abonnement Unibet Coolblue
pi_198090219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
De APK norm is simpel. Er mag geen TPMS lampje branden op het dashboard.
Nee, de norm is iets minder simpel. Afkeuring wanneer het TPMS lampje brandt, gebeurt pas bij auto's met een datum 1e in gebruikname van 2018 of later. Voor dit voertuig (2016) dus geen enkel probleem bij de APK.
pi_198096752
Ik breng volgende week de E92 325i weg vanwege DSC/ABS issues, dus kan ik hier ook gelijk naar laten kijken, maar ik dacht wellicht dat jullie mogelijk weten wat dit zou kunnen zijn:



Lekkage aan oliefilterhuis?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:01:42 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198096788
Pakking tussen filterhuis en warmtewisselaar en/of aan de kop, ik heb ze allemaal al vervangen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198100871
Prima te doen, wel de bouten vervangen (aluminium, blauwe kop)
pi_198110902
Kreeg zojuist een rode melding "Oliedruk te laag, stop voorzichtig." (E90 316i N43)
Ik was op de plaats van bestemming aangekomen en ben direct gestopt. Na een uurtje wandelen even gekeken onder de auto en onder de motorkap, geen lekkages of afwijkingen gevonden. De motor startte gewoon zonder meldingen en heb de rit naar huis probleemloos kunnen rijden. Motoroliepeil is niet gedaald.

Ik lees dat de oliepomp van de N43 motor met kleppen werkt die soms problemen kunnen geven. Ook kan de oliedruksensor zelf een foute melding geven. Ik hoor geen ratelende geluiden, ookal vind ik wel dat bij de hele lage toeren er een vreemde brom te horen is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198130538
Ik zit heel stiekem te spelen met de gedachten om een M-model te kopen. Rij nu een 335 E93 uit 2007 en deze wil ik sowieso binnen enkele maanden weg doen. Rij er bijna nooit in en dat vind ik altijd een beetje tricky met een wat oudere auto. Het rijdt allemaal prima maar het piept en kraakt een beetje.

In verband met corona werk ik vanuit huis en verwacht dat dit na corona voor een groot gedeelte ook zo zal blijven. Dus heb nu zoiets, waarom niet gewoon een auto puur voor de fun. Zit op internet te zoeken naar een M2 Competition of een M4, waarbij mijn voorkeur meer richting de M2 gaat.

We'll see. Eerst de cabrio maar verkopen.
pi_198137750
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit heel stiekem te spelen met de gedachten om een M-model te kopen. Rij nu een 335 E93 uit 2007 en deze wil ik sowieso binnen enkele maanden weg doen. Rij er bijna nooit in en dat vind ik altijd een beetje tricky met een wat oudere auto. Het rijdt allemaal prima maar het piept en kraakt een beetje.

In verband met corona werk ik vanuit huis en verwacht dat dit na corona voor een groot gedeelte ook zo zal blijven. Dus heb nu zoiets, waarom niet gewoon een auto puur voor de fun. Zit op internet te zoeken naar een M2 Competition of een M4, waarbij mijn voorkeur meer richting de M2 gaat.

We'll see. Eerst de cabrio maar verkopen.
Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.

Ik heb nooit in een M gereden maar vraag me af of het verschil met de motor eronder het wel waard is. Ja op circuit zul je het vast merken maar ook gewoon op normale wegen? Kijk bijv. naar de nieuwe 4-serie. M4 is 130k, 4.2 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. M440i is 82k, 4.5 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. 100 pk meer zal je heus wel moeten merken maar toch..... 50% duurder?
Facts don't care about your feelings
pi_198140349
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:10 schreef MaximumRush het volgende:
Ik zit heel stiekem te spelen met de gedachten om een M-model te kopen. Rij nu een 335 E93 uit 2007 en deze wil ik sowieso binnen enkele maanden weg doen. Rij er bijna nooit in en dat vind ik altijd een beetje tricky met een wat oudere auto. Het rijdt allemaal prima maar het piept en kraakt een beetje.

In verband met corona werk ik vanuit huis en verwacht dat dit na corona voor een groot gedeelte ook zo zal blijven. Dus heb nu zoiets, waarom niet gewoon een auto puur voor de fun. Zit op internet te zoeken naar een M2 Competition of een M4, waarbij mijn voorkeur meer richting de M2 gaat.

We'll see. Eerst de cabrio maar verkopen.
Ik zou nu in corona tijd, je cabrio zeker niet verkopen. In de aanstaande zomer kan je waarschijnlijk heel weinig doen. Ik ben dolblij dat ik nu een cabrio heb, want desnoods gaan we de zomer lekker touren met de auto richting het zuiden. Dan is een cabrio toch wel net ff wat leuker dan een normale auto.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 22 februari 2021 @ 08:41:42 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198141942
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:54 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Vanos solenoids schoonmaken en omwisselen
Terug gewisseld voor de originele, geen verschil. Wellicht de carterontluchting of olie afscheider?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:01:52 #60
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_198142117
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.

Ik heb nooit in een M gereden maar vraag me af of het verschil met de motor eronder het wel waard is. Ja op circuit zul je het vast merken maar ook gewoon op normale wegen? Kijk bijv. naar de nieuwe 4-serie. M4 is 130k, 4.2 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. M440i is 82k, 4.5 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. 100 pk meer zal je heus wel moeten merken maar toch..... 50% duurder?
Heb een tijd terug eens een half uurtje kunnen rijden in een M3, maar helaas kan ik niet persoonlijk vergelijken met bijvoorbeeld een M135. Wat ik van de M3 wel heel vet vond was de versnellingsbak, zo'n DCT in standje 'attack' ramt wel lekker door de versnellingen :D

Verder vond ik em niet eens heel erg spectaculair snel aanvoelen en eigenlijk best wel oncomfortabel. Had de dempers in de zachtste stand staan en ook dan waren ze nog aan de te harde kant eigenlijk, waarschijnlijk niet geholpen door het belabberde Amerikaanse wegdek. Dempers in sport was echt stuiteren. M3 lijkt me desondanks toch wel wat hoor, maar dan graag met een KW DCC set eronder en een beetje extra pit in het vooronder >:)
Life's like music, get the rhythm..
pi_198142250
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij is elke M wel leuk om te rijden toch? Ik een tijdje een M135i gereden (niet echt een M natuurlijk) en dat was al leuk. Hier in de buurt reed ook vaak zo'n M2 rond en dat was toch nog wel even wat toffer.

Ik heb nooit in een M gereden maar vraag me af of het verschil met de motor eronder het wel waard is. Ja op circuit zul je het vast merken maar ook gewoon op normale wegen? Kijk bijv. naar de nieuwe 4-serie. M4 is 130k, 4.2 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. M440i is 82k, 4.5 sec naar de 100 met een 3 liter 6 cilinder. 100 pk meer zal je heus wel moeten merken maar toch..... 50% duurder?
Ik zou hem nooit nieuw kopen, zou dan eentje worden uit 2017/2018. Dan zijn ze nog wel redelijk betaalbaar. Wil wel een echte M hebben, jongensdroom. :D
pi_198142291
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:37 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ik zou nu in corona tijd, je cabrio zeker niet verkopen. In de aanstaande zomer kan je waarschijnlijk heel weinig doen. Ik ben dolblij dat ik nu een cabrio heb, want desnoods gaan we de zomer lekker touren met de auto richting het zuiden. Dan is een cabrio toch wel net ff wat leuker dan een normale auto.
Mwahh, op vakantie gaan met de cabrio zou ik echt nooit doen. Sowieso afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Mijn vriendin werkt in de zorg, daarom niet op vakantie geweest en ook niet van plan. Haar collega's daarentegen, echt bizar.

Vind het niet echt fijn om urenlang in een cabrio te zitten, en als je het dakje open hebt past er niks qua bagage in. Moet alles op de achterbank. Voor corona eigenlijk ook altijd gevlogen en dan in het land waar we zaten een cabrio gehuurd.
pi_198142436
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:18 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mwahh, op vakantie gaan met de cabrio zou ik echt nooit doen. Sowieso afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Mijn vriendin werkt in de zorg, daarom niet op vakantie geweest en ook niet van plan. Haar collega's daarentegen, echt bizar.

Vind het niet echt fijn om urenlang in een cabrio te zitten, en als je het dakje open hebt past er niks qua bagage in. Moet alles op de achterbank. Voor corona eigenlijk ook altijd gevlogen en dan in het land waar we zaten een cabrio gehuurd.
Maar stel dat je dit jaar niet kan vliegen door Corona, is het dan niet 100x fijner om te gaan touren met de cabrio (duitsland/frankrijk) ipv helemaal niks te doen?
En je kan de achterbank omlaag klappen natuurlijk zodat het leer mooi blijft, en dan de koffers onder het windscherm, daar is het voor gemaakt ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_198142475
Als een week vakantie in Engeland in een MX-5 past dan moet een BMW geen problemen geven :)
pi_198147612
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ik zou hem nooit nieuw kopen, zou dan eentje worden uit 2017/2018. Dan zijn ze nog wel redelijk betaalbaar. Wil wel een echte M hebben, jongensdroom. :D
Ik zat eerder een beetje te twijfelen om een i8. Snelle en unieke auto, maar maandelijks kun je heel goedkoop rijden. Natuurlijk is het allemaal een beetje nep, maar ik heb Tesla's gereden dus dit is een mooie middenweg.

Benzine wordt alleen maar duurder en vooral als je 98 wil tanken (wat ik in m'n M135i meestal wel deed) is 1 op 9 rijden echt niet leuk meer. Met een i8 kan ik doordeweeks woon-werk gewoon stekkeren en als ik echt wil racen dan is dat te alle tijde mogelijk. Zelfs dan is zo'n 3 cilinder nog best zuinig... alhoewel je ook makkelijk op 1 op 9 kan uitkomen vertel ik uit ervaring. Maar heb zo'n i8 een paar keer weekje kunnen rijden en dan rij je natuurlijk wel wat extremer. En ik merkte van mezelf dat bij een M135i het me uiteindelijk ook wel begon te vervelen (in de meeste gevallen reed ik gewoon rustig). Misschien koop ik ook wel helemaal geen dure auto meer :') geldverspilling #1, vooral in Nederland veel te duur voor wat je krijgt.
Facts don't care about your feelings
pi_198149046
Oh cabrio dak van m'n E36 doet weer eens raar :( Dit keer brandt het lampje ook niet eens van de schakelaar... er gebeurt dus echt helemaal niets.

1. Zekeringen gecheckt, zijn goed
2. Cabrio dak gereset (motors losgekoppeld etc. al 100x gedaan dus die procedure ken ik nu wel)
3. Schakelaar knop losgehaald.... kon deze wel uitmeten en knopje leek gewoon te werken.

Wat blijft er nu over? Of wat ben ik vergeten? Ja de kabel naar het knopje toe zou iets mee kunnen zijn maar dat is kut :')

Ik heb dit nog niet eerder gehad en had laatste iemand geholpen met startkabels en nu hoorde ik dat je dan weleens elektronica problemen daarvan kan krijgen?
Facts don't care about your feelings
  maandag 22 februari 2021 @ 17:14:04 #67
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198149076
Staat er 12V op een van de kabels naar de schakelaar?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198149123
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:14 schreef daNpy het volgende:
Staat er 12V op een van de kabels naar de schakelaar?
Dat is zo'n klein kut dingetje, waar m'n multimeter niet in past :') ;(
Facts don't care about your feelings
pi_198149770
accu-spanning wel voldoende? zodra de accu-spanning onder de 10,45 volt komt dan schakelt er een beveiliging in.
en is de relay nog goed?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198151313
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
accu-spanning wel voldoende? zodra de accu-spanning onder de 10,45 volt komt dan schakelt er een beveiliging in.
en is de relay nog goed?
Accu moet goed zijn, heb ik vorig jaar vervangen en start prima na tijdje stil staan en ik had ook net lang stuk gereden voordat ik het dak wilde openen. Wat en waar vind ik de relay? :P
Facts don't care about your feelings
pi_198151672
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Accu moet goed zijn, heb ik vorig jaar vervangen en start prima na tijdje stil staan en ik had ook net lang stuk gereden voordat ik het dak wilde openen. Wat en waar vind ik de relay? :P
Van wat ik begrepen heb is er een beveiliging die zal worden ingeschakeld als het voltage onder de 10,45 volt zakt. dat kan dus gebeuren als je starthulp geeft.

weet niet precies waar de relais zit bij een E36. Bij een Z3 zit ie linksachter in de kofferbak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198151956
Moet zeggen, die standaard BMW AGM accu's zijn wel top!
Mijn auto is van 2012, heeft een 90Ah accu.
2 maanden geleden tijdens iets coderen werd de accu gelijk gecheckt en stond hij op 11,9v na een rit van een uur, dus dat zou niet goed zijn en de accu zou spoedig vervangen moeten worden.
Ik heb hem nu een maand stil laten staan, door de sneeuw enz, wilde het niet riskeren (zomerbanden), en dacht nouja desnoods maar met startkabels, het is niet anders.

Zet hem aan vanochtend, dus na een maand stilstaan, hop, in 1x, perfect starten en lopen, geen foutmelding niks.
Hij was wel in een slaapstand gegaan zag ik, de deurklink comfort opening werkte pas na trekken aan de klink ipv aanraken, maar dat is natuurlijk prima!

Mooie techniek die AGM accu's / BMW software!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 22 februari 2021 @ 22:26:18 #73
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198154801
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kreeg zojuist een rode melding "Oliedruk te laag, stop voorzichtig." (E90 316i N43)
Ik was op de plaats van bestemming aangekomen en ben direct gestopt. Na een uurtje wandelen even gekeken onder de auto en onder de motorkap, geen lekkages of afwijkingen gevonden. De motor startte gewoon zonder meldingen en heb de rit naar huis probleemloos kunnen rijden. Motoroliepeil is niet gedaald.

Ik lees dat de oliepomp van de N43 motor met kleppen werkt die soms problemen kunnen geven. Ook kan de oliedruksensor zelf een foute melding geven. Ik hoor geen ratelende geluiden, ookal vind ik wel dat bij de hele lage toeren er een vreemde brom te horen is.
Kan een verstopping zijn door afbrekende ketting geleiders.(zuig filter van de oliepomp raakt dan geblokkeerd met kunststof brokstukken)
Kan ook een verrote sensor zijn, de elektronica in de sensor die het signaal voorbereid op de DME kan falen.
Het kan ook het oliedruk regel ventiel zijn.

Zelf ervaring met het regel ventiel, ultrasoon gereinigd en was nieuwwaardig. Toch nog storing, bleek de sensor gewoon gaar te zijn. Oliedruk is op basis van toerental en belasting in afgesteld. Adaptief zo te zeggen.



[ Bericht 1% gewijzigd door -Richard- op 22-02-2021 22:35:01 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198157306
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:26 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Kan een verstopping zijn door afbrekende ketting geleiders.(zuig filter van de oliepomp raakt dan geblokkeerd met kunststof brokstukken)
Kan ook een verrote sensor zijn, de elektronica in de sensor die het signaal voorbereid op de DME kan falen.
Het kan ook het oliedruk regel ventiel zijn.

Zelf ervaring met het regel ventiel, ultrasoon gereinigd en was nieuwwaardig. Toch nog storing, bleek de sensor gewoon gaar te zijn. Oliedruk is op basis van toerental en belasting in afgesteld. Adaptief zo te zeggen.

[ afbeelding ]
Nieuwe olieschakelaar heb ik al liggen, die zal ik vervangen.
Veel dank voor de info. Ik ga voor de zekerheid kijken naar de kettinggeleiders.
kleppendeksel zal los moeten. ik denk niet dat ik het kan zien met m'n endoscopecamera.

de olie is 1000 km oud. Ik lees ergens dat een probleem in het oliefilterhuis ook een verstopping kan geven.
als de kettinggeleiders nog heel zijn dan ga ik de olie verversen. De motor 10 minuten met Liqui Moly toevoegsel laten draaien en dan verversen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 23 februari 2021 @ 21:14:41 #75
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198171058
Geen dank, vanzelfsprekend.
Of je dat kan zien met de endoscoop weet ik niet, maar het zou mooi zijn als je een idee kunt krijgen.
Heb je een bron van die verstopping waar ze over praten?

Ik heb wel gehad dat het oliefilter steun-raster los kwam van de filterdop. Dat zijn twee in elkaar geklikte delen.
Bij een vriend is precies hetzelfde gebeurd en ook hetzelfde piepende/gierende geluid.
Ik heb hem toen losgehaald en omdat het middelste deel van de samenstelling in de motor blijft hangen (is immers los geklikt) gaat het olie-aflaat kanaal niet open. Wat voor een olie-zooi dat het geeft zal ik maar niet beschrijven :')
Het filter leek geïmplodeerd, gedeelten waren plat gedrukt. Of het filter daadwerkelijk een hoog drukverschil had is niet duidelijk.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198177767
Volgens mij is wat jij nu beschrijft exact het probleem wat ik zag op deze YouTube-video.
Deze man beweerd zelfs dat dit de nummer 1 is van oorzaken voor lage oliedruk.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 24 februari 2021 @ 10:48:03 #77
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198178363
Ja dat is het gevolg van het niet terug plaatsen. Bij mij kwam het los, als je dan je filter in de prullenbak gooit zonder op te letten heb je meteen een dik probleem. Het kanaal waarlangs de olie terug naar het carter kan stromen is dan open.
Er zijn ook aluminium versies. Die wilde ik al aanschaffen maar met de vorige import vanuit de USA hem vergeten.. Balen!

https://www.ecstuning.com(...)de/11427525334prm~u/

[ Bericht 13% gewijzigd door -Richard- op 24-02-2021 10:54:46 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198178480
Als verklaring van deze slijtage (als ik het zo mag noemen) kan ik mij voorstellen dat de oliedruk hoger is bij moderne motoren. Er is immers meer wat op oliedruk werkt bij dit blok zoals de valvetronic en vanos. De oliefilterdop is bij E90 gelijk aan E46.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198190141
Inmiddels lekker verlof in afwachting van de kleine, dus als ik niet in de kinderkamer bezig ben ben ik bezig aan de 525d.

Ik had 'm gekocht zonder APK (geen aanrader natuurlijk ;)) en tot m'n verbazing kwam 'ie er doorheen. Moest alleen een remlichtje even vervangen :7 Bandjes achter zijn adviespunt, voor nog nagenoeg nieuwe Michelin's. Dus als 'ie het goed blijft doen komen er nog wel nieuwe bandjes op achter. Leuk is dat de achterbanden een DOT-code van 2019 hebben, maar dus op de 1.6mm zitten. De vorige eigenaar reed zo een 40.000 tot 50.000km per jaar sinds 2016.

Verder was de auto van binnen echt ontzettend vies. Ben er nog niet helemaal mee klaar, maar heb het stof van de stoelen gelukkig mooi schoon gekregen. Interieur is echt erg netjes, zeker voor een auto met bijna 370.000km, geen instapslijtage bijvoorbeeld. De rubber matten zijn helaas wit uitgeslagen, de originele velours matten waren ook erg smerig maar zijn ook weer mooi zwart.

Verder een lelijke gele schaafplek op de bumperstrip voor, mooi opgelost door een gebruikte strip in kleur te scoren. De roest op de motorkap is wel erg lelijk, misschien dat ik nog een andere kap ga zoeken. Koplampen wil ik ook nog polijsten.

Was eerst helemaal niet te spreken over de velgen, maar nu vind ik ze juist goed staan bij het totaalplaatje (komt ook door het af fabriek verlaagde sportonderstel natuurlijk). Velgen zijn niet netjes meer overigens, maar horen wel bij het Lifestyle Edition pakket, reservewiel is dezelfde velg. Verder is het wel echt een fijne auto. De diesel klinkt lekker maar is toch ook best stil met cruisen. Is niet de meest strakke versnellingsbak, maar is wel leuker dan een automaat.

Paar plaatjes:









  donderdag 25 februari 2021 @ 07:24:41 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198192055
Hoe heb je die bekleding gereindigd?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198193278
Stof ingespoten met bekledingsreiniger en met een tapijtborstel op de boor ingewerkt. Daarna met schoon water in de extractor er overheen (foto van het bruine water is dus wat de extractor heeft opgezogen). Dat laatste een paar keer herhaald. Stof is daarna uiteraard nog wat vochtig, maar na een nachtje staan was het gelukkig netjes opgedroogd.
pi_198207614
Vandaag de koplampen gepolijst. Ze zijn niet als nieuw, maar ze zijn wel echt een heel stuk netter. Hoop dat het ook een tijdje blijft, wel een UV-protector er op gesmeerd. De verlichting komt een stuk mooier uit zo. Nu is de roestige motorkap wel een doorn in 't oog.. Zucht, zo blijf je doorgaan ;)

Before:



Tijdens:


After:


  donderdag 25 februari 2021 @ 23:21:23 #83
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198209788
Die velgen staan gaaf! Geweldig hoe een set heldere koplampen de auto meteen een frisse uitstraling geeft.

Huidige status van de 130i:




En wat betreft de klussen alle draagarmen naar de coater gebracht. Behalve de spoorstangen, die zijn net 1 en 3 jaar oud.. Roest vrij :)
De subframe rubbers allemaal verwijderd, de grote waren uitdagend maar tegen een zelf gemaakte tool zijn ze niet opgewassen :+
(vond 300+ euro om de tools te kopen een bizarre prijs.)



[ Bericht 5% gewijzigd door -Richard- op 25-02-2021 23:27:00 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198212636
De lente is nog niet officieel begonnen en het klusvirus is flink al losgebroken 8-)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:59:50 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198213445
Hier zit het zout nog op de ramen :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198214118
Wat een werk Richard! Maar de kleur is prachtig, ben benieuwd naar het eind resultaat!

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:58 schreef pvdplanet het volgende:
De lente is nog niet officieel begonnen en het klusvirus is flink al losgebroken 8-)
Haha inderdaad! Buiten klussen is een stuk fijner met 10+ graden en een zonnetje dan in de vrieskou 😋
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:48:37 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198214241


2 BMW's :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198214966
Heb ik stiekem het liefst de niet-BMW 😋
pi_198215733


Net opgehaald na veel wachten (apk, sleutels, kenteken etc)

Wat een gruwelijke auto is dit !
pi_198215859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:14 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]

Net opgehaald na veel wachten (apk, sleutels, kenteken etc)

Wat een gruwelijke auto is dit !
Zo mooi! Hoop er ooit ook eentje voor erbij te hebben. Veel plezier er mee!
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:37:53 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198216000
Kool ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 13:41:10 #92
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198217106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat een werk Richard! Maar de kleur is prachtig, ben benieuwd naar het eind resultaat!
[..]

Haha inderdaad! Buiten klussen is een stuk fijner met 10+ graden en een zonnetje dan in de vrieskou 😋
Haha.. Ja meer dan overzien, maar dat het straks allemaal tiptop is geeft me een heel mooi vooruitzicht voor de komende jaren. Een paar uur is niets, dat heb ik al door.
Heeft iemand ervaring met diff revisie? Ik heb hem dacht ik wel eens wat horen gieren maar luid was het niet. Ik denk wel dat als het evt aangepakt is ik denk, zo wat een rust weer in de auto.

Hoeveel scheuren in het dashboard zaten was bijvoorbeeld ook niet normaal :')
Maar heb alles keurig uitgefreesd en met 2K loctide expoxy gerepareerd. Je ziet er niets van maar als ik hem nu oppak hoor ik geen enkel kraakje. En zo maakt er straks iets anders wel weer het ''meeste'' lawaai.
Het is iig een erg uitdagend en gaaf project.

PvD, gave clownshoe! Lijkt me erg tof rijden.

Zojuist nog een 4 serie GC verholpen van zijn RDC foutmelding. Software gaf aan dat de ontvanger niet compitabel was en het lokale bandencentrum had de sensoren uitgelezen en gaf aan dat alles in orde was, alleen dat de velgen onder een 3 serie weg kwamen.
Ze werken op dezelfde frequentie en het had al meer dan een jaar goed gewerkt.
Nieuwe ontvanger erin (voorziet ook de sleutel ontvangst) en alles weer in werking, meteen nog even de temperatuur weergave van de banden erbij aangezet (op het iDrive scherm)

[ Bericht 8% gewijzigd door -Richard- op 26-02-2021 13:47:14 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198219387


Paar uur verder...

Motor geflushed
Nieuwe olie + filter
Luchtfilter
Oldschool ruitenwissers erop
Bigger brake montage en revisie
(ATE ceramic)
Leder gereiningd en geconditioneerd
Kentekenhouder ontdaan van reklame
Originele newoldstock cassettehouder erin gezet

Straks de remmen effe inrijden, morgen ATE 200 remvloeistof erin en de velgen spuiten in dezelfde kleur als de 130i
pi_198229915


Auto is klaar op een paar naafkapjes na :o
pi_198231072
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:09 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]

Auto is klaar op een paar naafkapjes na :o
En dan naar Nordschleife

Facts don't care about your feelings
pi_198233709
Helaas geen Nordschleife dekking op de FBTO verzekering :P
pi_198233833
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:02 schreef pvdplanet het volgende:
Helaas geen Nordschleife dekking op de FBTO verzekering :P
Je rijdt pas op je best als je weet dat het je eigen geld is als je crashed >:)
Facts don't care about your feelings
  maandag 1 maart 2021 @ 08:25:19 #98
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_198263006
Nou, de auto achter mijn naam kan aangepast worden: die is afgelopen weekend gejat :{


83-PLP-4 (zal ondertussen wel andere platen hebben) te herkennen aan de Z4 velgen. Bruin interieur.

Mocht iemand em tegenkomen, doe ff een PB ofzo. Degene die toevallig net uit de auto stapt mag je ook best aanrijden ofzo. Als je daarna nog een keer achteruit terug wilt, be my guest :(
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 1 maart 2021 @ 08:28:29 #99
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198263039
Wie jat er nou nog zo'n oude E91? Die van ons is geen zak meer waard op de legale markt, laat staan op de illegale :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 1 maart 2021 @ 08:39:21 #100
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_198263168
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:28 schreef daNpy het volgende:
Wie jat er nou nog zo'n oude E91? Die van ons is geen zak meer waard op de legale markt, laat staan op de illegale :X
Ideaal ding om een overval ofzo te plegen. Snelle en redelijk anonieme diesel.
Life's like music, get the rhythm..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')