Omdat een dergelijke reactie een mate van volwassenheid en verantwoording nemen toont die Baudet niet heeft?quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:31 schreef Terreros85 het volgende:
Waarom zegt Baudet niet gewoon. 'Ja dat heb ik gezegd. Was weliswaar privé en wat gechargeerd. Maar de kiezer moet zelf maar uitmaken of ze dit accepteren'. Dan ben je er toch heel snel klaar mee. Zelfde zag ik altijd bij Trump. Schandaaltje. Trump ontkent. Blijken dan toch best grote bewijzen te zijn. Dan geeft Trump toch toe, maar zegt hij dat het geen probleem is. Waarom al die moeite als Trump/Baudet ook gewoon kan zeggen. 'Ja klopt. Verder nog vragen?'
Dat klopt wel. Aan de andere kant is iedere schaamte natuurlijk onderhand ook wel verdwenen en zijn de overblijfselen rondom Baudet en in zijn aanhang natuurlijk gewoon bruin tot op het bot. In die zin is dat ontkennen en goedpraten wel wat sneu en hypocriet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat een dergelijke reactie een mate van volwassenheid en verantwoording nemen toont die Baudet niet heeft?
En mischien omdat bij zijn achterban zo'n insteek helemaal niet gewaardeerd wordt? Laten we wel zijn, de hele partij drijft op rancune en slachtoffergevoelens vanaf dag een. Zie het partijkartel verhaal.
Lees de zin, denk na en je weet het antwoord.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Ixnay het volgende:
Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens?
Ja, het is racistisch.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Ixnay het volgende:
"Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?"
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben zeg ik je eerlijk en zou ook weinig kunnen bedenken wat daar mis mee zou kunnen zijn. Het gaat om een kleur. Negers zijn vaak aardige en nette mensen. Hebben vaak een goede smaak. Dat wordt nogmaals bevestigd door zijn keuze voor mijn zus.Als er kinderen uit volgen zouden ze misschien meer op de neger lijken dan op mijn zus, maar wat veel belangrijker is is dat mijn zus gelukkig is met haar neger.
Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens? Ik zou zelf deze vraag nooit stellen eerlijk gezegd. Het heeft iets ongemakkelijks, zeker gezien de gevoelswaarde van huidskleur in onze samenleving. Maar deze vraag is echt iets dat iedere 30 jarige net-geklede VVD/D66 kakker zou zeggen op de verjaardag van een Sjoerd. Om het nou meteen racisten te gaan noemen lijkt mij erg ver gaan. Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.
Wat zou jij er van vinden als je zus thuiskomt met een Zwitser? Of met een vrouw? Of met iemand in een rolstoel? Of met een (vul willekeurig beroep in)?
Misschien zijn we bij FVD een stap verder en associëren wij niets negatiefs aan het woord neger.
Misschien voelen zij zich zo schuldig voor hun blanke huidskleur zodat ze volledig op tilt slaan bij het woord neger. Ze willen het zelfs uit het woordenboek halen.
Dat woord heeft al geen betekenis, behalve dat het een scheldwoord is. Maar nergens kun je een duidelijke definitie van "racisme" vinden. Zoek maar, en je vindt alleen een vreemde woordenbrij en allerlei kronkelredeneringen.quote:Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.
Ik vind het niet racistisch.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Lees de zin, denk na en je weet het antwoord.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Voor zijn trouwe achterban maakt het allemaal niet zoveel uit. Dus geloven toch in Thierry zoals de SGP in God geloofd.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:31 schreef Terreros85 het volgende:
Waarom zegt Baudet niet gewoon. 'Ja dat heb ik gezegd. Was weliswaar privé en wat gechargeerd. Maar de kiezer moet zelf maar uitmaken of ze dit accepteren'. Dan ben je er toch heel snel klaar mee. Zelfde zag ik altijd bij Trump. Schandaaltje. Trump ontkent. Blijken dan toch best grote bewijzen te zijn. Dan geeft Trump toch toe, maar zegt hij dat het geen probleem is. Waarom al die moeite als Trump/Baudet ook gewoon kan zeggen. 'Ja klopt. Verder nog vragen?'
Dat is natuurlijk gewoon racistisch. De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben zeg ik je eerlijk en zou ook weinig kunnen bedenken wat daar mis mee zou kunnen zijn. Het gaat om een kleur. Negers zijn vaak aardige en nette mensen. Hebben vaak een goede smaak. Dat wordt nogmaals bevestigd door zijn keuze voor mijn zus.Als er kinderen uit volgen zouden ze misschien meer op de neger lijken dan op mijn zus, maar wat veel belangrijker is is dat mijn zus gelukkig is met haar neger.
Is deze vraag nou zo zwaar racistisch trouwens? Ik zou zelf deze vraag nooit stellen eerlijk gezegd. Het heeft iets ongemakkelijks, zeker gezien de gevoelswaarde van huidskleur in onze samenleving. Maar deze vraag is echt iets dat iedere 30 jarige net-geklede VVD/D66 kakker zou zeggen op de verjaardag van een Sjoerd. Om het nou meteen racisten te gaan noemen lijkt mij erg ver gaan. Op deze manier verliest het woord racisme haar betekenis.
Wat zou jij er van vinden als je zus thuiskomt met een Zwitser? Of met een vrouw? Of met iemand in een rolstoel? Of met een (vul willekeurig beroep in)?
Misschien zijn we bij FVD een stap verder en associëren wij niets negatiefs aan het woord neger.
Misschien voelen zij zich zo schuldig voor hun blanke huidskleur zodat ze volledig op tilt slaan bij het woord neger. Ze willen het zelfs uit het woordenboek halen.
Die vraag wordt nooit gesteld vanuit iemand die het zelf prima vind. In de vraag zit al het waardeoordeel.. Het is vooral een retorische vraag die hoop op een antwoord dat het negatief is ter bevestiging van de eigen ideeen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als iemand zou vragen: "Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?" Dan zou ik inderdaad eerlijk beantwoorden dat ik dat prima vind. En daar kun jij niets aan doen. Jij wil natuurlijk dat ik dat verschrikkelijk zou vinden.
Allemaal onderdeel van het totalitaire regime, he? Je weet wel, in Nederland.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi hoe zelfs de Elsevies tegenwoordig SJW schijnt te zijn.Je las het als eerste op Fok.
Ja haha, daar zullen ze zelf ook wel verbaasd over zijn bij Elsevier.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi hoe zelfs de Elsevies tegenwoordig SJW schijnt te zijn.Je las het als eerste op Fok.
Blijkbaar vindt men dat in de FvD-groepsapp helemaal niet prima....quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als iemand zou vragen: "Wat zou jij ervan vinden als je zus met een neger thuiskomt?" Dan zou ik inderdaad eerlijk beantwoorden dat ik dat prima vind. En daar kun jij niets aan doen. Jij wil natuurlijk dat ik dat verschrikkelijk zou vinden.
Daar zijn SJW's namelijk op uit. Zij willen helemaal geen gelijkheid. Zij willen uitgesproken en bevestigd hebben dat zij het slecht zouden hebben en graag in die slachtofferrol blijven hangen.
Ik stelde deze vraag zojuist. Tegenbewijs dus.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die vraag wordt nooit gesteld vanuit iemand die het zelf prima vind. In de vraag zit al het waardeoordeel.. Het is vooral een retorische vraag die hoop op een antwoord dat het negatief is ter bevestiging van de eigen ideeen.
Tja, dat hangt van de neger af.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Ixnay het volgende:
Dat mag je niet prima vinden. Ik vind het zelf wel prima als mijn zus met een neger thuiskomt. Gezien de smaak van mijn zus zal het een hele aardige lieve en correcte neger zijn. Ik beoordeel degene waar mijn zus mee thuiskomt niet op kleur.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt men dat in de FvD-groepsapp helemaal niet prima....
Van 'haar neger'?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat mag je niet prima vinden. Ik vind het zelf wel prima als mijn zus met een neger thuiskomt. Gezien de smaak van mijn zus zal het een hele aardige lieve en correcte neger zijn. Ik beoordeel degene waar mijn zus mee thuiskomt niet op kleur.
Misschien heeft iemand anders graag blonde neefjes en nichtjes. Die krijg je niet als je zus met een neger thuiskomt. Iemand heeft het recht om die voorkeur te hebben. Sterker nog je kunt er niets aan doen dat je die voorkeur hebt voor een blonde familie en blonde kinderen mooier vindt. Je zou aan het discrimineren zijn als je die voorkeur wil verbieden of tegenhouden.
Ik val zelf hoofdzakelijk op latina types. Daar kan ik niets aan doen. Het is ook geen toeval dat ik zelf samenwoon met een Braziliaanse. Ben ik nu een racist?
Gelukkig vindt mijn zus het prima dat ik met haar thuiskom. Hetzelfde zal ik vinden van haar neger.
Het rechts-populistische blaadje Elsevier heeft inderdaad geen al te hoge journalistieke standaarden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Tja, dat hangt van de neger af.
Maar ontopic. Het is nogal idioot dat journalisten, zonder de context te kennen waarin die opmerkingen zijn gemaakt gaan zitten screenshotten (of screenshots krijgen toegestuurd) uit prive (of althans niet openbare) app groepen.
Context is alles.
Als deze opmerking is gemaakt naar aanleiding van een filmpje van binnen-stormende meutes uit Afrika, dan is deze opmerking beter te begrijpen dan als het over, ik noem eens iemand, Humberto zou gaan. (Al kan ik hem niet uitstaan, maar dat heeft niets met zijn huidskleur te maken.)
Je kan er wel lacherig over doen. Maar Baudet vond het kennelijk belangrijk genoeg om over te appen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Van 'haar neger'?en je beoordeeld niet op huidskleur nee
Waarom zouden journalisten niet willen dat FvD groot wordt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 02:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik vind het niet racistisch.
Wat ik racistisch zou vinden is: Als mijn zus thuiskomt met een neger dan sla ik hem in elkaar vanwege het feit dat hij een neger is.
Stel je wil de neger weigeren om je huis binnen te komen. Dan is dat niet strafbaar, het is jouw huis en jij bepaalt wie je binnenlaat. Ik vind het wel racisme, want je bent iemand anders aan het behandelen vanwege huidskleur.
Ik geloof niet dat Baudet een racist is. Ik vind deze vraag ook verre van een racistische uitspraak. Het is verkiezingstijd en journalisten willen dat FVD niet groot wordt en doen aan karaktermoord.
Net als docenten, rechters, etc. zal FvD hun vrijheden en beroepseer natuurlijk flink willen aantasten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zouden journalisten niet willen dat FvD groot wordt?
Ik zou zeggen dat ze er juist belang bij hebben, omdat ze het blijkbaar de ideale scoop vinden om clicks te krijgen voor hun stukjes en interviews.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die krijgen allemaal door de sovietunie geld toegeschoven om hier het communistische paradijs te creeren. Wist je dat niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je moet er maar een beetje lacherig over doen toch. Baudet en zijn aanhang is zelf namelijk al treurig genoeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kan er wel lacherig over doen. Maar Baudet vond het kennelijk belangrijk genoeg om over te appen.
Geen idee waarom je deze discussie op jezelf betrekt. Het interesseert mij werkelijk geen ene reet of jij dat wel of niet prima vindt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat mag je niet prima vinden. Ik vind het zelf wel prima als mijn zus met een neger thuiskomt. Gezien de smaak van mijn zus zal het een hele aardige lieve en correcte neger zijn. Ik beoordeel degene waar mijn zus mee thuiskomt niet op kleur.
Misschien heeft iemand anders graag blonde neefjes en nichtjes. Die krijg je niet als je zus met een neger thuiskomt. Iemand heeft het recht om die voorkeur te hebben. Sterker nog je kunt er niets aan doen dat je die voorkeur hebt voor een blonde familie en blonde kinderen mooier vindt. Je zou aan het discrimineren zijn als je die voorkeur wil verbieden of tegenhouden.
Ik val zelf hoofdzakelijk op latina types. Daar kan ik niets aan doen. Het is ook geen toeval dat ik zelf samenwoon met een Braziliaanse. Ben ik nu een racist?
Gelukkig vindt mijn zus het prima dat ik met haar thuiskom. Hetzelfde zal ik vinden van haar neger.
Je kan je gaan verschuilen achter de precieze woorden. Maar iets vinden van het feit dat iemand een neger is, dat stuurt natuurlijk al naar het negatieve.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik stelde deze vraag zojuist. Tegenbewijs dus.
Het verschil is een politici die zich daar eenmalig schuldig aan maakt en iemand die stelselmatig in dezelfde hoek kruipt. Dat je dat verschil ook echt niet ziet is zo typisch.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte sluit kabinet met Forum uit: 'Appjes waren walgelijk'
Volgens Rutte gaan deze appjes ‘alle grenzen over’, het is ‘zo walgelijk, homofoob, racistisch, echt verschrikkelijk’. ,,Samenwerken onder Mark Rutte, met de VVD, is niet mogelijk. Gaat niet gebeuren.”
https://www.ad.nl/politie(...)-walgelijk~a9337d05/
![]()
![]()
Rutteis echt tegen racisme hoor
![]()
HAARLEM - VVD-leider Mark Rutte heeft als staatssecretaris van Sociale Zaken gemeenten aangezet tot rassendiscriminatie. Dit oordeel heeft de rechtbank van Haarlem geveld over een oproep van Rutte.
https://www.nu.nl/algemee(...)t-discriminatie.html
Wat een joker deze man
Wat heeft de toeslagaffaire in hemelsnaam met discriminatoir gedrag te maken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als staatsecretaris was hij al fout bezig en als MP ging hij een stap verder zie de kindertoeslag affaire![]()
EenmaligHet is beleid geworden onder leiding van Rutte
Hetzelfde als wat je ervan vindt dat iemand homo, of punker, of fietsenmaker, of postzegelverzamelaar is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan je gaan verschuilen achter de precieze woorden. Maar iets vinden van het feit dat iemand een neger is, dat stuurt natuurlijk al naar het negatieve.
Wat moet je uberhaupt vinden van het feit dat iemand neger is?
Tja, Baudet dus wel gezien de appjes.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat je ervan vindt dat iemand homo, of punker, of fietsenmaker, of postzegelverzamelaar is.
Je kunt er wat van vinden of niet. Maar het woord neger verbinden aan negativiteit lijkt iets te zijn dat jij graag doet, maar normale mensen doen dit volgens mij niet.
Misschien vinden mensen in die groepsapp blank een mooiere kleur. Dat mag toch? Waarom is dat zorgwekkend? Al betwijfel ik of dit werkelijk zo gezegd is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee waarom je deze discussie op jezelf betrekt. Het interesseert mij werkelijk geen ene reet of jij dat wel of niet prima vindt.
Wat zorgwekkend is, is dat deze vraag blijkbaar wordt gesteld in de FvD-groepsapp.
Op homo na zijn dat allemaal zaken waar je voor kan kiezenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat je ervan vindt dat iemand homo, of punker, of fietsenmaker, of postzegelverzamelaar is.
Je kunt er wat van vinden of niet. Maar het woord neger verbinden aan negativiteit lijkt iets te zijn dat jij graag doet, maar normale mensen doen dit volgens mij niet.
Dat je het überhaupt nodig vindt om zoiets in de app te bespreken, is in mijn ogen veelzeggend en tevens diskwalificerend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Misschien vinden mensen in die groepsapp blank een mooiere kleur. Dat mag toch? Waarom is dat zorgwekkend? Al betwijfel ik of dit werkelijk zo gezegd is.
Ik heb nergens gezegd dat het nodig is. Zijzelf ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat je het überhaupt nodig vindt om zoiets in de app te bespreken, is in mijn ogen veelzeggend en tevens diskwalificerend.
Dat jij dat verschil maakt zegt meer over jou.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef kipknots het volgende:
[..]
Tja, Baudet dus wel gezien de appjes.
Verder zit er natuurlijk wel een fundamenteel verschil tussen neger en punker, fietsenmaker of postzelgelverzamelaar.
Nee hoor. De rest behalve jij ziet een duidelijk verschil in nature en nurturequote:Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat jij dat verschil maakt zegt meer over jou.
Omdat de FVD de hele publieke omroep wil afschaffen. Iets dat ik een goed idee vind.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zucht. Haal het woord 'nodig' weg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat het nodig is. Zijzelf ook niet.
Niet alles dat zij doen/zeggen is nodig. Als ze vragen hoe de vakantie was en hoe het met de kinderen gaat is dat ook niet nodig. Echter mensen bespreken wel eens iets op een informele app als dit.
En waarom zouden journalisten daar moeite mee hebben? De meeste mediabedrijven juichen het opheffen van de publieke omroep juist toe.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat de FVD de hele publieke omroep wil afschaffen. Iets dat ik een goed idee vind.
Waarom is het veelzeggend en diskwalificerend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Haal het woord 'nodig' weg.
Dat ze zo'n vraag überhaupt bespreken in een groepsapp is veelzeggend en diskwalificerend.
Haar neger, ja.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Van 'haar neger'?en je beoordeeld niet op huidskleur nee
Waarom zou je zoiets vragen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom is het veelzeggend en diskwalificerend.
Mij zegt het niet zo veel namelijk.
Wat zou jij ervan vinden als je zus (of je broer) met een neger thuiskomt?
Ik heb ook oprecht het gevoel dat jij en anderen die het woord zo veel mogelijk proberen te noemen erop kicken ofzo. Geeft het een gevoel van dominantie ofzo?quote:
En wat hebben journalisten daarmee te maken? Dit zou je hooguit als argument kunnen gebruiken als de NOS hem zwart maakt maar dit komt van EW Magazine dus de publieke omroep neemt dat hooguit over. De onthullingen van de JFvD en de consternatie omtrent het beruchte etentje was ook niet afkomstig van de publieke omroep.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat de FVD de hele publieke omroep wil afschaffen. Iets dat ik een goed idee vind.
Bensel noemt terecht de boter op het hoofd van Rutte/VVD.quote:Op donderdag 11 februari 2021 @ 11:56 schreef Bensel het volgende:
En dat alles om whatsapp berichten. Dit terwijl hij de eindverantwoordelijke is voor het vernietigen van 30.000 mensenlevens omdat ze etnisch geprofileerd werden. Maar dat is natuurlijk geen reden tot het uitsluiten van de VVD of Rutte
Dat zou een serieuze prestatie zijn aangezien De Hond dit soort partijen normaal gesproken altijd extra omhoog peilt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:43 schreef Smegma. het volgende:
Baudet wordt er geen premier mee, maar het worden op 17 maart echt beduidend meer dan de 5 zetels die de Hond nu peilt.
Zal me niks verbazen. Zijn aanhang slikt alles als zoete koek.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:59 schreef Marsenal het volgende:
Als FvD meer dan 5 zetels pakt ga ik op anoniem
Maar waarom doen ze eigenlijk nog steeds zo krampachtig over hun racisme als ze dat blijkbaar geen enkel probleem vinden?quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen. Zijn aanhang slikt alles als zoete koek.
Dat snap ik ook niet nee. Sta dan in ieder geval ook publiekelijk achter je gedachtegoed.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar waarom doen ze eigenlijk nog steeds zo krampachtig over hun racisme als ze dat blijkbaar geen enkel probleem vinden?
Het lijkt me lastig. Baudet is op zoek naar mensen die niet geloven in corona, of denken dat het minder erg is dan de feiten laten zien. Daarbij mensen die racistisch of homofoob zijn, of daar op zijn minst geen moeite mee hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen. Zijn aanhang slikt alles als zoete koek.
Laten we het hopen. Al genoeg labiele gekkies in Nederland zoals we hebben kunnen zien deze corona-periode. Laat een ophitser met een obsessie voor ras daar niet meer van maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die Baudetfans behoren nu echt wel bij een kleine minderheid...
Of transgender zijn een wel of geen keuze is valt over te twisten, maar dat is een andere discussie. Betreffende dat laatste, tja ... het meten met twee maten binnen de politiek is natuurlijk niets nieuws. Helemaal rechts radicale en links radicale opvatting worden nogal eens door een verschillende bril bekeken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik vind dat geen dingen waar je voor kunt kiezen. Als fietsenmaken je passie is en bij jou als persoon hoort is dat zeker iets dat de maatschappij niet mag afkeuren als niemand daar last van heeft. Hetzelfde geldt voor postzegels verzamelen.
Punker is ook geen keuze. Het is een cultuur net als bijvoorbeeld de Arabische cultuur.
Vroeger zagen ze homo ook als een keuze. En niet lang geleden transgender ook.
Jij bent erg selectief in wat jij vindt dat mensen mogen zijn en je gebruikt de politieke agenda van het kartel als handboek. Jij bepaalt dat helemaal niet.
Ik zie geen bewijs waarom dit een retorische vraag zou zijn. Los daarvan blijft alles dat in privésfeer besproken wordt een privékwestie.
Bij andere politici doen ze dit ook niet. Zelfs niet als je lijsttrekker bent en je verheerlijkt Pol Pot, Mao Zedong en de dictatuur in Albanië. Ook niet wanneer je met name het geweld benadrukt. Je komt er gewoon mee weg en je wordt in Nederland daarna nog voorzitter van de Voortgezet onderwijs raad en je wordt door je eigen partijleider gevraagd als lijsttrekker in de Eerste kamer. Dit mag allemaal wel en de media vinden het prima.
Dit inderdaad. Hele rare vraag om mee te beginnen, waar toch wordt getest hoe iemand aankijkt tegen relaties tussen mensen met verschillende huidskleuren. Dit terwijl huidskleur nochtans slechts een onbelangrijk uiterlijk aspect is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets vragen?
Elseviers is onderdeeld van de publieke omroep? Nee? Dan is dit dus een kul argument.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat blijkt lastig...quote:Op donderdag 11 februari 2021 14:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet nee. Sta dan in ieder geval ook publiekelijk achter je gedachtegoed.
Dus ze zijn niet alleen racisten maar nog oneerlijk ook?quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Nou, wat een racist zeg. Degene die "hell no" zei, zou op dat moment een relatie hebben gehad met een donkere vrouw en zijn schoonbroer zou al een donkere man zijn.![]()
Uiteraard, want op de publieke omroep zijn programma's over onderwerpen die niet in het straatje van alt-right vallen. Dat mag natuurlijk niet. Dat moet meteen het zwijgen opgelegd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Cancel cultuur was toch een links dingetje?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, want op de publieke omroep zijn programma's over onderwerpen die niet in het straatje van alt-right vallen. Dat mag natuurlijk niet. Dat moet meteen het zwijgen opgelegd.
De mensen moeten alleen nog maar FvD-propaganda en plat vermaak zien.
De dictatuur-ideeen druipen er weer vanaf
Zag hem ook net ja. Het was dus een grapje.quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Nou, wat een racist zeg. Degene die "hell no" zei, zou op dat moment een relatie hebben gehad met een donkere vrouw en zijn schoonbroer zou al een donkere man zijn.![]()
En? Is dat zo. Ga zelf niet zoeken natuurlijkquote:Op donderdag 11 februari 2021 18:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
quote:Op donderdag 11 februari 2021 18:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Mij interesseert FvD geheel niet, maar een huwelijk en de huidskleur van een echtgenoot/schoonbroer lijkt me nogal moeilijk te faken en makkelijk te verifieren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
E
[..]
En? Is dat zo. Ga zelf niet zoeken natuurlijk
De schedelmeterij van het koppelen van ras aan IQ was zeker ook een (zeer vaak terugkerend) grapje?quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zag hem ook net ja. Het was dus een grapje.
Dat staat hier volgens mij volledig los van.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De schedelmeterij van het koppelen van ras aan IQ was zeker ook een (zeer vaak terugkerend) grapje?
Want dat is het racisme waar de mensen vooral commentaar op hebben.
De gestelde vraag wasquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:14 schreef gniffie het volgende:
[..]Komt voor jou vast als verassing dat donkere mensen een hekel kunnen hebben aan nog donkerdere mensen. Dat zie je in landen als India en Brazilië.
denk je nou echt dat iemand wiens zus al gehuwd is met een donkere man en die zelf een relatie heeft met een donkere vrouw "hell no" dan als iets anders bedoelt dan een evident grapje onder vrienden?quote:"wil jij dat je zus met een neger thuiskomt"
Nee alt-right zijn de grootste roepers om alles dat ze niet bevalt uit te wissenquote:Op donderdag 11 februari 2021 19:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Cancel cultuur was toch een links dingetje?
Met alleen een domme opmerking over iemands zus die met een neger thuiskomt was er natuurlijk amper ophef geweest. Het grote probleem is de IQ-onzin (ofwel klassiek racisme) die hij uitkraamt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat staat hier volgens mij volledig los van.
Maar over IQ heb ik hierboven al iets gezet, toevallig.
]quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met alleen een domme opmerking over iemands zus die met een neger thuiskomt was er natuurlijk amper ophef geweest. Het grote probleem is de IQ-onzin (ofwel klassiek racisme) die hij uitkraamt.
En Baudet hield ook een raar verhaal over het homohuwelijk en dat vrouwen straks ook na het trouwen hun achternaam willen houden en kinderen willen kiezen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met alleen een domme opmerking over iemands zus die met een neger thuiskomt was er natuurlijk amper ophef geweest. Het grote probleem is de IQ-onzin (ofwel klassiek racisme) die hij uitkraamt.
Gideon van Meijeren was die persoon van de ''hell no''.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mij interesseert FvD geheel niet, maar een huwelijk en de huidskleur van een echtgenoot/schoonbroer lijkt me nogal moeilijk te faken en makkelijk te verifieren.
Nee. Ik heb niks met en tegen het woord neger. Het is een afkorting voor een negroïde persoon.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb ook oprecht het gevoel dat jij en anderen die het woord zo veel mogelijk proberen te noemen erop kicken ofzo. Geeft het een gevoel van dominantie ofzo?
Ik ken Brazilië goed. Mijn vriendin waarmee ik samenwoon is een Braziliaanse.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:14 schreef gniffie het volgende:
[..]Komt voor jou vast als verassing dat donkere mensen een hekel kunnen hebben aan nog donkerdere mensen. Dat zie je in landen als India en Brazilië.
Het probleem is dat de publieke omroep alleen maar het tegengestelde laten zien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, want op de publieke omroep zijn programma's over onderwerpen die niet in het straatje van alt-right vallen. Dat mag natuurlijk niet. Dat moet meteen het zwijgen opgelegd.
De mensen moeten alleen nog maar FvD-propaganda en plat vermaak zien.
De dictatuur-ideeen druipen er weer vanaf
Dan kijk je straks naar Ongehoord Nederland.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het probleem is dat de publieke omroep alleen maar het tegengestelde laten zien.
Ze hoeven niet te zwijgen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan kijk je straks naar Ongehoord Nederland.
Maar nee dat is niet genoeg natuurlijk. De rest moet zwijgen!!!!
Hen van extremisme beschuldigen is als een spookrijder die roept dat er tig spookrijders zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 20:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te zwijgen.
Maar het extremisme mag wat minder.
Volgens mij overdrijf je wat met dat er veel gebruik gemaakt wordt van spermabanken. Ik denk dat veruit de meeste vrouwen gewoon een relatie aangaan en kinderen nemen, of desnoods iemand uitzoeken als zaaddonor. En dat er vrijwel alleen maar sperma van blanke blonde mannen gebruikt wordt betwijfel ik ook. Als een vrouw een zaaddonor neemt, neem ze vaak iemand met dezelfde etniciteit, zodat ze een kindje krijgt dat op haarzelf lijkt. Maar goed, je zou je verhaal kunnen staven met bronnen...quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:00 schreef Ixnay het volgende:
In veel grote gevaarlijke steden is een vrouwenoverschot en wordt veel gebruik gemaakt van spermabanken. Er is vrijwel alleen maar vraag naar sperma van blanke blonde mannen. Meestal wordt dit uit de VS geïmporteerd. De reden is dat hun zoon/dochter dan beter kansen krijgt en minder snel problemen krijgt met de politie, zeggen zij.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:24 schreef luxerobots het volgende:
. Ik denk.. blablablabla.
Maar goed, je zou je verhaal kunnen staven met bronnen...
Nee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En heb je ook nog wat inhoudelijks te melden?
Dit inderdaad. Daarnaast is IQ trainbaar, in de zin dat het mogelijk is om met oefening hoger te scoren op een IQ-test. En dit linken aan het niveau van pigment in iemand zijn huid is gewoon een erg vreemd idee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
]
Het kan best zijn dat er verschillen in IQ zijn gevonden tussen verschillende bevolkingsgroepen met bepaalde gemeenschappelijke trekken. Maar IQ is van een heleboel dingen afhankelijk. Dus het is inderdaad nogal dom om die verschillen aan huidskleur toe te schrijven oid.
Ik vind dit inderdaad weinig met racisme te maken hebben. Vaak wordt het wel dusdanig gepresenteerd, het vermeende "racistische" blanke schoonheidsideaal, maar ik denk dat hier oprecht bepaalde natuurlijke verklaringen voor zijn. Net zoals dat blond haar en lichte ogen vaak erg geromantiseerd worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ken Brazilië goed. Mijn vriendin waarmee ik samenwoon is een Braziliaanse.
In reclames en op billboards zie je in Brazilië alleen maar blanken. Ook in Braziliaanse series lijkt het vaak wel een blank land. Braziliaanse modellen idem. Mensen die echt blank zijn, zijn een kleine minderheid in Brazilië.
De blanken die je er ziet hebben vrijwel altijd zwart of zeer donker haar. Blonde mensen zijn in Brazilië zeer zeldzaam en komen vrijwel alleen voor in de meest zuidelijke 3 staten: Paraná, Santa Catarina en Rio Grande do Sul. Het zijn ook de 3 meest ontwikkelde staten samen met het hoofdstedelijke district Brasilia. Meestal zijn deze blanke mensen van Duitse afkomst. Ze hebben ook vaak namen als Wagner en Schneider.
De reden waarom blanken zo oververtegenwoordigd zijn in de media en de marketing is simpelweg dat het beter verkoopt. Blank wordt als mooi en aantrekkelijk gezien.
In veel grote gevaarlijke steden is een vrouwenoverschot en wordt veel gebruik gemaakt van spermabanken. Er is vrijwel alleen maar vraag naar sperma van blanke blonde mannen. Meestal wordt dit uit de VS geïmporteerd. De reden is dat hun zoon/dochter dan beter kansen krijgt en minder snel problemen krijgt met de politie, zeggen zij.
Blanken hebben niet meer rechten ofzo. Het komt puur vanuit de samenleving en ik zie geen racisme daar. Het is gewoon de vrije markt die ervoor zorgt dat een blank model meer opdrachten krijgt dan een donker model.
Echter zie ik weinig mensen die een "hekel" hebben aan negers zoals jij schrijft. Mensen vinden blank gewoon een erg mooie huidskleur daar. Ik vind mijn huid veel te wit. Mijn vriendin is er jaloers op. Tsja, wat kun je er aan doen?
Je zegt geen racisme te zien, maar wat je beschrijft is puur racisme.quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ken Brazilië goed. Mijn vriendin waarmee ik samenwoon is een Braziliaanse.
In reclames en op billboards zie je in Brazilië alleen maar blanken. Ook in Braziliaanse series lijkt het vaak wel een blank land. Braziliaanse modellen idem. Mensen die echt blank zijn, zijn een kleine minderheid in Brazilië.
De blanken die je er ziet hebben vrijwel altijd zwart of zeer donker haar. Blonde mensen zijn in Brazilië zeer zeldzaam en komen vrijwel alleen voor in de meest zuidelijke 3 staten: Paraná, Santa Catarina en Rio Grande do Sul. Het zijn ook de 3 meest ontwikkelde staten samen met het hoofdstedelijke district Brasilia. Meestal zijn deze blanke mensen van Duitse afkomst. Ze hebben ook vaak namen als Wagner en Schneider.
De reden waarom blanken zo oververtegenwoordigd zijn in de media en de marketing is simpelweg dat het beter verkoopt. Blank wordt als mooi en aantrekkelijk gezien.
Blanken hebben niet meer rechten ofzo. Het komt puur vanuit de samenleving en ik zie geen racisme daar. Het is gewoon de vrije markt die ervoor zorgt dat een blank model meer opdrachten krijgt dan een donker model.
Echter zie ik weinig mensen die een "hekel" hebben aan negers zoals jij schrijft. Mensen vinden blank gewoon een erg mooie huidskleur daar. Ik vind mijn huid veel te wit. Mijn vriendin is er jaloers op. Tsja, wat kun je er aan doen?
Mag je vinden, en doei.quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:18 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Je zegt geen racisme te zien, maar wat je beschrijft is puur racisme.
Omdat hij dan strafrechtelijk vervolgd kan worden?quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:31 schreef Terreros85 het volgende:
Leg eens uit.quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:18 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Je zegt geen racisme te zien, maar wat je beschrijft is puur racisme.
Dat hangt ervan af waarom je blanke mensen in je reclame wil. Wil je dat omdat een witmens beter in je reclame past is daar niks mee.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Leg eens uit.
Ben je een racist als je blank sperma wil?
Ben je racist als je blanke mensen in je reclame wil?
Er is een brede wetenschappeljke consensus over het feit dat negers gemiddeld een lager IQ hebben dan blanken. Dat kun je namelijk gewoon meten en dat is ook gemeten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De prijs voor slechtste vergelijking gaat naar....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Er is een brede wetenschappeljke consensus over het feit dat negers gemiddeld een lager IQ hebben dan blanken. Dat kun je namelijk gewoon meten en dat is ook gemeten.
Dat betekent niet dat negers dommer zijn dan blanken. Een IQ meting meet namelijk niet, zoals je misschien zou verwachten, de intelligentie. Wat meet een IQ test dan wel? Het antwoord is: het IQ!
Een IQ test is gebaseerd op puzzeltjes die je onder tijdsdruk moet oplossen. Deze puzzeltjes zijn bedacht door blanken in een westerse culturele context. Wat blijkt nu? Blanken lossen deze puzzeltjes beter op dan negers. Aziaten en Joden doen het trouwens nog beter dan blanken.
Maar dit zegt dus niet veel over intelligentie. Het idee alleen al dat je zoiets complex als intelligentie uitdrukt met één getal is absurd. Zelfs een eenvoudige kartonnen doos kun je niet met één getal beschrijven. "Deze doos is 100" betekent niets. Ook niet als je er een eenheid achter plaatst, bijvoorbeeld cm3. Dan weet je weliswaar de inhoud van de doos, maar niet de lengte, niet de breedte en niet de hoogte.
Op dezelfde manier heeft "IQ is 100" geen betekenis, behalve het gegeven dat de persoon gemiddeld in staat is een bepaald soort puzzeltjes op papier onder tijdsdruk op te lossen. Maar buiten die context van puzzel en papier geeft IQ weinig informatie.
Dat blijft een wonderbaarlijk fenomeen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
De usual suspects die de boel weer goedpraten voor hun Leider.
Brede wetenschappelijke consensus daar ga je al de fout in.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Er is een brede wetenschappeljke consensus over het feit dat negers gemiddeld een lager IQ hebben dan blanken. Dat kun je namelijk gewoon meten en dat is ook gemeten.
Dat betekent niet dat negers dommer zijn dan blanken. Een IQ meting meet namelijk niet, zoals je misschien zou verwachten, de intelligentie. Wat meet een IQ test dan wel? Het antwoord is: het IQ!
Een IQ test is gebaseerd op puzzeltjes die je onder tijdsdruk moet oplossen. Deze puzzeltjes zijn bedacht door blanken in een westerse culturele context. Wat blijkt nu? Blanken lossen deze puzzeltjes beter op dan negers. Aziaten en Joden doen het trouwens nog beter dan blanken.
Maar dit zegt dus niet veel over intelligentie. Het idee alleen al dat je zoiets complex als intelligentie uitdrukt met één getal is absurd. Zelfs een eenvoudige kartonnen doos kun je niet met één getal beschrijven. "Deze doos is 100" betekent niets. Ook niet als je er een eenheid achter plaatst, bijvoorbeeld cm3. Dan weet je weliswaar de inhoud van de doos, maar niet de lengte, niet de breedte en niet de hoogte.
Op dezelfde manier heeft "IQ is 100" geen betekenis, behalve het gegeven dat de persoon gemiddeld in staat is een bepaald soort puzzeltjes op papier onder tijdsdruk op te lossen. Maar buiten die context van puzzel en papier geeft IQ weinig informatie.
Is het niet een kip en het ei verhaal wat zichzelf in stand houdt. Als het daadwerkelijk klopt dat blanken daar makkelijker een baan krijgen en minder snel door politie verdacht worden is er al natuurlijk wel een white privilegie daar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Leg eens uit.
Ben je een racist als je blank sperma wil?
Ben je racist als je blanke mensen in je reclame wil?
Ik zie het wel eens als figuren die politiek benaderen als voetbal. De fanatieke fans steunen hun club door dik en dun. Hoe achterlijk de keuzes van bestuur en trainer soms ook kunnen zijn. En de fanatieke hooligans slopen liever iets dan toegeven dat het mis gaat...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:35 schreef manny het volgende:
[..]
Dat blijft een wonderbaarlijk fenomeen.
Dat je gevoelig bent voor populisme en cafe-oplossingen, daar kan ik me ergens wel iets bij voorstellen. Lekker makkelijk. Dat je dan wat moeite hebt om afstand te nemen van zo een persoon als blijkt dat het een bende wordt snap ik ook nog wel. Het is toch een soort stam waar je bij hoort, en die wil je niet zo maar afvallen. Maar dat je jarenlang mensen blijft steunen die aantoonbaar fout bezig zijn. Ongelooflijk. Blind voor de realiteit.
Dan ben ik daar wel benieuwd naar. Wat is hiervan de bron? Want dit zou de meer reguliere wetenschap compleet op z’n kop zetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Omdat het FvD vanaf het prille begin een club is van en voor racisten. Veel ingewikkelder is het niet...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:44 schreef Perrin het volgende:
Waarom gaan alle Thierry-topics uiteindelijk over in racistisch geneuzel?
Waar moet je het bij FvD anders over hebben? Politieke inhoud of plannen zijn er niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:44 schreef Perrin het volgende:
Omdat dat dat uit zijn mond komtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:44 schreef Perrin het volgende:
If it walks like a duck.....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:44 schreef Perrin het volgende:
Vergeet de 5G en klimaatverandering conspiracies niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar moet je het bij FvD anders over hebben? Politieke inhoud of plannen zijn er niet.
Als je dit soort begrippen gebruikt dan valt er weinig van Baudet te zeggen. Met andere woorden als we geen racisme willen snap ik niet hoe dat bereikt gaat worden door ipv de ene dan maar de andere bevolkingsgroep de grond proberen in te stampen. Het idee lijkt mij dat het hele grondstampen verdwijnt obv kleur etc. Dus ook voor de blanke huidskleurenquote:
Het gebruik van 'witmens', in die context, beschouw jij als een bevolkingsgroep de grond in stampen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als je dit soort begrippen gebruikt dan valt er weinig van Baudet te zeggen. Met andere woorden als we geen racisme willen snap ik niet hoe dat bereikt gaat worden door ipv de ene dan maar de andere bevolkingsgroep de grond proberen in te stampen. Het idee lijkt mij dat het hele grondstampen verdwijnt obv kleur etc. Dus ook voor de blanke huidskleuren
Knappe mensen krijgen ook makkelijker een baan, lange mensen ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het niet een kip en het ei verhaal wat zichzelf in stand houdt. Als het daadwerkelijk klopt dat blanken daar makkelijker een baan krijgen en minder snel door politie verdacht worden is er al natuurlijk wel een white privilegie daar.![]()
Daar werkt de marketing dan fijn aan mee door deze blanke mensen dus als rolmodel te blijven gebruiken terwijl het helemaal geen afspiegeling van de bevolkingsgroep waar men aan levert is. Is het racisme, het is in ieder geval een bevolkinggroep die blijkbaar wat streepjes voor hebben.
Wat een ontiegelijke zwart wit wereld leef jij.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Knappe mensen krijgen ook makkelijker een baan, lange mensen ook.
Hoe wil je dit helemaal gelijktrekken? Communisme?
Het is tegen de natuur om alles gelijk te trekken.
Een vrouw plant zich graag voort met een lange, mooie, sterke en intelligente man. Dat is de natuur, je kunt het niet veranderen. Ook bij de spermabanken in Brazilië is hier een overweldigend sterke voorkeur voor.
Wil je een product verkopen middels een reclame dan kies je een persoon voor die reclame waar mensen graag dingen van aannemen, die als geliefd en succesvol gezien wordt. Dat doel bereik je met een blanke helaas meer. Zo is gebleken. Zo is het nou eenmaal. Je kunt wel verplichten om zwarten te gebruiken, die enkeling die een blanke gebruikt verdient meer geld met zijn reclame. Wil je alle mensen die dat product met die blanke reclame kopen aanklagen voor racisme?
Is het ook een erg vreemd idee om te zeggen dat 'de gemiddelde Nederlander' langer is dan 'de gemiddelde chinees'?quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:01 schreef Dejannn het volgende:
Dit inderdaad. Daarnaast is IQ trainbaar, in de zin dat het mogelijk is om met oefening hoger te scoren op een IQ-test. En dit linken aan het niveau van pigment in iemand zijn huid is gewoon een erg vreemd idee.
En de prijs voor de stomste vergelijking gaat naar.....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Is het ook een erg vreemd idee om te zeggen dat 'de gemiddelde Nederlander' langer is dan 'de gemiddelde chinees'?
Hoezo? IQ is net als lengte meetbaar toch? Dat koppelen aan pigment lijkt me wat lastig/raar maar als je van de bevolking van diverse landen een representatieve doorsnede zou testen dan zouden daar zo maar eens verschillen uit kunnen komen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de prijs voor de stomste vergelijking gaat naar.....
Lengte is meetbaar de groeispurt van de westerse bevolking is verklaarbaar door betere voeding.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoezo? IQ is net als lengte meetbaar toch? Dat koppelen aan pigment lijkt me wat lastig/raar maar als je van de bevolking van diverse landen een representatieve doorsnede zou testen dan zouden daar zo maar eens verschillen uit kunnen komen.
Nou, daar is het bewijs. Jij en hij hebben beiden de lagere school gevolgd en geleerd dat het bezittelijk voornaamwoord van 'jij' 'jouw' is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo en nu wachten we op jou bewijs dat bij dezelfde opleiding andere bevolkingsgroepen 40% minder iq hebben.
Jij bent degene die dit inbrengt, ik niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:00 schreef Basp1 het volgende:
Zo en nu wachten we op jou bewijs dat bij dezelfde opleiding andere bevolkingsgroepen 40% minder iq hebben.
Onze racistische vrienden beschuldigen nu eenmaal heel graag anderen op creatieve wijze van racisme.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gebruik van 'witmens', in die context, beschouw jij als een bevolkingsgroep de grond in stampen?
100 is de mediaan, de meest voorkomende waarde, niet het gemiddelde.quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:42 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb zo'n Elsevier blaadje gekocht. En inderdaad, er werd gediscussieerd over hoe intelligent de rassen zijn.
Baudet had geschreven:
''Bovendien: african americans wonen al 150 jaar in Amerika. Scoren nog steeds 40 IQ punten lager''
Iemand merkt op dat zo'n verschil enorm is. 5 IQ-punten lager is al een forse achterstand.
Freek Jansen zegt dat de achterstand van Afro-Amerikanen niet 40 punten is, maar toch wel 20 IQ-Punten.
Zo gaat het nog even door (hier is Elsevier ook niet duidelijk in). Waarna Baudet schrijft:
''100 is het GEMIDDELDE. Dus blank 110, hispanic 90, african 75 oid''
Ironie niet begrijpenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als je dit soort begrippen gebruikt dan valt er weinig van Baudet te zeggen. Met andere woorden als we geen racisme willen snap ik niet hoe dat bereikt gaat worden door ipv de ene dan maar de andere bevolkingsgroep de grond proberen in te stampen. Het idee lijkt mij dat het hele grondstampen verdwijnt obv kleur etc. Dus ook voor de blanke huidskleuren
Zeker. Het is onnodig denegrerend. We zeggen immers ook geen zwartmens. Of neger. Mijn punt is dat we gewoon 'mens' zijn. In welke context ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gebruik van 'witmens', in die context, beschouw jij als een bevolkingsgroep de grond in stampen?
Voor ironie is geen plaats in deze discussie. Dat is iets wat jij schijnbaar niet begrijptquote:
Bij de FvD zeggen ze anders wel neger. Dus...wat wil je nu eigenlijk bewijzen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zeker. Het is onnodig denegrerend. We zeggen immers ook geen zwartmens. Of neger. Mijn punt is dat we gewoon 'mens' zijn. In welke context ook.
Alleen als je jezelf iets te serieus neemt is daar geen plaats voorquote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Voor ironie is geen plaats in deze discussie. Dat is iets wat jij schijnbaar niet begrijpt
https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)_2021.pdf?1611310614quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar moet je het bij FvD anders over hebben? Politieke inhoud of plannen zijn er niet.
Foute inhoud en plannen: covid-besmettingen bevorderen om een complot van George Soros te bestrijdenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:51 schreef Smegma. het volgende:
Je kunt het niet eens zijn met het programma van FvD, maar ze hebben inhoud en plannen.
Dus omdat volgens jou geen enkel programma inhoud heeft maar waardeloze vingeroefeningen zijn, heeft FvD dat automatisch wel omdat hun programma niet door te rekenen is?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:51 schreef Smegma. het volgende:
[..]
https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)_2021.pdf?1611310614
Je kunt het niet eens zijn met het programma van FvD, maar ze hebben inhoud en plannen. Wimar Bolhuis heeft in zijn boek 'Elke formatie faalt' al aangetoond dat al die doorgerekende programma's met vergezichten tot in 2050 volledig nutteloos zijn. In het genoemde boek zijn verkiezingsprogramma's en regeerakkoorden in de periode 1986-2017 onderzocht. Partijen, alle partijen doen beloftes die ze niet nakomen. De middenklasse is hier te alle tijde en bij uitstek de dupe van. Al die doorrekeningen in zogenaamd 'goede partijprogramma's' zijn aantoonbaar waardeloze theoretische vingeroefeningen.
Dat anderen het niet lukt betekent niet dat je het niet hoeft te proberen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:51 schreef Smegma. het volgende:
[..]
https://d3n8a8pro7vhmx.cl(...)_2021.pdf?1611310614
Je kunt het niet eens zijn met het programma van FvD, maar ze hebben inhoud en plannen. Wimar Bolhuis heeft in zijn boek 'Elke formatie faalt' al aangetoond dat al die doorgerekende programma's met vergezichten tot in 2050 volledig nutteloos zijn. In het genoemde boek zijn verkiezingsprogramma's en regeerakkoorden in de periode 1986-2017 onderzocht. Partijen, alle partijen doen beloftes die ze niet nakomen. De middenklasse is hier te alle tijde en bij uitstek de dupe van. Al die doorrekeningen in zogenaamd 'goede partijprogramma's' zijn aantoonbaar waardeloze theoretische vingeroefeningen.
Daar kom je pas achter als je het gewoon een keer probeert.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus omdat volgens jou geen enkel programma inhoud heeft maar waardeloze vingeroefeningen zijn, heeft FvD dat automatisch wel omdat hun programma niet door te rekenen is?
Ander keertjequote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar kom je pas achter als je het gewoon een keer probeert.
Nee, 100 is weldegelijk het gemiddelde bij iq-tests.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
100 is de mediaan, de meest voorkomende waarde, niet het gemiddelde.
Daar ligt voor een deel ook de discussie in, die grappenmakers van FvD denken dat 100 het gemiddelde is.
Ik wil zeggen dat het hele racismedebat niet gebaat is bij het verleggen van de focus naar een andere kleur.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij de FvD zeggen ze anders wel neger. Dus...wat wil je nu eigenlijk bewijzen?
Dat lijkt volgens jouw definitie toch iets aan te tonen.
Ik heb echt nog nooit iemand op een serieuze toon de term witmens zien gebruikenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat het hele racismedebat niet gebaat is bij het verleggen van de focus naar een andere kleur.
Baudet is dus niet constructief in mijn ogen. Maar bv blanke mensen als 'witmens' aanwijzen is evenmin constructief. Dan zitten we juist op een weg terug ipv vooruit.
Nou ja, projectie.....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En maar constant anderen hetzelfde label in de schoenen willen schuiven.
Zoals zo vaak blijk het pure projectie te zijn.
[..]
Hij is dan wel de top van een politieke partij, maar gelukkig geen top partij.
En misschien hopelijk na maart niet eens meer in de 2e kamer.
Het is natuurlijk al geprobeerd met hun moederpartij PVV. Dat was geen succes, waarom zou het met deze radicalere versie wel lukken?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar kom je pas achter als je het gewoon een keer probeert.
Waarvan aktequote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit iemand op een serieuze toon de term witmens zien gebruiken
Ik zie FVD sowieso nog wel een paar zeteltjes pakken. Maar ik denk dat 5 wel het echte maximum is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:29 schreef Refragmental het volgende:
En misschien hopelijk na maart niet eens meer in de 2e kamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |