Je hebt geen onderbouwing dus. Staat genoteerd.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zullen we die discussie lekker in oktober 2020 laten?
Het punt was dat het overdreven gesteld is om te zeggen dat we ons de meest absurde en debiele maatregelen zonder ratio laten aansmeren.
Dus blijven we maar maatregelen stapelen op maatregelen en meer repressie toepassen. Want dat helpt?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
Er is geen goed moment om maatregelen af te schaffen, zelfs het heropenen van het primair onderwijs gaat onder zwaar protest van het OMT. Dus voorlopig zitten we nog wel even binnen na negen uur.
Niet omdat aantoonbaar is wat het effect van de avondklok is, maar omdat het argument 'het gaat mis als we hem nu afschaffen' op geen enkele manier te pareren valt. En kennelijk is een dergelijke omdraaiing van de bewijslast tegenwoordig gerechtvaardigd in politieke besluitvorming.
Dat stelde ik toch nergens?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij bent tegen. Je goed recht. Betekent niet dat er geen logica achter zit.
Maar het OMT heeft er toch geen baat bij om ons te blijven op sluiten, dit is BNW en een complottheorie!quote:Op zondag 7 februari 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
Er is geen goed moment om maatregelen af te schaffen, zelfs het heropenen van het primair onderwijs gaat onder zwaar protest van het OMT. Dus voorlopig zitten we nog wel even binnen na negen uur.
Niet omdat aantoonbaar is wat het effect van de avondklok is, maar omdat het argument 'het gaat mis als we hem nu afschaffen' op geen enkele manier te pareren valt. En kennelijk is een dergelijke omdraaiing van de bewijslast tegenwoordig gerechtvaardigd in politieke besluitvorming.
Vooral die repressie baart mij zorgen. Ik vind dat dit soort zware maatregelen breed maatschappelijk draagvlak moet hebben. Als dat er niet meer is dan moet je je afvragen waarom we het nog aan het doen zijn.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dus blijven we maar maatregelen stapelen op maatregelen en meer repressie toepassen. Want dat helpt?
Dat is op dit moment wel ongeveer waar het op neerkomt. Hier zitten maar 2 potentiële eindes aan: een voldoende vaccinatiegraad of een massale burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dus blijven we maar maatregelen stapelen op maatregelen en meer repressie toepassen. Want dat helpt?
Die heb ik wel maar ik heb geen zin in die discussie omdat 'ie al uitgebreid gevoerd is. Mocht je er straks niet van kunnen slapen is het allemaal vast terug te vinden als je even goed zoekt.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt geen onderbouwing dus. Staat genoteerd.
Want als je de horeca eerder laat sluiten snap ik hem ook wel. De omstandigheden zijn echter gewijzigd. Typisch voorbeeld van het 'je komt er niet meer van af' effect.
Waarom wil je privacy hebben? Je hebt toch niks misdaan?quote:Op zondag 7 februari 2021 21:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom wil je dan bier kopen na 20 uur?
Ja maar er is een Kamermeerderheid!quote:Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooral die repressie baart mij zorgen. Ik vind dat dit soort zware maatregelen breed maatschappelijk draagvlak moet hebben. Als dat er niet meer is dan moet je je afvragen waarom we het nog aan het doen zijn.
Het OMT is extreem risicomijdend. En dat is vanuit hun blikveld logisch. Als ik verantwoordelijk ben voor een of ander deelgebied in een commissie vind ik dat ook het belangrijkste wat er is, dat is gewoon je rol. Maar normaliter heb je dan tegenkrachten. Die ontbreken. Dat is een veel groter probleem dan de houding van het OMT.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar het OMT heeft er toch geen baat bij om ons te blijven op sluiten, dit is BNW en een complottheorie!
Het draait niet allemaal om jou. Het oorspronkelijke punt is dat het absurde en debiele maatregelen zijn zonder ratio.quote:
Buitenproportionele maatregelen noem ik inderdaad absurd en debiel. Het doel heiligt niet alle middelen.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Proportioneel is wat anders dan absurd en debiel, dacht ik zo.
Na bijna gechanteerd te zijn ook nog eens met die avondklok.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar er is een Kamermeerderheid!
Oh, je hoeft bij mij inderdaad niet met privacy argumenten aan te komen hoorquote:Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom wil je privacy hebben? Je hebt toch niks misdaan?
Prima dat jij dat zo noemt. Neemt niet weg dat het niet zo is.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Buitenproportionele maatregelen noem ik inderdaad absurd en debiel. Het doel heiligt niet alle middelen.
quote:Op zondag 7 februari 2021 21:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima dat jij dat zo noemt. Neemt niet weg dat het niet zo is.ik dat niet vind.
Ik zet in op beidequote:Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is op dit moment wel ongeveer waar het op neerkomt. Hier zitten maar 2 potentiële eindes aan: een voldoende vaccinatiegraad of een massale burgerlijke ongehoorzaamheid.
Klopt het zijn natuurlijk voornamelijk medici, en die hebben over het algemeen als speerpunt, zo min mogelijk besmettingen, en lege ziekenhuizen. De rest is van minder (ik zeg niet dat ze daar als enige naar kijken) belang.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT is extreem risicomijdend. En dat is vanuit hun blikveld logisch. Als ik verantwoordelijk ben voor een of ander deelgebied in een commissie vind ik dat ook het belangrijkste wat er is, dat is gewoon je rol. Maar normaliter heb je dan tegenkrachten. Die ontbreken. Dat is een veel groter probleem dan de houding van het OMT.
Geen covid is geen vrijheid en geen leven?quote:
Dit ging niet om jou als individuquote:Op zondag 7 februari 2021 21:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, je hoeft bij mij inderdaad niet met privacy argumenten aan te komen hoor.
Gezondheidsdictatuur noemt mijn vader het vanaf dag 1 sinds de corona crisis. Ik hem maar uitlachen, nu weet ik wel beter. Geef hem helemaal gelijk....quote:Op zondag 7 februari 2021 21:50 schreef -XOR- het volgende:
Bizar dat we in een jaar tijd in een dictatuur zijn veranderd.
Kloptquote:Op zondag 7 februari 2021 21:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen covid is geen vrijheid en geen leven?
Dat er heel veel mensen aan de grond zitten is niet belangrijk inderdaad. Maar blij dat er nu ook scholen op staan. En zich niet inlaten met de maatregelen. Ze zijn bizar.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt het zijn natuurlijk voornamelijk medici, en die hebben over het algemeen als speerpunt, zo min mogelijk besmettingen, en lege ziekenhuizen. De rest is van minder (ik zeg niet dat ze daar als enige naar kijken) belang.
Je stelt mij letterlijk die vraag.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ging niet om jou als individu
Het doel heiligt de middelen niet, niet meer iig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |