored evidence’ noemt en steekt dan van wal over biased media enzo. PBS vindt hij wel goed, wat imho zeker waar is dat die kwaliteit leveren.
Ha wilde hem net posten. Wat een mafkees :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197993875
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2021 00:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ha wilde hem net posten. Wat een mafkees :X
Hij komt wat gestresst over. Misschien tijd voor een break. :P
pi_197993923
De afgelopen dagen leek Van der Veen een paar keer flink van t pad te zijn. Soort van opgefokt reageren tijdens de trial. Tijdens het CBS interview dus ook weer :')
Past prima in het rijtje Rudy Giuliani, Sydney Powell en Lin Wood
  zondag 14 februari 2021 @ 00:52:40 #147
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197993933
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, hij heeft nog steeds de verkiezingen verloren *O*

En er komen nog een stelletje rechtszaken aan *)
2024 was je anders van hem verlost. Nu komt hij in 2024 (technisch 2025) weer terug als president.
pi_197993938
Haha, hij zat ook op het puntje van zijn stoel mét actetas om de zaal te ontvluchten zodra het kon.
pi_197993969
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 00:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij komt wat gestresst over. Misschien tijd voor een break. :P
Nou gestresst, meer volkomen onterecht verontwaardigd. Hij gaat helemaal door het lint omdat hij denkt dat zij iets bagatelliseert (door zijn eigen bias) terwijl ze alleen maar voor de kijkers verduidelijkte waar het over ging en begint vervolgens een tirade af te steken over hoe biased de media zijn :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 14-02-2021 01:02:37 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197993978
In 2024 is Trump 78, als hij dat gezond wil halen moet hij toch wat aan zijn leefstijl doen. Van alleen golfen blijf je niet fit, de man heeft duidelijk overgewicht van het fastfood.
Ik weet dat Biden ook 78 is nu, maar oogt al een stuk fragieler dan Pelosi met haar 80.
Hoe Trump er aan toe is op z'n 78e is koffiedik kijken, maar ik denk niet dat hij dan in staat zal zijn om nog een keer voor president te gaan. Hoop het trouwens ook niet.
pi_197994045
quote:
6s.gif Op zondag 14 februari 2021 00:52 schreef damsco het volgende:

[..]

2024 was je anders van hem verlost. Nu komt hij in 2024 (technisch 2025) weer terug als president.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Dit was absoluut niet het einde zei zelfs McConnell en er zijn zat andere wegen om dat te voorkomen.

"There's no question" that Trump "is practically and morally responsible for provoking the events of the day," McConnell said just after the Senate acquitted Trump of inciting the attack. "No question about it."

"President Trump is still liable for everything he did while he's in office. He didn't get away with anything yet."

twitter


twitter



Komt nog eens bij dat hij de verkiezingen nu ook al verloren heeft en dat zal over 4 jaar niet anders zijn omdat een meerderheid Trump gewoon helemaal zat is :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 14-02-2021 01:37:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197994266
Daar komt de afrekening al :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 februari 2021 @ 02:08:50 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197994329
quote:
81s.gif Op zondag 14 februari 2021 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
Daar komt de afrekening al :')

[ twitter ]
En hoe is dit geen 'cancel culture'?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 14 februari 2021 @ 02:14:00 #154
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_197994370
twitter


Inderdaad, afschaffen die 'filibuster' regel.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_197995248

Mijlpaal, West Virginia heeft nu eindelijk meer geregistreerde Republikeinen dan Democraten!
pi_197995789
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 08:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Mijlpaal, West Virginia heeft nu eindelijk meer geregistreerde Republikeinen dan Democraten!
Niet best dus
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197996057
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Niet best dus
Vind het ergens wel fascinerend. Het is al sinds pak hem beet 2000 een duidelijk rode staat dacht ik. Zo zie je maar hoe lang het kan duren voordat die partijregistraties omgezet worden en hoe extreem de shift is. Ook wel gek dat het tot zeg 2014 van D naar independent ging en vanaf 2014 pas ook richting R.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 14-02-2021 10:22:27 ]
pi_197996194
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 08:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Mijlpaal, West Virginia heeft nu eindelijk meer geregistreerde Republikeinen dan Democraten!
Dat is over een dikke twintig jaar tijd wel een flinke switch zeg, opvallend.
pi_197996902
Een overpeinzing in https://www.theatlantic.c(...)p-still-lost/618026/

Quote:” You say that you are disappointed? That a mere rebuke was not enough? That justice was not done? It wasn’t. But now see the world from the other side, through the eyes of those who defend Trump or even want him to run again. Their hope was to dismiss this impeachment as partisan, as founded on fake evidence, as hypocritical and anti-constitutional—to present this verdict as an act of oppression by one half the country against the other. That hope was banished today.”
pi_197997195
En nog een stuk https://www.theatlantic.c(...)the-very-end/618022/

Fantastisch als mensen goed kunnen schrijven en samenvatten. Food for thoughts.

Quote:” Over more than 20 hours, the trial offered a sharp contrast between people who excelled at their jobs and people who floundered in their jobs. In that, the trial aptly symbolized so much that has occurred over four Trump years. Along with the corruption and the authoritarianism, the brutality and the bigotry, the Trump presidency was characterized by a persistent drip, drip, drip of slovenliness and carelessness: matters as minor as the frequent spelling errors in White House press releases and as deadly as the horrifying mismanagement of the coronavirus pandemic.

The Trump administration was staffed from top to bottom by people who were bad at stuff: the Scott Pruitts at the Environmental Protection Agency; the Richard Grenells and John Ratcliffes at the Office of the Director of National Intelligence; the Matthew Whitakers at the Department of Justice; the Michael Flynns at the National Security Council; the Sebastian Gorkas, Jared Kushners, and Ivanka Trumps on the White House staff.”
  zondag 14 februari 2021 @ 11:38:53 #161
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_197997367
Ik zat met de gedachte in mijn hoofd dat een veroordeelde crimineel niet mee mag doen aan de Presidentsverkiezingen. Dat zou een ander pad zijn waarmee deelname van Trump in 2024 geblokkeerd kan worden.

Blijkt het gewoon niet zo te zijn. Ook criminelen mogen zich gewoon verkiesbaar stellen.

Helaas.
Op het scherp van de snede.
pi_197998682
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
Ik zat met de gedachte in mijn hoofd dat een veroordeelde crimineel niet mee mag doen aan de Presidentsverkiezingen. Dat zou een ander pad zijn waarmee deelname van Trump in 2024 geblokkeerd kan worden.

Blijkt het gewoon niet zo te zijn. Ook criminelen mogen zich gewoon verkiesbaar stellen.

Helaas.
Het kan ook zijn dat Trump de GOP verder splijt in de komende jaren
Misschien dat er een ondergronds verzet groeit in de partij en zich openlijker toont op den duur.
Trump kon de massa ophitsen door zijn getwitter. Hij moet nu zelf een website maken voor dagelijks trump-propaganda, Als hij dat niet doet, verliest hij aanhang.
pi_197999431
twitter

Omdat...Nancy _O_
pi_197999562
Denk dat Nancy thuis ook wel de broek aan heeft :D :P
Mooi om te zien dat de dame op leeftijd nog zo strijdvaardig is
  zondag 14 februari 2021 @ 13:40:11 #165
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197999564
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
Ik zat met de gedachte in mijn hoofd dat een veroordeelde crimineel niet mee mag doen aan de Presidentsverkiezingen. Dat zou een ander pad zijn waarmee deelname van Trump in 2024 geblokkeerd kan worden.

Blijkt het gewoon niet zo te zijn. Ook criminelen mogen zich gewoon verkiesbaar stellen.

Helaas.
Of hij moet in 2024 nog steeds in de bak zitten. Hij is formeel verantwoordelijk verklaard door McConnell
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197999575
Ik ben wel klaar met Trump.
  zondag 14 februari 2021 @ 13:46:31 #167
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197999667
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat Trump de GOP verder splijt in de komende jaren
Misschien dat er een ondergronds verzet groeit in de partij en zich openlijker toont op den duur.
Trump kon de massa ophitsen door zijn getwitter. Hij moet nu zelf een website maken voor dagelijks trump-propaganda, Als hij dat niet doet, verliest hij aanhang.
Daar zit het hem nu. Als politicus kon hij bepaalde beloftes (tijdelijk) nakomen. Nu heeft hij geen middel om beloftes te doen. Tot hij een populaire website heeft. Tijd is van doorslaggevend belang, politiek populisme hoor je actief te houden. Er IS een reden waarom bijvoorbeeld Wilders een doorlopende campagne heeft.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 14 februari 2021 @ 19:21:25 #168
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198006468
twitter
twitter


Wat weten ze toch over deze man :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:59:46 #169
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_198007130
twitter


Dit is toch wel een vrij absurde situatie en het zal in de toekomst alleen maar erger worden als men niet grondig gaat hervormen.

Op medewerking van de GOP hoeft uiteraard niet gerekend te worden want die willen slechts aan de macht blijven: The Insurrection Was Put Down. The GOP Plan for Minority Rule Marches On.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zondag 14 februari 2021 @ 20:10:55 #170
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198007328
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 08:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Mijlpaal, West Virginia heeft nu eindelijk meer geregistreerde Republikeinen dan Democraten!
Mja, dat er veel Democraten waren komt doordat de Democraten de partij van de Confederate South waren en de partij van de KKK. Sinds de Southern Strategy zijn die rollen omgedraaid. Maar het was onnodig of omslachtig om de partijregistratie te veranderen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_198008274
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:21 schreef Szura het volgende:
[ twitter ][ twitter ]

Wat weten ze toch over deze man :')
Echt he?! Maar misschien is het gewoon opportunisme. Daar moet je dan wel de mindset voor hebben.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198008816
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:38 schreef DuizendGezichten het volgende:
Ik zat met de gedachte in mijn hoofd dat een veroordeelde crimineel niet mee mag doen aan de Presidentsverkiezingen. Dat zou een ander pad zijn waarmee deelname van Trump in 2024 geblokkeerd kan worden.

Blijkt het gewoon niet zo te zijn. Ook criminelen mogen zich gewoon verkiesbaar stellen.

Helaas.
Iig is de DC AG een onderzoek begonnen naar de mogelijkheden om Trump alsnog te vervolgen voor zijn aandeel in de opstand ...

twitter


.... en is er nog een andere mogelijkheid:

quote:
Democrats could bring a bill or a resolution to affirm, according to the 14th Amendment, Section 3, that the former president is ineligible to hold office because he engaged in “insurrection” or had “given aid or comfort” to those who did. That Civil War provision prohibited Confederate officials and military officers from serving in the Union unless granted a reprieve by a two-thirds vote of the House and Senate.

Congress could enact legislation establishing procedures to enforce Section 3 with respect to Trump. Alternatively, congressional action could take the form of a concurrent resolution. That wouldn’t have the force of law, but it would cast serious doubt on Trump’s ability to hold office in the future and could be used as a basis for challenging his candidacy if he seeks office.

Whatever the mechanism, it would affirm that in Congress’s view, Section 3 applies to prevent him from holding office. Congress could go even further and authorize the attorney general to bring an action to enforce Section 3 against Trump before the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit (or a three-judge federal district court panel) and allow for immediate, expedited appeal to the U.S. Supreme Court.

Bron
twitter

twitter


[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 14-02-2021 21:54:34 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 februari 2021 @ 22:18:29 #173
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198009776
Dat is
quote:
6s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Iig is de DC AG een onderzoek begonnen naar de mogelijkheden om Trump alsnog te vervolgen voor zijn aandeel in de opstand ...

[ twitter ]

.... en is er nog een andere mogelijkheid:
[..]

[ twitter ]
[ twitter ]
Allemaal mogelijk. Er bestaat ook kans dat de familie van agent Sicknick hem verantwoordelijk gaat stellen vanwege aanzetten tot doodslag.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198010463
Is dit niet iets waar McConnell op rekent? Heeft z'n eigen straatje schoongeveegd tav de Trump base door niet mee te gaan in impeachment, maar met z'n speech de deur wijd open gooiend voor allerlei lang lopende rechtszaken wat Trump in 4 jaar tijd politiek gezien compleet irrelevant maakt?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 14 februari 2021 @ 23:20:01 #175
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198010742
Het bombarderen van Trump met allerlei rechtzaken zal hem ernstig belemmeren om campagnes te voeren. Vooral als hij die rechtzaken gaat verliezen. Hoe stabiel sta je op een podium wanneer je net een draai om de oren hebt gekregen voor het gerecht?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 februari 2021 @ 23:22:47 #176
862 Arcee
Look closer
pi_198010771
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 23:20 schreef klappernootopreis het volgende:
Het bombarderen van Trump met allerlei rechtzaken zal hem ernstig belemmeren om campagnes te voeren. Vooral als hij die rechtzaken gaat verliezen. Hoe stabiel sta je op een podium wanneer je net een draai om de oren hebt gekregen voor het gerecht?
Maakt wat dan ook ooit een reet uit voor Trump?
pi_198010869
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:56 schreef Barbusse het volgende:
Is dit niet iets waar McConnell op rekent? Heeft z'n eigen straatje schoongeveegd tav de Trump base door niet mee te gaan in impeachment, maar met z'n speech de deur wijd open gooiend voor allerlei lang lopende rechtszaken wat Trump in 4 jaar tijd politiek gezien compleet irrelevant maakt?
Ja natuurlijk. Hij is Trump ook liever kwijt maar wil wel zijn aanhang.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 februari 2021 @ 23:51:27 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_198011095
McConnell heeft zijn aanhang niet per se nodig, die is zo veilig als wat in KY (als ie nog herkozen wil worden, hij is 78 en net weer voor zes jaar in de senaat geland). Maar als hij niet de meerderheid van R's mee zou krijgen, en die kans was nihil, zou hij wel zijn Minority Leadership kwijtraken, en dat was hem te dierbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198011518
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 23:51 schreef speknek het volgende:
McConnell heeft zijn aanhang niet per se nodig, die is zo veilig als wat in KY (als ie nog herkozen wil worden, hij is 78 en net weer voor zes jaar in de senaat geland). Maar als hij niet de meerderheid van R's mee zou krijgen, en die kans was nihil, zou hij wel zijn Minority Leadership kwijtraken, en dat was hem te dierbaar.
Het gaat om de meerderheid in het Congres. Door Trump verloren ze 2 senaatszetels in Georgia en daarmee de meerderheid in de Senaat. Daar was McConnell behoorlijk pissed over.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 15 februari 2021 @ 07:39:02 #180
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198012080
quote:
6s.gif Op maandag 15 februari 2021 01:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het gaat om de meerderheid in het Congres. Door Trump verloren ze 2 senaatszetels in Georgia en daarmee de meerderheid in de Senaat. Daar was McConnell behoorlijk pissed over.
Een meerderheid in de senaat is verder weg dan ooit. Trump is niet in staat om meer dan 45% van de kiezers aan zich te binden. McConnell evenmin. De republikeinen functioneren het best als één blok. Niet in de verstrooide vorm die het nu heeft. Dat Trump dit als een steal beschouwd is voor zijn achterban enigszins geloofwaardig, maar de werkelijke reden is puur getalsmatig. Er zijn nu eenmaal meer democraten mits ze maar willen komen opdraven als er een verkiezing is. De echte steal komt van de republikeinse kant. Het intimideren van kiezers en systematische gerrymandering heeft de GOP jarenlang in het zadel gehouden. Trump heeft daar van geprofiteerd, en wil dit zo houden. Zonder politieke bagage is hij niet in staat om 6% extra stemmen te vergaren. Daar heb je iemand als McConnell voor nodig. Per post stemmen is mi het beste middel tegen de kuiperijen van de GOP. Daar kunnen de republikeinen geen stemmen mee toveren. De echte unity ligt nu bij de democraten. Dankzij Covid. Niet dankzij hun politieke kwaliteiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 15-02-2021 07:59:06 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 15 februari 2021 @ 08:10:33 #181
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198012271
Met 45% kan je een senaatmeerderheid krijgen. Met 50-50 zetels nu heb je die situatie eigenlijk al.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 15 februari 2021 @ 08:43:49 #182
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198012535
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:10 schreef Montov het volgende:
Met 45% kan je een senaatmeerderheid krijgen. Met 50-50 zetels nu heb je die situatie eigenlijk al.
Geen werkende meerderheid. Dit konden we afgelopen weekend wel zien. Zelfs met 7 extra senatoren hadden de Dems nog geen solide basis. En als je dan als GOP ook nog een verplinterde partij hebt, dan zit je met een probleem. De democraten hebben nu de touwtjes in handen en zullen het zaakje weer op de rails brengen, ze hebben een grote puinhoop geërfd. Dus gaan ze daar garen bij spinnen. En doen ze dit, dan zal dit een solide basis zijn om decennia lang mee te kunnen regeren. Snelle jongens politiek zal dus tot het verleden behoren..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 15 februari 2021 @ 09:09:09 #183
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198012864
quote:
84s.gif Op zondag 14 februari 2021 23:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Hij is Trump ook liever kwijt maar wil wel zijn aanhang.
Omgekeerd gaat het net zo, Trump wil de aanhang van McConnell. En dit is iemand die altijd de schaakmat op tafel legt. Ze noemen hem niet voor niets the Grim Reaper.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 15-02-2021 12:25:28 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198017058
https://www.washingtonpos(...)ll-licked-his-boots/

Dana Milbank were heerlijk scherp in zijn analyse :Y

"Licking the boots of the man who left them to die"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 15 februari 2021 @ 16:37:01 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198020132
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 23:20 schreef klappernootopreis het volgende:
Het bombarderen van Trump met allerlei rechtzaken zal hem ernstig belemmeren om campagnes te voeren. Vooral als hij die rechtzaken gaat verliezen. Hoe stabiel sta je op een podium wanneer je net een draai om de oren hebt gekregen voor het gerecht?
Ik denk dat het sowieso niet gaat meevallen voor hem om in de aandacht te blijven.
  maandag 15 februari 2021 @ 21:20:03 #186
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198025101
Signalen wijzen nu wel op een 9/11-achtige onderzoekscommissie
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_198026171
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:20 schreef Szura het volgende:
Signalen wijzen nu wel op een 9/11-achtige onderzoekscommissie
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198026419
Ook wel een dingetje nog:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198026990
Trump's advocaat Van der Veens oprit is ook wat opgefrist

https://abcnews.go.com/US(...)me/story?id=75893232
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:01:54 #191
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_198027128
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:48 schreef Dutch_view het volgende:
Trump's advocaat Van der Veens oprit is ook wat opgefrist
[ afbeelding ]
https://abcnews.go.com/US(...)me/story?id=75893232
Mja, hier ben ik niet zo'n voorstander van eigenlijk. Ten eerste is het vernieling van eigendom, wat gewoon een strafbaar feit is en bovendien geef je hiermee alleen maar munitie aan de alt-right kliek om lekker over te gaan schuimbekken op internet.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_198027386
Er worden weer nieuwe listen verzonnen :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:51:45 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198027427
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:43 schreef Kijkertje het volgende:
Er worden weer nieuwe listen verzonnen :')

[ twitter ]
Gluiperds :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198027725
Eerder Cassidy al, Burr is nu ook censured :')

twitter


Man man man wat een schijnheilig zooitje is het toch :')

twitter


quote:
This is Donald Trump's party. But worse.

Over the last five years, Republicans have shown willingness to accept -- or least ignore -- lies, racism, and xenophobia.

But now it is a party that is also willing to acquiesce to sedition, violence, extremism, and anti-democratic authoritarianism.

Maybe that's what Lindsey Graham meant when he talked about "Trump-plus."
Bij de paniek over het horen van de getuigen bij de Impeachment Trial is er blijkbaar ook gedreigd dat ze alles aan wetgeving gingen tegenhouden waar een 2/3 meerderheid voor vereist is. :')

Alsof ze nu wel mee gaan werken :{w

[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 16-02-2021 05:55:30 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 16 februari 2021 @ 07:09:20 #195
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_198027981
Ze zijn echt heel erg tegen de cancel culture, maar slaan wel massaal aan het censuren :'). Man wat heb ik een totale minachting voor dat hypocriete zootje dat de GOP voor 90 procent is tegenwoordig.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_198028033
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 07:09 schreef Szura het volgende:
Ze zijn echt heel erg tegen de cancel culture, maar slaan wel massaal aan het censuren :'). Man wat heb ik een totale minachting voor dat hypocriete zootje dat de GOP voor 90 procent is tegenwoordig.
Voor trump was het ook al minstens 70% hypocriet na de immorele acties van Nixon is het nooit meer goed gekomen met die partij . :D
pi_198028938
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]

Wat kunnen ze daar nou mee? Onderzetters?
Ach, al is de meme grappig, de verklaring kan zoiets eenvoudigs zijn als een gebrek aan toasters in de vergaderkamer waar ze gaan nakeuvelen. "Neem d'r een paar mee, gisteren hadden we ook tekort"
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:10:10 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198029010
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 07:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor trump was het ook al minstens 70% hypocriet na de immorele acties van Nixon is het nooit meer goed gekomen met die partij . :D
Die partij is inderdaad wel een soort politieke stortplaats waar politici met de meest dubieuze drijfveren als schimmels en ratten op af komen.
pi_198029128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die partij is inderdaad wel een soort politieke stortplaats waar politici met de meest dubieuze drijfveren als schimmels en ratten op af komen.
Er is maar één partij in de VS waar een Trump boven kan komen drijven en dat zegt eigenlijk wel genoeg.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198029732
The North Carolina Republican Party has just censured Sen. Richard Burr for voting to convict Trump.
------
Wat betekent censured in deze context ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')