Lijkt wel een W126 met dat "hout".quote:Op maandag 1 februari 2021 18:55 schreef pvdplanet het volgende:
Eerste serie is met single Vanos, minder wat stuk kan. Motor past ook beter bij karakter auto (moet wat hoger in de toeren gereden worden)
Daarnaast is het dashboard oudbolliger, wat ook bijdraagt aan het jaren 60 gevoel in de auto.
oud
[ afbeelding ]
facelift
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/81f(...)44.99.jpg]afbeelding[/url] ]
M50 klopt wel, maar hoort wel opgeboord te zijn naar 3 liter en 231pk. Gaaf ding verder, al zou ik al die Alpina badges wel er af halen. Voor het geld zelf zou ik eerder voor een M5 Touring gaan, of veel geld besparen en een 540i Touring nemen 😂quote:Op woensdag 3 februari 2021 08:30 schreef Hyperdude het volgende:
Voor de liefhebber:
[ afbeelding ]
45K op de site van Alpina. Met 192 PK M50!?
https://fahrzeugboerse.al(...)ending%22&position=2
In mijn 330 periode kon je daar voor 3,5K nieuwe M54 blokken krijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb bij het hoofdkantoor in Buchloe een gloednieuwe midden- en einddemper opgehaald december 2019 😋 De Alpina had natuurlijk een sportauspuff gekregen.
[ afbeelding ]
Eigenlijk niet echt duur voor een nieuw blok 😋quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In mijn 330 periode kon je daar voor 3,5K nieuwe M54 blokken krijgen.
Achteraf viel de auto gelukkig eerder uit elkaar dan het blok.
Kaal, zonder aanbouwdelen is gebruikelijkquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt duur voor een nieuw blok 😋
Ja dan tikt het inderdaad nog wel aan. Het zijn nog steeds gewilde blokken en best prijzig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kaal, zonder aanbouwdelen is gebruikelijk
Ik zie net dat het geen Continentals waren maar Dunlops. Volgens het label hadden die een C voor grip op nat wegdek, waar de Pirelli's een B hebben. Echt een heel groot verschil iig.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:38 schreef Hyperdude het volgende:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/
Vanos solenoids schoonmaken en omwisselenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:18 schreef daNpy het volgende:
Bij het stationair draaien met warme motor is er op onregelmatige momenten een kleine "bonk" van de motor waar te nemen. De toerenteller zakt ietsje en je voelt/hoort het in de auto. Zoals gezegd komt het onregelmatig voor, soms een paar keer per minuut, dan weer minuten niet etc. Tijdens het rijden is er niks afwijkends waarneembaar, geen vermogensverlies oid.
Met koude motor draait hij natuurlijk veel meer toeren, dan is het niet merkbaar. Wel valt me op dat hij soms heel kort inhoud bij wegrijden, dan denk ik "Ben ik nou zo'n josti met de koppeling, of houd ie echt in?". Dat lijkt met warme motor weer minder te zijn.
Wel originele? Ik heb vernomen dat de solenoids vrij gevoelige instrumenten zijn in de vanos regeling.quote:
Neen, Aliexpressquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:43 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Wel originele? Ik heb vernomen dat de solenoids vrij gevoelige instrumenten zijn in de vanos regeling.
Ergens in oktober 2019, minder dan 23dkm geleden, zijn ze vervangen... of bedoel je de originele solenoids?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het reinigen van de solenoids schijnt al voldoende te zijn. Draadjes op de connector zetten en het gedeelte wat in de motor steekt in benzine dompelen om het vuil los te krijgen. Een aantal keer stroom geven zodat het vuil los komt.
Iemand nog tips, adviezen?quote:Op maandag 1 februari 2021 18:43 schreef xaban06 het volgende:
Sindskort heb ik dat de DSC/ABS/Rem lampjes alle 3 tegelijk branden op mijn E92 (niet altijd trouwens, maar 9 van de 10 keer wel). Als ik er op zoek kom ik tegen dat de ABS/DSC pomp defect is.
Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een DIY gevonden (https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=600491), ziet er redelijk makkelijk uit. Behalve het ontluchten van de remmerij (nooit gedaan, kan ik ook niet) begrijp ik niet helemaal.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:34 schreef pvdplanet het volgende:
E90 abs units gaan wel regelmatig kapot. Effe een tweedehands pomp kopen op dparts.com en het brein overzetten.
Lijkt alsof er 2x ontlucht moet worden? Is 1x de remolie volledig vervangen niet voldoende?quote:The part that I was most worried about was bleeding the ABS pump which requires special software at the dealer to cycle the pump as part of the bleeding process. However I did some research and saw where you can cycle the pump using the old school method of stomping on the bakes on a slippery surface while driving at a slow speed. Well, I had such a surface on my nearly 100ft long gravel driveway which would affect nobody but myself if I somehow screwed up on bleeding the brakes correctly.
The hardest part was bleeding the four wheels until the brakes were firm then activating the ABS using the method described above and then bleeding all four wheels again until the entire brake system was flushed with new fluid.
Op zich kan dit ook inderdaadquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:20 schreef pvdplanet het volgende:
ABS ontluchten met INPA is het makkelijkst maar de ervaring leert dat het ouderwets met vacuum via de nippels ook gaat. Kwestie van vol in de ankers gaan op glad beton en dan opnieuw ontluchten.
Ja heel graag hoor! Zou ik eerder doen dan revisie. Maar buiten dat je inderdaad al geen originele 6-bak kunt vinden is het een flinke klus. Alle onderdelen zijn duur en zeldzaam. Oplossing kan zijn om een compleet andere handbak te pakken en dan een adapterplaat er tussen. Maar is voor mij om zelf te doen al een brug te ver, dus denk incl. het laten doen dat je al gauw 5k kwijt bent. Pak ik liever voor paar 100 euro een andere automaat, nieuwe olie, filtertje en wat uurloon en hopelijk kan ‘ie dan weer een tijd voort.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:06 schreef pvdplanet het volgende:
Ombouwen naar handbak een optie?
Alhoewel, vind er (gebruikt) maar eens eentje...
BMW 540i Touring Handschaltung: 561 (gebaut 12/1993-6/1996)
Andere optie 740i en 850i maar daar zijn er vast nog minder van met 6-bak.
Wel nog nieuw te bestellen voor 5800 Euro
Helaas. Ik dacht het te hebben gevonden maar kan alsnog geen patroon ontdekken. Ene keer rijdt ‘ie er prima op, andere keer gaat ‘ie haperen. Misschien heeft het te maken met een after market ‘kaltlaufreglung’, daarmee gingen ze in Duitsland ban Euro 1 naar 2 met wat financieel voordeel. Misschien laat ik het wel een keer uitbouwen. Maar met een kleine op komst wil ik voor nu gewoon vervoer hebben 😋quote:Op zondag 14 februari 2021 21:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gedoe.
Was je vorige, motor, probleem al opgelost?
Iets met LPG oid, als ik mij goed herinner.
Ja, je kan het uitschakelen. Ik zou het niet doen. Ze meten temperatuur en druk. Best handig om te weten of een band druk verliest.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:02 schreef Grielen het volgende:
Hallo,
ik heb een vraag over bandenspanningsensoren. Op dit moment heb ik een 2006 E90 met 313m 19" velgen. Op korte termijn ga ik hem inruilen voor een F36 uit 2016, en ik wil mijn huidige velgen graag op de 4 serie zetten.
Waar moet ik rekening mee houden met betrekking tot bijvoorbeeld TPMS?
- Kan het uitgeschakeld worden?
- Moet ik nu sensoren in mijn velgen laten plaatsen?
Ketting is een bekend issue bij de N43, als ie knapt heb je wel een serieus probleem dus preventief aanpakken is natuurlijk altijd aan te raden. Nu zijn er bij dit blok wel meer bijzondere kwaaltjes die af toe de kop opsteken of aanhoudende problemen geven. Op verschillende BMW fora vind je er genoeg, maar ik raad je niet aan het allemaal te lezen wat dat zet je gelijk je auto te koopquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:23 schreef Bugno3 het volgende:
Vraagje: ik rijd momenyteel een 318i uit 2011 (vergeet de E-nummers altijd). KM-stand nu ongeveer 103k. Ik had laatst last van een cilinderoverslag. Naar aanleiding daarvan zijn bobines vervangen.
Nu lees ik hier en daar dat de distributiekettingen van dit model een zwakke plek (kunnen) zijn. Is het de moeite waard om die preventief te vervangen? Aangezien je een kanppende ketting niet echt aan kunt zien komen? Wel een flinke ingreep (eu of 1100 wel kwijt aldus mijn garage), maar dat liever dan een motor in de soep.
Iemand tips?
Nee, de norm is iets minder simpel. Afkeuring wanneer het TPMS lampje brandt, gebeurt pas bij auto's met een datum 1e in gebruikname van 2018 of later. Voor dit voertuig (2016) dus geen enkel probleem bij de APK.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
De APK norm is simpel. Er mag geen TPMS lampje branden op het dashboard.
Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit heel stiekem te spelen met de gedachten om een M-model te kopen. Rij nu een 335 E93 uit 2007 en deze wil ik sowieso binnen enkele maanden weg doen. Rij er bijna nooit in en dat vind ik altijd een beetje tricky met een wat oudere auto. Het rijdt allemaal prima maar het piept en kraakt een beetje.
In verband met corona werk ik vanuit huis en verwacht dat dit na corona voor een groot gedeelte ook zo zal blijven. Dus heb nu zoiets, waarom niet gewoon een auto puur voor de fun. Zit op internet te zoeken naar een M2 Competition of een M4, waarbij mijn voorkeur meer richting de M2 gaat.
We'll see. Eerst de cabrio maar verkopen.
Ik zou nu in corona tijd, je cabrio zeker niet verkopen. In de aanstaande zomer kan je waarschijnlijk heel weinig doen. Ik ben dolblij dat ik nu een cabrio heb, want desnoods gaan we de zomer lekker touren met de auto richting het zuiden. Dan is een cabrio toch wel net ff wat leuker dan een normale auto.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit heel stiekem te spelen met de gedachten om een M-model te kopen. Rij nu een 335 E93 uit 2007 en deze wil ik sowieso binnen enkele maanden weg doen. Rij er bijna nooit in en dat vind ik altijd een beetje tricky met een wat oudere auto. Het rijdt allemaal prima maar het piept en kraakt een beetje.
In verband met corona werk ik vanuit huis en verwacht dat dit na corona voor een groot gedeelte ook zo zal blijven. Dus heb nu zoiets, waarom niet gewoon een auto puur voor de fun. Zit op internet te zoeken naar een M2 Competition of een M4, waarbij mijn voorkeur meer richting de M2 gaat.
We'll see. Eerst de cabrio maar verkopen.
Terug gewisseld voor de originele, geen verschil. Wellicht de carterontluchting of olie afscheider?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:54 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Vanos solenoids schoonmaken en omwisselen
Heb een tijd terug eens een half uurtje kunnen rijden in een M3, maar helaas kan ik niet persoonlijk vergelijken met bijvoorbeeld een M135. Wat ik van de M3 wel heel vet vond was de versnellingsbak, zo'n DCT in standje 'attack' ramt wel lekker door de versnellingenquote:Op zondag 21 februari 2021 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.
Ik heb nooit in een M gereden maar vraag me af of het verschil met de motor eronder het wel waard is. Ja op circuit zul je het vast merken maar ook gewoon op normale wegen? Kijk bijv. naar de nieuwe 4-serie. M4 is 130k, 4.2 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. M440i is 82k, 4.5 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. 100 pk meer zal je heus wel moeten merken maar toch..... 50% duurder?
Ik zou hem nooit nieuw kopen, zou dan eentje worden uit 2017/2018. Dan zijn ze nog wel redelijk betaalbaar. Wil wel een echte M hebben, jongensdroom.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.
Ik heb nooit in een M gereden maar vraag me af of het verschil met de motor eronder het wel waard is. Ja op circuit zul je het vast merken maar ook gewoon op normale wegen? Kijk bijv. naar de nieuwe 4-serie. M4 is 130k, 4.2 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. M440i is 82k, 4.5 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. 100 pk meer zal je heus wel moeten merken maar toch..... 50% duurder?
Mwahh, op vakantie gaan met de cabrio zou ik echt nooit doen. Sowieso afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Mijn vriendin werkt in de zorg, daarom niet op vakantie geweest en ook niet van plan. Haar collega's daarentegen, echt bizar.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:37 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik zou nu in corona tijd, je cabrio zeker niet verkopen. In de aanstaande zomer kan je waarschijnlijk heel weinig doen. Ik ben dolblij dat ik nu een cabrio heb, want desnoods gaan we de zomer lekker touren met de auto richting het zuiden. Dan is een cabrio toch wel net ff wat leuker dan een normale auto.
Maar stel dat je dit jaar niet kan vliegen door Corona, is het dan niet 100x fijner om te gaan touren met de cabrio (duitsland/frankrijk) ipv helemaal niks te doen?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:18 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mwahh, op vakantie gaan met de cabrio zou ik echt nooit doen. Sowieso afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Mijn vriendin werkt in de zorg, daarom niet op vakantie geweest en ook niet van plan. Haar collega's daarentegen, echt bizar.
Vind het niet echt fijn om urenlang in een cabrio te zitten, en als je het dakje open hebt past er niks qua bagage in. Moet alles op de achterbank. Voor corona eigenlijk ook altijd gevlogen en dan in het land waar we zaten een cabrio gehuurd.
Ik zat eerder een beetje te twijfelen om een i8. Snelle en unieke auto, maar maandelijks kun je heel goedkoop rijden. Natuurlijk is het allemaal een beetje nep, maar ik heb Tesla's gereden dus dit is een mooie middenweg.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik zou hem nooit nieuw kopen, zou dan eentje worden uit 2017/2018. Dan zijn ze nog wel redelijk betaalbaar. Wil wel een echte M hebben, jongensdroom.
Dat is zo'n klein kut dingetje, waar m'n multimeter niet in pastquote:Op maandag 22 februari 2021 17:14 schreef daNpy het volgende:
Staat er 12V op een van de kabels naar de schakelaar?
Accu moet goed zijn, heb ik vorig jaar vervangen en start prima na tijdje stil staan en ik had ook net lang stuk gereden voordat ik het dak wilde openen. Wat en waar vind ik de relay?quote:Op maandag 22 februari 2021 17:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
accu-spanning wel voldoende? zodra de accu-spanning onder de 10,45 volt komt dan schakelt er een beveiliging in.
en is de relay nog goed?
Van wat ik begrepen heb is er een beveiliging die zal worden ingeschakeld als het voltage onder de 10,45 volt zakt. dat kan dus gebeuren als je starthulp geeft.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Accu moet goed zijn, heb ik vorig jaar vervangen en start prima na tijdje stil staan en ik had ook net lang stuk gereden voordat ik het dak wilde openen. Wat en waar vind ik de relay?
Kan een verstopping zijn door afbrekende ketting geleiders.(zuig filter van de oliepomp raakt dan geblokkeerd met kunststof brokstukken)quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kreeg zojuist een rode melding "Oliedruk te laag, stop voorzichtig." (E90 316i N43)
Ik was op de plaats van bestemming aangekomen en ben direct gestopt. Na een uurtje wandelen even gekeken onder de auto en onder de motorkap, geen lekkages of afwijkingen gevonden. De motor startte gewoon zonder meldingen en heb de rit naar huis probleemloos kunnen rijden. Motoroliepeil is niet gedaald.
Ik lees dat de oliepomp van de N43 motor met kleppen werkt die soms problemen kunnen geven. Ook kan de oliedruksensor zelf een foute melding geven. Ik hoor geen ratelende geluiden, ookal vind ik wel dat bij de hele lage toeren er een vreemde brom te horen is.
Nieuwe olieschakelaar heb ik al liggen, die zal ik vervangen.quote:Op maandag 22 februari 2021 22:26 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Kan een verstopping zijn door afbrekende ketting geleiders.(zuig filter van de oliepomp raakt dan geblokkeerd met kunststof brokstukken)
Kan ook een verrote sensor zijn, de elektronica in de sensor die het signaal voorbereid op de DME kan falen.
Het kan ook het oliedruk regel ventiel zijn.
Zelf ervaring met het regel ventiel, ultrasoon gereinigd en was nieuwwaardig. Toch nog storing, bleek de sensor gewoon gaar te zijn. Oliedruk is op basis van toerental en belasting in afgesteld. Adaptief zo te zeggen.
[ afbeelding ]
Haha inderdaad! Buiten klussen is een stuk fijner met 10+ graden en een zonnetje dan in de vrieskou 😋quote:Op vrijdag 26 februari 2021 08:58 schreef pvdplanet het volgende:
De lente is nog niet officieel begonnen en het klusvirus is flink al losgebroken
Zo mooi! Hoop er ooit ook eentje voor erbij te hebben. Veel plezier er mee!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 12:14 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
Net opgehaald na veel wachten (apk, sleutels, kenteken etc)
Wat een gruwelijke auto is dit !
Haha.. Ja meer dan overzien, maar dat het straks allemaal tiptop is geeft me een heel mooi vooruitzicht voor de komende jaren. Een paar uur is niets, dat heb ik al door.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat een werk Richard! Maar de kleur is prachtig, ben benieuwd naar het eind resultaat!
[..]
Haha inderdaad! Buiten klussen is een stuk fijner met 10+ graden en een zonnetje dan in de vrieskou 😋
En dan naar Nordschleifequote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:09 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
Auto is klaar op een paar naafkapjes na
Je rijdt pas op je best als je weet dat het je eigen geld is als je crashedquote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:02 schreef pvdplanet het volgende:
Helaas geen Nordschleife dekking op de FBTO verzekering
Ideaal ding om een overval ofzo te plegen. Snelle en redelijk anonieme diesel.quote:Op maandag 1 maart 2021 08:28 schreef daNpy het volgende:
Wie jat er nou nog zo'n oude E91? Die van ons is geen zak meer waard op de legale markt, laat staan op de illegale
Yes...quote:
Aha. Blijft mooi klote natuurlijkquote:
Oef.... Had je wel WA+?quote:Op maandag 1 maart 2021 08:25 schreef NoComment het volgende:
Nou, de auto achter mijn naam kan aangepast worden: die is afgelopen weekend gejat
[ afbeelding ]
83-PLP-4 (zal ondertussen wel andere platen hebben) te herkennen aan de Z4 velgen. Bruin interieur.
Mocht iemand em tegenkomen, doe ff een PB ofzo. Degene die toevallig net uit de auto stapt mag je ook best aanrijden ofzo. Als je daarna nog een keer achteruit terug wilt, be my guest
All-risk zelfs. Hopelijk komt er nog een beetje een schappelijke dagwaarde uit, zal wel weer terug een 335d worden of eventueel een 335i, maar dan moet er wel (waarschijnlijk te veel) geld bij.quote:
Net voor de zomer, tijd voor een upgrade naar e93!quote:Op maandag 1 maart 2021 11:38 schreef NoComment het volgende:
[..]
All-risk zelfs. Hopelijk komt er nog een beetje een schappelijke dagwaarde uit, zal wel weer terug een 335d worden of eventueel een 335i, maar dan moet er wel (waarschijnlijk te veel) geld bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoop dat je het snel geregeld krijgt.
na de diefstal van mijn cbr 600rr was ik 3 maanden aan het bellen, faxen (jawel) en mailen met de verzekering.
verzekeringsmaatschappijen maken er een sport van om niet uit te betalen.
[ Bericht 25% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-03-2021 12:14:13 ]Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op maandag 1 maart 2021 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Echt balen! diefstal blijft hoe dan ook altijd verrot. Steeltuig....Tot nu toe (afkloppen..) ben ik nog wel te spreken over hoe het gaat met de afhandeling. Zoals het nu voorgespiegeld wordt krijg ik vandaag of morgen een schadeexpert aan de lijn om een bedrag vast te stellen, als de auto dan niet terug komt wordt er op de 21e dag van vermissing uitgekeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoop dat je het snel geregeld krijgt.
na de diefstal van mijn cbr 600rr was ik 3 maanden aan het bellen, faxen (jawel) en mailen met de verzekering.
verzekeringsmaatschappijen maken er een sport van om niet uit te betalen.
Voor het bepalen van dat schadebedrag scheelt het wel dat ik goed weet wat ik heb en wat ik nodig heb om iets vergelijkbaars terug te kunnen kopen. Samen met 10k+ aan onderhoudsfacturen..Life's like music, get the rhythm..
Lokaliseren werkt niet als auto te ver staat.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:05 schreef DX11 het volgende:
Als je inlogt op BMW connecteddrive, kun je zien of je auto een ingebouwde tracker enz heeft:
https://www.bmw-connected(...)nected_Package_Store
In het geval dat de auto dan ooit gejat wordt, kan je dan ¤69 betalen en hem lokaliseren en zelfs ontgrendelen / vergrendelen.
Serieus? Te ver van wat? Vreemde functie dan wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Lokaliseren werkt niet als auto te ver staat.
Wat heb je met je andere auto gedaan dan? Je had toch een 1-serie of tesla?quote:Op woensdag 3 maart 2021 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben jaloers op jullie. M'n Berlingo doe ik nooit op slot en wordt nooit gejat
Had ik trouwens al gezegd dat ik ook een eigen brug in m'n loods heb staan? Wel leuk, maar alleen nog gebruikt voor winterbanden wissels. Meer kan ik ook niet maar maakt het al wel weer wat lekkerder voor je rug. Misschien binnenkort eens kijken of ik een oliebeurtje kan doen
[ afbeelding ]
Beide verkocht. Ja ik ging van een Model S, naar M135i, naar Model 3.... naar een WRAK. En dan ook nog eens een jaar lang corona gezeik, bijna niet naar casino en sekswerkers die constant moeten sluiten. Waarom ik mezelf nog niet van kant heb gemaakt is mij ook een raadselquote:Op woensdag 3 maart 2021 09:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat heb je met je andere auto gedaan dan? Je had toch een 1-serie of tesla?
Ik heb sinds oktober ook een Twinbusch staanquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben jaloers op jullie. M'n Berlingo doe ik nooit op slot en wordt nooit gejat
Had ik trouwens al gezegd dat ik ook een eigen brug in m'n loods heb staan? Wel leuk, maar alleen nog gebruikt voor winterbanden wissels. Meer kan ik ook niet maar maakt het al wel weer wat lekkerder voor je rug. Misschien binnenkort eens kijken of ik een oliebeurtje kan doen
[ afbeelding ]
200+ PK, dacht het nie. Maar 192 is ook wel genoeg.quote:Benzine BMW m52 6 cylinder motor met bmw 5 bak / Land Rover tussen bak 200+ pk zeer snel( netjes op kenteken)
Wel prima spul toch voor hobby matig klussen en niet duur. Ik heb de 230v versie maar ik moet nog wel een zekering ofzo aanpassen want soms vliegt ie eruit als ik snel achter elkaar op omhoog of omlaag druk. Wat voor fundering had jij?quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb sinds oktober ook een Twinbusch staan
Vet hoor! Een eigen loods met een brug. Ik zou ook wel willen klussen aan mijn auto, maar dat ga ik niet op de stoep liggend op de grond doen hoorquote:Op woensdag 3 maart 2021 08:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben jaloers op jullie. M'n Berlingo doe ik nooit op slot en wordt nooit gejat
Had ik trouwens al gezegd dat ik ook een eigen brug in m'n loods heb staan? Wel leuk, maar alleen nog gebruikt voor winterbanden wissels. Meer kan ik ook niet maar maakt het al wel weer wat lekkerder voor je rug. Misschien binnenkort eens kijken of ik een oliebeurtje kan doen
[ afbeelding ]
Jaren terug kon je nog wel wat loodsen vinden voor rond de 100k... als je het geld hebt liggen kon het nog wel investering waard zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:17 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vet hoor! Een eigen loods met een brug. Ik zou ook wel willen klussen aan mijn auto, maar dat ga ik niet op de stoep liggend op de grond doen hoor
Ik heb wel eens gezocht naar loodsen op Funda, maar das onbetaalbaar
Reed jij van het weekend trouwens langs De Woude?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:09 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
Auto is klaar op een paar naafkapjes na
21 cm betonvloerquote:Op woensdag 3 maart 2021 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wel prima spul toch voor hobby matig klussen en niet duur. Ik heb de 230v versie maar ik moet nog wel een zekering ofzo aanpassen want soms vliegt ie eruit als ik snel achter elkaar op omhoog of omlaag druk. Wat voor fundering had jij?
Te ver van je huidige locatie. Functie is dan ook bedoeld om je auto te vinden op een parkeerterrein of als er meerdere parkeerterreinen in de buurt zijn. In de nieuwere auto’s kan je zelfs de GPS uitzetten, dan kan je het helemaal niet meer vinden. Mijn F30 pre-lci kon je niet uitzetten, maar mijn F36 lci wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 23:22 schreef DX11 het volgende:
[..]
Serieus? Te ver van wat? Vreemde functie dan wel.
Wat raar ingericht, zou toch ideaal zijn voor diefstal..quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:12 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Te ver van je huidige locatie. Functie is dan ook bedoeld om je auto te vinden op een parkeerterrein of als er meerdere parkeerterreinen in de buurt zijn. In de nieuwere auto’s kan je zelfs de GPS uitzetten, dan kan je het helemaal niet meer vinden. Mijn F30 pre-lci kon je niet uitzetten, maar mijn F36 lci wel.
Zowel zaterdag als zondag als maandagquote:Op woensdag 3 maart 2021 12:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaren terug kon je nog wel wat loodsen vinden voor rond de 100k... als je het geld hebt liggen kon het nog wel investering waard zijn.
Verhuizen naar omgeving Wormerveer kan ook... dan mag je m'n brug wel gebruiken hoor
[..]
Reed jij van het weekend trouwens langs De Woude?
Nouuuu de verhalen gaan wel dat een M50 inlaat op een M52 voor wat pk's zorgt Overigens hebben er wel een aantal motoren origineel in de LR/RR's gelegen. Dieseltjes en de V8 begin 2000, zo uit m'n hoofd.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
Doen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr
[..]
200+ PK, dacht het nie. Maar 192 is ook wel genoeg.
1986 = ¤120 MRB per jaar(overgangsregeling)
Verhuizen gaat wat ver, maar voor een gratis brug gebruik wil ik best een halfuurtje rijden hoor Gaaf man! Wil ik ook graag, scheelt inderdaad al zoveel met werkzaamheden. Ben zelf ook niet extreem handig maar heb al best veel zelf gedaan inmiddels. Mocht je een keer hulp nodig hebben wil ik best een keertje langskomen hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaren terug kon je nog wel wat loodsen vinden voor rond de 100k... als je het geld hebt liggen kon het nog wel investering waard zijn.
Verhuizen naar omgeving Wormerveer kan ook... dan mag je m'n brug wel gebruiken hoor
[..]
Reed jij van het weekend trouwens langs De Woude?
Oh zo vaak haha, ik zag je rijden denk ik met dakraampje open.quote:Op woensdag 3 maart 2021 21:22 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Zowel zaterdag als zondag als maandag
Ja perfect dan kunnen jullie meteen m'n cabrio reparerenquote:Op woensdag 3 maart 2021 22:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Allemaal NH BMW rijders hier dus? De Z3 Coupé van planet komt ook uit de provincie als ik het goed heb Tijd voor een minimeet bij Yoshi
Al woonde je om de hoek jij bent toch niet welkomquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef daNpy het volgende:
Ik kom uit Brabant hoor stelletje mongols
[ afbeelding ]
Gelukkig, ik houd niet van die saucagefeestjesquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Al woonde je om de hoek jij bent toch niet welkom
Cabriodaken kan ik ook weinig mee. Heb net toevallig m'n 206CC verkocht met stuk dak (ook zo gekocht hoor), geen tijd gehad om 'm op te knappen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh zo vaak haha, ik zag je rijden denk ik met dakraampje open.
[..]
Ja perfect dan kunnen jullie meteen m'n cabrio repareren
Als je sausage broodjes meeneemt vanuit Brabant mag je ook komen hoorquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:17 schreef daNpy het volgende:
Ik kom uit Brabant hoor stelletje mongols
[ afbeelding ]
Dat zijn inderdaad lastige dingen. Ik zou het op Ebay proberen, maar kans is groot dat het dan van buiten Europa komtquote:Op donderdag 4 maart 2021 14:44 schreef DX11 het volgende:
Heeft iemand toevallig nog Europese adressen die originele BMW onderdelen leveren in Nederland, buiten Ekris?
Ik zoek de hoes 82110399144, maar Ekris kan er niet (meer) aankomen.
Klopt en dan komen er een hoop onnodige invoerrechten enz bij. Dacht misschien weet iemand hier iets uit Duitsland oid (wordt het daar niet gemaakt?)quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad lastige dingen. Ik zou het op Ebay proberen, maar kans is groot dat het dan van buiten Europa komt
Weet niet of het iets is wat nog gemaakt wordt. Technische onderdelen zijn nog wel goed verkrijgbaar. Heb ook op Leebmann24 voor je gekeken maar daar staat 'ie ook niet bij. Je kunt wel altijd gewoon een paar mailen natuurlijk. Offenga verkoopt veel onderdelen, Schmiedmann ook.quote:Op donderdag 4 maart 2021 14:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Klopt en dan komen er een hoop onnodige invoerrechten enz bij. Dacht misschien weet iemand hier iets uit Duitsland oid (wordt het daar niet gemaakt?)
Ja jammer, buiten EU doe ik niet meer, boven de 30 euro wordt je keihard genaaid, laatste keer dat ik een paar t-shirts kocht kwam er echt 35% bij ofzo aan btw/invoer etc kosten.quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik kan die hoes ook alleen maar uit de USA importeren.
https://theismotorsport.com/bmw-outdoor-car-cover-e90-e92-e93/
Misschien toch nog in Duitsland:quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:21 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja jammer, buiten EU doe ik niet meer, boven de 30 euro wordt je keihard genaaid, laatste keer dat ik een paar t-shirts kocht kwam er echt 35% bij ofzo aan btw/invoer etc kosten.
Heb je al je oliedrukregelklep en beide VANOS magneetventielen gereinigd?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef zijle het volgende:
Vorige maand heb ik bougies vervangen in de hoop het probleem met starten van mijn N43 318i op te lossen. Het lijkt iets minder frequent maar houd toch last van een haperende start af en toe. Na wat nader onderzoek kom ik allerlei berichten op fora tegen met hetzelfde N43 probleem met dus onbekende oorzaak. Zelfs na vervanging van injectoren, bobines, brandstofpomp, oliepomp etc. is het soms nog niet verholpen. Ik denk dat ik er maar mee leer leven
Hoeveel km staan erop? Heb je al je de auto uitleest nog storingen die terugkeren?quote:Op maandag 8 maart 2021 14:49 schreef zijle het volgende:
Vorige maand heb ik bougies vervangen in de hoop het probleem met starten van mijn N43 318i op te lossen. Het lijkt iets minder frequent maar houd toch last van een haperende start af en toe. Na wat nader onderzoek kom ik allerlei berichten op fora tegen met hetzelfde N43 probleem met dus onbekende oorzaak. Zelfs na vervanging van injectoren, bobines, brandstofpomp, oliepomp etc. is het soms nog niet verholpen. Ik denk dat ik er maar mee leer leven
Ik zou dan niet voor dezelfde gaan, zeker al die van jou nu wel gewoon goed is. M550d is wel heel erg dik inderdaad. Misschien een F3# 335d? Vind ik zelf nog steeds een prachtige auto, mooier dan de huidige 3-serie.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:25 schreef NoComment het volgende:
Nog iemand die iets leuks weet te staan? Ben al een beetje aan het orienteren, als ik voor vergelijkbaar wil gaan staat er wel een interessante 335D uit 2010 met de juiste opties en iets minder km's (280k geloof ik) dan de mijne had. Is alleen wel weer kans op ellende die ik met de mijne al heb gehad natuurlijk...
Ook nog even aan een M550D gedacht, maar die schijnen om te beginnen al niet bepaald als betrouwbaar te boek te staan, en ik sloeg toch wel even achterover (ook met mijn 75% no-claim korting) van de verzekeringspremie van zo'n ding
Toevallig staat hier een M550D tegenover kantoor, paar keer horen starten maar vind het allemaal niet zo bijzonder. Kwam vooral enorm veel rook vanaf En waarom zou je een diesel nemen, zonde om veel spits/file kilometers te maken in een auto die zo veel kost per gereden km.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:25 schreef NoComment het volgende:
Nog iemand die iets leuks weet te staan? Ben al een beetje aan het orienteren, als ik voor vergelijkbaar wil gaan staat er wel een interessante 335D uit 2010 met de juiste opties en iets minder km's (280k geloof ik) dan de mijne had. Is alleen wel weer kans op ellende die ik met de mijne al heb gehad natuurlijk...
Ook nog even aan een M550D gedacht, maar die schijnen om te beginnen al niet bepaald als betrouwbaar te boek te staan, en ik sloeg toch wel even achterover (ook met mijn 75% no-claim korting) van de verzekeringspremie van zo'n ding
Mijn 335d is onvrijwillig van eigenaar overgegaan zeg maar...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 11:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb voor Hofmeister gewerkt, staat vaak leuk spul ja! Vorig jaar had ‘ie een witte M550d Touring, vol met opties en extreem netjes. Erg mooi spul. Heel veel diesels kwamen daar niet binnen overigens. Dikke diesel is wel echt fijn rijden.
Maar hoezo wil je wat anders dan? Je zegt zelf al veel te hebben vervangen en dan wil je eenzelfde auto terugkopen waarbij je misschien weer hetzelfde krijgt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life's like music, get the rhythm..
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 14:04 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mijn 335d is onvrijwillig van eigenaar overgegaan zeg maar...Ooh shit, dom dat heb ik nog gelezen, sorry.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja als die goed beviel dan kun je een nette zoeken. Maar zou inderdaad goed kijken hoeveel het scheelt met benzine. Zelf ben ik meer van de wat oudere wagens dus zou zelf voor een dikke E39T of E46T kiezen en lekker geld overhouden 😋
Bij arfwijkingen in de afrolmaat van de banden krijg je mogelijk problemen met het Abs, zeker als je ook DSC hebt.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 14:20 schreef Andyy het volgende:
Nu weer 205 brede banden monteren waardoor ik 4 gelijke banden heb, of toch alvast 215 monteren en een tijdje met ongelijke banden rond rijden?
Daar heb je gelijk in hoor, paar keer ook E9# gereden en dat zijn echt fijne wagens (318iA, 325i, 335iA, M3 DCT). Maar zou zelf niet zoveel geld op een auto stukslaan. En dan kom ik zelf uit op een strakke E46 Touring (330i handbak met M-pakket). Ook die zijn al schaars en kunnen best prijzig zijn. Maar een E91 LCI met M-pakket is inderdaad ook mooi om te zien!quote:Op dinsdag 9 maart 2021 14:50 schreef NoComment het volgende:
Mwoah, E46 330i (of M3 ) zou ik als 'auto voor erbij' wel mooi vinden, maar voor dagelijks gebruik vind ik de E9x LCI toch wel net de juiste mix tussen de wat meer anologe rijeigenschappen en moderne techniek. En ook qua ontwerp wat mij betreft weinig aan te verbeteren in de juiste samenstelling.
Heb een R58 mini, 215 wordt best vaak gemonteerd. Heb geen problemen over gelezen en het verschil in omtrek is maar 1.2%. Lijkt me verwaarloosbaarquote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:07 schreef oldford het volgende:
[..]
Bij arfwijkingen in de afrolmaat van de banden krijg je mogelijk problemen met het Abs, zeker als je ook DSC hebt.
Of je moet precies dezelfde afrolmaat vinden bij dat bredere type.
Geen problemen zal vast wel, maar dan monteert men 4 banden van gelijke grootte.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:27 schreef Andyy het volgende:
Heb een R58 mini, 215 wordt best vaak gemonteerd. Heb geen problemen over gelezen en het verschil in omtrek is maar 1.2%. Lijkt me verwaarloosbaar
Ik zou zeker niet bezuinigen op chippen. Beter een bedrijf dat echt naar de individuele situatie kijkt dan eentje die gewoon standaard shit erop flashed.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:45 schreef DX11 het volgende:
Iemand ervaring met CTS chiptuning?
Ik hield het eerst af vanwege de hoge kosten bij de bekende tuners, maar voor 249 word het wel heel verleidelijk. Maarja, zijn ze betrouwbaar..
Die kan blijven zitten, is alleen om het kapje te bevestigenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 11:22 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben wat pakkingen aan het bestellen (oliekoeler en oliefilterhuis). Zie https://bmwshop.ekris.nl/(...)0888&panelid=11_3753
Moeten de bouten ook vervangen worden of kan je ze hergebruiken? Dan doel ik eigenlijk op de "Schroef zelftappend (11427543327)" a 7 eur per stuk.
Volgens mij zit de oliekoeler (nr 9) vast met 3x nr 10?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:09 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Die kan blijven zitten, is alleen om het kapje te bevestigen
Snap ik, maar voor de e9x geeft iedere tuner exact dezelfde waardes aan voor een chiptune 3.0l 325i, naar bijna 330i waardes. (218->265hp, 270->315nm)quote:Op vrijdag 12 maart 2021 11:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zou zeker niet bezuinigen op chippen. Beter een bedrijf dat echt naar de individuele situatie kijkt dan eentje die gewoon standaard shit erop flashed.
Oke, ja heb er ook niet zoveel verstand van. Twijfelde eerst om het te doen bij de M135i maar ja die was eigenlijk toch al snel genoeg. Had wel van iemand gehoord dat Stage 2 tuning met zo'n M135i wel heel ziek is haha, vooral als je alleen de rwd hebt (en geen xdrive). Levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:33 schreef DX11 het volgende:
[..]
Snap ik, maar voor de e9x geeft iedere tuner exact dezelfde waardes aan voor een chiptune 3.0l 325i, naar bijna 330i waardes. (218->265hp, 270->315nm)
Al die tuners die exact dezelfde waardes aangeven, hebben ook grotendeels dezelfde prijzen. Geen enkele daarvan doet iets anders dan (waarschijnlijk ook allemaal dezelfde) software flashen. De enige uitzondering daar op die ik kan vinden is mosselman, die bied 250bhp en 300nm, voor ¤569 ex btw. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat zo ontzettend veel beter is dat ik dan beter 3x zo veel kan betalen voor een mindere tune..
CTS heeft daarnaast dus een aanbieding. Daarom wel erg interessant, ware het niet dat de locatie bijzonder onhandig is.
En die waardes, wordt dat dan nagemeten op de bank of zijn dat de welbekende mickeymouse peekaa's van horen zeggen?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:33 schreef DX11 het volgende:
[..]
Snap ik, maar voor de e9x geeft iedere tuner exact dezelfde waardes aan voor een chiptune 3.0l 325i, naar bijna 330i waardes. (218->265hp, 270->315nm)
Al die tuners die exact dezelfde waardes aangeven, hebben ook grotendeels dezelfde prijzen. Geen enkele daarvan doet iets anders dan (waarschijnlijk ook allemaal dezelfde) software flashen. De enige uitzondering daar op die ik kan vinden is mosselman, die bied 250bhp en 300nm, voor ¤569 ex btw. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat zo ontzettend veel beter is dat ik dan beter 3x zo veel kan betalen voor een mindere tune..
CTS heeft daarnaast dus een aanbieding. Daarom wel erg interessant, ware het niet dat de locatie bijzonder onhandig is.
Yep, dat zijn blauwkoppen dus vervangenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:58 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij zit de oliekoeler (nr 9) vast met 3x nr 10?
quote:Op zaterdag 13 maart 2021 08:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
En die waardes, wordt dat dan nagemeten op de bank of zijn dat de welbekende mickeymouse peekaa's van horen zeggen?
Als je tuner je auto niet chipt op een rollenbank is het aanpassen van de gasrespons voldoende om te laten denken dat je meer vermogen hebt.
En voor een laag bedrag als 250 euro laten chippen, dat kan eigenlijk niet uit incl rollenbank gebruik voor 1 of 2 uurtjes.
Tja dan is de vraag, ga je het gewoon geloven, of op de bank voor weer extra geld..quote:Beste Dx11, Wanneer wij Stage1+ / Stage2 tunen wordt het vermogen niet gemeten voor- en na tuning. Dit omdat een meting bij deze vorm van tuning enkel indicatief is, het heeft verder geen toegevoegde waarde.De manier van programmeren blijft gelijk met- of zonder
vermogensmeting. Enkel bij Stage3 tuning wordt er echt op de testbank ''afgesteld''. Onze visie is het leveren van maatwerk Chiptuning aan een scherpe prijs, en een vermogensmeting zal bij Stage1+ / Stage2 tuning enkel de prijs opdrijven en geen toegevoegde waarde hebben. Wij GARANDEREN de bovengenoemde vermogenswinst en u krijgt na de werkzaamheden een uitgebreid en gedetailleerd tunings-certificaat waarop het vermogen wordt gespecificeerd. Mocht u toch wensen een vermogensmeting te willen laten uitvoeren voor- en na tuning dan zullen wij een meting laten uitvoeren bij een bevriend garagebedrijf. Met vriendelijke groet, Colin CTS-Chiptuning.
Gas respons aanpassing is voldoende om klanten tevreden te krijgen.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:26 schreef pvdplanet het volgende:
De ecu van onze E36 is echt geCHIPtuned met een andere Eprom. Bij nieuwe auto's is kenveldoptimalisatie of remapping een betere omschrijving
Dat is niet helemaal waar, en de uitleg daarvan heeft hier al meermaals gestaan.quote:Op zondag 14 maart 2021 18:37 schreef DX11 het volgende:
Ik heb een 325i 3.0l, schijnbaar is dat exact dezelfde motor als de 330i, maar dan begrenst. Dus zo heel gek vind ik het verhaal nou ook weer niet.
Is dit echt je argument om de standaard chip te geloven?quote:Rollerbank tests kosten ook weer wat extra, en zijn niet zo heel goed voor je auto.
Ehm, wat? Ken jij mij? Weet je wat mijn BMW heeft gekost?quote:Op zondag 14 maart 2021 18:42 schreef daNpy het volgende:
Je wil gewoon (weer) bijna geen geld uitgeven.
Klopt, een ander inlaatspruitstuk, maar ik lees op vele online BMW forums dat de software ongeveer 90% van het verschil is, en dat je zonder dat inlaatspruitstuk ook op bijna dezelfde getallen kan uitkomen als een 330i met enkel software.quote:Op zondag 14 maart 2021 18:42 schreef daNpy het volgende:
Dat is niet helemaal waar, en de uitleg daarvan heeft hier al meermaals gestaan.
Nee ik ken jou niet, alleen van hoe je je online gedraagt.quote:Op zondag 14 maart 2021 20:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ehm, wat? Ken jij mij? Weet je wat mijn BMW heeft gekost?
Ik wil geen ONNODIG geld uitgeven nee. Stel nou dat die tuner hier als goed bekend staat, en de resultaten al door eerdere geverifieerd zijn, dan zou een rollerbank test wat nutteloos zijn misschien.
Nee, internals zijn ook anders.quote:Klopt, een ander inlaatspruitstuk, maar ik lees op vele online BMW forums dat de software ongeveer 90% van het verschil is, en dat je zonder dat inlaatspruitstuk ook op bijna dezelfde getallen kan uitkomen als een 330i met enkel software.
Ik heb een andere tuner gevonden die het voor 275 doet inc dyno voor en na. Dan moet het wel goed zijn. Enige wat ik me afvroeg was ervaringen van anderen. Hoe kan het zo goedkoop zijn en zo veel verschil denk ik dan.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee ik ken jou niet, alleen van hoe je je online gedraagt.
Een rollenbank test is niet nutteloos, want daarmee zie je wat er echt gebeurt als er iemand aan je auto zit te rommelen, en dan zie je dus pas écht of je ONNODIG geld uitgeeft. Maar hey, het is jouw geld, als jij tevreden bent met een certificaatje met ongemeten getallen van 250 euro en een ander standaard software programma als "tuning" dan is mij dat prima. Wat ik zei; genoeg mensen die héél blij zijn met een andere gasrespons en 0 pk meer.
De "argumenten" die je aanhaalt (mijn auto gaat misschien kapot van de rollenbank boehoehoe) zijn dan ook niet nodig, zeg dan gewoon dat je max 250 uit wil geven en vraag niet of dat echt wat inhoudt.
[..]
Nee, internals zijn ook anders.
Wat dan? Kan er helemaal niks over vinden behalve inlaat.quote:Nee, internals zijn ook anders.
Ja, dat is wel apart. Let ook op dat niet alle banken goed aangeschreven zijn.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:37 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb een andere tuner gevonden die het voor 275 doet inc dyno voor en na. Dan moet het wel goed zijn. Enige wat ik me afvroeg was ervaringen van anderen. Hoe kan het zo goedkoop zijn en zo veel verschil denk ik dan.
Materiaalgebruik zuigers, binnenwanden cilinders, etc.quote:Wat dan? Kan er helemaal niks over vinden behalve inlaat.
Ja maar als ze een dyno doen voor en na, en ik zie 40pk verschil, dan lijkt het me toch wel knap om daar mee te frauderen..quote:Op maandag 15 maart 2021 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat is wel apart. Let ook op dat niet alle banken goed aangeschreven zijn.
Hmm ok, kan er niks over vinden, heb je toevallig meer info/bronnen? Op andere forums zeggen dat het buiten de inlaat 100% dezelfde motor is.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:45 schreef daNpy het volgende:
Materiaalgebruik zuigers, binnenwanden cilinders, etc.
Nou dat is ook niet zo heel moeilijk, kwestie van een rekenfactor aanpassen. Maar ik doelde meer over het met je auto omgaan, voor, tijdens en na de run, vastzetten etc.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:51 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja maar als ze een dyno doen voor en na, en ik zie 40pk verschil, dan lijkt het me toch wel knap om daar mee te frauderen..
Komt van een ex-medewerker bij BMW die een heel verhaal uit de doeken heeft gedaan hoe het werkt en waarom onderdelen hetzelfde lijken/zelfde onderdeelnummers hebben maar toch andere legeringen hebben. Dat is al een paar keer hier gedeeld en ook op andere fora.quote:Hmm ok, kan er niks over vinden, heb je toevallig meer info/bronnen? Op andere forums zeggen dat het buiten de inlaat 100% dezelfde motor is.
Was dit je eerste keer vol gas?quote:Op maandag 15 maart 2021 17:38 schreef DX11 het volgende:
Ga de e93 toch maar niet flashen. Vandaag ff een rondje gedaan en volgas (inc alpina schakel flash) rijdt hij eigenlijk al meer dan vlot genoeg, sneller dan ik ooit echt "nodig" zal hebben. Dus niks te klagen, laat hem lekker stock.
Nee maar wel de eerste keer sinds ik onderzoek naar tuning heb gedaan. Als je al een snelle auto hebt en daar blij mee bent, dan kan die 15% extra uiteraard wel wat toevoegen, maar het risico op dat er iets fout gaat heb ik er niet voor over.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Was dit je eerste keer vol gas?
Weet niet wat je rijdt, maar snelheid went heel snel...quote:Op maandag 15 maart 2021 17:38 schreef DX11 het volgende:
Ga de e93 toch maar niet flashen. Vandaag ff een rondje gedaan en volgas (inc alpina schakel flash) rijdt hij eigenlijk al meer dan vlot genoeg, sneller dan ik ooit echt "nodig" zal hebben. Dus niks te klagen, laat hem lekker stock.
Behoorlijk groot verschil idd, bij m'n M135i was dat ook zo. Sterker nog, bij de elektrische Ioniq van m'n werknemer zit ook een sportstand en het gaspedaal wordt dan zo erg gevoelig dat je bijna niet meer normaal kan rijdenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind het verschil tussen sportstand en gewoon al dag en nacht.
Nee, maar je kunt natuurlijk wel met een voet op de rem gas geven om de torque converter al onder druk te zetten zeg maar. Met xHP kun je ook een max koppel bij vertrek instellen waardoor je een soort launch control krijgt, maar die heb ik nooit geprobeerd. Wilde de bak graag heel houden nadat ik eens had geinformeerd wat een revisiebak kostquote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Behoorlijk groot verschil idd, bij m'n M135i was dat ook zo. Sterker nog, bij de elektrische Ioniq van m'n werknemer zit ook een sportstand en het gaspedaal wordt dan zo erg gevoelig dat je bijna niet meer normaal kan rijden
Hadden die E90s al launch control?
Dat heb ik nou ook altijd... De eerste keer in een nieuwe snellere auto: 'zo die is snel, ik denk niet dat ik vol gas durf te geven' Half jaar later: 'Nou is dit alles, wat kan ik doen om hem wat sneller te maken'.quote:Op maandag 15 maart 2021 20:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Weet niet wat je rijdt, maar snelheid went heel snel...
Heb je al wat gedaan/getest? Want dit kan een dure reparatie worden als je niet oppast.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 18:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Note to self: had de volgende foutcode uitgelezen:
30C1 Engine-oil pressure control, static
Deze foutcode heb ik nu eenmalig gehad na een rit, waarbij ik stapvoets reed om een parkeerplek te zoeken. In het scherm stond ook een rood olie-symbool met de tekst "oliedruk laag, breng de auto voorzichtig tot stilstand."quote:Op zaterdag 20 maart 2021 09:03 schreef oldford het volgende:
[..]
Heb je al wat gedaan/getest? Want dit kan een dure reparatie worden als je niet oppast.
Zie:https://uk.autologic.com/news/bmw-n43-engine-oil-pressure-control
Phoe, dat ook inderdaad!quote:Op zondag 21 maart 2021 13:33 schreef -Richard- het volgende:
En wat een heerlijke plek om te sleutelen!
Die waar de Z3 vandaan komt? 😋quote:Op maandag 22 maart 2021 15:55 schreef pvdplanet het volgende:
Overigens, de vorige eigenaar van het huis heeft een succesvol autobedrijf. Die is in 2005 vanuit hier begonnen met z'n werkzaamheden.
Was ook misschien wel mijn geluk, hij rijdt een BMW 5-serie en het heeft zeker geholpen dat de eerste bieder ook BMW liefhebber was.
Het RDW bordje hangt hier nog aan de gevel, maar die is al gelijk 'aangepast'
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook, maar ik had een 4 koloms brug en eigenlijk zaten die platen altijd in de weg. Op den duur gebruikte ik de brug alleen nog maar als extra parkeerplaats. Auto erop, brug omhoog, auto eronder en dan gewoon met assteunen en mijn lig karretje onder de auto rollenquote:Op maandag 22 maart 2021 21:29 schreef daNpy het volgende:
Elke brug heeft z'n voor en nadelen.
Op assteunen, ik ga echt niet meer op de grond liggen nu ik een brug heb iig. De Golf moet er gewoon oppassen als het goed is. Die is ook vrij laag (13cm) en ging op de andere Sjinees altijd goed.
Slecht hoorbaar, maar voor mij klinkt dit niet als een multiriem. Wel makkelijk te testen, spuit ff wat siliconespray op de riem, is het dan weg, dan was het de riemquote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:31 schreef Andyy het volgende:
Iemand een idee wat dat hoge gepiep is tussendoor? Versleten multiriem?
Nee kan gewoon.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:39 schreef Andyy het volgende:
Hier zou het duidelijker te horen moeten zijn.
Ik sloop de riem niet als ik dat doe?
Ja persoonlijk vind ik een 4 koloms ook veel te lomp. Een schaarbrug is ook wel handig, maar dan kun je niet goed bij dorpels.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:33 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar ik had een 4 koloms brug en eigenlijk zaten die platen altijd in de weg. Op den duur gebruikte ik de brug alleen nog maar als extra parkeerplaats. Auto erop, brug omhoog, auto eronder en dan gewoon met assteunen en mijn lig karretje onder de auto rollen
Klinkt mij meer als een droog-gelopen multiriem lager (dus versleten lager). Dat is niet de riem die slipt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:39 schreef Andyy het volgende:
Hier zou het duidelijker te horen moeten zijn.
Ik sloop de riem niet als ik dat doe?
Klopt inderdaadquote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:07 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Klinkt mij meer als een droog-gelopen multiriem lager (dus versleten lager). Dat is niet de riem die slipt.
Ja dat dacht ik ook even toen ik de foto's op de VVT site zag! Maar in het filmpje zie je wel het kenteken, is toch echt een andere autoquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:30 schreef boegschroef het volgende:
Hij lijkt wel op de bmw in het demo filmpje van VVT
Mooie bmw, en mooie kleur
Oeioeioei wat een heerlijke bak! Exact hoe ik een F31 ook zou uitvoeren 😎 Heel veel fijne kilometers gewenst!quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:19 schreef NoComment het volgende:
Gezien de E91 definitief verdwenen is gisteren een opvolger gekocht.. F31 330d:
[ afbeelding ]
320pk (VVT heeft er wat mee gedaan) ZF8 automaat (kunststuk dat ding) en wat fijne opties als grootscherm navi, HiFi, zelfdimmende spiegels en adaptive drive icm KW DDC scrhoefset. Minder sjiek dan de 335d die ik had, maar dit is ook wel heel erg dik
Ik roep ook al jaren dat ik wat kleur in het wagenpark wel kan waarderen, nu doe ik daar dan eindelijk aan mee
Vriend van m’n broer had dat ook met z’n Prius. Schijnen inderdaad erg populair te zijn en erg duur om te vervangen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
beetje offtopic, sorry. werd vanmorgen wakker door een enorme herrie. 't leek wel alsof er een tank werd gestart.
ik zie mijn overbuurman verbaasd naast zijn Toyota Prius staan. ben maar even onder de auto gaan kijken.
zijn katalysator is vannacht gejat. compleet weggehaald. hij had de ANWB al gebeld. ik heb hem aangeraden deze af te bellen en de politie te informeren.
....katalysatorcriminelen.... grmbl.
Gewoon een "goedkoop" adresje zoeken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vriend van m’n broer had dat ook met z’n Prius. Schijnen inderdaad erg populair te zijn en erg duur om te vervangen.
😂 gewoon RVS straight pipe toch 😋quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewoon een "goedkoop" adresje zoeken.
Als je mazzel hebt krijg je je eigen kat weer terug.
Weet je wat je hebt.
Ziet er niet overdreven stevig uit, ik zou er niet onder durven kruipen..quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:12 schreef MadMarky het volgende:
Gebruik hier een quickjack schaarbrug, gaat hoog genoeg om onder de auto te werken en als ik klaar ben kunnen de bokken gewoon in een hoek tegen de muur staan. Niet de goedkoopste optie maar werkt verder mooi
[ afbeelding ]
@:pvdplanet laat je de resonator onder de auto zitten of vervang je echt het hele stuk vanaf de kats? Dan wordt ie namelijk ook in de auto wel heel luid.
En wat is een compact toch lelijkquote:Op donderdag 8 april 2021 13:31 schreef rival het volgende:
Ik heb mijn E46 316i weggedaan. (gebroken lagerschalen)
Er is een E36 323i voor in de plaats gekomen. (Compact)
Wat is zo'n 6pitter toch fijn
Dat zie ik toch niet als ik er in rijquote:Op donderdag 8 april 2021 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En wat is een compact toch lelijk
Is dat Ferric Grey ja? Wist niet dat daar zo'n bronze gloed in zat.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:39 schreef pvdplanet het volgende:
Afhankelijk van de stand van de zon antraciet, brons of donkergrijs met een gloed.
Deze kleur (BMW Ferric Grau) werkt alleen op een zwarte auto.
Altijd achteruit inparkeren dus!quote:Op donderdag 8 april 2021 14:17 schreef rival het volgende:
[..]
Dat zie ik toch niet als ik er in rij
En bij het weglopen en aan komen lopen focus ik gewoon wat meer op de voorkant
Er zijn 2 Ferric Grey's, de versie II is veel bekender (M135i)quote:Op donderdag 8 april 2021 14:59 schreef NoComment het volgende:
[..]
Is dat Ferric Grey ja? Wist niet dat daar zo'n bronze gloed in zat.
[..]
Dat is waar de voorkant is gewoon normaal, bij de E46 compact was zowel voor als achterkant lelijk.quote:Op donderdag 8 april 2021 14:17 schreef rival het volgende:
[..]
Dat zie ik toch niet als ik er in rij
En bij het weglopen en aan komen lopen focus ik gewoon wat meer op de voorkant
Die onderste had ik onder m'n M135i.... wel mooie wieltjes maar oogt nog vrij bescheiden om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:02 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Ferric Grey A80 brons / paars
[ afbeelding ]
Ferric Grey B55 antraciet
[ afbeelding ]
Cool! Die A80 ken ik helemaal niet. Lijkt hier ook niet echt donker te zijn eigenlijk.quote:Op donderdag 8 april 2021 20:02 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Er zijn 2 Ferric Grey's, de versie II is veel bekender (M135i)
Ferric Grey A80 brons / paars
[ afbeelding ]
Ferric Grey B55 antraciet
[ afbeelding ]
Dat is zo'n beetje de enige stoffen BMW-stoel-bekleding die ik een beetje mooi vind.quote:Op vrijdag 9 april 2021 07:55 schreef NoComment het volgende:
[..]
Interieurfototje.. Die stoelen zijn echt fijn, we hebben ook bijna dezelfde in de 116i en daar bevallen ze heel goed in. Deze hebben ook nog de verstelbare lendesteun ipv alleen de opblaasbare wangen
[ afbeelding ]
Zelfde geldt voor mij. Standaard stof (ook sportinterieur) ziet er nogal goedkoop uit eigenlijk. Keuze tussen dit of leer vind ik een lastige, in een F3x vind ik het standaard leer minder mooi dan in de E9x eigenlijk. Dit 'alcantara' is prima slijtvast trouwens.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje de enige stoffen BMW-stoel-bekleding die ik een beetje mooi vind.
Is een stevige schaarbrug (max 2200kg) met automatische mechanische vergrendeling. Is een heel stuk stabieler dan een tweekoloms brug.quote:Op woensdag 7 april 2021 23:35 schreef Shirogami het volgende:
[..]
Ziet er niet overdreven stevig uit, ik zou er niet onder durven kruipen..
En wat is de hefhoogte?quote:Op maandag 12 april 2021 14:11 schreef MadMarky het volgende:
Is een stevige schaarbrug (max 2200kg) met automatische mechanische vergrendeling. Is een heel stuk stabieler dan een tweekoloms brug.
Wat is er mis met een tweekolomsbrugquote:Op maandag 12 april 2021 14:11 schreef MadMarky het volgende:
Is een stevige schaarbrug (max 2200kg) met automatische mechanische vergrendeling. Is een heel stuk stabieler dan een tweekoloms brug.
Mensen zonder 2 kolommer zijn er jaloers opquote:Op maandag 12 april 2021 14:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is er mis met een tweekolomsbrug
Je bedoelt zo'n enorm ding wat mega veel plaats in beslag neemt, waarbij je nog steeds een additionele krik nodig hebt om iets simpels als een wiel te vervangen?quote:Op maandag 12 april 2021 15:27 schreef DX11 het volgende:
4-koloms brug waar je gewoon op kan rijden, da's pas mooi spul.
Ik heb sowieso geen brug hoor, heb een huurhuis. Maar vind het er altijd wel handig als ik naar een garage ga en ze hebben dat.quote:Op maandag 12 april 2021 15:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je bedoelt zo'n enorm ding wat mega veel plaats in beslag neemt, waarbij je nog steeds een additionele krik nodig hebt om iets simpels als een wiel te vervangen?
Elke brug heeft zijn voor- en nadelen, en daarbij heb je nog persoonlijke voorkeuren natuurlijk
Voor de APK moet dat ja, maar als hobby brug neem je toch zelden een 4-koloms. Voor in je eigen schuur lijkt me een 2-koloms toch wel de meest praktische brug die je kan hebben als je met name onderhoud doet. Schaarbrug is meer voor poets/spuit/banden werkzaamheden... of als het echt anders niet past.quote:Op maandag 12 april 2021 15:33 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso geen brug hoor, heb een huurhuis. Maar vind het er altijd wel handig als ik naar een garage ga en ze hebben dat.
Centimeter of 40, hoog genoeg dat mijn pens op dat ligkarretje onder de auto door pastquote:
Tweekoloms is verder prima als je dak hoog genoeg is. Maar ik zou dit niet te vaak doen:quote:Op maandag 12 april 2021 14:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is er mis met een tweekolomsbrug
En een 2 kolommer 190 cm, bijna 5x zo hoog. Sleutelen zonder je rug te brekenquote:
4 kolommer neemt véél ruimte in, en je moet nog additioneel krikken. Je kan slechter bij de dorpels.quote:Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor de APK moet dat ja, maar als hobby brug neem je toch zelden een 4-koloms. Voor in je eigen schuur lijkt me een 2-koloms toch wel de meest praktische brug die je kan hebben als je met name onderhoud doet. Schaarbrug is meer voor poets/spuit/banden werkzaamheden... of als het echt anders niet past.
Dat viel me ook op, ik kreeg hem bij m'n BMW nauwelijks goed op de krikpunten. Waar kan je die kortere armen krijgen dan? Of heb je dan gewoon 4x korte arm ipv 2x lang en 2x kort?quote:Op maandag 12 april 2021 18:33 schreef daNpy het volgende:
Een BMW heeft overigens de aanbokpunten erg dicht bij elkaar dus ik heb hem nog met korte armen ook.
Ik heb de 242E. Waar kun je die kortere armen bestellen dan, zie ze niet op hun site.quote:Op maandag 12 april 2021 21:20 schreef daNpy het volgende:
Nee de korte arm is een maatje korter. Twinbusch 236PE.
Even bellen dan. De 236 heeft ze standaard.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb de 242E. Waar kun je die kortere armen bestellen dan, zie ze niet op hun site.
Ik zie het nu ja de lange arm is hetzelfde maar de korte is best een stuk korter. Maar die hele brug is ook weer smaller dus dat heft alweer wat op. Bij mijn brug is het dan misschien te kortquote:Op woensdag 14 april 2021 09:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Even bellen dan. De 236 heeft ze standaard.
Ik zou er nog een poetsbrug naast plaatsen.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh idd ik keek naar het onderste getal. De krikpunten bij de E36 haal ik niet op mijne. Misschien maar goed ook, daar zit het meeste roest, rest van de dorpels zijn steviger
Anyway hij werkt verder prima, net ff m'n zomerbandjes weer erop gedaan
[ afbeelding ]
dat is zijn wintervachtquote:Op woensdag 14 april 2021 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou er nog een poetsbrug naast plaatsen.
😂quote:Op woensdag 14 april 2021 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou er nog een poetsbrug naast plaatsen.
Bij de Brezan haal ik altijd zonder reclame, geloof 2,50 per stuk. Soms haal ik ook bij de merkdealer (gratis), staat ook altijd wat netter dan een zesdehands handelaar 😋 Heb ook nog een mooie uit Duitsland, met: BMW Freude am Fahren 😋quote:Op donderdag 15 april 2021 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met een wattenstaafje met alcohol kun je de reclametekst wegpoetsen van de kentekenplaat.
Is m'n buurman hier op het industrieterrein en de beste automonteur van Wormerveer. Maak graag reclame voor hemquote:Op donderdag 15 april 2021 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met een wattenstaafje met alcohol kun je de reclametekst wegpoetsen van de kentekenplaat.
je hebt het vliegwiel niet vervangen?quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:50 schreef pvdplanet het volgende:
De nieuwe koppeling van de Z3 slipt in de 3 en 4e versnelling bij een typische 'BMW-rijstijl'.
Mezelf niet aan de eigen gedrachtsregel gehouden -koppeling vervangen dan ook ombouwen naar enkelmassa- en nu gelijk afgestraft
Eens met het zendertje, maar dan in combinatie met een kilotje of 5 C4?quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
de katalysatorbende is nog steeds bij mij in de buurt actief. de prius van m'n buurman staat alweer 2 weken bij de garage. schijnt dat de katalysatoren slecht leverbaar zijn door schaarste.
https://alkmaarcentraal.n(...)oren-meer-voorhanden
je zou haast gaan denken aan een lokprius. sloopauto mooi oppoetsen, zendertje in zo'n kat verstoppen en wachten tot ie weg is.
Nu een Valeo 4p ombouwkit, krukaskeering (just in case), prise-aslager, nieuwe bouten voor de drukgroep, hardyschijf, bakolie en limitedslip diffolie besteld.quote:Op vrijdag 16 april 2021 13:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
je hebt het vliegwiel niet vervangen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het alibaba sportstuur eruit gehaald en het stuur van mijn E46 erin gezet. Heb gezocht naar M sturen van de E36 maar die vind ik lelijk. Dit is een erg fijn stuur.
Ben op zoek naar een uitlaatlijn want er komt nu teveel geluid uit.
En ik zoek nog 2 sportstoelen want de sparco kuipen die erin zitten zijn niet fijn voor mijn rug.
De olievlek is van de buurman
je gaat het dubbelmassavliegwiel vervangen met een enkel vast solide vliegwiel. ben benieuwd hoe merkbaar het verschil is. kun je dan rijden zonder schokken bij het schakelen.quote:Op zondag 18 april 2021 14:41 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Nu een Valeo 4p ombouwkit, krukaskeering (just in case), prise-aslager, nieuwe bouten voor de drukgroep, hardyschijf, bakolie en limitedslip diffolie besteld.
Doen we het deze keer zoals het echt hoort.
Inklapbare kuipstoelen van sparco, weet geen model of type.quote:Op maandag 19 april 2021 11:58 schreef NoComment het volgende:
Cool ding zo! Wat voor Sparco kuipen zitten erin dan?
quote:Op maandag 19 april 2021 11:34 schreef rival het volgende:
Mijn "nieuwe"
Ben blij met hoe die rijdt, kan em heerlijk door de bochten gooienHaha mooie sjonniebak. Ik heb ook angel eyes, maar 1 kant doet het opeens niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het alibaba sportstuur eruit gehaald en het stuur van mijn E46 erin gezet. Heb gezocht naar M sturen van de E36 maar die vind ik lelijk. Dit is een erg fijn stuur.
Ben op zoek naar een uitlaatlijn want er komt nu teveel geluid uit.
En ik zoek nog 2 sportstoelen want de sparco kuipen die erin zitten zijn niet fijn voor mijn rug.
De olievlek is van de buurmanFacts don't care about your feelings
Een compact met een 6pitter is gewoon een klassieker, een beleggingquote:Op maandag 19 april 2021 12:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha mooie sjonniebak. Ik heb ook angel eyes, maar 1 kant doet het opeens niet meer
De E36 en Z4 hebben reeds dezelfde kit aan boord, dat rijdt een stuk 'mechanischer'. Beide auto's i.c.m. de OEM Z4M shortshift pook. En de clutch delay valves zijn er ook uit.quote:Op maandag 19 april 2021 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
je gaat het dubbelmassavliegwiel vervangen met een enkel vast solide vliegwiel. ben benieuwd hoe merkbaar het verschil is. kun je dan rijden zonder schokken bij het schakelen.
Dat kon toch ook gewoon vóór het dubbelmassa vliegwiel? Of zijn mensen steeds incompetenter tegenwoordigquote:Op maandag 19 april 2021 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
je gaat het dubbelmassavliegwiel vervangen met een enkel vast solide vliegwiel. ben benieuwd hoe merkbaar het verschil is. kun je dan rijden zonder schokken bij het schakelen.
sterker nog; het budgetmerk Dacia schijnt helemaal geen dubbelmassa vliegwiel te plaatsen in de auto's die ze nu maken. Dat is een Renaultmotor maar dan met een vast solide vliegwiel.quote:Op maandag 19 april 2021 20:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kon toch ook gewoon vóór het dubbelmassa vliegwiel? Of zijn mensen steeds incompetenter tegenwoordig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |