abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197823910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat roep ik al veel langer. Dat redteam zijn net zo goed extremisten
Jammer dat die nog geen geuzennaam hebben. Dan bekt het net wat lekkerder.
I'll give you something to do
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:51:24 #277
14505 OProg
A Life in Music
pi_197823928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:50 schreef galantis het volgende:

[..]

Jammer dat die nog geen geuzennaam hebben. Dan bekt het net wat lekkerder.
ViRedWappies? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197823940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is ook een beetje de preventieparadox. Wanneer je op tijd ingrijpt lijkt het alsof er niet ingegrepen had hoeven worden.
Fraai.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:52:54 #279
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197823954
We zijn Letland voorbij met vaccineren. Letland uit, altijd lastig. _O_
pi_197823955
quote:
11s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:51 schreef OProg het volgende:

[..]

ViRedWappies? :?
Mwah.
Op Reddit zijn het de 'doomers', maar dat is net weer een ander slag volk dus is het niet helemaal.
I'll give you something to do
pi_197823962
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:52 schreef Zwansen het volgende:
Dag sluiten we af met goed nieuws B-)
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:54:12 #282
14505 OProg
A Life in Music
pi_197823980
quote:
Daar hebben we nog nooit van verloren. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197823988
quote:

[..]

Het grappige is, de term 'Red Team' komt uit de IT beveiliging. Dan is het OMT het 'Blue Team' (degenen die het beleid implementeren en verdedigen) en is het doel van het Red Team om een alternatief beleid voor te stellen en te laten zien hoe het anders kan. In de IT beveiliging werkt het Red Team en Blue Team echter hand in hand.

Een soort schaduw-OMT kan echt ontzettend waardevol zijn. Een team mensen met de juiste disciplines die op de achtergrond alternatieve scenarios uitwerken, om te kijken of je met andere maatregelen misschien meer kan bereiken dan het OMT onder druk heeft kunnen ontwikkelen. De manier waarop het nu gedaan wordt zijn het vooral kapiteins die aan de kade staan die -wanneer ze een weerwoord krijgen- zeggen: "Wij zijn geen beleidsadviseurs hoor, dat weet ik niet!"

Die rol van luis in de pels is ontzettend waardevol, mits je het constructief doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 22:55:13 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:54:57 #284
14505 OProg
A Life in Music
pi_197823996
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:52 schreef galantis het volgende:

[..]

Mwah.
Op Reddit zijn het de 'doomers', maar dat is net weer een ander slag volk dus is het niet helemaal.
Dat kan inderdaad beter. Bij 'doomers' heb ik een heel ander beeld.
pi_197824009
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar hebben we nog nooit van verloren. :P
Maris Verpakovskis _O_.
In Southern Sun
pi_197824024
Ik vind het ontzettend eng dat je straks niet meer naar de supermarkt mag als je niet gevaccineerd bent. Of naar een kledingwinkel en dat je je baan kwijt raakt. Hoe moet ik dan nog leven? Mag ik dan onder een brug gaan slapen als paria? Heb ik dan geen recht meer op zorg? Op een uitkering? Moet ik dan maar gaan stelen om nog te kunnen blijven leven?

Ik vind het echt heel naar dat heel veel mensen hier helemaal geen problemen mee hebben en het op deze manier eigenlijk verplichten om een vaccin te nemen die wellicht niet veilig is. Zoveel verpleeghuizen waar nu besmettingen optreden nadat er gevaccineerd is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:56:23 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197824028
quote:
Maris VerpakovskisGod
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:56:23 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197824029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:52 schreef galantis het volgende:

[..]

Mwah.
Op reddit heerst de mondmaskermaffia.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197824031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom vind je dat verbazingwekkend? Er komen regelmatig verhalen voorbij van virologen en epidemiologen die een ander beeld aandoen en hun twijfels zetten bij de manier waarop dit door het RIVM berekend is, omdat ze met incomplete data werken. Dat artikel van FTM eerder deze week was een voorbeeld, en er komen regelmatig anderen voorbij die ook een andere mening aandoen.

Het is juist geen gebrek aan vertrouwen in wetenschap, maar binnen de wetenschap (en dan spreek ik even vooral over buiten het RIVM) is die consensus er helemaal niet zo hard.
De betrouwbaarheidsintervallen zijn nog groot, maar dat de verhoogde besmettelijk ergens binnen die betrouwbaarheidsintervallen ligt is het overgrote deel wel van overtuigd. Zowel het RIVM als instituten van VK, DK, BE etc.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:56:54 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197824033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:56 schreef mir1986 het volgende:
Mag ik dan onder een brug gaan slapen als paria?
Dat hangt er vanaf. Niet als er een avondklok geldt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197824035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:56 schreef mir1986 het volgende:
Ik vind het ontzettend eng dat je straks niet meer naar de supermarkt mag als je niet gevaccineerd bent. Of naar een kledingwinkel en dat je je baan kwijt raakt. Hoe moet ik dan nog leven? Mag ik dan onder een brug gaan slapen als paria? Heb ik dan geen recht meer op zorg? Op een uitkering? Moet ik dan maar gaan stelen om nog te kunnen blijven leven?

Ik vind het echt heel naar dat heel veel mensen hier helemaal geen problemen mee hebben en het op deze manier eigenlijk verplichten om een vaccin te nemen die wellicht niet veilig is. Zoveel verpleeghuizen waar nu besmettingen optreden nadat er gevaccineerd is.
Je kunt hier de klok op gelijk zetten :D.
In Southern Sun
pi_197824075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het grappige is, de term 'Red Team' komt uit de IT beveiliging. Dan is het OMT het 'Blue Team' (degenen die het beleid implementeren en verdedigen) en is het doel van het Red Team om een alternatief beleid voor te stellen en te laten zien hoe het anders kan. In de IT beveiliging werkt het Red Team en Blue Team echter hand in hand.

Een soort schaduw-OMT kan echt ontzettend waardevol zijn. Een team mensen met de juiste disciplines die op de achtergrond alternatieve scenarios uitwerken, om te kijken of je met andere maatregelen misschien meer kan bereiken dan het OMT onder druk heeft kunnen ontwikkelen. De manier waarop het nu gedaan wordt zijn het vooral kapiteins die aan de kade staan die -wanneer ze een weerwoord krijgen- zeggen: "Wij zijn geen beleidsadviseurs hoor, dat weet ik niet!"

Die rol van luis in de pels is ontzettend waardevol, mits je het constructief doet.
Grappig, in mijn omgeving wordt een Red Team tijdens de ontwikkeling juist met opzet volledig buiten gesloten en pas richting het einde 'ingevlogen' om gaten te schieten in het voorgestelde beleid. :)
pi_197824081
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dat vind jij goed? Geen probleem mee als mensen zo moeten leven? Dat er wellicht ook meer criminaliteit komt in het land vanwege de armoede en de mensen die geen kansen meer hebben? Nieuwe 'heks' zeg maar?
pi_197824083
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kunt ze mooi verzamelen inderdaad. O-)
pi_197824107
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt ze mooi verzamelen inderdaad. O-)
Wat wil je verzamelen?
pi_197824116
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Niet als er een avondklok geldt.
Er is een uitzondering voor daklozen :D
zie email 27 oktober
pi_197824120
quote:

[..]

Mwah. Vind de PvdA niet echt extreem. En die staan ook datzelfde idee voor.
ZeroCovid.

Zo extreem is dat idee niet.
quote:
De enige strategie die werkt is het virus maximaal indammen en controleren. Nu het virus zich weer snel verspreidt, grijpen we liever nu in dan dat we straks een leven lang spijt hebben. Dat betekent dat er voldoende maatregelen zijn, hoe vervelend ook, om het aantal besmettingen richting nul te krijgen. Als dit onverhoopt ergens niet lukt, wordt het zo snel mogelijk ingedamd en gecontroleerd.
https://www.pvda.nl/corona-verkiezingsprogramma-2021-2025/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197824123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:56 schreef Jazeg het volgende:

[..]

De betrouwbaarheidsintervallen zijn nog groot, maar dat de verhoogde besmettelijk ergens binnen die betrouwbaarheidsintervallen ligt is het overgrote deel wel van overtuigd. Zowel het RIVM als instituten van VK, DK, BE etc.
Dat is zo, maar de betrouwbaarheidsintervallen (van ziekenhuisopnames even) liggen tussen ~100 patiënten en ~5000 ofzo. Dat is effectief tussen: "Niets aan de hand" en gegarandeerde code zwart.

Ik snap best dat ze beleid maken op worst case scenarios, maar dat is niet hoe het op dit moment gepresenteerd wordt. Net als dat Rutte tijdens de persconferentie zei dat die derde golf er komt, of dat van Dissel tijdens het Catshuisoverleg had gezegd dat zonder de avondklok en 1 persoon op bezoek er een code zwart kwam etc.

Dan is het niet langer een worst case scenario, dan presenteren ze het als de werkelijkheid. Daar heb ik moeite mee.
pi_197824127
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat er een ondernemer ergens een podium krijgt om te verkondigen dat ondernemers niet gehoord worden...

Het zou een onderneming op zich kunnen worden.
pi_197824141
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:58 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En dat vind jij goed? Geen probleem mee als mensen zo moeten leven? Dat er wellicht ook meer criminaliteit komt in het land vanwege de armoede en de mensen die geen kansen meer hebben? Nieuwe 'heks' zeg maar?
Benieuwd waar je morgenavond weer mee zit.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')