Lijkt wel een W126 met dat "hout".quote:Op maandag 1 februari 2021 18:55 schreef pvdplanet het volgende:
Eerste serie is met single Vanos, minder wat stuk kan. Motor past ook beter bij karakter auto (moet wat hoger in de toeren gereden worden)
Daarnaast is het dashboard oudbolliger, wat ook bijdraagt aan het jaren 60 gevoel in de auto.
oud
[ afbeelding ]
facelift
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/81f(...)44.99.jpg]afbeelding[/url] ]
M50 klopt wel, maar hoort wel opgeboord te zijn naar 3 liter en 231pk. Gaaf ding verder, al zou ik al die Alpina badges wel er af halen. Voor het geld zelf zou ik eerder voor een M5 Touring gaan, of veel geld besparen en een 540i Touring nemen 😂quote:Op woensdag 3 februari 2021 08:30 schreef Hyperdude het volgende:
Voor de liefhebber:
[ afbeelding ]
45K op de site van Alpina. Met 192 PK M50!?
https://fahrzeugboerse.al(...)ending%22&position=2
In mijn 330 periode kon je daar voor 3,5K nieuwe M54 blokken krijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb bij het hoofdkantoor in Buchloe een gloednieuwe midden- en einddemper opgehaald december 2019 😋 De Alpina had natuurlijk een sportauspuff gekregen.
[ afbeelding ]
Eigenlijk niet echt duur voor een nieuw blok 😋quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In mijn 330 periode kon je daar voor 3,5K nieuwe M54 blokken krijgen.
Achteraf viel de auto gelukkig eerder uit elkaar dan het blok.
Kaal, zonder aanbouwdelen is gebruikelijkquote:Op woensdag 3 februari 2021 10:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt duur voor een nieuw blok 😋
Ja dan tikt het inderdaad nog wel aan. Het zijn nog steeds gewilde blokken en best prijzig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kaal, zonder aanbouwdelen is gebruikelijk
Ik zie net dat het geen Continentals waren maar Dunlops. Volgens het label hadden die een C voor grip op nat wegdek, waar de Pirelli's een B hebben. Echt een heel groot verschil iig.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:38 schreef Hyperdude het volgende:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/
Vanos solenoids schoonmaken en omwisselenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:18 schreef daNpy het volgende:
Bij het stationair draaien met warme motor is er op onregelmatige momenten een kleine "bonk" van de motor waar te nemen. De toerenteller zakt ietsje en je voelt/hoort het in de auto. Zoals gezegd komt het onregelmatig voor, soms een paar keer per minuut, dan weer minuten niet etc. Tijdens het rijden is er niks afwijkends waarneembaar, geen vermogensverlies oid.
Met koude motor draait hij natuurlijk veel meer toeren, dan is het niet merkbaar. Wel valt me op dat hij soms heel kort inhoud bij wegrijden, dan denk ik "Ben ik nou zo'n josti met de koppeling, of houd ie echt in?". Dat lijkt met warme motor weer minder te zijn.
Wel originele? Ik heb vernomen dat de solenoids vrij gevoelige instrumenten zijn in de vanos regeling.quote:
Neen, Aliexpressquote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:43 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Wel originele? Ik heb vernomen dat de solenoids vrij gevoelige instrumenten zijn in de vanos regeling.
Ergens in oktober 2019, minder dan 23dkm geleden, zijn ze vervangen... of bedoel je de originele solenoids?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het reinigen van de solenoids schijnt al voldoende te zijn. Draadjes op de connector zetten en het gedeelte wat in de motor steekt in benzine dompelen om het vuil los te krijgen. Een aantal keer stroom geven zodat het vuil los komt.
Iemand nog tips, adviezen?quote:Op maandag 1 februari 2021 18:43 schreef xaban06 het volgende:
Sindskort heb ik dat de DSC/ABS/Rem lampjes alle 3 tegelijk branden op mijn E92 (niet altijd trouwens, maar 9 van de 10 keer wel). Als ik er op zoek kom ik tegen dat de ABS/DSC pomp defect is.
Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een DIY gevonden (https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=600491), ziet er redelijk makkelijk uit. Behalve het ontluchten van de remmerij (nooit gedaan, kan ik ook niet) begrijp ik niet helemaal.quote:Op maandag 8 februari 2021 18:34 schreef pvdplanet het volgende:
E90 abs units gaan wel regelmatig kapot. Effe een tweedehands pomp kopen op dparts.com en het brein overzetten.
Lijkt alsof er 2x ontlucht moet worden? Is 1x de remolie volledig vervangen niet voldoende?quote:The part that I was most worried about was bleeding the ABS pump which requires special software at the dealer to cycle the pump as part of the bleeding process. However I did some research and saw where you can cycle the pump using the old school method of stomping on the bakes on a slippery surface while driving at a slow speed. Well, I had such a surface on my nearly 100ft long gravel driveway which would affect nobody but myself if I somehow screwed up on bleeding the brakes correctly.
The hardest part was bleeding the four wheels until the brakes were firm then activating the ABS using the method described above and then bleeding all four wheels again until the entire brake system was flushed with new fluid.
Op zich kan dit ook inderdaadquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:20 schreef pvdplanet het volgende:
ABS ontluchten met INPA is het makkelijkst maar de ervaring leert dat het ouderwets met vacuum via de nippels ook gaat. Kwestie van vol in de ankers gaan op glad beton en dan opnieuw ontluchten.
Ja heel graag hoor! Zou ik eerder doen dan revisie. Maar buiten dat je inderdaad al geen originele 6-bak kunt vinden is het een flinke klus. Alle onderdelen zijn duur en zeldzaam. Oplossing kan zijn om een compleet andere handbak te pakken en dan een adapterplaat er tussen. Maar is voor mij om zelf te doen al een brug te ver, dus denk incl. het laten doen dat je al gauw 5k kwijt bent. Pak ik liever voor paar 100 euro een andere automaat, nieuwe olie, filtertje en wat uurloon en hopelijk kan ‘ie dan weer een tijd voort.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:06 schreef pvdplanet het volgende:
Ombouwen naar handbak een optie?
Alhoewel, vind er (gebruikt) maar eens eentje...
BMW 540i Touring Handschaltung: 561 (gebaut 12/1993-6/1996)
Andere optie 740i en 850i maar daar zijn er vast nog minder van met 6-bak.
Wel nog nieuw te bestellen voor 5800 Euro
Helaas. Ik dacht het te hebben gevonden maar kan alsnog geen patroon ontdekken. Ene keer rijdt ‘ie er prima op, andere keer gaat ‘ie haperen. Misschien heeft het te maken met een after market ‘kaltlaufreglung’, daarmee gingen ze in Duitsland ban Euro 1 naar 2 met wat financieel voordeel. Misschien laat ik het wel een keer uitbouwen. Maar met een kleine op komst wil ik voor nu gewoon vervoer hebben 😋quote:Op zondag 14 februari 2021 21:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gedoe.
Was je vorige, motor, probleem al opgelost?
Iets met LPG oid, als ik mij goed herinner.
Ja, je kan het uitschakelen. Ik zou het niet doen. Ze meten temperatuur en druk. Best handig om te weten of een band druk verliest.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:02 schreef Grielen het volgende:
Hallo,
ik heb een vraag over bandenspanningsensoren. Op dit moment heb ik een 2006 E90 met 313m 19" velgen. Op korte termijn ga ik hem inruilen voor een F36 uit 2016, en ik wil mijn huidige velgen graag op de 4 serie zetten.
Waar moet ik rekening mee houden met betrekking tot bijvoorbeeld TPMS?
- Kan het uitgeschakeld worden?
- Moet ik nu sensoren in mijn velgen laten plaatsen?
Ketting is een bekend issue bij de N43, als ie knapt heb je wel een serieus probleem dus preventief aanpakken is natuurlijk altijd aan te raden. Nu zijn er bij dit blok wel meer bijzondere kwaaltjes die af toe de kop opsteken of aanhoudende problemen geven. Op verschillende BMW fora vind je er genoeg, maar ik raad je niet aan het allemaal te lezen wat dat zet je gelijk je auto te koopquote:Op donderdag 18 februari 2021 15:23 schreef Bugno3 het volgende:
Vraagje: ik rijd momenyteel een 318i uit 2011 (vergeet de E-nummers altijd). KM-stand nu ongeveer 103k. Ik had laatst last van een cilinderoverslag. Naar aanleiding daarvan zijn bobines vervangen.
Nu lees ik hier en daar dat de distributiekettingen van dit model een zwakke plek (kunnen) zijn. Is het de moeite waard om die preventief te vervangen? Aangezien je een kanppende ketting niet echt aan kunt zien komen? Wel een flinke ingreep (eu of 1100 wel kwijt aldus mijn garage), maar dat liever dan een motor in de soep.
Iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |