Je begrijpt na al die maanden nog steeds niet dat het niet om het individu draait?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe veel coronabesmettingen zouden er al voorkomen zijn doordat ik na 20 uur geen bier meer mag kopen?
Ik drink überhaupt niet grapjasquote:Op zondag 7 februari 2021 21:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je begrijpt na al die maanden nog steeds niet dat het niet om het individu draait?
Ik ben wel tot inzien gekomen en ik begrijp zelfs nu beter hoe iets toch zo vreselijk mis heeft kunnen gaan in Europa in de (recente) geschiedenis. Je kan mensen van alles wijs maken en vertonen dan eng gedrag. Ook nu verklikken genoeg mensen onschuldige verjaardagsfeestjes.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat betekent schijnbaar dat we werkelijk de meest debiele maatregelen aan laten smeren zonder enige vorm van ratio.
Zulke mensen dachten namelijk ook dat het beter zou gaan worden als ze gingen coöpereren met de bezetter. Zien we geen parallel met de coronacrisis? Mensen laten zich van alles wijsmaken, accepteren alles, verklikken hun buren omdat ze een feestje geven. Omdat ze denken dat we het virus er dan onder krijgen. Althans dat wordt zo gecommuniceerd door onze bewindslieden.quote:
Ze gebruiken het niet voor niets als opvangnet voor de school opening. Vanuit hun handelen kunnen we dus wel concluderen dat hun in ieder geval denken dat het wat toevoegt.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Volgens mij wordt dat alleen hier vaak gesuggereerd.
Als het niet zo is, zou de maatregel dus gewoon moeten eindigen a.s. woensdag.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Volgens mij wordt dat alleen hier vaak gesuggereerd.
Waarom wil je dan bier kopen na 20 uur?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik drink überhaupt niet grapjas![]()
Het gaat om de maatregel.
En er elke dag online over door blijven gaan levert wat op?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben wel tot inzien gekomen en ik begrijp zelfs nu beter hoe iets toch zo vreselijk mis heeft kunnen gaan in Europa in de (recente) geschiedenis. Je kan mensen van alles wijs maken en vertonen dan eng gedrag. Ook nu verklikken genoeg mensen onschuldige verjaardagsfeestjes.
[..]
Zulke mensen dachten namelijk ook dat het beter zou gaan worden als ze gingen coöpereren met de bezetter. Zien we geen parallel met de coronacrisis? Mensen laten zich van alles wijsmaken, accepteren alles, verklikken hun buren omdat ze een feestje geven. Omdat ze denken dat we het virus er dan onder krijgen. Althans dat wordt zo gecommuniceerd door onze bewindslieden.
En laat ik voorop stellen dat ik niet probeer te stellen dat we richting nazipraktijken gaan. Maar de vergelijking is behoorlijk treffend. Bij beide gevallen zie je overlap, waarin mensen het verhaal aangrijpen wat bewindslieden ons voorschotelen, en alle perken te buiten gaan om datgene te bereiken. Eng gedrag.
Ik wil dat niet, maar anderen wel. Het gaat om de maatregel die zonder enige logica is.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom wil je dan bier kopen na 20 uur?
Het kan 2 kanten op.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grootste probleem bij de avondklok vind ik misschien nog wel dat de avondklok nu gebruikt wordt als hét wondermiddel, en daarom nu zeer waarschijnlijk weer verlengd gaat worden.
Nog los van het feit dat geen enkel land nog duidelijke effecten heeft kunnen produceren.
Niemand heeft het over een wondermiddel dus. Thanks.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze gebruiken het niet voor niets als opvangnet voor de school opening. Vanuit hun handelen kunnen we dus wel concluderen dat hun in ieder geval denken dat het wat toevoegt.
Dat ze niet kunnen uitleggen wat het effect is en of de maatregel wel proportioneel is zegt voor mij wel genoeg. Als het écht wat doet dan kunnen ze ook duidelijk uitleggen wat het effect in de praktijk is.
Ook als het wel helpt, maar geen 'wondermiddel' is?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als het niet zo is, zou de maatregel dus gewoon moeten eindigen a.s. woensdag.
Wondermiddel is niet het woord wat gebruikt is, maar de strekking is duidelijk lijkt mij.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook als het wel helpt, maar geen 'wondermiddel' is?
Oh er zit gewoon logica achter hoor. Dat je het er niet mee eens bent is iets compleet anders, zoals wel vaker.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil dat niet, maar anderen wel. Het gaat om de maatregel die zonder enige logica is.
Of we gooien er nog een schepje bovenop.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Het kan 2 kanten op.
Als er een daling is van besmettingen, dan werkt de avondklok en wordt deze wegens succes verlengd.
Als er geen daling van besmettingen is, dan werkt de avondklok (nog) onvoldoende en wordt deze wegens uitgebleven succes verlengd.
Kom maar door met die logica. Ik zie hem niet.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh er zit gewoon logica achter hoor. Dat je het er niet mee eens bent is iets compleet anders, zoals wel vaker.
Nee, dat is dus niet zo. Iets kan prima effect hebben zonder dat de cijfers dagelijks met 30% afnemen.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wondermiddel is niet het woord wat gebruikt is, maar de strekking is duidelijk lijkt mij.
Dit effect zie je inderdaad wel. Je komt er niet meer vanaf terwijl korte termijn echt iets anders is dan lange termijn.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Het kan 2 kanten op.
Als er een daling is van besmettingen, dan werkt de avondklok en wordt deze wegens succes verlengd.
Als er geen daling van besmettingen is, dan werkt de avondklok (nog) onvoldoende en wordt deze wegens uitgebleven succes verlengd.
quote:Uitbraak op afdeling oncologie MCL
Vanwege een corona-uitbraak blijft de oncologieafdeling van het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) dicht tot 15 februari. 24 medewerkers van de afdeling zijn besmet geraakt met het virus.
De sluiting is in het belang van de patiënten, volgens Froukje Ubels, voorzitter van de medische staf van het MCL. "We willen koste wat kost voorkomen dat er meer besmettingen optreden", schrijft Ubels.
Patiënten met behandelingen die niet kunnen worden uitgesteld, krijgen verwijzingen naar andere ziekenhuizen in Friesland of in het Universitair Medisch Centrum Groningen. Behandelingen die kunnen wachten, worden uitgesteld.
Eerder was er al een opnamestop afgekondigd op de afdeling oncologie van het MCL, toen bleek dat dertien medewerkers besmet waren geraakt.
Definieer 'helpen'? Want ik vind het een zeer zware maatregel, als helpen is 1% van de R af dan ben ik tegen. Is helpen 10% van de R dan vind ik wel dat we er serieus naar moeten kijken.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook als het wel helpt, maar geen 'wondermiddel' is?
Zullen we die discussie lekker in oktober 2020 laten?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kom maar door met die logica. Ik zie hem niet.
En noem je zo’n middel dan nog proportioneel?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet zo. Iets kan prima effect hebben zonder dat de cijfers dagelijks met 30% afnemen.
Jij bent tegen. Je goed recht. Betekent niet dat er geen logica achter zit.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer 'helpen'? Want ik vind het een zeer zware maatregel, als helpen is 1% van de R af dan ben ik tegen. Is helpen 10% van de R dan vind ik wel dat we er serieus naar moeten kijken.
Proportioneel is wat anders dan absurd en debiel, dacht ik zo.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En noem je zo’n middel dan nog proportioneel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |