abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197879585
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe veel coronabesmettingen zouden er al voorkomen zijn doordat ik na 20 uur geen bier meer mag kopen?
Je begrijpt na al die maanden nog steeds niet dat het niet om het individu draait?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197879599
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je begrijpt na al die maanden nog steeds niet dat het niet om het individu draait?
Ik drink überhaupt niet grapjas :D
Het gaat om de maatregel.
zie email 27 oktober
pi_197879604
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat betekent schijnbaar dat we werkelijk de meest debiele maatregelen aan laten smeren zonder enige vorm van ratio.
Ik ben wel tot inzien gekomen en ik begrijp zelfs nu beter hoe iets toch zo vreselijk mis heeft kunnen gaan in Europa in de (recente) geschiedenis. Je kan mensen van alles wijs maken en vertonen dan eng gedrag. Ook nu verklikken genoeg mensen onschuldige verjaardagsfeestjes.
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:23 schreef aTypisch het volgende:

[..]

:)

baas
Zulke mensen dachten namelijk ook dat het beter zou gaan worden als ze gingen coöpereren met de bezetter. Zien we geen parallel met de coronacrisis? Mensen laten zich van alles wijsmaken, accepteren alles, verklikken hun buren omdat ze een feestje geven. Omdat ze denken dat we het virus er dan onder krijgen. Althans dat wordt zo gecommuniceerd door onze bewindslieden.

En laat ik voorop stellen dat ik niet probeer te stellen dat we richting nazipraktijken gaan. Maar de vergelijking is behoorlijk treffend. Bij beide gevallen zie je overlap, waarin mensen het verhaal aangrijpen wat bewindslieden ons voorschotelen, en alle perken te buiten gaan om datgene te bereiken. Eng gedrag.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197879608
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh is dat zo? Volgens mij wordt dat alleen hier vaak gesuggereerd.
Ze gebruiken het niet voor niets als opvangnet voor de school opening. Vanuit hun handelen kunnen we dus wel concluderen dat hun in ieder geval denken dat het wat toevoegt.

Dat ze niet kunnen uitleggen wat het effect is en of de maatregel wel proportioneel is zegt voor mij wel genoeg. Als het écht wat doet dan kunnen ze ook duidelijk uitleggen wat het effect in de praktijk is.
pi_197879619
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh is dat zo? Volgens mij wordt dat alleen hier vaak gesuggereerd.
Als het niet zo is, zou de maatregel dus gewoon moeten eindigen a.s. woensdag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197879630
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik drink überhaupt niet grapjas :D
Het gaat om de maatregel.
Waarom wil je dan bier kopen na 20 uur?
In Southern Sun
pi_197879635
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben wel tot inzien gekomen en ik begrijp zelfs nu beter hoe iets toch zo vreselijk mis heeft kunnen gaan in Europa in de (recente) geschiedenis. Je kan mensen van alles wijs maken en vertonen dan eng gedrag. Ook nu verklikken genoeg mensen onschuldige verjaardagsfeestjes.
[..]

Zulke mensen dachten namelijk ook dat het beter zou gaan worden als ze gingen coöpereren met de bezetter. Zien we geen parallel met de coronacrisis? Mensen laten zich van alles wijsmaken, accepteren alles, verklikken hun buren omdat ze een feestje geven. Omdat ze denken dat we het virus er dan onder krijgen. Althans dat wordt zo gecommuniceerd door onze bewindslieden.

En laat ik voorop stellen dat ik niet probeer te stellen dat we richting nazipraktijken gaan. Maar de vergelijking is behoorlijk treffend. Bij beide gevallen zie je overlap, waarin mensen het verhaal aangrijpen wat bewindslieden ons voorschotelen, en alle perken te buiten gaan om datgene te bereiken. Eng gedrag.
En er elke dag online over door blijven gaan levert wat op?
pi_197879643
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik wil dat niet, maar anderen wel. Het gaat om de maatregel die zonder enige logica is.
zie email 27 oktober
pi_197879644
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het grootste probleem bij de avondklok vind ik misschien nog wel dat de avondklok nu gebruikt wordt als hét wondermiddel, en daarom nu zeer waarschijnlijk weer verlengd gaat worden.

Nog los van het feit dat geen enkel land nog duidelijke effecten heeft kunnen produceren.
Het kan 2 kanten op.

Als er een daling is van besmettingen, dan werkt de avondklok en wordt deze wegens succes verlengd.
Als er geen daling van besmettingen is, dan werkt de avondklok (nog) onvoldoende en wordt deze wegens uitgebleven succes verlengd.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_197879646
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze gebruiken het niet voor niets als opvangnet voor de school opening. Vanuit hun handelen kunnen we dus wel concluderen dat hun in ieder geval denken dat het wat toevoegt.

Dat ze niet kunnen uitleggen wat het effect is en of de maatregel wel proportioneel is zegt voor mij wel genoeg. Als het écht wat doet dan kunnen ze ook duidelijk uitleggen wat het effect in de praktijk is.
Niemand heeft het over een wondermiddel dus. Thanks.
In Southern Sun
pi_197879651
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als het niet zo is, zou de maatregel dus gewoon moeten eindigen a.s. woensdag.
Ook als het wel helpt, maar geen 'wondermiddel' is?
In Southern Sun
pi_197879660
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wondermiddel is niet het woord wat gebruikt is, maar de strekking is duidelijk lijkt mij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197879662
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik wil dat niet, maar anderen wel. Het gaat om de maatregel die zonder enige logica is.
Oh er zit gewoon logica achter hoor. Dat je het er niet mee eens bent is iets compleet anders, zoals wel vaker.
In Southern Sun
pi_197879671
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Het kan 2 kanten op.

Als er een daling is van besmettingen, dan werkt de avondklok en wordt deze wegens succes verlengd.
Als er geen daling van besmettingen is, dan werkt de avondklok (nog) onvoldoende en wordt deze wegens uitgebleven succes verlengd.
Of we gooien er nog een schepje bovenop.
pi_197879672
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh er zit gewoon logica achter hoor. Dat je het er niet mee eens bent is iets compleet anders, zoals wel vaker.
Kom maar door met die logica. Ik zie hem niet.
zie email 27 oktober
pi_197879676
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wondermiddel is niet het woord wat gebruikt is, maar de strekking is duidelijk lijkt mij.
Nee, dat is dus niet zo. Iets kan prima effect hebben zonder dat de cijfers dagelijks met 30% afnemen.
In Southern Sun
pi_197879686
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Het kan 2 kanten op.

Dit effect zie je inderdaad wel. Je komt er niet meer vanaf terwijl korte termijn echt iets anders is dan lange termijn.
zie email 27 oktober
pi_197879704
Waarom heb ik bij dit soort uitbraken altijd zoveel vragen?

quote:
Uitbraak op afdeling oncologie MCL
Vanwege een corona-uitbraak blijft de oncologieafdeling van het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) dicht tot 15 februari. 24 medewerkers van de afdeling zijn besmet geraakt met het virus.

De sluiting is in het belang van de patiënten, volgens Froukje Ubels, voorzitter van de medische staf van het MCL. "We willen koste wat kost voorkomen dat er meer besmettingen optreden", schrijft Ubels.

Patiënten met behandelingen die niet kunnen worden uitgesteld, krijgen verwijzingen naar andere ziekenhuizen in Friesland of in het Universitair Medisch Centrum Groningen. Behandelingen die kunnen wachten, worden uitgesteld.

Eerder was er al een opnamestop afgekondigd op de afdeling oncologie van het MCL, toen bleek dat dertien medewerkers besmet waren geraakt.
pi_197879717
twitter

School gaat niet open, omdat ze de leerkrachten en leerlingen niet verplicht willen laten testen en kinderen niet in verplichte quarantaine willen zetten als ze niet ziek zijn. Ik vind dat goed.
pi_197879727
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Definieer 'helpen'? Want ik vind het een zeer zware maatregel, als helpen is 1% van de R af dan ben ik tegen. Is helpen 10% van de R dan vind ik wel dat we er serieus naar moeten kijken.
zie email 27 oktober
pi_197879732
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kom maar door met die logica. Ik zie hem niet.
Zullen we die discussie lekker in oktober 2020 laten?

Het punt was dat het overdreven gesteld is om te zeggen dat we ons de meest absurde en debiele maatregelen zonder ratio laten aansmeren.
In Southern Sun
  zondag 7 februari 2021 @ 21:39:31 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197879734
Er is geen goed moment om maatregelen af te schaffen, zelfs het heropenen van het primair onderwijs gaat onder zwaar protest van het OMT. Dus voorlopig zitten we nog wel even binnen na negen uur.

Niet omdat aantoonbaar is wat het effect van de avondklok is, maar omdat het argument 'het gaat mis als we hem nu afschaffen' op geen enkele manier te pareren valt. En kennelijk is een dergelijke omdraaiing van de bewijslast tegenwoordig gerechtvaardigd in politieke besluitvorming.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197879751
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo. Iets kan prima effect hebben zonder dat de cijfers dagelijks met 30% afnemen.
En noem je zo’n middel dan nog proportioneel?
pi_197879753
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Definieer 'helpen'? Want ik vind het een zeer zware maatregel, als helpen is 1% van de R af dan ben ik tegen. Is helpen 10% van de R dan vind ik wel dat we er serieus naar moeten kijken.
Jij bent tegen. Je goed recht. Betekent niet dat er geen logica achter zit.
In Southern Sun
pi_197879759
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En noem je zo’n middel dan nog proportioneel?
Proportioneel is wat anders dan absurd en debiel, dacht ik zo.
In Southern Sun
pi_197879774
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zullen we die discussie lekker in oktober 2020 laten?

Het punt was dat het overdreven gesteld is om te zeggen dat we ons de meest absurde en debiele maatregelen zonder ratio laten aansmeren.
Je hebt geen onderbouwing dus. Staat genoteerd.

Want als je de horeca eerder laat sluiten snap ik hem ook wel. De omstandigheden zijn echter gewijzigd. Typisch voorbeeld van het 'je komt er niet meer van af' effect.
zie email 27 oktober
pi_197879781
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
Er is geen goed moment om maatregelen af te schaffen, zelfs het heropenen van het primair onderwijs gaat onder zwaar protest van het OMT. Dus voorlopig zitten we nog wel even binnen na negen uur.

Niet omdat aantoonbaar is wat het effect van de avondklok is, maar omdat het argument 'het gaat mis als we hem nu afschaffen' op geen enkele manier te pareren valt. En kennelijk is een dergelijke omdraaiing van de bewijslast tegenwoordig gerechtvaardigd in politieke besluitvorming.
Dus blijven we maar maatregelen stapelen op maatregelen en meer repressie toepassen. Want dat helpt?
pi_197879789
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jij bent tegen. Je goed recht. Betekent niet dat er geen logica achter zit.
Dat stelde ik toch nergens?
zie email 27 oktober
pi_197879795
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:

Maar het OMT heeft er toch geen baat bij om ons te blijven op sluiten, dit is BNW en een complottheorie!
pi_197879814
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dus blijven we maar maatregelen stapelen op maatregelen en meer repressie toepassen. Want dat helpt?
Vooral die repressie baart mij zorgen. Ik vind dat dit soort zware maatregelen breed maatschappelijk draagvlak moet hebben. Als dat er niet meer is dan moet je je afvragen waarom we het nog aan het doen zijn.
zie email 27 oktober
  zondag 7 februari 2021 @ 21:43:44 #81
346939 Janneke141
pi_197879825
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is op dit moment wel ongeveer waar het op neerkomt. Hier zitten maar 2 potentiële eindes aan: een voldoende vaccinatiegraad of een massale burgerlijke ongehoorzaamheid.
pi_197879835
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je hebt geen onderbouwing dus. Staat genoteerd.

Want als je de horeca eerder laat sluiten snap ik hem ook wel. De omstandigheden zijn echter gewijzigd. Typisch voorbeeld van het 'je komt er niet meer van af' effect.
Die heb ik wel maar ik heb geen zin in die discussie omdat 'ie al uitgebreid gevoerd is. Mocht je er straks niet van kunnen slapen is het allemaal vast terug te vinden als je even goed zoekt.
In Southern Sun
  zondag 7 februari 2021 @ 21:44:18 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197879838
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom wil je privacy hebben? Je hebt toch niks misdaan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 februari 2021 @ 21:44:29 #84
346939 Janneke141
pi_197879844
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vooral die repressie baart mij zorgen. Ik vind dat dit soort zware maatregelen breed maatschappelijk draagvlak moet hebben. Als dat er niet meer is dan moet je je afvragen waarom we het nog aan het doen zijn.
Ja maar er is een Kamermeerderheid!
pi_197879849
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar het OMT heeft er toch geen baat bij om ons te blijven op sluiten, dit is BNW en een complottheorie!
Het OMT is extreem risicomijdend. En dat is vanuit hun blikveld logisch. Als ik verantwoordelijk ben voor een of ander deelgebied in een commissie vind ik dat ook het belangrijkste wat er is, dat is gewoon je rol. Maar normaliter heb je dan tegenkrachten. Die ontbreken. Dat is een veel groter probleem dan de houding van het OMT.
zie email 27 oktober
pi_197879856
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat stelde ik toch nergens?
Het draait niet allemaal om jou. Het oorspronkelijke punt is dat het absurde en debiele maatregelen zijn zonder ratio.
In Southern Sun
pi_197879861
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Proportioneel is wat anders dan absurd en debiel, dacht ik zo.
Buitenproportionele maatregelen noem ik inderdaad absurd en debiel. Het doel heiligt niet alle middelen.
pi_197879873
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja maar er is een Kamermeerderheid!
Na bijna gechanteerd te zijn ook nog eens met die avondklok.
zie email 27 oktober
pi_197879874
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom wil je privacy hebben? Je hebt toch niks misdaan?
Oh, je hoeft bij mij inderdaad niet met privacy argumenten aan te komen hoor :).
In Southern Sun
pi_197879884
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Buitenproportionele maatregelen noem ik inderdaad absurd en debiel. Het doel heiligt niet alle middelen.
Prima dat jij dat zo noemt. Neemt niet weg dat het niet zo is.
In Southern Sun
pi_197879909
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Prima dat jij dat zo noemt. Neemt niet weg dat het niet zo is.ik dat niet vind.
  zondag 7 februari 2021 @ 21:48:33 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197879910
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is op dit moment wel ongeveer waar het op neerkomt. Hier zitten maar 2 potentiële eindes aan: een voldoende vaccinatiegraad of een massale burgerlijke ongehoorzaamheid.
Ik zet in op beide

Ik zie nul grond om met gezin nu ineens in quarantaine te gaan als een kind op school corona heeft gekregen, daggg

Kind testen bij een snotje ga ik ook niet doen. Als ik echt iets vermoed wel maar dan gewoon omdat dat laatste wél nuttig is.

Sodemieter maar mooi op met al die rukmaatregelen zonder enige basis

Klein risico zit erin. Hele leven zin vol risico's, het is mooi geweest zo

Zero Covid, zero freedom, zero life
pi_197879920
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het OMT is extreem risicomijdend. En dat is vanuit hun blikveld logisch. Als ik verantwoordelijk ben voor een of ander deelgebied in een commissie vind ik dat ook het belangrijkste wat er is, dat is gewoon je rol. Maar normaliter heb je dan tegenkrachten. Die ontbreken. Dat is een veel groter probleem dan de houding van het OMT.
Klopt het zijn natuurlijk voornamelijk medici, en die hebben over het algemeen als speerpunt, zo min mogelijk besmettingen, en lege ziekenhuizen. De rest is van minder (ik zeg niet dat ze daar als enige naar kijken) belang.
  zondag 7 februari 2021 @ 21:50:26 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197879941
Bizar dat we in een jaar tijd in een dictatuur zijn veranderd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197879945
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:48 schreef Molo het volgende:

Zero Covid, zero freedom, zero life
Geen covid is geen vrijheid en geen leven?
In Southern Sun
  zondag 7 februari 2021 @ 21:51:14 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197879956
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh, je hoeft bij mij inderdaad niet met privacy argumenten aan te komen hoor :).
Dit ging niet om jou als individu

Het doel heiligt de middelen niet, niet meer iig
pi_197879970
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:50 schreef -XOR- het volgende:
Bizar dat we in een jaar tijd in een dictatuur zijn veranderd.
Gezondheidsdictatuur noemt mijn vader het vanaf dag 1 sinds de corona crisis. Ik hem maar uitlachen, nu weet ik wel beter. Geef hem helemaal gelijk....
  zondag 7 februari 2021 @ 21:52:16 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197879971
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Geen covid is geen vrijheid en geen leven?
Klopt

Niet realistisch tenzij je debiele offers gaat brengen
pi_197879973
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt het zijn natuurlijk voornamelijk medici, en die hebben over het algemeen als speerpunt, zo min mogelijk besmettingen, en lege ziekenhuizen. De rest is van minder (ik zeg niet dat ze daar als enige naar kijken) belang.
Dat er heel veel mensen aan de grond zitten is niet belangrijk inderdaad. Maar blij dat er nu ook scholen op staan. En zich niet inlaten met de maatregelen. Ze zijn bizar.
pi_197879974
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit ging niet om jou als individu

Het doel heiligt de middelen niet, niet meer iig
Je stelt mij letterlijk die vraag.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo