Voor dat gedeelte dat niet op deze manier open kan blijft het steunpakket toch gewoon beschikbaar? Lijkt me geen reden om het niet te doen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:29 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Hoe zie je het gebeuren bij bijvoorbeeld een Action of een Primark. Heeft geen webshop, helemaal niks. Moeten dat eerst op gaan zetten, dan moet er personeel komen om de bestellingen klaar te zetten. Druppel op een warme plaat, meer niet.
En de oudere mensen dan, die niet weten hoe het moet. Kunnen dus ook niks via click and collect bestellen.
Gaat ook weer veel gezeur opleveren met retouneren van artikelen enz enz.
Voor een gedeelte werkt het misschien voor boekhandels en bouwmarkten, maar voor een groot gedeelte van de detailhandel niet.
Is dat echt zo?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Winkels open voor afhalen is gewoon gelijk aan winkels volledig open. Dat zie je toch overal dit is zo makkelijk met "mazen in de wet" en "creatief omgaan met regelingen" te buigen naar er kan weer gewoon gewinkeld worden. Kansloos.
Gevolg: Je krijgt een rij voor de tafel.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelf zie ik het anders. Dat winkels een tafel bij/voor de ingang hebben staan, waarbij een medewerker met handschoenen in de winkel het product pakt wat je wilt kopen. Afrekenen en pleite. vlot afhandelen en geen klanten in de winkel.
Zie het goed gaan bij 'Click & collect'. Alleen krijg je nu dan mensen die niet iets besteld hebben verwacht ik.
Je krijgt hooguit meer mensen in winkelcentra.
Het continue overintrepreteren van een versoepeling. Telkens als er een kleine versoepeling kan wordt die maximaal uitgerekt zodat het niet meer een kleine versoepeling is, dat doet de regering niet dat doen wij. Wij de consument, wij de ondernemer en wij de burger. Alles wat er kan wordt per direct uitgebreid met tig andere dingen. Café dicht hop het café wordt kerstbomenverkoop en hop we zijn weer gewoon café inclusief geen afstand etc etc... En naast dat de ondernemer het verzint zijn er altijd genoeg mensen die er lekker in meegaan en elke dag een kerstboom kopen om aan de bar te hangen met vrienden.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is ook weer zoiets waar ik me mateloos aan irriteer, zelfs dat soort simpele regels vinden mensen al: Moeluk! Hele simpele regeltjes: Niet met meerdere boodschappen doen, even een mandje pakken als je naar binnen gaat.
Valt me altijd op dat dat soort types het hardste klagen: Jaaaa, maar ik kan niet het festival deze zomer!
bestellen -> thuis passen -> houden of gratis terugsturenquote:Op maandag 1 februari 2021 11:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Ik zie bij bijvoorbeeld kleding- en schoenenwinkels geen voordeel van af kunnen halen. Kan het nog steeds niet passen en zie dat als het enige voordeel boven online bestellen.
Nu noem je specifiek Action omdat ze geen webshop hebben. Maar het overgrote gedeelte van de detailhandel die dat wel heeft, wat zijn daar de bezwaren bij? Enkel de ouderen die niet weten hoe het moet? Nu kan niemand bestellen dus is het sowieso pure winst als je met click and collect wel open kunt.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:29 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Hoe zie je het gebeuren bij bijvoorbeeld een Action of een Primark. Heeft geen webshop, helemaal niks. Moeten dat eerst op gaan zetten, dan moet er personeel komen om de bestellingen klaar te zetten. Druppel op een warme plaat, meer niet.
En de oudere mensen dan, die niet weten hoe het moet. Kunnen dus ook niks via click and collect bestellen.
Voor een gedeelte werkt het misschien voor boekhandels en bouwmarkten, maar voor een groot gedeelte van de detailhandel niet.
Dat is een verwaarloosbaar percentage.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het continue overintrepreteren van een versoepeling. Telkens als er een kleine versoepeling kan wordt die maximaal uitgerekt zodat het niet meer een kleine versoepeling is, dat doet de regering niet dat doen wij. Wij de consument, wij de ondernemer en wij de burger. Alles wat er kan wordt per direct uitgebreid met tig andere dingen. Café dicht hop het café wordt kerstbomenverkoop en hop we zijn weer gewoon café inclusief geen afstand etc etc... En naast dat de ondernemer het verzint zijn er altijd genoeg mensen die er lekker in meegaan en elke dag een kerstboom kopen om aan de bar te hangen met vrienden.
Wat is er mis met een rij?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gevolg: Je krijgt een rij voor de tafel.
Zeldenquote:Op maandag 1 februari 2021 11:29 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ben jij het überhaupt wel met iemand eens hier
Extra werk. Laat maar dan. Wacht wel tot ze weer open gaan.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bestellen -> thuis passen -> houden of gratis terugsturen
Klopt, hier hebben we zo een hipstercafe, van het weekend hadden die gewoon een stand buiten gezet waar ze dan flesjes bier verkopen waarbij de klanten dan 3 meter verderop staan te "chillen", het zelfde cafe zal straks wel weer een grote mond hebben dat ze het zo zwaar hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het continue overintrepreteren van een versoepeling. Telkens als er een kleine versoepeling kan wordt die maximaal uitgerekt zodat het niet meer een kleine versoepeling is, dat doet de regering niet dat doen wij. Wij de consument, wij de ondernemer en wij de burger. Alles wat er kan wordt per direct uitgebreid met tig andere dingen. Café dicht hop het café wordt kerstbomenverkoop en hop we zijn weer gewoon café inclusief geen afstand etc etc... En naast dat de ondernemer het verzint zijn er altijd genoeg mensen die er lekker in meegaan en elke dag een kerstboom kopen om aan de bar te hangen met vrienden.
Ja, dat werkt natuurlijk alleen maar als je precies weet wat je wil hebben. Woonaccessoires: meneer ik wil graag een mooi stuk voor op de schouw. Oké, ga ik even pakken. Gaat niet werken.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelf zie ik het anders. Dat winkels een tafel bij/voor de ingang hebben staan, waarbij een medewerker met handschoenen in de winkel het product pakt wat je wilt kopen. Afrekenen en pleite. vlot afhandelen en geen klanten in de winkel.
Zie het goed gaan bij 'Click & collect'. Alleen krijg je nu dan mensen die niet iets besteld hebben verwacht ik.
Je krijgt hooguit meer mensen in winkelcentra.
Je raadt fout.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat me raden, je woont niet in een stad?
Wat snap je er nou niet aan dat ik het niet met je eens ben dat de actie compleet misplaatst is?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het verschil tussen een mening en een regel?
Het is niet toegestaan om dit soort data te delen via Whatsapp, klaar, wat je er van vind is compleet irrelevant.
Hij woont in Amsterdam dus alles buiten de ring is geen stadquote:
Ik zie het hier namelijk al gebeuren op veel plekken (koffietentjes bijvoorbeeld), niet zo een heel brede stoep waardoor er een hele opstopping ontstaat van mensen, gevolg mensen moeten zich er doorheen wurmen om er langs te kunnen.quote:
Action, Primark hebben geen webshop. Andere winkels moeten met bepaalde webshops komen die gelijk lopen met de huidige voorraad in de winkels. Voorbeeld, de ene Bruna heeft niet dezelfde voorraad als de andere Bruna.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nu noem je specifiek Action omdat ze geen webshop hebben. Maar het overgrote gedeelte van de detailhandel die dat wel heeft, wat zijn daar de bezwaren bij? Enkel de ouderen die niet weten hoe het moet? Nu kan niemand bestellen dus is het sowieso pure winst als je met click and collect wel open kunt.
Zijn er legio, winkels dicht alleen supermarkten open en op alle stations zijn de kiosken, julias en starbucks ineens supermarkten... En ik denk niet dat het verwaarloosbare percentages zijn, het zijn motieven om het allemaal wat minder serieus te nemen. Hé het is wel druk in de winkelstraat achja ze zijn toch open hè, "wat doet iedereen hierquote:Op maandag 1 februari 2021 11:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een verwaarloosbaar percentage.
Oh nadelen zullen er ook zeker zijn, maar je bent ook ondernemer om op dit soort momenten te ondernemen. GAMMA en Praxis hadden binnen no time dat click & collect werkend.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:36 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Action, Primark hebben geen webshop. Andere winkels moeten met bepaalde webshops komen die gelijk lopen met de huidige voorraad in de winkels. Voorbeeld, de ene Bruna heeft niet dezelfde voorraad als de andere Bruna.
Eens met je dat het voor sommige winkels kan werken, maar voor andere winkels zijn er ook veel nadelen aan.
Omdat het hele ecommerce systeem van bouwmarkten al berekent is click & collect, maar dat had doorgaans een andere reden.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh nadelen zullen er ook zeker zijn, maar je bent ook ondernemer om op dit soort momenten te ondernemen. GAMMA en Praxis hadden binnen no time dat click & collect werkend.
Overigens is het een bewuste keuze van Action om geen webshop te hebben maar als ze dat willen hebben ze die morgen, ga ik een beetje vanuit. Bij wijze van spreken.
En hoe weten de mensen dan wat ze moeten bestellen. De meeste van dat soort winkels hebben helemaal geen website. En als ze die hebben staat het assortiment er niet op. Als je dan een bepaald boek zoekt google je er op en bestel je het bij Bol.com en dan is het er ook de volgende dag.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Ik denk dat dit voor een groep winkels best werkt. Bijvoorbeeld de boekhandels en andere lokale winkeltjes. Even bellen en een kwartier later staat het ingepakt voor je klaar.
De kern is dat er weer te snel in problemen in plaats van oplossingen wordt gedacht.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat het hele ecommerce systeem van bouwmarkten al berekent is click & collect, maar dat had doorgaans een andere reden.
Je belt gewoon op en dan zeg: Ik wil een boek met een open einde, en dat laatste is heel belangrijk, want het is voor mijn vriendin, en weet je wat? Jij gaat dat boek nu voor me uitzoeken!quote:Op maandag 1 februari 2021 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En hoe weten de mensen dan wat ze moeten bestellen. De meeste van dat soort winkels hebben helemaal geen website. En als ze die hebben staat het assortiment er niet op. Als je dan een bepaald boek zoekt google je er op en bestel je het bij Bol.com en dan is het er ook de volgende dag.
Dit ja.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Ik zie bij bijvoorbeeld kleding- en schoenenwinkels geen voordeel van af kunnen halen. Kan het nog steeds niet passen en zie dat als het enige voordeel boven online bestellen.
Je overdrijft schromelijk met 'de meeste van dat soort winkels hebben helemaal geen website'.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En hoe weten de mensen dan wat ze moeten bestellen. De meeste van dat soort winkels hebben helemaal geen website. En als ze die hebben staat het assortiment er niet op. Als je dan een bepaald boek zoekt google je er op en bestel je het bij Bol.com en dan is het er ook de volgende dag.
Welke is het?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, dat werkt natuurlijk alleen maar als je precies weet wat je wil hebben. Woonaccessoires: meneer ik wil graag een mooi stuk voor op de schouw. Oké, ga ik even pakken. Gaat niet werken.
Ik ben voorstander voor het oplossen van problemen, maar niet op een roekeloze manier, in geval van bouwmarkten kun je bijvoorbeeld iets bedenken waarbij mensen verplicht in de auto moeten wachten, en tot je een soort van bestelstraten maakt waarbij men alleen mag uitstappen om in te laden, en slechts 1 per bestelstraat.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De kern is dat er weer te snel in problemen in plaats van oplossingen wordt gedacht.
Plus: winkels die wel een website hebben...het komt regelmatig voor dat het winkelaanbod anders is dan het online aanbod.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ook al omdat als je een vinger geeft een groot deel gelijk de hele hand pakt, tjah dan kun je beter de vinger ook niet geven.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:43 schreef Noordzijde het volgende:
Haha, dan denken ze een keer over alternatieven en voeren ze dat door. En toch weer het oeverloze gezeik altijd hier.
Accepteer het nou eens dat het nooit gewoon helemaal goed kan gaan. Er zijn altijd mensen, manieren, sectoren enz waarbij het niet volledig goed kan gaan.
Dan kijk je bij bol en bestel je lokaal, zelfde dag in huis. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon bellen, de meeste winkeliers helpen je graag.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan bel je. 'Hoi, ik wil graag die hebben, hebben jullie die ook op voorraad?'quote:Op maandag 1 februari 2021 11:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Plus: winkels die wel een website hebben...het komt regelmatig voor dat het winkelaanbod anders is dan het online aanbod.
Dat is een ander argument waar je inderdaad je vraagtekens bij kunt zetten. Maar het niet hebben van een goede website/voorraadsysteem vind ik (relatief makkelijk ook nog eens) oplosbaar.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben voorstander voor het oplossen van problemen, maar niet op een roekeloze manier, in geval van bouwmarkten kun je bijvoorbeeld iets bedenken waarbij mensen verplicht in de auto moeten wachten, en tot je een soort van bestelstraten maakt waarbij men alleen mag uitstappen om in te laden, en slechts 1 per bestelstraat.
Het online aanbod is bijna altijd groter dan het fysieke aanbod. Het enige wat ik lastig vind is de sluiting van de bouwmarkten. Prima als je precies weet wat je nodig hebt, maar als je maar een paar schroefjes (in de bouwmarkt uitzoeken) nodig hebt ga ik daar geen ¤10,- verzendkosten voor betalen. Wat kledingswinkels betreft bestel ik al nagenoeg alles online. En mocht ik het een keer dezelfde dag nodig hebben, dan kijk ik eerst op de site welke winkel het heeft en ben ik binnen 15min. weer uit de stad.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Plus: winkels die wel een website hebben...het komt regelmatig voor dat het winkelaanbod anders is dan het online aanbod.
Zelfde met scholen natuurlijk. Dat kon ook niet 100%, maar ze hadden wel online onderwijs als alternatief. Geen optimale aanpak want natuurlijk is fysiek onderwijs fijner en beter, maar het was een alternatief. Jij was daar echter totaal geen voorstander van en vond dat maar onzin.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat soort nuance wordt meestal weggewuifd hier, er heerst een soort idee dat als iets niet 100% kan om het dan maar niet te doen.
Ik vraag me af hoe ze het OMT zo ver hebben kunnen krijgen / waarom het OMT zich hiervoor leent.quote:Op maandag 1 februari 2021 09:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Onze regering heeft zijn lot in de handen van het OMT gelegd, en als de regering zich moet verantwoorden wijzen ze naar het OMT met de opmerking dat het "moest" van het OMT. Zelf beslissingen die ze zelf wilden maken moesten een goedkeuringsstempel van het OMT krijgen, zodat ze ook bij eigen betoch naar het OMT konden wijzen.
Ik roep al een tijdje dat men 1 maart open zal gaan, het is simpelweg niet meer tegen te houden, de mensen die kwetsbaar zijn en op 1 maart niet gevaccineerd zijn, moeten maar even voorzichtig zijn.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Wel goed dat nu wat meer de discussie opgang komt over het perspectief voor de rest van het jaar. We zijn zo enorm gefocused op iedereen vaccineren en daarna weer terug naar normaal. Toch ben ik van mening dat we eigenlijk moeten kijken naar de meest kwetsbare groep. Wanneer zij ingeënt zijn en de ziekenhuisopnames nemen dusdanig af moet je je afvragen of het op slot houden van (een deel van) de samenleving nog wel uit te leggen is.
tegenwoordig hebben mensen veel social anxiety, die hebben een dag mentale voorbereiding nodig om iemand op te bellen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:45 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dan bel je. 'Hoi, ik wil graag die hebben, hebben jullie die ook op voorraad?'
Erg lastig.
quote:Op maandag 1 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je belt gewoon op en dan zeg: Ik wil een boek met een open einde, en dat laatste is heel belangrijk, want het is voor mijn vriendin, en weet je wat? Jij gaat dat boek nu voor me uitzoeken!
Denk dat de meeste mensen wel accepteren dat niet alles 100% gaat.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:43 schreef Noordzijde het volgende:
Haha, dan denken ze een keer over alternatieven en voeren ze dat door. En toch weer het oeverloze gezeik altijd hier.
Accepteer het nou eens dat het nooit gewoon helemaal goed kan gaan. Er zijn altijd mensen, manieren, sectoren enz waarbij het niet volledig goed kan gaan.
Ze denken al sinds het begin van deze crises in "alternatieven" en die werken ook al bijna een jaar niet. Wellicht wordt het tijd om juist niet meer in alternatieven en toegespitst op de situatie te denken maar juist breed en veelomvattend en zonder uitzonderingen!quote:Op maandag 1 februari 2021 11:43 schreef Noordzijde het volgende:
Haha, een van mijn favoriete scenes van Jiskefet!quote:Op maandag 1 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je belt gewoon op en dan zeg: Ik wil een boek met een open einde, en dat laatste is heel belangrijk, want het is voor mijn vriendin, en weet je wat? Jij gaat dat boek nu voor me uitzoeken!
Ik kan je al wel vertellen dat ze het dan aardig open gaan gooien. Het kabinet heeft vanaf het begin gestuurd op de volgende drie factoren:quote:Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Wel goed dat nu wat meer de discussie opgang komt over het perspectief voor de rest van het jaar. We zijn zo enorm gefocused op iedereen vaccineren en daarna weer terug naar normaal. Toch ben ik van mening dat we eigenlijk moeten kijken naar de meest kwetsbare groep. Wanneer zij ingeënt zijn en de ziekenhuisopnames nemen dusdanig af moet je je afvragen of het op slot houden van (een deel van) de samenleving nog wel uit te leggen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |