Zeer slecht tegen slecht/niet slapen kunnen. Slecht eetpatroon hebben (door iets niet kunnen accepteren). Vatbaar voor depressie. Zieke gedachtes/fantasieën hebben. Moeilijk met mensen om kunnen gaan. (Onzinnige) angsten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:09 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Op wat voor manier ben je psychisch ziek?
Die heeft iedereen wel eens. Wat voor "zieke" gedachtes?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zieke gedachtes/fantasieën hebben.
Bedoel je je diabetes?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Slecht eetpatroon hebben (door iets niet kunnen accepteren).
Ik weet niet of ik dat wel zo expliciet moet zeggen, maar zeg maar gerust zieke gedachtes. (Jaren geleden kreeg ik bijv een trigger toen ik in de Mac zat en er inene een kind door merg en been krijste.)quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:26 schreef NoXia het volgende:
[..]
Die heeft iedereen wel eens. Wat voor "zieke" gedachtes?
Jep.quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Oké, ik ga het proberen om een eigen topic te hebben, in plaats van CZ vol te plempen met m'n posts, wat niet door iedereen wordt gewaardeerd.
Ik ben dus psychisch ziek, ik wil hier graag bepaalde dingen kwijt kunnen (even zeuren), die niet in het CZ-topic kunnen. Zodat dat topic weer als vanouds wordt.Goed, waar wil je over zeuren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
Ja, heb ik over nagedacht en weet ook al waar ik dat zou willen doen. Maar er is idd een angst en eigenlijk wil ik niet weer "dat gedoe". Ik weet dat het moet, vrees wel een behoorlijke rekening achteraf.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:46 schreef probeer het volgende:
Ok, en voordat we hier leuk gaan speculeren over wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn ... Zou je dan niet eerst eens ergens een eerlijke en volledige diagnose regelen?
Of wordt dit zoiets waarbij je eerst over je angst/wantrouwen voor psychische hulpverlening moet komen?
Ik wou een uitleg van bepaalde dingen. Geen excuus, dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:46 schreef probeer het volgende:
2e vraag .. waarom wil je een diagnose van autisme krijgen?
Mja, dat is toch niet speciaal gelijk psychisch? Gooi het anders even in een spoiler tag.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat wel zo expliciet moet zeggen, maar zeg maar gerust zieke gedachtes. (Jaren geleden kreeg ik bijv een trigger toen ik in de Mac zat en er inene een kind door merg en been krijste.)
[..]
Jep.
Ziek op wat voor manier? Gewelddadig? Sadistisch? Seksueel? Wanen?quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zeer slecht tegen slecht/niet slapen kunnen. Slecht eetpatroon hebben (door iets niet kunnen accepteren). Vatbaar voor depressie. Zieke gedachtes/fantasieën hebben. Moeilijk met mensen om kunnen gaan. (Onzinnige) angsten.
Snap ik. Het diagnostiek gedeelte is gewoon echt ruk. Steeds hetzelfde soort vragen, tig gestandaardiseerde vragenlijsten zonder enige ruimte voor nuance of inbreng van jouw kant. Maar daar moet je toch echt doorheen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ja, heb ik over nagedacht en weet ook al waar ik dat zou willen doen. Maar er is idd een angst en eigenlijk wil ik niet weer "dat gedoe". Ik weet dat het moet, vrees wel een behoorlijke rekening achteraf.
Dat snap ik, maar dan kan je toch beter die testen eerlijk en volledig ondergaan (en wachten op wat er dan uit rolt) in plaats van het oordeel proberen te sturen.quote:Ik wou een uitleg van bepaalde dingen. Geen excuus, dat bedoel ik niet.
Dit ja. Je geeft ons summiere input en vraagt niets duidelijks.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:10 schreef Allures het volgende:
Wat is precies de bedoeling van je topic? Volgens mij mogen 'dagboek' topics niet
quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef NoXia het volgende:
[..]
Mja, dat is toch niet speciaal gelijk psychisch? Gooi het anders even in een spoiler tag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het werd mij met klem gezegd zo'n topic als dit te openen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:10 schreef Allures het volgende:
Wat is precies de bedoeling van je topic? Volgens mij mogen 'dagboek' topics niet
Zie eerdere post (net boven deze).quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ziek op wat voor manier? Gewelddadig? Sadistisch? Seksueel? Wanen?
Het slechte eetpatroon zal vroeg of laat zichzelf wreken. Als je suikerziekte hebt zal het resulteren in ernstige gezondheidsschade. Dat kun je accepteren of niet, het is nou eenmaal niet anders. Wanneer accepteer je het wel? Als je been geamputeerd is?
quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]Dit is volgens mij niet meteen dat je psychisch ziek bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop ik, want anders zijn een boel mensen het
Ik denk dat er wel wat met je is hoor, daar niet van. Je post history zegt inderdaad genoeg, maar ik vraag me af of je er een goed beeld van hebtDoor de mods van een ander subforum gok ik?quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Het werd mij met klem gezegd zo'n topic als dit te openen.
Oh dat kun je zeker wel... Als je maar iets van autisme afweet.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:23 schreef misterxvany het volgende:
Een test voor autisme kan je niet manipuleren, of je moet zo'n stomme vragenlijst van internet ingevuld hebben. Wat dus sowieso niets zegt. Bij zulke tests komen er wel meer zaken aan te pas dan enkel een formuliertje.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 27 september 2016 14:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Snap ik. Het diagnostiek gedeelte is gewoon echt ruk. Steeds hetzelfde soort vragen, tig gestandaardiseerde vragenlijsten zonder enige ruimte voor nuance of inbreng van jouw kant. Maar daar moet je toch echt doorheen.
[..]
Dat snap ik, maar dan kan je toch beter die testen eerlijk en volledig ondergaan (en wachten op wat er dan uit rolt) in plaats van het oordeel proberen te sturen.
quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]Dit is echt fucked up.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het?quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:04 schreef Allures het volgende:
[..]
Dit is volgens mij niet meteen dat je psychisch ziek bent
Hoop ik, want anders zijn een boel mensen het
Ik denk dat er wel wat met je is hoor, daar niet van. Je post history zegt inderdaad genoeg, maar ik vraag me af of je er een goed beeld van hebt
[..]
Door de mods van een ander subforum gok ik?
1 test zal idd wel redelijk te sturen zijn wanneer je er iets van af weet, en zeker als je bij voorbaat al weet dat het een test voor een bepaald ziektebeeld is.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Oh dat kun je zeker wel... Als je maar iets van autisme afweet.Ik heb 'm zo ingevuld dat er autisme uitkwam, is dat niet manipuleren? Ik heb dus een officiële test bij de GGZ gedaan.
Dat anderen van je af willen maakt het helaas niet automatisch geschikt voor een ander subforumquote:Op dinsdag 27 september 2016 15:09 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zou het?
Ik ben van mening dat mijn introvertie een hoop heeft voorkomen in bepaalde situaties, dat ik anders wel in behoorlijke problemen had gezeten.
Door o.a een mod ja, maar voornamelijk cz'ers.
Het feit dat zulke filmpjes bestaan geeft al aan dat je niet de enige bent. Ik denk dat jouw gedachtes bij meer mensen voorkomen en dat je je daar in ieder geval niet direct zorgen over hoeft te maken. Als je merkt dat je de behoefte krijgt die gedachtes in de praktijk te brengen wordt het wel zorgelijk denk ik.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zie eerdere post (net boven deze).
En ja, misschien dan pas wel. Ik weet het niet. Tot nu toe schop ik er voornamelijk tegenaan.
Ik snap het wel een beetje.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Oh dat kun je zeker wel... Als je maar iets van autisme afweet.Ik heb 'm zo ingevuld dat er autisme uitkwam, is dat niet manipuleren? Ik heb dus een officiële test bij de GGZ gedaan.
Dus gewoon open testen met "open vragen" (ik bedoel niet open alsin tegengesteld aan gesloten) en van daaruit kijken ze wat je hebt ingevuld en krijg je een volgende vragenlijst die wat meer specifiek is gericht op een stoornis, wat uit de 1e vragenlijst is gekomen?quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:10 schreef -Hildr- het volgende:
Een test manipuleren om autisme er uit proberen te laten rollen is behoorlijk raar.
Toen ik bij de psychiatrie kwam heb ik bijna een jaar allerlei testen moeten doen, vragenlijsten enzo moeten invullen zonder enig idee te hebben wat ik zou kunnen mankeren. De diagnose kwam dan ook als een totale verrassing.
Diagnoses worden doorgaans niet gesteld aan de hand van 1 specifieke vragenlijstquote:Op dinsdag 27 september 2016 15:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dus gewoon open testen met "open vragen" (ik bedoel niet open alsin tegengesteld aan gesloten) en van daaruit kijken ze wat je hebt ingevuld en krijg je een volgende vragenlijst die wat meer specifiek is gericht op een stoornis, wat uit de 1e vragenlijst is gekomen?
Of gewoon allerlei vragenlijsten die allemaal gericht zijn op een stoornis en dat ze van daaruit kijken wat je hebt?
Dat laatste: ik weet niet meer precies waarom ik daarop heb aangestuurd.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:11 schreef probeer het volgende:
[..]
1 test zal idd wel redelijk te sturen zijn wanneer je er iets van af weet, en zeker als je bij voorbaat al weet dat het een test voor een bepaald ziektebeeld is.
