abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2021 @ 18:29:42 #201
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198021947
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.

Zelfs als je niet actief aan het beleggen was (lees vwrl oid gekocht) 9 maanden geleden, dan had je nu 30% rendement moeten hebben.

En het is pas winst, als je uitcashed :)
Wat is er met je gebeurd dat je zo geworden bent? Die gozer is gewoon blij, waarom zou je dan in vredesnaam zo lullig lopen doen?
Laffe huichelaar
pi_198022161
Wat vinden jullie van onderstaande 'onderzoek'? Zelf denk ik dat er wel een kern van waarheid is zit bij de wat onnozele beleggers die na de bekendmaking het aandeel kopen om dividend te vangen.

seekingalpha.com/amp/article/4289328-run-up-ex-dividend-date
pi_198023167
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wel aan de lage kant als je een beetje actief hebt lopen beleggen de afgelopen 9 maanden.

Zelfs als je niet actief aan het beleggen was (lees vwrl oid gekocht) 9 maanden geleden, dan had je nu 30% rendement moeten hebben.

En het is pas winst, als je uitcashed :)
Post eens je eigen inleg:winst. Dit is een beetje vliegen afvangen.
pi_198023380
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is er met je gebeurd dat je zo geworden bent? Die gozer is gewoon blij, waarom zou je dan in vredesnaam zo lullig lopen doen?
Excuses Timm, vanaf nu alleen maar positiviteit.

Zodat we mensen kunnen luren om op ATH aandelen te kopen.

Maar desalniettemin blij voor je beursaap, goed dat je hebt durven in te stappen.
  maandag 15 februari 2021 @ 19:52:11 #205
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198023463
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of jij bent geen econoom / mist rationeel denkvermogen
btc go brrrrr
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198023523
Keb, t.o.v. portefeuille waarde nu, 100% winst gedraaid sinds Corona dip.

En mijn portefeuille is nu 25% meer waard dan toen. Keb zegmaar al 75% winst genomen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198023839
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:41 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Post eens je eigen inleg:winst. Dit is een beetje vliegen afvangen.
Heb een hele tijd niet meer in aandelen gezeten.

Echter afgelopen twee maanden 80% rendement behaald. Ik ben te risicoavers/rationeel en dat werkt niet goed op dit moment.
pi_198029194
Zo te lezen ben ik de slechtste belegger in dit draadje. :D Hier geen vette winsten. Ja, tussen 1 maart 2020 en 1 februari 2021 kan ik ook 6,6% rendement noteren. Maar dat was vooral het wegpoetsen van daarvóór ontstante verliezen. Per saldo ben ik maar weinig opgeschoten. Dat komt deels door de dollar: mijn beleggingen in BDC's staan tientallen procenten lager. Maar ook mijn aandelen in ABN AMRO, Bayer, Eurocommercial Properties, ING Group, Nokia, Orange en Unibail hebben heel wat betere dagen gekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 16-02-2021 09:37:41 ]
pi_198029414
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:54 schreef ludovico het volgende:
Keb, t.o.v. portefeuille waarde nu, 100% winst gedraaid sinds Corona dip.

En mijn portefeuille is nu 25% meer waard dan toen. Keb zegmaar al 75% winst genomen.
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Heb een hele tijd niet meer in aandelen gezeten.

Echter afgelopen twee maanden 80% rendement behaald. Ik ben te risicoavers/rationeel en dat werkt niet goed op dit moment.
Procenten heb ik niks aan. Wat was je inleg en hoeveel winst heb je in totaal erop?

Ik had ook voor 100,- btc kunnen kopen en ja 400% winst waw nou nou 400 euro toe maar!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 10:39:05 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198030178
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:26 schreef Groepfunder het volgende:
Zo te lezen ben ik de slechtste belegger in dit draadje. :D Hier geen vette winsten. Ja, tussen 1 maart 2020 en 1 februari 2021 kan ik ook 6,6% rendement noteren. Maar dat was vooral het wegpoetsen van daarvóór ontstante verliezen. Per saldo ben ik maar weinig opgeschoten. Dat komt deels door de dollar: mijn beleggingen in BDC's staan tientallen procenten lager. Maar ook mijn aandelen in ABN AMRO, Bayer, Eurocommercial Properties, ING Group, Nokia, Orange en Unibail hebben heel wat betere dagen gekend.
ja dat geloof ik gelijk

Bayer staat wel op kopen
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/102-bayer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198033244
quote:
Nja, maak je geen zorgen. Ik sloeg alleen aan op het feit dat als je 9 maanden geleden ingestapt was dat het dan logisch is dat je hoge rendementen hebt. Letterlijk alles zat in een dieptepunt en alles is flink gestegen.

Als je daarvoor was ingestapt, is het ook logisch dat je niet veel rendement hebt (tenzij je echt actief aan het beleggen was).
pi_198033689
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:50 schreef xminator het volgende:

[..]

Nja, maak je geen zorgen. Ik sloeg alleen aan op het feit dat als je 9 maanden geleden ingestapt was dat het dan logisch is dat je hoge rendementen hebt. Letterlijk alles zat in een dieptepunt en alles is flink gestegen.

Als je daarvoor was ingestapt, is het ook logisch dat je niet veel rendement hebt (tenzij je echt actief aan het beleggen was).
Veel, zeker niet alles.
Gisteren nog 3k in Galapagos afgeschreven, en dat heb ik in die periode gekocht :')

Dat ik destijds meer in Galapagos dan in Tesla zag 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door Soldier2000 op 16-02-2021 13:22:08 ]
BlaBlaBla
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:18:27 #213
323876 michaelmoore
pi_198035228
Er wordt nu duidelijk massaal Goud en ook Zilver verkocht om in investeren in Bitcoin

ze bewegen omgekeerd recht evenredig in koers nu

Bitcoin is wel wat makkelijker in de opslag en vervoer he , mits je het wachtwoord goed onthoud O-) O-) -O-

[ Bericht 23% gewijzigd door michaelmoore op 16-02-2021 19:57:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 17 februari 2021 @ 00:15:32 #214
323876 michaelmoore
pi_198048798
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:18 schreef recursief het volgende:
Ik heb na de eerste lockdown flink extra ingelegd. Bovendien heb ik nog steeds een pluk Fastned. Daar heb ik wat van uitgecasht en dat eind vorig jaar in Bitcoin gestoken. Alleen op Wereldhave sta ik nog in het rood maar verder heb ik nog nooit zo goed gedraaid.
welk platform gebruik je ?

ik hoop dat de Giro in Bitcoin gaat

is er ook een ETF bitcoin?
pi_198048896
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 00:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

welk platform gebruik je ?

ik hoop dat de Giro in Bitcoin gaat

is er ook een ETF bitcoin?
Voor BTC? Geen platform, ik beheer zelf mijn wallet. Fiat <---> BTC via een broker (Bitonic, BTC Direct) of exchange (Binance, Bl3p).
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_198048945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dat geloof ik gelijk

Bayer staat wel op kopen
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/102-bayer
Zijn die al eens klaar met de lawsuits van Monsanto? God, wat was dat een onbegrijpelijke aankoop voor de jackpot en nog extern gefinancierd ook. Trainwreck in slow motion echt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 17 februari 2021 @ 00:33:55 #217
323876 michaelmoore
pi_198048957
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 00:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Zijn die al eens klaar met de lawsuits van Monsanto? God, wat was dat een onbegrijpelijke aankoop voor de jackpot en nog extern gefinancierd ook. Trainwreck in slow motion echt.
Bayer crop science is apart gezet ik denk dat dit verder veel toekomst heeft
pi_198048970
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:18 schreef michaelmoore het volgende:
Er wordt nu duidelijk massaal Goud en ook Zilver verkocht om in investeren in Bitcoin

ze bewegen omgekeerd recht evenredig in koers nu

Bitcoin is wel wat makkelijker in de opslag en vervoer he , mits je het wachtwoord goed onthoud O-) O-) -O-
_O- ^O^
pi_198048983
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:42 schreef Beursaap het volgende:

[..]

[..]

Procenten heb ik niks aan. Wat was je inleg en hoeveel winst heb je in totaal erop?

Ik had ook voor 100,- btc kunnen kopen en ja 400% winst waw nou nou 400 euro toe maar!
Dan is het ineens stil he.....
pi_198049499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:42 schreef Beursaap het volgende:

[..]

[..]

Niet geheel mee eens. Als iemand 100 euro inlegt en dat is inderdaad z'n gehele portfolio, dan heeft die toch de juiste belegging gekozen.

Het probleem is meer dat beleggers achteraf komen melden welke spectaculaire rendementen ze behaalden. Mijn eerdere ervaringen met beleggingsfora leren dat de investeringen waarschijnlijk niet werkelijk gedaan zijn of het plaatje klopt maar deels. Bij doorvragen komen dergelijke forum users vaak met inconsistenties, fouten of vaagheden in hun verhaal. Ik ga daarom zelf niet eens meer in op dergelijke xx% in xx maanden claims.

Beursaap, ik weet dat jij je portfolio hier lange tijd geleden al hebt getoond en ik heb daar destijds op gereageerd en je updates daarna bestudeerd. Ik roep andere forum deelnemers op hun portfolio ook vooraf te delen, als ze van plan zijn om op een later tijdstip de successen te claimen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 06:15:59 #221
323876 michaelmoore
pi_198049513
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 06:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Niet geheel mee eens. Als iemand 100 euro inlegt en dat is inderdaad z'n gehele portfolio, dan heeft die toch de juiste belegging gekozen.

Het probleem is meer dat beleggers achteraf komen melden welke spectaculaire rendementen ze behaalden. Mijn eerdere ervaringen met beleggingsfora leren dat de investeringen waarschijnlijk niet werkelijk gedaan zijn of het plaatje klopt maar deels. Bij doorvragen komen dergelijke forum users vaak met inconsistenties, fouten of vaagheden in hun verhaal. Ik ga daarom zelf niet eens meer in op dergelijke xx% in xx maanden claims.

Beursaap, ik weet dat jij je portfolio hier lange tijd geleden al hebt getoond en ik heb daar destijds op gereageerd en je updates daarna bestudeerd. Ik roep andere forum deelnemers op hun portfolio ook vooraf te delen, als ze van plan zijn om op een later tijdstip de successen te claimen.
Ik zal je vast wat delen
Ik denk dat RD over 6 maand op 24 euro staat zelfs boven de 30 euro gaan komen dit jaar
Ik ben dan ook sinds twee weken in de calls FEB MAART JUNI en aandelen gegaan
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/12-royal-dutch-shell

Shell als zijnde de grootste LNG producent en vervoerder ter wereld , is veel meer dan een olieboer
Daarnaast hebben ze fors afgeschaald in bedrijfskosten en het weer groeiende dividend is helemaal niet slecht met 5%

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-02-2021 06:41:11 ]
pi_198049584
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:09 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Veel, zeker niet alles.
Gisteren nog 3k in Galapagos afgeschreven, en dat heb ik in die periode gekocht :')

Dat ik destijds meer in Galapagos dan in Tesla zag 8)7
Tesla gaat terug naar 60 dollar per aandeel binnen 10 jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198049595
quote:

[..]

Mijn idee is niet succes claimen.

De markt zakte onder de 400 punten en staat nu bijna 700.

Dus die verdubbeling heeft bijna iedereen.

Specifieker heb ik Gazprom en PostNL. Die zakten naar 3.3 en 1.0 respectievelijk. Staan nu 5.2 en 3.5 resp.
En ik stond op dat dieptepunt op - 40%. Nu dus +70% +- tov inleg.
pi_198050490
quote:
Geen Ahold heb je gekocht. Terecht hoor. De aversie van de gewone winkelier tegen dit bedrijf is wel groot nu.

PS: ING en Unibail heb ik ook. Van Unibail dacht ik lang dat het te ondergewaardeerd is. Maar van drie jaar dividendstop kunnen ze maar weinig schulden aflossen, heb ik onlangs berekend.
pi_198050738
quote:

[..]

Ik heb enkel een pakket ETF's, 80% wereldwijd en 20% emerging markets. Daar gaat sinds 5 jaar geleden 800 euro per maand in. Rendement is goed natuurlijk, maar voelt nou niet echt als succes. Had het relaxter gevonden als ik wat goedkoper had kunnen inkopen en dat het dan over een jaar of 20 de lucht in zou gaan :+

Nu voelt het elke maand alsof ik inleg op de top. Van mij mag de lucht er snel uitlopen, dan leg ik met een geruster hart in.
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:38:42 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_198050794
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:12 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Geen Ahold heb je gekocht. Terecht hoor. De aversie van de gewone winkelier tegen dit bedrijf is wel groot nu.

Waarom, Ahold is volgens mij echt een koopje. Ook vandaag weer degelijke cijfers met bizarre groeicijfers van bol.com, en dan worden ze vooralsnog met -4% afgestraft. Snap ik persoonlijk niet veel van
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:40:06 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198050812
quote:
Je zit gewoon vrij veilig en net in de hoek waar klappen vallen. Banken en retailvastgoed hebben het gewoon zwaar in deze tijden. Banken verdienen niets met zo een lage rente en retailvastgoed... ja, das duidelijk.

Tech is giga booming. Maar wel hoger risico. Chips zijn bijv. niet aan te slepen, dus alles wat in die hoek zit vliegt als een malle de lucht in. Maar ja, dat kantelt in no time de andere kant op als je pech hebt.
pi_198050842
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom, Ahold is volgens mij echt een koopje. Ook vandaag weer degelijke cijfers met bizarre groeicijfers van bol.com, en dan worden ze vooralsnog met -4% afgestraft. Snap ik persoonlijk niet veel van
In een jaar dat alles meezit vanwege de coronasores van anderen, en je alles in de schoot toegeworpen krijgt. Je maakt inderdaad dan wel een goed jaar, maar personeel wil nu ook al meer daarvan overhouden (terecht), maar elke belegger weet dat dit incidenteel succes is.
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:14:36 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_198051290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In een jaar dat alles meezit vanwege de coronasores van anderen, en je alles in de schoot toegeworpen krijgt. Je maakt inderdaad dan wel een goed jaar, maar personeel wil nu ook al meer daarvan overhouden (terecht), maar elke belegger weet dat dit incidenteel succes is.
toch heeft ahold nauwelijks geprofiteerd qua koers van corona, waar andere bedrijven sky-high gaan door corona. 1 jaar geleden stond Ahold op exact dezelfde koers als nu, en tussentijds is het even 10% omhoog gegaan maar nu dus ook weer teruggevallen. Verder ook buiten corona altijd solide winsten/omzet gedraaid. En met het kopen van bol.com in 2013 hebben ze een groeibriljant in huis die in 7 jaar tijd van 300 miljoen naar 4.3 miljard omzet is geknald.

Ik snap best dat het aandeel geen 35-40 euro waard is, maar 0% groei na een jaar als dit is aan de andere kant ook wel bijzonder.
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:22:50 #230
323876 michaelmoore
pi_198051460
quote:

[..]

ja is vreemd

supers zin saai denk ik, alhoewel ze veel verschillende soorten chips verkopen

AKZO is ook van mening dat de koers te laag is , en pompt er 1 miljard overtollig kasgeld in

quote:
AkzoNobel beloont aandeelhouders met 1 miljard euro aandeleninkoop
Gepubliceerd op 17 februari 2021 07:56 |
07:56 - AkzoNobel beloont aandeelhouders met 1 miljard euro aandeleninkoop
Akzo Nobel (10:14)
85,600 -0,280 (-0,33%)

AMSTERDAM (ANP) - Verffabrikant AkzoNobel gaat dit jaar voor 1 miljard euro aan eigen aandelen inkopen. Daarmee wil het bedrijf de eigen aandeelhouders belonen.
Akzo heeft aanzienlijk wat geld in kas.
Eerder dit jaar wilde de onderneming nog een flink deel van dat geld inzetten om de Finse branchegenoot Tikkurila over te nemen, maar die koos voor een bod van het Amerikaanse PPG.

Door aandelen in te kopen zijn er minder effecten verhandelbaar en neemt de waarde van de stukken van de overgebleven aandeelhouders toe.

Daarnaast geeft AkzoNobel over 2020 ook nog een dividend van 1,52 euro per aandeel, wat iets hoger is dan een jaar eerder.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 17-02-2021 10:31:11 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:31:06 #231
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198051600
Cijfers Rio Tinto en bhp zijn bizar goed. Waarderingen zijn ook niet al te hoog. Heb alleen een beetje rio in de porto voorlopig.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_198052027
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:31 schreef JimmyJames het volgende:
Cijfers Rio Tinto en bhp zijn bizar goed. Waarderingen zijn ook niet al te hoog. Heb alleen een beetje rio in de porto voorlopig.
Gestuwd door? Koper? Handel? Heb Glencore al een tijdje op mijn favorietenlijst staan, maar nog niet aan toegekomen (lees: nog niet genoeg cash ;)). Alleen die individuele claimgevoeligheid, nog erger dan bij farma...
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198052101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:22 schreef michaelmoore het volgende:

AKZO is ook van mening dat de koers te laag is , en pompt er 1 miljard overtollig kasgeld in
Die share buybacks op ATH's (en directe stopzetting van alle lopende programma's in een scherp dalende markt) heb ik echt nooit begrepen. Knikker er het dan lekker als dividend uit.
pi_198052190
quote:

[..]

Ik had wat opties op Ahold gekocht afgelopen week donderdag (calls), gisteren waren ze +45%. Eigenlijk had ik moeten volhouden aan mijn tactiek, altijd voor de cijfers verkopen. Echter werd te greedy, nu 10% verlies.

Gelukkig, risicoavers als dat ik ben waren de opties wel iets verder in tijd. Dus ik hou ze nog even aan.

Buy the rumour, sell the news.
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:01:04 #235
323876 michaelmoore
pi_198052234
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Die share buybacks op ATH's (en directe stopzetting van alle lopende programma's in een scherp dalende markt) heb ik echt nooit begrepen. Knikker er het dan lekker als dividend uit.
Nee dan ben je het cash kwijt en daarna daalt de koers , AKZO hoopt toch nog op een nieuwe overname , mogelijk in China
dan komen de nieuwe aandelen weer goed van pas

De inkoop eigen aandelen is het laden van het overname kanon

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 17-02-2021 12:47:03 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:19:19 #236
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198052575
quote:
5s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Gestuwd door? Koper? Handel?
Ijzerts.. koper helpt natuurlijk ook een handje mee. Ik denk zelf nog een mining etf erbij te kopen voor een dekking van "alle" grondstoffen.
pi_198052696
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:19 schreef JimmyJames het volgende:
Ijzerts.. koper helpt natuurlijk ook een handje mee. Ik denk zelf nog een mining etf erbij te kopen voor een dekking van "alle" grondstoffen.
Al wat rond zitten kijken welke etf's het beste uit de bus komen?
pi_198053517
Heeft iemand een battery etf? Ik zat aan zo'n etf te denken vanwege het elektrificeren van de maatschappij
  woensdag 17 februari 2021 @ 12:46:13 #239
323876 michaelmoore
pi_198054072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef floris_b het volgende:
Heeft iemand een battery etf? Ik zat aan zo'n etf te denken vanwege het elektrificeren van de maatschappij
koop dan AMG aandelen of lange opties
  woensdag 17 februari 2021 @ 12:55:42 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198054260
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Al wat rond zitten kijken welke etf's het beste uit de bus komen?
Ik heb geen uitvoerig onderzoek gedaan. Maar op basis van verhandelbaarheid, beschikbaarheid opties en holdings, uitgekomen op PICK.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:10:01 #241
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198054567
Ahold is een prima bedrijf, prima dividend, de koers blijft alleen een beetje achter. BoI.com is natuurlijk een geweldige toevoeging, maar BoI genereerde maar krap 6% van de omzet afgelopen jaar. En dan hebben we nog de dollar die in 2020 behoorlijk is afgezwakt van 1,11 naar 1,23 per Euro eind december, niet fijn voor een bedrijf dat 60% van de omzet uit de VS haalt. Ook zit er een beetje angst voor Amazon in de koers verwerkt, angst dat Amazon in de VS in Aholds vaarwater gaat zitten met de dagelijkse boodschappen. Dat geldt natuurlijk ook voor BoI.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:33:48 #242
323876 michaelmoore
pi_198054981
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ahold is een prima bedrijf, prima dividend, de koers blijft alleen een beetje achter. BoI.com is natuurlijk een geweldige toevoeging, maar BoI genereerde maar krap 6% van de omzet afgelopen jaar. En dan hebben we nog de dollar die in 2020 behoorlijk is afgezwakt van 1,11 naar 1,23 per Euro eind december, niet fijn voor een bedrijf dat 60% van de omzet uit de VS haalt. Ook zit er een beetje angst voor Amazon in de koers verwerkt, angst dat Amazon in de VS in Aholds vaarwater gaat zitten met de dagelijkse boodschappen. Dat geldt natuurlijk ook voor BoI.
De tegenvallers zitten dus al dubbel in de koers verwerkt
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:37:11 #243
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198055045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De tegenvallers zitten dus al dubbel in de koers verwerkt
En Q4 werd verlies gedraaid vanwege eenmalige kosten en het dividend wordt vastgesteld op 0,90 ipv de verwachte 0,94. Allemaal niet goed voor de koers. Het verliesje van 3% vandaag betekent natuurlijk verder ook niks op de langere termijn.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:45:01 #244
323876 michaelmoore
pi_198055249
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

En Q4 werd verlies gedraaid vanwege eenmalige kosten en het dividend wordt vastgesteld op 0,90 ipv de verwachte 0,94. Allemaal niet goed voor de koers. Het verliesje van 3% vandaag betekent natuurlijk verder ook niks op de langere termijn.
klopt, koersschommelingen die blijven altijd, maakt niet uit , op naar de 100 euro
https://www.telegraaf.nl/(...)niets-anders-te-doen
quote:
Aandeleninkoop
AkzoNobel kondigde verder een aandeleninkoop van ¤1 miljard aan, die begin 2022 moet zijn voltooid.
Dat geld is over nadat AkzoNobel vorige week de handdoek in de ring gooide in de overnamestrijd om zijn Finse branchegenoot Tikkurila met de Amerikaanse concurrent PPG.
Voor de aandeelhouders heeft de verf- en coatingproducent een slotdividend van ¤1,52 per aandeel in het verschiet, 3 cent meer dan het slotdividend over 2019.

Overigens stelt Vanlancker dat Tikkurila nog steeds beter bij AkzoNobel dan bij PPG zou passen. „Er was regionale overlap en meer synergie te behalen, maar ik heb ook gezegd dat we de overname met een rekenmachine doen.
We hebben heel veel gerekend, ik heb zelfs nog nieuwe batterijen in mijn rekenmachine moeten doen.
Maar het bedrag (PPG betaalt ruim ¤1,5 miljard, red.) werd zo hoog dat we niet anders konden concluderen dan dat we meer geld zouden verdienen als we het in de eigen organisatie steken.
Wij blijven rationeel.”
  woensdag 17 februari 2021 @ 14:03:07 #245
62913 Blik
The one and Only!
pi_198055717
quote:
Denk dat je allemaal gelijk hebt, plus ik vind persoonlijk dat Ahold/Delhaize echt nog te weinig doet met bol.com samen. bol.com is in vrij korte tijd gestegen van een 1% aandeel van de omzet naar een 6% aandeel van de omzet. Dat zal de komende jaren echt nog flink gaan stijgen richting de 10-15% van de totaalomzet van Ahold aangezien de verwachting is dat bol.com 30% gaat stijgen naar 5+ miljard en de jaren daarna natuurlijk ook nog mooie stijgingen gaat laten zien. Maar op dit moment bestaat Ahold uit teveel op zichzelf staand opererende eilandjes. Etos heeft notabene vorig jaar nog een eigen webshop gelanceerd terwijl ze notabene alles via bol.com kunnen verkopen... Ze moeten veel meer samen gaan doen om van de switch naar online te profiteren. Dat doet Amazon natuurlijk ook, en Ahold moet daar ook veel harder op in gaan spelen
pi_198055718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:12 schreef Idisrom het volgende:
Toch wel. Mijn eerste aandelen Ahold kocht ik op 30 november 2011 à ¤10,365. Ik heb in mijn post alleen de posities genoemd die ervoor zorgen dat mijn beleggingsresultaten niet zo fantastisch zijn als van anderen die hier hun beleggingsresultaten hebben gedeeld. Over wat de dip van vorig jaar met mij deed heb ik eerder een draadje geopend.

Ik heb wel van die dip geleerd. Sindsdien is het aandeel ETFs in mijn portefeuille gegroeid (tot inmiddels 25%). Ik heb ook twee nieuwe ETFs aan mijn portefeuille toegevoegd: iShares MSCI World SRI UCITS ETF en iShares MSCI Europe Quality Dividend ETF. En ik ben van plan mijn positie in beide EFTs op termijn uit te breiden.

SPOILER: Portefeuille van groepfunder
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Groepfunder op 17-02-2021 14:16:59 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 14:06:43 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198055794
quote:
Misschien koop ik wel een plukje voor bol.com. Als je bol een omzet multiple meegeeft van 2 of 3, dan zit je al op de helft van de marketcap van Ahold.
pi_198064039
Zodan, mn positie in Powerbridge technologies binnen 5 minuten ineens 25% in de plus.

Koekoek
pi_198064148
50% nu, wtf?
pi_198064820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
50% nu, wtf?

lol, een trader per ongeluk een te grote bestensorder op de markt gegooid? _O-
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:53:40 #251
323876 michaelmoore
pi_198065193
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

lol, een trader per ongeluk een te grote bestensorder op de markt gegooid? _O-
https://finance.yahoo.com/quote/PBTS?p=PBTS&.tsrc=fin-srch
is al weer over 6,8 nu
pi_198065372
quote:
Dat volume, ook geen pennystock oid

@tuinkabouter5000 wat is hier mee?

Pump 'n dump algoscriptje? :D
pi_198065396
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:09 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Zodan, mn positie in Powerbridge technologies binnen 5 minuten ineens 25% in de plus.

Koekoek
Laatste tijd heb je veel micro stock wat opeens flink omhoog gaat (en vaak de dag erna alweer omlaag gaat).

Zeker bij reddit zag ik elke dag een micro stock genoemd worden wat ineens +50% gaat in enkele minuten. Echt sick.
pi_198065674
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat volume, ook geen pennystock oid
[ afbeelding ]
@:tuinkabouter5000 wat is hier mee?

Pump 'n dump algoscriptje? :D
Ik heb geen idee, wel dik geprofiteerd iig. Nu terug op mn oorspronkelijke positie “stabiel” +75%. Ik heb ook nergens PnD signalen meegekregen en zit in best veel groepen.

Schiet mij maar lek.
pi_198065726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:02 schreef xminator het volgende:

[..]

Laatste tijd heb je veel micro stock wat opeens flink omhoog gaat (en vaak de dag erna alweer omlaag gaat).

Zeker bij reddit zag ik elke dag een micro stock genoemd worden wat ineens +50% gaat in enkele minuten. Echt sick.
Ja klopt, maar dit is geen slachtoffer geweest voor zover ik weet. Het is naar mijn mening ook gewoon een solide bedrijf met veel groeimogelijkheden die licht ondergewaardeerd werd.

Dus ik snap de trigger ook niet zo. Nergens nieuws te vinden ook.
pi_198065745
Koelt nu redelijk af weer.
pi_198065922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar dit is geen slachtoffer geweest voor zover ik weet. Het is naar mijn mening ook gewoon een solide bedrijf met veel groeimogelijkheden die licht ondergewaardeerd werd.

Dus ik snap de trigger ook niet zo. Nergens nieuws te vinden ook.
Ik zit de afgelopen tijd ook veel micro nasdaq ondernemingen te analyseren, ik kwam deze ook tegen maar werd er niet warm van.

Toughbuilt heb ik dan wel weer veel vertrouwen in.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:25:22 #258
323876 michaelmoore
pi_198065928
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:13 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, wel dik geprofiteerd iig. Nu terug op mn oorspronkelijke positie “stabiel” +75%. Ik heb ook nergens PnD signalen meegekregen en zit in best veel groepen.

Schiet mij maar lek.
Ik zou maar even in blijven zitten , kan zijn dat er nieuws komt van de week

Op basis van wat heb je die positie gekocht ??
pi_198065987
Kzit toch na te denken over put opties.. Het zooitje staat me te hoog.
pi_198066131
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik zit de afgelopen tijd ook veel micro nasdaq ondernemingen te analyseren, ik kwam deze ook tegen maar werd er niet warm van.

Toughbuilt heb ik dan wel weer veel vertrouwen in.
Die kwam ik ook tegen, had ik dan weer het gevoel bij wat jij van pbts hebt :P cashflow schrok mij een beetje af

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou maar even in blijven zitten , kan zijn dat er nieuws komt van de week

Op basis van wat heb je die positie gekocht ??
Moeilijk samen te vatten, best veel over gelezen en lang over gediscussieerd met vrienden. Het komt erop neer dat ik hun producten in de basis solide vind, naar gelang van bedrijfsvoering vertrouwen heb in de financiële cijfers en ik veel groeipotentieel zie in de markt waarin zij opereren.

En ik houd deze positie zeker vast. Heb even wat meegesnoept van de achtbaan van net, maar mijn oorspronkelijke positie is nu onveranderd :)

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 17-02-2021 22:38:29 ]
pi_198069753
Oei Air France klappen vrees ik!
pi_198069897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Beursaap het volgende:
Mwah, 7+ was de consensus dus niet veel nieuws. Of zat er in detail nog wat spannends achter?
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:51:32 #263
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198071257
quote:
Dat zou je denken, gewoon een plusje. Deze beurs :')
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:34:36 #264
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_198072647
zitten jullie nou al in uranium?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_198075673
quote:
Als je in de luchtvaart wilt beleggen begrijp ik niet waarom mensen voor een bedrijf als KLM kiezen, voor de crisis maakte ze al niet echt veel winst.

Ik zou zelf dan eerder naar een bedrijf als United Airlines gaan kijken, die maakte nog 3 miljard dollar winst in 2019.
BlaBlaBla
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:11:26 #266
323876 michaelmoore
pi_198076354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Als je in de luchtvaart wilt beleggen begrijp ik niet waarom mensen voor een bedrijf als KLM kiezen, voor de crisis maakte ze al niet echt veel winst.

Ik zou zelf dan eerder naar een bedrijf als United Airlines gaan kijken, die maakte nog 3 miljard dollar winst in 2019.
easy jet maakt nog steeds winst , staat ook overall op kopen
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/2122-easyjet

de Fransen / KLM die blijven verlies maken

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2021 08:42:41 ]
pi_198080123
quote:

[..]

Op beleggingssites wordt het afgeraden om aandelen KLM te kopen.
pi_198080281
quote:

[..]

Onzin stond vorig jaar januari op een tientje dus kan nog altijd verdubbelen de komende jaren.
pi_198082168
Mooi rood dagje vandaag.
pi_198083039
KLM put optie verkopen aandelen short? =)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 08:21:12 #271
323876 michaelmoore
pi_198089547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:05 schreef ludovico het volgende:
KLM put optie verkopen aandelen short? =)
afblijven

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:35 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Mooi rood dagje vandaag.
ach je weet niet
de dag is lang

quote:
Europese beurzen openen hoger
Gecreëerd: 06:56
(ABM FN-Dow Jones) De Europese beurzen gaan vrijdag een hogere opening tegemoet.

IG voorziet een openingswinst van 29 punten voor de Duitse DAX, een plus van 16 punten voor de Franse CAC 40 en een fractionele stijging voor de Britse FTSE 100.

Donderdag sloten de aandelenmarkten in Europa lager.
pi_198089701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afblijven
[..]

ach je weet niet
de dag is lang
[..]

Denk eigk dat het een aardige constructie is. Risico omhoog bestaat niet. Maar zal wel ingeprijsd zijn omdat mensen wel willen gokken op omlaag zonder risico op verliezen.
pi_198091421
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afblijven
[..]

ach je weet niet
de dag is lang
[..]

Het jaar is lang :P

Tellurian binnen 2 weken richting de $5,- schat ik in. Veel goede signalen. Het is bijna zover... *O*
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:02:52 #274
323876 michaelmoore
pi_198091557
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 10:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Het jaar is lang :P

Tellurian binnen 2 weken richting de $5,- schat ik in. Veel goede signalen. Het is bijna zover... *O*
Shell hobbelt wel mee
heb er van iedere maand 2
call opties en 1000 aandelen

ik ga verder in Baidu
pi_198091697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Shell hobbelt wel mee
heb er van iedere maand 2
call opties en 1000 aandelen

ik ga verder in Baidu
Ik heb mijn posities in Tellurian vergroot inmiddels.

Gisteren het bericht dat ze 57m aan schulden hebben afgelost welke in september aan de beurt waren. Goed teken. Ik verwacht dat de opbrengsten dit jaar enorm gestegen zijn naar gelang van de LNG prijzen. Blijkbaar willen ze de balance sheet opschonen om partnerships en investeringen aantrekkelijker te maken en inmiddels spreken ze niet meer van het Driftwoord “project”, maar van een Driftwood “partnership”. Ik verwacht dat er een deal aanstaande is of al is gesloten.

Als die vooruitzichten er niet waren, dan zou je met deze rentes een lening pas op het laatste moment herfinancieren en niet nu al cash afbetalen. Bovendien hebben ze nog 80m in cash.

Ik zie positieve vooruitzichten op de korte termijn. Ben benieuwd of Charif “shovel in de ground by summer” waar gaat maken. Het begint er steeds meer op te lijken.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:17:12 #276
323876 michaelmoore
pi_198091794
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Goed teken. Ik verwacht dat de opbrengsten dit jaar enorm gestegen zijn naar gelang van de LNG prijzen.
Ik zie RD naar boven de 20 euro spuiten
pi_198091839
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zie RD naar de 20 euro spuiten
[ afbeelding ]
Hoop met me mee *O*

Waarschijnlijk heeft niemand hier mijn post van TELL destijds serieus genomen, maar na de dip van gisteren is dit alsnog een mooi moment om in te stappen schat ik in.

Ik vermoed dat de nieuwe bodem op $3,5 zal zijn en zal blijven.
pi_198092269
NCU en European Lithium ltd co nam ook niemand serieus volgens mij :P
pi_198093318
quote:

[..]

Gisteren het bericht dat ze 57m aan schulden hebben afgelost welke in september aan de beurt waren. Goed teken. Ik verwacht dat de opbrengsten dit jaar enorm gestegen zijn naar gelang van de LNG prijzen. Blijkbaar willen ze de balance sheet opschonen om partnerships en investeringen aantrekkelijker te maken en inmiddels spreken ze niet meer van het Driftwoord “project”, maar van een Driftwood “partnership”. Ik verwacht dat er een deal aanstaande is of al is gesloten.

Als die vooruitzichten er niet waren, dan zou je met deze rentes een lening pas op het laatste moment herfinancieren en niet nu al cash afbetalen. Bovendien hebben ze nog 80m in cash.

Ik zie positieve vooruitzichten op de korte termijn. Ben benieuwd of Charif “shovel in de ground by summer” waar gaat maken. Het begint er steeds meer op te lijken.
Ben er even ingedoken en lijkt me inderdaad wel een leuke om in te stappen. Heb nog klein potje over hiervoor. Dus ik dacht, ik stap in. Maar, heb jij TELL (Nasdaq) of de Frankfurt tegenhanger MPLN?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198093476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:44 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ben er even ingedoken en lijkt me inderdaad wel een leuke om in te stappen. Heb nog klein potje over hiervoor. Dus ik dacht, ik stap in. Maar, heb jij TELL (Nasdaq) of de Frankfurt tegenhanger MPLN?
Nasdaq. Ik weet niet waarom, maar ik lees al het nieuws in dollars en in de groepen waar ik zit heeft iedereen het over de nasdaq posities.

Noem me een lui schaap, maar beetje voor het gemak dus :P
pi_198093542
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Nasdaq. Ik weet niet waarom, maar ik lees al het nieuws in dollars en in de groepen waar ik zit heeft iedereen het over de nasdaq posities.

Noem me een lui schaap, maar beetje voor het gemak dus :P
Oké, ik wilde dus gaan voor de Frankfurt editie, ook uit ¤-gewenning, maar die koers update niet zo vaak als het Nasdaq aandaal natuurlijk.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:04:30 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198093589
Ik pak in principe altijd de 'thuismarkt'
Laffe huichelaar
pi_198093600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:01 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oké, ik wilde dus gaan voor de Frankfurt editie, ook uit ¤-gewenning, maar die koers update niet zo vaak als het Nasdaq aandaal natuurlijk.
Dat weet ik niet, zou kunnen. Voor een long opzich geen vereiste, maar ik vind t wel altijd prettig
pi_198093635
Vreemd, of ja, voor mij vreemd. De transactiekosten van dat aandeel in Frankfurt zijn ook een factor 10 dan die van de Nasdaq. Had anders verwacht.
pi_198093765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:07 schreef Hojdhopper het volgende:
Vreemd, of ja, voor mij vreemd. De transactiekosten van dat aandeel in Frankfurt zijn ook een factor 10 dan die van de Nasdaq. Had anders verwacht.
Welke broker?
pi_198093778
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Welke broker?
DeGiro.

100 Aandelen in Frankfurt ¤7,nogiets
100 Aandelen in New York ¤0,83
pi_198093856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:17 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

DeGiro.

Ik zie het ja... Scheelt aanzienlijk
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:29:34 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198094000
quote:

[..]

DeGiro.

Frankfurt is inderdaad duur bij DeGiro. Zo ben ik met High Tide het schip ingegaan door even niet op te letten.
Laffe huichelaar
pi_198094135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Frankfurt is inderdaad duur bij DeGiro. Zo ben ik met High Tide het schip ingegaan door even niet op te letten.
Nooit eerder zo precies op gelet ook, toch maar gaan doen.
pi_198094304
Mede om deze reden zit ik bij 3 verschillende brokers.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:54:58 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_198094431
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zie RD naar boven de 20 euro spuiten
[ afbeelding ]
Bizar dat er zo weinig aandacht is voor een vijftienvoudiging van de LNG-prijzen in Azie..

Ik zie in de grafiek ook "S Korea to close coal plants on emissions" staan. Dat gaat natuurlijk nog veel meer gebeuren in Azie, betekent dat dan elke keer een boost voor LNG? Ze kunnen kolen toch ook proberen te vervangen door bijv kernenergie of wind/zonneenergie?

[ Bericht 9% gewijzigd door JimmyJames op 19-02-2021 14:03:27 ]
pi_198094521
Wat is er met Fugro? Elke keer als ie bij de 10 komt flikkert ie weer in elkaar grrr! Heb ze voor 8,43...
pi_198094650
quote:

[..]

DeGiro.

Zal er ook wel mee te maken hebben dat het alleen op de 'ouderwetse' Frankfurtse beurs wordt verhandeld, nog met hoekmannen enzo. En niet op de electronische Xetra
pi_198094653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:54 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Bizar dat er zo weinig aandacht is voor een vijftienvoudiging van de LNG-prijzen in Azie..

Ik ben er blij mee lol
pi_198096736
Powerbridge tech. lijkt zich na die achtbaan van woensdag toch echt te herstellen rond de +35-40%.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:44:37 #296
323876 michaelmoore
pi_198097451
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 13:54 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ja shell zit in het verdomhoekje , volkomen onterecht
Dus de pensioenfondsen zijn aan het verkopen en hedgefondsen zijn aan het inslaan

quote:
Ik zie in de grafiek ook "S Korea to close coal plants on emissions" staan. Dat gaat natuurlijk nog veel meer gebeuren in Azie, betekent dat dan elke keer een boost voor LNG?
Ze kunnen kolen toch ook proberen te vervangen door bijv kernenergie of wind/zonne-energie?
nee dat gaat niet
te weinjg capaciteit

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2021 16:59:46 ]
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:45:25 #297
323876 michaelmoore
pi_198097459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:00 schreef Beursaap het volgende:
Wat is er met Fugro? Elke keer als ie bij de 10 komt flikkert ie weer in elkaar grrr! Heb ze voor 8,43...
KBC heeft ze vandaag op de kooplijst gezet

Onverwacht verlies gelden
Ik vermoed voorzieningen anders weet ik het ook niet

Ik heb ze niet maar ik denk dat ze nu echt wel koopwaardig zijn
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:59:09 #298
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198097681
quote:

[..]

al +10% vandaag, jij blij
Laffe huichelaar
pi_198097709
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

al +10% vandaag, jij blij
Ja gaat lekker inderdaad! :)

+ Powerbridge gaat weer als een raket.
pi_198107611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:19 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Waarschijnlijk heeft niemand hier mijn post van TELL destijds serieus genomen, maar na de dip van gisteren is dit alsnog een mooi moment om in te stappen schat ik in.
Ik nam het serieus in de zin dat ik de fundamentals heb gechecked en het bleek geen kandidaat voor mijn eigen portfolio.

Je post over aandelen waarover je niet vaak iets hoort, althans niet in Nederlandse fora. Ik vroeg me af waar je deze ideeen vandaan haalt? Volg je een bepaalde blogger of youtuber oid ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')