abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197816158
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dan laat je het nog eens testen.
Misschien had je een slechte dag, was je moe, kon je je niet voldoende concentreren en viel de uitslag lager uit.

Je hebt natuurlijk kans dat de uitslag weer ongeveer hetzelfde is.

Zou je je daar beter bij voelen?
Ik ken mezelf. Ik weet dat ik best eigenwijs ben en alsnog zou denken dat de uitslag niet kan kloppen. Dat het gewoon iets aan/in mij is wat voor zo'n uitslag zorgt en dat mijn eigenlijke IQ een stukje hoger ligt, maar dat ik door hetgeen wat ik zei altijd laag zal scoren.

Ik ga dus voorlopig geen nieuwe test doen. Die mensen zien me aankomen. :')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_197816717
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:13 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik ken mezelf. Ik weet dat ik best eigenwijs ben en alsnog zou denken dat de uitslag niet kan kloppen. Dat het gewoon iets aan/in mij is wat voor zo'n uitslag zorgt en dat mijn eigenlijke IQ een stukje hoger ligt, maar dat ik door hetgeen wat ik zei altijd laag zal scoren.

Ik ga dus voorlopig geen nieuwe test doen. Die mensen zien me aankomen. :')
Dat hoeft ook niet, zoals met iedere test is het een moment opname.

Ik heb meerdere malen IQ testen gedaan, van ggz (jaren geleden) tot mensa testen.
Soms scoorde ik 115 als ik er niet lekker in zat op dat moment, op andere keren 130.

Het zegt eigenlijk geen ruk.
  Miss 200.000.000! donderdag 4 februari 2021 @ 16:50:01 #154
367000 roos94
pi_197816784
Ik heb een IQ van +- 50. Vraag maar raak.
pi_197816796
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:03 schreef -Ferb- het volgende:
Voor degenen die zich afvragen waarom ik topics open: Kan het ook gewoon zo zijn dat ik ergens nieuwsgierig naar ben en me dat door middel van een topic afvraag?

Ik lees geen nieuwsgierigheid of je iets afvragen.

Ik lees een OP waarin iets gevraagd wordt.
Waarna TS elke reactie die ook maar iets afwijkt van het gevraagde, of afwijkt van de in de OP geuite eigen vermoedens en gedachten meteen neersabelt.

Dat komt op mij over als betweterigheid en eigenwijsheid. En niet nieuwsgierigheid, waarin een zeker element van leergierigheid in zit.

Leergierig ben je echt niet. Want je weet álles al beter.

Dus nogmaals: waarom open je topics? Gaat het je om de discussie, die elke keer weer ontstaat?

En dan kun je roepen dat het ontspoort door de reacties, maar er zijn vele soortgelijke topics op FOK! Die dat niet doen. En ik zie één gemene deler: de TS.
De rest van de userbase varieert, al zijn er wel de vaste gasten (waaronder ik). Maar het begint echt bij jou.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197816803
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:50 schreef roos94 het volgende:
Lijkt me stug, ik zie je al een aantal jaar hier en daar posten. (Bedoel ik dan positief)

Dus of je maakt een grapje over TS of je bent serieus maar dan zou je nog maar net je schoenveters kunnen strikken en zo kom je nou echt niet over.
pi_197816808
quote:
3s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat zo iemand op FOK! een topic zou openen om uit te vogelen hoe men over hem/haar denkt.
Plus 28 duimpjes _O- Nu 29 *O*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_197816838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb meerdere malen IQ testen gedaan, van ggz (jaren geleden) tot mensa testen.
Soms scoorde ik 115 als ik er niet lekker in zat op dat moment, op andere keren 130.

Maar je intelligentieprofiel verschilde toch niet per keer?
pi_197816875
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:53 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar je intelligentieprofiel verschilde toch niet per keer?
Het blijft redelijk gelijk.

Maar echt qua IQ cijfer wat er uit kan komen rollen kan best wel eens verschillen.
Daarom zei ik eerder, want TS lijkt zich te fixeren op het cijfertje, tussen de 120 en 130.
pi_197817046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:50 schreef roos94 het volgende:
Wat voor werk doe jij?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197817360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren dat ik vroeger ook weleens een Mensatest gedaan heb, en dat daar toen uitkwam dat ik er 2% naast zat om toegelaten te worden. Dat ik dus 2% meer van de vragen goed had moeten hebben.

Maar dit is jaren geleden, ik weet dus niet helemaal precies meer hoe wat, alleen zoiets is me bijgebleven.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
pi_197817398
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lees dan de OP nog maar eens. Daar staat toch écht iets in wat ik me afvraag. Als dát niet duidelijk is voor jou ligt dat wellicht aan je eigen IQ.

[ Bericht 39% gewijzigd door -Ferb- op 04-02-2021 17:42:55 ]
[/quote]
pi_197817495
quote:

[..]

Waarna TS elke reactie die ook maar iets afwijkt van het gevraagde, of afwijkt van de in de OP geuite eigen vermoedens en gedachten meteen neersabelt.
Je kunt niet begrijpen dat ik het mij dus afvraag omdat ik me dus absoluut niet herken in de serieus gegeven antwoorden?!

Dat komt op mij over als betweterigheid en eigenwijsheid. En niet nieuwsgierigheid, waarin een zeker element van leergierigheid in zit.
Nee, dat is mijn ervaring, omdat ik toch echt mijn leven leid en ik een aantal dingen kan overleggen waaruit blijkt dat men er zo goed als zeker van is dat ik een hoger IQ heb dan geconstateerd is.

Ik ben wél leergierig, en ik weet zeker niet alles beter. Ik denk ook niet dat mijn IQ eigenlijk hoog moet zijn, maar ik dacht meer richting het gemiddelde.

Dus nogmaals: waarom open je topics? Gaat het je om de discussie, die elke keer weer ontstaat?
Ik kan het blijven uitleggen, je zult het niet snappen. Negeer me gewoon oké, want dit heeft geen zin zo.

En dan kun je roepen dat het ontspoort door de reacties, maar er zijn vele soortgelijke topics op FOK! Die dat niet doen. En ik zie één gemene deler: de TS.
De rest van de userbase varieert, al zijn er wel de vaste gasten (waaronder ik). Maar het begint echt bij jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Ferb- op 04-02-2021 17:44:11 ]
[/quote]
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:07:45 #164
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197818874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij?
Hij zit voor een paar euro op de apenrots in de Apenheul.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:10:43 #165
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197818940
quote:
5s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:22 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren dat ik vroeger ook weleens een Mensatest gedaan heb, en dat daar toen uitkwam dat ik er 2% naast zat om toegelaten te worden. Dat ik dus 2% meer van de vragen goed had moeten hebben.

Maar dit is jaren geleden, ik weet dus niet helemaal precies meer hoe wat, alleen zoiets is me bijgebleven.
:D
  Miss 200.000.000! donderdag 4 februari 2021 @ 19:13:50 #166
367000 roos94
pi_197819014
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij?
Je weet toch die kartonnen bakjes waar je je kipnuggets enz in krijgt bij de snackbar. Die zet ik in elkaar
pi_197819028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk dat het heel verschillend is en per persoon. De ene persoon met IQ van 80 is heel lief en rustig en sociaal, maar heeft moeite met school en werk. De andere persoon met een IQ van 80 is voetbal hooligan en drugsdealer.
Het zal je verbazen hoeveel kantoor managers op zondag in het stadion zitten te snuiven en afentoe een lekker knokpartijtje mee pakken.

Hier ook eentje in de wijk, mooie nette wagen, leuk gezinnetje en door de weeks om 9uur met zn jasje dasje naar kantoor. Maar bij een uit wedstrijd met zn vrienden lekker rellen in het stadion.

Ooit bij de gemeente ook een collega gehad, brave hendrik door de weeks, maar in het weekend eentje die vooraan stond als de ME ingezet moest worden.
pi_197821192
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Why the F zou ik hierover trollen?
Noch heb ik de behoefte haar onder een of andere controle te hebben, jezus wat een lijpe beschuldiging op basis van praktisch niets.

Heel erg oppassen daarmee aub.

Voor de duidelijkheid, aangezien ik hier natuurlijk niet bij iedere post een half levensverhaal dien op te hangen omdat er anders domme figuren bij zitten die voor psycholoog gaan spelen.

Wij weten pas sinds een jaar of twee hoe het zit met haar IQ omdat ze al jaren klachten had van moeite dingen te begrijpen en dan ga je tegen dingen aanlopen. (testen doen bij GGZ persoonlijkheid en IQ test erbij)

Het is niet alsof ik van meet af aan wist hoe het zat, van de buitenkant en bij normaal omgang met elkaar merk je er niets tot weinig van.
En dat fysieke is nou eenmaal hoe het begon vanaf de eerste date, we zijn daarna altijd samen gebleven.

Verder dus opzouten op basis van 3 zinnen precies denken te weten hoe iets in elkaar steekt.
Iemand met een IQ van tegen de 130 moet toch wel snappen dat met controlle, de ongelijke uitgangspositie binnen de relatie wordt bedoeld en nee, daar hoef je geen amateurpsycholoog voor uit te hangen om te begrijpen dat zo'n dynamiek benadelend werkt voor de ondergeschikte partner tegenover de sterke partner. Natuurlijk wil het niet meteen zeggen dat dat aan de orde is in zo'n relatie, maar je grap dat vooral het fysieke verbindt en de manier waarop je over dat verschil post laat toch wel het eerste zien.

Het kan best dat dit later is vastgesteld, alleen merkt iedereen met een redelijk denkvermogen relatief snel op wanneer de ander afwijkt van de norm op bepaalde punten. Is het niet bij de eerste ontmoeting, dan wel bij een aantal keren contacten met elkaar hebben of na een paar maanden. Jaren dat niet doorhebben is dus hoogstonwaarschijnlijk van jouw kant uit gezien. Voor de duidelijkheid daar bedoel ik niet mee dat je een diagnose paraat hebt voor de ander, maar dat je merkt dat er iets 'niet klopt'.
pi_197821325
quote:
81s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

-knip-
Jij begrijpt dus niet dat iemand intelligenter over kan komen dan wat het vastgestelde IQ zegt. Plus je leest gewoon niet. Hij zei dat ze dat pas sinds 2 jaar weten, ze zijn 8 jaar samen. En hij zei dat je het niet aan haar merkt in de omgang. Precies wat ik ook bedoel.

Je merkt niks aan mij dat ik zo'n laag IQ heb, ook niet als je langer met mij omgaat. Er zijn zat situaties waarin ik gewoon intelligent overkom, wat je niet zou verwachten van iemand met zo'n IQ.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lenny77 op 04-02-2021 22:32:34 ]
[/quote]
pi_197821434
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Jij begrijpt dus niet dat iemand intelligenter over kan komen dan wat het vastgestelde IQ zegt. Plus je leest gewoon niet. Hij zei dat ze dat pas sinds 2 jaar weten, ze zijn 8 jaar samen. En hij zei dat je het niet aan haar merkt in de omgang. Precies wat ik ook bedoel.