Meerdere testen over een langere periode, nee. Dan vallen abnormaliteiten toch wel snel op.
Maar het is imo veel interessanter waarom je aanstuurde op autisme.
Ik kan me niet precies specifieke vragen herinneren (was in 2005 toen ik bij de psychiatrie kwam) maar ze vragen echt alles, maar dan ook werkelijk alles wat er te vragen valt over je als persoon. Alles wat je hebt gedaan, hoe je jeugd was geweest en wat voor gedachten en ideeën je hebt. Later heeft er een team van 6 psychiaters met elkaar om de tafel gezeten om te bespreken wat de diagnose zou worden.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dus gewoon open testen met "open vragen" (ik bedoel niet open alsin tegengesteld aan gesloten) en van daaruit kijken ze wat je hebt ingevuld en krijg je een volgende vragenlijst die wat meer specifiek is gericht op een stoornis, wat uit de 1e vragenlijst is gekomen?
Of gewoon allerlei vragenlijsten die allemaal gericht zijn op een stoornis en dat ze van daaruit kijken wat je hebt?
Hij stond eerst in LIF en is door een mod naar R&P gezet. Wat idd beter past vanwege het psychologische.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:12 schreef Allures het volgende:
[..]
Dat anderen van je af willen maakt het helaas niet automatisch geschikt voor een ander subforum
Er is een verschil tussen dingen bedenken en er naar (willen) handelen
Je schrijft zelf meteen al dat je nooit iemand wat aan zal doen. Dat maakt je dus echt niet psychisch ziek
Daarnaast valt het nogal binnen zelfdiagnose natuurlijk
Dus wat hou je dan officieel vast gesteld over? Autisme (wat je zegt niet te hebben) en diabetes?
Ik denk ook wel dat er iets 'mis' met je is, maar wat je beschrijft maakt je gewoon niet psychisch ziek. Sorryquote:Op dinsdag 27 september 2016 15:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hij stond eerst in LIF en is door een mod naar R&P gezet. Wat idd beter past vanwege het psychologische.
Maar wat als er ooit iets gebeurt wat mij doet knakken? Ik ben heel dichtbij geweest, o.a toen met die trigger in de Mac.
Een vroegere psych heeft letterlijk gezegd: "Je bent behoorlijk ziek, meisje". (Die psych heeft schizoaffectieve stoornis gediagnosticeerd.)
Als dat dreigt te gebeuren zit ik zo bij de dokter.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het feit dat zulke filmpjes bestaan geeft al aan dat je niet de enige bent. Ik denk dat jouw gedachtes bij meer mensen voorkomen en dat je je daar in ieder geval niet direct zorgen over hoeft te maken. Als je merkt dat je de behoefte krijgt die gedachtes in de praktijk te brengen wordt het wel zorgelijk denk ik.
Ik denk dat iedereen wel enkele extreme gedachtes heeft.
Dank je.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik snap het wel een beetje.
Soms ben je bang niet geholpen te worden en dan ga je sturend antwoorden om binnen te komen.
Kan 2 kanten op werken.
Vind het wel stoer van je dat je zo eerlijk over je 'donkere' kant ben.
Complimenten voor je openheid
Daarom mijn vragen ook, hoe het precies in z'n werk gaat.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:20 schreef Allures het volgende:
[..]
Diagnoses worden doorgaans niet gesteld aan de hand van 1 specifieke vragenlijst
Zoiets moet ik dus ook hebben. Dat ze me helemaal doorgronden en er dan een diagnose uitkomt (of niet, maar dat kan ik me niet voorstellen).quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:26 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Ik kan me niet precies specifieke vragen herinneren (was in 2005 toen ik bij de psychiatrie kwam) maar ze vragen echt alles, maar dan ook werkelijk alles wat er te vragen valt over je als persoon. Alles wat je hebt gedaan, hoe je jeugd was geweest en wat voor gedachten en ideeën je hebt. Later heeft er een team van 6 psychiaters met elkaar om de tafel gezeten om te bespreken wat de diagnose zou worden.
Wat houd je tegen?quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zoiets moet ik dus ook hebben. Dat ze me helemaal doorgronden en er dan een diagnose uitkomt (of niet, maar dat kan ik me niet voorstellen).
Dat weet je dan toch als je 'echte' diagnoses hebtquote:Op dinsdag 27 september 2016 15:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Daarom mijn vragen ook, hoe het precies in z'n werk gaat.
Als je diagnoses hebt dan weet je toch hoe die testen werken?quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Daarom mijn vragen ook, hoe het precies in z'n werk gaat.
Waarom moet dat?quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zoiets moet ik dus ook hebben. Dat ze me helemaal doorgronden en er dan een diagnose uitkomt (of niet, maar dat kan ik me niet voorstellen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |