SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Dat is toch wat ik zeg? Natuurlijk moet je dat soort zaken niet via WA delen, maar als je werkgever niet eens een fatsoenlijk communicatiemiddel verschaft, dan hoef je ook niet met repen aan te komen over bewustwording, dan heb je het gewoon niet begrepen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, het is nog steeds volkomen legitiem. Dat er geen alternatieven zijn betekent nog steeds niet dat je die gegevens via WhatsApp moet gaan delen.
Het zal het nooit helemaal kunnen vervangen natuurlijk, maar is in dit geval iets niet beter dan niets?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:12 schreef Oliver23 het volgende:
Winkels weer beperkt open per 8 februari: klanten mogen bestellingen afhalen
DEN HAAG - Behalve de basisscholen mogen ook de niet-essentiële winkels weer beperkt open per 8 februari. Dat wil zeggen dat klanten online of telefonische bestellingen mogen afhalen bij de winkels.
Dat zeggen ingewijden tegen De Telegraaf.
Het heropenen van de detailhandel met ’click & collect’ is onderdeel van de zogeheten exitstrategie uit de coronacrisis. Het heropenen van de basisscholen is daarvan de eerste versoepeling.
Ook de avondklok is een van de eerste beperkingen die wordt opgeheven, al is het nog onzeker of het kabinet het aandurft om deze versoepeling komende dinsdag al aan te kondigen voor 9 februari. Mogelijk volgt een besluit daarover pas later deze week.
Na de basisscholen, de detailhandel en de avondklok moet heropening van de middelbare scholen volgen. Daarna zouden de contactberoepen zoals kappers weer aan de slag moeten kunnen. Een datum durft het kabinet hier nog niet op te plakken. De opmars van de Britse variant van het coronavirus baart de adviseurs van het kabinet nog altijd zorgen.
Werk zelf in de detailhandel, maar dat 'Click and Collect' gaat toch niks oplossen voor de detailhandel....
Niet mee eensquote:Op maandag 1 februari 2021 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Natuurlijk moet je dat soort zaken niet via WA delen, maar als je werkgever niet eens een fatsoenlijk communicatiemiddel verschaft, dan hoef je ook niet met repen aan te komen over bewustwording, dan heb je het gewoon niet begrepen.
En makkelijk mee te spelen. Ik ga naar een winkel. Zie wat in het schap. Bel in de winkel die winkel om het te bestellen, medewerker pakt het en zet het bij de kassa, ik loop naar de kassa en reken afquote:Op maandag 1 februari 2021 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zal het nooit helemaal kunnen vervangen natuurlijk, maar is in dit geval iets niet beter dan niets?
Ik heb geen uitgangspunt. Ik kijk gewoon naar de feiten. Jij rent als stier van Pamplona op je einddoel af, kinderen moeten naar school en alles wat jij op je weg tegenkomt vermorzel je. Hoe valide ook.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je uitgangspunt het tegenovergestelde is, dan is iedere discussie ook zinloos.
Een merk is meer dan hun marketingcampagne.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Wij willen slaafvrije chocola!'
'Wat een eikels.'
Zou kunnen, maar bij bouwmarkten is het allemaal voor de ingang te doen. Althans, bij die waar ik ben geweest de afgelopen tijd is dat zo.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:15 schreef alopio het volgende:
[..]
En makkelijk mee te spelen. Ik ga naar een winkel. Zie wat in het schap. Bel in de winkel die winkel om het te bestellen, medewerker pakt het en zet het bij de kassa, ik loop naar de kassa en reken af
Zoals het feit dat het nu veel veiliger is als leraar dan in pak 'em beet november?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb geen uitgangspunt. Ik kijk gewoon naar de feiten.
Het is geen mening, het is gewoon niet toegestaan, ik werk zelf voor een bank, en het delen van bedrijfsinformatie op WA is gewoon per direct vertrekken, en normaal gesproken werkt het het zelfde bij organisaties die met medische gegevens of gegevens uit het GBA werken, sterker nog, als de beherende organisaties er achter komen trekken ze gewoon je API key in met als gevolg dat de hele organisatie er niet meer bij kan, dan zeggen ze: We wachten het even af tot de volgende audit.quote:
O dat zal best, maar er blijft dan weinig over van wat je nog wel kunt eten of gebruiken.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb geen uitgangspunt. Ik kijk gewoon naar de feiten. Jij rent als stier van Pamplona op je einddoel af, kinderen moeten naar school en alles wat jij op je weg tegenkomt vermorzel je. Hoe valide ook.
[..]
Een merk is meer dan hun marketingcampagne.
Dat soort nuance wordt meestal weggewuifd hier, er heerst een soort idee dat als iets niet 100% kan om het dan maar niet te doen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zal het nooit helemaal kunnen vervangen natuurlijk, maar is in dit geval iets niet beter dan niets?
Gaat het ook niet. Snap ook niet waarom ze daarvoor kiezen. De action bijvoorbeeld heeft al geen webshop ofzo dus die gaan dat ook niet ineens wel hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:12 schreef Oliver23 het volgende:
Werk zelf in de detailhandel, maar dat 'Click and Collect' gaat toch niks oplossen voor de detailhandel....
Nu veel veiliger? Volgens mij hangen nu de varianten als een donkere wolk boven ons.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals het feit dat het nu veel veiliger is als leraar dan in pak 'em beet november?
Net zoals dat er nu een gigantische rij van bezorgers voor de McDonalds staat, zo druk dat je er niet eens normaal langs kanquote:Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Winkels open voor afhalen, dus rijen voor de winkels. En lastig voor de klant want het is toch vaak een onderneming om bij die ene winkel te komen. Welke sukkel heeft dit bedacht ? Dat lost veel te weinig op. Gewoon winkels open geeft volgens mij minder problemen en is dus beter voor iedereen.
Nog steeds niet mee eens dat ze het 'gewoon niet begrepen hebben'.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen mening, het is gewoon niet toegestaan, ik werk zelf voor een bank, en het delen van bedrijfsinformatie op WA is gewoon per direct vertrekken, en normaal gesproken werkt het het zelfde bij organisaties die met medische gegevens of gegevens uit het GBA werken, sterker nog, als de beherende organisaties er achter komen trekken ze gewoon je API key in met als gevolg dat de hele organisatie er niet meer bij kan, dan zeggen ze: We wachten het even af tot de volgende audit.
Dat het nu niet gebeurt is, is puur politieke druk.
Waarom niet gewoon max 30 min en max per winkel m2, dan beperk je het funshoppen al behoorlijk.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Winkels open voor afhalen, dus rijen voor de winkels. En lastig voor de klant want het is toch vaak een onderneming om bij die ene winkel te komen. Welke sukkel heeft dit bedacht ? Dat lost veel te weinig op. Gewoon winkels open geeft volgens mij minder problemen en is dus beter voor iedereen.
Het zal wellicht voor een hele kleine niche groep werken, maar daarvan heb ik al het idee dat ze zo werken, want ik zie bij dat soort winkels wel continue mensen binnen staan.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Gaat het ook niet. Snap ook niet waarom ze daarvoor kiezen. De action bijvoorbeeld heeft al geen webshop ofzo dus die gaan dat ook niet ineens wel hebben.
waardeloze halve versoepeling.
Of een beperkt aantal mensen in de winkel.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof er ook niet zo in. Maar nu is de action wel een matig voorbeeld, die redden het sowieso wel. Het kan voornamelijk voor de kleinere zelfstandige ondernemer een (soort van) oplossing zijnquote:Op maandag 1 februari 2021 11:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Gaat het ook niet. Snap ook niet waarom ze daarvoor kiezen. De action bijvoorbeeld heeft al geen webshop ofzo dus die gaan dat ook niet ineens wel hebben.
waardeloze halve versoepeling.
Ik vraag het me oprecht af, ik weet niet of het een druppel op de gloeiende plaat is of dat het echt iets kan betekenen. Gaat het bijvoorbeeld ten koste van overheidssteun, dat soort dingen.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat soort nuance wordt meestal weggewuifd hier, er heerst een soort idee dat als iets niet 100% kan om het dan maar niet te doen.
Vast, en het bedrijf wil gewoon winst maken. Ze proberen dat te doen met de belofte van een eerlijk geproduceerd product. maar het blijft een for-profit bedrijf.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Een merk is meer dan hun marketingcampagne.
WAT hebben ze niet begrepen? Misschien dat je eens duidelijk kunt communiceren zodat ik niet nog 5 keer hoef te vertellen dat er gewoon regels zijn over hoe je met data omgaat.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nog steeds niet mee eens dat ze het 'gewoon niet begrepen hebben'.
Zoals met scholen?quote:Op maandag 1 februari 2021 11:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat soort nuance wordt meestal weggewuifd hier, er heerst een soort idee dat als iets niet 100% kan om het dan maar niet te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |