abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165600198
Oké, ik ga het proberen om een eigen topic te hebben, in plaats van CZ vol te plempen met m'n posts, wat niet door iedereen wordt gewaardeerd.

Ik wil hier graag bepaalde dingen kwijt kunnen, verhalen van a tot z, die niet in het CZ-topic of een ander topic kunnen (omdat ik het topic dan over zou nemen). Zodat het CZ-topic weer als vanouds wordt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Jaimy_Luca op 27-09-2016 20:03:04 ]
pi_165600318
Op wat voor manier ben je psychisch ziek?
pi_165600651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:09 schreef RonnieJamesDio het volgende:
Op wat voor manier ben je psychisch ziek?
Zeer slecht tegen slecht/niet slapen kunnen. Slecht eetpatroon hebben (door iets niet kunnen accepteren). Vatbaar voor depressie. Zieke gedachtes/fantasieën hebben. Moeilijk met mensen om kunnen gaan. (Onzinnige) angsten.
pi_165600662
Ik ben benieuwd wat je hebt en hoe je er mee om gaat.

Succes met je topic :)
Hell To The Liars
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:26:03 #5
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_165600692
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Zieke gedachtes/fantasieën hebben.
Die heeft iedereen wel eens. Wat voor "zieke" gedachtes?
pi_165600709
Mooi dat dit topic er is. Misschien kan je in de OP nog toelichten (desnoods in de spoiler) wat je precies mankeert?
pi_165600819
quote:
Slecht eetpatroon hebben (door iets niet kunnen accepteren).
Bedoel je je diabetes?
Twiddel
pi_165600993
Even een kick naar R&P.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_165601128
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:26 schreef NoXia het volgende:

[..]

Die heeft iedereen wel eens. Wat voor "zieke" gedachtes?
Ik weet niet of ik dat wel zo expliciet moet zeggen, maar zeg maar gerust zieke gedachtes. (Jaren geleden kreeg ik bijv een trigger toen ik in de Mac zat en er inene een kind door merg en been krijste.)

quote:
99s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Bedoel je je diabetes?
Jep.
pi_165601160
Ok, en voordat we hier leuk gaan speculeren over wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn ... Zou je dan niet eerst eens ergens een eerlijke en volledige diagnose regelen?

Of wordt dit zoiets waarbij je eerst over je angst/wantrouwen voor psychische hulpverlening moet komen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_165601169
2e vraag .. waarom wil je een diagnose van autisme krijgen?
pi_165601220
"It's no measure of health, to be well-adjusted to a profoundly sick society."

Kop op gozah!~
pi_165601436
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Oké, ik ga het proberen om een eigen topic te hebben, in plaats van CZ vol te plempen met m'n posts, wat niet door iedereen wordt gewaardeerd.

Ik ben dus psychisch ziek, ik wil hier graag bepaalde dingen kwijt kunnen (even zeuren), die niet in het CZ-topic kunnen. Zodat dat topic weer als vanouds wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, waar wil je over zeuren?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165601519
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:46 schreef probeer het volgende:
Ok, en voordat we hier leuk gaan speculeren over wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn ... Zou je dan niet eerst eens ergens een eerlijke en volledige diagnose regelen?

Of wordt dit zoiets waarbij je eerst over je angst/wantrouwen voor psychische hulpverlening moet komen?
Ja, heb ik over nagedacht en weet ook al waar ik dat zou willen doen. Maar er is idd een angst en eigenlijk wil ik niet weer "dat gedoe". Ik weet dat het moet, vrees wel een behoorlijke rekening achteraf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:46 schreef probeer het volgende:
2e vraag .. waarom wil je een diagnose van autisme krijgen?
Ik wou een uitleg van bepaalde dingen. Geen excuus, dat bedoel ik niet.
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:06:23 #15
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_165601606
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat wel zo expliciet moet zeggen, maar zeg maar gerust zieke gedachtes. (Jaren geleden kreeg ik bijv een trigger toen ik in de Mac zat en er inene een kind door merg en been krijste.)

[..]

Jep.
Mja, dat is toch niet speciaal gelijk psychisch? Gooi het anders even in een spoiler tag.
pi_165601668
Wat is precies de bedoeling van je topic? Volgens mij mogen 'dagboek' topics niet
pi_165601800
quote:

[..]

Zeer slecht tegen slecht/niet slapen kunnen. Slecht eetpatroon hebben (door iets niet kunnen accepteren). Vatbaar voor depressie. Zieke gedachtes/fantasieën hebben. Moeilijk met mensen om kunnen gaan. (Onzinnige) angsten.
Ziek op wat voor manier? Gewelddadig? Sadistisch? Seksueel? Wanen?

Het slechte eetpatroon zal vroeg of laat zichzelf wreken. Als je suikerziekte hebt zal het resulteren in ernstige gezondheidsschade. Dat kun je accepteren of niet, het is nou eenmaal niet anders. Wanneer accepteer je het wel? Als je been geamputeerd is?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165601888
Een test voor autisme kan je niet manipuleren, of je moet zo'n stomme vragenlijst van internet ingevuld hebben. Wat dus sowieso niets zegt. Bij zulke tests komen er wel meer zaken aan te pas dan enkel een formuliertje.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_165602156
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ja, heb ik over nagedacht en weet ook al waar ik dat zou willen doen. Maar er is idd een angst en eigenlijk wil ik niet weer "dat gedoe". Ik weet dat het moet, vrees wel een behoorlijke rekening achteraf.
Snap ik. Het diagnostiek gedeelte is gewoon echt ruk. Steeds hetzelfde soort vragen, tig gestandaardiseerde vragenlijsten zonder enige ruimte voor nuance of inbreng van jouw kant. Maar daar moet je toch echt doorheen.

quote:
Ik wou een uitleg van bepaalde dingen. Geen excuus, dat bedoel ik niet.
Dat snap ik, maar dan kan je toch beter die testen eerlijk en volledig ondergaan (en wachten op wat er dan uit rolt) in plaats van het oordeel proberen te sturen.
pi_165602397
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Goed, waar wil je over zeuren?
Van alles...
pi_165602460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:10 schreef Allures het volgende:
Wat is precies de bedoeling van je topic? Volgens mij mogen 'dagboek' topics niet
Dit ja. Je geeft ons summiere input en vraagt niets duidelijks.

Wij kunnen geen diagnoses stellen want we zijn geen professionals in de psychische hulpverlening. Zoek dus goede professionele begeleiding.

Het invullen van testen om een uitslag te manipuleren is overigens het domste wat je kunt doen. Je hebt er alleen jezelf mee en achterhaalt niet wat echt je probleem is.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_165602498
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:06 schreef NoXia het volgende:

[..]

Mja, dat is toch niet speciaal gelijk psychisch? Gooi het anders even in een spoiler tag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165602516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:10 schreef Allures het volgende:
Het werd mij met klem gezegd zo'n topic als dit te openen. ;)
pi_165602557
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ziek op wat voor manier? Gewelddadig? Sadistisch? Seksueel? Wanen?

Het slechte eetpatroon zal vroeg of laat zichzelf wreken. Als je suikerziekte hebt zal het resulteren in ernstige gezondheidsschade. Dat kun je accepteren of niet, het is nou eenmaal niet anders. Wanneer accepteer je het wel? Als je been geamputeerd is?
Zie eerdere post (net boven deze).

En ja, misschien dan pas wel. Ik weet het niet. Tot nu toe schop ik er voornamelijk tegenaan.
pi_165602595
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

SPOILER
Dit is volgens mij niet meteen dat je psychisch ziek bent
Hoop ik, want anders zijn een boel mensen het

Ik denk dat er wel wat met je is hoor, daar niet van. Je post history zegt inderdaad genoeg, maar ik vraag me af of je er een goed beeld van hebt
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Het werd mij met klem gezegd zo'n topic als dit te openen. ;)
Door de mods van een ander subforum gok ik?
pi_165602607
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:23 schreef misterxvany het volgende:
Een test voor autisme kan je niet manipuleren, of je moet zo'n stomme vragenlijst van internet ingevuld hebben. Wat dus sowieso niets zegt. Bij zulke tests komen er wel meer zaken aan te pas dan enkel een formuliertje.
Oh dat kun je zeker wel... Als je maar iets van autisme afweet. ;) Ik heb 'm zo ingevuld dat er autisme uitkwam, is dat niet manipuleren? Ik heb dus een officiële test bij de GGZ gedaan.
pi_165602622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Snap ik. Het diagnostiek gedeelte is gewoon echt ruk. Steeds hetzelfde soort vragen, tig gestandaardiseerde vragenlijsten zonder enige ruimte voor nuance of inbreng van jouw kant. Maar daar moet je toch echt doorheen.

[..]

Dat snap ik, maar dan kan je toch beter die testen eerlijk en volledig ondergaan (en wachten op wat er dan uit rolt) in plaats van het oordeel proberen te sturen.
Je hebt helemaal gelijk.
pi_165602667
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

SPOILER
Dit is echt fucked up.
pi_165602700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:04 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit is volgens mij niet meteen dat je psychisch ziek bent
Hoop ik, want anders zijn een boel mensen het

Ik denk dat er wel wat met je is hoor, daar niet van. Je post history zegt inderdaad genoeg, maar ik vraag me af of je er een goed beeld van hebt

[..]

Door de mods van een ander subforum gok ik?
Zou het?
Ik ben van mening dat mijn introvertie een hoop heeft voorkomen in bepaalde situaties, dat ik anders wel in behoorlijke problemen had gezeten.

Door o.a een mod ja, maar voornamelijk cz'ers.
pi_165602722
Een test manipuleren om autisme er uit proberen te laten rollen is behoorlijk raar.

Toen ik bij de psychiatrie kwam heb ik bijna een jaar allerlei testen moeten doen, vragenlijsten enzo moeten invullen zonder enig idee te hebben wat ik zou kunnen mankeren. De diagnose kwam dan ook als een totale verrassing.
pi_165602746
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Oh dat kun je zeker wel... Als je maar iets van autisme afweet. ;) Ik heb 'm zo ingevuld dat er autisme uitkwam, is dat niet manipuleren? Ik heb dus een officiële test bij de GGZ gedaan.
1 test zal idd wel redelijk te sturen zijn wanneer je er iets van af weet, en zeker als je bij voorbaat al weet dat het een test voor een bepaald ziektebeeld is.

Meerdere testen over een langere periode, nee. Dan vallen abnormaliteiten toch wel snel op.

Maar het is imo veel interessanter waarom je aanstuurde op autisme.
pi_165602753
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:09 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Zou het?
Ik ben van mening dat mijn introvertie een hoop heeft voorkomen in bepaalde situaties, dat ik anders wel in behoorlijke problemen had gezeten.

Door o.a een mod ja, maar voornamelijk cz'ers.
Dat anderen van je af willen maakt het helaas niet automatisch geschikt voor een ander subforum :@

Er is een verschil tussen dingen bedenken en er naar (willen) handelen
Je schrijft zelf meteen al dat je nooit iemand wat aan zal doen. Dat maakt je dus echt niet psychisch ziek
Daarnaast valt het nogal binnen zelfdiagnose natuurlijk

Dus wat hou je dan officieel vast gesteld over? Autisme (wat je zegt niet te hebben) en diabetes?
pi_165602866
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Zie eerdere post (net boven deze).

En ja, misschien dan pas wel. Ik weet het niet. Tot nu toe schop ik er voornamelijk tegenaan.
Het feit dat zulke filmpjes bestaan geeft al aan dat je niet de enige bent. Ik denk dat jouw gedachtes bij meer mensen voorkomen en dat je je daar in ieder geval niet direct zorgen over hoeft te maken. Als je merkt dat je de behoefte krijgt die gedachtes in de praktijk te brengen wordt het wel zorgelijk denk ik.

Ik denk dat iedereen wel enkele extreme gedachtes heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165602901
quote:

[..]

Ik snap het wel een beetje.
Soms ben je bang niet geholpen te worden en dan ga je sturend antwoorden om binnen te komen.
Kan 2 kanten op werken.

Vind het wel stoer van je dat je zo eerlijk over je 'donkere' kant ben.
Complimenten voor je openheid
Hell To The Liars
pi_165602931
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:10 schreef -Hildr- het volgende:
Een test manipuleren om autisme er uit proberen te laten rollen is behoorlijk raar.

Toen ik bij de psychiatrie kwam heb ik bijna een jaar allerlei testen moeten doen, vragenlijsten enzo moeten invullen zonder enig idee te hebben wat ik zou kunnen mankeren. De diagnose kwam dan ook als een totale verrassing.
Dus gewoon open testen met "open vragen" (ik bedoel niet open alsin tegengesteld aan gesloten) en van daaruit kijken ze wat je hebt ingevuld en krijg je een volgende vragenlijst die wat meer specifiek is gericht op een stoornis, wat uit de 1e vragenlijst is gekomen?

Of gewoon allerlei vragenlijsten die allemaal gericht zijn op een stoornis en dat ze van daaruit kijken wat je hebt?
pi_165602971
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dus gewoon open testen met "open vragen" (ik bedoel niet open alsin tegengesteld aan gesloten) en van daaruit kijken ze wat je hebt ingevuld en krijg je een volgende vragenlijst die wat meer specifiek is gericht op een stoornis, wat uit de 1e vragenlijst is gekomen?

Of gewoon allerlei vragenlijsten die allemaal gericht zijn op een stoornis en dat ze van daaruit kijken wat je hebt?
Diagnoses worden doorgaans niet gesteld aan de hand van 1 specifieke vragenlijst
pi_165603031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]

1 test zal idd wel redelijk te sturen zijn wanneer je er iets van af weet, en zeker als je bij voorbaat al weet dat het een test voor een bepaald ziektebeeld is.

Meerdere testen over een langere periode, nee. Dan vallen abnormaliteiten toch wel snel op.

Maar het is imo veel interessanter waarom je aanstuurde op autisme.
Dat laatste: ik weet niet meer precies waarom ik daarop heb aangestuurd. :@
pi_165603097
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik kan me niet precies specifieke vragen herinneren (was in 2005 toen ik bij de psychiatrie kwam) maar ze vragen echt alles, maar dan ook werkelijk alles wat er te vragen valt over je als persoon. Alles wat je hebt gedaan, hoe je jeugd was geweest en wat voor gedachten en ideeën je hebt. Later heeft er een team van 6 psychiaters met elkaar om de tafel gezeten om te bespreken wat de diagnose zou worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2016 15:26:23 ]
pi_165603155
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:12 schreef Allures het volgende:

[..]

Dat anderen van je af willen maakt het helaas niet automatisch geschikt voor een ander subforum :@

Er is een verschil tussen dingen bedenken en er naar (willen) handelen
Je schrijft zelf meteen al dat je nooit iemand wat aan zal doen. Dat maakt je dus echt niet psychisch ziek
Daarnaast valt het nogal binnen zelfdiagnose natuurlijk

Dus wat hou je dan officieel vast gesteld over? Autisme (wat je zegt niet te hebben) en diabetes?
Hij stond eerst in LIF en is door een mod naar R&P gezet. Wat idd beter past vanwege het psychologische.

Maar wat als er ooit iets gebeurt wat mij doet knakken? Ik ben heel dichtbij geweest, o.a toen met die trigger in de Mac.
Een vroegere psych heeft letterlijk gezegd: "Je bent behoorlijk ziek, meisje". (Die psych heeft schizoaffectieve stoornis gediagnosticeerd.)
pi_165603193
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Hij stond eerst in LIF en is door een mod naar R&P gezet. Wat idd beter past vanwege het psychologische.

Maar wat als er ooit iets gebeurt wat mij doet knakken? Ik ben heel dichtbij geweest, o.a toen met die trigger in de Mac.
Een vroegere psych heeft letterlijk gezegd: "Je bent behoorlijk ziek, meisje". (Die psych heeft schizoaffectieve stoornis gediagnosticeerd.)
Ik denk ook wel dat er iets 'mis' met je is, maar wat je beschrijft maakt je gewoon niet psychisch ziek. Sorry
pi_165603208
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het feit dat zulke filmpjes bestaan geeft al aan dat je niet de enige bent. Ik denk dat jouw gedachtes bij meer mensen voorkomen en dat je je daar in ieder geval niet direct zorgen over hoeft te maken. Als je merkt dat je de behoefte krijgt die gedachtes in de praktijk te brengen wordt het wel zorgelijk denk ik.

Ik denk dat iedereen wel enkele extreme gedachtes heeft.
Als dat dreigt te gebeuren zit ik zo bij de dokter.

Ik heb ook best vaak zogezegde intrusies (gedachtes "wat als").
pi_165603217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik snap het wel een beetje.
Soms ben je bang niet geholpen te worden en dan ga je sturend antwoorden om binnen te komen.
Kan 2 kanten op werken.

Vind het wel stoer van je dat je zo eerlijk over je 'donkere' kant ben.
Complimenten voor je openheid
Dank je.
pi_165603234
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:20 schreef Allures het volgende:

[..]

Diagnoses worden doorgaans niet gesteld aan de hand van 1 specifieke vragenlijst
Daarom mijn vragen ook, hoe het precies in z'n werk gaat.
pi_165603298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:26 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ik kan me niet precies specifieke vragen herinneren (was in 2005 toen ik bij de psychiatrie kwam) maar ze vragen echt alles, maar dan ook werkelijk alles wat er te vragen valt over je als persoon. Alles wat je hebt gedaan, hoe je jeugd was geweest en wat voor gedachten en ideeën je hebt. Later heeft er een team van 6 psychiaters met elkaar om de tafel gezeten om te bespreken wat de diagnose zou worden.
Zoiets moet ik dus ook hebben. Dat ze me helemaal doorgronden en er dan een diagnose uitkomt (of niet, maar dat kan ik me niet voorstellen).
pi_165603354
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Zoiets moet ik dus ook hebben. Dat ze me helemaal doorgronden en er dan een diagnose uitkomt (of niet, maar dat kan ik me niet voorstellen).
Wat houd je tegen?
Ola
pi_165603355
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat weet je dan toch als je 'echte' diagnoses hebt :@
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:40:49 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165603427
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als je diagnoses hebt dan weet je toch hoe die testen werken?

Ik ben wel benieuwd waar je precies heen wilt met je topic. Enkel klagen kan je prima in KLB doen, daar is R&P niet de juiste plek voor en diagnoses gaan we al helemaal niet stellen. Dus als je wilt vertellen wat je doel nu precies is?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165603545
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Waarom moet dat?
pi_165603611
Maakt het veel uit of je een bepaalde diagnose hebt?

denk je bv dat bepaalde uitlatingen of gedrag opeens ge-accepteerd zou gaan worden, als je dat kunt ophangen aan een medische diagnose?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165603623
Ik bedoelde vanuit helemaal niets iets te weten komen.

De test die ik deed was speciaal voor autisme en dat wil ik dus juist niet hebben. Ik wil daar binnenkomen, zeggen: "Ik wil weten wat er met mij aan de hand is", zonder te hoeven zeggen waar ik last van heb (want dat beïnvloed het wellicht). En dat zij me dus vragenlijsten/testen laten doen en er dan een diagnose uitkomt.
pi_165603666
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als je diagnoses hebt dan weet je toch hoe die testen werken?

Ik ben wel benieuwd waar je precies heen wilt met je topic. Enkel klagen kan je prima in KLB doen, daar is R&P niet de juiste plek voor en diagnoses gaan we al helemaal niet stellen. Dus als je wilt vertellen wat je doel nu precies is?
Een topic voor mezelf zodat ik het CZ-topic niet vervuil met m'n posts. Het is me speciaal gevraagd om alsjeblieft een dergelijk topic te openen.
pi_165603673
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik bedoelde vanuit helemaal niets iets te weten komen.

De test die ik deed was speciaal voor autisme en dat wil ik dus juist niet hebben. Ik wil daar binnenkomen, zeggen: "Ik wil weten wat er met mij aan de hand is", zonder te hoeven zeggen waar ik last van heb (want dat beïnvloed het wellicht). En dat zij me dus vragenlijsten/testen laten doen en er dan een diagnose uitkomt.
Waar loop je tegen aan dan in je dagelijks leven waardoor je denkt dat er iets met je aan de hand is?
Zo begin je meestal. Je loopt ergens vast. Dan ga je naar je huisarts en geeft dit aan. Die verwijst je en dan vragen ze 'waar loopt u tegen aan in het dagelijks leven? Wat is uw hulpvraag?'
En dan kan het best zijn dat je tegen dingen aan loopt die voor jou heel reëel zijn zonder meteen psychisch ziek te zijn en waar ze je dan ook bij gaan helpen
pi_165603710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:49 schreef RM-rf het volgende:
Maakt het veel uit of je een bepaalde diagnose hebt?

denk je bv dat bepaalde uitlatingen of gedrag opeens ge-accepteerd zou gaan worden, als je dat kunt ophangen aan een medische diagnose?
Ja, voor mij maakt dat uit.

Nee, zo denk ik niet.
pi_165603771
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nee, zo denk ik niet.
Als je een heel topic over jezelf wil is het sowieso toffer als je dan wat meer zegt dan alleen 'ja' :')
pi_165603837
quote:
Wat maakt dat dan uit?

Maakt het je karakter anders, je psychologische of lichamelijke gesteldheid?
Maakt het anders hoe mensen je zien?
Geeft het je houvast, en in welke zin?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165603856
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:52 schreef Allures het volgende:

[..]

Waar loop je tegen aan dan in je dagelijks leven waardoor je denkt dat er iets met je aan de hand is?
Zo begin je meestal. Je loopt ergens vast. Dan ga je naar je huisarts en geeft dit aan. Die verwijst je en dan vragen ze 'waar loopt u tegen aan in het dagelijks leven? Wat is uw hulpvraag?'
En dan kan het best zijn dat je tegen dingen aan loopt die voor jou heel reëel zijn zonder meteen psychisch ziek te zijn en waar ze je dan ook bij gaan helpen
Dat ik bijv geen werk kan houden. Totaal geen behoefte heb aan vriendinnen (al loop ik daar niet echt tegenaan). Dat ik moeilijk om kan gaan met mensen. Dat ik niet tegen slecht slapen kan, vaak moe ben.
pi_165603880
quote:

[..]

Nee, zo denk ik niet.
Ze geven je niet perse snel een stempel omdat dat moet, maar omdat dat van de verzekeraar moet anders word er niet vergoed. Dat betekent nog niet dat die hele stempel staat voor wie jij bent, je komt er alleen niet echt onderuit.
pi_165603912
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat maakt dat dan uit?

Maakt het je karakter anders, je psychologische of lichamelijke gesteldheid?
Maakt het anders hoe mensen je zien?
Geeft het je houvast, en in welke zin?
Gewoon voor mezelf. Dat ik dan een diagnose heb.

Het zal mijn karakter niet anders maken, evenals psychologische/lichamelijke gesteldheid.
Ik weet niet of mensen me dan anders gaan zien, of dat het vanuit mij het anders maakt hoe mensen me zien.
Het geeft me houvast in de zin van duidelijkheid.
pi_165603932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:56 schreef Allures het volgende:

[..]

Als je een heel topic over jezelf wil is het sowieso toffer als je dan wat meer zegt dan alleen 'ja' :')
Sorry, soms weet ik niet meer dan dat te zeggen. Inhoudelijk ergens op ingaan ben ik altijd al ontzettend slecht in geweest.
pi_165603982
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat ik bijv geen werk kan houden. Totaal geen behoefte heb aan vriendinnen (al loop ik daar niet echt tegenaan). Dat ik moeilijk om kan gaan met mensen. Dat ik niet tegen slecht slapen kan, vaak moe ben.
Wat je omschrijft is nogal breed
Wat gaat er dan mis op het werk? Of in contact met mensen?
pi_165603997
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
heb je die duidelijkheid dan nu niet?

ik neem aan dat je weet hoe je zelf bent, hoe je reageert op anderen en dat je je eigen gedrag enigszins kunt begrijpen of navolgen warom je bepaalde dingen doet...

een diagnose met een of andere aandoening, naampje of labeltje, verandert daar toch niks aan?
pi_165604052
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Gewoon voor mezelf. Dat ik dan een diagnose heb.

Het zal mijn karakter niet anders maken, evenals psychologische/lichamelijke gesteldheid.
Ik weet niet of mensen me dan anders gaan zien, of dat het vanuit mij het anders maakt hoe mensen me zien.
Wat heb je allemaal al gedaan om een diagnose te krijgen?
pi_165604139
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:09 schreef Allures het volgende:

[..]

Wat je omschrijft is nogal breed
Wat gaat er dan mis op het werk? Of in contact met mensen?
Door mijn introvertie praat ik niet met anderen. Ook niet met collega's dus. (Ik zeg wel hoi enzo.) En daar kunnen mensen blijkbaar niet tegen. Kunnen ze niet mee omgaan. En sommigen denken zelfs dat ze me daarom negatief mogen behandelen.

Daarnaast kan ik een gesprek niet op gang brengen en niet op gang houden. Vallen er dus akelige stiltes en worden mensen ongemakkelijk. Het overkomt me elke keer weer als er een verjaardag is, met mensen die ik dus wel enigzins ken.

Zelfs bij m'n eigen familie en schoonfamilie, vriendin en m'n vriend heb ik last van de introvertie.
pi_165604272
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Door mijn introvertie praat ik niet met anderen. Ook niet met collega's dus. (Ik zeg wel hoi enzo.) En daar kunnen mensen blijkbaar niet tegen. Kunnen ze niet mee omgaan. En sommigen denken zelfs dat ze me daarom negatief mogen behandelen.

Daarnaast kan ik een gesprek niet op gang brengen en niet op gang houden. Vallen er dus akelige stiltes en worden mensen ongemakkelijk. Het overkomt me elke keer weer als er een verjaardag is, met mensen die ik dus wel enigzins ken.

Zelfs bij m'n eigen familie en schoonfamilie, vriendin en m'n vriend heb ik last van de introvertie.
Maar je zegt ook dat je daar niet in wil veranderen. En in dit bericht schrijf je ook dat het eigenlijk hun probleem is 'ze kunnen daar niet tegen'

En hoe zorgt dit er voor dat je geen werk kunt behouden?

Wat zou je er in willen veranderen?
pi_165604598
Ik snap echt niet hoe je als een volwassen persoon tegen de adviezen en je eigen kennis in bewust een slechte eetpatroon hebt en in stand houdt.

Wat is de gedachte achter het tegenaanschoppen?
pi_165604762
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:26 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar je zegt ook dat je daar niet in wil veranderen. En in dit bericht schrijf je ook dat het eigenlijk hun probleem is 'ze kunnen daar niet tegen'

En hoe zorgt dit er voor dat je geen werk kunt behouden?

Wat zou je er in willen veranderen?
Waarom zou ik moeten veranderen voor anderen? Ik wil graag gewoon mezelf blijven. Want dit is hoe ik ben. Ik vind het een probleem van anderen als zij niet met mijn introvertie om kunnen gaan.

Als ik daardoor negatief behandeld wordt is het werk niet meer zo leuk. Word ik anders, ook tegen klanten (chaggerijniger). En ik ga stomme dingen doen, waardoor ik ontslagen word/contract niet verlengd wordt.

Graag dat mensen elkaar gewoon in hun waarde laten, mja, dat zal niet gebeuren.
pi_165604830
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:45 schreef zarGon het volgende:
Ik snap echt niet hoe je als een volwassen persoon tegen de adviezen en je eigen kennis in bewust een slechte eetpatroon hebt en in stand houdt.

Wat is de gedachte achter het tegenaanschoppen?
Snap je waarom mensen anorexia hebben? Of boulimia? Het is een eetstoornis, ontstaan uit het niet kunnen accepteren van de diabetes. (Eetstoornissen hebben altijd een achterliggend probleem.)

Ik weet ongeveer wat ik kan en mag eten (heb genoeg advies daarover gekregen), ik weet wat ervan komt als ik zo doorga, toch lukt het me niet om een normaal eetpatroon te krijgen.
pi_165604839
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Waarom zou ik moeten veranderen voor anderen? Ik wil graag gewoon mezelf blijven. Want dit is hoe ik ben. Ik vind het een probleem van anderen als zij niet met mijn introvertie om kunnen gaan.

Als ik daardoor negatief behandeld wordt is het werk niet meer zo leuk. Word ik anders, ook tegen klanten (chaggerijniger). En ik ga stomme dingen doen, waardoor ik ontslagen word/contract niet verlengd wordt.

Het is nou eenamaal zo dat je niet altijd (!) jezelf kunt zijn in het openbaar en dat je je moet aanpassen.
pi_165604898
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:57 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Snap je waarom mensen anorexia hebben? Of boulimia? Het is een eetstoornis, ontstaan uit het niet kunnen accepteren van de diabetes. (Eetstoornissen hebben altijd een achterliggend probleem.)
Bij jou krijg ik het idee dat je dondersgoed weet wat je doet en waarmee je bezig bent, en bewust de sabotage aan het uitvoeren bent, omdat je het er niet mee eens bent.

quote:
Ik weet ongeveer wat ik kan en mag eten (heb genoeg advies daarover gekregen), ik weet wat ervan komt als ik zo doorga, toch lukt het me niet om een normaal eetpatroon te krijgen.
En doe je dat bewust ("als een puber tegenaan schoppen") of? Want dat idee kreeg ik na het lezen van de spoiler in de OP.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2016 17:01:27 ]
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:03:53 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165604953
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:57 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

En wil je daar iets aan veranderen? Of kun je er niks aan veranderen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:08:03 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165604993
quote:

[..]

Maar stel je krijgt nog enkele diagnoses en labeltjes. Waarin gaat dat jou helpen? Of zou je willen dat er daarna gebeurd?
pi_165605088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

heb je die duidelijkheid dan nu niet?

ik neem aan dat je weet hoe je zelf bent, hoe je reageert op anderen en dat je je eigen gedrag enigszins kunt begrijpen of navolgen warom je bepaalde dingen doet...

een diagnose met een of andere aandoening, naampje of labeltje, verandert daar toch niks aan?
Ik weet niet wat ik nou precies heb, dus die duidelijkheid heb ik momenteel idd niet.

Ik had volgens die vroegere psych een heel goed zelfinzicht, ik weet hoe ik ben, ik weet hoe ik reageer op anderen en begrijp m'n eigen gedrag en waarom ik bepaalde dingen doe.

Ik kan wellicht met een diagnose gerichter hulp zoeken, als ik daar tenminste klaar voor ben. :@ Voor nu moet ik bijv niet denken aan een of andere cursus met andere mensen en dan rollenspellen doen, of iets samen met een ander uit de groep. Ik wil liever niks met mensen te maken hebben (irl).
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:16:23 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165605150
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik nou precies heb, dus die duidelijkheid heb ik momenteel idd niet.

Ik had volgens die vroegere psych een heel goed zelfinzicht, ik weet hoe ik ben, ik weet hoe ik reageer op anderen en begrijp m'n eigen gedrag en waarom ik bepaalde dingen doe.

Ik kan wellicht met een diagnose gerichter hulp zoeken, als ik daar tenminste klaar voor ben. :@ Voor nu moet ik bijv niet denken aan een of andere cursus met andere mensen en dan rollenspellen doen, of iets samen met een ander uit de groep. Ik wil liever niks met mensen te maken hebben (irl).
Dus stap één: een diagnose krijgen.

Afspraak maken bij de huisarts.
pi_165605362
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is nou eenamaal zo dat je niet altijd (!) jezelf kunt zijn in het openbaar en dat je je moet aanpassen.
Maar als aanpassen dus niet lukt? Ik kan bijv niet toneelspelen dat ik extravert ben. :X Als ik niks weet te zeggen, dan weet ik niks te zeggen en zeg ik dus niks.

Qua andere dingen ben ik het met je eens, je kan bijv niet in het openbaar gaan zitten masturberen, of hevig tongzoenen met je partner, of met geheel ontbloot bovenblijf je baby borstvoeding geven op een terras ofzo.

Maar karaktertrekken die niet schadelijk zijn vind ik niet gelden.
pi_165605365
quote:

[..]

Dit zou je ook op kunnen vatten alsof jij vindt dat de acceptatie eenrichtingsverkeer zou moeten zijn, als jij omgekeerd er niet mee wil dealen dat andere mensen nu eenmaal zo zijn dat ze op bepaald gedrag van jou zo reageren. Want ze kennen jou niet, daar krijgen ze de kans ook niet voor met dergelijk gedrag. Dan is het ook niet zo raar dat zij zich afgewezen zouden kunnen voelen en je dit gewoon terug krijgt. Beetje kip-ei

Denk dat mensen misschien wat meer het gevoel hebben dat je hen ook in hun waarde laat, als je je iets socialer opstelt dan alleen een hoi. Beetje goodwill tonen, dat het geen kwaadwil is. Dan berusten mensen misschien ook iets makkelijker dat je gewoon zo bent, zonder het zo negatief op te vatten en ook zo terug te geven.

Natuurlijk is het kut als werk niet leuk is, maar daar is het ook wel een beetje werk voor en niet een hobby. Het getuigt dan ook niet zo volwassen als je en niet bij wil dragen aan een redelijke werksfeer en dat ook als reden op wil gaan voeren voor een teruglopende kwaliteit van je werk. Misschien is dat je ticket out en onderdeel van je problematiek, maar dan nog kun je niet van mensen verwachten dat je daarin gesteund zal worden omdat je nu eenmaal zo zou zijn.

Naast werk vinden waarin contact sowieso minimaal is, zou je ook kunnen denken aan een uitleg vooraf dat je gewoon geen prater en enorm introvert bent. Dat kan al een ander startpunt geven. Bouw je vanaf daar met een beetje vragen hoe iemands weekend was, verjaardagen onthouden, etc dan is er een ander beeld en context. Schrijf dingen desnoods in je agenda op ofzo, als geheugensteuntje. Als je zelf tenminste actief zou willen bijdragen om te kijken of en hoe dingen anders zouden kunnen tenminste..
pi_165605383
quote:

[..]

Als je zegt dat dat is hoe je bent dan klopt dat toch niet met een diagnose want als je ziek bent dan ben je nu niet wie je bent maar wat de ziekte van je heeft gemaakt.
pi_165605426
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wil je daar iets aan veranderen? Of kun je er niks aan veranderen?
Op zich wel, maar het lukt me niet alleen. Maar met een diëtiste dus ook niet. Dus ja, hoe dan? Ik weet het niet.
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:33:16 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165605476
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Op zich wel, maar het lukt me niet alleen. Maar met een diëtiste dus ook niet. Dus ja, hoe dan? Ik weet het niet.
Je zegt het zelf al: met een diagnose kun je beter hulp zoeken. Diagnose: naar de huisarts.

Kom op, hè. In dat inmiddels overbekende kringetje rond blijven draaien brengt je niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 27-09-2016 19:21:18 ]
pi_165605478
quote:

[..]

Dus je loopt nergens tegen aan?
Dan gaat ook niemand je onderzoeken omdat er dan geen reden voor is

Dus eigenlijk is er niets vastgesteld mis met je, vind je zelf ook dat je nergens tegen aan loopt maar wil je wel een topic om te 'zeuren'?
Volgens mij is dat de definitie van een dagboek topic en wat niet de bedoeling is in R&P omdat het nergens heen gaat
En ook alleen maar dient om je gedrag in stand te kunnen houden en te zwelgen
pi_165605517
je hebt je leeftijd nergens genoemd, maar misschien helpt het in doorzetten en toch hulp willen aanvaarden/ondergaan als je een soort worst-case scenario voor jezelf maakt en jezelf beseft dat dat absoluut niet is wat je wil.

Als je bijv. schrijft dat je geen werk vast kan houden omdat communicatie met anderen je in de weg zit, kan je zo doorgaan en werkloos worden/blijven, of (tot bepaalde hoogte) werken aan jezelf zodat je of een baan krijgt welke beter bij je past, of beter met met mensen om leren gaan. Waarschijnlijk een combinatie van die twee.

De hulp kan je sturen en afremmen als je bijvoorbeeld jezelf voorbij wil lopen, of handvatten geven als je vast zit.

Wat je omschrijft als 'puberale houding' het 'ik wil niks, laat me met rust' zorgt er in ieder geval niet voor dat het beter wordt, en zeer waarschijnlijk zelfs voor dat het slechter wordt.
Ik denk dat je jezelf dit wel beseft, want waarom anders dit topic? Maar dat je nog niet klaar bent om de consequenties (dan moet ik er wat mee) aan te gaan. Zorg alsjeblieft dat je deze drempel zo snel mogelijk te boven komt! Hoe eerder je -ergens- aan begint, hoe klein ook, hoe sneller je ook merkt dat je het ergens voor doet en het zijn vruchten afwerpt.

Wat je ook wil met dit topic en besluit, FOK! is alleen een afleiding en uitlaatklep, soms een steuntje in de rug. Échte hulp komt met een goede diagnose en oprechte klik met je hulpverleners. kies dan ook altijd voor jezelf.

Vervelend dat je het zo moeilijk hebt, ik wens je oprecht wijsheid en succes toe. :*
And the druids turn to stone...
pi_165605546
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar stel je krijgt nog enkele diagnoses en labeltjes. Waarin gaat dat jou helpen? Of zou je willen dat er daarna gebeurd?
Gerichte en gepaste hulp. En met gepast bedoel ik dus: geen groepstherapie. En als ik een bepaalde diagnose krijg, dat het UWV me wat beter begrijpt met bepaalde dingen. Want zij stellen nu dus iets voor (niet verplicht, het is een voorstel dus), maar dat wil ik gewoon echt niet. Ik zit er een jaar aan vast en mag niet stoppen :'), ja dag ammehoela, ik bepaal zelf of ik ergens mee stop als ík dat wil.
pi_165605583
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Gerichte en gepaste hulp. En met gepast bedoel ik dus: geen groepstherapie. En als ik een bepaalde diagnose krijg, dat het UWV me wat beter begrijpt met bepaalde dingen. Want zij stellen nu dus iets voor (niet verplicht, het is een voorstel dus), maar dat wil ik gewoon echt niet. Ik zit er een jaar aan vast en mag niet stoppen :'), ja dag ammehoela, ik bepaal zelf of ik ergens mee stop als ík dat wil.
Dus alleen hulp die precies in jouw plaatje past? En jij weet dat beter dan iemand die er voor gestudeerd heeft
Waarom zou groepstherapie niet gepast kunnen zijn?
pi_165605791
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:33 schreef Allures het volgende:

[..]

Dus je loopt nergens tegen aan?
Dan gaat ook niemand je onderzoeken omdat er dan geen reden voor is

Dus eigenlijk is er niets vastgesteld mis met je, vind je zelf ook dat je nergens tegen aan loopt maar wil je wel een topic om te 'zeuren'?
Volgens mij is dat de definitie van een dagboek topic en wat niet de bedoeling is in R&P omdat het nergens heen gaat
En ook alleen maar dient om je gedrag in stand te kunnen houden en te zwelgen
Ehm, ik loop juist tegen een aantal dingen aan. Er is wel degelijk iets mis met mij, maar wát precies? Dat zou ik moeten laten uitzoeken.
pi_165605812
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ehm, ik loop juist tegen een aantal dingen aan. Er is wel degelijk iets mis met mij, maar wát precies? Dat zou ik moeten laten uitzoeken.
Ja ik had het al gevraagd maar wat dan? Waar loop je tegen aan?
Als je hulp wil, moet je wel duidelijk aangeven waar mee
pi_165605833
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Als jij zelf voor de kosten opdraait ja, het UWV is geen sponsor natuurlijk. Jaartrajecten zijn dure grapjes, dus niet zo raar dat ze wel een toezegging willen qua serieusheid om hier echt mee aan de slag te gaan. Anders is dat geld beter besteed aan iemand anders die wel gemotiveerd is voor zo een traject.

Tweede punt is dat het UWV ook onwil kan proeven als je alleen maar dingen afwijst en niet meetbaar aan enige vooruitgang aan het werken bent. Daar kun je letterlijk en figuurlijk op afgerekend worden en dat is vermoedelijk niet wat je wil als dit je enige bron van inkomsten is en werk (nog) niet tot de mogelijkheden behoort.

Het UWV kan meer duidelijkheid krijgen over jou en je situatie als jij daar meer openheid over geeft. Niet alleen jouw eigen mening, maar ook die van je behandelaar(s). Want die hebben daarvoor gestudeerd enzo (itt het UWV die geen diagnose mogen/kunnen stellen) en die worden in hun oordeel ook niet zo beïnvloedt door je problematiek. Zo is een correcte diagnose naast verduidelijkend en houvast gevend voor jezelf, ook de basis voor een daarbij aansluitend behandelplan en daar kan het contact (en bijbehorende stress) met het UWV dus ook leuke winst opleveren :)
pi_165606066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:38 schreef Allures het volgende:

[..]

Dus alleen hulp die precies in jouw plaatje past? En jij weet dat beter dan iemand die er voor gestudeerd heeft
Waarom zou groepstherapie niet gepast kunnen zijn?
Omdat ik niks heb met 99% van de mensen, ik kan niet goed met ze opschieten. Ik heb hier online al om de zoveel tijd mot met mensen. En ik ben heel slecht in ruzie irl, vind dat echt heel akelig. En met zoveel mensen bij elkaar als in een groepstherapie, is de kans op een ruzietje aanwezig. Ik ben gewoon niet geschikt voor groepstherapie, zulke mensen zijn er.

Ik zeg dus niet dat ik het beter weet dan iemand die ervoor gestudeerd heeft, ik zeg alleen waar ik niet geschikt voor ben, gezien een aantal factoren.
pi_165606167
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:01 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Omdat ik niks heb met 99% van de mensen, ik kan niet goed met ze opschieten. Ik heb hier online al om de zoveel tijd mot met mensen. En ik ben heel slecht in ruzie irl, vind dat echt heel akelig. En met zoveel mensen bij elkaar als in een groepstherapie, is de kans op een ruzietje aanwezig. Ik ben gewoon niet geschikt voor groepstherapie, zulke mensen zijn er.

Ik zeg dus niet dat ik het beter weet dan iemand die ervoor gestudeerd heeft, ik zeg alleen waar ik niet geschikt voor ben, gezien een aantal factoren.
Als ik het zo lees heb je groepstherapie nodig dan leer je met mensen omgaan.
pi_165606195
quote:

[..]

Dan is die GGZ niet professioneel bezig geweest. Zoals ik destijds getest werd, nou daar kwam geen vragenlijst aan te pas. Bij mij keken ze naar hoe ik reageerde en hoe ik bijvoorbeeld een boom tekende. Dàt was dan ook bij een gespecialiseerd centrum voor autisme, werd ernaartoe doorverwezen door... jawel het GGZ. Dus zou sowieso niet al te veel waarde hechten aan je gefraudeer aangezien de test niet volwaardig was.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_165606257
quote:

[..]

Als je daarin vooruitgang wil boeken dan is het toch niet zinvol om het te ontlopen
Je geeft aan dat je er ook op werk en zo tegen aan loopt. Het lijkt me dat het juist iets is waar je aan moet werken
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:14:39 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165606318
quote:

[..]

Ik heb met ook 99% van de mensen niets en zie mijzelf ook niet geschikt voor groepstherapie.
Maar heb ooit eens iets van een weekendding gehad met juist een groep en als duo en heb daar juist heel veel aan gehad. Ook in de zin dat ik mezelf anders daardoor bekeek (niet meer als ongeschikt voor, hoogstens dat ik t geen leuk idee vind om te doen)

En juist als je problemen hebt met ingang met mensen moet je daar juist wat mee doen. En in groepstherapie zijn ze echt wel wat gewend en willen ze je miss juist daar hebben .
pi_165606384
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:35 schreef Panthera1984 het volgende:
je hebt je leeftijd nergens genoemd, maar misschien helpt het in doorzetten en toch hulp willen aanvaarden/ondergaan als je een soort worst-case scenario voor jezelf maakt en jezelf beseft dat dat absoluut niet is wat je wil.
Ik ben 32. Zo'n worst-case-scenario heb ik weleens gedaan. Ik heb bijv plaatjes gezien van de gevolgen van diabetes, maar het werkt niet, bij mij.

Als je bijv. schrijft dat je geen werk vast kan houden omdat communicatie met anderen je in de weg zit, kan je zo doorgaan en werkloos worden/blijven, of (tot bepaalde hoogte) werken aan jezelf zodat je of een baan krijgt welke beter bij je past, of beter met met mensen om leren gaan. Waarschijnlijk een combinatie van die twee.
Ik heb een lijstje opgesteld waar een baan aan moet voldoen, wil ik het vol kunnen houden: die baan is er niet... Er zijn teveel dingen waar ik rekening mee moet houden, want als ik dat niet doe zit ik zo weer in de ziektewet. Aan mezelf werken zal enkele dingen verbeteren, maar er blijven dingen over die niet te verbeteren zijn (die bijv lichamelijk zijn en geen medicijnen voor).

De hulp kan je sturen en afremmen als je bijvoorbeeld jezelf voorbij wil lopen, of handvatten geven als je vast zit.

Wat je omschrijft als 'puberale houding' het 'ik wil niks, laat me met rust' zorgt er in ieder geval niet voor dat het beter wordt, en zeer waarschijnlijk zelfs voor dat het slechter wordt.
Daar ben ik me van bewust.
Ik denk dat je jezelf dit wel beseft, want waarom anders dit topic? Maar dat je nog niet klaar bent om de consequenties (dan moet ik er wat mee) aan te gaan. Zorg alsjeblieft dat je deze drempel zo snel mogelijk te boven komt! Hoe eerder je -ergens- aan begint, hoe klein ook, hoe sneller je ook merkt dat je het ergens voor doet en het zijn vruchten afwerpt.
Het is een behoorlijke drempel ja. Nu is mijn leven veilig en vertrouwd. Weet ik wat ik ongeveer kan verwachten. En ik hoef niks te doen met tegenzin. :@

Wat je ook wil met dit topic en besluit, FOK! is alleen een afleiding en uitlaatklep, soms een steuntje in de rug. Échte hulp komt met een goede diagnose en oprechte klik met je hulpverleners. kies dan ook altijd voor jezelf.
I know.

Vervelend dat je het zo moeilijk hebt, ik wens je oprecht wijsheid en succes toe. :*
Dank je.
pi_165606411
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik het zo lees heb je groepstherapie nodig dan leer je met mensen omgaan.
Maar het staat me dus - door ervaringen - heel, HEEL erg tegen... Snap je dat?
pi_165606559
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nee, want je legt het niet uit.

Ik denk dat jij ook een diagnose wil uit opportunisme. Dan kan jij je namelijk ziek melden en hopen op een permanente arbeidsongeschiktheids uitkering. Zodat jij je zin krijgt en nooit meer hoeft te werken.
Die uitkering wordt overigens niet snel meer gegeven worden.
pi_165606618
Maar ff, waarom wil je eigenlijk niet met je diabetes goed eten? Zit je te wachten op een amputatie voetje?
Twiddel
pi_165606674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:51 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als jij zelf voor de kosten opdraait ja, het UWV is geen sponsor natuurlijk. Jaartrajecten zijn dure grapjes, dus niet zo raar dat ze wel een toezegging willen qua serieusheid om hier echt mee aan de slag te gaan. Anders is dat geld beter besteed aan iemand anders die wel gemotiveerd is voor zo een traject.

Tweede punt is dat het UWV ook onwil kan proeven als je alleen maar dingen afwijst en niet meetbaar aan enige vooruitgang aan het werken bent. Daar kun je letterlijk en figuurlijk op afgerekend worden en dat is vermoedelijk niet wat je wil als dit je enige bron van inkomsten is en werk (nog) niet tot de mogelijkheden behoort.

Het UWV kan meer duidelijkheid krijgen over jou en je situatie als jij daar meer openheid over geeft. Niet alleen jouw eigen mening, maar ook die van je behandelaar(s). Want die hebben daarvoor gestudeerd enzo (itt het UWV die geen diagnose mogen/kunnen stellen) en die worden in hun oordeel ook niet zo beïnvloedt door je problematiek. Zo is een correcte diagnose naast verduidelijkend en houvast gevend voor jezelf, ook de basis voor een daarbij aansluitend behandelplan en daar kan het contact (en bijbehorende stress) met het UWV dus ook leuke winst opleveren :)
De artsen van het UWV mogen diagnoses stellen en opvragen. Genoeg tuchtrecht zaken gelezen waarbij verzekeringsartsen gelijk kregen (van de tucht rechter) omdat ze hun diagnose in de verslaglegging goed onderbouwden.
pi_165606701
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

De artsen van het UWV mogen diagnoses stellen en opvragen. Genoeg tuchtrecht zaken gelezen waarbij verzekeringsartsen gelijk kregen (van de tucht rechter) omdat ze hun diagnose in de verslaglegging goed onderbouwden.
Opvragen ja, maar stellen wist ik niet. Dank voor de info :)
pi_165606807
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:20 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat begrijp ik heel goed, het lastige is dus dat je niets wil doen dat je niet bevalt maar gelijktijdig bevalt de huidige situatie je ook niet. Het lijkt mij een spagaat waarin je een keuze moet maken want alleen doen wat je goed vindt levert op dit moment niet het gewenste resultaat op.
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:46:09 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165606870
En als de behandelvorm je uiteindelijk aanstaat dan zal de invulling wel weer tegenvallen.

Zelfde als met t eten.

Er zijn dingen die nu eenmaal nietleuk zijn , maar wel een hoger doel hebben.

En aan jou de keus in hoeverre je daar iets mee/aan wilt doen en in welke mate.

Maar de ideale vorm ga je nooit vinden.
pi_165606961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:46 schreef Cue_ het volgende:
En als de behandelvorm je uiteindelijk aanstaat dan zal de invulling wel weer tegenvallen.

Zelfde als met t eten.

Er zijn dingen die nu eenmaal nietleuk zijn , maar wel een hoger doel hebben.

En aan jou de keus in hoeverre je daar iets mee/aan wilt doen en in welke mate.

Maar de ideale vorm ga je nooit vinden.
QFT
And the druids turn to stone...
pi_165606987
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:32 schreef summer2bird het volgende:
Maar ff, waarom wil je eigenlijk niet met je diabetes goed eten? Zit je te wachten op een amputatie voetje?
Met een paar teentjes minder kan een mensen prima leven, toch? :+
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')