Je merkt niks aan mij dat ik zo'n laag IQ heb, ook niet als je langer met mij omgaat. Er zijn zat situaties waarin ik gewoon intelligent overkomt, wat je niet zou verwachten van iemand met zo'n IQ.
Maar jij zegt dat je een hoger IQ hebt naar jouw idee. Dus nogal wiedes dat je (de ander) het dan niet merkt hè.
pi_197821456
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Je merkt niks aan mij dat ik zo'n laag IQ heb, ook niet als je langer met mij omgaat. Er zijn zat situaties waarin ik gewoon intelligent overkomt, wat je niet zou verwachten van iemand met zo'n IQ.
In zijn posts die ik quote staat dat er niets tot weinig ervan te merken is en dat zijn vriendin al jaren hulp zocht omdat ze dingen niet zo goed begreep. Gekoppeld aan de eerdere posts dat hij al vaker tegen het niet van elkaar begrijpen loopt omdat ze zaken pas veel later doorheeft en vooral fysiek tot haar is aangetrokken, lijkt het mij vrij evident dat hij wel doorheeft dat zijn vriendin op dat punt zwak staat tegenover hem (en anderen in zijn omgeving).
pi_197821488
quote:
11s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:45 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Iemand met een IQ van tegen de 130 moet toch wel snappen dat met controlle, de ongelijke uitgangspositie binnen de relatie wordt bedoeld en nee, daar hoef je geen amateurpsycholoog voor uit te hangen om te begrijpen dat zo'n dynamiek benadelend werkt voor de ondergeschikte partner tegenover de sterke partner. Natuurlijk wil het niet meteen zeggen dat dat aan de orde is in zo'n relatie, maar je grap dat vooral het fysieke verbindt en de manier waarop je over dat verschil post laat toch wel het eerste zien.

Het kan best dat dit later is vastgesteld, alleen merkt iedereen met een redelijk denkvermogen relatief snel op wanneer de ander afwijkt van de norm op bepaalde punten. Is het niet bij de eerste ontmoeting, dan wel bij een aantal keren contacten met elkaar hebben of na een paar maanden. Jaren dat niet doorhebben is dus hoogstonwaarschijnlijk van jouw kant uit gezien. Voor de duidelijkheid daar bedoel ik niet mee dat je een diagnose paraat hebt voor de ander, maar dat je merkt dat er iets 'niet klopt'.
Zij staat haar mannetje prima hoor.

Ik zei ook niet jarenlang niks doorhebben, ik bedoelde daarmee dat we (of zij) tegen dingen aanloopt haar hele leven lang en dat wel eens wilde weten hoe dat zat of waar dat vandaan kwam.

Maar in principe merkte ik dat in het begin niet echt nee.
Pas echt bij het samenwonen merkte ik dat ze veel moeite had dingen te begrijpen, bijv hoe een wasmachine werkt (dus deed ik dat maar gewoon) of bepaald tempo van dingen doen.

In een diepgaand gesprek merk je dat ze vast kan blijven hangen in haar eigen redenaties en domweg niet kan begrijpen wat ik (of een ander) dan eigenlijk zegt.

Maar ben er klaar mee, ik word voor van alles uitgemaakt hier, daar heb ik echt geen behoefte aan.

Ik wens TS heel veel succes, het zal nodig zijn gezien sommige reacties.
pi_197821564
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zei ook niet jarenlang niks doorhebben, ik bedoelde daarmee dat we (of zij) tegen dingen aanloopt haar hele leven lang en dat wel eens wilde weten hoe dat zat of waar dat vandaan kwam.

Pas echt bij het samenwonen merkte ik dat ze veel moeite had dingen te begrijpen, bijv hoe een wasmachine werkt (dus deed ik dat maar gewoon) of bepaald tempo van dingen doen.

In een diepgaand gesprek merk je dat ze vast kan blijven hangen in haar eigen redenaties en domweg niet kan begrijpen wat ik (of een ander) dan eigenlijk zegt.

Maar ben er klaar mee, ik word voor van alles uitgemaakt hier, daar heb ik echt geen behoefte aan.

Ik sta ook prima mijn mannetje hoor tegen bepaalde FOK!kers. ;)
[/quote]
pi_197822430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Why the F zou ik hierover trollen?
Noch heb ik de behoefte haar onder een of andere controle te hebben, jezus wat een lijpe beschuldiging op basis van praktisch niets.

Heel erg oppassen daarmee aub.

Voor de duidelijkheid, aangezien ik hier natuurlijk niet bij iedere post een half levensverhaal dien op te hangen omdat er anders domme figuren bij zitten die voor psycholoog gaan spelen.

Wij weten pas sinds een jaar of twee hoe het zit met haar IQ omdat ze al jaren klachten had van moeite dingen te begrijpen en dan ga je tegen dingen aanlopen. (testen doen bij GGZ persoonlijkheid en IQ test erbij)

Het is niet alsof ik van meet af aan wist hoe het zat, van de buitenkant en bij normaal omgang met elkaar merk je er niets tot weinig van.
En dat fysieke is nou eenmaal hoe het begon vanaf de eerste date, we zijn daarna altijd samen gebleven.

Verder dus opzouten op basis van 3 zinnen precies denken te weten hoe iets in elkaar steekt.
Goede post en groot gelijk.
Whatever...
pi_197822638
Ik heb zelf een hoog iq, maar desondanks heb ik er geen problemen mee om met mensen met een lager iq te chillen. Ik zal er geen levensbeschouwelijke discussies mee voeren, maar wie wil dat nou elke dag?
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 22:34:42 #176
441859 crew  Lenny77
pi_197823401
Een beetje opgeruimd, was niet makkelijk. Maar laten we het aub wat algemener houden en niet zo op de man spelen. Het gaat al snel richting onder de gordel dan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 4 februari 2021 @ 23:49:05 #177
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197825163
quote:

[..]

Ik snap het wel, je was nog jong toen je een relatie kreeg met elkaar. Dan heb je dat nog niet zo snel door. En je bouwt een band op met elkaar, en houdt toch van haar.

[ Bericht 5% gewijzigd door MissButterflyy op 05-02-2021 00:20:02 ]
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197826269
quote:

Wat voor hulp krijgt je vriendin nu?
Is het van die hele basale dingen als hulp in de huishouding of een jobcoach of banensubsidie en zo?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197835270
In hoeverre denken jullie dat iemand met een laag IQ moeite heeft met het rijbewijs halen?
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:47:15 #180
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197835280
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:46 schreef -Ferb- het volgende:
In hoeverre denken jullie dat iemand met een laag IQ moeite heeft met het rijbewijs halen?
Gaan we weer opnieuw beginnen. :?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:48:26 #181
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197835296
quote:

[..]

Hier staan goede vragen in TS.
pi_197835333
quote:
Wat. Boeit. Het.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197835361
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Gaan we weer opnieuw beginnen. :?
Nee. Mijn topic gaat over een laag IQ hebben. Dit is juist een vraag aangaande de TT!

Als je het niet wil lezen, als je me vervelend of irritant vindt, ga dan weg uit mijn topic! Je hoeft het namelijk niet te lezen, en je hoeft niet te reageren. Zeker niet als je toch niet bijdraagt aan het topic.
[/quote]
pi_197835366
quote:
@VloggendeChipsZak is het uiteindelijk ook gelukt.
pi_197835372
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat. Boeit. Het.
Ook bij jou heb ik al gezegd dat als je niets kunt bijdragen aan het topic, ga weg en blijf weg. Dit heeft geen zin.
[/quote]
pi_197835544
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Je merkt niks aan mij dat ik zo'n laag IQ heb, ook niet als je langer met mij omgaat. Er zijn zat situaties waarin ik gewoon intelligent overkom, wat je niet zou verwachten van iemand met zo'n IQ.
Hiermee onderbouw je dus mijn vragen aan jou en mijn twijfel over jouw nieuwsgierigheid.

Een user heeft een andere mening dan jij hebt.
Maar dat mag niet van jou. Hij heeft ongelijk en jij hebt gelijk.

Dát bedoel ik met niet nieuwsgierig, maar wel betweterig zijn. En de vraag niet stellen waarop je eigenlijk antwoord wil.

Want jij wil bevestiging van jouw mening over jouw eigen situatie.

Terwijl je in de OP vraagt wat de algemene opinie is over mensen met een IQ van 80. En dat is een heel andere vraag dan de vraag die in al je reacties doorschijnt. Jij wil een mening van users over jou als persoon. Hoe jij functioneert met je IQ.

Een vraag die -terecht, vind jij ook- niet te beantwoorden is door een stel internethelden.
Omdat wij jou alleen kennen via FOK! en dat is een beperkt plaatje.
Persoonlijk vind ik de verhalen die je vertelt over je functioneren irl niet betrouwbaar. De reacties die je op FOK! users geeft getuigen voor mij niet echt van zelfinzicht en sociaal gedrag. En met die twijfel lees ik dan ook jouw posts waarin je voorbeelden geeft over interacties in je offline leven.

Ik geloof gewoon niet dat het echt zo gaat. En wil best geloven dat je niet bewust liegt, maar dat het in jouw beleving wel zo is gegaan zoals je vertelt.

Maar dat maakt dus wel dat het onmogelijk is jou antwoorden te geven waar jij genoegen mee gaat nemen en mee verder kunt. Het sluit gewoon nooit aan, omdat we vanuit twee verschillende werkelijkheden redeneren.
pi_197835587
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:53 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ook bij jou heb ik al gezegd dat als je niets kunt bijdragen aan het topic, ga weg en blijf weg. Dit heeft geen zin.
Zolang de mods mij niet verbieden om te reageren zie ik niet in waarom ik weg zou moeten blijven.
Jij opent het topic, dan krijg je reacties. Ook reacties die je liever niet hoort. Zolang het respectvol blijft (en ik denk dat ik dat ben), heb je er maar mee te dealen.

Maar maak vooral een TR aan als je vindt dat zij ernaar moeten kijken ^O^
pi_197837424
Jij hebt niet begrepen wat ik wil met mijn topic, of wat ik probeer te zeggen Cat. Dat is alles wat ik erover zeg.
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:57:31 #189
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197837525
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef -Ferb- het volgende:
Jij hebt niet begrepen wat ik wil met mijn topic, of wat ik probeer te zeggen Cat. Dat is alles wat ik erover zeg.
Het enige wat jij wil zeggen is dat die 80 niet klopt. Daarbij sta je uitgebreid in een etalage te dansen en sabel je onwelgevallige meningen neer.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 18:06:09 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197837643
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef -Ferb- het volgende:
Jij vraagt wat een persoon met IQ van 80 wel of niet kan. Vervolgens gaat het hele topic over jou. Je keurt de reacties van mensen die hun meningen posten af om een of andere reden. Want jij weet het beter.

Niet ieder persoon met IQ van 80 is zelfde. IQ van 80 zegt ook niet wat jij wel of niet goed kan. Je projecteert jezelf op jouw beeld van een persoon met IQ van 80. En dan win je altijd want jouw beeld van zo'n persoon klopt niet.
pi_197838042
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het enige wat jij wil zeggen is dat die 80 niet klopt. Daarbij sta je uitgebreid in een etalage te dansen en sabel je onwelgevallige meningen neer.
Nee. Dat is dus niet wat ik wil zeggen!
[/quote]
pi_197838218
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Jij vraagt wat een persoon met IQ van 80 wel of niet kan. Vervolgens gaat het hele topic over jou. Je keurt de reacties van mensen die hun meningen posten af om een of andere reden. Want jij weet het beter.

Niet ieder persoon met IQ van 80 is zelfde. IQ van 80 zegt ook niet wat jij wel of niet goed kan. Je projecteert jezelf op jouw beeld van een persoon met IQ van 80. En dan win je altijd want jouw beeld van zo'n persoon klopt niet.
Ik gaf alleen maar mijn ervaring op reacties die iemand beschreven hoe zij denken dat iemand met een dergelijk laag IQ overkomt, of waar ze moeite mee (lijken te) hebben. Juist omdat ik me niet herken in hoe mensen zo'n persoon zien. Dit gaat niet om het afkeuren van de gegeven reacties of het beter weten, dit is mijn ervaring vertellen. Ik vroeg namelijk niet wat zo'n persoon wel of niet kan, ik vroeg wat mensen denken dat zo'n persoon wel of niet kan. Dat is nogal een verschil. (En begrijpend lezen is wederom lastig merk ik in dit topic. Dan kan ik een laag IQ hebben, maar velen met een normaal IQ kunnen gewoon niet begrijpend lezen. Dat merk ik niet alleen hier hoor, ook op social media.)
[/quote]
pi_197839465
Ik heb niet gezegd dat de IQ-test niet klopt, dat de test op zich niet goed is. Ik heb alleen een bepaald vermoeden van mij geuit. Het kan best zo zijn dat ik bij een hertest hetzelfde scoor. Dan is het een feit.

Dat betekent dat ik mezelf als een bijzonder persoon zie, omdat niemand die mij echt kent verwacht dat ik zo'n laag IQ heb. Ik heb het verleden week gevraagd aan mensen die mij al geruime tijd kennen, zij zouden het schatten op 120/125.
Een jongen die ik ken, die zelf behoorlijk slim is, heeft mij geobserveerd tijdens onze ontmoetingen. Zonder mijn IQ op dat moment te weten en zonder dat ik wist dat hij daarmee bezig was (anders zou ik mezelf beter voordoen). Hij vond mij best slim.
Ik heb maar Mavo gedaan, maar ik heb vrijwel nooit geleerd voor toetsen/overhoringen. Ik lette dermate goed op in de klas dat ik zonder te leren goede cijfers haalde.

Dit zijn maar een paar voorbeelden. En ja, er zullen vast mensen roepen dat ik een narcist of arrogant ben ofzo, maar ik bedoel het bijzonder vinden niet als narcistisch of arrogant. Meer als dat ik het gewoon bijzonder vind dat ik absoluut niet overkom als minder slim IRL, wie je ook vraagt mijn IQ te schatten. Ik vind bijvoorbeeld dat mijn vriend - die waarschijnlijk een hoger IQ heeft - soms echt hele domme dingen doet of zegt. Dingen die voorkomen hadden kunnen worden als je er even iets beter over nadenkt. Dingen die mij niet zouden gebeuren omdat ik altijd nadenk over wat ik wil doen of wil zeggen. Maar ook mensen die op social media iets posten waarvan ik denk: "Jezus wat dóm, dit zou mij echt niet overkomen." Er is iemand die post regelmatig zulke verhalen onder een bepaalde hashtag, nou die zie ik inmiddels als niet bepaald slim.

Ik vind mezelf dus bijzonder omdat ik behoorlijk intelligent overkom IRL.
[/quote]
pi_197839605
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:47 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb niet gezegd dat de IQ-test niet klopt, dat de test op zich niet goed is. Ik heb alleen een bepaald vermoeden van mij geuit. Het kan best zo zijn dat ik bij een hertest hetzelfde scoor. Dan is het een feit.

Dat betekent dat ik mezelf als een bijzonder persoon zie, omdat niemand die mij echt kent verwacht dat ik zo'n laag IQ heb. Ik heb het verleden week gevraagd aan mensen die mij al geruime tijd kennen, zij zouden het schatten op 120/125.
Een jongen die ik ken, die zelf behoorlijk slim is, heeft mij geobserveerd tijdens onze ontmoetingen. Zonder mijn IQ op dat moment te weten en zonder dat ik wist dat hij daarmee bezig was (anders zou ik mezelf beter voordoen). Hij vond mij best slim.
Ik heb maar Mavo gedaan, maar ik heb vrijwel nooit geleerd voor toetsen/overhoringen. Ik lette dermate goed op in de klas dat ik zonder te leren goede cijfers haalde.

Dit zijn maar een paar voorbeelden. En ja, er zullen vast mensen roepen dat ik een narcist of arrogant ben ofzo, maar ik bedoel het bijzonder vinden niet als narcistisch of arrogant. Meer als dat ik het gewoon bijzonder vind dat ik absoluut niet overkom als minder slim IRL, wie je ook vraagt mijn IQ te schatten. Ik vind bijvoorbeeld dat mijn vriend - die waarschijnlijk een hoger IQ heeft - soms echt hele domme dingen doet of zegt. Dingen die voorkomen hadden kunnen worden als je er even iets beter over nadenkt. Dingen die mij niet zouden gebeuren omdat ik altijd nadenk over wat ik wil doen of wil zeggen. Maar ook mensen die op social media iets posten waarvan ik denk: "Jezus wat dóm, dit zou mij echt niet overkomen." Er is iemand die post regelmatig zulke verhalen onder een bepaalde hashtag, nou die zie ik inmiddels als niet bepaald slim.

Ik vind mezelf dus bijzonder omdat ik behoorlijk intelligent overkom IRL.
Je weet dat mensen hun eigen IQ bijna altijd te hoog inschatten he. En mensen om hen heen ook? Als je al een beetje mondig bent gaan mensen al snel denken dat je IQ hoog is. Vooral bij vrouwen, waarbij hun sociale gebied doorgaans beter ontwikkeld is dan bij mannen.
Ik ken vrouwen waarvan niemand dacht dat ze een laag IQ hadden, inclusief hunzelf maar ze toch lager dan 85 scoorden bij hun test.
Ik zelf zat niet laag maar wel lager dan ik had gedacht.
Het is al snel een denkfoutje die mensen maken om hun eigen IQ hoog in te schatten.

Een losstaand vraagje trouwens, hoe lang heb je al diabetes? Zou het kunnen dat je door de ongecontroleerde diabetes wat puntjes omlaag bent gegaan? Overigens is het niet raar om in de loop van je leven een lagere score te hebben dan dat je als kind zou hebben gehad. Je zat als kind op school en werd continu uitgedaagd en nu niet meer.
Twiddel
pi_197840530
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Je weet dat mensen hun eigen IQ bijna altijd te hoog inschatten he. En mensen om hen heen ook? Als je al een beetje mondig bent gaan mensen al snel denken dat je IQ hoog is. Vooral bij vrouwen, waarbij hun sociale gebied doorgaans beter ontwikkeld is dan bij mannen.
Ik ken vrouwen waarvan niemand dacht dat ze een laag IQ hadden, inclusief hunzelf maar ze toch lager dan 85 scoorden bij hun test.
Ik zelf zat niet laag maar wel lager dan ik had gedacht.
Het is al snel een denkfoutje die mensen maken om hun eigen IQ hoog in te schatten.

Een losstaand vraagje trouwens, hoe lang heb je al diabetes? Zou het kunnen dat je door de ongecontroleerde diabetes wat puntjes omlaag bent gegaan? Overigens is het niet raar om in de loop van je leven een lagere score te hebben dan dat je als kind zou hebben gehad. Je zat als kind op school en werd continu uitgedaagd en nu niet meer.
Bij mij gaat het ook om professionals. Die de valkuil van te hoog inschatten kennen. Ik weet ergens wel dat mensen hun IQ vaak te hoog inschatten en ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat je een laag IQ kan hebben en tóch intelligent kan zijn.

Jazeker kan dat. Slecht gereguleerde diabetes tast ook de hersenen aan. Ik heb inmiddels 10 jaar diabetes waarvan zeker ruim 7 jaar te hoge suikers. Ik heb inderdaad de gedachte dat ik heel langzaamaan minder slim word. Maar dat gebeurt ook sowieso door ouder worden.
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:37:59 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197840568
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:47 schreef -Ferb- het volgende:
Ik
quote:
Ik .... van mij
quote:
dat ik
quote:
dat ik mezelf
quote:
mij
quote:
ik
quote:
Ik heb
quote:
die mij
quote:
die ik ken
quote:
mij
quote:
mijn IQ
quote:
dat ik wist
quote:
anders zou ik mezelf
quote:
mij
quote:
Ik
quote:
maar ik heb
quote:
Ik
quote:
dat ik
quote:
dat ik een narcist ben
quote:
maar ik
quote:
dat ik
quote:
dat ik
quote:
mijn IQ
quote:
Ik vind
quote:
die mij
quote:
omdat ik
quote:
wat ik
quote:
waarvan ik
quote:
die zie ik
quote:
Ik vind mezelf
quote:
omdat ik
pi_197840604
🤦🏻♀

I really don't fucking care. :)
[/quote]
pi_197840768
Als je namelijk denkt dat ik een narcistische ps heb omdat ik vaak ik gebruik dan is jouw IQ ook niet bepaalt hoog Frozen-assassin. Ik heb namelijk een onderzoek naar alle persoonlijkheidsstoornissen gehad en daar is narcisme niet uitgekomen. Al niet eens voor vervolgonderzoek. Dus. :)
[/quote]
pi_197840801
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:45 schreef -Ferb- het volgende:
Als je namelijk denkt dat ik een narcistische ps heb omdat ik vaak ik gebruik dan is jouw IQ ook niet bepaalt hoog Frozen-assassin. Ik heb namelijk een onderzoek naar alle persoonlijkheidsstoornissen gehad en daar is narcisme niet uitgekomen. Al niet eens voor vervolgonderzoek. Dus. :)
Wauw... dat is alles wat je haalt uit die post?
pi_197840904
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wauw... dat is alles wat je haalt uit die post?
Nou vertel me eens betweter, wat had ik nog meer uit die post moeten halen? :) Je weet wel, die post die alle "ik"s + het woordje narcisme quoot, nadat ik heb gezegd dat ik vind dat ik bijzonder ben, maar niet onder het mom van narcisme.

Ik ben heel benieuwd.
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:58:02 #201
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197841116
Ferb, je doet àlles, behalve je TT bespreken.
pi_197841230
Mijn topic, dat betekent mijn inziens dat ik bepaal waar ik het over heb en waarop ik reageer.
[/quote]
pi_197841301
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:50 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Nou vertel me eens betweter, wat had ik nog meer uit die post moeten halen? :) Je weet wel, die post die alle "ik"s + het woordje narcisme quoot, nadat ik heb gezegd dat ik vind dat ik bijzonder ben, maar niet onder het mom van narcisme.

Ik ben heel benieuwd.
Voor iemand die nieuwsgierig is naar hoe anderen aankijken tegen een willekeurig persoon met een IQ van 80 betrek je het ontzettend op jezelf.
Maar dat had ik al eerder opgemerkt en toen snapte ik je bedoeling met dit topic niet.

Als ik de reacties zo lees, ben jij op dit moment de enige die jouw bedoeling met dit topic wel snapt. En dan wordt het een lastige dialoog.

Maar gelukkig voor jou ligt het aan ons dat wij je niet snappen. Jij komt er wel ^O^
pi_197841329
Kut net te laat
[/quote]
pi_197841332
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:01 schreef -Ferb- het volgende:
Mijn topic, dat betekent mijn inziens dat ik bepaal waar ik het over heb en waarop ik reageer.
Je klinkt echt ont-zet-tend nieuwsgierig _O-
pi_197841371
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:05 schreef -Ferb- het volgende:
Kut net te laat
Zie boven.

De wereld draait niet om jou, ik typ niet met lichtsnelheid.

En dan editen _O-

Ik had het wel gelezen: je schreef iets van ‘ik wacht op Cat en die reageert nu niet meer’
pi_197841374
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Voor iemand die nieuwsgierig is naar hoe anderen aankijken tegen een willekeurig persoon met een IQ van 80 betrek je het ontzettend op jezelf.
Maar dat had ik al eerder opgemerkt en toen snapte ik je bedoeling met dit topic niet.

Als ik de reacties zo lees, ben jij op dit moment de enige die jouw bedoeling met dit topic wel snapt. En dan wordt het een lastige dialoog.

Maar gelukkig voor jou ligt het aan ons dat wij je niet snappen. Jij komt er wel ^O^
Ik lees hierin geen antwoord op mijn specifieke vraag. :)
[/quote]
pi_197841402
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:07 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Nee, jij niet :)
pi_197841410
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zie boven.

De wereld draait niet om jou, ik typ niet met lichtsnelheid.

En dan editen _O-

Ik had het wel gelezen: je schreef iets van ‘ik wacht op Cat en die reageert nu niet meer’
Ghehe, wel op tijd een ninja-edit. :D
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:09:19 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197841415
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:07 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Hoe zie jij iemand voor je die een IQ van 80 heeft? Wat denk jij dat die persoon wel kan en wat hij niet kan? Wat hij wel zou kunnen begrijpen en wat niet?

Beschrijf zo iemand eens, ik ben heel erg benieuwd naar jullie kijk op zo'n persoon.

En dan kom jij met
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Wil jij wel de kijk van anderen horen of wil je gewoon preken voor je eigen parochie?
pi_197841459
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, jij niet :)
Mijn vraag was specifiek wat ik er nog meer in had kunnen lezen met uitleg van de betreffende post. Daar antwoord je niet op. Met je betweterigheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Ferb- op 05-02-2021 21:20:07 ]
[/quote]
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 21:13:05 #212
441859 crew  Lenny77
pi_197841529
-Begint nogal zuur te worden hier, misschien even herpakken zodat het topic kan blijven bestaan?-
pi_197841537
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:10 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Mijn vraag was specifiek wat ik er nog meer in had kunnen lezen met uitleg van de betreffende post. Daar antwoord je niet op. Met je betweterigheid. Je lult gewoon dom, blijkt.
Dan wat eenvoudigere taal:

Dat het in zowat alle posts die je hier plaatst over

Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou

gaat.

Terwijl je zegt nieuwsgierig te zijn hoe anderen naar een persoon met een IQ van 80 kijken.

In bijna alle posts... want in sommige posts ben je alleen denigrerend naar anderen aan het doen, al dan niet vergezeld door ikikikikikikikikik.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 21:13:32 #214
441859 crew  Lenny77
pi_197841549
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:10 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Mijn vraag was specifiek wat ik er nog meer in had kunnen lezen met uitleg van de betreffende post. Daar antwoord je niet op. Met je betweterigheid. Je lult gewoon dom, blijkt.
Dit is dus ook nergens voor nodig..
pi_197841630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoe zie jij iemand voor je die een IQ van 80 heeft? Wat denk jij dat die persoon wel kan en wat hij niet kan? Wat hij wel zou kunnen begrijpen en wat niet?

Beschrijf zo iemand eens, ik ben heel erg benieuwd naar jullie kijk op zo'n persoon.

En dan kom jij met
[..]

Wil jij wel de kijk van anderen horen of wil je gewoon preken voor je eigen parochie?
Ik heb al eens ergens uitgelegd dat ik het vroeg hoe anderen zo iemand zagen en dat ik mij niet herken in de gegeven antwoorden en daar dan soms een uitleg bij geef.

Wat (volgens mij) Boca Raton ook zei, maar dan de andere kant op: mensen hebben een negatiever idee van hoe "dom" iemand met een laag IQ zal zijn, dan de werkelijkheid is.
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:17:20 #216
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197841679
TS, met al je strapatsen ben je bezig om te zeggen: ‘deze intelligente meid kàn toch geen IQ van 80 hebben??’ Nou, het antwoord is ja.
pi_197841754
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan wat eenvoudigere taal:

Dat het in zowat alle posts die je hier plaatst over

Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou
Jou

gaat.

Terwijl je zegt nieuwsgierig te zijn hoe anderen naar een persoon met een IQ van 80 kijken.

In bijna alle posts... want in sommige posts ben je alleen denigrerend naar anderen aan het doen, al dan niet vergezeld door ikikikikikikikikik.
Ik heb nu meerdere keren uitgelegd dat ik het vroeg omdat men een negatiever idee heeft van hoe iemand met een dergelijk laag IQ zal zijn. En ik probeer dat te ontkrachten door mijn eigen ervaring te vertellen. Met situaties/voorbeelden.

Dat jij de gegeven voorbeelden/situaties niet gelooft, tsja.....
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:21:10 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197841794
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:19 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik heb nu meerdere keren uitgelegd dat ik het vroeg omdat men een negatiever idee heeft van hoe iemand met een dergelijk laag IQ zal zijn. En ik probeer dat te ontkrachten door mijn eigen ervaring te vertellen. Met situaties/voorbeelden.

Dus je gaat er dan toch wel vanuit dat die 80 klopt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197841812
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:17 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, met al je strapatsen ben je bezig om te zeggen: ‘deze intelligente meid kàn toch geen IQ van 80 hebben??’ Nou, het antwoord is ja.
Nee. Wederom is dat weer niet wat ik probeer te zeggen. :D Ik probeer te zeggen dat mijn ervaring is dat ik intelligenter overkom dan wat mijn lage IQ zegt.
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:23:24 #220
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197841857
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:21 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Nee. Wederom is dat weer niet wat ik probeer te zeggen. :D Ik probeer te zeggen dat mijn ervaring is dat ik intelligenter overkom dan wat mijn lage IQ zegt.
Zo kom je op mij wel over.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:24:15 #221
438527 MissButterflyy
pi_197841880
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:01 schreef -Ferb- het volgende:
Dat bepalen we hier allemaal, niet alleen de topicstarter.
pi_197841887
Jij mag er ook gewoon zijn ts
pi_197841914
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:19 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Mobiel quoten is kut dus maar je eerste reactie op iemand die reageerde met iets als ‘die vraag (uit de OP) is lastig te beantwoorden’ is dit
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:07 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus niet. Mijn vraag lijkt me duidelijk. Ik vroeg namelijk wat jij je voorstelt bij een persoon met een dergelijk laag IQ. En die kun je best beantwoorden. Het is namelijk het antwoord wat jij denkt/je voorstelt.

Dus je leest de vraag gewoon niet (goed genoeg).
Die user geeft antwoord op jouw vraag. Vanuit zijn perspectief. Waar jij zo nieuwsgierig (ik val in herhaling, maar dat is het woord wat jij gebruikte) naar zegt te zijn.
En wordt meteen afgeserveerd. Antwoord is afgekeurd. User ligt dwars. User leest niet goed.

Daarmee zet je meteen een negatieve toon. Vervolgens schiet jij in de verdediging als er nieuwe reacties komen, reageer je overal op vanuit jezelf en hoe het beeld wat anderen hebben (waar jij naar vroeg!) niet voor jou geldt omdat dit en omdat dat.

En nog ben je verbaasd dat je topic ontspoort.
pi_197841922
Misschien moet je er geen waarde aan hechten en het gewoon laten voor wat het is. Dus er kwam 80 uit die test. So what? Je erbij neerleggen en naar de toekomst kijken gaat je meer helpen dan iedereen proberen te overtuigen dat het anders is.
De enige die zo'n grootte waarde aan het getal hecht ben jezelf ;)
Twiddel
pi_197841998
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
Misschien moet je er geen waarde aan hechten en het gewoon laten voor wat het is. Dus er kwam 80 uit die test. So what? Je erbij neerleggen en naar de toekomst kijken gaat je meer helpen dan iedereen proberen te overtuigen dat het anders is.
In b4: ‘ik hecht er geen waarde aan’.
pi_197842005
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zo kom je op mij wel over.
Waarom zou ik aan een officiële test twijfelen? Ik uitte een vermoeden, dat wil niet zeggen dat ik aan de test zelf twijfel. Ik weet niet meer wie, maar iemand legde uit dat de test gestandaardiseerd is. Al ging dat toen over angst, bang om te falen, terwijl ik die angst geenzins had.
[/quote]
pi_197842026
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:45 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik gaf alleen maar mijn ervaring op reacties die iemand beschreven hoe zij denken dat iemand met een dergelijk laag IQ overkomt, of waar ze moeite mee (lijken te) hebben. Juist omdat ik me niet herken in hoe mensen zo'n persoon zien. Dit gaat niet om het afkeuren van de gegeven reacties of het beter weten, dit is mijn ervaring vertellen. Ik vroeg namelijk niet wat zo'n persoon wel of niet kan, ik vroeg wat mensen denken dat zo'n persoon wel of niet kan. Dat is nogal een verschil. (En begrijpend lezen is wederom lastig merk ik in dit topic. Dan kan ik een laag IQ hebben, maar velen met een normaal IQ kunnen gewoon niet begrijpend lezen. Dat merk ik niet alleen hier hoor, ook op social media.)
Als je merkt dat mensen je heel vaak verkeerd begrijpen, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de manier waarop jij dingen schrijft/uitlegt en niet aan het (gebrek aan) vermogen tot begrijpend lezen van al die andere mensen.

Mijn vorige post klonk misschien wat hard, maar ik meen wel dat de uitslag van jouw IQ test mij echt niet verbaast. Je mist (vaak) het vermogen om, voor andere mensen hele basale, verbanden te leggen en je ziet dat zelf niet in. En op het moment dat mensen je proberen uit te leggen dat je iets verkeerd hebt begrepen of dat de manier waarop jij denkt dat iets werkt, niet klopt, ga je direct om je heen slaan en ligt het aan alles en iedereen behalve aan jou.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:29:39 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_197842029
Wat een tergend pijnlijk topic dit. En degene met een IQ van 80 gaat andere mensen dom noemen. Tenenkrommend.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197842103
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mobiel quoten is kut dus maar je eerste reactie op iemand die reageerde met iets als ‘die vraag (uit de OP) is lastig te beantwoorden’ is dit
[..]

Die user geeft antwoord op jouw vraag. Vanuit zijn perspectief. Waar jij zo nieuwsgierig (ik val in herhaling, maar dat is het woord wat jij gebruikte) naar zegt te zijn.
En wordt meteen afgeserveerd. Antwoord is afgekeurd. User ligt dwars. User leest niet goed.

Daarmee zet je meteen een negatieve toon. Vervolgens schiet jij in de verdediging als er nieuwe reacties komen, reageer je overal op vanuit jezelf en hoe het beeld wat anderen hebben (waar jij naar vroeg!) niet voor jou geldt omdat dit en omdat dat.

En nog ben je verbaasd dat je topic ontspoort.
Weet je wat? Aangezien je het zelf niet kunt laten, bepaal ik bij deze dat ik niet meer op je ga reageren.
[/quote]
pi_197842129
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:31 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Weet je wat? Aangezien je het zelf niet kunt laten, bepaal ik bij deze dat ik niet meer op je ga reageren.
Dat is je goed recht.
pi_197842178
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je merkt dat mensen je heel vaak verkeerd begrijpen, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de manier waarop jij dingen schrijft/uitlegt en niet aan het (gebrek aan) vermogen tot begrijpend lezen van al die andere mensen.

Mijn vorige post klonk misschien wat hard, maar ik meen wel dat de uitslag van jouw IQ test mij echt niet verbaast. Je mist (vaak) het vermogen om, voor andere mensen hele basale, verbanden te leggen en je ziet dat zelf niet in. En op het moment dat mensen je proberen uit te leggen dat je iets verkeerd hebt begrepen of dat de manier waarop jij denkt dat iets werkt, niet klopt, ga je direct om je heen slaan en ligt het aan alles en iedereen behalve aan jou.
Iemand noemde jou net een retard.

Ik weet het niet meer hoor.
pi_197842239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:29 schreef Fok-it het volgende:
Wat een tergend pijnlijk topic dit. En degene met een IQ van 80 gaat andere mensen dom noemen. Tenenkrommend.
het jammere van TS is dat ze best vaak topics opent die terugslaan naar haar (Nederlandse woord voor backfire?)
Ze neemt niet graag advies aan en dat helpt niet als je een topic opent.
Twiddel
pi_197842286
Eq is ook veel waardevoller
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:39:32 #234
319979 Fok-it
All is well
pi_197842326
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee je hebt dan ook niet voor niks een IQ van 80. Bepaalde gedragingen bij jezelf herkennen en vooral erkennen en dan ook nog eens de kunde hebben daar iets mee te doen is dan erg lastig.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197842406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee je hebt dan ook niet voor niks een IQ van 80. Bepaalde gedragingen bij jezelf herkennen en vooral erkennen en dan ook nog eens de kunde hebben daar iets mee te doen is dan erg lastig.
Iq is vast 1 van talrijke zaken die daar invloed op hebben.
pi_197842421
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:34 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Iemand noemde jou net een retard.

Ik weet het niet meer hoor.
Wat heb jij toch altijd constructieve bijdrages.
pi_197842443
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:25 schreef summer2bird het volgende:
Ik vind het ook prima hoor. Ik vertelde dit laatst aan een familielid en die begon meteen met een soort van te "troosten" en zeggen dat ik het me niet aan moet trekken, dat er niks mis mee is enzovoort. Terwijl ik er geen probleem mee heb. En ook dacht: "Wat ga je erop in dan? Jeez, zo'n probleem heb ik er niet mee hoor! Kap eens met die aanname en dat "getroost"." (Maar ik vind hem sowieso irritant in wat hij zegt... :'))

Sterker nog, áls ik iets "doms" (of onhandigs) doe, dan maak ik een sarcastisch grapje dat ik dom ben.
[/quote]
pi_197842449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat heb jij toch altijd constructieve bijdrages.
Bedankt maat
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:43:27 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_197842456
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:41 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Iq is vast 1 van talrijke zaken die daar invloed op hebben.
IQ op zichzelf is vooral heel talrijk
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:44:35 #240
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197842487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:42 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik vind het ook prima hoor. Ik vertelde dit laatst aan een familielid en die begon meteen met een soort van te "troosten" en zeggen dat ik het me niet aan moet trekken, dat er niks mis mee is enzovoort. Terwijl ik er geen probleem mee heb. En ook dacht: "Wat ga je erop in dan? Jeez, zo'n probleem heb ik er niet mee hoor! Kap eens met die aanname en dat "getroost"." (Maar ik vind hem sowieso irritant in wat hij zegt... :'))

Sterker nog, áls ik iets "doms" (of onhandigs) doe, dan maak ik een sarcastisch grapje dat ik dom ben.
Nou, je zit er zeer bijzonder mee in je maag. Kijk even naar de omvang van dit topic.
pi_197842494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:38 schreef scrupuleus het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:00 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Die is zeker weten niet hoog.
pi_197842502
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

IQ op zichzelf is vooral heel talrijk
Ook
pi_197842507
quote:

[..]

Ik vind dit topic er niet echt van getuigen dat jij het prima vind.
Misschien moet je eens nagaan bij jezelf waarom je er zo mee zit.
Twiddel
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:46:16 #244
438527 MissButterflyy
pi_197842537
quote:

[..]

Als het je niet boeide en het je niet uitmaakt had je er niet een topic over geopend. Je bent er wel de hele tijd mee bezig nu.
pi_197842538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

O ik zie een lief persoon
pi_197842551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat niet begrijpend kunnen lezen is niet alleen bij mij zo, ik zie het ook op social media naar anderen toe. Laatst nog ontzettend veel mensen die het woordje "bijna" gewoon niet lazen en iemand aanvielen op wat hij in de rest van de zin zei.

Je weet dat een IQ-test meer inhoudt dan alleen verbale verbanden te kunnen leggen?
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:48:12 #247
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197842581
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:47 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Dat niet begrijpend kunnen lezen is niet alleen bij mij zo, ik zie het ook op social media naar anderen toe. Laatst nog ontzettend veel mensen die het woordje "bijna" gewoon niet lazen en iemand aanvielen op wat hij in de rest van de zin zei.

Je weet dat een IQ-test meer inhoudt dan alleen verbale verbanden te kunnen leggen?
Ja, nu stop ik. Ik zit hier voor Lou Loenen.
pi_197842582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:29 schreef Fok-it het volgende:
Je had niet door dat dat sarcastisch van mij was? :D
[/quote]
pi_197842604
Ferb wil je een aai over je bol?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:48:54 #250
319979 Fok-it
All is well
pi_197842605
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:48 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Je had niet door dat dat sarcastisch van mij was? :D
Nee sorry, ik ben kennelijk `nog' dommer.

:')

Kan dit topic niet gewoon gesloten worden?
pi_197842609
Kan je krijgen hoor
pi_197842633
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

het jammere van TS is dat ze best vaak topics opent die terugslaan naar haar (Nederlandse woord voor backfire?)
Ik heb geen probleem met backfiretopics hoor. ;)
[/quote]
pi_197842659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee sorry, ik ben kennelijk `nog' dommer.

:')

Kan dit topic niet gewoon gesloten worden?
Doe wat aan je tolerantieniveau stommie
pi_197842689
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:38 schreef scrupuleus het volgende:
Ja. Uhm. Dat bezit ik dus ook niet. :D Die is ook heel laag. Ik weet niet of daar een officiële test voor bestaat (of een internettest die redelijk serieus is), maar ik zal niet hoog scoren
[/quote]
pi_197842695
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ja. Uhm. Dat bezit ik dus ook niet. :D Die is ook heel laag. Ik weet niet of daar een officiële test voor bestaat (of een internettest die redelijk serieus is), maar ik zal niet hoog scoren
Hoe weet je dat?
Twiddel
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:53:24 #256
319979 Fok-it
All is well
pi_197842711
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:51 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Doe wat aan je tolerantieniveau stommie
Denk dat jij zo een spicy dm kan verwachten
pi_197842740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je weet dat dit anders kan zijn IRL he? Ik kan daar wel een persoon zijn die bepaalde gedragingen inziet en erkent en er iets mee kan doen. Ik zie ook in dat het hier iig anders gaat, nou ja, het zij zo.
[/quote]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:55:10 #258
319979 Fok-it
All is well
pi_197842757
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:54 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Je weet dat dit anders kan zijn IRL he? Ik kan daar wel een persoon zijn die bepaalde gedragingen inziet en erkent en er iets mee kan doen. Ik zie ook in dat het hier iig anders gaat, nou ja, het zij zo.
ok.
pi_197842778
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Wat geeft jouw leven zin?
pi_197842780
quote:

[..]

Mooi dat je erkent dat jouw begrijpend lezen niet helemaal top is. Heb ik je in dit topic nog niet eerder zien doen.

Nu die observatie nog wat opener en neutraler inpakken (zoals m-a zegt: minder om je heen slaan), en dan heb je meer kans* op een dialoog en geen discussie.

*Geen garantie, het blijft immers FOK! :P
pi_197842806
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Als het je niet boeide en het je niet uitmaakt had je er niet een topic over geopend. Je bent er wel de hele tijd mee bezig nu.
Niet buiten FOK! om hoor.
[/quote]
pi_197842847
quote:

[..]

Het zou kunnen dat het terecht was, want soms is hetgeen wat iemand zegt zo verkeerd/heftig/bizar dat het feit dat hij er 'bijna' bij zegt het niet anders maakt.

Ja dat weet ik, wat ik beschreef is ook niet het enige waardoor het mij niet verbaast. Maar ik wilde nog even wat context geven voor mijn eerdere post.
pi_197842853
quote:
Ik ben het met de anderen eens dat meningen op Fok je niet veel zullen gaan helpen om te kunnen inschatten of het aanleren van bepaalde vaardigheden je gaat lukken of hoe intelligent je in het echte leven overkomt. Bovendien zou je bij navraag in je omgeving, daar ook niet een eerlijk antwoord op krijgen.

Ik denk ook niet dat je te hard over jezelf moet oordelen. Mensen hebben heus wel door dat je op een andere manier denkt, maar de meesten zullen daar geen punt van maken. Ik heb zelf een autismediagnose en ik weet dat ik met bepaalde situaties anders omga dan anderen. Ik merk ook dat anderen dat doorhebben, maar is dat dan erg ? Het heeft vriendschappen niet in de weg gestaan en ik merk dat hoe minder jezelf er een big deal van maakt, hoe minder anderen de neiging hebben daar stil bij te blijven staan of je daar op te oordelen. Ik zou mij dan ook niet plat staren in hoeverre mensen jouw handicap opmerken.

[ Bericht 6% gewijzigd door 01100101 op 05-02-2021 22:33:52 ]
pi_197842910
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, je zit er zeer bijzonder mee in je maag. Kijk even naar de omvang van dit topic.
Dat is omdat ik nu veel op FOK! zit en hier veel reageer. Maar buiten FOK! om heb ik echt niet zoveel problemen mee. Anders was ik nu niet een bepaalde uitdaging aangegaan omdat ik mezelf er te dom voor had gevonden.
[/quote]
pi_197842943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat het terecht was, want soms is hetgeen wat iemand zegt zo verkeerd/heftig/bizar dat het feit dat hij er 'bijna' bij zegt het niet anders maakt.

Ja dat weet ik, wat ik beschreef is ook niet het enige waardoor het mij niet verbaast. Maar ik wilde nog even wat context geven voor mijn eerdere post.
Ik vind het prima dat jij me na aanvang van posts op een forum dom vindt. Ik heb immers een laag IQ he. :P
[/quote]
pi_197843090
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Ik zie dat er 5 EQ-eigenschappen zijn. Een aantal bezit ik wel (nee ga ik niet verder op in, in dit topic, sorry, misschien PM als je dat eventueel zou willen). Maar vooral empathie en sociale vaardigheden niet. Ik ben emotioneel zo vlak als Nederland, zonder de Vaalserberg. En sociaal vaardig ben ik door m'n stoornis niet.
[/quote]
pi_197843115
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:55 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Wat geeft jouw leven zin?
Haha, dat is een hele goede vraag. (Je moest eens weten!) Uhm... Ik heb geen idee eigenlijk. Serieus niet.
[/quote]
pi_197843300
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:05 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat jij me na aanvang van posts op een forum dom vindt. Ik heb immers een laag IQ he. :P
Ik zeg niet dat je dom bent, dat maak je er zelf van. Ik zeg dat de uitslag mij niet verbaast omdat bepaalde dingen mij bij jou zijn opgevallen die goed passen bij een laag IQ.
pi_197843512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je dom bent, dat maak je er zelf van. Ik zeg dat de uitslag mij niet verbaast omdat bepaalde dingen mij bij jou zijn opgevallen die goed passen bij een laag IQ.
En wat vinden mensen van mensen met een laag IQ? Juist. Die vinden ze dom. Zeg het maar gewoon ronduit hoor, want dat bedoelde je toch wel. Ik ben niet dom hoor. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]
pi_197845041
Kolere wat grijpen de bekende types dit topic weer zoals gewoonlijk aan om eens lekker iemand te vernederen, onder het mom van dat ze zelf heel sociaal zijn omdat ze zo begaan zijn met het delen van feiten over hoe mensen met een iq van 80 objectief gezien nou werkelijk zijn.
Zonder uberhaupt uitleg hoe ze aan die info komen. Of wie daar nog meer iets aan heeft als het niet ts is.
Maar ja, alsnog wel heel erg nuttige bijdrage aan de wereld hoor, eeuwig zonde dat ts dit verstoorde door in haar eigen topic over zichzelf te beginnen. ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:25 schreef madam-april het volgende:
1. Hoe hoog is jouw eigen iq dan dat jij dit zo kunt vaststellen? Neem jij zelf die testen af?
2. Waarom vinden jij (maar geldt net zo goed voor Cat-Astrophe en Boca Rotan en Frozen-assassin) het nou eigenlijk zo fijn om ts af te zeiken?

quote:
Zo ongeveer als deze man, hij is mijn voorbeeld samen met die 48-jarige vrouw: https://www.telegraaf.nl/(...)rie-examen-rijbewijs
pi_197845298
Wat een autisten hier zeg, godsallemachtig.

Een vraagje over IQ en de strontemmer wordt leeg gegooid.

Het EQ ligt hier in ieder geval onder het landelijk gemiddelde.
pi_197846243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:59 schreef Leo_Holst het volgende:

^O^
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 09:16:50 #273
441859 crew  Lenny77
pi_197847016
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Kolere wat grijpen de bekende types dit topic weer zoals gewoonlijk aan om eens lekker iemand te vernederen, onder het mom van dat ze zelf heel sociaal zijn omdat ze zo begaan zijn met het delen van feiten over hoe mensen met een iq van 80 objectief gezien nou werkelijk zijn.
Zonder uberhaupt uitleg hoe ze aan die info komen.

Nou.. dat WAS toch ook gewoon de oorspronkelijke vraag van TS? Hoe 'wij' iemand bekijken met een IQ van 80?
Waar dat antwoord dan vandaan komt is afhankelijk van de ervaringen van de ander. Ik zou niet weten waar je de info vandaan moet gaan halen daar niemand met een IQ van 80 hetzelfde zal zijn. De éne zal het prima kunnen uitleggen en trekt zijn plan, de ander loopt vast in een aantal zaken.
Topic's zoals deze brengen meestal niet zo heel veel goeds (bewijs is de lange lijst van TR's die al gegooid zijn).

Maar we zijn toch al 11 pagina's bezig, dus het leeft wel.
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 09:19:58 #274
441859 crew  Lenny77
pi_197847038
quote:

Deels eens, behalve dat je de users autisten noemt en daarmee zelf stront naar een groep mensen gooit.
pi_197847119
Mijn ervaring met een laag IQ en het rijbewijs halen: Ik ben begonnen met schakel. Dit lukte op zich redelijk. Ik heb nooit van de 2 instructeurs die ik toen had gehoord dat ik beter automaat kon doen. Afijn, volgens de instructeur was ik klaar voor het examen. Dus ik deed theorieexamen. Geen probleem, ik slaagde in 1 keer. (Ik heb namelijk geen moeite met leren en de stof opnemen.) Tot het praktijkexamen. Daar had ik om de een of andere reden moeite mee. Ik slaagde maar niet. Zelfs niet met een staatsexamen. Mijn theorie verliep en ik dacht: "Dit doe ik nooit meer, ik ben er klaar mee!"

Tot jaren later. Het zou toch wel handig zijn een rijbewijs. Ik besloot toen voor automaat te gaan. Wat een verademing! Dat ging veel beter. Deze keer zakte ik de 1e keer voor theorie, maar de 2e keer slaagde ik. Ik besloot om een faalangstexamen aan te vragen. Niet omdat ik faalangstig was, maar omdat ik hoorde dat ze dan rekening houden met bepaalde dingen en je een keer even ergens mag gaan staan om te rusten. Ik ging het examen in en maakte een bepaalde fout, ik gooide dat op de zenuwen, maar eigenlijk luisterde ik gewoon niet goed. Hierdoor ben ik dus geslaagd. Met andere woorden: het was een slimme actie van mij om net te doen alsof ik faalangstig was en dus zo'n examen aan te vragen en om iets wat in het examen gebeurde daarop te gooien.

Dit soort dingen maak ik vaker mee. Ik ben slim genoeg om bepaalde dingen in te zien, waar anderen de fout maken om duidelijk te liegen en dus betrapt te worden.
[/quote]
pi_197847221
quote:

Nou ja, gaandeweg in het topic komt wel steeds meer naar voren dat de vragen van TS betrekking op haarzelf hebben. En aan de manier te zien waarop ze reageert, heb ik de indruk dat ze zichzelf nog niet helemaal heeft geaccepteerd zoals ze is. Natuurlijk lokken de reacties ook een defensieve reactie uit van de TS, dus het ligt zeker niet volledig aan haar hoe dit topic aan het verlopen is. Toch vraag ik mij af wanneer bijvoorbeeld 7 users in dit topic zouden schrijven dat mensen met een laag IQ geen rijbewijs kunnen halen en 3 beweren van wel, of dat wel zo leuk is om terug te lezen.
pi_197847515
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:29 schreef -Ferb- het volgende:
Mijn ervaring met een laag IQ en het rijbewijs halen: Ik ben begonnen met schakel. Dit lukte op zich redelijk. Ik heb nooit van de 2 instructeurs die ik toen had gehoord dat ik beter automaat kon doen. Afijn, volgens de instructeur was ik klaar voor het examen. Dus ik deed theorieexamen. Geen probleem, ik slaagde in 1 keer. (Ik heb namelijk geen moeite met leren en de stof opnemen.) Tot het praktijkexamen. Daar had ik om de een of andere reden moeite mee. Ik slaagde maar niet. Zelfs niet met een staatsexamen. Mijn theorie verliep en ik dacht: "Dit doe ik nooit meer, ik ben er klaar mee!"

Tot jaren later. Het zou toch wel handig zijn een rijbewijs. Ik besloot toen voor automaat te gaan. Wat een verademing! Dat ging veel beter. Deze keer zakte ik de 1e keer voor theorie, maar de 2e keer slaagde ik. Ik besloot om een faalangstexamen aan te vragen. Niet omdat ik faalangstig was, maar omdat ik hoorde dat ze dan rekening houden met bepaalde dingen en je een keer even ergens mag gaan staan om te rusten. Ik ging het examen in en maakte een bepaalde fout, ik gooide dat op de zenuwen, maar eigenlijk luisterde ik gewoon niet goed. Hierdoor ben ik dus geslaagd. Met andere woorden: het was een slimme actie van mij om net te doen alsof ik faalangstig was en dus zo'n examen aan te vragen en om iets wat in het examen gebeurde daarop te gooien.

Dit soort dingen maak ik vaker mee. Ik ben slim genoeg om bepaalde dingen in te zien, waar anderen de fout maken om duidelijk te liegen en dus betrapt te worden.
Tja.. je kunt opzettelijk liegen, goed zijn in een pokerface en het systeem misbruiken inderdaad een vorm van slimheid noemen.....
pi_197848271
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tja.. je kunt opzettelijk liegen, goed zijn in een pokerface en het systeem misbruiken inderdaad een vorm van slimheid noemen.....
(vooruit dan maar)

Ja, ik wilde namelijk heel graag slagen. Dus toen hij opmerkte dat wat ik deed niet zijn bedoeling was schoot pijlsnel door mij heen dat ik een kans op slagen had als ik zou zeggen dat het door de zenuwen kwam. Ik weet uiteraard niet wat de uitkomst zou zijn geweest als ik eerlijk had gezegd waardoor het wel kwam.

Maar ik merk vaker dat mensen, met heel waarschijnlijk een hoger IQ dan ik, domme dingen zeggen in bepaalde situaties, omdat ze er dus niet goed over nadenken en men erachter komt dat ze niet de waarheid spreken. Ik had allang mezelf kunnen verlullen bij m'n vriend over een bepaald iets, maar juist omdat ik goed nadenk over wat ik wil gaan zeggen heb ik tot nu toe iets prima geheim kunnen houden. Dus wie is er dan niet zo slim? ;)

Ik blijf mijn uitkomst vreemd vinden, juist omdat ik vrijwel geen van genoemde dingen waar iemand met een laag IQ mee worstelt herken. (Het volgende zijn opgezochte dingen waar mensen met een laag IQ mee kunnen worstelen.)

Ik kan goed leren en goed informatie opnemen. Ik snap hoe apparaten werken. Ik kan goed rijden en prima anticiperen op het overige verkeer. Ik kan op zich verbanden leggen en inzien wat er zou kunnen (gaan) gebeuren. Ik ben niet beïnvloedbaar/naïef, ook geloof ik niet alles meteen. Mijn impulscontrole is prima, ik doe vrijwel geen impulsieve dingen, maar denk er altijd over na. Ik kan goed met regels omgaan en ik hou me er ook aan, in tegenstelling tot veel anderen met een hoger IQ. Ook ben ik nog nooit in de criminaliteit beland en ben ik niet gevoelig voor verslavingen. (Zelfs niet aan roken, terwijl dat voor 99% toch een behoorlijk moeilijke verslaving is als ze er eenmaal aan beginnen!) Ik ben nog nooit overvraagd. Ik kan prima multitasken. Ik heb geen gebrekkig sociaal aanpassingsvermogen. Ik kan goed communiceren, luisteren en begrijpen wat de ander bedoelt, zelfs al maakt de ander enorm lange zinnen met pauzes erin waarbij nagedacht wordt over wat te zeggen. Ik kan mijn aandacht goed ergens bijhouden, zelfs na 3 uur. (Een 3 uur durend autismeonderzoek.) Ik ben redelijk goed in taal, ik heb weinig last van de spatieziekte. (Waar mensen met een hoger IQ nogal wat last van hebben gezien wat ik op fora en social media lees.) Maar ook hoe woorden geschreven worden, ook al hoor ik ze voor het eerst. Ik heb een uitgebreide woordenschat. Ik heb geen moeite met mijn (seksuele) grenzen aan te geven.

Ik kan deze lijst nog veel langer maken. Punt blijft. Ik blijf het vreemd vinden. En hiermee wil ik dus niet zeggen dat ik de uitslag niet geloof, of dat de test niet kan kloppen. Ik vraag me wel af waarin mijn lage IQ dan wel te bemerken is IRL situaties.
[/quote]
pi_197848550
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:01 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af waarin mijn lage IQ dan wel te bemerken is IRL situaties.
Waarschijnlijk in je manier van denken, discussiëren en met dingen omgaan.
pi_197848588
quote:
Ik vraag me wel af waarin mijn lage IQ dan wel te bemerken is IRL situaties.
Vraag je vriend eens.
pi_197848593
Ik zou nogmaals een test doen bij twijfel

Of er geen waarde aan hechten

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2021 11:25:24 ]
pi_197848935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:16 schreef Lenny77 het volgende:
Nou.. dat WAS toch ook gewoon de oorspronkelijke vraag van TS? Hoe 'wij' iemand bekijken met een IQ van 80?
Waar dat antwoord dan vandaan komt is afhankelijk van de ervaringen van de ander. Ik zou niet weten waar je de info vandaan moet gaan halen daar niemand met een IQ van 80 hetzelfde zal zijn. De éne zal het prima kunnen uitleggen en trekt zijn plan, de ander loopt vast in een aantal zaken.
Topic's zoals deze brengen meestal niet zo heel veel goeds (bewijs is de lange lijst van TR's die al gegooid zijn).

Maar we zijn toch al 11 pagina's bezig, dus het leeft wel.
Ja, maar waarom wordt het feit dat zij dit vraagt eerst als belangrijk gezien (de ts vraagt dit, dus dan is de vraag belangrijk genoeg om op te reageren enkel en alleen omdat zij dat wil weten).
En als zij aangeeft dat ze zelf ook tot de doelgroep van haar vraag behoort maar zich daar zelf niet in herkent, dan is dat ineens schandalig en egoistisch?
Het is goed dat mensen op haar vraag hebben geantwoord, maar bij mij rijst dan de vraag waarom ze dan uberhaupt een uitspraak wilden doen over een doelgroep waarvan ze de eigen mening van een individu die daartoe behoort weghonen zodra die afwijkt van die van hen.
Het leeft denk ik omdat dit 1 van de laatste soorten van ongelijkheid is die nog bestaan in de maatschappij waar niet 1 of andere actiegroep en daadwerkelijk effectieve hulp bij emancipatie voor bestaat, maar nog gewoon voornamelijk onverschilligheid, vooroordelen en minachting.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 06-02-2021 11:58:19 ]
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:20:43 #283
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197849384
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, maar waarom wordt het feit dat zij dit vraagt eerst als belangrijk gezien (de ts vraagt dit, dus dan is de vraag belangrijk genoeg om op te reageren enkel en alleen omdat zij dat wil weten).
En als zij aangeeft dat ze zelf ook tot de doelgroep van haar vraag behoort maar zich daar zelf niet in herkent, dan is dat ineens schandalig en egoistisch?
Het is goed dat mensen op haar vraag hebben geantwoord, maar bij mij rijst dan de vraag waarom ze dan uberhaupt een uitspraak wilden doen over een doelgroep waarvan ze de eigen mening van een individu die daartoe behoort weghonen zodra die afwijkt van die van hen.
Het leeft denk ik omdat dit 1 van de laatste soorten van ongelijkheid is die nog bestaan in de maatschappij waar niet 1 of andere actiegroep en daadwerkelijk effectieve hulp bij emancipatie voor bestaat, maar nog gewoon voornamelijk onverschilligheid, vooroordelen en minachting.
Ik denk dat je het punt mist van de andere users hier.

We willen de mening van Ferb niet weghonen. Zij mag absoluut haar mening hebben. Waar het om gaat is dat Ferb in eerste plaats de vraag stelt: "Hoe zie jij iemand voor je die een IQ van 80 heeft?"

En daar komen dan reacties op met voorbeelden van andere mensen. En dan is het Ferb die de reacties afkeurt en overal de parallel trekt naar haar eigen ervaringen en leven. Maar dat is de vraag niet? De mensen met een IQ van 80 is een grote groep, daar zit ook een behoorlijke diversiteit in. Ene kan beter dit en andere kan beter dat. Dat is wat we Ferb proberen uit te leggen; luister naar de voorbeelden en accepteer ze.

Maar wat we dan lezen twaalf pagina's lang is een hele riedeltje van Ferb háár invulling van de dingen die kennelijk niet gelden voor andere mensen met een IQ van 80 want ZIJ beleeft het niet zo. Maakt niet uit of de andere users hier wel die ervaringen hebben gehad met zulke mensen in hun eigen omgeving.
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 12:44:21 #284
441859 crew  Lenny77
pi_197849741
quote:

[..]

(vooruit dan maar)

Ja, ik wilde namelijk heel graag slagen. Dus toen hij opmerkte dat wat ik deed niet zijn bedoeling was schoot pijlsnel door mij heen dat ik een kans op slagen had als ik zou zeggen dat het door de zenuwen kwam. Ik weet uiteraard niet wat de uitkomst zou zijn geweest als ik eerlijk had gezegd waardoor het wel kwam.

Maar ik merk vaker dat mensen, met heel waarschijnlijk een hoger IQ dan ik, domme dingen zeggen in bepaalde situaties, omdat ze er dus niet goed over nadenken en men erachter komt dat ze niet de waarheid spreken. Ik had allang mezelf kunnen verlullen bij m'n vriend over een bepaald iets, maar juist omdat ik goed nadenk over wat ik wil gaan zeggen heb ik tot nu toe iets prima geheim kunnen houden. Dus wie is er dan niet zo slim? ;)

Ik heb je stuk met dingen die je goed kan even weggeknipt, niet omdat ze niet van belang zijn, integendeel! Goed voor je dat je dat allemaal goed kan!

Maar deze stukjes verbazen me wel. Jij dent dat het systeem misbruiken, liegen en anderen voor de gek houden een teken is van intelligentie? Ok, je moet wat verstand hebben om goed te kunnen liegen. Maar ik lees zelfs een beetje trots bij je stukje, zeker bij dat geheim wat je voor je vriend hebt?

Misschien hoort dat dan weer meer bij je laag EQ (je gaf dit zelf aan dat je dit hebt), maar ik faal liever door mijn eerlijkheid, dan dat ik er kom door te bedriegen.
pi_197851723
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:21 schreef Amee het volgende:

[..]

Waarschijnlijk in je manier van denken, discussiëren en met dingen omgaan.
Ook niet. Ik kan beter discussiëren dan menigeen, omdat ik wél luister (en daar hebben veel mensen nogal moeite mee), omdat ik me niet laat leiden door emoties (ook dat doen veel mensen wel en is er geen gesprek met ze te voeren), ik kan standpunten aanvoeren en uitleggen waarom ik iets vind of hoe ik ergens over denk. Ik ga beter om met dingen o.a omdat ik me hierin ook niet door emoties laat meeslepen en veel mensen dat wel doen, en omdat ik sneller iets los kan laten.

Mijn manier van denken, ik weet niet of dat normaal of anders is dan menigeen. (En dus weten jij of andere FOK!kers dit ook niet, omdat je niet precies weet hoe en wat ik denk.) Ik denk iig veel en zo verstandig mogelijk. En ik zie vaak mensen iets doen zonder er überhaupt goed over na te denken. Vrouwen die kinderen willen bijvoorbeeld. Dan is alles wat telt hun rammelende eierstokken, maar écht nadenken hoe het is om een kind te hebben doen velen niet. Ik lees zat verhalen van mensen die het nu door corona en kinderen ontzettend zwaar hebben. Of die niet om kunnen gaan met een huilbaby en op het punt van instorten staan, of daadwerkelijk instorten. Hier hadden ze over na kunnen denken vóór ze een kind kregen. Ik heb hier wel heel goed over nagedacht en ik weet dat ik geen goede moeder zal en kan zijn.
[/quote]
pi_197851791
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:29 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ook niet. Ik kan beter discussiëren dan menigeen, omdat ik wél luister (en daar hebben veel mensen nogal moeite mee), omdat ik me niet laat leiden door emoties (ook dat doen veel mensen wel en is er geen gesprek met ze te voeren), ik kan standpunten aanvoeren en uitleggen waarom ik iets vind of hoe ik ergens over denk. Ik ga beter om met dingen o.a omdat ik me hierin ook niet door emoties laat meeslepen en veel mensen dat wel doen, en omdat ik sneller iets los kan laten.

Mijn manier van denken, ik weet niet of dat normaal of anders is dan menigeen. (En dus weten jij of andere FOK!kers dit ook niet, omdat je niet precies weet hoe en wat ik denk.) Ik denk iig veel en zo verstandig mogelijk. En ik zie vaak mensen iets doen zonder er überhaupt goed over na te denken. Vrouwen die kinderen willen bijvoorbeeld. Dan is alles wat telt hun rammelende eierstokken, maar écht nadenken hoe het is om een kind te hebben doen velen niet. Ik lees zat verhalen van mensen die het nu door corona en kinderen ontzettend zwaar hebben. Of die niet om kunnen gaan met een huilbaby en op het punt van instorten staan, of daadwerkelijk instorten. Hier hadden ze over na kunnen denken vóór ze een kind kregen. Ik heb hier wel heel goed over nagedacht en ik weet dat ik geen goede moeder zal en kan zijn.
Ik moest even lachen van verbazing, maar okay. :)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:39:50 #287
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197851927
quote:

[..]

Sluwheid is ook een vorm van intelligentie.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_197851974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Vraag je vriend eens.
Je weet dat men dan gaat zeggen dat hij nooit eerlijk zal zijn omdat ik zijn partner ben?

Hij vindt mij niet dom. Dat heb ik weleens gevraagd. Andersom vind ik hem wel dom. En hij faalt nogal in communiceren. Een voorbeeld: Hij vroeg aan mij: "Wat denk je dat een rood lampje kost?" Ik moet bij deze zin maar begrijpen dat hij eigenlijk het volgende bedoelde: "Wat denk jij dat de boete is als je door het rode licht rijdt?" Niet bepaald slim dus. (En ja, ik dacht aan 2 dingen die hij kon bedoelen, en 1 ervan was idd dat hij het stoplicht bedoelde.) Verder kan hij niet communiceren omdat hij zich laat leiden door emoties. Binnen no time in een gesprek is hij geïrriteerd en is er geen gesprek meer mogelijk. Ook loopt hij soms gewoon weg. Hij kan geen standpunten aanleveren, of goed uitleggen waarom hij iets vindt. Hij denkt vaak dat hij gelijk heeft, maar dat is zijn arrogantie, niet z'n IQ. Ik kan dan aantonen/uitleggen dat hij geen gelijk heeft. Ik vind dit niet getuigen van een hoog IQ bij hem.

Maar ook mijn ouders zullen zeggen dat ze mij niet dom inschatten. En dat ga ik ze vragen, ik ga daarbij ook aangeven dat ze een heel eerlijk antwoord mogen geven en eventueel voorbeelden van dingen die zij slim of juist niet vonden.
[/quote]
pi_197852025
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:42 schreef -Ferb- het volgende:
Je weet dat men dan gaat zeggen dat hij nooit eerlijk zal zijn omdat ik zijn partner ben?
Ik vraag het voor jouzelf, want ik dacht dat je naasten misschien voorbeelden hadden zoals TheoddDutchguy ze had bij zijn vriendin.
pi_197852256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

We willen de mening van Ferb niet weghonen. Zij mag absoluut haar mening hebben. Waar het om gaat is dat Ferb in eerste plaats de vraag stelt: "Hoe zie jij iemand voor je die een IQ van 80 heeft?"

En daar komen dan reacties op met voorbeelden van andere mensen. En dan is het Ferb die de reacties afkeurt en overal de parallel trekt naar haar eigen ervaringen en leven. Maar dat is de vraag niet? De mensen met een IQ van 80 is een grote groep, daar zit ook een behoorlijke diversiteit in. Ene kan beter dit en andere kan beter dat. Dat is wat we Ferb proberen uit te leggen; luister naar de voorbeelden en accepteer ze.

Maar wat we dan lezen twaalf pagina's lang is een hele riedeltje van Ferb háár invulling van de dingen die kennelijk niet gelden voor andere mensen met een IQ van 80 want ZIJ beleeft het niet zo. Maakt niet uit of de andere users hier wel die ervaringen hebben gehad met zulke mensen in hun eigen omgeving.
Ik vroeg het omdat ik dus zelf een persoon ben met een laag IQ en mezelf dus niet herken in de gegeven antwoorden. Dit valt niet onder de gegeven reacties afkeuren, maar onder uitleg waarom ik, als zo'n persoon, me niet herken in de antwoorden. Daarbij heb ik uitgelegd dat ik de uitkomst van de test vreemd vind.

Als er vrijwel niets is waarin ik me herken, hoe kom ik dan aan dat IQ? Mensen beweren dan dat ze weten dat het klopt vanwege mijn posts/topics, maar daar kun je het toch niet alleen op baseren?!
[/quote]
pi_197852321
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik vraag het voor jouzelf, want ik dacht dat je naasten misschien voorbeelden hadden zoals TheoddDutchguy ze had bij zijn vriendin.
Ik ga dit zo even vragen aan hem.
[/quote]
pi_197852353
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

Oke dat laatste was mij niet heel erg duidelijk. Omdat er bijna nergens echt concrete voorbeelden werden gegeven van mensen die jullie kenden met een laag iq en hoe die verschilden in gedrag. Zonder concrete voorbeelden (zonder namen natuurlijk maar wel met iets meer beschrijving van welke personen het zijn waar je die mening op baseert en hoe goed je ze kent) is het minder geloofwaardig dat het op de realiteit is gebaseerd. Ook dingen die je niet met zekerheid kunt weten, zoals hoe iemand denkt, kunnen net zo goed aannames zijn behalve als je het over jezelf hebt, dus als er dan geen redenen bijstaan waarom de kans minder klein is dat het een aanname is dan komt het niet veel representatiever over. Een betrouwbaar kwantitatef onderzoek dat meer kan zeggen dan ieders mening wordt het op deze manier immers toch nooit.
pi_197852546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:39 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Sluwheid is ook een vorm van intelligentie.
Dat is het woord wat ik zocht. Ik kan heel sluw zijn. Om te kunnen liegen moet je kunnen onthouden wat je (al) gezegd hebt. Je moet zorgen voor bepaalde zaken zodat diegene er ook op die manier niet achter kan komen. Je moet een smoes hebben, als ze vervolgens toch ergens naar vragen. Maar je moet ook bedenken of wat je zegt niet (later) achterhaald kan worden. Daar denken mensen die liegen niet altijd aan.

Veel mensen weten al niet eens meer wat ze gisteren gezegd hebben... Goed kunnen liegen is niet zo simpel hoor.
[/quote]
pi_197852702
quote:

[..]

In feite heb ik niet heel ernstig bedrogen bij het examen destijds, of vind jij van wel?

Ik heb mijn inziens een klein smoesje gebruikt om te verhullen dat ik niet goed geluisterd had. Jij maakt daar "opzettelijk liegen, een pokerface gebruiken en het systeem misbruiken" van. Ik wilde gewoon graag slagen.
[/quote]
pi_197852941
Ik ken nu 3 voorbeelden van mensen die per ongeluk (al is eentje een twijfelgeval) het verkeerde medicijn namen. Mijn schoonvader en een ex-collega namen ipv langwerkende insuline de kortwerkende, maar wel met de eenheden van de langwerkende. En die voetballer zei een paracetamol te willen nemen, maar een plastablet slikte.

Beide missers vind ik persoonlijk heel dom. Als je 2 soorten insuline hebt, dan ben je toch voorzichtig en check je van tevoren goed wélke je in handen hebt?! Dit zou mij nooit gebeuren omdat ik dat iedere keer checkte. (Al heb ik nu geen kortwerkende meer.)

Ook bij het verhaal van die voetballer: Je kijkt toch even welke verpakking je in handen hebt?! Of zijn er daadwerkelijk mensen die maar iets op de gok pakken (want blauw doosje) en 'm in hun mik gooien zonder dit te checken?

Ik snap hier dus niks van, ondanks mijn IQ. Bepaalde dingen check je gewoon, iedere keer weer, uit voorzorg. Ook andere dingen dan medicijnen.
[/quote]
  zaterdag 6 februari 2021 @ 15:29:30 #296
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_197853029
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 15:12 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

In feite heb ik niet heel ernstig bedrogen bij het examen destijds, of vind jij van wel?

Ik heb mijn inziens een klein smoesje gebruikt om te verhullen dat ik niet goed geluisterd had. Jij maakt daar "opzettelijk liegen, een pokerface gebruiken en het systeem misbruiken" van. Ik wilde gewoon graag slagen.
Dat is hetzelfde. De reden waarom je liegt (je wilde graag slagen) is niet relevant. Liegen is liegen.

Ontopic: je doet me ontzettend denken aan veel jongens waar ik mee opgegroeid ben. Ontzettend overtuigd van het eigen gelijk. Een grote focus op details die voor anderen niet relevant zijn en vanuit die visie je redenatie opzetten. Mijn argumenten of die van docenten/werkgevers et cetera werden niet begrepen en daardoor direct verworpen als “incorrect “. Ik weet niet of het een intelligenteding is, maar ik had vaak het idee dat we op verschillende levels communiceerden en naar de wereld keken. Ontzettend vermoeiend en frustrerend dat ze me niet begrepen. Voor mij was het een verademing (en openbaring) om tijdens mijn studietijd in contact te komen en bevriend te raken met mensen die me wel begrepen.

Samenvattend: ik weet niet of je een laag iq “dom” kunt noemen. Wel merk ik dat mijn werkelijkheid een andere is dan die van mensen met een laag iq.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_197853290
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 15:12 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Je hebt gelogen. Omdat jij heel graag wilde slagen, en dat desnoods op slinkse wijze wilde klaarspelen.
En wat vooral stuitend is: je bent er trots op dat je gelogen hebt. En daarmee je doel bereikt: je rijbewijs. Dat je daardoor een vertekend beeld gaf van je vaardigheden en mogelijk mede weggebruikers in gevaar zou gaan brengen omdat je er toch nog niet klaar voor was, dat boeit je niet of sta je niet bij stil.

Net zoals je blijkbaar een geheim hebt voor je vriend en ook daar trots bent dat je je niet verlult.

En op een vage manier tijdelijk aan kortwerkende insuline bent gekomen waar je geen recht op had (ja, ander topic, ik weet het). Want waarom zou je anders met vragen daarover naar FOK! zijn gekomen en niet naar een medisch professional?

Dat alles zegt weinig over je intelligentie, maar heel veel over je moreel kader. En dat zit echt aan de duistere kant van het spectrum.

Maar ach, inmiddels is het topic bijna vol, ging het weer precies hetzelfde als bij al je topics en komt er geen deel 2 denk ik.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 15:59:06 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197853552
R&P / Ik ben ik - psychisch ziek

Toch wel een ander verhaal. Ergens klopt er iets niet.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 16:00:09 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197853568
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

en komt er geen deel 2 denk ik.
God verhoede
pi_197853775
Ik heb het soms met je te doen TS :*
Twiddel
pi_197854333