abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197824205

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197824211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
Dat is zo, maar de betrouwbaarheidsintervallen (van ziekenhuisopnames even) liggen tussen ~100 patiënten en ~5000 ofzo. Dat is effectief tussen: "Niets aan de hand" en gegarandeerde code zwart.

Tja, ze zijn niet voor niets gestopt met het rapporteren van betrouwbaarheidsintervallen bij dat coronadashboard...

Die onbetrouwbaarheid is er al vanaf maart. Volgens mij zegt dat meer over de rekenmethode dan dat ze echt zo onzeker zijn. Het RIVM zit doorgaans toch vrij aardig met hun modellen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197824218
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Grappig, in mijn omgeving wordt een Red Team tijdens de ontwikkeling juist met opzet volledig buiten gesloten en pas richting het einde 'ingevlogen' om gaten te schieten in het voorgestelde beleid. :)
Ik zal proberen te voorkomen te ver offtopic te gaan :P

Het 'Red Team' opereert effectief in isolatie, door eigenlijk met een opdracht aan de slag te gaan (ze krijgen bijvoorbeeld de opdracht: "Ik wil dat je probeert 10 miljoen in onze afschrijvingen te krijgen")

Initieel gaan ze onafhankelijk aan de slag, maar na verloop van tijd gaan ze samenwerken met het Blue Team, om te laten zien wat ze precies gedaan hebben en waar ze wel of niet gespot zijn. Het doel van een Red Team is in de IT beveiliging om het Blue Team te versterken.
pi_197824259
Maar goed als de PvdA de hele samenleving wil opsluiten om het aantal besmettingen naar nul te krijgen dan krijgen ze mijn stem in ieder geval niet.
pi_197824270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Op reddit heerst de mondmaskermaffia.
_O-

Toch bijzonder hoe ze daar de complexiteit van de aanpak van een pandemie weten te reduceren tot het wel/niet dragen van mondkapjes, en het beveroordelen van mensen die daar niet (goed genoeg) aan meedoen.

Zelfs de extreemste hardliners hier op het forum zouden nog niet in de schaduw mogen staan van virtue signallend driedubbel mondmaskerdragend Redditvolk.

Maar goed, in real life zal het er ongetwijfeld net als hier iets genuanceerder aan toe gaan.
I'll give you something to do
pi_197824274
twitter

. Ze weten niet of de avondklok helpt, maar toch voeren ze hem in. Ze zijn gek geworden in Den Haag.

En Da_Sandman, zou je ook inhoudelijk kunnen reageren? In plaats van op de man te spelen? Ik wil dus niet gevaccineerd worden, hoe zie jij dat voor je? Ik moet maar dakloos worden? Geen eten meer kunnen kopen? Niet meer op reis kunnen en wellicht ook nog opgesloten worden?
  donderdag 4 februari 2021 @ 23:05:54 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_197824287
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah. Vind de PvdA niet echt extreem. En die staan ook datzelfde idee voor.
ZeroCovid.

Zo extreem is dat idee niet.
[..]

https://www.pvda.nl/corona-verkiezingsprogramma-2021-2025/
Het klinkt allemaal heel erg leuk. "We willen geen spijt hebben en naar nul'. Ook weer vanaf de zijkant.

Maar ik denk eigenlijk dat de PvdA precies hetzelfde had gedaan als er nu gedaan is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197824296
quote:

[..]

Dat is zo, maar de betrouwbaarheidsintervallen (van ziekenhuisopnames even) liggen tussen ~100 patiënten en ~5000 ofzo. Dat is effectief tussen: "Niets aan de hand" en gegarandeerde code zwart.

Ik snap best dat ze beleid maken op worst case scenarios, maar dat is niet hoe het op dit moment gepresenteerd wordt. Net als dat Rutte tijdens de persconferentie zei dat die derde golf er komt, of dat van Dissel tijdens het Catshuisoverleg had gezegd dat zonder de avondklok en 1 persoon op bezoek er een code zwart kwam etc.

Dan is het niet langer een worst case scenario, dan presenteren ze het als de werkelijkheid. Daar heb ik moeite mee.
Ja, dat komt overeen met doe nog maar maandenlang een avondklok gecombineerd met zware lockdown, want dat is de enige overgebleven optie nog.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197824335
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:04 schreef MoreDakka het volgende:
Maar goed als de PvdA de hele samenleving wil opsluiten om het aantal besmettingen naar nul te krijgen dan krijgen ze mijn stem in ieder geval niet.
Dat klinkt als heel veel pain voor heel weinig gain. En al helemaal als er een dierlijke 'voorraad' van het virus is.
Deze ideeën worden waarschijnlijk vierkant uitgelachen wanneer het merendeel goed en wel gevaccineerd is en we weer over alledaagse dingen kunnen klagen.
pi_197824346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef galantis het volgende:

[..]

_O-

Toch bijzonder hoe ze daar de complexiteit van de aanpak van een pandemie weten te reduceren tot het wel/niet dragen van mondkapjes, en het beveroordelen van mensen die daar niet (goed genoeg) aan meedoen.

Zelfs de extreemste hardliners hier op het forum zouden nog niet in de schaduw mogen staan van virtual signallend driedubbel mondmaskerdragend Redditvolk.

Maar goed, in real life zal het er ongetwijfeld net als hier iets genuanceerder aan toe gaan.
In Amerika zijn ze daar heel goed in:

https://edition.cnn.com/2(...)ness-trnd/index.html

quote:
Layering your face is in -- but not as a fashion statement. It may just save a life.
pi_197824350
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:12 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Als Duitsland voor ZeroCovid gaat, volgt NL wel snel.
En die hebben net gezegd vandaag dat ze dus dat niet gaan doen.

Minister zegt dat lockdowns geen optie meer zijn, belangrijkste overheids ethiek-adviesraad zegt dat alle beperkingen/maatregelen alleen maar acceptabel tot het moment dat er genoeg kwetsbaren zijn gevaccineerd zodat het aantal coronapatiënten niet meer te veel kan zijn voor de ziekenhuizen, daarna absoluut niet meer.

Die gaan er dus ook niet voor.

Marc van Ranst, Pierre van Damme, van Gucht, etc, in België ook allemaal niet, die zeggen (net als de wereldwijde CEO van pfizer BTW bv. en Fauci en nog wel meer mensen!) dat het nooit helemaal weg zal gaan maar met vaccins goed te beheersen zal zijn en ons leven niet meer zal vernaggelen. De WHO zegt dat trouwens ook.

Dit is een fantasie vrees ik in Europa...
#WeesGeenWhales
pi_197824359
Op de PvdA stemmen is soberderso een slecht idee
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197824363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
. Ze weten niet of de avondklok helpt, maar toch voeren ze hem in. Ze zijn gek geworden in Den Haag.
Je quote gaat over vaccins? Een quote die overigens klopt.

"Ik weet niet of ik morgen dood ga, maar dat ik het niet weet is niet hetzelfde als dat ik morgen niet dood zou gaan".
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197824376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En Da_Sandman, zou je ook inhoudelijk kunnen reageren? In plaats van op de man te spelen? Ik wil dus niet gevaccineerd worden, hoe zie jij dat voor je? Ik moet maar dakloos worden? Geen eten meer kunnen kopen? Niet meer op reis kunnen en wellicht ook nog opgesloten worden?
Moeten we nou iedere avond uitleggen dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat je leest en dat je met je reet uit de fabeltjesfuik moet komen? Daar kun je dus de klok op gelijk zetten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197824386
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Ik zag op youtube een leuke video van een gigantische indoor anime conventie in USA (Florida) vorige week met massas bezoekers en als enige regel (overduidelijk uit video, verder was alles als normaal) een mondkapje op, dus het ligt er erg aan wáár in USA ;)
#WeesGeenWhales
pi_197824400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef eragon2890 het volgende:
Dit is een fantasie vrees ik in Europa...
Niet alleen in Europa. Of denk je dat Australië het buiten de deur weet te houden door permanent mensen uit Europa te weigeren?
pi_197824412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik zag op youtube een leuke video van een gigantische indoor anime conventie in USA (Florida) vorige week met massas bezoekers en als enige regel (overduidelijk uit video, verder was alles als normaal) een mondkapje op, dus het ligt er erg aan wáár in USA ;)
Dat is hier niet anders denk ik. Anekdotisch, maar sinds mondkapjesplicht doet de meerderheid alsof die 1,5 meter afstandregel niet meer bestaat.
pi_197824414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet alleen in Europa. Of denk je dat Australië het buiten de deur weet te houden door permanent mensen uit Europa te weigeren?
Ho ho. Niet negatief over gidsland Australië. #zeroCovid

O-)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 23:12:09 ]
pi_197824415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Ja dit dus.

"It may just save a life." :r :r

Ik neem aan dat ze er thuis dan ook eentjetwee dragen? Als er één life is dat je wil saven, dan is dat die van je familie mag ik hopen?
pi_197824430
quote:

[..]

Ik snap best dat ze beleid maken op worst case scenarios, maar dat is niet hoe het op dit moment gepresenteerd wordt. Net als dat Rutte tijdens de persconferentie zei dat die derde golf er komt, of dat van Dissel tijdens het Catshuisoverleg had gezegd dat zonder de avondklok en 1 persoon op bezoek er een code zwart kwam etc.

Dan is het niet langer een worst case scenario, dan presenteren ze het als de werkelijkheid. Daar heb ik moeite mee.
Oh, maar van mij mag ‘code zwart’ inmiddels op het allergieënlijstje hoor! Want ik denk dan wel dat er uiteindelijk weer een stijging aankomt, maar hoe groot die stijging precies gaat zijn en wat het effect op de zorg dan is etc etc daar hou ik me niet mee bezig.
Sowieso, de manier waarop het gepresenteerd wordt met die scenario’s vind ik helemaal niet interessant. De onzekerheid over de uitkomst is zo groot, het kan een stijging blijken van niks of ‘we gaan allemaal dood’ of alles ertussenin.
pi_197824436
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah. Vind de PvdA niet echt extreem. En die staan ook datzelfde idee voor.
ZeroCovid.

Zo extreem is dat idee niet.
[..]

https://www.pvda.nl/corona-verkiezingsprogramma-2021-2025/
De PvdA heeft nu juist het afgelopen halfjaar steeds de opinie van het RedTeam woordelijk overgenomen. Of dat 'extreem' is of niet vind ik niet zo boeiend, onrealistisch mag toch wel gezegd worden.

Het is raar dat er niet of nauwelijks een linkse partij in de Kamer zit die opkomt voor de mensen die het hardst geraakt worden door lockdowns. Ja GroenLinks een beetje door ook de belangen van jongeren te benoemen, maar dat was het dan ook wel. De anderen lijken het allemaal prima te vinden zolang er maar genoeg geld wordt bijgedrukt om iedereen te compenseren. Money printer go brrrrrrrr!!!

quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:05 schreef galantis het volgende:

[..]

_O-

Zelfs de extreemste hardliners hier op het forum zouden nog niet in de schaduw mogen staan van virtue signallend driedubbel mondmaskerdragend Redditvolk.

Lijkt me toch heel erg ingegeven door de Amerikaanse culture war, waar mondkapjes onderdeel van zijn geworden. Laten zien dat je deugt door 3 mondkapjes over elkaar te dragen. Roepen dat je ze pas weer weggooit als Dr. Fauci persoonlijk zegt dat het veilig is. Geen alternatieve meningen, Dr. Fauci is heilig.
pi_197824444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja dit dus.

"It may just save a life." :r :r

Ik neem aan dat ze er thuis dan ook eentjetwee dragen? Als er één life is dat je wil saven, dan is dat die van je familie mag ik hopen?
Ik heb het gevoel dat het daar vooral 'hip' is op dit moment. Een zwerver op straat laten ze ter plekke sterven, maar als hij 3 keer kucht moet hij geholpen worden. Ik vind het over 't algemeen nogal hypocriet.
pi_197824454
Een prestatie:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is hier niet anders denk ik. Anekdotisch, maar sinds mondkapjesplicht doet de meerderheid alsof die 1,5 meter afstandregel niet meer bestaat.
Daarvoor ook al "D

Maar daar op dat event bestond die overduidleijk niet XD
#WeesGeenWhales
pi_197824457
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ho ho. Niet negatief over gidsland Australië. #zeroCovid

O-)
Ik ben het spoor inmiddels bijster wie nou nog het gidsland is. Zweden, Duitsland, Denemarken, Japan, Australië, VK, België, Spanje...
pi_197824462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Moeten we nou iedere avond uitleggen dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat je leest en dat je met je reet uit de fabeltjesfuik moet komen? Daar kun je dus de klok op gelijk zetten.
Thanks, hardop gelachen 😁
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')