Ik hoef jullie in principe niet te overtuigen. Want zoals gezegd kennen jullie mij niet IRL en weten jullie niet hoe ik overkom, ook qua intelligentie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zou dan wel de vraag zijn, of die ‘andere omstandigheden’ niks met je IQ te maken zouden kunnen hebben.
Dat van ‘je volle verstand’ e.d. zegt op zich ook nog niks. Met een IQ van 80 is iemand daartoe ook heus wel in staat.
En nogmaals, jij (al dan niet met een IQ van 80) doet deze beweringen over jezelf. Prima dat je het zelf zo ziet en gelooft, maar een ander op die manier overtuigen is wel lastig.
Ik ken mezelf. Ik weet dat ik best eigenwijs ben en alsnog zou denken dat de uitslag niet kan kloppen. Dat het gewoon iets aan/in mij is wat voor zo'n uitslag zorgt en dat mijn eigenlijke IQ een stukje hoger ligt, maar dat ik door hetgeen wat ik zei altijd laag zal scoren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan laat je het nog eens testen.
Misschien had je een slechte dag, was je moe, kon je je niet voldoende concentreren en viel de uitslag lager uit.
Je hebt natuurlijk kans dat de uitslag weer ongeveer hetzelfde is.
Zou je je daar beter bij voelen?
Dat hoeft ook niet, zoals met iedere test is het een moment opname.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:13 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ken mezelf. Ik weet dat ik best eigenwijs ben en alsnog zou denken dat de uitslag niet kan kloppen. Dat het gewoon iets aan/in mij is wat voor zo'n uitslag zorgt en dat mijn eigenlijke IQ een stukje hoger ligt, maar dat ik door hetgeen wat ik zei altijd laag zal scoren.
Ik ga dus voorlopig geen nieuwe test doen. Die mensen zien me aankomen.
Ik lees geen nieuwsgierigheid of je iets afvragen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:03 schreef -Ferb- het volgende:
Voor degenen die zich afvragen waarom ik topics open: Kan het ook gewoon zo zijn dat ik ergens nieuwsgierig naar ben en me dat door middel van een topic afvraag?
Lijkt me stug, ik zie je al een aantal jaar hier en daar posten. (Bedoel ik dan positief)quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:50 schreef roos94 het volgende:
Ik heb een IQ van +- 50. Vraag maar raak.
Plus 28 duimpjesquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat zo iemand op FOK! een topic zou openen om uit te vogelen hoe men over hem/haar denkt.
Maar je intelligentieprofiel verschilde toch niet per keer?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, zoals met iedere test is het een moment opname.
Ik heb meerdere malen IQ testen gedaan, van ggz (jaren geleden) tot mensa testen.
Soms scoorde ik 115 als ik er niet lekker in zat op dat moment, op andere keren 130.
Het zegt eigenlijk geen ruk.
Het blijft redelijk gelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:53 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar je intelligentieprofiel verschilde toch niet per keer?
Wat voor werk doe jij?quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:50 schreef roos94 het volgende:
Ik heb een IQ van +- 50. Vraag maar raak.
Ik kan mij herinneren dat ik vroeger ook weleens een Mensatest gedaan heb, en dat daar toen uitkwam dat ik er 2% naast zat om toegelaten te worden. Dat ik dus 2% meer van de vragen goed had moeten hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, zoals met iedere test is het een moment opname.
Ik heb meerdere malen IQ testen gedaan, van ggz (jaren geleden) tot mensa testen.
Soms scoorde ik 115 als ik er niet lekker in zat op dat moment, op andere keren 130.
Het zegt eigenlijk geen ruk.
Lees dan de OP nog maar eens. Daar staat toch écht iets in wat ik me afvraag. Als dát niet duidelijk is voor jou ligt dat wellicht aan je eigen IQ.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees geen nieuwsgierigheid of je iets afvragen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees een OP waarin iets gevraagd wordt.
Waarna TS elke reactie die ook maar iets afwijkt van het gevraagde, of afwijkt van de in de OP geuite eigen vermoedens en gedachten meteen neersabelt.
Je kunt niet begrijpen dat ik het mij dus afvraag omdat ik me dus absoluut niet herken in de serieus gegeven antwoorden?!
Dat komt op mij over als betweterigheid en eigenwijsheid. En niet nieuwsgierigheid, waarin een zeker element van leergierigheid in zit.
Nee, dat is mijn ervaring, omdat ik toch echt mijn leven leid en ik een aantal dingen kan overleggen waaruit blijkt dat men er zo goed als zeker van is dat ik een hoger IQ heb dan geconstateerd is.
Leergierig ben je echt niet. Want je weet álles al beter.
Ik ben wél leergierig, en ik weet zeker niet alles beter. Ik denk ook niet dat mijn IQ eigenlijk hoog moet zijn, maar ik dacht meer richting het gemiddelde.
Dus nogmaals: waarom open je topics? Gaat het je om de discussie, die elke keer weer ontstaat?
Ik kan het blijven uitleggen, je zult het niet snappen. Negeer me gewoon oké, want dit heeft geen zin zo.
En dan kun je roepen dat het ontspoort door de reacties, maar er zijn vele soortgelijke topics op FOK! Die dat niet doen. En ik zie één gemene deler: de TS.
De rest van de userbase varieert, al zijn er wel de vaste gasten (waaronder ik). Maar het begint echt bij jou.
Hij zit voor een paar euro op de apenrots in de Apenheul.quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Wat voor werk doe jij?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:22 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat ik vroeger ook weleens een Mensatest gedaan heb, en dat daar toen uitkwam dat ik er 2% naast zat om toegelaten te worden. Dat ik dus 2% meer van de vragen goed had moeten hebben.
Maar dit is jaren geleden, ik weet dus niet helemaal precies meer hoe wat, alleen zoiets is me bijgebleven.
Je weet toch die kartonnen bakjes waar je je kipnuggets enz in krijgt bij de snackbar. Die zet ik in elkaarquote:Op donderdag 4 februari 2021 17:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Wat voor werk doe jij?
Het zal je verbazen hoeveel kantoor managers op zondag in het stadion zitten te snuiven en afentoe een lekker knokpartijtje mee pakken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk dat het heel verschillend is en per persoon. De ene persoon met IQ van 80 is heel lief en rustig en sociaal, maar heeft moeite met school en werk. De andere persoon met een IQ van 80 is voetbal hooligan en drugsdealer.
Iemand met een IQ van tegen de 130 moet toch wel snappen dat met controlle, de ongelijke uitgangspositie binnen de relatie wordt bedoeld en nee, daar hoef je geen amateurpsycholoog voor uit te hangen om te begrijpen dat zo'n dynamiek benadelend werkt voor de ondergeschikte partner tegenover de sterke partner. Natuurlijk wil het niet meteen zeggen dat dat aan de orde is in zo'n relatie, maar je grap dat vooral het fysieke verbindt en de manier waarop je over dat verschil post laat toch wel het eerste zien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Why the F zou ik hierover trollen?
Noch heb ik de behoefte haar onder een of andere controle te hebben, jezus wat een lijpe beschuldiging op basis van praktisch niets.
Heel erg oppassen daarmee aub.
Voor de duidelijkheid, aangezien ik hier natuurlijk niet bij iedere post een half levensverhaal dien op te hangen omdat er anders domme figuren bij zitten die voor psycholoog gaan spelen.
Wij weten pas sinds een jaar of twee hoe het zit met haar IQ omdat ze al jaren klachten had van moeite dingen te begrijpen en dan ga je tegen dingen aanlopen. (testen doen bij GGZ persoonlijkheid en IQ test erbij)
Het is niet alsof ik van meet af aan wist hoe het zat, van de buitenkant en bij normaal omgang met elkaar merk je er niets tot weinig van.
En dat fysieke is nou eenmaal hoe het begon vanaf de eerste date, we zijn daarna altijd samen gebleven.
Verder dus opzouten op basis van 3 zinnen precies denken te weten hoe iets in elkaar steekt.
Jij begrijpt dus niet dat iemand intelligenter over kan komen dan wat het vastgestelde IQ zegt. Plus je leest gewoon niet. Hij zei dat ze dat pas sinds 2 jaar weten, ze zijn 8 jaar samen. En hij zei dat je het niet aan haar merkt in de omgang. Precies wat ik ook bedoel.quote:
Maar jij zegt dat je een hoger IQ hebt naar jouw idee. Dus nogal wiedes dat je (de ander) het dan niet merkt hè.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Jij begrijpt dus niet dat iemand intelligenter over kan komen dan wat het vastgestelde IQ zegt. Plus je leest gewoon niet. Hij zei dat ze dat pas sinds 2 jaar weten, ze zijn 8 jaar samen. En hij zei dat je het niet aan haar merkt in de omgang. Precies wat ik ook bedoel.
Je merkt niks aan mij dat ik zo'n laag IQ heb, ook niet als je langer met mij omgaat. Er zijn zat situaties waarin ik gewoon intelligent overkomt, wat je niet zou verwachten van iemand met zo'n IQ.
In zijn posts die ik quote staat dat er niets tot weinig ervan te merken is en dat zijn vriendin al jaren hulp zocht omdat ze dingen niet zo goed begreep. Gekoppeld aan de eerdere posts dat hij al vaker tegen het niet van elkaar begrijpen loopt omdat ze zaken pas veel later doorheeft en vooral fysiek tot haar is aangetrokken, lijkt het mij vrij evident dat hij wel doorheeft dat zijn vriendin op dat punt zwak staat tegenover hem (en anderen in zijn omgeving).quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Jij begrijpt dus niet dat iemand intelligenter over kan komen dan wat het vastgestelde IQ zegt. Plus je leest gewoon niet. Hij zei dat ze dat pas sinds 2 jaar weten, ze zijn 8 jaar samen. En hij zei dat je het niet aan haar merkt in de omgang. Precies wat ik ook bedoel.
Je merkt niks aan mij dat ik zo'n laag IQ heb, ook niet als je langer met mij omgaat. Er zijn zat situaties waarin ik gewoon intelligent overkomt, wat je niet zou verwachten van iemand met zo'n IQ.
Zij staat haar mannetje prima hoor.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:45 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Iemand met een IQ van tegen de 130 moet toch wel snappen dat met controlle, de ongelijke uitgangspositie binnen de relatie wordt bedoeld en nee, daar hoef je geen amateurpsycholoog voor uit te hangen om te begrijpen dat zo'n dynamiek benadelend werkt voor de ondergeschikte partner tegenover de sterke partner. Natuurlijk wil het niet meteen zeggen dat dat aan de orde is in zo'n relatie, maar je grap dat vooral het fysieke verbindt en de manier waarop je over dat verschil post laat toch wel het eerste zien.
Het kan best dat dit later is vastgesteld, alleen merkt iedereen met een redelijk denkvermogen relatief snel op wanneer de ander afwijkt van de norm op bepaalde punten. Is het niet bij de eerste ontmoeting, dan wel bij een aantal keren contacten met elkaar hebben of na een paar maanden. Jaren dat niet doorhebben is dus hoogstonwaarschijnlijk van jouw kant uit gezien. Voor de duidelijkheid daar bedoel ik niet mee dat je een diagnose paraat hebt voor de ander, maar dat je merkt dat er iets 'niet klopt'.
Ik sta ook prima mijn mannetje hoor tegen bepaalde FOK!kers.quote:Op donderdag 4 februari 2021 20:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zij staat haar mannetje prima hoor.
Ik zei ook niet jarenlang niks doorhebben, ik bedoelde daarmee dat we (of zij) tegen dingen aanloopt haar hele leven lang en dat wel eens wilde weten hoe dat zat of waar dat vandaan kwam.
Maar in principe merkte ik dat in het begin niet echt nee.
Pas echt bij het samenwonen merkte ik dat ze veel moeite had dingen te begrijpen, bijv hoe een wasmachine werkt (dus deed ik dat maar gewoon) of bepaald tempo van dingen doen.
In een diepgaand gesprek merk je dat ze vast kan blijven hangen in haar eigen redenaties en domweg niet kan begrijpen wat ik (of een ander) dan eigenlijk zegt.
Maar ben er klaar mee, ik word voor van alles uitgemaakt hier, daar heb ik echt geen behoefte aan.
Ik wens TS heel veel succes, het zal nodig zijn gezien sommige reacties.
Goede post en groot gelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Why the F zou ik hierover trollen?
Noch heb ik de behoefte haar onder een of andere controle te hebben, jezus wat een lijpe beschuldiging op basis van praktisch niets.
Heel erg oppassen daarmee aub.
Voor de duidelijkheid, aangezien ik hier natuurlijk niet bij iedere post een half levensverhaal dien op te hangen omdat er anders domme figuren bij zitten die voor psycholoog gaan spelen.
Wij weten pas sinds een jaar of twee hoe het zit met haar IQ omdat ze al jaren klachten had van moeite dingen te begrijpen en dan ga je tegen dingen aanlopen. (testen doen bij GGZ persoonlijkheid en IQ test erbij)
Het is niet alsof ik van meet af aan wist hoe het zat, van de buitenkant en bij normaal omgang met elkaar merk je er niets tot weinig van.
En dat fysieke is nou eenmaal hoe het begon vanaf de eerste date, we zijn daarna altijd samen gebleven.
Verder dus opzouten op basis van 3 zinnen precies denken te weten hoe iets in elkaar steekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |