abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:23:25 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197821946


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier



[ Bericht 2% gewijzigd door BasEnAad op 04-02-2021 22:02:16 ]
pi_197822670
Kan morningstar in de OP?

Koud weer.. Goed voor Gazprom =).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:02:59 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197822707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:00 schreef ludovico het volgende:
Kan morningstar in de OP?

Zeker!
pi_197827634
Na gisteren een DD gedaan te hebben, ben ik in Tellurian inc. (Ticker TELL) gestapt. Benieuwd waar ze eind dit jaar staan. :)
pi_197828206
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Na gisteren een DD gedaan te hebben, ben ik in Tellurian inc. (Ticker TELL) gestapt. Benieuwd waar ze eind dit jaar staan. :)
Time will TELL 8-)
pi_197828787
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 17:51 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Je kreeg toch extra certificaten? Komt dan eigenlijk op het zelfde neer
Ah dus net als bij bv shell dividend in aandelen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197832004
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:24 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Time will TELL 8-)
Zo is het
pi_197839801
Je leest overal dat je veel onderzoek moet doen naar een aandeel, voordat je hem koopt. Nu ben ik benieuwd; wat zoeken jullie uit voordat je een aandeel gaat aanschaffen (buiten je gevoel)?
pi_197840004
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef WeCanDoIt het volgende:
Je leest overal dat je veel onderzoek moet doen naar een aandeel, voordat je hem koopt. Nu ben ik benieuwd; wat zoeken jullie uit voordat je een aandeel gaat aanschaffen (buiten je gevoel)?
Allereerst algehele marktontwikkelingen van de branche waarin het bedrijf opereert. Op basis daarvan probeer je een trend te voorzien, bijvoorbeeld of een huidige door gaat zetten, juist niet of gaat veranderen.

Daarna de fundementals. Wat ik heel belangrijk vind is dat een bedrijf een solide track-record heeft, ervaren board members binnen heeft gehaald en hoe het bedrijf naar buiten toe communiceert.

In het licht van het bovenstaande geven langer termijn contracten in de pijplijn voor mij dan vaak de laatste doorslag of ik in een aandeel van een bedrijf stap of niet.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 5 februari 2021 @ 20:12:46 #10
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197840028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef WeCanDoIt het volgende:
Je leest overal dat je veel onderzoek moet doen naar een aandeel, voordat je hem koopt. Nu ben ik benieuwd; wat zoeken jullie uit voordat je een aandeel gaat aanschaffen (buiten je gevoel)?
Zoek gewoon een aandeel dat ik leuk vind
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:01:35 #11
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_197841217
IASIP in de OP _O_

Ben benieuwd naar de strategische update van RDS volgende week.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:02 schreef WeCanDoIt het volgende:
Je leest overal dat je veel onderzoek moet doen naar een aandeel, voordat je hem koopt. Nu ben ik benieuwd; wat zoeken jullie uit voordat je een aandeel gaat aanschaffen (buiten je gevoel)?
Publicaties op de officiële website doornemen (jaar- en kwartaalcijfers, presentaties etc). Kijken wat je kunt vinden in de wat serieuzere financiële media (FT, WSJ, FD in NL).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_197846772


Hoe denken jullie hierover? Grote winnaar is Brunel op dit moment. Voor de rest een hoop op 25 en boven de 10%. Slechts 1 op verlies.
pi_197848091
Volgende week met 100 - 200 sh in Embraer.
pi_197848147
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:47 schreef Beursaap het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe denken jullie hierover? Grote winnaar is Brunel op dit moment. Voor de rest een hoop op 25 en boven de 10%. Slechts 1 op verlies.
Bam zou ik goed in de gaten houden.

Toevallig een insider en alhoewel ik er niet veel over mag zeggen, kan ik wel vertellen dat zij ontzettende kleine marges erop na houden, extreem veel overhead hebben en de markt onzeker is. Ook erg veel vergrijzing.

Verder wel een ontzettend tof bedrijf.
pi_197849367
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Na gisteren een DD gedaan te hebben, ben ik in Tellurian inc. (Ticker TELL) gestapt. Benieuwd waar ze eind dit jaar staan. :)
Wat was voor jou de reden om hierin te stappen?
pi_197849630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Daarna de fundementals. Wat ik heel belangrijk vind is dat een bedrijf een solide track-record heeft
Maar TELL draaide de laatste 6 jaar verlies ?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:41:29 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197849691
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:26 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik lees op internet dat veel mensen van DeGiro overstappen naar trading212. Iemand hier ervaringen met Trading212?
Waar lees je dat?
pi_197850017
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:19 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Wat was voor jou de reden om hierin te stappen?
In een nutshell:

Ik doe onderzoek naar de markt van liquid natural gas (LNG) en ik zie deze fossiele brandstof een grote speler worden in de toekomstige energiemix op mid-lange termijn. Van alle fossiele brandstoffen is LNG de minst vervuilende. CH4 (methaan) is bovendien echt een ontzettend interessant molecuul die in de toekomst circulair zou kunnen worden ingezet.

De vraag naar LNG wereldwijd neemt jaarlijks toe. Alleen al in China met jaarlijks 7-9%. India en europa zo’n 5-7%. Door de coronacrisis zitten de reserves overvol, maar anders dan olie heeft LNG zich snel hersteld en beginnen de prijzen wereldwijd te stijgen naar $5,-, BEP is $4-5 ,-. Tel daarbij op dat weersomstandigheden steeds extremer worden en in de winter de vraag naar energie sterke pieken zal kennen.

Europa is ook een interessante markt als het om LNG gaat. Iedereen weet dat we aan de pijplijn van gazprom hangen, maar sinds het Kremlin-conflict neemt Oekraīne al voor 2 keer de prijs af van Rusland dan vooraf geraamd. Daarnaast is Rusland zowel producent als eigenaar van de pijplijn, iets wat Duitsland gedoogd. Grote contracten verlopen in ‘22 en het is de vraag in hoeverre de EU politiek afhankelijk van de kraan van Rusland wil blijven. De vraag omtrent flexibiliteit in LNG leveringen is dus vanuit de EU erg hoog.

De vraag naar LNG als nieuwe brandstof voor transportmiddelen neemt ook toe, en ik verwacht dat deze de komende jaren in een sneltreinvaart toe gaan nemen. AMAZON zet haar eerste stappen om haar vrachtvloot op LNG te laten rijden, en Rolls Royce zet haar eerste stappen om scheepsmotoren op LNG te laten varen. Overal ter wereld waar fossiele brandstoffen ter discussie staan, maar onmisbaar blijven voor een stabiele en veilige energieaanbod, zal LNG een groter marktaandeel innemen tov bruinkool en olie.

Tot slot zie ik op de zeer lange termijn de vraag naar LNG exploderen. Als wij ooit als mensheid de ruimte in willen, en dan denk ik even aan de grote 4, dan zal LNG onmisbaar zijn, zeker wanneer raketten hergebruikt gaan worden en er een maan- en marsbasis komt. De grote 4 werken aan nieuwe raketten die volledig worden gebouwd op LNG (specifiek CH4) als brandstof. Deze raketten zijn inmiddels ook al in gebruik.

Methaan (CH4) heeft iets minder potentie dan kerosine, maar heeft een bijzonder schone en volledige ontbranding, wat essentieel is bij het hergebruik van rakettrappen. Bovendien, mocht de mens mikken op mars als eindbestemming, dan is methaan de enige optie als raketbrandstof. Dit heeft ermee te maken dat mars CO2 en waterijs in overvloed heeft, en daarmee: CO2 + 2H2O = CH4 + 2O2 gemaakt kan worden: methaan en (vloeibaar) zuurstof: brandstof voor de terugreis.

Waarom ik specifiek in TELL ben gestapt, is omdat daar grote talenten zitten, het bedrijf een beursgenoteerd trackrecord heeft van 40 jaar, honderden miljoenen aan assets heeft (waaronder gigantische LNG faciliteiten), in Texas gevestigd is, via de golf van mexico kan distribueren en omdat ze inmiddels miljoenen aan het investeren zijn in het opstarten van hun installaties, omdat ze anticiperen op de stijgende toekomstige vraag.

Daarnaast is Charif Souki echt een halfgod in deze business en in mijn ogen iemand met oog voor wereldwijde ontwikkelingen rondom de LNG markt. Deze man volg ik op de voet.

Als deze markt je interesseert, raad ik je het volgende boek aan:

LNG Markets in Transition: the Great Reconfiguration

Voordat je ook maar denkt te kunnen begrijpen hoe deze markt in elkaar zit, moet je deze ook gelezen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 06-02-2021 13:20:00 ]
pi_197850041
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar TELL draaide de laatste 6 jaar verlies ?
Klopt.
pi_197850720
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

In een nutshell:

Ik doe onderzoek naar de markt van liquid natural gas (LNG) en ik zie deze fossiele brandstof een grote speler worden in de toekomstige energiemix op mid-lange termijn. Van alle fossiele brandstoffen is LNG de minst vervuilende. CH4 (methaan) is bovendien echt een ontzettend interessant molecuul die in de toekomst circulair zou kunnen worden ingezet.

De vraag naar LNG wereldwijd neemt jaarlijks toe. Alleen al in China met jaarlijks 7-9%. India en europa zo’n 5-7%. Door de coronacrisis zitten de reserves overvol, maar anders dan olie heeft LNG zich snel hersteld en beginnen de prijzen wereldwijd te stijgen naar $5,-, BEP is $4-5 ,-. Tel daarbij op dat weersomstandigheden steeds extremer worden en in de winter de vraag naar energie sterke pieken zal kennen.

Europa is ook een interessante markt als het om LNG gaat. Iedereen weet dat we aan de pijplijn van gazprom hangen, maar sinds het Kremlin-conflict neemt Oekraīne al voor 2 keer de prijs af van Rusland dan vooraf geraamd. Daarnaast is Rusland zowel producent als eigenaar van de pijplijn, iets wat Duitsland gedoogd. Grote contracten verlopen in ‘22 en het is de vraag in hoeverre de EU politiek afhankelijk van de kraan van Rusland wil blijven. De vraag omtrent flexibiliteit in LNG leveringen is dus vanuit de EU erg hoog.

De vraag naar LNG als nieuwe brandstof voor transportmiddelen neemt ook toe, en ik verwacht dat deze de komende jaren in een sneltreinvaart toe gaan nemen. AMAZON zet haar eerste stappen om haar vrachtvloot op LNG te laten rijden, en Rolls Royce zet haar eerste stappen om scheepsmotoren op LNG te laten varen. Overal ter wereld waar fossiele brandstoffen ter discussie staan, maar onmisbaar blijven voor een stabiele en veilige energieaanbod, zal LNG een groter marktaandeel innemen tov bruinkool en olie.

Tot slot zie ik op de zeer lange termijn de vraag naar LNG exploderen. Als wij ooit als mensheid de ruimte in willen, en dan denk ik even aan de grote 4, dan zal LNG onmisbaar zijn, zeker wanneer raketten hergebruikt gaan worden en er een maan- en marsbasis komt. De grote 4 werken aan nieuwe raketten die volledig worden gebouwd op LNG (specifiek CH4) als brandstof. Deze raketten zijn inmiddels ook al in gebruik.

Methaan (CH4) heeft iets minder potentie dan kerosine, maar heeft een bijzonder schone en volledige ontbranding, wat essentieel is bij het hergebruik van rakettrappen. Bovendien, mocht de mens mikken op mars als eindbestemming, dan is methaan de enige optie als raketbrandstof. Dit heeft ermee te maken dat mars CO2 en waterijs in overvloed heeft, en daarmee: CO2 + 2H2O = CH4 + 2O2 gemaakt kan worden: methaan en (vloeibaar) zuurstof: brandstof voor de terugreis.

Waarom ik specifiek in TELL ben gestapt, is omdat daar grote talenten zitten, het bedrijf een beursgenoteerd trackrecord heeft van 40 jaar, honderden miljoenen aan assets heeft (waaronder gigantische LNG faciliteiten), in Texas gevestigd is, via de golf van mexico kan distribueren en omdat ze inmiddels miljoenen aan het investeren zijn in het opstarten van hun installaties, omdat ze anticiperen op de stijgende toekomstige vraag.

Daarnaast is Charif Souki echt een halfgod in deze business en in mijn ogen iemand met oog voor wereldwijde ontwikkelingen rondom de LNG markt. Deze man volg ik op de voet.

Als deze markt je interesseert, raad ik je het volgende boek aan:

LNG Markets in Transition: the Great Reconfiguration

Voordat je ook maar denkt te kunnen begrijpen hoe deze markt in elkaar zit, moet je deze ook gelezen hebben.
Nice. Ik ga het even rustig nalezen. Thanks iig!
pi_197851185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Nice. Ik ga het even rustig nalezen. Thanks iig!
Graag gedaan ^O^
pi_197865197
https://shortsell.nl/universes/Nederland

Wat houden die percentages in?
pi_197865699
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 00:32 schreef SOG het volgende:
https://shortsell.nl/universes/Nederland

Wat houden die percentages in?
Het percentage van de float wat short is. Dus als Wereldhave 10.000 aandelen in de float zou hebben dan zijn 1175 aandelen geleend en weer verkocht om op een later moment terug te kopen en terug te geven aan de uitlener.

Geen GME scenario in Nederland ;)
  zondag 7 februari 2021 @ 08:22:47 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197867018
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

In een nutshell:

Ik doe onderzoek naar de markt van liquid natural gas (LNG) en ik zie deze fossiele brandstof een grote speler worden in de toekomstige energiemix op mid-lange termijn. Van alle fossiele brandstoffen is LNG de minst vervuilende. CH4 (methaan) is bovendien echt een ontzettend interessant molecuul die in de toekomst circulair zou kunnen worden ingezet.
Goeie post! Toch wel even benieuwd hoe je dan aankijkt tegen de kritiek op LNG. Er zijn ‘onderzoekjes’ waaruit blijkt dat LNG niet eens zo heel veel schoner is dan diesel. Vooral het transport en de opslag kost relatief veel uitstoot. Hebben ze een punt?

https://www.nieuwsbladtra(...)eltruck/?gdpr=accept
pi_197867594
Na wat jaren mijn beleggingen links te hebben laten liggen en er in principe niet naar omgekeken te hebben wil ik het toch weer oppakken en een deel van mijn salaris maandelijks beleggen met een eerste extra inleg van 5000 euro. Tot dusver voornamelijk asml, Alfen, amg en S&P500 in mijn portfolio. Waarom? Omdat kennissen dat een goed idee vonden.

Nu wil ik het wat serieuzer aanpakken en zelf de beslissingen maken. Ik heb wat aandelen op mijn watchlist, echter door de coronacrisis heeft iedereen een andere mening wat mij steeds meer doet twijfelen. Heb ik te maken met een onbewuste fomo?

Er wordt momenteel veel geld bijgedrukt, de markt stijgt in een jaar vrij snel terwijl het economisch niet zo goed gaat als de beurs je doet geloven.

Wat kunnen jullie hierover zeggen?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_197869025
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Na wat jaren mijn beleggingen links te hebben laten liggen en er in principe niet naar omgekeken te hebben wil ik het toch weer oppakken en een deel van mijn salaris maandelijks beleggen met een eerste extra inleg van 5000 euro. Tot dusver voornamelijk asml, Alfen, amg en S&P500 in mijn portfolio. Waarom? Omdat kennissen dat een goed idee vonden.

Nu wil ik het wat serieuzer aanpakken en zelf de beslissingen maken. Ik heb wat aandelen op mijn watchlist, echter door de coronacrisis heeft iedereen een andere mening wat mij steeds meer doet twijfelen. Heb ik te maken met een onbewuste fomo?

Er wordt momenteel veel geld bijgedrukt, de markt stijgt in een jaar vrij snel terwijl het economisch niet zo goed gaat als de beurs je doet geloven.

Wat kunnen jullie hierover zeggen?
Downside risk en upside risk zijn simultaan hoog. Je geld kan flink verontwaarden, anderzijds, tegen huidig prijsniveau en economische toestand is de markt overgewaardeerd.

Zorg dat je een lange termijn strategie neemt, kan zomaar dat je langere tijden op verliezen komt te staan. Andere kant op is ook mogelijk.

Maandelijks in de index is tool proof, je doet het dan al beter dan gemiddelde belegger omdat je vaste kosten lager zijn. Ook beter dan de gemiddelde fondsmanager zelfs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197870657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Ik zit bij T212, wat wil je weten?
  zondag 7 februari 2021 @ 13:24:04 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197871502
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:30 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Ik zit bij T212, wat wil je weten?
Niets, maar toch bedankt.
pi_197871984
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 08:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Goeie post! Toch wel even benieuwd hoe je dan aankijkt tegen de kritiek op LNG. Er zijn ‘onderzoekjes’ waaruit blijkt dat LNG niet eens zo heel veel schoner is dan diesel. Vooral het transport en de opslag kost relatief veel uitstoot. Hebben ze een punt?

https://www.nieuwsbladtra(...)eltruck/?gdpr=accept
Goeie vraag. Even in het kort: Nu hebben ze daar, alléén mbt de stikstof-uitstoot, gelijk in, maar over 2-3 jaar is dit verleden tijd. De techniek zal dan dusdanig doorontwikkeld zijn dat ook de stikstof met 90% gereduceerd wordt.

Het grootste voordeel van LNG is zo goed als 0 fijnstof uitstoot. Met name ik dicht-bevolkte (opkomende) economieën zal dit op termijn mensenlevens besparen.
  zondag 7 februari 2021 @ 14:02:20 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197872056
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:57 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Goeie vraag. Even in het kort: Nu hebben ze daar, alléén mbt de stikstof-uitstoot, gelijk in, maar over 2-3 jaar is dit verleden tijd. De techniek zal dan dusdanig doorontwikkeld zijn dat ook de stikstof met 90% gereduceerd wordt.

Het grootste voordeel van LNG is zo goed als 0 fijnstof uitstoot. Met name ik dicht-bevolkte (opkomende) economieën zal dit op termijn mensenlevens besparen.
ALs we eerst de koeien afschaffen dan is de stikstof probleem ook opgelost
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197872186
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ALs we eerst de koeien afschaffen dan is de stikstof probleem ook opgelost
Of we verbieden ze scheten te laten. Dan hebben ze in ieder geval nog een keuze
  zondag 7 februari 2021 @ 14:16:43 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197872286
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:10 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Of we verbieden ze scheten te laten. Dan hebben ze in ieder geval nog een keuze
om te schijten bedoel je

en de methaan komt uit de bek , dus dan ben je daar nog niet van af

een vleestax en de landbouwsubsidies afschaffen is beter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197872693
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

om te schijten bedoel je

en de methaan komt uit de bek , dus dan ben je daar nog niet van af

een vleestax en de landbouwsubsidies afschaffen is beter
Veel van die subsidies zijn vergoedingen voor natuurbeheer. Ben je tegen de natuur?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 februari 2021 @ 14:39:47 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197872722
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Veel van die subsidies zijn vergoedingen voor natuurbeheer. Ben je tegen de natuur?
nee hoor , veel is gewoon bijstand , met de naam inkomensondersteuning
en weidegang subsidie
https://www.wur.nl/nl/show/Hervorming-Europees-landbouwbeleid.htm

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 07-02-2021 14:48:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197872953
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

om te schijten bedoel je

en de methaan komt uit de bek , dus dan ben je daar nog niet van af

een vleestax en de landbouwsubsidies afschaffen is beter
Ach het ging om het idee toch
pi_197873143
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor , veel is gewoon bijstand , met de naam inkomensondersteuning
en weidegang subsidie
https://www.wur.nl/nl/show/Hervorming-Europees-landbouwbeleid.htm
Als je goed leest zijn dat allemaal subsidies met een bepaald doel anders dan puur en alleen inkomen verhogen.

Cq die hele term inkomensondersteuning slaat al nergens op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 februari 2021 @ 16:00:26 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197874162
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je goed leest zijn dat allemaal subsidies met een bepaald doel anders dan puur en alleen inkomen verhogen.

Cq die hele term inkomensondersteuning slaat al nergens op.
Beter is het als 50% van die boeren er mee stoppen , beter voor de natuur en voor de melkprijs en dan hebebn ze ook gene subsidie nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197875118
Zit te denken in een bedrijf te investeren die een gigantische kopermijn draait en in hetzelfde perceel in 2023 een nieuwe mijn gaat ontginnen.

Aandeel staat ontzettend laag (in de centen), wat komt omdat ze na jaren en jarenlange investeringen, gevold door de coronacrisis, bijna bankroet waren. Met nieuwe langlopende leningen van > 60 miljoen en een operationele ebitda van 28 miljoen is bankroet afgewend en zouden ze eind feb van al hun kortlopende schulden af zijn.

De langlopende schulden hoeven pas na 12 maanden in termijnen terugbetaald worden. Gezien hun huidige productie van 4000T @ 1,25% Cu per dag en een verwachtte stijgende koperprijs naar $3,50, zou dit wel eens een 10 bagger kunnen zijn.

De vraag naar koper zal met al die renewables ook zeer hoof blijven denk ik zo. Elk zonnepark, windpark, infrastructuur naar huizen (die bijv hier in Nederland al niet voldoet) en al die EV’s die 6x zoveel koper hebben dan reguliere auto’s...

[ Bericht 2% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 07-02-2021 17:25:34 ]
pi_197875753
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Beter is het als 50% van die boeren er mee stoppen , beter voor de natuur en voor de melkprijs en dan hebebn ze ook gene subsidie nodig
Verhongeren is nu opeens een goed idee? Waar haal je ze toch vandaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 februari 2021 @ 18:11:55 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197876081
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Verhongeren is nu opeens een goed idee? Waar haal je ze toch vandaan?
Zitten we niet meer in de EU ??
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/

Scheelt wel flink subsidie als we hier minder koeien hebben en ok de stikstof probleem is dan ook weg ,
overigens is volle melk en roomboter niet goed voor je , allemaal verzadigde vetten

Dan kunnen we die subsidie voor de echte natuur gebruiken en kan het waterpeil omhoog
https://www.trouw.nl/nieu(...)oet-omhoog~b271624c/

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 07-02-2021 18:25:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 februari 2021 @ 19:56:03 #41
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_197877983
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Zit te denken in een bedrijf te investeren die een gigantische kopermijn draait en in hetzelfde perceel in 2023 een nieuwe mijn gaat ontginnen.

Aandeel staat ontzettend laag (in de centen), wat komt omdat ze na jaren en jarenlange investeringen, gevold door de coronacrisis, bijna bankroet waren. Met nieuwe langlopende leningen van > 60 miljoen en een operationele ebitda van 28 miljoen is bankroet afgewend en zouden ze eind feb van al hun kortlopende schulden af zijn.

De langlopende schulden hoeven pas na 12 maanden in termijnen terugbetaald worden. Gezien hun huidige productie van 4000T @ 1,25% Cu per dag en een verwachtte stijgende koperprijs naar $3,50, zou dit wel eens een 10 bagger kunnen zijn.

De vraag naar koper zal met al die renewables ook zeer hoof blijven denk ik zo. Elk zonnepark, windpark, infrastructuur naar huizen (die bijv hier in Nederland al niet voldoet) en al die EV’s die 6x zoveel koper hebben dan reguliere auto’s...
Wat is de ticker?
Koper lijkt mij wel een goed idee voor de LT. De verwachting is idd dat de vraag ernaar gigantisch gaat stijgen bij decarboniseren van de economie. Maar voorlopig kijk ik alleen naar de grote winstgevende mijnbouwbedrijven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_197878549
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:56 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wat is de ticker?
Koper lijkt mij wel een goed idee voor de LT. De verwachting is idd dat de vraag ernaar gigantisch gaat stijgen bij decarboniseren van de economie. Maar voorlopig kijk ik alleen naar de grote winstgevende mijnbouwbedrijven.
TSE: NCU @ 0.16 (0.155) CAD
  zondag 7 februari 2021 @ 20:28:07 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197878587
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:56 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wat is de ticker?
Koper lijkt mij wel een goed idee voor de LT. De verwachting is idd dat de vraag ernaar gigantisch gaat stijgen bij decarboniseren van de economie. Maar voorlopig kijk ik alleen naar de grote winstgevende mijnbouwbedrijven.
Alle mijnbouw producten zijn waardevast

Ook AMG en Olie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197879447
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

TSE: NCU @ 0.16 (0.155) CAD
Even snel doorheen gebladerd, maar begrijp ik nou goed dat ze vorig jaar iets van 600 miljoen aandelen hebben uitgegeven? Verwaterd wel erg rap dan, nu is dat opzich niet heel vreemd voor een kapitaalintensieve industrie met een lange aanlooptijd, maar een lange termijn belegging wordt het zo wel.
pi_197879761
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

In een nutshell:

Ik doe onderzoek naar de markt van liquid natural gas (LNG) en ik zie deze fossiele brandstof een grote speler worden in de toekomstige energiemix op mid-lange termijn. Van alle fossiele brandstoffen is LNG de minst vervuilende. CH4 (methaan) is bovendien echt een ontzettend interessant molecuul die in de toekomst circulair zou kunnen worden ingezet.

De vraag naar LNG wereldwijd neemt jaarlijks toe. Alleen al in China met jaarlijks 7-9%. India en europa zo’n 5-7%. Door de coronacrisis zitten de reserves overvol, maar anders dan olie heeft LNG zich snel hersteld en beginnen de prijzen wereldwijd te stijgen naar $5,-, BEP is $4-5 ,-. Tel daarbij op dat weersomstandigheden steeds extremer worden en in de winter de vraag naar energie sterke pieken zal kennen.

Europa is ook een interessante markt als het om LNG gaat. Iedereen weet dat we aan de pijplijn van gazprom hangen, maar sinds het Kremlin-conflict neemt Oekraīne al voor 2 keer de prijs af van Rusland dan vooraf geraamd. Daarnaast is Rusland zowel producent als eigenaar van de pijplijn, iets wat Duitsland gedoogd. Grote contracten verlopen in ‘22 en het is de vraag in hoeverre de EU politiek afhankelijk van de kraan van Rusland wil blijven. De vraag omtrent flexibiliteit in LNG leveringen is dus vanuit de EU erg hoog.

De vraag naar LNG als nieuwe brandstof voor transportmiddelen neemt ook toe, en ik verwacht dat deze de komende jaren in een sneltreinvaart toe gaan nemen. AMAZON zet haar eerste stappen om haar vrachtvloot op LNG te laten rijden, en Rolls Royce zet haar eerste stappen om scheepsmotoren op LNG te laten varen. Overal ter wereld waar fossiele brandstoffen ter discussie staan, maar onmisbaar blijven voor een stabiele en veilige energieaanbod, zal LNG een groter marktaandeel innemen tov bruinkool en olie.

Tot slot zie ik op de zeer lange termijn de vraag naar LNG exploderen. Als wij ooit als mensheid de ruimte in willen, en dan denk ik even aan de grote 4, dan zal LNG onmisbaar zijn, zeker wanneer raketten hergebruikt gaan worden en er een maan- en marsbasis komt. De grote 4 werken aan nieuwe raketten die volledig worden gebouwd op LNG (specifiek CH4) als brandstof. Deze raketten zijn inmiddels ook al in gebruik.

Methaan (CH4) heeft iets minder potentie dan kerosine, maar heeft een bijzonder schone en volledige ontbranding, wat essentieel is bij het hergebruik van rakettrappen. Bovendien, mocht de mens mikken op mars als eindbestemming, dan is methaan de enige optie als raketbrandstof. Dit heeft ermee te maken dat mars CO2 en waterijs in overvloed heeft, en daarmee: CO2 + 2H2O = CH4 + 2O2 gemaakt kan worden: methaan en (vloeibaar) zuurstof: brandstof voor de terugreis.

Waarom ik specifiek in TELL ben gestapt, is omdat daar grote talenten zitten, het bedrijf een beursgenoteerd trackrecord heeft van 40 jaar, honderden miljoenen aan assets heeft (waaronder gigantische LNG faciliteiten), in Texas gevestigd is, via de golf van mexico kan distribueren en omdat ze inmiddels miljoenen aan het investeren zijn in het opstarten van hun installaties, omdat ze anticiperen op de stijgende toekomstige vraag.

Daarnaast is Charif Souki echt een halfgod in deze business en in mijn ogen iemand met oog voor wereldwijde ontwikkelingen rondom de LNG markt. Deze man volg ik op de voet.

Als deze markt je interesseert, raad ik je het volgende boek aan:

LNG Markets in Transition: the Great Reconfiguration

Voordat je ook maar denkt te kunnen begrijpen hoe deze markt in elkaar zit, moet je deze ook gelezen hebben.
Ik zie alleen maar een dalende trend...

Neem je opties of aandelen en hoeveel?
pi_197880008
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Even snel doorheen gebladerd, maar begrijp ik nou goed dat ze vorig jaar iets van 600 miljoen aandelen hebben uitgegeven? Verwaterd wel erg rap dan, nu is dat opzich niet heel vreemd voor een kapitaalintensieve industrie met een lange aanlooptijd, maar een lange termijn belegging wordt het zo wel.
3-4 jaar ~ 500% mik ik op. En dan kijken waar het heen gaat.

Het hangt af van het al dan niet openen van hun 2e mijn in 2023. Als dat gehaald wordt en de huidige productie kan worden verhoogd tot 4500-4750T / dag, dan zegt mijn excel sheet 1.2 CAD
pi_197880055
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:40 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar een dalende trend...

Ja dus? :P

quote:
Neem je opties of aandelen en hoeveel?
Aandelen!
pi_197880225
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Zit te denken in een bedrijf te investeren die een gigantische kopermijn draait en in hetzelfde perceel in 2023 een nieuwe mijn gaat ontginnen.

Aandeel staat ontzettend laag (in de centen),
Tja, met dat soort bedrijfjes staat Toronto vol. Het is toch voornamelijk gokken, ze hebben dan vaak ergens één project lopen, waar natuurlijk een héle hoop geld in gestopt moet worden, maar wat ook gouden bergen op gaat leveren. Het is als buitenstaander ontzettend lastig te beoordelen wat de kwaliteit van die mijn dan is, hoeveel capex er nog in gestopt moet gaan worden (gaat vaak maar door en door) en hoe zich dat verhoudt tot de uiteindelijke verdiencapaciteit.

Claims, covenant breaches (waarbij ze de convenanten zelf natuurlijk weer niet uiteen zetten), er kan zķveel fout gaan. Opwaarts potentieel is daar natuurlijk wel de inverse van, dat klopt, maar ik zou lekker in een Glencore oid gaan zitten, profiteer je ook nog van volatiliteit op de markt vanuit hun tradingtak.

Maar goed, dat hele mijnbouwwereldje is natuurlijk zo doortrapt en corrupt als de pest, dus er duikt elk moment wel weer een (mega)claim ergens op, juist ook bij die grote jongens in Congo etc. ASN zal er niet in beleggen gok ik. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197880593
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:07 schreef nostra het volgende:
Tja, met dat soort bedrijfjes staat Toronto vol.
Is daar een reden voor? Bedrijf wat tuinkabouter aanhaalt zit in Amerika, staat onder Amerikaans management, vanwaar de listing in Canada?
pi_197880804
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja dus? :P
[..]

Aandelen!
Wilde er een paar K instoppen, tot ik je post over ncu zag.
pi_197880839
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Is daar een reden voor? Bedrijf wat tuinkabouter aanhaalt zit in Amerika, staat onder Amerikaans management, vanwaar de listing in Canada?
Expertise op juridisch en financieel vlak in de mijnindustrie, maar met name ook de zeer soepele regelgeving, zowel van de TSX qua listing en disclosure requirements als vanuit de Canadese overheid op fiscaal en regelgevend vlak.

Zie bijvoorbeeld
https://www.vice.com/en/a(...)-are-based-in-canada
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197881036
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:40 schreef nostra het volgende:

[..]

Expertise op juridisch en financieel vlak in de mijnindustrie, maar met name ook de zeer soepele regelgeving, zowel van de TSX qua listing en disclosure requirements als vanuit de Canadese overheid op fiscaal en regelgevend vlak.

Zie bijvoorbeeld
https://www.vice.com/en/a(...)-are-based-in-canada
Aha, dank voor artikel, ga ik eens op m'n gemak lezen.

Zo 1300 wereldwijde mijnbedrijven met een 'hq' in Canada

Gelezen: niet verrassend dat de mijn en grondstoffen industrie dubieus is, wist alleen niet dat het zoveel "Canadese" bedrijven waren.

Ik heb zelf nooit in Mijnbedrijven geinvesteerd omdat ik altijd het idee hebt dat iedereen ruimschoots betaald krijgt behalve de (derde wereldlanden) mijnwerkers en aandeelhouder, die staat ergens achteraan. Maar waarschijnlijk nog wel voor de belastingdienst ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door tjoptjop op 07-02-2021 23:13:58 ]
  zondag 7 februari 2021 @ 22:59:52 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197881163
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Aha, dank voor artikel, ga ik eens op m'n gemak lezen.

Zo 1300 wereldwijde mijnbedrijven met een 'hq' in Canada
interessant aflevering tegenlicht nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197882941
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, met dat soort bedrijfjes staat Toronto vol. Het is toch voornamelijk gokken, ze hebben dan vaak ergens één project lopen, waar natuurlijk een héle hoop geld in gestopt moet worden, maar wat ook gouden bergen op gaat leveren. Het is als buitenstaander ontzettend lastig te beoordelen wat de kwaliteit van die mijn dan is, hoeveel capex er nog in gestopt moet gaan worden (gaat vaak maar door en door) en hoe zich dat verhoudt tot de uiteindelijke verdiencapaciteit.

Claims, covenant breaches (waarbij ze de convenanten zelf natuurlijk weer niet uiteen zetten), er kan zķveel fout gaan. Opwaarts potentieel is daar natuurlijk wel de inverse van, dat klopt, maar ik zou lekker in een Glencore oid gaan zitten, profiteer je ook nog van volatiliteit op de markt vanuit hun tradingtak.

Maar goed, dat hele mijnbouwwereldje is natuurlijk zo doortrapt en corrupt als de pest, dus er duikt elk moment wel weer een (mega)claim ergens op, juist ook bij die grote jongens in Congo etc. ASN zal er niet in beleggen gok ik. ;)
NDM was ook een gokje. Daar heb ik een minder goed gevoel bij dan NCU. Dit blijft ook een gokje natuurlijk, maar dat is dan ook precies wat ik opzoek. Als iedereen zou investeren in potentiële 10-baggers, dan gaan ze nooit zo vaak over de kop, want dan zul je altijd de laatste zijn. :)

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Is daar een reden voor? Bedrijf wat tuinkabouter aanhaalt zit in Amerika, staat onder Amerikaans management, vanwaar de listing in Canada?
Regelgeving aldaar is soepeler.

In dit geval een dubbele win, omdat de regelgeving voor mijnbouw in Nevada ook vrij soepel is.

quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Wilde er een paar K instoppen, tot ik je post over ncu zag.
Op deze manier keuzes maken zou ik je sowieso afraden. Ik snap niet zo goed waarom je dat zou doen. Doe je eigen DD en maak op basis daarvan een strategie, niet op basis van wat iemand op internet zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 08-02-2021 03:16:19 ]
pi_197885447
Echt alles wat ik koop wordt binnen een paar maanden overgenomen. :') Qua rendement dikke prima, alleen telkens weer wat nieuws zoeken is wel lastig. ;( Moet alleen niet te snel verkopen in wat een biedingsoorlog kan worden - zowel G4S als Suez staan nu 15-30% boven mijn verkoopprijs. Deze is dan wel erg lekker, 5.000 stukjes gekocht @ 87 medio vorig jaar.

quote:
LONDON, Feb 8 (Reuters) - Private equity firm TDR Capital has made a fourth offer for European investor and asset manager Arrow Global, TDR said on Monday, at a price of 305 pence per share.

TDR’s three previous bids for Arrow, which buys defaulted customer accounts from retail banks and credit card companies, were rejected.

Zachary Lewy, founder and group chief investment officer of Arrow, has entered into a binding letter of support for the fourth offer, TDR said.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197886480
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:37 schreef nostra het volgende:
Echt alles wat ik koop wordt binnen een paar maanden overgenomen. :') Qua rendement dikke prima, alleen telkens weer wat nieuws zoeken is wel lastig. ;( Moet alleen niet te snel verkopen in wat een biedingsoorlog kan worden - zowel G4S als Suez staan nu 15-30% boven mijn verkoopprijs. Deze is dan wel erg lekker, 5.000 stukjes gekocht @ 87 medio vorig jaar.
[..]

Nice :o
pi_197897724
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:37 schreef nostra het volgende:
Echt alles wat ik koop wordt binnen een paar maanden overgenomen. :') Qua rendement dikke prima, alleen telkens weer wat nieuws zoeken is wel lastig. ;( Moet alleen niet te snel verkopen in wat een biedingsoorlog kan worden - zowel G4S als Suez staan nu 15-30% boven mijn verkoopprijs. Deze is dan wel erg lekker, 5.000 stukjes gekocht @ 87 medio vorig jaar.
[..]

Paar mooie dividend aristocraten onderzoeken en evt kopen.
pi_197907382
Vrijdag ING met jaarcijfers en vierde kwartaalcijfers.
Volgens mij zullen ze meevallen, ik bedoel, ze hebben al genoeg gereserveerd de afgelopen kwartalen.
pi_197908537
Fastned _O_
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:11:53 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197909026
Marihuana _O_
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:07:58 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197912276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:11 schreef BasEnAad het volgende:
Marihuana _O_
Wat gespeculeerd in een bedrijf wat in de cannabis zit. Staat inmiddels op +80%, geëxplodeerd afgelopen week.

Niks mis mee.
Laffe huichelaar
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:19:05 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197916783
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat gespeculeerd in een bedrijf wat in de cannabis zit. Staat inmiddels op +80%, geëxplodeerd afgelopen week.

Niks mis mee.
Ik zou nooit een aandeel kopen in en bedrijf dei dingen doet waar ik het niet mee eens ben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:20:37 #63
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197916814
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou nooit een aandeel kopen in en bedrijf dei dingen doet waar ik het niet mee eens ben
Ik ben het altijd méér eens met een groei van mijn inleg met meer dan 80% dan ik het oneens ben met wat voor bedrijf dan ook
Laffe huichelaar
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 9 februari 2021 @ 22:24:08 #64
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197916907
Al moet ik in landmijnen en Apple investeren. Als het om eigen geld gaat interesseert de ethiek mij niet.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:24:26 #65
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197916914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat gespeculeerd in een bedrijf wat in de cannabis zit. Staat inmiddels op +80%, geëxplodeerd afgelopen week.

Niks mis mee.
Ik zit al heel lang in een marihuana-ETF, vorig jaar was een heel slecht jaar, maar dit jaar sta ik al op meer dan 100% winst.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:26:40 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197916950
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:24 schreef Mortaxx het volgende:
Al moet ik in landmijnen en Apple investeren. Als het om eigen geld gaat interesseert de ethiek mij niet.
Ja mij wel

is niet nodig om een lager rendement te behalen als je niet in Kalasjnikovs of cocaīne plantages belegt

hoeft geen leidraad te zijn , rendement is leidraad , maar ach

is ook niet verstandig om geld te geven aan oplichters als Meewind .nl enzo
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197917201
Weet niet of het nog bestaat maar er was een beleggingsfonds wat juist alleen maar in sectoren als tabak, wapens, gokken e.d. investeerde :D
  woensdag 10 februari 2021 @ 00:27:11 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197918520
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:42 schreef tjoptjop het volgende:
Weet niet of het nog bestaat maar er was een beleggingsfonds wat juist alleen maar in sectoren als tabak, wapens, gokken e.d. investeerde :D
TIP
vergelijk de koers van Brent olie en de prijs van LNG eens met de koers van Shell op jaarbasis

https://www.nasdaq.com/market-activity/commodities/ng%3Anmx
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197921878
De koers van Adyen blijft maar doorstijgen.
Winst 2020 van ¤ 261 miljoen en een EBITDA van ¤ 402 miljoen.

Ik zie deze cijfers niet onbeperkt doorstijgen. De Koerswinstverhouding lijkt mij dus veel te hoog met een beurswaarde van nu bijna 60 miljard euro.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:32:54 #70
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_197922130
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:42 schreef tjoptjop het volgende:
Weet niet of het nog bestaat maar er was een beleggingsfonds wat juist alleen maar in sectoren als tabak, wapens, gokken e.d. investeerde :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Vitium_Global_Fund
The more debt, the better
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:18:30 #71
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197924051
Here are analysts’ favorite marijuana stocks, which they expect to rise as much as 82% in the next year
https://www.marketwatch.c(...)=watchlist_main_news

Artikeltje over de verschillende ETF's en fondsen met potentie. Al vermoed ik dat het grootste deel van de stijging er wel op zit voor dit jaar.
pi_197925015
Ik ga mijn vingers niet meer branden aan wiet aandelen. Dot.com bubble 2.0
pi_197925482
Noob vraag! :@

FRA | 2LY | CA42981E1043 | EUR |
Dit is eigenlijk een Canadees aandeel, maar staat op de Duitse markt.
Waarom is dit? En is deze waarde dan anders dan de Candese?
Zie hiernaast dat ze ook met de NASDAQ bezig zijn, verdwijnt hij dan hier op de Duitse?
pi_197925569
Beste mensen,

Wat zijn jullie gedachtes over Astra? https://astra.com/

Via Holicity (HOL) in te investeren sinds vorige week en naar verwachting in Q2 als ASTR verder.
pi_197925722
quote:
Ah ja, het Vice Fund idd
pi_197926644
Degiro verwerkt weer eens geen orders, spijtig.
Gaat niet zo best.
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:08:58 #77
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197927212
quote:
4s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:38 schreef Leonos het volgende:
Noob vraag! :@

FRA | 2LY | CA42981E1043 | EUR |
Dit is eigenlijk een Canadees aandeel, maar staat op de Duitse markt.
Waarom is dit? En is deze waarde dan anders dan de Candese?
Zie hiernaast dat ze ook met de NASDAQ bezig zijn, verdwijnt hij dan hier op de Duitse?
Sommige aandelen zijn op meerdere beurzen genoteerd, de prijs is in principe hetzelfde, alleen in een andere valuta uitgedrukt. Meer beursnoteringen betekent bijvoorbeeld meer liquiditeit, omdat het op meer plekken te verhandelen is. Voor de naamsbekendheid is het ook goed.
Het kan ook historisch zo gegroeid zijn, zoals bij Unilever en Shell bijvoorbeeld, die staan oa genoteerd in Amsterdam en Londen.

Als een aandeel naar de NASDAQ gaat, zegt dat verder niets over andere beurzen waar het aandeel genoteerd staat.
pi_197927464
Galapagos, wat is dit aandeel toch een miskoop geweest, alweer bagger nieuws.
BlaBlaBla
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:50:30 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197928002
quote:
4s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:38 schreef Leonos het volgende:
Noob vraag! :@

FRA | 2LY | CA42981E1043 | EUR |
Dit is eigenlijk een Canadees aandeel, maar staat op de Duitse markt.
Waarom is dit? En is deze waarde dan anders dan de Candese?
Zie hiernaast dat ze ook met de NASDAQ bezig zijn, verdwijnt hij dan hier op de Duitse?
Pappa heeft ook wat High Tide Inc. Jammer dat het nu stevig dipt
Laffe huichelaar
pi_197929121
Grrr dat anale Galapagos!! Voor 80 gekocht dus valt nog mee maar gvdme ging zo lekker!! Grrr er zijn meer mensen aan het bloeden hier!
pi_197930054
Adviesvraagje:

Ik ben steeds meer actiever aan het beleggen. Ik heb sterk de behoefte aan een platform met uitgebreide mogelijkheden zoals trailing stop etc.. Drukte wordt opgegeven als reden.

Hiervoor was mijn oog gevallen op Lynx, maar wat een drama is het om daar een rekening te openen. Nu ruim 3 weken verder en nog steeds geen witte rook.

Zijn er meer brokers met zeer uitgebreide handelsmogelijkheden en een uitgebreid assortiment/platform?

Graag jullie advies.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kletsmajoortje op 10-02-2021 19:05:00 (aanvulling) ]
pi_197930079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:04 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Adviesvraagje:

Ik ben steeds meer actiever aan het beleggen. Ik heb sterk de behoefte aan een platform met uitgebreide mogelijkheden zoals trailing stop etc.. Drukte wordt opgegeven als reden.

Hiervoor was mijn oog gevallen op Lynx, maar wat een drama is het om daar een rekening te openen. Nu ruim 3 weken verder en nog steeds geen witte rook.

Zijn er meer brokers met zeer uitgebreide handelsmogelijkheden en een uitgebreid assortiment/platform?

Graag jullie advies.
Interactive Brokers, als je genoeg geld hebt :@
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:14:10 #83
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197930197
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:04 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Adviesvraagje:

Ik ben steeds meer actiever aan het beleggen. Ik heb sterk de behoefte aan een platform met uitgebreide mogelijkheden zoals trailing stop etc.. Drukte wordt opgegeven als reden.

Hiervoor was mijn oog gevallen op Lynx, maar wat een drama is het om daar een rekening te openen. Nu ruim 3 weken verder en nog steeds geen witte rook.

Zijn er meer brokers met zeer uitgebreide handelsmogelijkheden en een uitgebreid assortiment/platform?

Graag jullie advies.
eToro vond ik wel heel fijn om te gebruiken, kun je op leverage kopen, shorten, stop loss instellen, trailing loss, etc. Vrij ruim pakket aan aandelen en ook grondstoffen etc, maar voor de geavanceerde belegger waarschijnlijk iets te beperkt. Tevens koop je niet echt de aandelen, maar een soort derivaat wat de waarde volgt van die aandelen.

Vooral fijn dat er geen fees zijn, dus met day/swing traden ben je verder amper wat kwijt. Het is vooral voor de kleine retail trader, maar voor de wat serieuzere belegger misschien niet toereikend.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197930222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:05 schreef BeursKonijn het volgende:

[..]

Interactive Brokers, als je genoeg geld hebt :@
Lynx = IB toch?
pi_197930252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:14 schreef Quotidien het volgende:

[..]

eToro vond ik wel heel fijn om te gebruiken, kun je op leverage kopen, shorten, stop loss instellen, trailing loss, etc. Vrij ruim pakket aan aandelen en ook grondstoffen etc, maar voor de geavanceerde belegger waarschijnlijk iets te beperkt. Tevens koop je niet echt de aandelen, maar een soort derivaat wat de waarde volgt van die aandelen.

Vooral fijn dat er geen fees zijn, dus met day/swing traden ben je verder amper wat kwijt. Het is vooral voor de kleine retail trader, maar voor de wat serieuzere belegger misschien niet toereikend.
Moderne Bucket Shop dus met eToro als counterparty van je positie. Jouw winst is hun verlies en vice versa. Ben benieuwd wat voor prijzen ze hanteren en de spreads.
pi_197930263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:05 schreef BeursKonijn het volgende:

[..]

Interactive Brokers, als je genoeg geld hebt :@
Waarom? Ik zie dat ze gestaffelde commissie hebben obv handelsvolume. Maar dan nog lijken ze me ook voor kleinere accounts niet heel duur. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197930352
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:19 schreef recursief het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie dat ze gestaffelde commissie hebben obv handelsvolume. Maar dan nog lijken ze me ook voor kleinere accounts niet heel duur. Of zie ik iets over het hoofd?
Misschien doelde hij op het verleden, dacht dat IB vroeger een 5-10k minimum had voor een account. Hebben ze nu geloof ik niet meer.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:34:53 #88
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197930529
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Moderne Bucket Shop dus met eToro als counterparty van je positie. Jouw winst is hun verlies en vice versa. Ben benieuwd wat voor prijzen ze hanteren en de spreads.
Even de spreads van Tesla en Google bekeken. Dan kom je op 0,2%. Verder is er een withdrawal fee van 5 euro.
Bucket shop ken ik niet, maar het zijn CFD's.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197930575
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Degiro verwerkt weer eens geen orders, spijtig.
Gaat niet zo best.
Hoeren de giro, 500 euro laten liggen daardoor.
pi_197930587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Galapagos, wat is dit aandeel toch een miskoop geweest, alweer bagger nieuws.
Goh, was wel fijn geweest als iemand hier had aangegeven dat het een shitaandeel was..
pi_197930727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:34 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Even de spreads van Tesla en Google bekeken. Dan kom je op 0,2%. Verder is er een withdrawal fee van 5 euro.
Bucket shop ken ik niet, maar het zijn CFD's.
Dat is al een aardig verschil, net even gekeken voor Tesla bij Degiro en dan zit je op 0,0002% oid. (15-20 cent) Bij eToro zit je dan al boven een dollar
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:47:20 #92
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197930851
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is al een aardig verschil, net even gekeken voor Tesla bij Degiro en dan zit je op 0,0002% oid. (15-20 cent) Bij eToro zit je dan al boven een dollar
Maar bij DeGiro heb je fees en bij eToro niet. Scheelt gigantisch als je met kleine bedragen wilt traden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197931898
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:47 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Maar bij DeGiro heb je fees en bij eToro niet. Scheelt gigantisch als je met kleine bedragen wilt traden.
Dat is imho het 'probleem' met brokers als eToro. Je bent naar mijn idee niet echt aan het traden. Je neemt een positie in tegen het huis. En dat huis bepaald de spreads en prijzen, niet de markt.

Paar dingetjes uit de algemene voorwaarden die me opvielen, toegeven ik ben geen expert. Dus misschien zie ik het wel verkeerd. Dus mocht ik het mis hebben hoor ik het graag, niet dat ik verkeerde informatie wil verspreiden



https://www.etoro.com/nl/customer-service/terms-conditions/
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:30:46 #94
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197932078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is imho het 'probleem' met brokers als eToro. Je bent naar mijn idee niet echt aan het traden. Je neemt een positie in tegen het huis. En dat huis bepaald de spreads en prijzen, niet de markt.

Paar dingetjes uit de algemene voorwaarden die me opvielen, toegeven ik ben geen expert. Dus misschien zie ik het wel verkeerd. Dus mocht ik het mis hebben hoor ik het graag, niet dat ik verkeerde informatie wil verspreiden

*eerste twee streepjes niet zo relevant. Was wat overmoedig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

https://www.etoro.com/nl/customer-service/terms-conditions/
Ze kunnen ietwat shady zijn. Maargoed, ik ga gewoon op mijn ervaringen af en ik heb honderden trades gedaan en op een enkele wat gezeik gehad. Verder gewoon netjes mijn geld kunnen terugboeken.

Het maakt ook geen enkel verschil of ik van Pietje een aandeel Tesla koop of van Pietje een cfd tegen x waarde. Ik snap niet waarom je "tegen het huis" in zou zetten, want het huis volgt voor 99,9% gewoon wat de markt doet.

Ik hoef eToro verder niet te shillen ofzo. Maar gebaseerd op mijn intensieve gebruik van het platform kan ik gewoon zeggen dat het allemaal voor het overgrote deel legitiem en eerlijk is.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197932827
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:05 schreef BeursKonijn het volgende:

[..]

Interactive Brokers, als je genoeg geld hebt :@
Kan al vanaf $ 2.000 zag ik alleen zit er dan een limiet op van 4 trades in 5 dagen als ik het goed heb gelezen, even helder krijgen wat hiermee precies bedoeld wordt, want de uitleg lijkt voor meerdere uitleg vatbaar.

25k storten is ook een optie, maar liever kleiner beginnen :-).

Weet iemand wat ze er exact mee bedoelen met deze limieten van 4 trades in 5 dagen? Wat valt daar onder en wat niet?
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:56:44 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197932851
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef Beursaap het volgende:
Grrr dat anale Galapagos!! Voor 80 gekocht dus valt nog mee maar gvdme ging zo lekker!! Grrr er zijn meer mensen aan het bloeden hier!
Jup ik zit er hetzelfde in...ook rond 80 gekocht
pi_197933123
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ze kunnen ietwat shady zijn. Maargoed, ik ga gewoon op mijn ervaringen af en ik heb honderden trades gedaan en op een enkele wat gezeik gehad. Verder gewoon netjes mijn geld kunnen terugboeken.

Het maakt ook geen enkel verschil of ik van Pietje een aandeel Tesla koop of van Pietje een cfd tegen x waarde. Ik snap niet waarom je "tegen het huis" in zou zetten, want het huis volgt voor 99,9% gewoon wat de markt doet.

Ik hoef eToro verder niet te shillen ofzo. Maar gebaseerd op mijn intensieve gebruik van het platform kan ik gewoon zeggen dat het allemaal voor het overgrote deel legitiem en eerlijk is.
Ik bedoel ook niet dat het niet legitiem is in wat het doet. Maar zoals ik het interpreteer is het een eigen ecosysteem waarbij je trade met mede eToro gebruikers en eToro zelf. Je 'zit' dus niet echt op de beurs.

Prima verder hoor, maar denk dat het wel handig is voor evt nieuwe gebruikers is om te weten. Dat staat verder los van dat je voor het beeld handelt op de beurs en dat uitbetalingen goed gaan. En als je er blij mee bent is het goed toch?

En nogmaals, ik kan het mis hebben.
  woensdag 10 februari 2021 @ 21:26:58 #98
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197933685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat het niet legitiem is in wat het doet. Maar zoals ik het interpreteer is het een eigen ecosysteem waarbij je trade met mede eToro gebruikers en eToro zelf. Je 'zit' dus niet echt op de beurs.

Dit heb ik mijn eerste post al gezegd. Maar wel belangrijk is dat het de beurs volgt. Het verschil tussen de prijs van Tesla op eToro en Tesla op de beurs is verwaarloosbaar (nu 0,01%). Het is niet zo dat eToro doodleuk zelf bepaalt er een andere prijs aan te geven.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197936177
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jup ik zit er hetzelfde in...ook rond 80 gekocht
Hier een gak van bijna 160..

Ik had steeds de hoop dat ie wel weer op zou krabbelen. Maar krijg er nu toch een hard hoofd in.

Maar voelt ook echt kut om t verlies maar te nemen en te verkopen..
  woensdag 10 februari 2021 @ 23:39:19 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197936880
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:58 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Hier een gak van bijna 160..

Ik had steeds de hoop dat ie wel weer op zou krabbelen. Maar krijg er nu toch een hard hoofd in.

Maar voelt ook echt kut om t verlies maar te nemen en te verkopen..
Ja klote is dat -O- Ik denk dat ik ze maar hou.
Makkelijk praten wel, het is slechts 2% van mijn portfolio..
pi_197937018
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:36 schreef invesduurder het volgende:
Paar mooie dividend aristocraten onderzoeken en evt kopen.
Het zal wel wat saais worden, ja. Paar stukjes HAL oid, nu die deal met GV gewoon door lijkt te gaan. BOKA, Vopak, Coolblue doen het allemaal prima, ook met goede vooruitzichten SBM dan wat minder. En Intertrust maar verdubbelen, volg Lucerne wel in hun beschouwing over de waardering daarvan. Zou me ook niets verbazen als die binnenkort opgekocht worden overigens.

Flow er even tijdelijk uitgegooid voor de Q4-cijfers op vrijdag, op die cijfers wordt altijd wat panisch gereageerd. Market statistics tot net met december waren flatline tov Q3, dus verwacht eenzelfde koersreactie als in oktober.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197938019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Beste mensen,

Wat zijn jullie gedachtes over Astra? https://astra.com/

Via Holicity (HOL) in te investeren sinds vorige week en naar verwachting in Q2 als ASTR verder.
pi_197939002
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:49 schreef nostra het volgende:

[..]

Het zal wel wat saais worden, ja. Paar stukjes HAL oid, nu die deal met GV gewoon door lijkt te gaan. BOKA, Vopak, Coolblue doen het allemaal prima, ook met goede vooruitzichten SBM dan wat minder. En Intertrust maar verdubbelen, volg Lucerne wel in hun beschouwing over de waardering daarvan. Zou me ook niets verbazen als die binnenkort opgekocht worden overigens.

Flow er even tijdelijk uitgegooid voor de Q4-cijfers op vrijdag, op die cijfers wordt altijd wat panisch gereageerd. Market statistics tot net met december waren flatline tov Q3, dus verwacht eenzelfde koersreactie als in oktober.
Ze willen coolblue ook naar de beurs brengen
pi_197942471
Unibail keert voorlopig geen dividend uit. Koers zakt vandaag behoorlijk. Goed moment om nu in te stappen. De coronacrisis is bijna voorbij.
pi_197942814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef Idisrom het volgende:
Unibail keert voorlopig geen dividend uit. Koers zakt vandaag behoorlijk. Goed moment om nu in te stappen. De coronacrisis is bijna voorbij.
Bij Eurocommercial Properties heb ik een GAK van ¤30,50. Bij Unibail-Rodamco een GAK van ¤72,72. Ik beleg juist voor het dividend, dus een tijdje geen dividend uitkeren is wel ... flink balen! Maar goed, ik blijf zitten. Ik heb het dividend nu niet nodig en ik zie niet het einde der tijden voor winkelcentra.
pi_197943540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:51 schreef floris_b het volgende:
Ze willen coolblue ook naar de beurs brengen
Ah, dat had ik niet meegekregen. Ik heb geen idee wat ze nou precies voor die 49% betaald hebben, dat is ook incremental gegaan vanaf 2016 dus zal stapsgewijs ook wel duurder geworden zijn. Uiteindelijk is het gewoon een veredelde lokale dozenschuiver met flinterdunne marges natuurlijk. Maar zal best wat moois voor te vangen zijn in deze tijd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197943545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:18 schreef Idisrom het volgende:
Unibail keert voorlopig geen dividend uit. Koers zakt vandaag behoorlijk. Goed moment om nu in te stappen. De coronacrisis is bijna voorbij.
Idd lekker ding geworden! Denk morgen em te kopen denk nog 3% eraf morgen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 15:23:46 #108
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197945389
Unibail staat op dezelfde koers als 3 weken geleden. Schade valt dus mee, wel slim van het management om gelijk in 1 keer al het slechte nieuws op 1 hoop te gooien, dan heb je dat gehad. Ik verwacht nog wel wat verkoopdruk van instellingen en particulieren die niet op een dividendloos aandeel zitten te wachten.
pi_197952494
Mooi om te zien dat boomer stocks aan het bloeden zijn. Er komt een nieuw tijdperk aan, dit is nog maar het begin.
pi_197952619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Ah, dat had ik niet meegekregen. Ik heb geen idee wat ze nou precies voor die 49% betaald hebben, dat is ook incremental gegaan vanaf 2016 dus zal stapsgewijs ook wel duurder geworden zijn. Uiteindelijk is het gewoon een veredelde lokale dozenschuiver met flinterdunne marges natuurlijk. Maar zal best wat moois voor te vangen zijn in deze tijd.
Klopt maar mensen willen schijnbaar toch betalen voor de service/winkels en de klantvriendelijkheid. En ze gaan nu ook al energie leveren. Ben eigenlijk benieuwd wat hun business propositie is. Alles leveren met een glimlach?
  donderdag 11 februari 2021 @ 21:04:54 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197953482
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:38 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Bij Eurocommercial Properties heb ik een GAK van ¤30,50. Bij Unibail-Rodamco een GAK van ¤72,72. Ik beleg juist voor het dividend, dus een tijdje geen dividend uitkeren is wel ... flink balen! Maar goed, ik blijf zitten. Ik heb het dividend nu niet nodig en ik zie niet het einde der tijden voor winkelcentra.
City group heeft Unibail Rodamco op 21 staan
https://www.analist.nl/aa(...)il-rodamco-westfield
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197959220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

City group heeft Unibail Rodamco op 21 staan
https://www.analist.nl/aa(...)il-rodamco-westfield
Dat is wel extreem laag!!
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:20:00 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197960124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 07:48 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Dat is wel extreem laag!!
De laatste koop staat op 11 december en dan op koersdoel 75 euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197962131
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:49 schreef nostra het volgende:
Flow er even tijdelijk uitgegooid voor de Q4-cijfers op vrijdag, op die cijfers wordt altijd wat panisch gereageerd.
Goed gezien Boris. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:48:03 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197962336
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:19 schreef xminator het volgende:
Mooi om te zien dat boomer stocks aan het bloeden zijn. Er komt een nieuw tijdperk aan, dit is nog maar het begin.
Wat zijn de boomer-stocks? ZIjn dat traditionele aandelen met dividend?

De hype op Adyen, Tesla, Amazon c.s. is al geweest. Je betaalt daar nu de absolute hoofdprijs gezien de fundamentals. De boomer-stocks zijn nog steeds erg goedkoop tov de rente. Ik denk dat daar de comeback zit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:49:18 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197962364
Nog mensen die SNS-obligaties hadden? Ik had 15.000 van de achtergestelde 11,25%. Vlak voor de onteigening voor de helft van de nominale waarde gekocht. Achteraf nog een mooie belegging geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:50:24 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197962391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat zijn de boomer-stocks? ZIjn dat traditionele aandelen met dividend?

De hype op Adyen, Tesla, Amazon c.s. is al geweest. Je betaalt daar nu de absolute hoofdprijs gezien de fundamentals. De boomer-stocks zijn nog steeds erg goedkoop tov de rente. Ik denk dat daar de comeback zit.
Op dit moment is Shell of Royal Dutch in mijn ogen een absolute koop gezien de LNG

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:49 schreef LXIV het volgende:
Nog mensen die SNS-obligaties hadden? Ik had 15.000 van de achtergestelde 11,25%. Vlak voor de onteigening voor de helft van de nominale waarde gekocht. Achteraf nog een mooie belegging geweest.
Dat zal best ja, Met de achtergestelde 7% DSB is het ook goed afgelopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197962446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:49 schreef LXIV het volgende:
Nog mensen die SNS-obligaties hadden? Ik had 15.000 van de achtergestelde 11,25%. Vlak voor de onteigening voor de helft van de nominale waarde gekocht. Achteraf nog een mooie belegging geweest.
Wat krijg je nu terug? Face?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:57:05 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197962497
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat krijg je nu terug? Face?
ca 90%, inclusief wettelijke rente.

Sommigen vinden het te weinig, anderen te veel. Voor mij is dit wel prima. Had ik de nominale waarde ontvangen inclusief die extreme rente over al die jaren dan was het natuurlijk helemaal feest geweest, maar je moet reeel bljiven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197962524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

ca 90%, inclusief wettelijke rente.

Sommigen vinden het te weinig, anderen te veel. Voor mij is dit wel prima. Had ik de nominale waarde ontvangen inclusief die extreme rente over al die jaren dan was het natuurlijk helemaal feest geweest, maar je moet reeel bljiven.
Best oké nog inderdaad. Wel twaalf (?) jaar op moeten wachten natuurlijk. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197962570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat zijn de boomer-stocks? ZIjn dat traditionele aandelen met dividend?

De hype op Adyen, Tesla, Amazon c.s. is al geweest. Je betaalt daar nu de absolute hoofdprijs gezien de fundamentals. De boomer-stocks zijn nog steeds erg goedkoop tov de rente. Ik denk dat daar de comeback zit.
Ik heb de indruk dat er grote financiële instituties zijn die trailing interest rates gebruiken als verdisconteringsvoet.

Dat zorgt voor overwaardering growth stock tov value.

Andere zijde is dat er mogelijk dikke inflatie komt en dat hoge waarderingen voor aandelen te rectificeren zijn. Maar overvalued growth blijft dan nog steeds van toepassing.

En de economie is maar matig nu. Op de korte termijn kan een goede crash nog best mogelijk zijn. Aex terug naar 400 punten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:08:54 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197962650
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat er grote financiële instituties zijn die trailing interest rates gebruiken als verdisconteringsvoet.

Dat zorgt voor overwaardering growth stock tov value.

Andere zijde is dat er mogelijk dikke inflatie komt en dat hoge waarderingen voor aandelen te rectificeren zijn. Maar overvalued growth blijft dan nog steeds van toepassing.

En de economie is maar matig nu. Op de korte termijn kan een goede crash nog best mogelijk zijn. Aex terug naar 400 punten.
We krijgen een zeer serieuze crash als de eerste bedrijven salaris in Bitcoin gaan betalen en je op de GIRO Bitcoin kunt kopen

Digitale euro gaat niet werken die zal ook in honderden miljarden tegelijk worden aangemaakt en is niet wereldwijd geaccepteerd


We hebben de keus of de rente flink omhoog of Weimar scenario

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 12-02-2021 12:15:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197962727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

We krijgen een zeer serieuze crash als de eerste bedrijven salaris in Bitcoin gaan betalen en je op de GIRO Bitcoin kunt kopen

Digitale euro gaat niet werken die zal ook in honderden miljarden tegelijk worden aangemaakt en is niet wereldwijd geaccepteerd
Gebeurt niet. Bitcoin wordt gewoon verboden als het teveel voet aan de aarde krijgt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:15:48 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197962744
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gebeurt niet. Bitcoin wordt gewoon verboden als het teveel voet aan de aarde krijgt.
Sommige zaken kun je niet tegenhouden of verbieden

Banken en ECB worden buitenspel gezet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197962780
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Sommige zaken kun je niet tegenhouden of verbieden

Banken en ECB worden buitenspel gezet
... Je mist een stuk rationeel denkvermogen als je serieus denkt dat overheden de ECB buitenspel gaan zetten ten gunste van bitcoin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:14:35 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197964606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

... Je mist een stuk rationeel denkvermogen als je serieus denkt dat overheden de ECB buitenspel gaan zetten ten gunste van bitcoin.
Tesla accepteert toch ook bitcoin?/
ook in Nederland rechtstreeks aan het hoofdkantoor USA , komt geen ene bank aan te pas meer, heb jij iets gehoord van de Nederlandse CB ?

Verwerkingssnelheid in de blockchain neemt hand over hand toe zeker als de quantum computer er is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197964754
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tesla accepteert toch ook bitcoin?/
ook in Nederland rechtstreeks aan het hoofdkantoor USA , komt geen ene bank aan te pas meer, heb jij iets gehoord van de Nederlandse CB ?

Verwerkingssnelheid in de blockchain neemt hand over hand toe zeker als de quantum computer er is
Tesla, bitcoin, zelfde laken een pak, weinig of zelfs geen onderliggende waarde.

Heel veel mensen gaan hun inleg kwijtraken, Elon Musk laat goed zien dat de wereld knettergek is geworden, je vraagt je af of hij knettergek is of aan het testen is dat de wereld knettergek is. Maar in dat laatste geval is die ook knettergek.

Het enige risico wat ik zie is hyperinflatie vanwege dit idiote gedoe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197964771
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tesla accepteert toch ook bitcoin?/
ook in Nederland rechtstreeks aan het hoofdkantoor USA , komt geen ene bank aan te pas meer, heb jij iets gehoord van de Nederlandse CB ?

Verwerkingssnelheid in de blockchain neemt hand over hand toe zeker als de quantum computer er is
Dat zal tevens het einde van bitcoin zijn.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:23:33 #129
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197964797
Bitcoin is meer vergelijkbaar met goud, als opslag voor waarde.
Betalen ermee is vreselijk duur en ontzettend traag.
Betalen via de bank is gratis en tegenwoordig vreselijk snel.
pi_197964847
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:23 schreef BasEnAad het volgende:
Bitcoin is meer vergelijkbaar met goud, als opslag voor waarde.
Betalen ermee is vreselijk duur en ontzettend traag.
Betalen via de bank is gratis en tegenwoordig vreselijk snel.
Nano is nog sneller en tevens gratis
pi_197965025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:23 schreef BasEnAad het volgende:
Bitcoin is meer vergelijkbaar met goud, als opslag voor waarde.
Betalen ermee is vreselijk duur en ontzettend traag.
Betalen via de bank is gratis en tegenwoordig vreselijk snel.
Goud wordt nog gebruikt voor producten. Bitcoin is lucht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197965334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:23 schreef BasEnAad het volgende:
Bitcoin is meer vergelijkbaar met goud, als opslag voor waarde.
Betalen ermee is vreselijk duur en ontzettend traag.
Betalen via de bank is gratis en tegenwoordig vreselijk snel.
Bitcoin willen de visionairs zien als geld.
Goud is ook geld.

Dollar/Euro is valuta.
BlaBlaBla
  vrijdag 12 februari 2021 @ 15:09:47 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197965851
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:50 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Bitcoin willen de visionairs zien als geld.
Goud is ook geld.

Dollar/Euro is valuta.
Goud is niet exact en niet te gebruiken over grenzen heen

koetsen werden vroeger ook niet toegestaan op de weg zonder paarden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197965972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gebeurt niet. Bitcoin wordt gewoon verboden als het teveel voet aan de aarde krijgt.
Dat gaat niet
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197966192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:14 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat gaat niet
Het is niet mogelijk om met een democratische meerderheid wetten uit te vaardigen? Joh, vertel me meer alwijze man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197966285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is niet mogelijk om met een democratische meerderheid wetten uit te vaardigen?
Het is in ieder geval in praktische zin niet mogelijk. Het traditionele bankenstelsel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden of steeds minder relevant worden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197966345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef recursief het volgende:

[..]

Het is in ieder geval in praktische zin niet mogelijk. Het traditionele bankenstelsel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden of steeds minder relevant worden.
Want mensen gaan bitcoin wel illegaal gebruiken? Tjah, wat jij wilt, je zult als crimineel toch je geld willen witwassen links of rechtsom, als het in de werkelijke economie nutteloos is... Wat moet je dan als crimineel met bitcoin?

De grote grap is voornamelijk dat als het hele bitcoin verhaal escaleert dat het ingrijpen van de overheid de bubbel lek steekt.

Ik heb het vermoeden dat het gewoon uit zichzelf stuk loopt, de eerstvolgende crash verneukt de bitcoin, al die particulieren die denken dat het het nieuwe goud is zullen met lege handen achterblijven en een haat-relatie opbouwen met bitcoin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 15:29:28 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197966359
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:26 schreef recursief het volgende:

[..]

Het is in ieder geval in praktische zin niet mogelijk. Het traditionele bankenstelsel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden of steeds minder relevant worden.
alleen met een digitale wereldmunt kan men deze ontwikkeling afremmen

Maar de zucht naar miljarden aan valuta printen zal dit niet toestaan

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want mensen gaan bitcoin wel illegaal gebruiken?
Tjah, wat jij wilt, je zult als crimineel toch je geld willen witwassen links of rechtsom, als het in de werkelijke economie nutteloos is...
Wat moet je dan als crimineel met bitcoin?
JA mooi he
afgelopen met zwart geld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197966386
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

alleen met een digitale wereldmunt kan men deze ontwikkeling afremmen

Maar de zucht naar miljarden aan valuta printen zal dit niet toestaan
Afgezien daarvan denk ik dat monetair beleid gewoon een praktisch nut heeft, maar zo fundamenteel worden weinig debatten gevoerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197966429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
...
Ik heb het vermoeden dat het gewoon uit zichzelf stuk loopt, de eerstvolgende crash verneukt de bitcoin, al die particulieren die denken dat het het nieuwe goud is zullen met lege handen achterblijven en een haat-relatie opbouwen met bitcoin.
Wat voor crash bedoel je?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197966448
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Afgezien daarvan denk ik dat monetair beleid gewoon een praktisch nut heeft, maar zo fundamenteel worden weinig debatten gevoerd.
Natuurlijk heeft monetair beleid een praktisch nut, maar het is maar de vraag of QE de oplossing is, of dat het een mooi voorbeeld is van het ene gat vullen met het andere.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 12 februari 2021 @ 15:34:40 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197966461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Afgezien daarvan denk ik dat monetair beleid gewoon een praktisch nut heeft, maar zo fundamenteel worden weinig debatten gevoerd.
Vroeger was geld gekoppeld aan goud. de goudstandaard

Daarna was de hoogte van de rente over dat schuldpapier gedicteerd door de vrije markt

Nu kopen we onze eigen schulden op met digitaal geld tegen 0 % rente, een marktrente zou zeker 12% zijn
Verstandige mensen zetten nu al alles om in Bitcoin , Eutherium of zilvermijn aandelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197966511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:33 schreef recursief het volgende:

[..]

Wat voor crash bedoel je?
Financiele markten. Deze hele speculatiebubbel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197966523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:34 schreef recursief het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft monetair beleid een praktisch nut, maar het is maar de vraag of QE de oplossing is, of dat het een mooi voorbeeld is van het ene gat vullen met het andere.
Dat is een vraag zonder harde bewijzen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197966530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Financiele markten. Deze hele speculatiebubbel.
De vorige economische crash heeft BTC alleen maar sterker gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 12-02-2021 15:45:19 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197966554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:38 schreef recursief het volgende:

[..]

De vorige economische crash heeft BTC alleen maar sterker gemaakt.
2008?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197966595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vroeger was geld gekoppeld aan goud. de goudstandaard

Daarna was de hoogte van de rente over dat schuldpapier gedicteerd door de vrije markt

Nu kopen we onze eigen schulden op met digitaal geld tegen 0 % rente, een marktrente zou zeker 12% zijn
Verstandige mensen zetten nu al alles om in Bitcoin , Eutherium of zilvermijn aandelen
Dan ben je op een gegeven moment wel heel hard bezig met goud delven om deflatie tegen te gaan...

Nouja anyhow, het was een poging om inflatie te controleren, maar eentje met side effects. Maar alle systemen zijn toch net niet ideaal. Monetair beleid kun je in je voordeel gebruiken maar die kan maatschappelijk ook negatief uitpakken. Dat is uberhaupt de reden dat ze als apart entiteit van de overheid opereren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197966597
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is een vraag zonder harde bewijzen.
Een vraag beantwoord je. Een stelling bewijs je. Ik vind het ongelimiteerd geld bijdrukken eerlijk gezegd een groter economisch risico dan een nieuwe store of value. En waar zit de bedreiging van de Bitcoin 'm nou eigenlijk in? In het onbekende? Of is het alleen maar angst?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197966618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:42 schreef recursief het volgende:

[..]

Een vraag beantwoord je. Een stelling bewijs je. Ik vind het ongelimiteerd geld bijdrukken eerlijk gezegd een groter economisch risico dan een nieuwe store of value. En waar zit de bedreiging van de Bitcoin 'm nou eigenlijk in? In het onbekende? Of is het alleen maar angst?
Het is uberhaupt geen vervanging omdat het volatiel als de pest is, het is een speculatiemiddel niet meer niet minder.

Maar noem het een stelling.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 15:44:42 #150
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197966640
quote:
Is een product een PRIIP? En is er geen Nederlands Eid beschikbaar? Dan mag BinckBank het niet aanbieden.
Heeft u zo'n fonds in portefeuille? Dan mag u het aanhouden of verkopen. Nieuwe stukken bijkopen is helaas niet toegestaan.
Ik word hier inmiddels wel zo schijtziek van :r

Weet iemand een goed alternatief voor:
Vanguard Growth ETF (VUG)
Vanguard High Dividend Yield ETF (VYM)
?
pi_197966643
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

2008?
Ja lol, je bent wakker. Maar serieus: als geld minder waard wordt, en er zijn waardevaste alternatieven, waar stoppen mensen hun waarde dan in?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 12 februari 2021 @ 15:45:26 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197966657
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:42 schreef recursief het volgende:

[..]

Een vraag beantwoord je. Een stelling bewijs je. Ik vind het ongelimiteerd geld bijdrukken eerlijk gezegd een groter economisch risico dan een nieuwe store of value. En waar zit de bedreiging van de Bitcoin 'm nou eigenlijk in? In het onbekende? Of is het alleen maar angst?
Bitcoin ontneemt overheden de noodzaak om schulden niet terug te hoeven betallen

Staatsschulden genoteerd in Bitcoin maakt staatsschulden ECHTE schulden , dus deflatie als in 1929

De lokale valutas koppelen aan de Bitcoin is onmogelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-02-2021 15:53:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197966704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef recursief het volgende:

[..]

Ja lol, je bent wakker. Maar serieus: als geld minder waard wordt, en er zijn waardevaste alternatieven, waar stoppen mensen hun waarde dan in?
Wat waarde heeft en wat waardevast is wordt voor een flink deel ook gedreven door massavorming.... Goud is zo duur als goud, voornamelijk omdat het exclusief en mooi is, veel minder vanwege fundamentele toepassingen, hoewel die er wel degelijk zijn.... Hele lage geleiding bijv.

Maar ook goud is volatiel as fuck, huizenprijzen zijn al een stuk stabieler, simpelweg omdat mensen nooit willen verkopen met verlies, en de markt een relatief laag volume heeft.

Maar jij mag weten wat je doet met je geld bij inflatie, ik denk dat je eerder spullen koopt danwel je geld pas opzij zet als de rente vergoeding significant is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197966869
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is uberhaupt geen vervanging omdat het volatiel als de pest is, het is een speculatiemiddel niet meer niet minder.

Maar noem het een stelling.
Prima we zullen zien. Sinds ik in 2013 mijn eerste BTC kocht heeft het me nog niet teleurgesteld. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft BTC wel degelijk intrinsieke eigenschappen waar waarde aan ontleend kan worden. Dat wordt helaas in de discussie vaak gewoon overgeslagen.

BTC is intrinsiek schaars, BTC is intrinsiek deflationair, en BTC heeft "difficulty adjustments" ingebouwd waarmee mining altijd interessant blijft, in ieder geval tot de laatste Bitcoin gemined zal zijn ergens in het jaar 2140. Dat geeft het waarde.

En ja: de volatiliteit is er, maar daar valt mee om te gaan. DCA is daarvoor bijvoorbeeld een uitermate goede strategie, en er zijn futures waarmee je het risico op posities kan afdekken. Sinds vandaag is er ook een Bitcoin ETF aan de beurs van Toronto, zie https://nieuws.btcdirect.eu/bitcoin-etf/
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 12 februari 2021 @ 15:57:51 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197966927
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef recursief het volgende:

[..]

Prima we zullen zien. Sinds ik in 2013 mijn eerste BTC kocht heeft het me nog niet teleurgesteld. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft BTC wel degelijk intrinsieke eigenschappen waar waarde aan ontleend kan worden. Dat wordt helaas in de discussie vaak gewoon overgeslagen.

BTC is intrinsiek schaars, BTC is intrinsiek deflationair, en BTC heeft "difficulty adjustments" ingebouwd waarmee mining altijd interessant blijft, in ieder geval tot de laatste Bitcoin gemined zal zijn ergens in het jaar 2140. Dat geeft het waarde.

En ja: de volatiliteit is er, maar daar valt mee om te gaan. DCA is daarvoor bijvoorbeeld een uitermate goede strategie, en er zijn futures waarmee je het risico op posities kan afdekken. Sinds vandaag is er ook een Bitcoin ETF aan de beurs van Toronto, zie https://nieuws.btcdirect.eu/bitcoin-etf/
klopt helemaal, Bitcoin wandelt langzaam maar zeker de werkelijke wereld in net als de eerste auto's

Met zuilke zaken https://nieuws.btcdirect.eu/bitcoin-etf/ gaat het helemaal los
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197966974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:54 schreef recursief het volgende:

[..]

Prima we zullen zien. Sinds ik in 2013 mijn eerste BTC kocht heeft het me nog niet teleurgesteld. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt heeft BTC wel degelijk intrinsieke eigenschappen waar waarde aan ontleend kan worden. Dat wordt helaas in de discussie vaak gewoon overgeslagen.

BTC is intrinsiek schaars, BTC is intrinsiek deflationair, en BTC heeft "difficulty adjustments" ingebouwd waarmee mining altijd interessant blijft, in ieder geval tot de laatste Bitcoin gemined zal zijn ergens in het jaar 2140. Dat geeft het waarde.

En ja: de volatiliteit is er, maar daar valt mee om te gaan. DCA is daarvoor bijvoorbeeld een uitermate goede strategie, en er zijn futures waarmee je het risico op posities kan afdekken. Sinds vandaag is er ook een Bitcoin ETF aan de beurs van Toronto, zie https://nieuws.btcdirect.eu/bitcoin-etf/
Intrinsiek schaars, maar vanuit zijn functie te dupliceren, bitcoin is daarin dus niet uniek en verliest daarin om die reden gelijk zijn fundamentele waarde, tenzij je de status van bitcoin op een of andere manier van verankeren zodat die wel uniek blijft.

Bitcoin is ondertussen vanwege zijn stroomverbruik ook daadwerkelijk een issue voor de wereldpolitiek met zijn CO2 doelstellingen, daarnaast verliest, als bitcoin een valuta status zou krijgen, Centrale banken hun monetair beleid instrument.

.... Jullie zijn knettergek, maar dit is niet de enige bubble, de complete financiele markt verkeerd in een dikke bubbel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197967483
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Intrinsiek schaars, maar vanuit zijn functie te dupliceren
Ja dat is geprobeerd en dat is niet zo eenvoudig. Het bitcoin netwerk is trustless, is van niemand, en is groot genoeg om bepaalde risico's de kop in te drukken. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen met een nieuw netwerk. Je kan de techniek kopieren, maar voordat zo een heel netwerk draait ben je een heel eind verder. Er zijn verschillende forks, en die zijn geen van allen zo een doorslaand succes als BTC.

quote:
bitcoin is daarin dus niet uniek en verliest daarin om die reden gelijk zijn fundamentele waarde, tenzij je de status van bitcoin op een of andere manier van verankeren zodat die wel uniek blijft.

Bitcoin is ondertussen vanwege zijn stroomverbruik ook daadwerkelijk een issue voor de wereldpolitiek met zijn CO2 doelstellingen,
Denk je dat Bitcoin meer energie verbruikt dan de klassieke financiele wereld? Wat denk je dat milieuvriendelijker is: een kilo goud over de wereld transporteren of 1 BTC naar de andere kant van de wereld verzenden? Ik denk dat de netto voordelen van Bitcoin ruimschoots opwegen tegen de netto nadelen.

quote:
daarnaast verliest, als bitcoin een valuta status zou krijgen, Centrale banken hun monetair beleid instrument.
Dat is een probleem voor voor de centrale banken, niet voor Bitcoin. Net als dat het uit de gratie raken van fossiele brandstoffen een probleem is voor de grote oliemaatschappijen. Het is meebewegen of irrelevant worden.

quote:
.... Jullie zijn knettergek, maar dit is niet de enige bubble, de complete financiele markt verkeerd in een dikke bubbel.
Vooral dat laatste.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 12 februari 2021 @ 17:21:10 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197968377
https://www.telegraaf.nl/(...)-miljard-marktwaarde

Op naar de 2000 miljard marktwaarde

quote:
Bitcoin door grens $1000 miljard marktwaarde
Door REDACTIE DFT

Updated 5 min geleden
8 min geleden in FINANCIEEL
Cryptomunt bitcoin heeft vrijdag op de handelsplatforms vanwege de enorme vraag een marktwaarde van $1000 miljard bereikt.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197977025
quote:
4s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:38 schreef Leonos het volgende:
Noob vraag! :@

FRA | 2LY | CA42981E1043 | EUR |
Dit is eigenlijk een Canadees aandeel, maar staat op de Duitse markt.
Nog even in aanvulling op de eerdere replies. Bij dergelijke dubbele noteringen moet je altijd nagaan wat het bedrijf zelf als de hoofd notering beschouwd. In dit geval, lijkt dat de TSX Venture Exchange te zijn: ticker “HITI”.

De hoofd notering is meestal ook de notering met de meeste handels omzet per dag, maar ook dat kun je zelf nagaan. Als je op die beurs kunt handelen, zou ik het daar kopen. Bij een secundaire notering is het handels volume soms erg laag. Bij dit aandeel is het geen issue, maar in andere gevallen kom je soms moeilijk van je aandeel af als je het weer wilt verkopen. Een secundaire notering kan ook worden stopgezet, zodat je met brokers aan de slag moet om je aandelen om te zetten of de dividend belasting wordt verkeerd berekend, de kans op fouten is hoger.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:37:06 #160
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_197979994
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:44 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik word hier inmiddels wel zo schijtziek van :r

Weet iemand een goed alternatief voor:
Vanguard Growth ETF (VUG)
Vanguard High Dividend Yield ETF (VYM)
?
Heb ik ook bij LYNX met veel ETFs.
Je kunt niet de aandelen kopen maar wel de puts shorten en je laten assignen. Je zit dan wel gebonden aan de lot size van vrijwel altijd 100.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:22:28 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197981426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Intrinsiek schaars, maar vanuit zijn functie te dupliceren, bitcoin is daarin dus niet uniek en verliest daarin om die reden gelijk zijn fundamentele waarde, tenzij je de status van bitcoin op een of andere manier van verankeren zodat die wel uniek blijft.

Bitcoin is ondertussen vanwege zijn stroomverbruik ook daadwerkelijk een issue voor de wereldpolitiek met zijn CO2 doelstellingen, daarnaast verliest, als bitcoin een valuta status zou krijgen, Centrale banken hun monetair beleid instrument.

.... Jullie zijn knettergek, maar dit is niet de enige bubble, de complete financiele markt verkeerd in een dikke bubbel.
https://www.telegraaf.nl/(...)dorsey-in-de-bitcoin
De grote jongens stappen in met miljarden
op weg naar de koers van een miljard voor een enkele Bitcoin

quote:
Jay-Z stapt met Twitter-topman Jack Dorsey in de bitcoin
1 uur geleden in ENTERTAINMENT

Twitter-topman Jack Dorsey en rapper en ondernemer Jay-Z richten samen een fonds op met als doel om de virtuele valuta bitcoin het gangbare betaalmiddel te maken voor het internet, maakte Dorsey vrijdag bekend.

De Twitter-topman, die ook oprichter is van Square, een bedrijf dat financiële diensten en mobiele betaaldiensten biedt, zei in een tweet dat hij en Jay-Z samen 500 bitcoin in hun fonds steken.
quote:
Die hoeveelheid van de cryptovaluta was vrijdag ongeveer 19,8 miljoen euro waard. De trust die met dat geld wordt opgezet komt niet onder controle van de oprichters, aldus Dorsey.
Hij voegde daaraan toe dat hij bitcoin-ontwikkelingsteams wil gaan opzetten in Afrika en India.

Dorsey is op zoek naar drie bestuursleden en zette een link online zodat mensen kunnen solliciteren. Missie: ,,de bitcoin de valuta van het internet maken."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197981558
@ludovico haha boomer gespot
pi_197981599
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:33 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
@:ludovico haha boomer gespot
28, jij?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197981961
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

28, jij?
En dan al zo weinig begrijpen van de digitale ontwikkelingen rondom crypto :')
pi_197982863
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

En dan al zo weinig begrijpen van de digitale ontwikkelingen rondom crypto :')
Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogen
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197982950
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogen
Nee nee, jij snapt het gewoon niet.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 22:48:59 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197992060
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogen
https://www.telegraaf.nl/(...)iami-omarmen-bitcoin
Het gaat steeds harder nu

Bitcoin is nu groter dan Shell, AKZO en Unilever bij elkaar
Koers voor Bitcoin van 100.000 Euro is niet ver meer
Daarna een i miljoen , daarna i miljard

quote:
Ook Deutsche Bank en stad Miami omarmen bitcoin
Door REDACTIE DFT

Updated 10 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL

Opnieuw zet een zakenbank de deur open voor bitcoin. Deutsche Bank, Duitslands grootste, wil een platform met dienstverlening voor cryptomunten voor zijn klanten zoals specifiek hedgefondsen optuigen.
Dat heeft het concern in een strategiedocument gemeld.


[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 13-02-2021 23:33:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197992779
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)iami-omarmen-bitcoin
Het gaat steeds harder nu

Bitcoin is nu groter dan Shell, AKZO en n Unilever bij elkaar
Koers voor Bitcoin van 100.000 Euro is niet ver meer
Daarna een i miljoen , daarna i miljard
[..]

Mensen zijn knettergek... When does the bubble burst
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 13 februari 2021 @ 23:34:31 #169
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197992851
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mensen zijn knettergek... When does the bubble burst
De Dollar-Bubble bedoel je ? Of de Euro Bubble
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197995749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 23:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mensen zijn knettergek... When does the bubble burst
Zodra de eerste quantum computer dusdanig is doorontwikkeld, dat deze een SHA-encryptie weet te kraken.
  zondag 14 februari 2021 @ 12:05:26 #171
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197997775
twitter


ASML grotere marktwaarde dan lntel :D
pi_197998902
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:05 schreef BasEnAad het volgende:
[ twitter ]

ASML grotere marktwaarde dan lntel :D
Ik durf Asml niet zo te waarderen. Maakte altijd 3 euro winst per aandeel ofzo met wel groei erin.

Intel is wel tov de markt ondergewaardeerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197998957
6 euro winst per aandeel tegenwoordig... Nou asml kan zomaar wel 300 euro waard zijn maybe 500 per aandeel.

Maar zo een aandeel kan bij een beetje crisis ook wel weer naar de 90 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198000910
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 13:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik durf Asml niet zo te waarderen. Maakte altijd 3 euro winst per aandeel ofzo met wel groei erin.

Intel is wel tov de markt ondergewaardeerd.
Intel is wel een beetje een rommeltje momenteel toch? 7nm is al keer op keer uitgesteld. AMD zaagt aan de poten van iig de consumentenmarkt. Apple die overgaat op eigen (ARM) chips. Mobiel de boot gemist.

Nog wel heer en meester in de server en datacentermarkt. Maar de concurrentie heeft flinke stappen gemaakt.
pi_198001728
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 14:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Intel is wel een beetje een rommeltje momenteel toch? 7nm is al keer op keer uitgesteld. AMD zaagt aan de poten van iig de consumentenmarkt. Apple die overgaat op eigen (ARM) chips. Mobiel de boot gemist.

Nog wel heer en meester in de server en datacentermarkt. Maar de concurrentie heeft flinke stappen gemaakt.
Men zegt dat alleen op basis van... Nieuwe ontwikkelingen.

Wel vreemd dat Intel nog sterk winstgevend is met 20% winstmarge, hetzelfde als ASML.

En AMD gaat non stop bijna failliet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198002198
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Men zegt dat alleen op basis van... Nieuwe ontwikkelingen.

Wel vreemd dat Intel nog sterk winstgevend is met 20% winstmarge, hetzelfde als ASML.

En AMD gaat non stop bijna failliet.
Ok, rommeltje was wat gechargeerd. De high-end chips zijn geldmachines, en niet voor niets is het concern nog steeds meer waard dan een AMD (AMD is natuurlijk een flink stuk kleiner qua omzet en fabless). Maar de markt is nu toch wel anders dan een jaar of 10 geleden.

Nu wil ik geen Intel vs AMD discussie aanzwengelen overigens.
pi_198002448
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ok, rommeltje was wat gechargeerd. De high-end chips zijn geldmachines, en niet voor niets is het concern nog steeds meer waard dan een AMD (AMD is natuurlijk een flink stuk kleiner qua omzet en fabless). Maar de markt is nu toch wel anders dan een jaar of 10 geleden.

Nu wil ik geen Intel vs AMD discussie aanzwengelen overigens.
Nee okay, maar laat ik het zo zeggen, Intel en ASML hebben dezelfde market cap maar Intel heeft een k/w van 10. En heel stabiel.

ASML k/w van 60 oid.

In de huidige markt is een stabiele kw van 10 gewoon ondergewaardeerd is mijn indruk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198002472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vroeger was geld gekoppeld aan goud. de goudstandaard

Daarna was de hoogte van de rente over dat schuldpapier gedicteerd door de vrije markt

Nu kopen we onze eigen schulden op met digitaal geld tegen 0 % rente, een marktrente zou zeker 12% zijn
Verstandige mensen zetten nu al alles om in Bitcoin , Eutherium of zilvermijn aandelen
Oke en hoe zit het met dat de financial times stelt dat 20 procent van de bitcoins vastzit in portemonnees waar men niet meer bij kan (bv door vergeten wachtwoorden)?.

Hoe zit het met het feit dat als iemand zijn ww kwijt is, hij dan zijn coins ook kwijt is?

Hoe zit het met het feit dat als je bitcoins gejat worden dat er dan geen enkele realistische mogelijkheid is om je coins terug te krijgen?

Hoe zit het met het feit dat je nagenoeg nergens kan betalen met bitcoin?

Hoe zit het met de ontelbare andere waardeloze crypto valuta en met de duizenden mensen die opgelicht zijn door in 1 of ander crypto kulverhaal te trappen?

Is leuk hoor bitcoin, maar ga het hier niet verkondigen als zijnde de heilige graal. Daar is genoeg ruimte voor in het crypto forum.
pi_198002497
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:03 schreef SOG het volgende:

[..]

Oke en hoe zit het met dat de financial times stelt dat 20 procent van de bitcoins vastzit in portemonnees waar men niet meer bij kan (bv door vergeten wachtwoorden)?.

Hoe zit het met het feit dat als iemand zijn ww kwijt is, hij dan zijn coins ook kwijt is?

Hoe zit het met het feit dat als je bitcoins gejat worden dat er dan geen enkele realistische mogelijkheid is om je coins terug te krijgen?

Hoe zit het met het feit dat je nagenoeg nergens kan betalen met bitcoin?

Hoe zit het met de ontelbare andere waardeloze crypto valuta en met de duizenden mensen die opgelicht zijn door in 1 of ander crypto kulverhaal te trappen?

Is leuk hoor bitcoin, maar ga het hier niet verkondigen als zijnde de heilige graal. Daar is genoeg ruimte voor in het crypto forum.
Bitcoin en Tesla zijn de vlaggenschepen van de huidige bubbel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198002611
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:02 schreef ludovico het volgende:
In de huidige markt is een stabiele kw van 10 gewoon ondergewaardeerd is mijn indruk.
Oh zo, ja gezien het geld wat in de markt wordt gepompt ben ik het daar wel mee eens.
pi_198002732
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Oh zo, ja gezien het geld wat in de markt wordt gepompt ben ik het daar wel mee eens.
Zou me ook niks verbazen dat intel een hele lage bčta heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198002752
ntel's beta (5 year) is 0.67.

Dat is vrij laag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198002835
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou me ook niks verbazen dat intel een hele lage bčta heeft.
Historisch gezien is de chipsector natuurlijk wel erg cyclisch. Geen idee wat de correlatie met de gehele markt is. Of bedoel je het niet zo?
pi_198002868
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:16 schreef ludovico het volgende:
ntel's beta (5 year) is 0.67.

Dat is vrij laag.
Dat is niveautje Altria, niet hoog idd
  zondag 14 februari 2021 @ 17:10:17 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198004001
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:03 schreef SOG het volgende:

[..]

Oke en hoe zit het met dat de financial times stelt dat 20 procent van de bitcoins vastzit in portemonnees waar men niet meer bij kan (bv door vergeten wachtwoorden)?.

Hoe zit het met het feit dat als iemand zijn ww kwijt is, hij dan zijn coins ook kwijt is?

Hoe zit het met het feit dat als je bitcoins gejat worden dat er dan geen enkele realistische mogelijkheid is om je coins terug te krijgen?

Hoe zit het met het feit dat je nagenoeg nergens kan betalen met bitcoin?

Hoe zit het met de ontelbare andere waardeloze crypto valuta en met de duizenden mensen die opgelicht zijn door in 1 of ander crypto kulverhaal te trappen?

Is leuk hoor bitcoin, maar ga het hier niet verkondigen als zijnde de heilige graal. Daar is genoeg ruimte voor in het crypto forum.
misschien zijn er van de 21 miljoen al een 100.000 kwijt

zit jij ermee?
daarom is men betere platforms aan het opzetten en is Deutsche Bank zich ermee aan het bemoeien

Toch hou je het niet tegen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198004450
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 17:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

misschien zijn er van de 21 miljoen al een 100.000 kwijt

zit jij ermee?
daarom is men betere platforms aan het opzetten en is Deutsche Bank zich ermee aan het bemoeien

Toch hou je het niet tegen
Wat is dit voor een antwoord? Rekenen was ook niet je sterkste vak op school of wel?

https://www.nytimes.com/2(...)allets-fortunes.html

Tot zover mijn bijdrage.
  zondag 14 februari 2021 @ 18:32:28 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198005586
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 17:31 schreef SOG het volgende:

[..]

Wat is dit voor een antwoord? Rekenen was ook niet je sterkste vak op school of wel?

https://www.nytimes.com/2(...)allets-fortunes.html

Tot zover mijn bijdrage.
De eerste auto's reden ook steeds door rood en hadden ook vaak geen reserve paard bij zich

https://www.telegraaf.nl/(...)nd-wordt-eenvoudiger

quote:
Brief DNB verrassing voor cryptoplatforms

Bitcoinhandel Nederland wordt eenvoudiger
Door THEO BESTEMAN

Vandaag, 13:00 in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) past de voorwaarden van toelating voor handelsplatforms die in de razend populaire cryptomunten bemiddelen in Nederland aan.
Een extra eis om alle kopers en verkopers van bitcoins te controleren lijkt nu van de baan.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198005663
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De eerste auto's reden ook steeds door rood
Daar is dus niks van waar.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 15 februari 2021 @ 00:09:22 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198011230
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198014271
7k winst op 36k aan waarde in 9 maanden tijd *O* *O* *O* :9~ :9~ :s)
pi_198015083
Goed gedaan.
Cindy De Vuyst
pi_198017177
VWRL blijft ook mooi gestaag doorgroeien he! Gelukkig heb ik na de Covid crash veel extra bijgekocht in de dip.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 15 februari 2021 @ 14:07:58 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198017352
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef Beursaap het volgende:
7k winst op 36k aan waarde in 9 maanden tijd *O* *O* *O* :9~ :9~ :s)
Je hebt uitgecashed?
pi_198017719
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hebt uitgecashed?
Nee hoor geen cent eruit. Alleen nog verlies op Galapagos kreun iets van 230,-.
pi_198020404
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:54 schreef Beursaap het volgende:
7k winst op 36k aan waarde in 9 maanden tijd *O* *O* *O* :9~ :9~ :s)
Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.

Zelfs als je niet actief aan het beleggen was (lees vwrl oid gekocht) 9 maanden geleden, dan had je nu 30% rendement moeten hebben.


En het is pas winst, als je uitcashed :)
pi_198020613
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.

Zelfs als je niet actief aan het beleggen was (lees vwrl oid gekocht) 9 maanden geleden, dan had je nu 30% rendement moeten hebben.

En het is pas winst, als je uitcashed :)
Welnee ik begon met 1,2k in april. Toen 10k ingelegd in juli. Pas in november de rest toegevoegd dus laatste 2 maanden 5k verdiend.
  maandag 15 februari 2021 @ 17:11:58 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198020629
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:

[..]

En het is pas winst, als je uitcashed :)
Dat dus :)
  maandag 15 februari 2021 @ 17:28:32 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198020894
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:

En het is pas winst, als je uitcashed :)
Warren Buffet heft nog nooit uitgecashed

Is het hebben van fiat geld uitgecashed zijn ??
Of het omzetten in goud of in vastgoed?

Of omzetten in aandelen DSM?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198021085
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:10 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Welnee ik begon met 1,2k in april. Toen 10k ingelegd in juli. Pas in november de rest toegevoegd dus laatste 3 maanden 5k verdiend.
pi_198021767
Ik heb na de eerste lockdown flink extra ingelegd. Bovendien heb ik nog steeds een pluk Fastned. Daar heb ik wat van uitgecasht en dat eind vorig jaar in Bitcoin gestoken. Alleen op Wereldhave sta ik nog in het rood maar verder heb ik nog nooit zo goed gedraaid.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 15 februari 2021 @ 18:29:42 #201
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198021947
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.

Zelfs als je niet actief aan het beleggen was (lees vwrl oid gekocht) 9 maanden geleden, dan had je nu 30% rendement moeten hebben.

En het is pas winst, als je uitcashed :)
Wat is er met je gebeurd dat je zo geworden bent? Die gozer is gewoon blij, waarom zou je dan in vredesnaam zo lullig lopen doen?
Laffe huichelaar
pi_198022161
Wat vinden jullie van onderstaande 'onderzoek'? Zelf denk ik dat er wel een kern van waarheid is zit bij de wat onnozele beleggers die na de bekendmaking het aandeel kopen om dividend te vangen.

seekingalpha.com/amp/article/4289328-run-up-ex-dividend-date
pi_198023167
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.

Zelfs als je niet actief aan het beleggen was (lees vwrl oid gekocht) 9 maanden geleden, dan had je nu 30% rendement moeten hebben.

En het is pas winst, als je uitcashed :)
Post eens je eigen inleg:winst. Dit is een beetje vliegen afvangen.
pi_198023380
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is er met je gebeurd dat je zo geworden bent? Die gozer is gewoon blij, waarom zou je dan in vredesnaam zo lullig lopen doen?
Excuses Timm, vanaf nu alleen maar positiviteit.

Zodat we mensen kunnen luren om op ATH aandelen te kopen.


Maar desalniettemin blij voor je beursaap, goed dat je hebt durven in te stappen.
  maandag 15 februari 2021 @ 19:52:11 #205
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198023463
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogen
btc go brrrrr
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198023523
Keb, t.o.v. portefeuille waarde nu, 100% winst gedraaid sinds Corona dip.

En mijn portefeuille is nu 25% meer waard dan toen. Keb zegmaar al 75% winst genomen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198023839
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:41 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Post eens je eigen inleg:winst. Dit is een beetje vliegen afvangen.
Heb een hele tijd niet meer in aandelen gezeten.

Echter afgelopen twee maanden 80% rendement behaald. Ik ben te risicoavers/rationeel en dat werkt niet goed op dit moment.
pi_198029194
Zo te lezen ben ik de slechtste belegger in dit draadje. :D Hier geen vette winsten. Ja, tussen 1 maart 2020 en 1 februari 2021 kan ik ook 6,6% rendement noteren. Maar dat was vooral het wegpoetsen van daarvķķr ontstante verliezen. Per saldo ben ik maar weinig opgeschoten. Dat komt deels door de dollar: mijn beleggingen in BDC's staan tientallen procenten lager. Maar ook mijn aandelen in ABN AMRO, Bayer, Eurocommercial Properties, ING Group, Nokia, Orange en Unibail hebben heel wat betere dagen gekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 16-02-2021 09:37:41 ]
pi_198029414
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:54 schreef ludovico het volgende:
Keb, t.o.v. portefeuille waarde nu, 100% winst gedraaid sinds Corona dip.

En mijn portefeuille is nu 25% meer waard dan toen. Keb zegmaar al 75% winst genomen.
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Heb een hele tijd niet meer in aandelen gezeten.

Echter afgelopen twee maanden 80% rendement behaald. Ik ben te risicoavers/rationeel en dat werkt niet goed op dit moment.
Procenten heb ik niks aan. Wat was je inleg en hoeveel winst heb je in totaal erop?

Ik had ook voor 100,- btc kunnen kopen en ja 400% winst waw nou nou 400 euro toe maar!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 10:39:05 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198030178
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:26 schreef Groepfunder het volgende:
Zo te lezen ben ik de slechtste belegger in dit draadje. :D Hier geen vette winsten. Ja, tussen 1 maart 2020 en 1 februari 2021 kan ik ook 6,6% rendement noteren. Maar dat was vooral het wegpoetsen van daarvķķr ontstante verliezen. Per saldo ben ik maar weinig opgeschoten. Dat komt deels door de dollar: mijn beleggingen in BDC's staan tientallen procenten lager. Maar ook mijn aandelen in ABN AMRO, Bayer, Eurocommercial Properties, ING Group, Nokia, Orange en Unibail hebben heel wat betere dagen gekend.
ja dat geloof ik gelijk

Bayer staat wel op kopen
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/102-bayer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198033244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:26 schreef Groepfunder het volgende:
Zo te lezen ben ik de slechtste belegger in dit draadje. :D Hier geen vette winsten. Ja, tussen 1 maart 2020 en 1 februari 2021 kan ik ook 6,6% rendement noteren. Maar dat was vooral het wegpoetsen van daarvķķr ontstante verliezen. Per saldo ben ik maar weinig opgeschoten. Dat komt deels door de dollar: mijn beleggingen in BDC's staan tientallen procenten lager. Maar ook mijn aandelen in ABN AMRO, Bayer, Eurocommercial Properties, ING Group, Nokia, Orange en Unibail hebben heel wat betere dagen gekend.
Nja, maak je geen zorgen. Ik sloeg alleen aan op het feit dat als je 9 maanden geleden ingestapt was dat het dan logisch is dat je hoge rendementen hebt. Letterlijk alles zat in een dieptepunt en alles is flink gestegen.

Als je daarvoor was ingestapt, is het ook logisch dat je niet veel rendement hebt (tenzij je echt actief aan het beleggen was).
pi_198033689
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:50 schreef xminator het volgende:

[..]

Nja, maak je geen zorgen. Ik sloeg alleen aan op het feit dat als je 9 maanden geleden ingestapt was dat het dan logisch is dat je hoge rendementen hebt. Letterlijk alles zat in een dieptepunt en alles is flink gestegen.

Als je daarvoor was ingestapt, is het ook logisch dat je niet veel rendement hebt (tenzij je echt actief aan het beleggen was).
Veel, zeker niet alles.
Gisteren nog 3k in Galapagos afgeschreven, en dat heb ik in die periode gekocht :')


Dat ik destijds meer in Galapagos dan in Tesla zag 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door Soldier2000 op 16-02-2021 13:22:08 ]
BlaBlaBla
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:18:27 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198035228
Er wordt nu duidelijk massaal Goud en ook Zilver verkocht om in investeren in Bitcoin

ze bewegen omgekeerd recht evenredig in koers nu

Bitcoin is wel wat makkelijker in de opslag en vervoer he , mits je het wachtwoord goed onthoud O-) O-) -O-

[ Bericht 23% gewijzigd door michaelmoore op 16-02-2021 19:57:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 februari 2021 @ 00:15:32 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198048798
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:18 schreef recursief het volgende:
Ik heb na de eerste lockdown flink extra ingelegd. Bovendien heb ik nog steeds een pluk Fastned. Daar heb ik wat van uitgecasht en dat eind vorig jaar in Bitcoin gestoken. Alleen op Wereldhave sta ik nog in het rood maar verder heb ik nog nooit zo goed gedraaid.
welk platform gebruik je ?

ik hoop dat de Giro in Bitcoin gaat

is er ook een ETF bitcoin?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198048896
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 00:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

welk platform gebruik je ?

ik hoop dat de Giro in Bitcoin gaat

is er ook een ETF bitcoin?
Voor BTC? Geen platform, ik beheer zelf mijn wallet. Fiat <---> BTC via een broker (Bitonic, BTC Direct) of exchange (Binance, Bl3p).
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_198048945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dat geloof ik gelijk

Bayer staat wel op kopen
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/102-bayer
Zijn die al eens klaar met de lawsuits van Monsanto? God, wat was dat een onbegrijpelijke aankoop voor de jackpot en nog extern gefinancierd ook. Trainwreck in slow motion echt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 17 februari 2021 @ 00:33:55 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198048957
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 00:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Zijn die al eens klaar met de lawsuits van Monsanto? God, wat was dat een onbegrijpelijke aankoop voor de jackpot en nog extern gefinancierd ook. Trainwreck in slow motion echt.
Bayer crop science is apart gezet ik denk dat dit verder veel toekomst heeft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198048970
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:18 schreef michaelmoore het volgende:
Er wordt nu duidelijk massaal Goud en ook Zilver verkocht om in investeren in Bitcoin

ze bewegen omgekeerd recht evenredig in koers nu

Bitcoin is wel wat makkelijker in de opslag en vervoer he , mits je het wachtwoord goed onthoud O-) O-) -O-
_O- ^O^
pi_198048983
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:42 schreef Beursaap het volgende:

[..]


[..]

Procenten heb ik niks aan. Wat was je inleg en hoeveel winst heb je in totaal erop?

Ik had ook voor 100,- btc kunnen kopen en ja 400% winst waw nou nou 400 euro toe maar!
Dan is het ineens stil he.....
pi_198049499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:42 schreef Beursaap het volgende:

[..]

[..]

Procenten heb ik niks aan. Wat was je inleg en hoeveel winst heb je in totaal erop?

Ik had ook voor 100,- btc kunnen kopen en ja 400% winst waw nou nou 400 euro toe maar!
Niet geheel mee eens. Als iemand 100 euro inlegt en dat is inderdaad z'n gehele portfolio, dan heeft die toch de juiste belegging gekozen.

Het probleem is meer dat beleggers achteraf komen melden welke spectaculaire rendementen ze behaalden. Mijn eerdere ervaringen met beleggingsfora leren dat de investeringen waarschijnlijk niet werkelijk gedaan zijn of het plaatje klopt maar deels. Bij doorvragen komen dergelijke forum users vaak met inconsistenties, fouten of vaagheden in hun verhaal. Ik ga daarom zelf niet eens meer in op dergelijke xx% in xx maanden claims.

Beursaap, ik weet dat jij je portfolio hier lange tijd geleden al hebt getoond en ik heb daar destijds op gereageerd en je updates daarna bestudeerd. Ik roep andere forum deelnemers op hun portfolio ook vooraf te delen, als ze van plan zijn om op een later tijdstip de successen te claimen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 06:15:59 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198049513
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 06:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Niet geheel mee eens. Als iemand 100 euro inlegt en dat is inderdaad z'n gehele portfolio, dan heeft die toch de juiste belegging gekozen.

Het probleem is meer dat beleggers achteraf komen melden welke spectaculaire rendementen ze behaalden. Mijn eerdere ervaringen met beleggingsfora leren dat de investeringen waarschijnlijk niet werkelijk gedaan zijn of het plaatje klopt maar deels. Bij doorvragen komen dergelijke forum users vaak met inconsistenties, fouten of vaagheden in hun verhaal. Ik ga daarom zelf niet eens meer in op dergelijke xx% in xx maanden claims.

Beursaap, ik weet dat jij je portfolio hier lange tijd geleden al hebt getoond en ik heb daar destijds op gereageerd en je updates daarna bestudeerd. Ik roep andere forum deelnemers op hun portfolio ook vooraf te delen, als ze van plan zijn om op een later tijdstip de successen te claimen.
Ik zal je vast wat delen
Ik denk dat RD over 6 maand op 24 euro staat zelfs boven de 30 euro gaan komen dit jaar
Ik ben dan ook sinds twee weken in de calls FEB MAART JUNI en aandelen gegaan
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/12-royal-dutch-shell

Shell als zijnde de grootste LNG producent en vervoerder ter wereld , is veel meer dan een olieboer
Daarnaast hebben ze fors afgeschaald in bedrijfskosten en het weer groeiende dividend is helemaal niet slecht met 5%

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-02-2021 06:41:11 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198049584
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:09 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Veel, zeker niet alles.
Gisteren nog 3k in Galapagos afgeschreven, en dat heb ik in die periode gekocht :')


Dat ik destijds meer in Galapagos dan in Tesla zag 8)7
Tesla gaat terug naar 60 dollar per aandeel binnen 10 jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198049595
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 06:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Niet geheel mee eens. Als iemand 100 euro inlegt en dat is inderdaad z'n gehele portfolio, dan heeft die toch de juiste belegging gekozen.

Het probleem is meer dat beleggers achteraf komen melden welke spectaculaire rendementen ze behaalden. Mijn eerdere ervaringen met beleggingsfora leren dat de investeringen waarschijnlijk niet werkelijk gedaan zijn of het plaatje klopt maar deels. Bij doorvragen komen dergelijke forum users vaak met inconsistenties, fouten of vaagheden in hun verhaal. Ik ga daarom zelf niet eens meer in op dergelijke xx% in xx maanden claims.

Beursaap, ik weet dat jij je portfolio hier lange tijd geleden al hebt getoond en ik heb daar destijds op gereageerd en je updates daarna bestudeerd. Ik roep andere forum deelnemers op hun portfolio ook vooraf te delen, als ze van plan zijn om op een later tijdstip de successen te claimen.
Mijn idee is niet succes claimen.

De markt zakte onder de 400 punten en staat nu bijna 700.

Dus die verdubbeling heeft bijna iedereen.

Specifieker heb ik Gazprom en PostNL. Die zakten naar 3.3 en 1.0 respectievelijk. Staan nu 5.2 en 3.5 resp.
En ik stond op dat dieptepunt op - 40%. Nu dus +70% +- tov inleg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198050490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:26 schreef Groepfunder het volgende:
Zo te lezen ben ik de slechtste belegger in dit draadje. :D Hier geen vette winsten. Ja, tussen 1 maart 2020 en 1 februari 2021 kan ik ook 6,6% rendement noteren. Maar dat was vooral het wegpoetsen van daarvķķr ontstante verliezen. Per saldo ben ik maar weinig opgeschoten. Dat komt deels door de dollar: mijn beleggingen in BDC's staan tientallen procenten lager. Maar ook mijn aandelen in ABN AMRO, Bayer, Eurocommercial Properties, ING Group, Nokia, Orange en Unibail hebben heel wat betere dagen gekend.
Geen Ahold heb je gekocht. Terecht hoor. De aversie van de gewone winkelier tegen dit bedrijf is wel groot nu.

PS: ING en Unibail heb ik ook. Van Unibail dacht ik lang dat het te ondergewaardeerd is. Maar van drie jaar dividendstop kunnen ze maar weinig schulden aflossen, heb ik onlangs berekend.
pi_198050738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 06:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Beursaap, ik weet dat jij je portfolio hier lange tijd geleden al hebt getoond en ik heb daar destijds op gereageerd en je updates daarna bestudeerd. Ik roep andere forum deelnemers op hun portfolio ook vooraf te delen, als ze van plan zijn om op een later tijdstip de successen te claimen.
Ik heb enkel een pakket ETF's, 80% wereldwijd en 20% emerging markets. Daar gaat sinds 5 jaar geleden 800 euro per maand in. Rendement is goed natuurlijk, maar voelt nou niet echt als succes. Had het relaxter gevonden als ik wat goedkoper had kunnen inkopen en dat het dan over een jaar of 20 de lucht in zou gaan :+

Nu voelt het elke maand alsof ik inleg op de top. Van mij mag de lucht er snel uitlopen, dan leg ik met een geruster hart in.
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:38:42 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_198050794
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:12 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Geen Ahold heb je gekocht. Terecht hoor. De aversie van de gewone winkelier tegen dit bedrijf is wel groot nu.

Waarom, Ahold is volgens mij echt een koopje. Ook vandaag weer degelijke cijfers met bizarre groeicijfers van bol.com, en dan worden ze vooralsnog met -4% afgestraft. Snap ik persoonlijk niet veel van
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:40:06 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198050812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:26 schreef Groepfunder het volgende:
Zo te lezen ben ik de slechtste belegger in dit draadje. :D Hier geen vette winsten. Ja, tussen 1 maart 2020 en 1 februari 2021 kan ik ook 6,6% rendement noteren. Maar dat was vooral het wegpoetsen van daarvķķr ontstante verliezen. Per saldo ben ik maar weinig opgeschoten. Dat komt deels door de dollar: mijn beleggingen in BDC's staan tientallen procenten lager. Maar ook mijn aandelen in ABN AMRO, Bayer, Eurocommercial Properties, ING Group, Nokia, Orange en Unibail hebben heel wat betere dagen gekend.
Je zit gewoon vrij veilig en net in de hoek waar klappen vallen. Banken en retailvastgoed hebben het gewoon zwaar in deze tijden. Banken verdienen niets met zo een lage rente en retailvastgoed... ja, das duidelijk.

Tech is giga booming. Maar wel hoger risico. Chips zijn bijv. niet aan te slepen, dus alles wat in die hoek zit vliegt als een malle de lucht in. Maar ja, dat kantelt in no time de andere kant op als je pech hebt.
pi_198050842
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom, Ahold is volgens mij echt een koopje. Ook vandaag weer degelijke cijfers met bizarre groeicijfers van bol.com, en dan worden ze vooralsnog met -4% afgestraft. Snap ik persoonlijk niet veel van
In een jaar dat alles meezit vanwege de coronasores van anderen, en je alles in de schoot toegeworpen krijgt. Je maakt inderdaad dan wel een goed jaar, maar personeel wil nu ook al meer daarvan overhouden (terecht), maar elke belegger weet dat dit incidenteel succes is.
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:14:36 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_198051290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In een jaar dat alles meezit vanwege de coronasores van anderen, en je alles in de schoot toegeworpen krijgt. Je maakt inderdaad dan wel een goed jaar, maar personeel wil nu ook al meer daarvan overhouden (terecht), maar elke belegger weet dat dit incidenteel succes is.
toch heeft ahold nauwelijks geprofiteerd qua koers van corona, waar andere bedrijven sky-high gaan door corona. 1 jaar geleden stond Ahold op exact dezelfde koers als nu, en tussentijds is het even 10% omhoog gegaan maar nu dus ook weer teruggevallen. Verder ook buiten corona altijd solide winsten/omzet gedraaid. En met het kopen van bol.com in 2013 hebben ze een groeibriljant in huis die in 7 jaar tijd van 300 miljoen naar 4.3 miljard omzet is geknald.

Ik snap best dat het aandeel geen 35-40 euro waard is, maar 0% groei na een jaar als dit is aan de andere kant ook wel bijzonder.
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:22:50 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198051460
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom, Ahold is volgens mij echt een koopje. Ook vandaag weer degelijke cijfers met bizarre groeicijfers van bol.com, en dan worden ze vooralsnog met -4% afgestraft. Snap ik persoonlijk niet veel van
ja is vreemd

supers zin saai denk ik, alhoewel ze veel verschillende soorten chips verkopen

AKZO is ook van mening dat de koers te laag is , en pompt er 1 miljard overtollig kasgeld in

quote:
AkzoNobel beloont aandeelhouders met 1 miljard euro aandeleninkoop
Gepubliceerd op 17 februari 2021 07:56 |
07:56 - AkzoNobel beloont aandeelhouders met 1 miljard euro aandeleninkoop
Akzo Nobel (10:14)
85,600 -0,280 (-0,33%)

AMSTERDAM (ANP) - Verffabrikant AkzoNobel gaat dit jaar voor 1 miljard euro aan eigen aandelen inkopen. Daarmee wil het bedrijf de eigen aandeelhouders belonen.
Akzo heeft aanzienlijk wat geld in kas.
Eerder dit jaar wilde de onderneming nog een flink deel van dat geld inzetten om de Finse branchegenoot Tikkurila over te nemen, maar die koos voor een bod van het Amerikaanse PPG.

Door aandelen in te kopen zijn er minder effecten verhandelbaar en neemt de waarde van de stukken van de overgebleven aandeelhouders toe.

Daarnaast geeft AkzoNobel over 2020 ook nog een dividend van 1,52 euro per aandeel, wat iets hoger is dan een jaar eerder.


[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 17-02-2021 10:31:11 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:31:06 #231
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198051600
Cijfers Rio Tinto en bhp zijn bizar goed. Waarderingen zijn ook niet al te hoog. Heb alleen een beetje rio in de porto voorlopig.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_198052027
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:31 schreef JimmyJames het volgende:
Cijfers Rio Tinto en bhp zijn bizar goed. Waarderingen zijn ook niet al te hoog. Heb alleen een beetje rio in de porto voorlopig.
Gestuwd door? Koper? Handel? Heb Glencore al een tijdje op mijn favorietenlijst staan, maar nog niet aan toegekomen (lees: nog niet genoeg cash ;)). Alleen die individuele claimgevoeligheid, nog erger dan bij farma...
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198052101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:22 schreef michaelmoore het volgende:

AKZO is ook van mening dat de koers te laag is , en pompt er 1 miljard overtollig kasgeld in
Die share buybacks op ATH's (en directe stopzetting van alle lopende programma's in een scherp dalende markt) heb ik echt nooit begrepen. Knikker er het dan lekker als dividend uit.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198052190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom, Ahold is volgens mij echt een koopje. Ook vandaag weer degelijke cijfers met bizarre groeicijfers van bol.com, en dan worden ze vooralsnog met -4% afgestraft. Snap ik persoonlijk niet veel van
Ik had wat opties op Ahold gekocht afgelopen week donderdag (calls), gisteren waren ze +45%. Eigenlijk had ik moeten volhouden aan mijn tactiek, altijd voor de cijfers verkopen. Echter werd te greedy, nu 10% verlies.

Gelukkig, risicoavers als dat ik ben waren de opties wel iets verder in tijd. Dus ik hou ze nog even aan.

Buy the rumour, sell the news.
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:01:04 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198052234
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Die share buybacks op ATH's (en directe stopzetting van alle lopende programma's in een scherp dalende markt) heb ik echt nooit begrepen. Knikker er het dan lekker als dividend uit.
Nee dan ben je het cash kwijt en daarna daalt de koers , AKZO hoopt toch nog op een nieuwe overname , mogelijk in China
dan komen de nieuwe aandelen weer goed van pas

De inkoop eigen aandelen is het laden van het overname kanon

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 17-02-2021 12:47:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:19:19 #236
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198052575
quote:
5s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Gestuwd door? Koper? Handel?
Ijzerts.. koper helpt natuurlijk ook een handje mee. Ik denk zelf nog een mining etf erbij te kopen voor een dekking van "alle" grondstoffen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_198052696
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:19 schreef JimmyJames het volgende:
Ijzerts.. koper helpt natuurlijk ook een handje mee. Ik denk zelf nog een mining etf erbij te kopen voor een dekking van "alle" grondstoffen.
Al wat rond zitten kijken welke etf's het beste uit de bus komen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198053517
Heeft iemand een battery etf? Ik zat aan zo'n etf te denken vanwege het elektrificeren van de maatschappij
  woensdag 17 februari 2021 @ 12:46:13 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198054072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef floris_b het volgende:
Heeft iemand een battery etf? Ik zat aan zo'n etf te denken vanwege het elektrificeren van de maatschappij
koop dan AMG aandelen of lange opties
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 februari 2021 @ 12:55:42 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198054260
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Al wat rond zitten kijken welke etf's het beste uit de bus komen?
Ik heb geen uitvoerig onderzoek gedaan. Maar op basis van verhandelbaarheid, beschikbaarheid opties en holdings, uitgekomen op PICK.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:10:01 #241
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198054567
Ahold is een prima bedrijf, prima dividend, de koers blijft alleen een beetje achter. BoI.com is natuurlijk een geweldige toevoeging, maar BoI genereerde maar krap 6% van de omzet afgelopen jaar. En dan hebben we nog de dollar die in 2020 behoorlijk is afgezwakt van 1,11 naar 1,23 per Euro eind december, niet fijn voor een bedrijf dat 60% van de omzet uit de VS haalt. Ook zit er een beetje angst voor Amazon in de koers verwerkt, angst dat Amazon in de VS in Aholds vaarwater gaat zitten met de dagelijkse boodschappen. Dat geldt natuurlijk ook voor BoI.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:33:48 #242
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198054981
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ahold is een prima bedrijf, prima dividend, de koers blijft alleen een beetje achter. BoI.com is natuurlijk een geweldige toevoeging, maar BoI genereerde maar krap 6% van de omzet afgelopen jaar. En dan hebben we nog de dollar die in 2020 behoorlijk is afgezwakt van 1,11 naar 1,23 per Euro eind december, niet fijn voor een bedrijf dat 60% van de omzet uit de VS haalt. Ook zit er een beetje angst voor Amazon in de koers verwerkt, angst dat Amazon in de VS in Aholds vaarwater gaat zitten met de dagelijkse boodschappen. Dat geldt natuurlijk ook voor BoI.
De tegenvallers zitten dus al dubbel in de koers verwerkt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:37:11 #243
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198055045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De tegenvallers zitten dus al dubbel in de koers verwerkt
En Q4 werd verlies gedraaid vanwege eenmalige kosten en het dividend wordt vastgesteld op 0,90 ipv de verwachte 0,94. Allemaal niet goed voor de koers. Het verliesje van 3% vandaag betekent natuurlijk verder ook niks op de langere termijn.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:45:01 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198055249
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

En Q4 werd verlies gedraaid vanwege eenmalige kosten en het dividend wordt vastgesteld op 0,90 ipv de verwachte 0,94. Allemaal niet goed voor de koers. Het verliesje van 3% vandaag betekent natuurlijk verder ook niks op de langere termijn.
klopt, koersschommelingen die blijven altijd, maakt niet uit , op naar de 100 euro
https://www.telegraaf.nl/(...)niets-anders-te-doen
quote:
Aandeleninkoop
AkzoNobel kondigde verder een aandeleninkoop van ¤1 miljard aan, die begin 2022 moet zijn voltooid.
Dat geld is over nadat AkzoNobel vorige week de handdoek in de ring gooide in de overnamestrijd om zijn Finse branchegenoot Tikkurila met de Amerikaanse concurrent PPG.
Voor de aandeelhouders heeft de verf- en coatingproducent een slotdividend van ¤1,52 per aandeel in het verschiet, 3 cent meer dan het slotdividend over 2019.

Overigens stelt Vanlancker dat Tikkurila nog steeds beter bij AkzoNobel dan bij PPG zou passen. „Er was regionale overlap en meer synergie te behalen, maar ik heb ook gezegd dat we de overname met een rekenmachine doen.
We hebben heel veel gerekend, ik heb zelfs nog nieuwe batterijen in mijn rekenmachine moeten doen.
Maar het bedrag (PPG betaalt ruim ¤1,5 miljard, red.) werd zo hoog dat we niet anders konden concluderen dan dat we meer geld zouden verdienen als we het in de eigen organisatie steken.
Wij blijven rationeel.”
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 februari 2021 @ 14:03:07 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_198055717
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ahold is een prima bedrijf, prima dividend, de koers blijft alleen een beetje achter. BoI.com is natuurlijk een geweldige toevoeging, maar BoI genereerde maar krap 6% van de omzet afgelopen jaar. En dan hebben we nog de dollar die in 2020 behoorlijk is afgezwakt van 1,11 naar 1,23 per Euro eind december, niet fijn voor een bedrijf dat 60% van de omzet uit de VS haalt. Ook zit er een beetje angst voor Amazon in de koers verwerkt, angst dat Amazon in de VS in Aholds vaarwater gaat zitten met de dagelijkse boodschappen. Dat geldt natuurlijk ook voor BoI.
Denk dat je allemaal gelijk hebt, plus ik vind persoonlijk dat Ahold/Delhaize echt nog te weinig doet met bol.com samen. bol.com is in vrij korte tijd gestegen van een 1% aandeel van de omzet naar een 6% aandeel van de omzet. Dat zal de komende jaren echt nog flink gaan stijgen richting de 10-15% van de totaalomzet van Ahold aangezien de verwachting is dat bol.com 30% gaat stijgen naar 5+ miljard en de jaren daarna natuurlijk ook nog mooie stijgingen gaat laten zien. Maar op dit moment bestaat Ahold uit teveel op zichzelf staand opererende eilandjes. Etos heeft notabene vorig jaar nog een eigen webshop gelanceerd terwijl ze notabene alles via bol.com kunnen verkopen... Ze moeten veel meer samen gaan doen om van de switch naar online te profiteren. Dat doet Amazon natuurlijk ook, en Ahold moet daar ook veel harder op in gaan spelen
pi_198055718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:12 schreef Idisrom het volgende:
Geen Ahold heb je gekocht. Terecht hoor. De aversie van de gewone winkelier tegen dit bedrijf is wel groot nu.
Toch wel. Mijn eerste aandelen Ahold kocht ik op 30 november 2011 ā ¤10,365. Ik heb in mijn post alleen de posities genoemd die ervoor zorgen dat mijn beleggingsresultaten niet zo fantastisch zijn als van anderen die hier hun beleggingsresultaten hebben gedeeld. Over wat de dip van vorig jaar met mij deed heb ik eerder een draadje geopend.

Ik heb wel van die dip geleerd. Sindsdien is het aandeel ETFs in mijn portefeuille gegroeid (tot inmiddels 25%). Ik heb ook twee nieuwe ETFs aan mijn portefeuille toegevoegd: iShares MSCI World SRI UCITS ETF en iShares MSCI Europe Quality Dividend ETF. En ik ben van plan mijn positie in beide EFTs op termijn uit te breiden.

SPOILER: Portefeuille van groepfunder
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door Groepfunder op 17-02-2021 14:16:59 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 14:06:43 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198055794
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ahold is een prima bedrijf, prima dividend, de koers blijft alleen een beetje achter. BoI.com is natuurlijk een geweldige toevoeging, maar BoI genereerde maar krap 6% van de omzet afgelopen jaar. En dan hebben we nog de dollar die in 2020 behoorlijk is afgezwakt van 1,11 naar 1,23 per Euro eind december, niet fijn voor een bedrijf dat 60% van de omzet uit de VS haalt. Ook zit er een beetje angst voor Amazon in de koers verwerkt, angst dat Amazon in de VS in Aholds vaarwater gaat zitten met de dagelijkse boodschappen. Dat geldt natuurlijk ook voor BoI.
Misschien koop ik wel een plukje voor bol.com. Als je bol een omzet multiple meegeeft van 2 of 3, dan zit je al op de helft van de marketcap van Ahold.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_198064039
Zodan, mn positie in Powerbridge technologies binnen 5 minuten ineens 25% in de plus.

Koekoek
pi_198064148
50% nu, wtf?
pi_198064820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
50% nu, wtf?


lol, een trader per ongeluk een te grote bestensorder op de markt gegooid? _O-
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:53:40 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198065193
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

lol, een trader per ongeluk een te grote bestensorder op de markt gegooid? _O-
https://finance.yahoo.com/quote/PBTS?p=PBTS&.tsrc=fin-srch
is al weer over 6,8 nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198065372
quote:
Dat volume, ook geen pennystock oid

@tuinkabouter5000 wat is hier mee?

Pump 'n dump algoscriptje? :D
pi_198065396
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Zodan, mn positie in Powerbridge technologies binnen 5 minuten ineens 25% in de plus.

Koekoek
Laatste tijd heb je veel micro stock wat opeens flink omhoog gaat (en vaak de dag erna alweer omlaag gaat).

Zeker bij reddit zag ik elke dag een micro stock genoemd worden wat ineens +50% gaat in enkele minuten. Echt sick.
pi_198065674
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat volume, ook geen pennystock oid
[ afbeelding ]
@:tuinkabouter5000 wat is hier mee?

Pump 'n dump algoscriptje? :D
Ik heb geen idee, wel dik geprofiteerd iig. Nu terug op mn oorspronkelijke positie “stabiel” +75%. Ik heb ook nergens PnD signalen meegekregen en zit in best veel groepen.

Schiet mij maar lek.
pi_198065726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:02 schreef xminator het volgende:

[..]

Laatste tijd heb je veel micro stock wat opeens flink omhoog gaat (en vaak de dag erna alweer omlaag gaat).

Zeker bij reddit zag ik elke dag een micro stock genoemd worden wat ineens +50% gaat in enkele minuten. Echt sick.
Ja klopt, maar dit is geen slachtoffer geweest voor zover ik weet. Het is naar mijn mening ook gewoon een solide bedrijf met veel groeimogelijkheden die licht ondergewaardeerd werd.

Dus ik snap de trigger ook niet zo. Nergens nieuws te vinden ook.
pi_198065745
Koelt nu redelijk af weer.
pi_198065922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar dit is geen slachtoffer geweest voor zover ik weet. Het is naar mijn mening ook gewoon een solide bedrijf met veel groeimogelijkheden die licht ondergewaardeerd werd.

Dus ik snap de trigger ook niet zo. Nergens nieuws te vinden ook.
Ik zit de afgelopen tijd ook veel micro nasdaq ondernemingen te analyseren, ik kwam deze ook tegen maar werd er niet warm van.

Toughbuilt heb ik dan wel weer veel vertrouwen in.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:25:22 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198065928
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, wel dik geprofiteerd iig. Nu terug op mn oorspronkelijke positie “stabiel” +75%. Ik heb ook nergens PnD signalen meegekregen en zit in best veel groepen.

Schiet mij maar lek.
Ik zou maar even in blijven zitten , kan zijn dat er nieuws komt van de week

Op basis van wat heb je die positie gekocht ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198065987
Kzit toch na te denken over put opties.. Het zooitje staat me te hoog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198066131
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik zit de afgelopen tijd ook veel micro nasdaq ondernemingen te analyseren, ik kwam deze ook tegen maar werd er niet warm van.

Toughbuilt heb ik dan wel weer veel vertrouwen in.
Die kwam ik ook tegen, had ik dan weer het gevoel bij wat jij van pbts hebt :P cashflow schrok mij een beetje af

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou maar even in blijven zitten , kan zijn dat er nieuws komt van de week

Op basis van wat heb je die positie gekocht ??
Moeilijk samen te vatten, best veel over gelezen en lang over gediscussieerd met vrienden. Het komt erop neer dat ik hun producten in de basis solide vind, naar gelang van bedrijfsvoering vertrouwen heb in de financiële cijfers en ik veel groeipotentieel zie in de markt waarin zij opereren.

En ik houd deze positie zeker vast. Heb even wat meegesnoept van de achtbaan van net, maar mijn oorspronkelijke positie is nu onveranderd :)

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 17-02-2021 22:38:29 ]
pi_198069753
Oei Air France klappen vrees ik!
pi_198069897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Beursaap het volgende:
Oei Air France klappen vrees ik!
Mwah, 7+ was de consensus dus niet veel nieuws. Of zat er in detail nog wat spannends achter?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198071257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Beursaap het volgende:
Oei Air France klappen vrees ik!
Dat zou je denken, gewoon een plusje. Deze beurs :')
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:34:36 #264
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_198072647
zitten jullie nou al in uranium?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_198075673
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Beursaap het volgende:
Oei Air France klappen vrees ik!
Als je in de luchtvaart wilt beleggen begrijp ik niet waarom mensen voor een bedrijf als KLM kiezen, voor de crisis maakte ze al niet echt veel winst.

Ik zou zelf dan eerder naar een bedrijf als United Airlines gaan kijken, die maakte nog 3 miljard dollar winst in 2019.
BlaBlaBla
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:11:26 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198076354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Als je in de luchtvaart wilt beleggen begrijp ik niet waarom mensen voor een bedrijf als KLM kiezen, voor de crisis maakte ze al niet echt veel winst.

Ik zou zelf dan eerder naar een bedrijf als United Airlines gaan kijken, die maakte nog 3 miljard dollar winst in 2019.
easy jet maakt nog steeds winst , staat ook overall op kopen
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/2122-easyjet

de Fransen / KLM die blijven verlies maken

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2021 08:42:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198080123
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Als je in de luchtvaart wilt beleggen begrijp ik niet waarom mensen voor een bedrijf als KLM kiezen, voor de crisis maakte ze al niet echt veel winst.

Ik zou zelf dan eerder naar een bedrijf als United Airlines gaan kijken, die maakte nog 3 miljard dollar winst in 2019.
Op beleggingssites wordt het afgeraden om aandelen KLM te kopen.
pi_198080281
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Als je in de luchtvaart wilt beleggen begrijp ik niet waarom mensen voor een bedrijf als KLM kiezen, voor de crisis maakte ze al niet echt veel winst.

Ik zou zelf dan eerder naar een bedrijf als United Airlines gaan kijken, die maakte nog 3 miljard dollar winst in 2019.
Onzin stond vorig jaar januari op een tientje dus kan nog altijd verdubbelen de komende jaren.
pi_198082168
Mooi rood dagje vandaag.
pi_198083039
KLM put optie verkopen aandelen short? =)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 19 februari 2021 @ 08:21:12 #271
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198089547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:05 schreef ludovico het volgende:
KLM put optie verkopen aandelen short? =)
afblijven


quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:35 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Mooi rood dagje vandaag.
ach je weet niet
de dag is lang

quote:
Europese beurzen openen hoger
Gecreëerd: 06:56
(ABM FN-Dow Jones) De Europese beurzen gaan vrijdag een hogere opening tegemoet.

IG voorziet een openingswinst van 29 punten voor de Duitse DAX, een plus van 16 punten voor de Franse CAC 40 en een fractionele stijging voor de Britse FTSE 100.

Donderdag sloten de aandelenmarkten in Europa lager.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198089701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afblijven
[..]

ach je weet niet
de dag is lang
[..]

Denk eigk dat het een aardige constructie is. Risico omhoog bestaat niet. Maar zal wel ingeprijsd zijn omdat mensen wel willen gokken op omlaag zonder risico op verliezen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198091421
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afblijven
[..]

ach je weet niet
de dag is lang
[..]

Het jaar is lang :P

Tellurian binnen 2 weken richting de $5,- schat ik in. Veel goede signalen. Het is bijna zover... *O*
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:02:52 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198091557
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 10:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Het jaar is lang :P

Tellurian binnen 2 weken richting de $5,- schat ik in. Veel goede signalen. Het is bijna zover... *O*
Shell hobbelt wel mee
heb er van iedere maand 2
call opties en 1000 aandelen

ik ga verder in Baidu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198091697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Shell hobbelt wel mee
heb er van iedere maand 2
call opties en 1000 aandelen

ik ga verder in Baidu
Ik heb mijn posities in Tellurian vergroot inmiddels.

Gisteren het bericht dat ze 57m aan schulden hebben afgelost welke in september aan de beurt waren. Goed teken. Ik verwacht dat de opbrengsten dit jaar enorm gestegen zijn naar gelang van de LNG prijzen. Blijkbaar willen ze de balance sheet opschonen om partnerships en investeringen aantrekkelijker te maken en inmiddels spreken ze niet meer van het Driftwoord “project”, maar van een Driftwood “partnership”. Ik verwacht dat er een deal aanstaande is of al is gesloten.

Als die vooruitzichten er niet waren, dan zou je met deze rentes een lening pas op het laatste moment herfinancieren en niet nu al cash afbetalen. Bovendien hebben ze nog 80m in cash.

Ik zie positieve vooruitzichten op de korte termijn. Ben benieuwd of Charif “shovel in de ground by summer” waar gaat maken. Het begint er steeds meer op te lijken.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:17:12 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198091794
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Goed teken. Ik verwacht dat de opbrengsten dit jaar enorm gestegen zijn naar gelang van de LNG prijzen.
Ik zie RD naar boven de 20 euro spuiten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198091839
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zie RD naar de 20 euro spuiten
[ afbeelding ]
Hoop met me mee *O*

Waarschijnlijk heeft niemand hier mijn post van TELL destijds serieus genomen, maar na de dip van gisteren is dit alsnog een mooi moment om in te stappen schat ik in.

Ik vermoed dat de nieuwe bodem op $3,5 zal zijn en zal blijven.
pi_198092269
NCU en European Lithium ltd co nam ook niemand serieus volgens mij :P
pi_198093318
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik heb mijn posities in Tellurian vergroot inmiddels.

Gisteren het bericht dat ze 57m aan schulden hebben afgelost welke in september aan de beurt waren. Goed teken. Ik verwacht dat de opbrengsten dit jaar enorm gestegen zijn naar gelang van de LNG prijzen. Blijkbaar willen ze de balance sheet opschonen om partnerships en investeringen aantrekkelijker te maken en inmiddels spreken ze niet meer van het Driftwoord “project”, maar van een Driftwood “partnership”. Ik verwacht dat er een deal aanstaande is of al is gesloten.

Als die vooruitzichten er niet waren, dan zou je met deze rentes een lening pas op het laatste moment herfinancieren en niet nu al cash afbetalen. Bovendien hebben ze nog 80m in cash.

Ik zie positieve vooruitzichten op de korte termijn. Ben benieuwd of Charif “shovel in de ground by summer” waar gaat maken. Het begint er steeds meer op te lijken.
Ben er even ingedoken en lijkt me inderdaad wel een leuke om in te stappen. Heb nog klein potje over hiervoor. Dus ik dacht, ik stap in. Maar, heb jij TELL (Nasdaq) of de Frankfurt tegenhanger MPLN?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198093476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ben er even ingedoken en lijkt me inderdaad wel een leuke om in te stappen. Heb nog klein potje over hiervoor. Dus ik dacht, ik stap in. Maar, heb jij TELL (Nasdaq) of de Frankfurt tegenhanger MPLN?
Nasdaq. Ik weet niet waarom, maar ik lees al het nieuws in dollars en in de groepen waar ik zit heeft iedereen het over de nasdaq posities.

Noem me een lui schaap, maar beetje voor het gemak dus :P
pi_198093542
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Nasdaq. Ik weet niet waarom, maar ik lees al het nieuws in dollars en in de groepen waar ik zit heeft iedereen het over de nasdaq posities.

Noem me een lui schaap, maar beetje voor het gemak dus :P
Oké, ik wilde dus gaan voor de Frankfurt editie, ook uit ¤-gewenning, maar die koers update niet zo vaak als het Nasdaq aandaal natuurlijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:04:30 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198093589
Ik pak in principe altijd de 'thuismarkt'
Laffe huichelaar
pi_198093600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:01 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oké, ik wilde dus gaan voor de Frankfurt editie, ook uit ¤-gewenning, maar die koers update niet zo vaak als het Nasdaq aandaal natuurlijk.
Dat weet ik niet, zou kunnen. Voor een long opzich geen vereiste, maar ik vind t wel altijd prettig
pi_198093635
Vreemd, of ja, voor mij vreemd. De transactiekosten van dat aandeel in Frankfurt zijn ook een factor 10 dan die van de Nasdaq. Had anders verwacht.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198093765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:07 schreef Hojdhopper het volgende:
Vreemd, of ja, voor mij vreemd. De transactiekosten van dat aandeel in Frankfurt zijn ook een factor 10 dan die van de Nasdaq. Had anders verwacht.
Welke broker?
pi_198093778
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Welke broker?
DeGiro.

100 Aandelen in Frankfurt ¤7,nogiets
100 Aandelen in New York ¤0,83
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198093856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:17 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

DeGiro.

100 Aandelen in Frankfurt ¤7,nogiets
100 Aandelen in New York ¤0,83
Ik zie het ja... Scheelt aanzienlijk
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:29:34 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198094000
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:17 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

DeGiro.

100 Aandelen in Frankfurt ¤7,nogiets
100 Aandelen in New York ¤0,83
Frankfurt is inderdaad duur bij DeGiro. Zo ben ik met High Tide het schip ingegaan door even niet op te letten.
Laffe huichelaar
pi_198094135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Frankfurt is inderdaad duur bij DeGiro. Zo ben ik met High Tide het schip ingegaan door even niet op te letten.
Nooit eerder zo precies op gelet ook, toch maar gaan doen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198094304
Mede om deze reden zit ik bij 3 verschillende brokers.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:54:58 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198094431
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zie RD naar boven de 20 euro spuiten
[ afbeelding ]
Bizar dat er zo weinig aandacht is voor een vijftienvoudiging van de LNG-prijzen in Azie..

Ik zie in de grafiek ook "S Korea to close coal plants on emissions" staan. Dat gaat natuurlijk nog veel meer gebeuren in Azie, betekent dat dan elke keer een boost voor LNG? Ze kunnen kolen toch ook proberen te vervangen door bijv kernenergie of wind/zonneenergie?

[ Bericht 9% gewijzigd door JimmyJames op 19-02-2021 14:03:27 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_198094521
Wat is er met Fugro? Elke keer als ie bij de 10 komt flikkert ie weer in elkaar grrr! Heb ze voor 8,43...
pi_198094650
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:17 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

DeGiro.

100 Aandelen in Frankfurt ¤7,nogiets
100 Aandelen in New York ¤0,83
Zal er ook wel mee te maken hebben dat het alleen op de 'ouderwetse' Frankfurtse beurs wordt verhandeld, nog met hoekmannen enzo. En niet op de electronische Xetra
pi_198094653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:54 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Bizar dat er zo weinig aandacht is voor een vijftienvoudiging van de LNG-prijzen in Azie..

Ik ben er blij mee lol
pi_198096736
Powerbridge tech. lijkt zich na die achtbaan van woensdag toch echt te herstellen rond de +35-40%.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:44:37 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198097451
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:54 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Bizar dat er zo weinig aandacht is voor een vijftienvoudiging van de LNG-prijzen in Azie..


Ja shell zit in het verdomhoekje , volkomen onterecht
Dus de pensioenfondsen zijn aan het verkopen en hedgefondsen zijn aan het inslaan

quote:
Ik zie in de grafiek ook "S Korea to close coal plants on emissions" staan. Dat gaat natuurlijk nog veel meer gebeuren in Azie, betekent dat dan elke keer een boost voor LNG?
Ze kunnen kolen toch ook proberen te vervangen door bijv kernenergie of wind/zonne-energie?
nee dat gaat niet
te weinjg capaciteit

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2021 16:59:46 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:45:25 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198097459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:00 schreef Beursaap het volgende:
Wat is er met Fugro? Elke keer als ie bij de 10 komt flikkert ie weer in elkaar grrr! Heb ze voor 8,43...
KBC heeft ze vandaag op de kooplijst gezet

Onverwacht verlies gelden
Ik vermoed voorzieningen anders weet ik het ook niet

Ik heb ze niet maar ik denk dat ze nu echt wel koopwaardig zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:59:09 #298
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198097681
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik heb mijn posities in Tellurian vergroot inmiddels.

Gisteren het bericht dat ze 57m aan schulden hebben afgelost welke in september aan de beurt waren. Goed teken. Ik verwacht dat de opbrengsten dit jaar enorm gestegen zijn naar gelang van de LNG prijzen. Blijkbaar willen ze de balance sheet opschonen om partnerships en investeringen aantrekkelijker te maken en inmiddels spreken ze niet meer van het Driftwoord “project”, maar van een Driftwood “partnership”. Ik verwacht dat er een deal aanstaande is of al is gesloten.

Als die vooruitzichten er niet waren, dan zou je met deze rentes een lening pas op het laatste moment herfinancieren en niet nu al cash afbetalen. Bovendien hebben ze nog 80m in cash.

Ik zie positieve vooruitzichten op de korte termijn. Ben benieuwd of Charif “shovel in de ground by summer” waar gaat maken. Het begint er steeds meer op te lijken.
al +10% vandaag, jij blij
Laffe huichelaar
pi_198097709
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

al +10% vandaag, jij blij
Ja gaat lekker inderdaad! :)

+ Powerbridge gaat weer als een raket.
pi_198107611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:19 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Waarschijnlijk heeft niemand hier mijn post van TELL destijds serieus genomen, maar na de dip van gisteren is dit alsnog een mooi moment om in te stappen schat ik in.
Ik nam het serieus in de zin dat ik de fundamentals heb gechecked en het bleek geen kandidaat voor mijn eigen portfolio.

Je post over aandelen waarover je niet vaak iets hoort, althans niet in Nederlandse fora. Ik vroeg me af waar je deze ideeen vandaan haalt? Volg je een bepaalde blogger of youtuber oid ?
pi_198107669
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 09:03 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik nam het serieus in de zin dat ik de fundamentals heb gechecked en het bleek geen kandidaat voor mijn eigen portfolio.

Je post over aandelen waarover je niet vaak iets hoort, althans niet in Nederlandse fora. Ik vroeg me af waar je deze ideeen vandaan haalt? Volg je een bepaalde blogger of youtuber oid ?
Nee ik volg niemand. Sterker nog: ik heb op discord na al 5-6 jaar geen social media meer.

Ik doe mijn eigen trendwatching en doe dan onderzoek naar die branche. Daarbij zet ik alle schakels in de keten uiteen en dan probeer ik specifiek de bedrijven te zoeken die door anderen over het hoofd worden zien of op basis van te algemene criteria als oninteressant geacht worden.

Ik probeer altijd in de groep van early adopters te zitten om te profiteren van de early majority.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')