Er is dan ook wel iets veranderd ten opzichte van vorig jaar dacht ik.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat wat tot vorig jaar normaal was nu wordt weggezet als asociaal gedrag.
Ik was sarcastisch, ben het helemaal met je eensquote:Op zondag 7 februari 2021 21:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat zeker, en we moeten ook zorgen dat het de kwetsbaren onder ons niet raakt. Maar dus als er een virus heerst dan moeten we maar handhavend optreden tegen kinderen die buiten aan het spelen zijn, en sneeuwballen gooien. Kom op zeg...
Alle ratio is compleet kwijt, ze slaan echt compleet door.
Bron?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat zeker, en we moeten ook zorgen dat het de kwetsbaren onder ons niet raakt. Maar dus als er een virus heerst dan moeten we maar handhavend optreden tegen kinderen die buiten aan het spelen zijn, en sneeuwballen gooien. Kom op zeg...
Alle ratio is compleet kwijt, ze slaan echt compleet door.
Ja. Waar Nederland tijdens de eerste golf nog het imago had om geen onnodige regels te hebben horen we inmiddels thuis in het rijtje wappielanden, waar alles gereguleerd moet worden.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is dan ook wel iets veranderd ten opzichte van vorig jaar dacht ik.
Wie slaapt in een democratie wordt wakker in een dictatuur. Blijf vooral de maatregelen accepteren, denkend dat het wel weer overwaait na vaccinatie.quote:
Oh, heeft hij het over vorig jaar als in na maart?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Waar Nederland tijdens de eerste golf nog het imago had om geen onnodige regels te hebben horen we inmiddels thuis in het rijtje wappielanden, waar alles gereguleerd moet worden.
Dat betekent schijnbaar dat we werkelijk de meest debiele maatregelen aan laten smeren zonder enige vorm van ratio.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is dan ook wel iets veranderd ten opzichte van vorig jaar dacht ik.
Doe ik zeker. Hoef ik alleen niet iedere dag obsessief dertig keer te herhalen.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wie slaapt in een democratie wordt wakker in een dictatuur. Blijf vooral de maatregelen accepteren, denkend dat het wel weer overwaait na vaccinatie.
Zoals?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat betekent schijnbaar dat we werkelijk de meest debiele maatregelen aan laten smeren zonder enige vorm van ratio.
Ik denk dat hij het over ervoor had. Zoals vorig jaar maart had ik in elk geval wat makkelijker kunnen accepterenquote:Op zondag 7 februari 2021 21:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, heeft hij het over vorig jaar als in na maart?
Ik ben ook niet van de complotten of überhaupt revolutionair ingesteld. Maar ik denk inderdaad ook dat het tijd is voor een krachtig tegensignaal. De 'witte jassen maffia' houdt ons land gegijzeld, de belangen van grote groepen Nederlanders worden genegeerd. Het is zwart-wit denken, alles of niets. De compromissen die Nederland zo mooi maken moeten terug, ook op dit dossier. Ik pleit niet voor afschaffing van de anderhalve meter en ook niet voor volle stadions volgende week. Maar er moet echt iets van ademruimte komen.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op je complottheorieën maar hierin kan ik je wel volgen. Het is echt absurd wat er over ons uitgestort wordt en we staan het nog massaal toe ook.
Nee en dat weet je best.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, heeft hij het over vorig jaar als in na maart?
Ik twijfelde door zijn post. Doe maar kalm hoorquote:
Ik ben wel tot inzien gekomen en ik begrijp zelfs nu beter hoe iets toch zo vreselijk mis heeft kunnen gaan in Europa in de (recente) geschiedenis. Je kan mensen van alles wijs maken en vertonen dan eng gedrag. Ook nu verklikken genoeg mensen onschuldige verjaardagsfeestjes.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat betekent schijnbaar dat we werkelijk de meest debiele maatregelen aan laten smeren zonder enige vorm van ratio.
De avondklok. Arguably de zwaarste inperking van burgerlijke vrijheden zonder onderbouwing die verder gaat dan "minder contacten zijn altijd goed".quote:
Avondklok kun je prima je vraagtekens bij zetten inderdaad. Over de inperking kun je discussiëren.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De avondklok. Arguably de zwaarste inperking van burgerlijke vrijheden zonder onderbouwing die verder gaat dan "minder contacten zijn altijd goed".
Wat doet deze maatregel? Is deze maatregel noodzakelijk? Waarom juist deze maatregel? Toch drie vrij elementaire vragen waar geen of heel beperkt antwoord op is. Ik vind dat zorgelijk, het gaat hier niet om een mondkapjesplicht ofzo.
quote:Op zondag 7 februari 2021 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben wel tot inzien gekomen en ik begrijp zelfs nu beter hoe iets toch zo vreselijk mis heeft kunnen gaan in Europa in de (recente) geschiedenis. Je kan mensen van alles wijs maken en vertonen dan eng gedrag. Ook nu verklikken genoeg mensen onschuldige verjaardagsfeestjes.
daar hoort huisarrest vanaf 21:00 in jouw boekje niet bij?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Avondklok kun je prima je vraagtekens bij zetten inderdaad. Over de inperking kun je discussiëren.
Nu de andere 'absurde en debiele maatregelen zonder enige vorm van ratio' nog.
Sluiten van winkels, sluiten van scholen, verbod om buiten met meer dan 2 mensen bij elkaar te zijn, verbod op georganiseerde sportactiviteiten in de buitenlucht. Verbod op alcoholverkoop na acht uur. Gekleurde hesjes voor basisschoolkinderen. Sneeuwballengooiprotocollen. Hoeveel wil je er hebben?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Avondklok kun je prima je vraagtekens bij zetten inderdaad. Over de inperking kun je discussiëren.
Er staat dan ook andere.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
daar hoort huisarrest vanaf 21:00 in jouw boekje niet bij?
Het grootste probleem bij de avondklok vind ik misschien nog wel dat de avondklok nu gebruikt wordt als hét wondermiddel, en daarom nu zeer waarschijnlijk weer verlengd gaat worden.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit lijken me grotendeels nou niet bepaald absurde en debiele maatregelen. En sommige dingen zijn niet eens een maatregel.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sluiten van winkels, sluiten van scholen, verbod om buiten met meer dan 2 mensen bij elkaar te zijn, verbod op georganiseerde sportactiviteiten in de buitenlucht. Verbod op alcoholverkoop na acht uur. Gekleurde hesjes voor basisschoolkinderen. Sneeuwballengooiprotocollen. Hoeveel wil je er hebben?
Ik durf daar de mondkapjesplicht ook nog wel tussen te zetten waarvoor ieder wetenschappelijk bewijs ontbreekt.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sluiten van winkels, sluiten van scholen, verbod om buiten met meer dan 2 mensen bij elkaar te zijn, verbod op georganiseerde sportactiviteiten in de buitenlucht. Verbod op alcoholverkoop na acht uur. Gekleurde hesjes voor basisschoolkinderen. Sneeuwballengooiprotocollen. Hoeveel wil je er hebben?
Hoe veel coronabesmettingen zouden er al voorkomen zijn doordat ik na 20 uur geen bier meer mag kopen?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Volgens mij wordt dat alleen hier vaak gesuggereerd.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grootste probleem bij de avondklok vind ik misschien nog wel dat de avondklok nu gebruikt wordt als hét wondermiddel, en daarom nu zeer waarschijnlijk weer verlengd gaat worden.
Nog los van het feit dat geen enkel land nog duidelijke effecten heeft kunnen produceren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |