SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Tja, ze zijn niet voor niets gestopt met het rapporteren van betrouwbaarheidsintervallen bij dat coronadashboard...quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
Dat is zo, maar de betrouwbaarheidsintervallen (van ziekenhuisopnames even) liggen tussen ~100 patiënten en ~5000 ofzo. Dat is effectief tussen: "Niets aan de hand" en gegarandeerde code zwart.
Ik zal proberen te voorkomen te ver offtopic te gaanquote:Op donderdag 4 februari 2021 22:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Grappig, in mijn omgeving wordt een Red Team tijdens de ontwikkeling juist met opzet volledig buiten gesloten en pas richting het einde 'ingevlogen' om gaten te schieten in het voorgestelde beleid.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op reddit heerst de mondmaskermaffia.
Het klinkt allemaal heel erg leuk. "We willen geen spijt hebben en naar nul'. Ook weer vanaf de zijkant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah. Vind de PvdA niet echt extreem. En die staan ook datzelfde idee voor.
ZeroCovid.
Zo extreem is dat idee niet.
[..]
https://www.pvda.nl/corona-verkiezingsprogramma-2021-2025/
Ja, dat komt overeen met doe nog maar maandenlang een avondklok gecombineerd met zware lockdown, want dat is de enige overgebleven optie nog.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zo, maar de betrouwbaarheidsintervallen (van ziekenhuisopnames even) liggen tussen ~100 patiënten en ~5000 ofzo. Dat is effectief tussen: "Niets aan de hand" en gegarandeerde code zwart.
Ik snap best dat ze beleid maken op worst case scenarios, maar dat is niet hoe het op dit moment gepresenteerd wordt. Net als dat Rutte tijdens de persconferentie zei dat die derde golf er komt, of dat van Dissel tijdens het Catshuisoverleg had gezegd dat zonder de avondklok en 1 persoon op bezoek er een code zwart kwam etc.
Dan is het niet langer een worst case scenario, dan presenteren ze het als de werkelijkheid. Daar heb ik moeite mee.
Dat klinkt als heel veel pain voor heel weinig gain. En al helemaal als er een dierlijke 'voorraad' van het virus is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:04 schreef MoreDakka het volgende:
Maar goed als de PvdA de hele samenleving wil opsluiten om het aantal besmettingen naar nul te krijgen dan krijgen ze mijn stem in ieder geval niet.
In Amerika zijn ze daar heel goed in:quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef galantis het volgende:
[..]![]()
Toch bijzonder hoe ze daar de complexiteit van de aanpak van een pandemie weten te reduceren tot het wel/niet dragen van mondkapjes, en het beveroordelen van mensen die daar niet (goed genoeg) aan meedoen.
Zelfs de extreemste hardliners hier op het forum zouden nog niet in de schaduw mogen staan van virtual signallend driedubbel mondmaskerdragend Redditvolk.
Maar goed, in real life zal het er ongetwijfeld net als hier iets genuanceerder aan toe gaan.
quote:Layering your face is in -- but not as a fashion statement. It may just save a life.
En die hebben net gezegd vandaag dat ze dus dat niet gaan doen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:12 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Als Duitsland voor ZeroCovid gaat, volgt NL wel snel.
Je quote gaat over vaccins? Een quote die overigens klopt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
. Ze weten niet of de avondklok helpt, maar toch voeren ze hem in. Ze zijn gek geworden in Den Haag.
Moeten we nou iedere avond uitleggen dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat je leest en dat je met je reet uit de fabeltjesfuik moet komen? Daar kun je dus de klok op gelijk zetten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
. Ze weten niet of de avondklok helpt, maar toch voeren ze hem in. Ze zijn gek geworden in Den Haag.
En Da_Sandman, zou je ook inhoudelijk kunnen reageren? In plaats van op de man te spelen? Ik wil dus niet gevaccineerd worden, hoe zie jij dat voor je? Ik moet maar dakloos worden? Geen eten meer kunnen kopen? Niet meer op reis kunnen en wellicht ook nog opgesloten worden?
Ik zag op youtube een leuke video van een gigantische indoor anime conventie in USA (Florida) vorige week met massas bezoekers en als enige regel (overduidelijk uit video, verder was alles als normaal) een mondkapje op, dus het ligt er erg aan wáár in USAquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze daar heel goed in:
https://edition.cnn.com/2(...)ness-trnd/index.html
[..]
Niet alleen in Europa. Of denk je dat Australië het buiten de deur weet te houden door permanent mensen uit Europa te weigeren?quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef eragon2890 het volgende:
Dit is een fantasie vrees ik in Europa...
Dat is hier niet anders denk ik. Anekdotisch, maar sinds mondkapjesplicht doet de meerderheid alsof die 1,5 meter afstandregel niet meer bestaat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik zag op youtube een leuke video van een gigantische indoor anime conventie in USA (Florida) vorige week met massas bezoekers en als enige regel (overduidelijk uit video, verder was alles als normaal) een mondkapje op, dus het ligt er erg aan wáár in USA
Ho ho. Niet negatief over gidsland Australië. #zeroCovidquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet alleen in Europa. Of denk je dat Australië het buiten de deur weet te houden door permanent mensen uit Europa te weigeren?
Ja dit dus.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze daar heel goed in:
https://edition.cnn.com/2(...)ness-trnd/index.html
[..]
Oh, maar van mij mag ‘code zwart’ inmiddels op het allergieënlijstje hoor! Want ik denk dan wel dat er uiteindelijk weer een stijging aankomt, maar hoe groot die stijging precies gaat zijn en wat het effect op de zorg dan is etc etc daar hou ik me niet mee bezig.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap best dat ze beleid maken op worst case scenarios, maar dat is niet hoe het op dit moment gepresenteerd wordt. Net als dat Rutte tijdens de persconferentie zei dat die derde golf er komt, of dat van Dissel tijdens het Catshuisoverleg had gezegd dat zonder de avondklok en 1 persoon op bezoek er een code zwart kwam etc.
Dan is het niet langer een worst case scenario, dan presenteren ze het als de werkelijkheid. Daar heb ik moeite mee.
De PvdA heeft nu juist het afgelopen halfjaar steeds de opinie van het RedTeam woordelijk overgenomen. Of dat 'extreem' is of niet vind ik niet zo boeiend, onrealistisch mag toch wel gezegd worden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah. Vind de PvdA niet echt extreem. En die staan ook datzelfde idee voor.
ZeroCovid.
Zo extreem is dat idee niet.
[..]
https://www.pvda.nl/corona-verkiezingsprogramma-2021-2025/
Lijkt me toch heel erg ingegeven door de Amerikaanse culture war, waar mondkapjes onderdeel van zijn geworden. Laten zien dat je deugt door 3 mondkapjes over elkaar te dragen. Roepen dat je ze pas weer weggooit als Dr. Fauci persoonlijk zegt dat het veilig is. Geen alternatieve meningen, Dr. Fauci is heilig.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef galantis het volgende:
[..]![]()
Toch bijzonder hoe ze daar de complexiteit van de aanpak van een pandemie weten te reduceren tot het wel/niet dragen van mondkapjes, en het beveroordelen van mensen die daar niet (goed genoeg) aan meedoen.
Zelfs de extreemste hardliners hier op het forum zouden nog niet in de schaduw mogen staan van virtue signallend driedubbel mondmaskerdragend Redditvolk.
Maar goed, in real life zal het er ongetwijfeld net als hier iets genuanceerder aan toe gaan.
Ik heb het gevoel dat het daar vooral 'hip' is op dit moment. Een zwerver op straat laten ze ter plekke sterven, maar als hij 3 keer kucht moet hij geholpen worden. Ik vind het over 't algemeen nogal hypocriet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja dit dus.
"It may just save a life."![]()
![]()
Ik neem aan dat ze er thuis dan ook eentjetwee dragen? Als er één life is dat je wil saven, dan is dat die van je familie mag ik hopen?
Daarvoor ook al "Dquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is hier niet anders denk ik. Anekdotisch, maar sinds mondkapjesplicht doet de meerderheid alsof die 1,5 meter afstandregel niet meer bestaat.
Ik ben het spoor inmiddels bijster wie nou nog het gidsland is. Zweden, Duitsland, Denemarken, Japan, Australië, VK, België, Spanje...quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ho ho. Niet negatief over gidsland Australië. #zeroCovid
![]()
Thanks, hardop gelachen 😁quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Moeten we nou iedere avond uitleggen dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat je leest en dat je met je reet uit de fabeltjesfuik moet komen? Daar kun je dus de klok op gelijk zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |