Ik snap het wel, je was nog jong toen je een relatie kreeg met elkaar. Dan heb je dat nog niet zo snel door. En je bouwt een band op met elkaar, en houdt toch van haar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zij staat haar mannetje prima hoor.
Ik zei ook niet jarenlang niks doorhebben, ik bedoelde daarmee dat we (of zij) tegen dingen aanloopt haar hele leven lang en dat wel eens wilde weten hoe dat zat of waar dat vandaan kwam.
Maar in principe merkte ik dat in het begin niet echt nee.
Pas echt bij het samenwonen merkte ik dat ze veel moeite had dingen te begrijpen, bijv hoe een wasmachine werkt (dus deed ik dat maar gewoon) of bepaald tempo van dingen doen.
In een diepgaand gesprek merk je dat ze vast kan blijven hangen in haar eigen redenaties en domweg niet kan begrijpen wat ik (of een ander) dan eigenlijk zegt.
Maar ben er klaar mee, ik word voor van alles uitgemaakt hier, daar heb ik echt geen behoefte aan.
Ik wens TS heel veel succes, het zal nodig zijn gezien sommige reacties.
Wat voor hulp krijgt je vriendin nu?quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zij staat haar mannetje prima hoor.
Ik zei ook niet jarenlang niks doorhebben, ik bedoelde daarmee dat we (of zij) tegen dingen aanloopt haar hele leven lang en dat wel eens wilde weten hoe dat zat of waar dat vandaan kwam.
Maar in principe merkte ik dat in het begin niet echt nee.
Pas echt bij het samenwonen merkte ik dat ze veel moeite had dingen te begrijpen, bijv hoe een wasmachine werkt (dus deed ik dat maar gewoon) of bepaald tempo van dingen doen.
In een diepgaand gesprek merk je dat ze vast kan blijven hangen in haar eigen redenaties en domweg niet kan begrijpen wat ik (of een ander) dan eigenlijk zegt.
Maar ben er klaar mee, ik word voor van alles uitgemaakt hier, daar heb ik echt geen behoefte aan.
Ik wens TS heel veel succes, het zal nodig zijn gezien sommige reacties.
Gaan we weer opnieuw beginnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:46 schreef -Ferb- het volgende:
In hoeverre denken jullie dat iemand met een laag IQ moeite heeft met het rijbewijs halen?
Hier staan goede vragen in TS.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees geen nieuwsgierigheid of je iets afvragen.
Ik lees een OP waarin iets gevraagd wordt.
Waarna TS elke reactie die ook maar iets afwijkt van het gevraagde, of afwijkt van de in de OP geuite eigen vermoedens en gedachten meteen neersabelt.
Dat komt op mij over als betweterigheid en eigenwijsheid. En niet nieuwsgierigheid, waarin een zeker element van leergierigheid in zit.
Leergierig ben je echt niet. Want je weet álles al beter.
Dus nogmaals: waarom open je topics? Gaat het je om de discussie, die elke keer weer ontstaat?
En dan kun je roepen dat het ontspoort door de reacties, maar er zijn vele soortgelijke topics op FOK! Die dat niet doen. En ik zie één gemene deler: de TS.
De rest van de userbase varieert, al zijn er wel de vaste gasten (waaronder ik). Maar het begint echt bij jou.
Wat. Boeit. Het.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:46 schreef -Ferb- het volgende:
In hoeverre denken jullie dat iemand met een laag IQ moeite heeft met het rijbewijs halen?
Nee. Mijn topic gaat over een laag IQ hebben. Dit is juist een vraag aangaande de TT!quote:
@VloggendeChipsZak is het uiteindelijk ook gelukt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:46 schreef -Ferb- het volgende:
Ook bij jou heb ik al gezegd dat als je niets kunt bijdragen aan het topic, ga weg en blijf weg. Dit heeft geen zin.quote:
Hiermee onderbouw je dus mijn vragen aan jou en mijn twijfel over jouw nieuwsgierigheid.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Jij begrijpt dus niet dat iemand intelligenter over kan komen dan wat het vastgestelde IQ zegt. Plus je leest gewoon niet. Hij zei dat ze dat pas sinds 2 jaar weten, ze zijn 8 jaar samen. En hij zei dat je het niet aan haar merkt in de omgang. Precies wat ik ook bedoel.
Je merkt niks aan mij dat ik zo'n laag IQ heb, ook niet als je langer met mij omgaat. Er zijn zat situaties waarin ik gewoon intelligent overkom, wat je niet zou verwachten van iemand met zo'n IQ.
Zolang de mods mij niet verbieden om te reageren zie ik niet in waarom ik weg zou moeten blijven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:53 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ook bij jou heb ik al gezegd dat als je niets kunt bijdragen aan het topic, ga weg en blijf weg. Dit heeft geen zin.
Het enige wat jij wil zeggen is dat die 80 niet klopt. Daarbij sta je uitgebreid in een etalage te dansen en sabel je onwelgevallige meningen neer.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef -Ferb- het volgende:
Jij hebt niet begrepen wat ik wil met mijn topic, of wat ik probeer te zeggen Cat. Dat is alles wat ik erover zeg.
Jij vraagt wat een persoon met IQ van 80 wel of niet kan. Vervolgens gaat het hele topic over jou. Je keurt de reacties van mensen die hun meningen posten af om een of andere reden. Want jij weet het beter.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef -Ferb- het volgende:
Jij hebt niet begrepen wat ik wil met mijn topic, of wat ik probeer te zeggen Cat. Dat is alles wat ik erover zeg.
Nee. Dat is dus niet wat ik wil zeggen!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het enige wat jij wil zeggen is dat die 80 niet klopt. Daarbij sta je uitgebreid in een etalage te dansen en sabel je onwelgevallige meningen neer.
Ik gaf alleen maar mijn ervaring op reacties die iemand beschreven hoe zij denken dat iemand met een dergelijk laag IQ overkomt, of waar ze moeite mee (lijken te) hebben. Juist omdat ik me niet herken in hoe mensen zo'n persoon zien. Dit gaat niet om het afkeuren van de gegeven reacties of het beter weten, dit is mijn ervaring vertellen. Ik vroeg namelijk niet wat zo'n persoon wel of niet kan, ik vroeg wat mensen denken dat zo'n persoon wel of niet kan. Dat is nogal een verschil. (En begrijpend lezen is wederom lastig merk ik in dit topic. Dan kan ik een laag IQ hebben, maar velen met een normaal IQ kunnen gewoon niet begrijpend lezen. Dat merk ik niet alleen hier hoor, ook op social media.)quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij vraagt wat een persoon met IQ van 80 wel of niet kan. Vervolgens gaat het hele topic over jou. Je keurt de reacties van mensen die hun meningen posten af om een of andere reden. Want jij weet het beter.
Niet ieder persoon met IQ van 80 is zelfde. IQ van 80 zegt ook niet wat jij wel of niet goed kan. Je projecteert jezelf op jouw beeld van een persoon met IQ van 80. En dan win je altijd want jouw beeld van zo'n persoon klopt niet.
Je weet dat mensen hun eigen IQ bijna altijd te hoog inschatten he. En mensen om hen heen ook? Als je al een beetje mondig bent gaan mensen al snel denken dat je IQ hoog is. Vooral bij vrouwen, waarbij hun sociale gebied doorgaans beter ontwikkeld is dan bij mannen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:47 schreef -Ferb- het volgende:
Ik heb niet gezegd dat de IQ-test niet klopt, dat de test op zich niet goed is. Ik heb alleen een bepaald vermoeden van mij geuit. Het kan best zo zijn dat ik bij een hertest hetzelfde scoor. Dan is het een feit.
Dat betekent dat ik mezelf als een bijzonder persoon zie, omdat niemand die mij echt kent verwacht dat ik zo'n laag IQ heb. Ik heb het verleden week gevraagd aan mensen die mij al geruime tijd kennen, zij zouden het schatten op 120/125.
Een jongen die ik ken, die zelf behoorlijk slim is, heeft mij geobserveerd tijdens onze ontmoetingen. Zonder mijn IQ op dat moment te weten en zonder dat ik wist dat hij daarmee bezig was (anders zou ik mezelf beter voordoen). Hij vond mij best slim.
Ik heb maar Mavo gedaan, maar ik heb vrijwel nooit geleerd voor toetsen/overhoringen. Ik lette dermate goed op in de klas dat ik zonder te leren goede cijfers haalde.
Dit zijn maar een paar voorbeelden. En ja, er zullen vast mensen roepen dat ik een narcist of arrogant ben ofzo, maar ik bedoel het bijzonder vinden niet als narcistisch of arrogant. Meer als dat ik het gewoon bijzonder vind dat ik absoluut niet overkom als minder slim IRL, wie je ook vraagt mijn IQ te schatten. Ik vind bijvoorbeeld dat mijn vriend - die waarschijnlijk een hoger IQ heeft - soms echt hele domme dingen doet of zegt. Dingen die voorkomen hadden kunnen worden als je er even iets beter over nadenkt. Dingen die mij niet zouden gebeuren omdat ik altijd nadenk over wat ik wil doen of wil zeggen. Maar ook mensen die op social media iets posten waarvan ik denk: "Jezus wat dóm, dit zou mij echt niet overkomen." Er is iemand die post regelmatig zulke verhalen onder een bepaalde hashtag, nou die zie ik inmiddels als niet bepaald slim.
Ik vind mezelf dus bijzonder omdat ik behoorlijk intelligent overkom IRL.
Bij mij gaat het ook om professionals. Die de valkuil van te hoog inschatten kennen. Ik weet ergens wel dat mensen hun IQ vaak te hoog inschatten en ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat je een laag IQ kan hebben en tóch intelligent kan zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je weet dat mensen hun eigen IQ bijna altijd te hoog inschatten he. En mensen om hen heen ook? Als je al een beetje mondig bent gaan mensen al snel denken dat je IQ hoog is. Vooral bij vrouwen, waarbij hun sociale gebied doorgaans beter ontwikkeld is dan bij mannen.
Ik ken vrouwen waarvan niemand dacht dat ze een laag IQ hadden, inclusief hunzelf maar ze toch lager dan 85 scoorden bij hun test.
Ik zelf zat niet laag maar wel lager dan ik had gedacht.
Het is al snel een denkfoutje die mensen maken om hun eigen IQ hoog in te schatten.
Een losstaand vraagje trouwens, hoe lang heb je al diabetes? Zou het kunnen dat je door de ongecontroleerde diabetes wat puntjes omlaag bent gegaan? Overigens is het niet raar om in de loop van je leven een lagere score te hebben dan dat je als kind zou hebben gehad. Je zat als kind op school en werd continu uitgedaagd en nu niet meer.
quote:
quote:Ik .... van mij
quote:dat ik
quote:dat ik mezelf
quote:mij
quote:ik
quote:Ik heb
quote:die mij
quote:die ik ken
quote:mijn IQ
quote:dat ik wist
quote:anders zou ik mezelf
quote:Ik
quote:maar ik heb
quote:Ik
quote:dat ik een narcist ben
quote:maar ik
quote:mijn IQ
quote:Ik vind
quote:die mij
quote:omdat ik
quote:wat ik
quote:waarvan ik
quote:die zie ik
quote:Ik vind mezelf
quote:omdat ik
Wauw... dat is alles wat je haalt uit die post?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:45 schreef -Ferb- het volgende:
Als je namelijk denkt dat ik een narcistische ps heb omdat ik vaak ik gebruik dan is jouw IQ ook niet bepaalt hoog Frozen-assassin. Ik heb namelijk een onderzoek naar alle persoonlijkheidsstoornissen gehad en daar is narcisme niet uitgekomen. Al niet eens voor vervolgonderzoek. Dus.
Nou vertel me eens betweter, wat had ik nog meer uit die post moeten halen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wauw... dat is alles wat je haalt uit die post?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |