Een meerderheid is een meerderheid lijkt mijquote:Op maandag 1 februari 2021 14:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is een van de eerste keren dat ik het OMT hoor/zie zeggen dat ze perspectief meenemen in hun beslissingen, terwijl er al maanden geroepen word om perspectief. Het komt op mij heel erg over alsof je dat stukje beter kan vervangen met ''In meerderheid erkent het OMT dat er op grond van politieke beslissingen/invloed dringend ruimte gewenst is voor perspectief en enige versoepeling''. Aannames uiteraard, maar ik krijg nou niet bepaald het idee alsof het OMT dit echt een goed idee vind.
Het zijn bijna 8 weken. En jij lijkt te impliceren dat je dat liever nog verder wilt oprekken. Dus 'een maandje' is een valse frame.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het op zich goed dat kinderen structureel naar school gaan. Maar ik vind wel dat de desastreuze effecten van een maandje thuisblijven erg overdreven worden.
Ik vind de vooral de volgorde en de rol van Jaap van Dissel niet erg zuiver in de hele gang van zaken. Ik zie liever dat de voorzitter naar de leden luistert en hun conclusies probeert te combineren in een advies naar de premier, dan dat de premier aan de voorzitter vertelt waar de leden het over kunnen gaan hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Het OMT moet het in meerderheid met elkaar eens zijn dat dat het advies is wat uitgebracht wordt. Ik ben het op mijn werk ook lang niet altijd eens met beslissingen die genomen worden. Dan kan ik ervoor kiezen die beslissingen ter discussie te stellen, maar als ik naar de manager van mijn manager ga om te klagen dat ik mijn gelijk niet gehaald heb weet ik zeker dat mijn carrière daar kort zal zijn.
Dan ga je er wel vanuit dat er totaal geen druk vanaf bovenaf komt.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het OMT het geen goed idee vond hadden ze niet in meerderheid erkend dat er dringend ruimte gewenst is voor perspectief. Dan hadden ze gezegd dat het niet verantwoord is om nu te openen.
Is dat nu niet gebeurd?quote:Op maandag 1 februari 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind de vooral de volgorde en de rol van Jaap van Dissel niet erg zuiver in de hele gang van zaken. Ik zie liever dat de voorzitter naar de leden luistert en hun conclusies probeert te combineren in een advies naar de premier,
https://www.nji.nl/nl/cor(...)-gevolgen-coronatijdquote:Op maandag 1 februari 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het op zich goed dat kinderen structureel naar school gaan. Maar ik vind wel dat de desastreuze effecten van een maandje thuisblijven erg overdreven worden.
Het zijn niet 8 weken, want in de periode dat de scholen gesloten waren viel ook o.a. de kerstvakantie. Met je 'valse frame'.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zijn bijna 8 weken. En jij lijkt te impliceren dat je dat liever nog verder wilt oprekken. Dus 'een maandje' is een valse frame.
Linkje naar Volkskrant-artikel?quote:Op maandag 1 februari 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je dat stuk uit De Volkskrant erbij pakt, lijkt het me duidelijk hoe het zit: Mark Rutte vertelt aan Jaap van Dissel wat de wensen zijn, hij schrijft dat namens het OMT op en de leden mogen tekenen bij het kruisje.
De theoretische rol van van Dissel. Sinds dat artikel wordt van Dissel neergezet als een soort mafiabaas. Als de OMT leden het er niet mee eens zijn staat het ze vrij dat uit te spreken, op te stappen of welke andere optie ook.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind de vooral de volgorde en de rol van Jaap van Dissel niet erg zuiver in de hele gang van zaken. Ik zie liever dat de voorzitter naar de leden luistert en hun conclusies probeert te combineren in een advies naar de premier, dan dat de premier aan de voorzitter vertelt waar de leden het over kunnen gaan hebben.
Ja en? Jij zegt een maandje, alsof dat wel mee valt. Ook zonder die vakantie is het nog 6 weken. Dat is een hele zomervakantie he.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zijn niet 8 weken, want in de periode dat de scholen gesloten waren viel ook o.a. de kerstvakantie. Met je 'valse frame'.
Het Volkskrant-artikel is de nieuwe bijbel, en Marc Bonten is de profeetquote:Op maandag 1 februari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
De theoretische rol van van Dissel. Sinds dat artikel wordt van Dissel neergezet als een soort mafiabaas. Als de OMT leden het er niet mee eens zijn staat het ze vrij dat uit te spreken, op te stappen of welke andere optie ook. We twijfelen in dit topic over zo'n beetje elk artikel wat er voorbij komt, maar een artikel wat van Dissel afschildert als de nieuwe Don Corleone is ineens de waarheid.
Dat vind ik juist niet zuiver. Welk belang heeft van Dissel om zijn zin door te drammen ipv het advies van de OMT leden?
https://www.volkskrant.nl(...)ge-spanning~v420752/quote:Op maandag 1 februari 2021 15:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Linkje naar Volkskrant-artikel?
Volgens mij hadden we gisteren nog een discussie over de afhankelijkheid van het kabinet/omt en ook dit is precies weer een voorbeeld ervan.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de NOS geeft hier een hele bijzondere draai aan. Leden van het OMT zelf geven echter aan dat het advies al werd gepresenteerd aan de media voordat ze het zelf gezien hadden. RTL meldt dan ook dat het openen van de scholen een wens van de regering is terwijl er binnen het OMT geen unanimiteit over is.
Ik vind 6 weken thuiszitten op een schoolcarrière van minstens 20 jaar dus wel meevallen.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en? Jij zegt een maandje, alsof dat wel mee valt. Ook zonder die vakantie is het nog 6 weken. Dat is een hele zomervakantie he.
quote:Op maandag 1 februari 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind 6 weken thuiszitten op een schoolcarrière van minstens 20 jaar dus wel meevallen.
quote:Op maandag 1 februari 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind 6 weken thuiszitten op een schoolcarrière van minstens 20 jaar dus wel meevallen.
Maar het is wel 6 weken + 8? weken inmiddels (eerste golf). En de leertijd daartussen was ook een stuk minder, met op afstand en dergelijken.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Krijgt wel 50% van de docenten een burnout. (En dat thuis-onderwijs is voor leerlingen ook zeker geen vakantie.)quote:Op maandag 1 februari 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
Overigens zou ik het wel een goed idee vinden om de zomervakantie dit jaar te skippen, hoor. Dan valt het waarschijnlijk reuze mee met de druk in de ziekenhuizen. Kunnen die koters mooi de leerachterstand inhalen.
Natuurlijk is het waardeloos allemaal. Net zoals dat het waardeloos is wanneer je winkel of horecagelegenheid al maanden dicht moet. Of dat je geen collega meer ziet omdat je al sinds maart thuiswerkt. Of dat je operatie wordt uitgesteld omdat de ziekenhuizen het te druk hebben. Een pandemie is gewoon klote.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is wel 6 weken + 8? weken inmiddels (eerste golf). En de leertijd daartussen was ook een stuk minder, met op afstand en dergelijken.
Er waren in september een aantal artikelen dat afgelopen schooljaar voor een flinke groep kinderen weggegooid kon worden, en dit jaar weer.
Dan heb je het dus over 2 (school)jaren en niet 6 weken.
Werkt ook sociale ongelijkheid enorm in de hand, maar goed, dat is een probleem waar verschillend over gedacht wordt.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is wel 6 weken + 8? weken inmiddels (eerste golf). En de leertijd daartussen was ook een stuk minder, met op afstand en dergelijken.
Er waren in september een aantal artikelen dat afgelopen schooljaar voor een flinke groep kinderen weggegooid kon worden, en dit jaar weer.
Dan heb je het dus over 2 (school)jaren en niet 6 weken.
Dat klopt, maar het was een reactie op je punt 'dat het wel meeviel op het totaal'.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het waardeloos allemaal. Net zoals dat het waardeloos is wanneer je winkel of horecagelegenheid al maanden dicht moet. Of dat je geen collega meer ziet omdat je al sinds maart thuiswerkt. Een pandemie is gewoon klote.
Een maandje? Dat klinkt toch een beetje als het bagatelliseren.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil het niet downplayen, maar ik zie ook niet waarom het erger voor kinderen zou zijn dat ze 6 weken via internet ipv op school leskrijgen, dan dat het voor al die andere slachtoffers van de pandemie zou zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het was een reactie op je punt 'dat het wel meeviel op het totaal'.
Het is voor niemand fijn, maar ik vind het niet eerlijk om het te downplayen voor kinderen. Deze periode heeft een gigantische impact op ze, en om dat af te doen als 'desastreuze effecten van een maandje thuis zijn is overdreven'
Vorige week maandag: 4.017 positieve testsquote:Op maandag 1 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Komen we vandaag onder de magische grens van 3600 positieve tests
Ik hoop hetquote:Op maandag 1 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Het zijn kinderen. Niet per se mentaal weerbaar als de gemiddelde volwassene.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil het niet downplayen, maar ik zie ook niet waarom het erger voor kinderen zou zijn dat ze 6 weken via internet ipv op school leskrijgen, dan dat het voor al die andere slachtoffers van de pandemie zou zijn.
Een bedrijf/winkel die gesloten is kan financieel gecompenseerd worden zonder dat diegene er heel veel last van heeft. De discussie of dat momenteel voldoende gedaan wordt staat er los van.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil het niet downplayen, maar ik zie ook niet waarom het erger voor kinderen zou zijn dat ze 6 weken via internet ipv op school leskrijgen, dan dat het voor al die andere slachtoffers van de pandemie zou zijn.
We hebben het gehaaldquote:
kroegenopen.gifquote:
Ja.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Dit hoop ik idd ook niet. Maar zolang er niet te veel, te snel versoepelingen komen, denk ik dat het wel mee valt / we het wat in toom kunnen houden.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:59 schreef VacaLoca het volgende:
Ik ben beetje bang dus dat ontwikkeling er ongeveer zo uit ziet:
Gewone Variant - Britse variant
10000 - 20
9500 - 30
9000 - 50
8500 - 70
8000 - 95
7500 - 130
7000 - 170
6500 - 220
6000 - 290
5500 - 380
5000 - 500
4500 - 650
4000 - 900
3500 - 1200 < we nu hier zitten
3000 - 1600
2750 - 2000
2500 - 2600
2250 - 3300
2000 - 4500
1750 - 6000
1500 - 8000
1250 - 10000 < huilen
Vaccin is enige uitweg
Ik kijk alleen voor het cijfer.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:17 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Feitelijk klopt het misschien wat ze zeggen, maar wat een kuttweest zijn dit toch
Ik zat dat ook al ogen knipperend te bekijkenquote:Op maandag 1 februari 2021 15:16 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Het negatieve druipt er weer vanaf
Ok, dan zijn we eruit. Precies op tijd voor de dagelijkse hysterie over de cijfers.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een bedrijf/winkel die gesloten is kan financieel gecompenseerd worden zonder dat diegene er heel veel last van heeft. De discussie of dat momenteel voldoende gedaan wordt staat er los van.
Scholen sluiten heeft tot gevolg dat die kinderen een grote achterstand oplopen, welke niet op te lossen is door er een zak geld tegenaan te gooien. Het gevolg is dus dat die kinderen dit lesjaar en het vorige lesjaar eigenlijk over moeten doen. Indien dat niet het geval is en ze zitten nu in (bijvoorbeeld) groep 8 kan het impact hebben op hun schooladvies, waardoor ze lager instromen.
Naast geld kost het die kinderen gewoon veel tijd die ze niet meer terugkrijgen. Daarmee wil ik niet aangeven dat het erger is dan voor andere slachtoffers, maar de manier waarop je veel andere slachtoffers kunt compenseren kun je kinderen op school niet compenseren.
Ze begrijpen exponentiële daling niet zo goed.quote:Op maandag 1 februari 2021 15:17 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Feitelijk klopt het misschien wat ze zeggen, maar wat een kuttweest zijn dit toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
16 gemeentes met 0 besmettingen
30 gemeentes met 1 besmettingen
90 gemeentes met 2-4 besmettingen
101 gemeentes met 5-9 besmettingen
53 gemeentes met 10-14 besmettingen
28 gemeentes met 15-19 besmettingen
28 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zal dit niet gewoon een gegenereerd tekstje zijn?quote:Op maandag 1 februari 2021 15:16 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Het negatieve druipt er weer vanaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |