Iemand nog tips, adviezen?quote:Op maandag 1 februari 2021 18:43 schreef xaban06 het volgende:
Sindskort heb ik dat de DSC/ABS/Rem lampjes alle 3 tegelijk branden op mijn E92 (niet altijd trouwens, maar 9 van de 10 keer wel). Als ik er op zoek kom ik tegen dat de ABS/DSC pomp defect is.
Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een DIY gevonden (https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=600491), ziet er redelijk makkelijk uit. Behalve het ontluchten van de remmerij (nooit gedaan, kan ik ook niet) begrijp ik niet helemaal.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:34 schreef pvdplanet het volgende:
E90 abs units gaan wel regelmatig kapot. Effe een tweedehands pomp kopen op dparts.com en het brein overzetten.
Lijkt alsof er 2x ontlucht moet worden? Is 1x de remolie volledig vervangen niet voldoende?quote:The part that I was most worried about was bleeding the ABS pump which requires special software at the dealer to cycle the pump as part of the bleeding process. However I did some research and saw where you can cycle the pump using the old school method of stomping on the bakes on a slippery surface while driving at a slow speed. Well, I had such a surface on my nearly 100ft long gravel driveway which would affect nobody but myself if I somehow screwed up on bleeding the brakes correctly.
The hardest part was bleeding the four wheels until the brakes were firm then activating the ABS using the method described above and then bleeding all four wheels again until the entire brake system was flushed with new fluid.
Op zich kan dit ook inderdaadquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:20 schreef pvdplanet het volgende:
ABS ontluchten met INPA is het makkelijkst maar de ervaring leert dat het ouderwets met vacuum via de nippels ook gaat. Kwestie van vol in de ankers gaan op glad beton en dan opnieuw ontluchten.
Ja heel graag hoor! Zou ik eerder doen dan revisie. Maar buiten dat je inderdaad al geen originele 6-bak kunt vinden is het een flinke klus. Alle onderdelen zijn duur en zeldzaam. Oplossing kan zijn om een compleet andere handbak te pakken en dan een adapterplaat er tussen. Maar is voor mij om zelf te doen al een brug te ver, dus denk incl. het laten doen dat je al gauw 5k kwijt bent. Pak ik liever voor paar 100 euro een andere automaat, nieuwe olie, filtertje en wat uurloon en hopelijk kan ‘ie dan weer een tijd voort.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:06 schreef pvdplanet het volgende:
Ombouwen naar handbak een optie?
Alhoewel, vind er (gebruikt) maar eens eentje...
BMW 540i Touring Handschaltung: 561 (gebaut 12/1993-6/1996)
Andere optie 740i en 850i maar daar zijn er vast nog minder van met 6-bak.
Wel nog nieuw te bestellen voor 5800 Euro
Helaas. Ik dacht het te hebben gevonden maar kan alsnog geen patroon ontdekken. Ene keer rijdt ‘ie er prima op, andere keer gaat ‘ie haperen. Misschien heeft het te maken met een after market ‘kaltlaufreglung’, daarmee gingen ze in Duitsland ban Euro 1 naar 2 met wat financieel voordeel. Misschien laat ik het wel een keer uitbouwen. Maar met een kleine op komst wil ik voor nu gewoon vervoer hebben 😋quote:Op zondag 14 februari 2021 21:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gedoe.
Was je vorige, motor, probleem al opgelost?
Iets met LPG oid, als ik mij goed herinner.
Ja, je kan het uitschakelen. Ik zou het niet doen. Ze meten temperatuur en druk. Best handig om te weten of een band druk verliest.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:02 schreef Grielen het volgende:
Hallo,
ik heb een vraag over bandenspanningsensoren. Op dit moment heb ik een 2006 E90 met 313m 19" velgen. Op korte termijn ga ik hem inruilen voor een F36 uit 2016, en ik wil mijn huidige velgen graag op de 4 serie zetten.
Waar moet ik rekening mee houden met betrekking tot bijvoorbeeld TPMS?
- Kan het uitgeschakeld worden?
- Moet ik nu sensoren in mijn velgen laten plaatsen?
Ketting is een bekend issue bij de N43, als ie knapt heb je wel een serieus probleem dus preventief aanpakken is natuurlijk altijd aan te raden. Nu zijn er bij dit blok wel meer bijzondere kwaaltjes die af toe de kop opsteken of aanhoudende problemen geven. Op verschillende BMW fora vind je er genoeg, maar ik raad je niet aan het allemaal te lezen wat dat zet je gelijk je auto te koopquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:23 schreef Bugno3 het volgende:
Vraagje: ik rijd momenyteel een 318i uit 2011 (vergeet de E-nummers altijd). KM-stand nu ongeveer 103k. Ik had laatst last van een cilinderoverslag. Naar aanleiding daarvan zijn bobines vervangen.
Nu lees ik hier en daar dat de distributiekettingen van dit model een zwakke plek (kunnen) zijn. Is het de moeite waard om die preventief te vervangen? Aangezien je een kanppende ketting niet echt aan kunt zien komen? Wel een flinke ingreep (eu of 1100 wel kwijt aldus mijn garage), maar dat liever dan een motor in de soep.
Iemand tips?
Nee, de norm is iets minder simpel. Afkeuring wanneer het TPMS lampje brandt, gebeurt pas bij auto's met een datum 1e in gebruikname van 2018 of later. Voor dit voertuig (2016) dus geen enkel probleem bij de APK.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
De APK norm is simpel. Er mag geen TPMS lampje branden op het dashboard.
Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit heel stiekem te spelen met de gedachten om een M-model te kopen. Rij nu een 335 E93 uit 2007 en deze wil ik sowieso binnen enkele maanden weg doen. Rij er bijna nooit in en dat vind ik altijd een beetje tricky met een wat oudere auto. Het rijdt allemaal prima maar het piept en kraakt een beetje.
In verband met corona werk ik vanuit huis en verwacht dat dit na corona voor een groot gedeelte ook zo zal blijven. Dus heb nu zoiets, waarom niet gewoon een auto puur voor de fun. Zit op internet te zoeken naar een M2 Competition of een M4, waarbij mijn voorkeur meer richting de M2 gaat.
We'll see. Eerst de cabrio maar verkopen.
Ik zou nu in corona tijd, je cabrio zeker niet verkopen. In de aanstaande zomer kan je waarschijnlijk heel weinig doen. Ik ben dolblij dat ik nu een cabrio heb, want desnoods gaan we de zomer lekker touren met de auto richting het zuiden. Dan is een cabrio toch wel net ff wat leuker dan een normale auto.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit heel stiekem te spelen met de gedachten om een M-model te kopen. Rij nu een 335 E93 uit 2007 en deze wil ik sowieso binnen enkele maanden weg doen. Rij er bijna nooit in en dat vind ik altijd een beetje tricky met een wat oudere auto. Het rijdt allemaal prima maar het piept en kraakt een beetje.
In verband met corona werk ik vanuit huis en verwacht dat dit na corona voor een groot gedeelte ook zo zal blijven. Dus heb nu zoiets, waarom niet gewoon een auto puur voor de fun. Zit op internet te zoeken naar een M2 Competition of een M4, waarbij mijn voorkeur meer richting de M2 gaat.
We'll see. Eerst de cabrio maar verkopen.
Terug gewisseld voor de originele, geen verschil. Wellicht de carterontluchting of olie afscheider?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:54 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Vanos solenoids schoonmaken en omwisselen
Heb een tijd terug eens een half uurtje kunnen rijden in een M3, maar helaas kan ik niet persoonlijk vergelijken met bijvoorbeeld een M135. Wat ik van de M3 wel heel vet vond was de versnellingsbak, zo'n DCT in standje 'attack' ramt wel lekker door de versnellingenquote:Op zondag 21 februari 2021 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.
Ik heb nooit in een M gereden maar vraag me af of het verschil met de motor eronder het wel waard is. Ja op circuit zul je het vast merken maar ook gewoon op normale wegen? Kijk bijv. naar de nieuwe 4-serie. M4 is 130k, 4.2 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. M440i is 82k, 4.5 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. 100 pk meer zal je heus wel moeten merken maar toch..... 50% duurder?
Ik zou hem nooit nieuw kopen, zou dan eentje worden uit 2017/2018. Dan zijn ze nog wel redelijk betaalbaar. Wil wel een echte M hebben, jongensdroom.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.
Ik heb nooit in een M gereden maar vraag me af of het verschil met de motor eronder het wel waard is. Ja op circuit zul je het vast merken maar ook gewoon op normale wegen? Kijk bijv. naar de nieuwe 4-serie. M4 is 130k, 4.2 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. M440i is 82k, 4.5 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. 100 pk meer zal je heus wel moeten merken maar toch..... 50% duurder?
Mwahh, op vakantie gaan met de cabrio zou ik echt nooit doen. Sowieso afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Mijn vriendin werkt in de zorg, daarom niet op vakantie geweest en ook niet van plan. Haar collega's daarentegen, echt bizar.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:37 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik zou nu in corona tijd, je cabrio zeker niet verkopen. In de aanstaande zomer kan je waarschijnlijk heel weinig doen. Ik ben dolblij dat ik nu een cabrio heb, want desnoods gaan we de zomer lekker touren met de auto richting het zuiden. Dan is een cabrio toch wel net ff wat leuker dan een normale auto.
Maar stel dat je dit jaar niet kan vliegen door Corona, is het dan niet 100x fijner om te gaan touren met de cabrio (duitsland/frankrijk) ipv helemaal niks te doen?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:18 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Mwahh, op vakantie gaan met de cabrio zou ik echt nooit doen. Sowieso afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Mijn vriendin werkt in de zorg, daarom niet op vakantie geweest en ook niet van plan. Haar collega's daarentegen, echt bizar.
Vind het niet echt fijn om urenlang in een cabrio te zitten, en als je het dakje open hebt past er niks qua bagage in. Moet alles op de achterbank. Voor corona eigenlijk ook altijd gevlogen en dan in het land waar we zaten een cabrio gehuurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |