abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 12 februari 2021 @ 00:06:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197957251
quote:
Brits ziekenhuis maakt taal op geboorteafdeling genderneutraal: ‘mensenmelk’

Een primeur voor een Brits ziekenhuis: ze gaan genderinclusieve taal gebruiken op de geboorteafdeling. Moedermelk wordt mensenmelk en kraamvrouwen zijn ‘mensen die zijn bevallen’. Waarom was dit nodig, en waait dit over naar Nederland? ,,De gewenste taal gebruiken zorgt voor betere zorg", zegt genderexpert Barbara Oud.

Het Britse Brighton and Sussex University Trust Hospital is het eerste ziekenhuis in het Verenigd Koninkrijk dat genderinclusieve taal gaat gebruiken in de geboortezorg. Zij willen daarmee de zorg voor trans- en non-binaire mensen die aan het bevallen zijn verbeteren en tegemoet komen aan hun specifieke wensen. De meeste patiënten, zegt het ziekenhuis, hebben er geen behoefte aan om met mens in plaats van met moeder aangesproken te worden en dus verandert er voor hen niets. Het gaat om de groep die er wél om vraagt.

Carolyn Morrice, hoofdverpleegkundige van het ziekenhuis, legt uit: ,,We willen onze patiënten als individu behandelen, door persoonlijke zorg te bieden die aan hun behoeften voldoet en de taal gebruiken waarmee zij zich op hun gemak voelen.”

Er zijn patiënten die liever geen moeder genoemd worden na de bevalling, maar ‘bevallende ouder’ of die een voorkeur hebben voor het genderneutrale voornaamwoord they. Moedermelk kan ook het Engelse ‘chest milk’ worden of ‘mensenmelk’. Aan die behoefte wil het ziekenhuis tegemoet komen.

Een positieve geboorte
Bevallen is zo’n ingrijpend moment in iemands leven dat deze kleine aanpassingen in taal, voor wie daar behoefte aan heeft, het verschil kunnen maken voor een positieve bevallingservaring. Dat zegt inclusiviteitsexpert Barbara Oud, die bedrijven adviseert over diversiteit en inclusief taalgebruik. De opeenstapeling van steeds moeten uitleggen, tot het kraambed aan toe, op wie je valt en hoe jij je gender identificeert; daar kan iemand zich enorm rot over voelen, zegt Oud.

,,Je wilt je genderidentiteit niet steeds hoeven verdedigen. Als een verloskundige, en dat is al een professional die bijzonder liefdevol en respectvol met patiënten omgaat, je dan aanspreekt met de voornaamwoorden die jij graag wil, is dat heel belangrijk in hoe je de zorg ervaart.”

Deze kwestie, legt Oud uit, gaat over genderidentiteit. Je biologie; dat is sekse. Wie zichzelf genderfluïde of non binair noemt, en er zijn nog meer vergelijkbare termen in gebruik, voelt zich niet overduidelijk man of vrouw. ,,Qua gender kan iemand zich geen vrouw voelen, maar dat qua sekse wel zijn.”

,,Er zijn transmannen die graag een kind willen en hun medische transitie om die reden uitstellen. Je lichaam kan vrouwelijke dingen doen, maar je bent een man. Je kunt als transman dankbaar zijn voor het feit dat je een kind kunt baren en voeden, maar nog steeds een man zijn en dit loskoppelen van een vrouwelijk lichaam.”

Op Twitter zijn de reacties op het statement van het ziekenhuis, zoals te verwacht valt, verdeeld.

Dit is onbekend terrein voor veel mensen, en dat is ook logisch: dit gesprek voeren we niet vaak, aldus Oud. ,,Hoe meer we erover praten, hoe vaker mensen de gelegenheid krijgen om zichzelf te zijn. Daar wordt onze samenleving gelukkiger van.”

‘Wat een onzin en waarom moet dit’: dat sentiment zal vast ook spelen bij het personeel van dit Engelse ziekenhuis, zegt Oud. ,,Het moeten wennen aan nieuwe taal en het ongemak dat dat oplevert, weegt niet op tegen de voordelen voor deze groep. Taal is belangrijk, en veel woorden zijn makkelijk neutraal te maken. Van het woord moedermelk kun je makkelijk gewoon ‘melk’ maken. Zorgverleners die daar rekening mee houden leveren betere zorg.”

Eerste in soort
Het Britse ziekenhuis is in ieder geval trots op hun keuze. De richtlijnen en het zorgmodel dat zij hebben opgesteld voor trans- en niet-binaire mensen is de eerste in zijn soort, zegt hoofdverloskundige Amanda Clifton, en zal op grote schaal beschikbaar worden gesteld aan andere kraamafdelingen. Of dit in Nederland navolging zal krijgen? Oud: ,,Ik hoop het. Er worden hier ook al stappen gezet in taalgebruik dat wegblijft van gender. De NS wil mensen van A naar B krijgen, en noemt hen dus reizigers. Hopelijk gaan we steeds een stapje verder in inclusief taalgebruik.”

https://www.ad.nl/gezin/b(...)mensenmelk~a8e35663/
--------------------------

Ik vind het een mooi initiatief maar niet zo'n geslaagd woord. Waarom noemen ze het niet gewoon breast milk? Want het komt hoe dan ook uit een borst toch?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 12 februari 2021 @ 00:09:08 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197957280
Het zou beter zijn als de Nederlandse media zich niet zo ziekelijk bezig zou houden met de Angelsaksische cultuur en hun excessen.
pi_197957385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

--------------------------

Waarom noemen ze het niet gewoon breast milk? Want het komt hoe dan ook uit een borst toch?
Het zou me niks verbazen als die gekke Britten "breast" offensive vinden :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 12 februari 2021 @ 00:48:05 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_197957742
Tekenend dat er in dit artikel met geen woord wordt gerept over de pasgeboren kinderen zelf. Dat lijkt een soort bijzaak te zijn hierin.

Nee, het gaat erom hoe transgenders en 'non-binaire' mensen zich hierbij voelen, hoe ze het ervaren, etc. En dan hebben we het hier dus over met welke term ze worden aangesproken tijdens of na de bevalling. Ik, ik, ik, ik.

Terwijl vrijwel alle ouders maar een prioriteit hebben (en in mijn ogen ook zouden moeten hebben): dat hun kindje gezond ter wereld komt en daarna gezond blijft. Al het andere daaromheen is op dat moment echt van nul importantie. Dat je zelfs op zo'n moment nog met dit soort onbelangrijke dingen bezig bent in plaats van je volledig te focussen op het welzijn van je kind, zegt alles over je grenzeloze egocentrisme en aandachtshoerengehalte. Ik kan er echt niks anders van maken. :{
  vrijdag 12 februari 2021 @ 00:50:47 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197957762
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef Starhopper het volgende:
zegt genderexpert Barbara Oud.
Zucht. ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197958060
Wenselijke taal? Wie wenst dit dan?
Cindy De Vuyst
pi_197958093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 01:24 schreef einzeinz het volgende:
Wenselijke taal? Wie wenst dit dan?
Genderexperts die werk zoeken
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_197958321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zucht. ;(
Ho ho, je vergeet nog:

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef Starhopper het volgende:
inclusiviteitsexpert Barbara Oud
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 februari 2021 @ 02:21:27 #9
408813 crew  trein2000
pi_197958355
Bij gebrek aan echte problemen zeg maar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 12 februari 2021 @ 03:09:38 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197958506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:17 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als die gekke Britten "breast" offensive vinden :')
Oohja, dan krijg je dat weer _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Miss 200.000.000! vrijdag 12 februari 2021 @ 04:33:03 #11
367000 roos94
pi_197958688
Bij mensenmelk denk ik aan zaad
  vrijdag 12 februari 2021 @ 06:04:21 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_197958866
What's next? De brandweer die in een leven en dood situatie de juiste voornaamwoorden gebruikt zodat slachtoffers optimaal gered kunnen worden? Vul even een formuliertje met de gewenste aanspreekterm in terwijl dit gebouw staat af te fikken.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 06:33:23 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197958937
Nou en? Moeten zij weten
Laffe huichelaar
pi_197958956
Hoe vaak komt het nou voor dat een transman aan het bevallen is? Iemand een statistiek? :D
pi_197958959
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 01:24 schreef einzeinz het volgende:
Wenselijke taal? Wie wenst dit dan?
Een klein clubje GGZ patiënten.

In Nederland is er zelfs een politieke partij voor opgericht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197958963
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:48 schreef Repentless het volgende:
Tekenend dat er in dit artikel met geen woord wordt gerept over de pasgeboren kinderen zelf. Dat lijkt een soort bijzaak te zijn hierin.

Nee, het gaat erom hoe transgenders en 'non-binaire' mensen zich hierbij voelen, hoe ze het ervaren, etc. En dan hebben we het hier dus over met welke term ze worden aangesproken tijdens of na de bevalling. Ik, ik, ik, ik.

Terwijl vrijwel alle ouders maar een prioriteit hebben (en in mijn ogen ook zouden moeten hebben): dat hun kindje gezond ter wereld komt en daarna gezond blijft. Al het andere daaromheen is op dat moment echt van nul importantie. Dat je zelfs op zo'n moment nog met dit soort onbelangrijke dingen bezig bent in plaats van je volledig te focussen op het welzijn van je kind, zegt alles over je grenzeloze egocentrisme en aandachtshoerengehalte. Ik kan er echt niks anders van maken. :{
Want jij denkt dat een pasgeboren kind zich drukt maakt over de termen die in het ziekenhuis worden gebruikt? De zorg voor deze kinderen wordt er op geen enkele manier minder op.
Het ziekenhuis wilt dat alle patiënten zich thuis voelen, ook patiënten die net iets ander taalgebruik wensen. Dat draagt positief bij aan de ervaring van deze patiënten in het ziekenhuis en daarmee mogelijk ook aan het herstel.

Maar nee, jij moet het hebben over egocentrisme en aandachtshoeren. Man man man. Ik kan er werkelijk niet bij dat jij denkt dat dit ten koste gaat van de zorg voor het kind.
pi_197958973
Hier heb ik maar een woord voor: OPZOUTEN!!
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197958976
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 06:45 schreef Zwerfkind het volgende:
Hier heb ik maar een woord voor: OPZOUTEN!!
:')
pi_197958992
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 02:21 schreef trein2000 het volgende:
Bij gebrek aan echte problemen zeg maar.
Want alleen dan mag het ziekenhuis er alles aan doen om het patiënten naar hun zin te maken? :')
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 12 februari 2021 @ 06:56:36 #20
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197959016
Nou als ze in de ziekenhuizen daar tijd hebben voor deze onzin valt het reuze mee met die cojona
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197959027
Het lastige is dat deze neutrale woorden of aanspreekvormen juist minder neutraal bevonden kunnen worden.
In onderzoek blijkt dat de neutrale - mannelijke - vorm vaker ook als mannelijk gezien wordt.
De econoom B. Jansen wordt vaker een man gevonden.
Het is dan juist minder stereotyperend om de vrouwelijke vorm te gebruiken, bij de econome B Jansen is dat wel duidelijk.

Transmannen die eerst nog kinderen willen, ik vind dat te ingewikkeld om er iets van te vinden denk ik.
pi_197959096
Mijn vrouw is meester in de rechten. Meesteres ziet ze niet zo zitten
  vrijdag 12 februari 2021 @ 07:25:48 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197959109
Mag allemaal wat kosten zeg
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_197959130
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 06:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het lastige is dat deze neutrale woorden of aanspreekvormen juist minder neutraal bevonden kunnen worden.
In onderzoek blijkt dat de neutrale - mannelijke - vorm vaker ook als mannelijk gezien wordt.
De econoom B. Jansen wordt vaker een man gevonden.
Het is dan juist minder stereotyperend om de vrouwelijke vorm te gebruiken, bij de econome B Jansen is dat wel duidelijk.

Transmannen die eerst nog kinderen willen, ik vind dat te ingewikkeld om er iets van te vinden denk ik.
Ik voel me gevangen in mijn vrouwenlichaam, in al mijn vezels voel ik dat ik een man ben.

Eerst nog even baren en mijn mensenmelk aan mijn nieuwe genderneutrale dreumes geven. Daarna kan ik eindelijk zijn wie ik ben.

Wtf.
pi_197959145
Wel fijn dat de mensenwereld bijna af is, we zijn nog even de puntjes op de I aan het zetten en dan mag Covid20 ons wegvagen.
pi_197959157
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

--------------------------

Ik vind het een mooi initiatief maar niet zo'n geslaagd woord. Waarom noemen ze het niet gewoon breast milk? Want het komt hoe dan ook uit een borst toch?
Misschien is breast te vrouwelijk?
Transmannen hebben natuurlijk een chest.
Dat daar dan toevallig melk uit komt maakt dan niets uit.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197959192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 07:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Misschien is breast te vrouwelijk?
Transmannen hebben natuurlijk een chest.
Dat daar dan toevallig melk uit komt maakt dan niets uit.
Het is toch ook male breast cancer? Dan zou breast milk prima kunnen lijkt me zo.
pi_197959294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 07:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Misschien is breast te vrouwelijk?
Transmannen hebben natuurlijk een chest.
Enkel een hormonale zaak.. Het is zelfs best mogelijk dat mannen onder een bepaalde hormoonhuishouding Borsten ontwikkelen, dat heet dan Gynecomastia.

Een van de redenen dat soms ook transgender vrouwen (mensen die als man bij hun geboorte benoemd werden, maar een vrouwelijke identiteit hebben) op jonge leeftijd extra hormonen krijgen.
Door de extra hormonen ontwikkelen ze zeer snel ook een zeer vrouwelijk lichaam, zelfs als ze ook nog bepaalde mannelijke geslachtskenmerken bezitten.

In bepaalde culturen, bv Thailand en Brazilië is dit al redelijk gewoon en zichtbaar, alhoewel an sich blijkt dat het aantal transgenders zelf gelijk is aan andere landen (rond de 0,5% van de bevolking overal, maar de zichtbaarheid per land is wel sterk verschillend, wat vaak ook met maatschappelijke acceptatie samenhangt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197959318
Dan drink ik voortaan dus rundermelk in plaats van koemelk?

Ik wil niet dat die koetjes die liever stier zijn zich ongemakkelijk voelen.

Lactosevrij wel uiteraard.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:11:42 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197961828
Las toevallig gisteren het boek van Leah Hazard over haar ervaringen als verloskundige in een NHS ziekenhuis. Daar is een chronisch personeel tekort. Veel van haar collega's haken om die reden af want het werk is zwaar, je loopt er 12 uur de benen onder je lijf vandaan en moet vrouwen die hulp nodig hebben laten wachten want er is geen plek enz. Dus burn out ligt op de loer.

Hilarisch om je dan zoiets mals druk te moeten gaan maken. Die arme verloskundigen hebben al genoeg/teveel werk. Krijg je deze onzin ook nog erbij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197962467
www.lichaamssapperliter.nl
prijs per liter
• mensenmelk
• lichaamsvocht (*mix)
• dark juice (*dark blend)
• lite juice (*premium arian roast)
• jizz by patty (patty brard cream de lay crime)
pi_197962500
Vanaf nu heet mijn warme zaad geen mannenpap meer, maar personenpap en als je het verkeerd zegt cancel ik je helemaal de tyfus
-nee-
pi_197962581
Mensen die géén moeder of vader willen heten maar bevallende ouder... moeten zich na laten kijken! :Y
pi_197962588
Vadermelk wordt door fatsoenlijke vaders negen maanden voor de geboorte eenmaal toegediend, in de vorm van warme yoghurt.

Zwangere mensen lijkt me net zo overbodig, aangezien we geen zeepaardjes zijn.
pi_197962627
Wat gaan ze dan tegen het kind zeggen later? "Ik ben je non-binaire ouder?"

Ach ga toch weg man... die mensen maken het alleen maar moeilijker voor het kind...
pi_197962685
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

--------------------------

Ik vind het een mooi initiatief maar niet zo'n geslaagd woord. Waarom noemen ze het niet gewoon breast milk? Want het komt hoe dan ook uit een borst toch?
Nee, nee nee... nergens voor nodig!
pi_197962725
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:03 schreef Magister_Artium het volgende:
Vadermelk wordt door fatsoenlijke vaders negen maanden voor de geboorte eenmaal toegediend, in de vorm van warme yoghurt.

Zwangere mensen lijkt me net zo overbodig, aangezien we geen zeepaardjes zijn.
Ik snap geen snars wat jij hier allemaal zegt! Zeepaardjes?
pi_197962747
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Bocaj het volgende:
Ik snap geen snars wat jij hier allemaal zegt! Zeepaardjes?
Een mannelijk zeepaardje kan een kindje baren. Al is dat technisch alleen maar uitbroeden, hij wordt niet zwanger.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197963567
Slaat best wel door daar heb ik het idee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:15:03 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197963635
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Een mannelijk zeepaardje kan een kindje baren. Al is dat technisch alleen maar uitbroeden, hij wordt niet zwanger.
.
Blijkt allemaal toch iets complexer te zijn en het mannetje een actieve bijdrage levert dmv stofuitwisseling e.d. ipv enkel als buidel te dienen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197964173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 06:45 schreef Zwerfkind het volgende:
Hier heb ik maar een woord voor: OPZOUTEN!!
pi_197964340
Shit, dat is de naam die ik altijd gebruikte bij de vrouwtjes wanneer het mijn zaad betrof.. "wil je mijn mensenmelk in je mondje?"
Moet ik weer wat anders verzinnen.
pi_197964384
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:57 schreef Cockwhale het volgende:
Shit, dat is de naam die ik altijd gebruikte bij de vrouwtjes wanneer het mijn zaad betrof.. "wil je mijn mensenmelk in je mondje?"
Moet ik weer wat anders verzinnen.
Gelukkig was deze grap pas 100x gemaakt.

Of eigenlijk ook niet, want die andere 99x werd het wel met gevoel voor humor gedaan.
pi_197964403
Mannen kunnen ook zwanger zijn en kinderen baren!

Uit genderdysforie zo'n enorme onvrede hebben met je vrouwelijkheid dat je met noodsgeweld 'man' moet worden maar dan wel het meest uitgesproken vrouwelijke doen dat voor mensen denkbaar is en niet eens voor iedere vrouw is weggelegd: zwanger worden, een kind baren en dat dan 'borstkasvoeding' geven. _O-

Honk, honk, welkom in clownswereld! :') _O- 8)7
pi_197964484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Gelukkig was deze grap pas 100x gemaakt.

Of eigenlijk ook niet, want die andere 99x werd het wel met gevoel voor humor gedaan.
Ik lees 99% van de andere reacties niet.
pi_197964604
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik lees 99% van de andere reacties niet.
Dat verklaart veel.
pi_197964679
Zouden we over 100 jaar deze tijd als verlichting zien of als lachwekkend?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_197964700
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:17 schreef Aether het volgende:
Zouden we over 100 jaar deze tijd als verlichting zien of als lachwekkend?
Als we zo doorgaan dan zijn we er tegen die tijd al niet meer.
pi_197964949
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als we zo doorgaan dan zijn we er tegen die tijd al niet meer.
'we' leven over honderd jaar vermoedelijk idd niet meer...

Maar daaraan veranderd taalgebruik in een Brits ziekenhuis verder niet zoveel
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197965016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'we' leven over honderd jaar vermoedelijk idd niet meer...

Maar daaraan veranderd taalgebruik in een Brits ziekenhuis verder niet zoveel
Nee, maar ietwat doorgeslagen zijn ze wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')